María Teresa Campos

De Wikipedia
María Teresa Campos
directora de informativos (es) Traducir Radiocadena Española, España (es) Traducir

1980 - 1985
Vida
Nacimientu Tetuán18 de xunu de 1941[1]
Nacionalidá España
Residencia Tetuán
Málaga
Madrid
Grupu étnicu Raza mediterranea (es) Traducir
Llingua materna castellanu
Muerte Madrid[2]5 de setiembre de 2023[2] (82 años)
Sepultura Hermandad de la Paloma (Málaga) (es) Traducir[3]
Causa de la muerte insuficiencia respiratoria aguda (es) Traducir[4]
Familia
Fíos/es
Estudios
Estudios Facultad de Filosofía y Letras (es) Traducir
(1974 - 1979) licenciatura en filosofía y letras (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu presentadora de televisión, periodista, escritora, llocutorapolítica
Emplegadores RTVE  (1956, 1972, 1989 –  1968, 1987, 1996)
Ábside Media (es) Traducir  (1968, 1998 –  1972, 2000)
Mediaset España  (1996, 2007, 2020 –  2004, 2017, 2021)
Atresmedia (es) Traducir  (2004 –  2007)
Vocento  (2007 –  2008)
Agencia Pública Empresarial de la Radio Televisión de Andalucía (RTVA)  (2011 –  2011)
Trabayos destacaos Pasa la vida
Día a día
¡Qué tiempo tan feliz!
Premios
Miembru de Academia de Televisión y de las Ciencias y Artes del Audiovisual de España (es) Traducir
Seudónimu/os La reina de las mañanas y La Campos
Creencies
Relixón Agnosticismu
Partíu políticu Reforma Social Española (es) Traducir
IMDb nm0133296
Cambiar los datos en Wikidata

María Teresa Campos Luque (18 de xunu de 1941Tetuán – 5 de setiembre de 2023Madrid) foi una periodista, llocutora de radio, escritora y presentadora de televisión española.

Al cumplir un añu d'edá la so familia instalar na so ciudá d'orixe, Málaga. Yera llicenciada en Filosofía y Lletres pola Universidá de Málaga. Dedicada profesionalmente a la radio dende la so mocedá, na década de 1980 treslládase a Madrid ya incorpórase a la televisión, mediu nel qu'algama gran ésitu y popularidá. Mientres 16 años (1990-2006) dirixó y presentó un programa magacín diariu nes distintes cadenes españoles, primero nes tardes y dende 1993 na franxa mañanera, siendo conocida pol nomatu de «reina de les mañanes». Gallardoniada con dos premios Ondes.

Biografía[editar | editar la fonte]

Radio[editar | editar la fonte]

Entamos en Málaga[editar | editar la fonte]

María Teresa Campos Luque ye la tercera de seis hermanos y vien al mundu nuna familia de clase media acomodada. El so güelu maternu, Juan Luque Repullo,[7] natural de Lucena, foi unu de los primeros comerciantes d'importancia de la ciudá. El so padre, Tomás Campos Prieto, nacíu en Puente Genil en 1907, rexentó un llaboratoriu farmacéuticu, cuantimás, los almacenes d'alimentación La Rioxana, el más antiguu y selectu de Málaga. La so madre, Concepción Luque García (1912-2006), yera ama de casa y collaboraba col so padre nel llaboratoriu. Criar ensin lujo pero tampoco ensin les estrechures propies de la posguerra española nun ambiente tradicional y católicu nel que, a pesar de la redolada conservadora, la política nun ta presente.

Estudia en colexos relixosos de les monxines rosadas, siendo'l más importante y nel que más años pasa'l de les Teresianes, onde cursa hasta Bachilleratu. A los 15 años, en participando nun concursu de Radio Mocedá de Málaga que presentaba'l so hermanu Paco, el direutor de la emisora afitar na so voz y la contrata por que la ponga al serviciu de les más diverses xeres radiofóniques: ye la voz de los Discos dedicaos tan frecuentes de la dómina, de magacinos con tou tipu de seiciones (por casu, Panorama), que la curten pa cualquier tipu de trabayu nel mediu, de la publicidá; ya inclusive interpreta pequeños papeles teatrales locales con unu de los compañeros con quién va formar una famosa pareya de la radio de Málaga, Diego Gómez. Son años de gran popularidá pa Mari Tere Campos, que ye como va ser conocida na so ciudá d'orixe mientres décades.

El 12 de setiembre de 1964 casar na catedral de Málaga con José María Borrego Dobles,[8][9] compañeru de la radio dende 1957,[10] col que va tener dos fíos: Teresa Lourdes y María del Carmen. Dambes van trabayar con María Teresa nos sos programes, la primera como redactora, presentadora y collaboradora y la segunda como redactora y subdireutora; amás, van desenvolver les sos carreres de manera independiente.

Tien trés nietos: José María y Carmen Rosa Almoguera Borrego (fíos de Carmen) y Alejandra Rubio Borrego (fía de Terelu).[11]

Nuevos aires en Madrid[editar | editar la fonte]

A diferencia del costume establecida na dómina, ella niégase a refugar el so oficiu pa convertise n'ama de casa a la vieya usanza. En 1968 ficha per Radio Popular COPE en Málaga y empieza a presentar l'espaciu Español Pop, nel que toma contautu con numberosos cantantes, cantautores y personaxes importantes del mundu de la música española de finales de los 60. Va Ser quien entame conciertos en Málaga de cantantes combativos de la dómina, como Joan Manuel Serrat o Lluís Llach. Empieza un camín de llucha escontra la llibertá nel que María Teresa toma parte con ésti y otros programes, como Muyeres 72, nel qu'empieza a falar de muyeres llibres y de feminismu, que va conducir hasta 1980 en Radio Mocedá. Va Ser tamién figura relevante na so ciudá d'estos nuevos aires y del andalucismu, anque nunca va ser miembru de nengún partíu políticu. Sicasí, va sufrir amenaces de sectores estremistes de la política mientres la Transición Española y unu de los sos momentos más destacaos de la so vida profesional en Málaga producir en 1981 cuando llee'l Manifiestu en contra del golpe d'estáu del 23-F.

Naquel momentu, ye imposible realizar información nacional si nun ye en RNE, pero nos 70 va realizar los sos primeros trabayos n'información local, compaxinándolos con más magacinos y programes d'información xeneral, amás de ser la maestra de ceremonies de múltiples estrelles del cantar mundial que van actuar nel escenariu del Tívoli de la Costa del Sol.

Llegada la Democracia, les llamaes emisores institucionales, controlaes enantes pol Movimientu, son unificaes y reconvertíes nuna sola, llamada Radio Cadena Española. Asina, en 1980 María Teresa ye nomada Direutora d'Informativos d'Andalucía de RCE. Por ello va llograr el Premiu Ondes 1980, el so primera gran reconocencia nacional a pesar de nun salir entá de la so ciudá natal. Volverá ser premiada con esti gallardón en 2003 por "el so llabor de dignificación de la televisión popular". Igualmente, va llograr una Antena d'Oru en 1994 y un Premiu TP d'Oru[12] a la meyor presentadora de magacinos.

Tres esti méritu, Mari Tere empieza a "convertise" en María Teresa. Llega a Madrid en 1981 nomada Direutora d'Informativos de RCE. Nesi momentu, dixebrar del que fuera'l so home mientres 17 años. Darréu, el so ex home va suicidar en 1984, unu de los golpes personales más duros que va sufrir la presentadora. Tuvieron casaos venti años. Depués compartió la so vida con Félix Arechavaleta y darréu con José María Hijarrubia. Pel branu de 2014 fíxose pública la so rellación sentimental col cómicu arxentín Bigote Arrocet.[13]

Televisión[editar | editar la fonte]

Primeros trabayos[editar | editar la fonte]

Los sos primeros coqueteos cola televisión facer como collaboradora del programa Esta nueche (1981), que presenta Carmen Maura y dirixe Fernando García Tola. Tres la entrada en 1984 de Ramón Colom na direición de TVE, María Teresa ye propuesta pa presentar dellos programes. De primeres, fai pruebes pa los nuevos Telediarios, verdadera devoción profesional de la presentadora, pero nun ye escoyida, y espera la so oportunidá que-y llega con Estudiu direutu, xunto a Marisa Abad, con La Tarde[14] (sustitúi a Pepe Navarro y Nuria Gispert) y con Diariu de sesiones. Nos sos momentos más inestables na so carrera, vese obligada a buscar dalguna salida extra nel terrén del doblaxe o la publicidá, ensin muncha suerte. Mientres meses, fai lo que se denominen nel ente públicu "pasiellos": provocáu de normal por cambeos de gobiernu y equipu direutivu, munchos de los emplegaos fixos solíen ser cesaos de los sos cargos o retiraos de los programes; siguíen cobrando los sos sueldos pero mientres décades se desperdició el talentu de centenares de profesionales.

«Chica Hermida»[editar | editar la fonte]

En 1986, poner en marcha la televisión mañanera, con José Antonio Martínez Soler como conductor. Con Pilar Miró como nueva Direutora Xeneral, el so ésitu retomar el popular Jesús Hermida, que darréu desea cuntar cola presencia nel so nuevu programa Pela mañana de María Teresa. Convertir nuna "Moza Hermida" y va collaborar con diverses seiciones: Apueste por una (espaciu d'alderique que lleva realizando na radio munchos años y que va realizar en TV mientres 14 años), nel que s'enfrenta dialécticamente a Patricia Ballestero,[15] los sos papeles nos pequeños culebrones del programa, conxustes, etcétera... Ye una nueva y prometedora etapa na que María Teresa apriende munchos de les conocencies que darréu va poder aplicar a la so llarga carrera televisiva.

Solamente ataya la so esitosa collaboración con Hermida en 1989 pa ser subdireutora del programa de radio Lo que ye güei, de la Cadena SER, que presentaba y dirixía el periodista Iñaki Gabilondo.[16] La so contribución dura pocos meses y vuelve a televisión n'abril de 1990 pa sustituyir al propiu Hermida, qu'abandonaba'l programa de sobremesa A la mio manera pa faese cargu del Telediario de la nueche.[17] Asina, María Teresa vuelve como direutora y presentadora d'un magacín diariu y facer con gran ésitu, superando los índices d'audiencia del so maestru y predecesor.

La Reina de les Mañanes[editar | editar la fonte]

En setiembre d'esi mesmu añu 1990, el programa camuda de nome pa titulase Ésta ye la so casa[18] y en 1991 Pasa la vida.[19] Con este mesmu títulu, María Teresa va empezar a ser la reina de les mañanes: dende setiembre de 1993, el programa pasa a emitise matinalmente, colo que vuelve al orixe de la so presencia en TV. Hasta 1996 va ocupar esta franxa horaria con gran ésitu, convirtiéndose para dalgunos nel adalid de la televisión de les "maruxes" y p'otros nuna presentadora touterrén capaz de realizar tolos trabayos que se-y llanten, como demuestra na so dilatada carrera. Va Ser per siempres la etiqueta contra la que va lluchar la presentadora hasta l'actualidá.

En socesives ocasiones, TVE va intentar aprovechar el gabitu de María Teresa pa otros programes. A principios de 1994, estrena Perdóname,[20] reality-show de testimonios de la dómina al estilu de Lo que precises ye amor que nun cuaya y ye retiráu al poco tiempu. Más palantre, na temporada 1994-1995, va presentar Tardes con Teresa los sábados,[21] que compaxina con Pasa la vida. Tamién colaboraró nel especial de Nuechebona de TVE, Telepasión.

Magar el so ésitu na canal pública yera notable, siempres se sintió pocu aprovechada. Asina, en 1996 ficha pola cadena privada Telecinco[22] con un contratu multimillonariu de 500 millones de pesetes por 200 programes. María Teresa va abandonar la TV pública pa dirixir y presentar hasta 2004 el magacín mañaneru Día ente día, un periódicu televisivu con ensame de seiciones onde va compartir plató colos sos más íntimos collaboradores, d'onde van salir numberosos periodistes y presentadores que güei faen carrera, como yá fixo en Pasa la vida y va realizar seiciones que van quedar pa la hestoria: el veteranu Apueste por una, los Monólogos de planchar (herederos de los que yá faía dende la dómina de Hermida), los pequeños teatrillos col so home de ficción y gran amigu personal, l'actor Paco Valladares, el corrín (talk-show compuestu por personaxes de cai y famosos y periodistes) y dende 1998 l'aclamada y esitosa Mesa del alderique, nel que María Teresa realiza unu de los sos suaños profesionales que mientres años intentó materializar: dotar la programación mañanera de la televisión d'una mesa d'alderique seria con periodistes de sonadía na que comentar l'actualidá. Llogra por ella una gran reconocencia. Con esti programa, convertir nuna auténtica estrella mediática, siendo incluyida como una de los trés presentadores con más credibilidá del país nuna encuesta de Gallup 2003, namái superada por Iñaki Gabilondo y Luis del Olmo.[23]

Con Día ente día llogra los sos mayores ésitos d'audiencia, que va bazcuyar ente'l 25% y el 32% de cuota de pantalla nos sos ocho temporaes. El direutivu de Tele 5 Maurizio Carlotti, al que-y xune una gran amistá, va encargalu otros proyeutos: en 1998 presenta los sábados Encruz de caminos, dirixíu por Ramón Colom[24] y en 2000 dirixe'l programa de sobremesa Bones Tardes, presentáu por Nuria Roca. Vuelve asina a los tiempos del so debú en TV como responsable d'un programa, pero nun llogra demasiáu ésitu y ye retiráu a los pocos meses. En 2001 va presentar l'alderique vespertín empobináu pola so fía Carmen Borrego tituláu Tu vas dicir. Con dambos programes compite direutamente col programa que presenta la so fía Terelu Campos en Telemadrid.

En 1998 ficha pola Cadena COPE[25] pa faese cargu de les tardes de felicidá emisora de radio, güérfanes dende la muerte d'Encarna Sánchez en 1996. El programa caltién tola temporada pero la escesiva carga de trabayu pa María Teresa fáen-y abandonar el proyeutu. Amás, la presentadora presentó numberoses gales especiales (tantu en TVE como Telecinco) y participó en cameos en diverses series de TV: Médico de familia, Periodistas, Los hombres de Paco, 7 Vides,... y collaboró en múltiples conferencies por tol país.

Tres casi 2000 emisiones de Día ente día, en xunetu de 2004 ficha por Antena 3[26] con un contratu que lu xune a la cadena hasta xunetu de 2007, a razón de 6 millones d'euros per temporada. El nuevu programa, de corte similar al anterior, titúlase Acaldía y va competir cola anterior "Reina de les Tardes", Ana Rosa Quintana en Telecinco. El magacín de María Teresa dempués de tantos años pierde'l lideralgu a favor d'Ana Rosa Quintana y n'avientu de 2005 retírase,[27] con una audiencia media de menos del 20%. El so nuevu espaciu (Lo qu'interesa), de menor duración, ye un magacín d'actualidá y sucesos que sigue incluyendo'l so Mesa d'alderique, pero ye atayáu definitivamente n'abril de 2006.,[28]

Tres 16 años dirixendo y presentando un programa diariu en televisión decide tomase un descansu y preparar nuevos proyeutos, anque sigue amestada a la cadena hasta final de contratu en xunu de 2007.

El so últimu trabayu p'Antena 3 foi un programa homenaxe a la sumida cantante Rocío Jurado, finada en xunu de 2006 y amiga personal de María Teresa.

El so regresu tres el parón[editar | editar la fonte]

Tres más d'un añu nel que práuticamente nun apaeció nos medios, en setiembre de 2007 María Teresa vuelve a la radio, sustituyendo a Julia Otero na direición y presentación de la última franxa de Protagonistes,[29] el programa matutín de la emisora Punto Radio que creó y conduz na so primer franxa'l periodista Luis del Olmo. En pasando menos d'un añu en Punto Radio, Teresa Campos decidió romper el so contratu con Punto Radio al rematar la temporada.

El so regresu a la televisión foi de nuevu a Telecinco onde en 2007 presentó dacuando un programa d'entrevistes n'horariu nocherniegu tituláu El laberinto de la memoria, onde s'amuesen reportaxes sobre la vida d'un popular personaxe sofitaos en documentos periodísticos y hemeroteques y realízase una conxusta posterior con espertos y personalidaes rellacionaes col personaxe.[30]

En setiembre de 2008 hasta mediaos de 2009, Teresa Campos dirixó y presentó La mirada crítica,[31] con un contratu blindáu de llarga duración que lu xune a Telecinco.

A partir de seronda de 2009, empezó a presentar cada sábadu una serie de programes monográficos dedicaos a finaos personaxes del panorama español, tales como'l toreru Paquirri (26 de setiembre y 3 d'ochobre de 2009), la cantante Rocío Dúrcal (10 d'ochobre de 2009) o Lola Flores y l'Antonio González "El Pescaílla" (7 de payares de 2009), Nino Bravo (28 de payares de 2009), Rocío Jurado (19 d'avientu de 2009)...

A partir de marzu de 2010 esta serie d'especiales, adquier el formatu de programa permanente col nome de ¡Qué tiempu tan feliz! en Telecinco, y ante les bones resultancies llograes, en payares de 2010 el programa pasa a emitise tamién los domingos pela tarde, ameyorando en 5 puntos la media de la canal nesa franxa horaria.

Dende 2009 y hasta 2017 presentó ¡Qué tiempu tan feliz! en Telecinco, que s'emitió tolos sábados y domingos de 18:00 a 21:00 siendo la tema central monográficu ó especial sobre daquién famosu d'en España (cantante, actor...).

A partir del 14 d'ochobre de 2010, Maria Teresa collabora una vegada a la selmana en Sálvame como "defensora del espectador o de l'audiencia", cargu qu'ocuparía hasta 2017. Amás, mientres la primavera de 2011 combina dambos espacios cola presentación, xunto a Rocío Carrasco, del concursu musical Nacíes pa cantar, qu'emite Canal Sur y nel que se busca a una artista qu'axunte les facultaes de Rocío Jurado.

N'agostu de 2014 fíxose pública la so rellación col humorista y actor Edmundo Arrocet.

En 2016 convertir en protagonista, xunto a les sos fíes, Terelu y Carmen, del docu-reality Las Campos, emitíu por Telecinco.[32]

En mayu de 2017 sufre una isquemia cerebral en territoriu vertebrobasilar.[33]

Posible delitu fiscal[editar | editar la fonte]

En xunetu de 2015 los medios de comunicación fixeron ecu d'una investigación del patrimoniu de Campos realizada pola Unidá de Delitos Financieros de Facienda, na que s'atoparon actividaes irregularidaes nes sos empreses, polo que Facienda supuestamente -y reclamaría 800 000800 000 euros.[34] Sicasí, Campos calificó les informaciones de «falses y llaraes de graves errores» y negó la supuesta investigación.[35]

Libro[editar | editar la fonte]

María Teresa Campos escribió tamién dellos llibros:

  • Cómo llibrase de los fíos primero que sía demasiáu tarde (Humor - Ed. Temes de güei – 1993)
  • Qué homes (Humor - Ed. Temes de güei – 1994)
  • Aforfugos danos la vida (Humor - Ed. Temes de güei – 1997)
  • Los mios dos vides (Memories - Ed. Planeta – 2004)
  • Hestories de la mio tele (Memories - Ediciones B - 2009)
  • Princesa Letizia (Ensayu - Ed. Planeta - 2012)[36]
  • Amar, ¿para qué? (Reflexones - Ed. Planeta - 2014)[37]

Les sos memories foi unu de los llibros de non-ficción más vendíos del añu 2004. Amás, escribió'l prólogu de la biografía póstuma de Rocío Jurado, Rocío de lluna blanca (Ed. Espeyu de tinta – 2006), xunto al periodista Enrique Miguel Rodríguez. Tamién en 2011 escribe'l prólogu del llibru ¡Qué tiempu tan feliz!, basáu nel programa qu'anguaño presenta en Telecinco toles fines de selmana (Ed. Aguilar - 2011).

Premios[editar | editar la fonte]

Trabayos en televisión[editar | editar la fonte]

Apaiciones en series de televisión[editar | editar la fonte]

Discografía[editar | editar la fonte]

  • Una bella historia (con Edmundo Arrocet) (2018)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0133296. Data de consulta: 10 xineru 2016. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. 2,0 2,1 «Muere María Teresa Campos a los 82 años. La veterana periodista llevaba meses arrastrando un delicado estado de salud e ingresó en el hospital este domingo 3 de septiembre». Infobae.com. Consultáu'l 5 setiembre 2023.
  3. Data de consulta: 13 setiembre 2023. URL de la referencia: https://www.elespanol.com/corazon/famosos/20230913/testamento-maria-teresa-campos-fecha-apertura-obras-coleccionista-herederos/793920712_0.html.
  4. URL de la referencia: https://www.telecinco.es/noticias/cultura/20230905/muere-maria-teresa-campos-periodista-presentadora-television-telecinco_18_010367403.html. Data de consulta: 6 setiembre 2023.
  5. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-2017-6716.
  6. URL de la referencia: https://www.cultura.gob.es/en/actualidad/2024/01/240109-medallas-oro-bellas-artes.html.
  7. My Heritage
  8. Radio Mocedá de Málaga
  9. Cofradía Jesús El Ricu
  10. El Selmanal Dixital
  11. Hola
  12. María Teresa Campos consigue'l primer premiu TP de la so carrera El Mundo. 24 de xineru de 2005. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  13. Bigote Arrocet y María Teresa Campos, namoraos Europa Press. 13 d'agostu de 2014. Vistu'l 18 d'agostu de 2014.
  14. María Teresa Campos abandona '¡Viva la tarde!' El País. 24 de xunu de 1985. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  15. Del redichu al fechu, Vicente Molina Foix El País. 1 de xunetu de 1987. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  16. María Teresa Campos, subdireutora de 'Lo que ye güei' El País. 19 de marzu de 1989. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  17. Los nuevos telediarios de TVE van empezar a final de mes La Vanguardia. 3 d'abril de 1990. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  18. La casa de Teresa Campos La Vanguardia. 5 de payares de 1990. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  19. María Teresa Campos vuelve a la sobremesa con "Pasa la vida" Diariu ABC. 21 d'ochobre de 1991. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  20. María Teresa Campos va presentar un programa sobre reconciliaciones La Vanguardia. 25 de xineru de 1994. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  21. María Teresa Campos estrena güei el so nuevu programa en TVE-1 Diariu ABC. 28 de payares de 1994. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  22. Teresa Campos dexa TVE y ficha per Tele 5 El País. 1 d'agostu de 1996. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  23. Mª Teresa Campos y Matías Prats, los periodistes de televisión más creíbles Vertele.com. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  24. Mª Teresa Campos contra'l fútbol La Vanguardia. 19 d'ochobre de 1998. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  25. Campos va faer en la Copa un programa de denuncia El País. 14 d'agostu de 1998. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  26. Antena 3 ficha a María Teresa Campos pa dirixir y presentar dende setiembre'l magacín mañaneru El Mundo. 11 de mayu de 2004. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  27. Antena 3 suspende 'Acaldía', anque María Teresa Campos va presentar otru programa El Mundo. 23 d'avientu de 2005. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  28. Les cadenes mueven ficha en 2006 con estrenos y cambeos de parrilles Diariu ABC. 9 de xineru de 2006. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  29. María Teresa Campos, acaldía na radio 20 minutos. 3 de setiembre de 2007. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  30. Vayatele (ed.): «llaberintu-de-la memoria-formigues-blanques-pero-formales El laberinto de la memoria, formigues blanques pero formales» (16 d'ochobre de 2007).
  31. Campos torna'l llunes a los mañaneros de Telecinco con La mirada crítica La Vanguardia. 27 d'agostu de 2008. Vistu'l 23 de setiembre de 2010.
  32. «María Teresa Campos y Terelu estrenen en Telecinco esta nueche 'Las Campos'». Europa Press. 19 d'agostu de 2016. https://www.europapress.es/chance/tv/noticia-maria-teresa-campos-terelu-estrenen-telecinco-noche-campo-20160818182015.html. Consultáu'l 18 d'agostu de 2016. 
  33. El Mundo
  34. Hacienda reclama a María Teresa Campos 800.000 euros. La Vanguardia. 23 de xunetu de 2015. https://www.lavanguardia.com/television/personajes/20150723/54433562277/maria-teresa-campo-hacienda-reclama-patrimoniu.html. Consultáu'l 3 de setiembre de 2015. 
  35. María Teresa Campos: «Ye absolutamente falsu que cometiera fraude fiscal». ABC. 24 de xunetu de 2015. http://laguiatv.abc.es/noticias/20150724/abci-maria-teresa-campo-hacienda-201507241328.html. Consultáu'l 18 de payares de 2015. 
  36. Princesa Letizia
  37. Casa del Llibru
  38. 20 minutos. «María Teresa Campos, premiu 'Toa una vida' de la televisión». Consultáu'l 9 d'abril de 2013.
  39. El Mundo (ed.): «CEOE, María Teresa Campos, Pau Gasol y Teresa Perales, medayes d'Oru al Méritu nel Trabayu» (9 de xunu de 2017).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]