Campu de batalla

De Wikipedia
Campu de batalla
término militar (es) Traducir
llugar xeográficu
Cambiar los datos en Wikidata

Un campu de batalla ye una porción de terrén en que combaten o llibren batalla dos exércitos.

L'exércitu que toma la ofensiva nun dispón xeneralmente de la facultá d'escoyelo, yá que hai de subordinar los sos planes a la necesidá de bater al enemigu onde quiera que lo atope; pero nun tien por qué ser asina si caltener a la defensiva, procurando que'l choque efectuar en condiciones favorables, polo que suel de cutiu escoyer les posiciones que considera más convenientes pa ello, anque en munchos casos les maniobres del adversariu y la so manera de conducir l'ataque van neutralizar en parte les ventayes que piense consiguir cola so eleición.

Forma[editar | editar la fonte]

Signu del llugar d'una batalla na lleenda de los mapes.

A lo llargo de la historia tuvo la so importancia la forma del terrenal nel calter y desenvolvimientu del combate. N'otres dómines solía supeditase a ella'l cursu de les operaciones, como asocedió nos sieglos XVII, XVIII y XIX, nos que predominó la llamada guerra de posiciones. Na actualidá, el fin primordial de la guerra ye la destrucción inmediata del enemigu. Arriendes d'ello, l'agresor tien de tender a algamar ensin esmolecese demasiáu de les condiciones, más o menos favorables, del campu de batalla, anque procurando sacar d'elles el meyor partíu posible.

Requisitos[editar | editar la fonte]

Nun son fáciles de determinar a priori, pos dependen de factores bien complexos: el númberu y calidá de los elementos con que cunta l'exércitu, el valor del so armamentu, l'oxetivu que se propón algamar, etc.

Cuando seya posible escoyer el campu de batalla, tien de procurase que dexe algamar el máximu rendimientu de los medios ofensivos con que cunta l'exércitu y compensar coles sos condiciones naturales los defectos qu'ésti tenga. Asina, pa sacar el meyor rendimientu d'una numberosa y bona artillería va convenir un terrén abiertu qu'ufierte a la so aición estensu campu de tiru.

Si la superioridá correspuende a la caballería, el terrén más favorable va ser el que se presente pol so frente llanu, igual y estenu; y si, otra manera, la superioridá ta de parte de la caballería enemiga, va ser preferible qu'aquel seya quebráu o tea cubiertu de torgues qu'enzanquen l'aición de felicidá arma.

Dacuando, el que ta a la defensiva nun se conforma con escoyer el campu de batalla más favorable, sinón que busca amás na fortificación un aumentu de fuercia que lo ponga en condiciones d'igualdá, inclusive de superioridá, con rellación al enemigu.

Tamañu[editar | editar la fonte]

El calter más notable qu'ufierten los campos de batalla nes guerres modernes ye la escomanada estensión de la so frente. Esta estensión ye consecuencia, primero, del aumentu de los efectivos, y segundu, al faer bien sangrientu y difícil l'ataque de frente, obliga a estender esti pa enchir el del adversariu y atacalo de lladral, o torgar que lo faiga él. Esta estensión y l'ausencia de fumu de les modernes armes de fueu, que n'otres dómines podía dar nicios de la marcha del combate, faen imposible tomar dende un puntu toles peripecies del mesmu y torguen la unidá d'aición de too l'exércitu, faciendo apaecer el campu de batalla como un conxuntu de teatro de diverses lluches parciales, que los sos variaos incidentes escapen a la direición del xeneral en xefe. Esti vese precisáu a delegar esta misión nos xefes divisionarios, dexándo-yos coles mesmes amplia iniciativa, dientro del plan xeneral, y llindar a harmonizar los esfuercios de toos pa la consecución del fin propuestu, absteniéndose d'intervenir direutamente hasta'l momentu decisivu, que la so apreciación pasa pol contautu colos xefes de les unidaes cimeres y de recibir detallada información del cursu del combate por tolos medios de que dispón.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]