Operación militar

De Wikipedia
Operación militar
actividad militar (es) Traducir y acontecimientu
Cambiar los datos en Wikidata

Esti artículu describe tres término distintos, pero rellacionaos ente sigo: operaciones militares, Operaciones como sucesos militares, y el nivel operacional de la guerra.

Operaciones militares[editar | editar la fonte]

Les Operaciones militares consisten na aplicación de los principios políticos, de planificación, organización y alministración nel usu de los recursos y de la fuercia militar (como por casu nuna campaña militar), na formación diaria y actividaes de les unidaes pa consiguir metes o oxetivos específicos. Esto ye un conceutu, y nun tien de confundir se coles operaciones militares como sucesos. Engloba la planificación y movilización de les fuercies militares, del procesu de recoyida d'Información, del analís y estensión de la mesma, asignando recursos y determinando los requerimientos temporales.
Una operación militar puede implicar el desenvolvimientu d'una estratexa militar o d'una maniobra operacional al traviés del usu del movimientu loxísticu de fuercies. Polo xeneral, el términu táctiques militares usar al referise a operaciones de combate militares en misiones militares que son un subconxuntu de les operaciones militares.
Nel procesu de desenvolvimientu de la operación les fuercies pueden riquir la provisión de servicios, entrenamientu, o funciones alministratives pa dexa-yos empezar, siguir y terminar el combate, incluyendo la direición del movimientu, suministros, ataque, defensa y maniobres necesarios pa consiguir los oxetivos de la operación nuna batalla o campaña.

Munches operaciones militares tienen carauterístiques de procesu estremaes que tienen d'algamar consiguiendo finxus pal progresu de la operación. Una llista curtia d'estes carauterístiques nuna operación estratéxica son:

  • Concepción al traviés de la identificación de metes específiques o oxetivos.
  • Información. Recoyéndola y analizándola pa identificar la capacidá de resistencia enemiga.
  • Planificación de la fuercia militar y del so usu.
  • Alministración de la movilización, equipamientu, entrenamientu y esplegue de les fuercies.
  • Empiezu de la operación, y consecución de los oxetivos de les misiones táctiques iniciales.
  • Gana de les fuercies enemigues más grandes na so fondura operacional.
  • Rematar la operación si les metes estratéxiques fueron consiguíes o non.

Operaciones militares como sucesos militares[editar | editar la fonte]

A les Operaciones militares conocer de normal por aciu un nome en códigu, col propósitu de reforzar la seguridá. Les operaciones militares son de cutiu más conocíes pol usu de nomes d'usu común xeneralmente aceptaos, más que polos sos oxetivos operacionales reales.

Paralelu a y reflexando esti marcu d'operaciones tán elementos entamaos dientro de les fuercies armaes que se preparar para y dirixen operaciones a dellos niveles de guerra. Ente que hai una correlación xeneral ente'l tamañu de les unidaes, l'área na qu'operen, y l'algame de la misión que realicen, la correlación nun ye absoluta. Ello ye que a la fin ye la misión qu'una unidá realiza lo que determina'l nivel de guerra nel qu'opera.[1]

Les operaciones militares pueden clasificase por aciu la escala y l'algame de la fuercia emplegada, y pol so impautu nun conflictu más ampliu. L'algame de les operaciones militares pue ser:

  • Teatru: esto describe a una operación nun área d'operación más grande, de cutiu a nivel continental, y representa un esfuerciu estratéxicu nacional nel conflictu, tal como foi la Operación Barbarossa, con oxetivos xenerales que engloban árees de considerancia más allá de lo militar, como son oxetivos d'impautu económicu y políticu.
  • Campaña: esto describe una de dos, o a una parte del teatru d'operaciones, o un esfuerciu estratéxicu operacional más llindáu a nivel xeográficu, tal como foi la Batalla d'Inglaterra, y nun precisa representar un esfuerciu nacional total a un conflictu, o tener oxetivos más allá de los que son puramente militares.
  • Operación: esto describe a una parte d'una campaña que va tener oxetivos militares específicos y oxetivos xeográficos, según un usu definíu y claro de les fuercies a emplegar, tal como foi la Batalla de Galípoli, que operacionalmente foi una operación d'armes combinaes orixinalmente conocida como “Desembarcos de los Dardanelos”, y que foi parte de la Campaña de los Dardanelos, na que tomaron parte unos 480.000 soldaos aliaos.
  • Batalla: esto describe a un sucesu de combate tácticu nel que se combate per un área o oxetivu específicu por aciu aiciones que realicen les distintes unidaes. Por casu la Batalla de Kursk tamién conocida pola so denominación alemana, como “Operación Ciudadela”, na qu'hubo munches batalles separaes, una de les cualos foi la Batalla de Prokhorovka. La Batalla de Kursk”, amás de describir la operación ofensiva alemana inicial (o a cencielles una ofensiva) tamién incluyó dos operaciones contraofensives soviétiques, la Operación Kutuzov y la Cuarta Batalla de Jarkov.

Nivel operacional de la guerra[editar | editar la fonte]

El nivel operacional de la guerra ocupa en llinies xenerales un terrén a mediu camín ente l'enfoque estratéxicu de la campaña y les táctiques d'una batalla. Describe un nivel entemedio y distinto de la guerra ente la estratexa militar, que considera la guerra polo xeneral, y les táctiques, que engloban a les batalles individuales.”[2] Por casu, mientres la Segunda guerra mundial el conceutu aplicar al usu de los Exércitos de tanques soviéticos.[3]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Glantz, Arte Operacional Militar Soviéticu, p.46.
  2. Glantz, Soviet Military Operational Art, p.10. (n'inglés)
  3. Armstrong, Red Army Tank Commanders, p.13. (n'inglés)

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Armstrong, Richard N. Red Army Tank 'Commanders: The Armored Guards.' Atglen, Penn.: Schiffer Military History, 2004. ISBN 0-88740-581-9. (n'inglés)
  • Glantz, David M. Soviet Military Operational Art: In Pursuit of Deep Battle. London; Portland, Or.: Frank Cass, 1991. ISBN 0-7146-3362-3, ISBN 0-7146-4077-8. (n'inglés)