Ametralladora

De Uiquipedia
Saltar a: navegación, buscar
Bot icon2.svg
Artículu de traducción automática a partir de "Ametralladora" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.
Marines estadounidenses con una ametralladora M240, versión local de la FN MAG.

Una ametralladora ye un arma de fueu automática diseñada pa disparar una gran cantidá de bales a partir d'un cargador o una cinta de municiones, que de normal nun ralu curtiu y de forma sostenida puede disparar cientos de bales per minutu, por cuenta del so mecanismu de disparu automáticu, ya impactando nun determináu campu de tiru. Les ametralladores xeneralmente son pesaes, avolumaes y tán montaes sobre un afuste. L'usu modernu d'esta palabra referir a les ametralladores automátiques, que fueron precedíes poles ametralladores manuales con dellos detalles automáticos.

Historia[editar | editar la fonte]

La idea d'una arma de fueu que disparara de forma repetitiva funde los sos raigaños na primer xeneración d'armes de fueu maduru, a empiezos del sieglu XVI. Sicasí, va haber qu'esperar hasta la meyora de la metalurxa por que surdieren los primeros modelos de fueu repetitivo coles Mitrailleuse franceses, armes de sofitu construyíes a partir de la superposición de cañones de calibre de fusil que se cargaben por retrocarga y que podíen disparase en sucesión, semando de metralla (mitraille) l'arcu de fueu de l'arma. El so usu en combate na Guerra Franco-Prusiana nun dio resultancies concluyentes, sobremanera comparada coles pieces d'artillería de retrocarga prusianes, íntegramente forxaes n'aceru y de un efectu netamente superior.

La primer arma automática eficaz foi l'ametralladora Gatling, con media docena o más de cañones de fusil dispuestos en posición circular alredor d'una exa y alimentaos por un cargador vertical o cilíndricu y aicionada per mediu d'un rabil. Magar de primeres caltenía la configuración de pieza d'artillería, asitiada nun armón como'l de los cañones de la dómina, la so perfeccionamiento ser allixerando hasta dexar el tresporte por una sola bestia de carga. El so efectu en conflictos coloniales foi un claru indicador de los cambeos que les socesives xeneraciones de ametralladores diben producir nel campu de batalla. El frenu a la evolución de l'ametralladora pasó a ser la mentalidá d'el oficiales de los exércitos occidentales, que la entendíen namá como una arma apropiada contra indíxenas, pero desaveniente nun campu de batalla européu.

En 1884 apaez la primer ametralladora auténtica, la Maxim inventada pol estadounidense nacionalizado británicu Hiram Maxim, qu'utilizaba la presión de salida de los gases de proyección pa provocar el retrocesu del cañón, el montáu del zarru, la espulsión del casquillo y l'alimentación con otru nuevu cartuchu llográu d'una cinta nel llateral de l'arma.

Maxim realizó demostraciones por toa Europa y la so ametralladora foi adoptada pola mayoría de los exércitos del continente. En 1885, el fabricante Browning saca en Estaos Xuníos un modelu d'ametralladora remanáu pol gas que se recueye del cañón al traviés d'un émbolu dientro d'un tubu conectáu al cañón de l'arma, sistema adoptáu dempués pa los fusilye semiautomáticos y d'asaltu. Cuando'l Kaiser Guillermo II guardó diches demostraciones, dixo al respective de la creación de Maxim: "Esta ye l'arma, nun hai nada asemeyao".

En 1917 Browning saca'l so modelu más famosu, la M1917, que sigue siendo emplegáu na actualidá y que funciona pol retrocesu del cañón. Les Browning fueron adoptaes pol exércitu estadounidense y darréu en munchos otros países de la OTAN, camudando los sos calibres col tiempu.

Impactu na guerra[editar | editar la fonte]

La Maschinegewehr 08 (MG08), ametralladora alemana de la Primer Guerra Mundial.

La so apaición camudó decisivamente el sistema de combatir, que nun sufriera grandes evoluciones dende la dómina napoleónica, y al pie de la artillería, obligó al usu de trincheres y convirtió la guerra en llínees estátiques dende les que se llanzaben asaltos masivos de infantería contra les llínees enemigues, que de normal acababen en masacres inútiles.

Como respuesta a l'ametralladora apaecieron el carru de combate p'asaltar les llínees defendíes por ametralladores y les primeres soluciones que dexen a la infantería llevar armes automátiques pal asaltu, como'l subfusil o les primeres ametralladores llixeres.

Evolución de l'ametralladora[editar | editar la fonte]

Mientres la Primer Guerra Mundial, les ametralladores yeren armes pesaes, montaes sobre unes trébedes o ruedes al estilu d'un pequenu cañón. P'aguantar les rabaseres continues ensin quedar inoperativas, los cañones diben montaos dientro de cilindros que yeren enllenaos con agua pa esfrecer l'arma.

Les ametralladores llixeres de la primer guerra y de entreguerras son n'apariencia grandes fusiles diseñaos pa tiru automáticu como sofitu al pelotón de fusileros tradicional. Armes como la estadounidense CHIGRE (Browning Automatic Rifle) emplegada nos dos guerres mundiales o la inglesa Bren, usada na Segunda Guerra Mundial, entren dientro d'esta categoría. De normal aliméntense por aciu cargadores o tambores de 30 a 100 cartuchos y disponen d'un pequenu bípode nel estremu pa disparar cómodamente baltáu. El conceutu permanez anguaño, y la mayoría de les ametralladores actuales d'esti tipu son fusiles d'asaltu modificaos pa dar una mayor duración al cañón, con un bípode y cargadores de más capacidá que los estándares del fusil del que proceden, anque hai modelos actuales de cinta diseñaos espresamente como ametralladores llixeres, como la FN Minimi belga (utilizada pol exércitu estadounidense y munchos países de la OTAN) y la CETME Ameli española.

Antes de la Segunda Guerra Mundial, el alemanes inventaron de la mesma la ametralladora polivalente o media. Esta arma puede actuar como una ametralladora de posición normal, al estilu de la Primer Guerra Mundial, montada nunes trébedes pesaes con mires p'actuar hasta 1.200 m; o puede ser desmontada, acoplada a un bípode y utilizada nel rol d'ametralladora llixera, pero con una potencia bien cimera a les concebíes espresamente como tales.

Na Segunda Guerra Mundial, el alemanes emplegaron la MG 34 y la MG 42, que ye una versión simplificada de l'anterior, cola mayor parte de les sos pieces en chapa estampada p'abaratala. La MG 42 permanez hasta anguaño en serviciu na OTAN, nuna versión ameyorada denominada Rheinmetall MG3. Otros modelos son la M60 estadounidense de la dómina de Vietnam o la PKM rusa.

Ametralladores pesaes[editar | editar la fonte]

Ametralladora M2 de calibre .50, diseñada por John Browning, convertir n'unu de los diseños d'ametralladora más esitosos.

Na Segunda Guerra Mundial apaeció un tipu d'ametralladores de gran calibre, algame y capacidá de penetración: les ametralladores pesaes. Empléguense como antiaéreas o pa destruyir vehículos con poco blindaxe o ensin él; son capaces de desmembrar a un soldáu, polo que tamién s'usen como ametralladores de posición y suelen ser escoyíes pa montales en carro de combate como arma auxiliar, blindaos d'asaltu o helicópterus. Con calibres ente'l 0.50 (12,7 mm) y 14,5 mm, munches tienen casi 3.000 m d'algame y pueden furar blindaxes llixeros.

Un tipu d'arma rellacionada coles ametralladores ye'l cañón automáticu, de 20 a 30 mm, montáu en torretas, blindaos d'asaltu o en helicópterus y caces. N'ocasiones, ye remanáu por aciu una fonte d'enerxía esterna y dispon de múltiples cañones al estilu de los antiguos Gatling pa soportar la gastadura y calentamientu al que se ve sometida l'arma mientres el so usu. Esti tipu de cañón, qu'emplega proyectiles con núcleu furador y velocidá de más de 1.000 m/s, consigue furar blindaxes de más entidá y estrozar vehículos con gran facilidá. Por casu, el cañón automáticu rotativu GAU-8 de 30 mm qu'emplega l'avión antitanque A-10 Thunderbolt ye capaz de furar el blindaxe cimeru de cualquier carru de combate o d'estropialo gravemente provocando mancaes a los ocupantes pola metralla.

Gastadura del cañón[editar | editar la fonte]

Les ametralladores son armes que sufren una fuerte gastadura por cuenta de la gran cantidá d'impactos y fregadures de los sos mecanismos y a la erosión y calor que se xenera nel cañón. Los cañones nun suelen aguantar más d'unos centenares de disparos continuos ensin dilatase, de forma que puede llegase a inutilizar temporalmente l'arma, polo qu'hai que dosificar los disparos en forma de rabaseres con intervalos, y los rayaos del cañón foliar de tala forma que hai que sustituyir tol cañón cada 10.000 ó 15.000 disparos pa caltener les característiques balístiques de l'arma.

Referencies[editar | editar la fonte]

Vease tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]