El Pescaílla

De Wikipedia
El Pescaílla
Vida
Nacimientu Barcelona3 de marzu de 1926[1]
Nacionalidá España
Muerte Madrid12 de payares de 1999[1] (73 años)
Sepultura cementeriu de La Almudena
Causa de la muerte cáncer hepáticu
Familia
Casáu con Lola Flores (1957 – 1995)
Fíos/es
Estudios
Llingües falaes catalán
castellanu
Oficiu cantante, guitarristacompositor
Seudónimu El Pescaílla
Xéneru artísticu Flamencu
rumba catalana (es) Traducir
Instrumentu musical voz
IMDb nm0327882
Cambiar los datos en Wikidata

Antonio González Batista, más conocíu como El Pescaílla (pidía que lu llamaren Pescadilla)[2] (3 de marzu de 1926Barcelona – 12 de payares de 1999Madrid), foi un cantante, guitarrista y compositor español xitanu de flamencu y rumba, consideráu unu de los padres de la rumba catalana, el so estilu influyiría n'ensame d'artistes posteriores.

Tuvo casáu cola cantante y bailladora Lola Flores (1923-1995), cola que tuvo trés fíos, los cantantes Lolita Flores (1958), Antonio Flores (1961-1995) y Rosario Flores (1963), y güelu de les actrices Elena Furiase (fía de Lolita) y Alba Flores (fía d'Antonio). Foi cuñáu de la tamién cantante Carmen Flores y tíu del ex-futbolista y entrenador Quique Sánchez Flores.

Biografía[editar | editar la fonte]

Placa na casa natal.

El so güelu paternu, Manuel González, el Chindo, llegó a Barcelona a principios de sieglu dende'l so Murcia natal. Instalar en La Barceloneta como vendedor de pexe, actividá que simultaneaba cola de guitarrista en ciertos tablaos del Cascu Antiguu y de La Rambla. El so fíu, Antonio González, foi'l primeru en recibir el llamatu de Sardineta (non Pescadilla), acorde coles actividaes que realizaba la familia.

Antonio González y Antonia Batista, vecina de callar Fraternidá, casáronse alredor de 1920, afitaron la so residencia nel barriu de Gracia y ellí nacieron los sos cinco fíos, Manuel, Baldomero, Antonio (El Pescaílla) y Juan y una fía, Josefa. Los varones diben desempeñar un papel seminal na xestación de la rumba catalana.[3]

Antonio nació nel barriu de Gracia, casar en Barcelona pol ritu xitanu cola bailladora Dolores Amaya Moreno (prima de Carmen Amaya y La Chunga), de la que tuvo una fía, Antonia (Toñi), en 1955.[4] Abandonó a dambes pa xunise a Lola Flores, a la que conoció per mediu de Manolo Caracol. La rellación ente ellos primero foi puramente profesional, yá que La Faraona, como se conocía a Lola Flores, caltenía un tempestuoso idiliu con Caracol.

Antonio tamién tuvo un fíu dempués de Toñi, llamáu Juan, cola bailladora xerezana Carmen Santos. Carmen fuera novia de Manuel Flores, l'hermanu de Lola y Carmen Flores.[2]

González y Flores casaron el 27 d'ochobre de 1957 nel Monesteriu d'El Escorial. Cola novia embarazada de tres meses, el matrimoniu celebrar a los seis de la mañana, pos se tarrecía qu'allegara enfurecida la familia materna de la fía d'Antonio y la bailladora Dolores Amaya Moreno, Toñi, nacida en 1955.[5][4]

El matrimoniu participó en 1959 na película María de la O de Ramón Torrado.

Les primeres grabaciones del Pescaílla, xunto a Lola Flores, daten de 1964. Más palantre sacó dellos singles y los sos cantares formaron parte de numberosos recopilatorios del sellu discográficu Belter, col que grabó mientres la primer dómina.

El temperamentu de Flores y el so carisma artísticu fixeron pasar a un segundu planu la figura de González, qu'asumió la situación y dexó práuticamente de grabar discos. Magar los badagüeyos, la rellación caltuvo firme contra vientu y marea mientres 38 años, superando amargosos tragos como'l qu'en 1989 supunxo'l procesu por fraude a la Facienda pública.

En mayu de 1995 finaron la so esposa, Lola, y el so fíu Antonio nun intervalu d'apenes 14 díes, lo que supunxo un duru golpe que'l Pescaílla nunca llegó a superar. Finó en Madrid, el 12 de payares de 1999, por causa de una enfermedá hepática arrastrada dende diba llargu tiempu. Tenía 74 años.

Discografía y temes más destacaes[editar | editar la fonte]

Solamente pueden atopase nestos momentos dos discos compactos disponibles nel mercáu dedicaos íntegramente a la so música. Trátase de El patriarca de la rumba (Divucsa, 1999) y El Pescaílla (Divucsa, 2005).

Famosu por afaer al so estilu cantares ayenos o populares, más que como compositor (nos rexistros de la SGAE, El Pescaílla namái figura como autor de dos tarrezas), ente les sos interpretaciones más destacaes atópense "Sarandonga", "Cada vez que tu me mires", "Levántante", "Strangers In The Night", "A garota de Ipanema" o "Sabor a mi".

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 11066741. Apaez como: El Pescaílla González. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. 2,0 2,1 El volcán y l'oral de Lola. Escritu por Juan Ignacio García Garzón
  3. rumba catalana-mingus-b-form.html Calarrumba
  4. 4,0 4,1 Gypsies and Flamencu: The Emergence of the Art of Flamencu in Andalusia. Escritu por Bernard Leblon
  5. Geneall

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]