Infantería

De Wikipedia

La infantería ye la fuercia de combate a cuerpu, utiliza tou tipu d'armes portátiles y semiportatiles y pal so desplazamientu puede emplegar tou tipu de medios de tresporte, puede combatir por si sola con posibilidaes llindaes o en combinación con dalguna otra arma, siempres y cuando esta tea actuando nel so sofitu p'asina aumentar les sos posibilidaes. Nes primeres files asítiense los soldaos de la infantería llixera, qu'apenes lleven proteición.

Historia[editar | editar la fonte]

Edá Antigua: La infantería al serviciu de los grandes imperios[editar | editar la fonte]

La infantería foi siempres con poques esceiciones la fuercia principal de los exércitos a lo llargo de la historia. Nos antiguos imperios de Sumeria, Babilonia, Asiria y Exiptu la infantería, acompañada de carros de guerra tiraos por caballos, yera siempres la masa principal del exércitu y taba formada xeneralmente per un sitiu por guerreros armaos con llances, escudos, espaes, hachos o maces y por otru por importantes contingentes d'arqueros qu'abrasaben les files enemigues mientres los combates.

Una reconstrucción moderna de soldaos griegos en formación de falanxe.

Na Grecia Clásica mientres el sieglu VIII e.C. apaez la falanxe, formación militar d'infantería que mientres sieglos sería la dominante nel campu de batalla hasta l'apaición y afitamientu de la lexón romana que demostró la so superioridá na batalla de Pidna nel sieglu II e.C. Cola falanxe y sobremanera cola lexón, la infantería pasa d'actuar en mases que carguen de forma más o menos ordenada a formar bloques flexibles coordinaos na batalla que maniobra camudando de posición hábilmente ante les reaiciones enemigues, envolubrando y faciendo frente a contraataques, etc. La lexón foi una formación qu'apurrió a Roma absoluta superioridá mientres sieglos inclusive en condiciones d'inferioridá numbérica evidente.

Edá Media: Decadencia y resurdir del soldáu a cuerpu[editar | editar la fonte]

Mientres la decadencia y cayida de Roma la caballería cobraba cada vegada más importancia por influencia persa, de pueblos de la estepa y xermánica. Mientres la Edá Media el feudalismu consolida esti fenómenu dando absoluta supremacía nel campu de batalla al caballeru pesadamente armáu y convirtiendo a la infantería nuna fuercia puramente auxiliar, para guarda de fortificaciones y castiellos, etc. La infantería sigue l'exemplu de la caballería y utiliza la cota de malla y armadures, más llixeres de xacíu.

L'apaición a la fin de la Edá Media de monarquíes fuertes deseoses d'apoderar totalmente a los señores, xunto con cambeos tácticos que beneficien a la infantería, camuden el panorama. Los reis precisen exércitos fuertes que tienen que caltener del so bolsu y obviamente los soldaos a cuerpu son más baratos. N'Inglaterra desenvolver mientres la Edá Media'l arcu llargu, una arma capaz de llanzar una docena de proyeutil per minutu contra l'enemigu, anque precisa homes fuertes y años d'entrenamientu p'apoderalo. Con grandes contingentes d'arqueros los ingleses ganen a la caballería feudal francesa en 1346 y 1415 nes batalles de Crécy y Azincourt. Finalmente nel sieglu XV los suizus empiecen a esportar por tol continente la so forma de llucha, cuadros d'infantes bien próximos ente sigo armaos con piques de cinco o más metros que contienen y enarten a la caballería, desordenar y frenándola, y entós del so interior salen soldaos armaos con alabardes y mandobles que masacran a la caballería, paraos y apertaos los caballeros con poques posibilidaes de defendese.

Edá Moderna: Nacencia de la infantería moderna y el so papel crucial[editar | editar la fonte]

Tercios colando en formación mientres la batalla de Nieuport, en 1600.

Perfeccionando la estratexa suiza y añadiendo la esperiencia propia de la infantería mientres la Reconquista y les del Gran Capitán n'Italia, surde n'España el terciu a la fin del sieglu XV. La innovación más importante ye la incorporación de grupos de ballesteros y arcabuceros que s'esplegaben pelos llaos del cuadru de piqueros o tres les primeres files y acribillaben col so fueu al enemigu. Adulces los arcabuceros van convirtiéndose nuna unidá d'élite encargada de los asaltos a fortificaciones y la so proporción va aumentando, sumiendo adulces los ballesteros a lo llargo del sieglu XVI. Na batalla de Pavía en 1525, los tercios españoles entartallen totalmente a la caballería feudal francesa de Franciscu I, demostrando definitivamente'l dominiu absolutu de la infantería nel campu de batalla.

Nel sieglu XVII el terciu va perdiendo'l so poder adulces. Cada vez aumenta más la proporción de soldaos con armes de fueu, agora mosquetes. A principios de sieglu los exércitos centroeuropeos utilicen una única llinia de piqueros como proteición ente que dos o tres llinies de mosqueteros se turnan disparando contra l'enemigu. Esto dexa que la caballería, allixerada del so pasáu medieval, vuelva tener importancia nel campu de batalla. A mediaos de sieglu en Prusia tolos soldaos d'infantería pasen a ser tiradores gracies a la combinación de fusil y bayoneta y entámense en grupos de tres llinies que van avanzando amodo mientres descarguen socesivamente los sos fusiles y cargar lo más rápido que pueden pa volver disparar y finalmente cargar contra l'enemigu coles bayonetes. El modelu estiéndese y a finales de sieglu práuticamente tolos exércitos d'Europa pasen a tener namái dos tipos de soldaos d'infantería : fusileros y granaderos.

Infantería chilena na Batalla de Maipu (1818).

Los fusileros, que formen la masa principal de la infantería, van armaos namái con fusil y bayoneta. Los granaderos formen unidaes d'élite utilizando los soldaos más altos y fuertes del exércitu que lleven, amás del fusil y bayoneta, granaes en forma de boles metáliques con una pequeña carga de pólvora y una mecha qu'encienden gracies a un gordón que lleven encendíu y endolcáu alredor del so costazu pa refundiala contra les files enemigues enantes del choque. Normalemente lleven tamién un sable curtiu pa combatir cuerpu a cuerpu mientres l'asaltu a fortificaciones, misión que-yos ta acutada, xunto a la de tar nes posiciones más importantes y peligroses na batalla. Los granaderos nun pueden llanzar bien granaes colos sombreros anchos de dos o tres picos de los fusileros, asina que lleven sombreros en forma de tubu o mitra que nun sobresalen de la cabeza pero son bastante altos pa impresionar más.

A lo llargo del sieglu XVIII el modelu caltiénse inmutable. Los reximientos formen los sos batallones y compañíes a lo ancho del campu, asocediéndose les mesmes con pequeños buecos ente elles, ordenaes en trés o cuatro files qu'avancen adulces escontra l'enemigu, detiénense, disparen, carguen los sos fusiles, avancen y vuelven disparar y a recibir disparos pa enfrentase coles bayonetes si l'enemigu nun se retiró poles baxes de los disparos enantes del alcuentru. En tou momentu'l soldáu d'infantería tien de permanecer de pies, yá que d'otra forma nun podría cargar el fusil, pero les armes son de tan curtiu algame ya imprecises que'l númberu de baxes ye amenorgáu, si comparar coles producíes nel combate cuerpu a cuerpu. La caballería recuperó importancia nel campu y cada vegada paez más decisiva cuando se trata de romper llinies de fusileros en sofitu de los mesmos y masacrarlos na so retirada.

L'artillería, un elementu qu'hasta'l sieglu anterior yera pocu más qu'una anéudota, tamién va teniendo cada vegada más importancia a midida que evolucionen los proyeutiles contra la infantería, que maten o manquen cola so metralla a los soldaos nunos pocos metros alredor.

Reximientu "Chacabuco" 6 de Llinia del Exércitu de Chile en formación en retornando a Santiago de Chile una vegada rematada la Guerra del Pacíficu (1884).
Infantería australiana coles sos mázcares antigás mientres la I Guerra Mundial nel sector de Ypres (Bélxica). 27 de setiembre de 1917.

Nel sieglu XIX la infantería vuelve demostrar que ye la fuercia principal del campu de batalla. La posición en cuadru dexa enfrentase a la caballería y aguantala mientres l'artillería y otros cuadros abrasar, como demuestra Wellington en Waterloo frente a Napoleón. Les innovaciones téuniques nel fusil y l'artillería son enormes a lo llargo del sieglu mientres los oficiales siguen con esquemes napoleónicos en mente. Alredor de 1850 los fusiles tienen 400 m d'algame efectivu y son capaces de travesar al soldáu de la primer fila y matar al de la segunda. Empiecen a producise carniceríes como nunca se vieren en circunstancies normales, na Guerra de Secesión d'Estaos Xuníos por casu hai 600.000 muertos y 30.000 tullíos, un preludiu de lo que va deparar la denomada Gran Guerra o I Guerra Mundial.

La infantería dende la Primer Guerra Mundial hasta l'actualidá[editar | editar la fonte]

Mientres la Primer Guerra Mundial la infantería lliteralmente sotiérrase. La potencia de l'artillería y l'usu masivu d'ametralladores, faen que se tengan qu'escavar trincheres y abellugos d'un llau a otru de Francia. Los esquemes napoleónicos siguen mandando y asocédense ataques masivos absurdos que provoquen baxes en cantidaes hasta entós impensables. Nesti contestu apaecen intentos de solución como'l carru de combate, l'entamu de la guerra química per aciu l'usu de gases tóxicos o les unidaes especiales d'infantería d'asaltu alemanes, los Sturmtruppen, armaos con subfusil que s'averen abasnar hasta les posiciones enemigues pa llanzar a curtia alloña ataques coles sos armes automátiques, granaes o lanzallamas y asaltar la posición.

Infantería d'Estaos Xuníos avanzando nuna ciudá belga tres la proteición d'un tanque pesáu Sherman mientres la II Guerra Mundial. 9 de setiembre de 1944.

Nel periodu d'enteguerres asocédense les teoríes pa evitar les situaciones de guerra estática. El prototipu d'infantería col que se llega a la II Guerra Mundial basar n'escuadrones d'unos diez homes armaos la mayoría con fusiles de cerrojo y granaes similares a l'anterior guerra pero cola novedá de qu'unu d'ellos porta una ametralladora llixera de sofitu y unu o dos más lleven subfusiles. El pelotón alemán, coles sos ametralladores MG-34 primeru y MG-42 dempués va tener de primeres la supremacía, la doctrina alemana ye defender de toes toes al portador de l'ametralladora que ye'l que dirixe cola so aición la defensa o l'asaltu. Ésta ye la infantería estándar.

Los alemanes, siguiendo les teoríes del xeneral Heinz Guderian, crean un nuevu tipu d'infantería, los Panzergrenadier (granaderos acorazaos, dáse-yos el nome de granaderos pola connotación d'unidá d'élite que tenía'l términu) que tienen de dir al llau de los tanques montaos en vehículos blindaos touterrén, estenando'l terrén d'artillería antitanque y otres torgues por que los carros avancen. Llogren insospechados ésitos colos sos Blitzkrieg (guerra relámpago), que va funcionar hasta que yá nun pueden competir cola superioridá numbérica y l'armamentu aliáu a partir de 1943. Tres Stalingráu y Túnez, los alemanes pierden la fuercia necesario pa empecipiar nueves ofensives pa llograr los fines estratéxicos que los impulsaron a empecipiar la II Guerra Mundial, yá nun tienen la iniciativa y vense empuestos a una absurda guerra defensiva que los va llevar a defender l'últimu apartaz montáu nos soterraños de Berlín.

Infantería aerotresportada d'Estaos Xuníos mientres la Guerra de Vietnam, en 1966.

A partir de la postrera guerra mundial el pelotón d'infantería siguió l'enclín d'aumentar la potencia de fueu del soldáu individual col usu del fusil d'asaltu, capaz d'actuar como un fusil tiro a tiru tradicional a llarga distancia o automáticu pal asaltu. El soldáu dispón tamién de dellos tipos de granaes de mano pal asaltu y en tou pelotón disponer de sistemes de llanzacohetes portátiles polivalentes capaces d'actuar como contracarro, antibunquer o antipersona, tando xeneralmente disponibles a nivel de compañía medios más contundentes como misiles empuestos portátiles anticarro o antiaéreos pa faer frente a carros de combate o aviación a baxu altor. Per otru llau la infantería tiende a mecanizarse y acorazase lo más posible. La infantería moderna tien de colar próxima a los tanques, pa defendese del fueu enemigo. Dende les divisiones Panzer hasta güei evolucionaron vehículos blindaos que dexen tresportar un pelotón d'infantería nel so interior como los tresporte blindaos de personal o combatir en primer llinia como los vehículos de combate d'infantería.

Infantería llixera[editar | editar la fonte]

Un tipu especializáu d'infantería ye lo que se conoz por infantería llixera. Esti tipu d'infantería ta pensáu pa la incursión en fondura dientro de territoriu enemigu fornida con medios llixeros (tresporte blindáu de personal, artillería llixero...) y gran movilidá pa esploración y asaltu d'oxetivos complicaos, teniendo polo xeneral la considerancia d'unidaes d'élite. Los nomes colos que se conoz esti tipu d'infantería son xeneralmente de tipu rangers pa exércitos anglosaxones, cazadores na so denominación española ya hispanoamericana o chasseurs y Jäger nos exércitos francés y alemán. A esti tipu d'unidaes pertenecen los Rangers del Exércitu d'Estaos Xuníos, la Lexón estranxera francesa, la Lexón,Cazadores de Monte (Arxentina), Cazadores de monte, Caballeros Lexonarios Paracaidistes Españoles (Brigada d'Infantería Llixera Paracaidista), aerotresportaos (Brigada d'Infantería Llixera Aerotransportable), etc. Estes unidaes suelen actuar a nivel de reximientu o compañíes, ensin formar de normal divisiones completes como la infantería convencional.

Infantería d'Estaos Xuníos patrullando n'Iraq. Noviembre de 2004.

Infantería Acorazada/Mecanizada[editar | editar la fonte]

Lleopardu 2Y.
Pizarro.

De creación recién, tien les sos bases na introducción nel campu de batalla de los carros de combate o Tanque (términu vulgar) mientres el periodu de la Primer Guerra Mundial, por cuenta de esta nueva incorporación, los exércitos de tierra crean una caña paralela a la infantería llixera. La misión de la infantería mecanizada ye la de presentar sofitu a la infantería a cuerpu, presentar batalla a les unidaes mecanizadas presentes nel campu de batalla, según el tresporté d'infantería a cuerpu en blindaos afechos pa ello Vehículu de combate d'infantería (ASCOD), denomináu tamién Pizarro.

Dellos exemplos de vehículos acorazaos son el Lleopardu 2E (España), M1 Abrams (Estaos Xuníos), Merkava (Israel).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]