Batalla del Atlánticu

De Wikipedia
Batalla del Atlánticu
Parte de Segunda Guerra Mundial
Fecha 3 setiembre 1939[1] → 8 mayu 1945[1]
Llugar Océanu Atlánticu, Mar del Norte, Mar d'Irlanda, Mar de Llabrador, Golfu de San Llorienzo, Mar Caribe, Golfu de Méxicu, Outer Banks, Océanu Árticu
Resultáu Victoria Aliada
Belixerantes
Exa:
Bandera d'Alemaña Alemaña nazi
Bandera d'Italia Reinu d'Italia
Bandera de Francia Francia de Vichy
Aliaos
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Estaos Xuníos
Bandera de Polonia Polonia
Bandera de Canadá Canadá
Terranova
Bandera de Noruega Noruega
Bandera de Francia Francia Llibre
Bandera de Bélxica Bélxica
Bandera de Brasil Brasil
Bandera de Países Baxos Países Baxos
Bandera de Francia Francia
Venezuela
Comandantes
Erich Raeder
Karl Dönitz
Sir Percy Noble
Sir Max K. Horton
Bandera de Canadá Leonard W. Murray
Ernest King
Royal Y. Ingersoll
Baxes
• 28 000 marineros
• 783 submarinos
• 36 200 marineros
• 30 264 marineros mercantes
• 3500 navíos mercantes
• 175 buques de guerra
[editar datos en Wikidata]

Plantía:Campaña Segunda Guerra MundialPlantía:Campaña Batalla del Atlánticu

La batalla del Atlánticu foi'l enfrentamientu naval que tuvo como escenariu d'operaciones l'océanu Atlánticu, práuticamente en tola so estensión, llibrada mientres la Segunda Guerra Mundial ente los grandes navíos alemanes, los O-Boot comandados pol almirante Karl Dönitz y la cuasi totalidá de la escuadra británica.

Empezó'l 3 de setiembre de 1939 y duró hasta'l final de la guerra. Conscientes de que la Kriegsmarine alemana nun podría ganar a la Royal Navy británica, los marinos alemanes intentaron bloquiar al Reinu Xuníu, destruyendo los buques mercantes que-y suministraben recursos. La insuficiencia de buques submarinos alemanes al entamu de la guerra y la superioridá tecnolóxico y numbérico aliada a la fin de la mesma, atayaron los planes alemanes dende l'empiezu. Anque la Kriegsmarine nunca punxo en peligru de muerte a Gran Bretaña, causó munchos problemes de suministru hasta principios de 1944, cuando la batalla acabó.

Antecedentes: Primer Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Mientres la Primer Guerra Mundial, la terrible flota de guerra alemana dio bastantes quebraderos de cabeza al Almirantazgo Británicu. Sicasí, les esmoliciones britániques escarecíen de fundamentu, una y bones la mayoría d'estes naves, salvu por dalguna salida esporádica al Mar del Norte (batalla de Xutlandia), permanecieron nos sos puertos mientres tola guerra. Pero ello nun significaba que los barcos británicos tuvieren fuera de peligru, pos una nueva arma acababa d'apaecer n'escena: el submarín.

N'efeutu, por aciu esta sigilosa arma'l alemanes empezaron a atacar a los barcos mercantes qu'abastecíen al Reinu Xuníu, poniendo en peligru'l suministru de les Islles Britániques. En 1917, el númberu de barcos mercantes fundíos por submarinos alemanes yera tan grande que'l Almirantazgo Británicu previo la rindición del so país si nun faíen daqué rápido. Sicasí, la introducción del sistema de convóies amenorgó drásticamente les perdes britániques, salvando al Reinu Xuníu.

Debíu al importante papel xugáu polos sumergibles alemanes mientres la guerra, nun foi estrañu que nel Tratáu de Versalles prohibir a Alemaña la construcción de más buques d'esa clase.

L'entamu de la guerra naval[editar | editar la fonte]

El Gran Almirante Karl Dönitz siempres defendió l'usu del sumergible como l'arma más práutica na guerra naval

El 3 de setiembre de 1939 el comandante cimeru de submarinos (conocíos como O-Boot na xíriga de la marina alemana, del alemán Untersee-Boot, nave submarina) de la Kriegsmarine tenía dieciocho sumergibles en total nel mar. El día 1 de setiembre de 1939, l'entós contralmirante Karl Dönitz unviaba al Altu Mandu Naval alemán el so últimu memorándum, onde sorraya con insistencia l'insuficiente desarrollu del arma submarina. El día 3, recibe un despachu del Altu Mandu Naval onde se-y avisa que «El Reinu Xuníu declaró la guerra».

El mesmu día 3, l'Altu Mandu Naval celebra una conferencia en Berlín, na cual tuvieron presentes el comandante en xefe, almirante Schniewind, el xefe del Estáu Mayor Xeneral, almirante Fricke, el xefe de la Seición d'Operaciones, capitán de fragata Wagner, el xefe del Tercer Negociáu y el capitán de fragata Schulte-Mönting, xefe del Estáu Mayor Especial del almirante Erich Raeder. Dicha xunta conclúi coles siguientes pallabres de Raeder:

"Nun podemos suañar con presentar batalla a la flota británica p'aniquilala. La nuesa única oportunidá mora nel ataque de les comunicaciones comerciales del enemigu, pa lo cual los submarinos constitúin la nuesa arma más eficaz. Arriendes d'ello, tenemos necesidá de submarinos y más submarinos"
Almirante Erich Raeder, 3 de setiembre de 1939, Berlín.#GGC11C
L'Almirante Erich Raeder intentó demostrar la vixencia de la flota de superficie na Segunda Guerra Mundial, anque les victories de los O-Boot de Dönitz opacaron los pocos llogros del primeru

Productu d'aquel alcuerdu, modifícase'l plan de construcciones navales pa poner en serviciu de venti a trenta submarinos al mes. Ello implica abandonar o retrasar cuantimenos la construcción d'unidaes navales de superficie: acorazaos, cruceros, etc.

La guerra empecipió demasiao tempranu pa la Kriegsmarine. L'agresivu plan de modernización de la flota alemana (el plan Z) práuticamente acababa d'empezar, y como los almirantes alemanes sabíen, la Flota Metropolitana (Home Fleet) británica yera bien cimera en númberu a la Kriegsmarine alemana. Los británicos teníen nesi momentu 15 acorazaos, 62 cruceros, 7 portaviones, 178 destructores y 56 submarinos. Pela so parte, Alemaña cuntaba con 3 Acorazáu de bolsu acorazaos de bolsu, 2 crucero de batalla, 8 cruceros y 21 destructores. De los 57 submarinos de que disponía Dönitz, namái 22 yeren oceánicos del tipu VII y podíen operar nel Atlánticu. Amás, estos submarinos yeren bien vieyos, yá que na práutica yeren utilizaos solamente como sumergibles. Yeren bien lentos so l'agua, polo cual teníen que permanecer cuasi tol tiempu na superficie, esponiéndose con ello a patrullar britániques. A la de atacar, salíen a la superficie, onde yeren detectaos fácilmente y, por cuenta del so escasu blindaxe, teníen que somorguiase pa protexese, dexando que los convóis escaparen.

A pesar de toos estos inconvenientes, el almirante Karl Dönitzno nun se dexó amurniar. Siguió aportunando na medría de la producción d'O-Bootes, asegurando que con 300 buques modernos podríen fundir 700 000 tonelaes de barcos mercantes al mes, poniendo de rodíes a Gran Bretaña y sufriendo poques baxes. Pa neutralizar la téunica del usu de convóis, Dönitz propunxo una táctica bautizada por él mesmu como Rudel, traducida al español como "la menada de llobos".

El plan de Dönitz consistía n'esvalixar a tolos O-Bootes peles rutes utilizaes polos convóis. Cuando un sumergible detectara unu, comunicar por radiu a los demás, y tolos submarinos de la zona interceptaríen coles mesmes al convói, pela nueche. L'entusiasmu de Dönitz arimó a Hitler cuasi darréu.

La batalla del Atlánticu[editar | editar la fonte]

Volviendo a la realidá, la Batalla del Atlánticu, como la bautizaron los británicos, acababa d'empezar, y la producción de submarinos alemanes yera desaxeradamente inferior a les esixencies de Dönitz, polo que yera d'esperar qu'al entamu la balanza de la batalla tuviera inclinada a favor de los británicos. Estos siguíen confiando dafechu nos convóis, qu'agora cuntaben con buques d'escolta forníos con sonar. L'apaición de les cargues de fondura brindó mayor seguridá a los británicos, que creíen que les sos rutes mercantes yeren cuasi intocables, y nesta etapa de la guerra verdaderamente ser.

La Batalla del Atlánticu puede estremase en cinco etapes:

Entamos: setiembre de 1939 - mayu de 1940[editar | editar la fonte]

1939 submarín Polacu ORP Orzeł en Reinu Xuníu. Destruyíes mientres l'aición nel Atlánticu en 1940.

Con una flota de submarinos obsoletos, Alemaña nun podía faer enforma. La mayoría de los submarinos gastaba cuasi tol so combustible nel viaxe d'ida y vuelta ente'l so puertu y Gran Bretaña, y una vegada nel campu de batalla, los aviones de patrulla que rondaben poles costes britániques detectar fácilmente.

Nesta etapa, fueron fundíos 222 barcos mercantes británicos, qu'equivalen a 900 000 tonelaes, una perda que'l Reinu Xuníu taba preparada pa soportar. El almirante Dönitz sabía qu'a esti pasu enxamás ganaríen la guerra y primía a Hitler por que construyera más submarinos. Sicasí, el permediu de construcción de submarinos per mes foi de 2 en 1940.

Magar los británicos tamién cuntaben con ventaya nel ámbitu de la llucha de superficie, la fazaña del submarín U-47 comandado por Günther Prien nel ataque a Scapa Flow, que fundió al acorazáu Royal Oak na base naval de Scapa Flow, y les emboscaes del acorazáu de bolsu Admiral Graf Spee, que foi acorrexáu nel Atlánticu Sur, camudaron la perceición del públicu alemán al respective de la supuesta debilidá de la so Kriegsmarine. Como resultáu de los ataques de superficie y les mines submarines, fueron fundíes otres 900 000 tonelaes de barcos mercantes, anque'l monto nun yera entá abondu pa torar al Reinu Xuníu.

Tiempos felices: xunu de 1940 - marzu de 1941[editar | editar la fonte]

Un barcu mercante británicu ye torpediáu por un O-Boot, anque permanez a flote

La invasión de Francia y la ocupación de Noruega camudaron el mapa xeopolíticu de forma adversa al Reinu Xuníu. La ocupación de los puertos noruegos y franceses dexó a los alemanes algamar l'interior del Atlánticu y les costes africanes, fundiendo a buques mercantes desprovistos d'escolta aérea. Esta etapa de la guerra foi bautizada como los tiempos felices polos alemanes: ente xunu y payares de 1940 fueron fundíos 1 600 000 tonelaes de barcos mercantes. Sicasí, el Reinu Xuníu esforciar n'aguantar estes perdes, yá que sabía que si dexaba ser bloquiada, Alemaña invadir.

Nesta etapa, los capitanes Otto Kretschmer, Wofgang Lüth y Günther Prien algamaron la so fama n'aiciones individuales porque inda nun s'implementaba la menada de llobos. Los submarinos d'estos llobos de mar pasaben debaxo de los buques d'escolta, que refundiaben cargues de fondura formando verdaderos murios de fueu submarín. Magar el remangu d'esti oficiales alemanes ayudar a sobrevivir les sos ardigoses incursiones, la mala puntería británica al usar les acabante inventar cargues de fondura tamién foi un factor importante.

Mientres el almirante Dönitz procuraba llograr más submarinos pa poder implementar la so táctica de menada de llobos, l'almirante Raeder esforciar en demostrar la vixencia de la llucha naval de superficie. A principios de 1941, Raeder tresformó nueve buques mercantes en barcos de guerra, anque a güeyu inda paecíen buques mercantes. Estos auténticos corsarios salearon pol Atlánticu mientres trés años, fundiendo buques mercantes aisllaos. El Atlantis ye'l más famosu de toos y fundió a 144 000 tonelaes, hasta que foi fundíu en payares de 1941. En total, estos buques mercantes fundieron 850 000 tonelaes mientres la guerra.

Los buques de guerra alemanes tamién cutieron fuerte a la flota británica. En payares de 1940, el Admiral Scheer echó a pique 15 buques, ente que el Scharnhorst y el Gneisenau fundieron 22 buques en xineru de 1941. Sicasí, estes victories motivaron al almirante Raeder a unviar finalmente al arguyu alemano, el acorazáu Bismarck, a un viaxe del que nunca tornaría.

Recuperación británica: abril de 1941 - avientu de 1941[editar | editar la fonte]

Si por un tiempu paeció que los alemanes podíen faer frente a la flota más poderosa del planeta, Reinu Xuníu recuperar de les sos perdes, reorganizóse y tomó de nuevu la iniciativa na batalla.

En 1941, el almirante británicu Percy Noble tomó'l mandu de la campaña antisubmarina nel Atlánticu. Noble taba convencíu de la efectividá de los convóies y adoptó midíes pa regularizar la táctica. Ante la falta de buques d'escolta, utilizáronse les corbetes, que yeren barates y executaben la xera d'escolta de manera eficiente.

Los británicos empezaron entós a recibir ayuda esterna, primero de Canadá, qu'empezó a escoltar los buques mercantes dende la metá de la travesía del Atlánticu, depués d'Estaos Xuníos, qu'empezó a emprestar destructores al Reinu Xuníu en cuenta de bases nel océanu Pacíficu. Amás, el gobiernu de los Estaos Xuníos dio la orde secreta d'atacar a tolos submarinos alemanes aisllaos qu'atoparen, a pesar de qu'entá nun taben en guerra oficialmente con Alemaña.

Por cuenta de que Canadá escoltaba a los convóis na parte occidental del Atlánticu, y Reinu Xuníu facer dende la parte oriental, los O-Bootes atacaron nel centru del océanu, onde los convóis taben más desarimaos. Les costes de Sierra Lleona tamién sirvieron de campusantu pa una gran cantidá de convóis.

Al llograr descifrar la máquina alemana Enigma, los británicu anotáronse una gran victoria. Na fotografía amuésense delles máquines Enigma

Nesta dómina, matemáticos polacos los criptoanalistas de Bletchley Park llograron desenvolver el programa Ultra, que dexaba descifrar les tresmisiones de la máquina criptográfica alemana Enigma, una teunoloxía qu'ensin dulda fixo posible a los Aliaos alcontrar con mayor facilidá a los submarinos alemanes. Poco dempués los Aliaos tamién pudieron detectar l'orixe de les tresmisiones de radiu de los submarinos, consiguiendo otra arma teunolóxica importante contra Alemaña.

En marzu de 1941, la Kriegsmarine sufrió un duru golpe cuando nun mesmu mes, cuatro de los Garres de los Abilsos - Otto Kretschmer, Joachim Matz, Joachim Schepke y Günther Prien - fueron prindaos o muertos en batalla.

Cuando'l Almirantazgo Británicu enterar de l'apaición del acorazáu Bismarck nel Atlánticu, empecipióse la cacería. Saleaba detrás d'él el barcu polacu ORP Piorun. Magar l'acorazáu alemán defender de forma estraordinaria contra los sos persiguidores, destruyendo al Hood y estropiando seriamente al novísimo acorazáu Prince of Wales, sufrió delles averíes que menguaron la so velocidá d'escape. Darréu unos vieyos aviones biplanos Swordfish llanzaos dende'l portaviones Ark Royal algamar y estropiar gravemente, dexando que la escuadra británica sol mandu del almirante John Tovey unviada a caza-y algamar y fundieren finalmente en mayu de 1941. D'esta manera, la llucha naval de superficie alemana práuticamente acabóse, y dende entós toles esperances de la Kriegsmarine recayeríen sobre los O-Bootes.

El segundu tiempu feliz: xineru de 1942 - febreru de 1943[editar | editar la fonte]

El Monagas, buque petroleru venezolanu fundíu en 1942 por submarinos alemanes mientres la Operación Westindien.

Anque Estaos Xuníos declaró la guerra a Alemaña en 1941, la so participación nel océanu Atlánticu foi cuasi nula esi añu. Sicasí, el presidente Franklin Delano Roosevelt siempres pensó en ganar la guerra primero n'Europa y depués dir contra Xapón, polo qu'aportunó na necesidá de llimpiar l'Atlánticu de submarinos alemanes antes d'unviar a los soldaos estauxunidenses a Europa.

Inesperadamente, la incursión estauxunidense contra Alemaña tuvo un efeutu contraproducente pa los Aliaos. Los estauxunidenses nun teníen muncho enfotu na táctica de los convóies y duldaben n'usalos. Amás, los submarinos alemanes agora podíen enfrentase abiertamente a los buques mercantes norteamericanos, qu'hasta entós salearen peles agües del mar Caribe despreocupadamente.

En xineru de 1942, la cifra de fundimientos yera de 180 000 tonelaes, daqué inaceptable pa la Kriegsmarine. Sicasí, les cifres de fundimientos polos O-Bootes empezar a disparar rápido, una y bones los estauxunidenses dexáben-y el trabayu fácil a los llobos de mar. Por cuenta de que inda nun yera obligatoriu apagar les lluces nes ciudaes costeres d'Estaos Xuníos, los submarinos alemanes atopaben fácilmente los puertos y deteníense na entrada a esperar que zarpara un buque mercante. D'esta manera, a pesar de que namái dolce O-Bootes podíen faer el viaxe hasta la Mariña Este de los Estaos Xuníos, llogróse superar en xunu la cifra de 700 000 tonelaes mensuales, que según Dönitz yera abonda pa bloquiar al Reinu Xuníu.

Anque'l comandante de la Flota del Atlánticu, l'estauxunidense Ernest King, refugaba dafechu los convóis asegurando que nun disponíen de los destructores pa poder protexer los convóis y los tresportes de soldaos coles mesmes, les altes cifres de fundimientu obligar a introducir en xunetu'l sistema de convóis nel Atlánticu, fundiendo darréu siete O-Bootes. Sicasí, como King tarrecía, dexáronse munches zones ensin protexer, y los submarinos alemanes treslladar al golfu de Méxicu y a les costes frente a Venezuela, fundiendo munchos petroleros.

Finalmente, los submarinos alemanes llegaron a sumar 300 n'agostu, otorgando a Dönitz los recursos abondos pa poner en práutica la "táctica de la menada de llobos", Rudeltaktik, a plenitú. D'esta manera, les cifres de fundimientos, que tuvieren baxando dende la introducción de los convóis n'Estaos Xuníos, aumentaron de nuevu en payares.

El almirante Karl Dönitz llogró por fin demostrar la utilidá de los submarinos na economía de guerra, y foi promovíu entós a Gran Almirante de la Flota, ente que l'almirante Raeder foi depuestu del so cargu al perder dellos cruceros nel mar de Barents. De magar, Alemaña dedicar a construyir submarinos.

Derrota de la Kriegsmarine: mayu de 1943 - setiembre de 1943[editar | editar la fonte]

La introducción eficiente de los convóis acabó coles esperances alemanes na "menada de llobos". Na fotografía un convói aliáu dirixir a Ciudá del Cabu

Sicasí, el peligru taba sobrovaloráu, yá que la mayoría de los mercantes fundíos nun se dirixíen al Reinu Xuníu, pero'l presidente Roosevelt consideraba inda'l océanu Atlánticu demasiáu peligrosu como pa unviar a les tropes a Europa.

El almirante Dönitz tenía grandes planes pa 1943. Puesto que los puertos enemigos volviérense bien peligrosos, decidió enfocase de nuevu na fienda del centru del Atlánticu. Pa marzu de 1943, los submarinos fundieren 600 000 tonelaes de buques, y l'inmensa mayoría d'estos dirixíase a Gran Bretaña, lo que confirmaba l'enfotu alemán.

Sicasí, al dar Roosevelt la orde de llimpiar l'Atlánticu, poner al mandu de los Accesos Occidentales al almirante Max Horton, qu'amontó la proteición de los convóies, y colos buques que sobraben entamó escuadrones cazasubmarinos o "Hunter Killer", que rondaben per una zona esperando atopar un sumergible alemán y fundilo. Amás, ameyoróse'l sonar y perfeccionóse el llanzamientu de cargues de fondura, llegándose a llanzar hasta 24 cargues pola proa con mayor precisión. A lo último, los nuevos aviones con alta autonomía de vuelu disponíen d'un potente radar que-yos dexaba alcontrar fácilmente a los submarinos y como cuntaben coles sos propies cargues de fondura, podíen atacar a los O-Bootes ensin esperar ayuda. De secute, los sumergibles empezaron a ser fundíos rápido gracies a la cimera teunoloxía aliada.

El mayor desastre pa la Kriegsmarine asocedió en mayu de 1943. El convói ONS-5 foi atacáu por munches menaes de llobos, sumando 50 sumergibles en total, que llibraron una llucha brutal nel Atlánticu. Sicasí, namái un terciu de los barcos del convói fueron fundíos, siendo echaos a pique 41 O-bootes alemanes. La carnicería foi tan grande que Dönitz retiró a tolos buques d'esti tipu del Atlánticu Norte yá que, como darréu escribió nel so diariu, diose cuenta de qu'Alemaña perdiera la batalla del Atlánticu.

En setiembre, Alemaña cuntaba colos nuevos torpedos acústicos y una nueva clase de submarinos llamaos clase Walter. Estes meyores motivaron que Dönitz intentara suerte de nuevu nel Atlánticu Norte, y anque los O-Bootes llograron delles victories, 25 d'ellos nunca tornaron a puertu. A principios de 1944, Dönitz volvió unviar a los sos submarinos a la mar, pero esta vegada la derrota alemana rescampló: 37 sumergibles fueron destruyíos, fundiendo namái tres buques mercantes. Lo peor de too ye que la mayoría nin siquier pudiera salir del golfu de Vizcaya, onde taben la mayoría de los puertos alemanes.

Resultaos finales[editar | editar la fonte]

Marineros aliaos carguen morteros antisubmarinos, conocíos como Hedgehog (corcuspín). El desarrollu aliáu del sonar y del fueu antisubmarino dieron la estocada final a la Kriegsmarine

Los submarinos alemanes fundieron en total 2848 buques mercantes, con un total de 14 000 000 de tonelaes. La teoría del almirante Dönitz enxamás pudo comprobase, yá que inclusive nos dos "Tiempos Felices", el Reinu Xuníu nunca tuvo en peligru de ser bloquiáu dafechu. Amás, nengún barcu de tresporte de tropes estauxunidense foi fundíu na guerra.

Una vegada que los estauxunidenses, los canadienses y los británicos, coordinaron los sos esfuercios, non yá llograron brindar sofitu cuasi total a les sos rutes de tresporte, sinón que pudieron dexar el papel defensivu de los convóis y tomar el papel ofensivu de los escuadrones cazasubmarinos. El desarrollu de nueves teunoloxíes y nueves táctiques en dambos bandos inclinaron la balanza d'un llau al otru, pero a la fin, Alemaña nun pudo faer frente a les potencies teunolóxiques anglofalantes.

Pel llau alemán, el porcentaxe de baxes foi alarmante: de los 1170 O-Bootes alemanes que participaron na Segunda Guerra Mundial, 785 fueron fundíos polos Aliaos, ensin cuntar los que fueron fundíos n'accidentes, prindaos o sumieron. La llegada tardida de los Submarinos del tipu XXI, nun pudo iguar lo que 6 años de guerra nun pudieren faer. En total, el 76% de los sumergibles fueron fundíos o prindaos, un porcentaxe de baxes más altu que'l de los kamikazes.

Los diez mayores Rustas de les Fondures[editar | editar la fonte]

Los comandantes de los O-Bootes alemanes fundieron un total de 2828 buques mercantes mientres la Segunda Guerra Mundial, anotándose 14 687 231 tonelaes de carga aliada. De tolos comandantes qu'actuaron 34 superaron les 100 000 tonelaes de fundimientos (873 barcos), con un total de 4 826 238 tonelaes.[2]

El principal de los llamaos Garres de les Fondures foi Otto Kretschmer. Atacó tan implacablemente nel primer añu y mediu de la guerra que s'anotó'l mayor tonelaxe total magar ser prindáu mientres un ataque nel Atlánticu Norte en marzu de 1941 y pasar los restantes cuatro años nun campu de prisioneros.

L'entusiasmu de Kretschmer pola guerra submarina foi igualáu pol de Günther Prien, el temperamental héroe de Scapa Flow y favoritu de Dönitz y l'Altu Mandu alemán. “Préstome más nun exerciciu con un convói realmente bonu que nun permisu”, reparó nuna ocasión.

Dempués de la guerra, y como otros munchos veteranos, Kretschmer entró a sirvir na Deutsche Marine (1955) llegando, en 1962, al Estáu Mayor de la OTAN pa darréu ser nomáu Xefe del Estáu Mayor del mandu COMNAVBALTAP de la OTAN (Kiel). Retirar en 1970 col grau d'Almirante.

Los diez mayores rustas cubrieron tol océanu Atlánticu. Wolfgang Lüth y Erich Topp anotáronse gran númberu de preses a lo llargo de la Mariña Este de los Estaos Xuníos, dacuando a la vista de los complexos turísticos costeros.

Heinrich Lehmann-Willenbrock operaba nel Atlánticu Norte. Georg Lassen fundió siete buques d'un convói de diez nuna sola nueche xunto a la mariña de Sudáfrica, y Kart Friedrich Merten avanzó sueltamente so l'agua direutamente hasta l'interior del puertu de Jamestown, na islla de Santa Lena, nel Atlánticu Sur y fundió un petroleru británicu fondiáu ellí.

Cuasi tolos grandes "garres" morrieron en combate. Prien morrió nel Atlánticu Norte, el 7 de marzu de 1941, so les cargues de fondura de buques d'escolta británicos. Lüth terminó la guerra ensin nenguna firida, y morrió en 1945, cuando nun escuchó la voz de "alto" que-y dio un centinela por cuenta de la nube que cayía nesi momentu.

Nome Graduación Barcos mandaos Patrulles de guerra Díes de mar Barcos fundíos Barcos averiaos
1 Kretschmer, Otto[3] Fregattenkapitän 3 U-35, U-23, U-99 16 25/08/1939 17/03/1941 224 47 274 418 TRB 5 37 965 TRB
2 Lüth, Wolfgang[4] Kapitän zur See 5 U-13, U-9, U-138, U-43, U-181 15 30/12/1939 31/10/1942 640 47 225 756 TRB 2 17 343 TRB
3 Topp, Erich[5] Fregattenkapitän 4 U-57, U-552, U-3010, U-2513 12 05/06/1940 08/05/1945 352 36 198 650 TRB 4 32 317 TRB
4 Prien, Günther[6] Korvettenkapitän 1 U-47 10 19/08/1939 07/03/1941 238 31 191 919 TRB 8 62 751 TRB
5 Liebe, Heinrich[7] Fregattenkapitän 2 U-2, U-38 9 19/08/1939 29/06/1941 333 34 187 267 TRB 1 3670 TRB
6 Schütze, Viktor[8] Kapitän zur See 4 U-19, U-11, U-25, U-103 7 05/09/1939 12/08/1941 306 35 180 073 TRB 2 14 213 TRB
7 Lehmann-Willenbrock, Heinrich[9] Fregattenkapitän 2 U-29, U-160 10 05/12/1939 18/10/1944 327 25 179 125 TRB 2 15 864 TRB
8 Merten, Karl-Friedrich[10] Kapitän zur See 1 U-68 5 11/02/1941 21/01/1943 368 27 170 151 TRB
9 Schultze, Herbert[11] Korvettenkapitän 2 U-2, U-48 8 22/04/1939 27/07/1941 227 26 169 709 TRB 1 9456 TRB
10 Lassen, Georg[12] Korvettenkapitän 2 U-29, U-160 4 03/01/1941 14/06/1943 328 26 156 082 TRB 5 34 419 TRB

Tensiones y miseries sol mar[editar | editar la fonte]

Un sobreviviente alemán pide ayuda dempués de que'l submarín nel que viaxara fuera fundíu por un navío estauxunidense en 1945

Los alemanes consideraben a los sos "llobos de mar" como héroes que llevaben vides glamurosas, pero la realidá de la vida nun submarín alemán yera daqué dafechu distintu. Nos O-Bootes vivir nun mundu angosto y fediento, y la vida yera un amiestu d'aburrición, incomodidad y terror. Les tripulaciones ocupaben aposentos atestaos de maquinaria, preseos o torpedos, y dormíen en planches enriba de los proyeutiles hasta qu'éstos fueren utilizaos contra blancos, dexando sitiu pa lliteres y hamaques.

Los motores diésel alzaben la temperatura hasta cuasi los 50 °C. L'aire volvíase sofocantemente ranciu mientres los llargos periodos so l'agua. L'agua potable yera escasa; nun había duches, y naide bañar mientres los hasta tres meses que duraba una patrulla. El golor de los sudorosos cuerpos añader al golor de sentines, letrines, cocina, ropes mofoses, gasóil y la colonia al llimón qu'utilizaben los homes pa esaniciar el sal de les sos cares. Nun había intimidá nin tranquilidá. De fondu había siempres lluces encendíes, el gritíu de les comunicaciones per radiu, el siseo de les moyaes botes de goma, el runfar d'una bomba de sentina, el sorber de les válvules d'entrada d'aire y el pulsiar de los motores diésel.

El peligru taba siempres presente. Con mal tiempu, l'océanu saltaba percima de la torreta en sólidos murios, dacuando abasnando a los homes percima de la borda. N'ochobre de 1941, cuando'l U-106 crució'l golfu de Vizcaya nun sele día azul, una nueva guardia salió al esterior p'afayar que sumieren los cuatro homes de la vez anterior a los qu'allegaben a reemplazar. Una terrible fola de popa barrer.

Tales ominosos incidentes añader a la paranoya de los submarinos que los alemanes llamaben Blechkoller, o neurosis de la llata de conserva, una forma de tensión nervioso que podía conduci-yos a una violenta histeria, particularmente baxu ataques con cargues de fondura. Cuando los cazasubmarinos aliaos abandonaben un ataque, el primer pensamientu del comandante yera llevar al so submarín a alendar a la superficie. Con suerte, llueu toparíen una presa, y la victoria solliviaría la tensión de los sos tripulantes.

Un curtiu ascensu antes del fundimientu final[editar | editar la fonte]

El terror provocáu polos submarinos alemanes yera igual al qu'enfrentaben los homes d'estos mesmos submarinos. Porque ser capitán o miembru de la tripulación d'un submarín alemán yera una de les ocupaciones más azarosas de la Segunda Guerra Mundial. Alemaña perdió 28 542 de los sos 41 300 tripulantes de sumergibles, y 753 de los sos 863 O-Bootes operativos.

Fundimientu del "U-175"[editar | editar la fonte]

L'episodiu empezó cuando'l capitán Gerhardt Muntz, mientres buscaba dende'l so torreta barcos aliaos nel Atlánticu Norte a 600 milles al oeste del Reinu Xuníu, acolumbró un convói que s'averaba. Coles mesmes, el submarín de Muntz, el U-175, foi acolumbráu pol guardacostes de los Estaos Xuníos USS Spencer, a la vanguardia del convói. El U-175 somorguióse apresuradamente, y mientres un curtiu tiempu refugó con ésitu la detección. Pero siguiendo al Spencer, n'once columnes paraleles, taben los 19 buques tanque y los 38 cargueros del convói "HX-233", un blancu irresistible. Muntz decidió arriesgase a un ataque. Cuando'l U-175 empecipió la so ascensión dende les fondures del océanu, el Spencer pasó xustamente percima d'él, y el sonar del guardacostes detectó al submarín.

El comandante Harold S. Berdine, a bordu del Spencer, ordenó'l llanzamientu inmediatu d'once cargues de fondura afeches pa españar so l'agua a 15 y 30 metros. Depués, ansiosu por neutralizar al submarín antes de la llegada del convói, Berdine lliberó once cargues más. El furiosu asaltu funcionó: les bombes d'aire del U-175 y los controles d'inmersión resultaron estropiaos, y Muntz nun tuvo otra eleición que llevar el so estropiáu submarín a la superficie.

Cuando la torreta del U-175 alzóse percima de les agües a milla y media del guardacostes, los barcos del convói y el guardacostes ximielgu, el USS Duane, abrieron fueu. Tou terminó nunos pocos momentos. El capitán Muntz y seis miembros de la so tripulación morrieron na cubierta del U-175. Los restantes miembros de la tripulación saltaron pela borda; mientres entá se banciar# ente les foles, el U-175 fundir hasta'l fondu.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Bekker, Cajus. Llucha y muerte de la marina de guerra alemana (títulu del orixinal Kampf und Untergang der Kriegsmarine). Editorial Luis Caralt. Barcelona, 1959. ISBN 84-217-5684-2
  • Busch, Harald. Asina foi la guerra submarina (títulu del orixinal So war der O-Boot-krieg). Editorial Mocedá. Barcelona, 1962. ISBN 84-261-0738-9
  • Dönitz, Karl. Diez años y venti díes (títulu del orixinal Zehn Jahre und Zwanzing Tage. Erinnerungen 1939-1945). Editorial La esfera de los llibros, 2005. ISBN 84-9734-291-7
  • Sierra, Luis de la. La guerra naval en el Atlántico. Editorial Mocedá. Barcelona, 1974. ISBN 84-261-5715-7

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Histropedia.
  2. (n'inglés) Commanders with over 100,000 tons sunk. http://www.uboat.net/men/aces/top.htm. Consultáu'l 6 de febreru de 2011. 
  3. (n'inglés) Hoja de serviciu de Otto Kretschemer. http://www.uboat.net/men/kretschmer.htm. Consultáu'l 5 de febreru de 2011. 
  4. (n'inglés) Hoja de serviciu de Wolfgang Lüth. http://web.archive.org/web/http://www.uboat.net/men/luth.html. Consultáu'l 5 de febreru de 2011. 
  5. (n'inglés) Hoja de serviciu de Erich Topp. http://www.uboat.net/men/topp.htm. Consultáu'l 5 de febreru de 2011. 
  6. (n'inglés) Hoja de serviciu de Günther Prien. http://www.uboat.net/men/prien.htm. Consultáu'l 5 de febreru de 2011. 
  7. (n'inglés) Hoja de serviciu de Heinrich Liebe. http://www.uboat.net/men/liebe.htm. Consultáu'l 5 de febreru de 2011. 
  8. (n'inglés) Hoja de serviciu de Viktor Schütze. http://www.uboat.net/men/schuetze.htm. Consultáu'l 5 de febreru de 2011. 
  9. (n'inglés) Hoja de serviciu de Heinrich Lehmann-Willenbrock. http://www.uboat.net/men/willenbrock.htm. Consultáu'l 5 de febreru de 2011. 
  10. (n'inglés) Hoja de serviciu de Karl-Friedrich Merten. http://www.uboat.net/men/merten.htm. Consultáu'l 5 de febreru de 2011. 
  11. (n'inglés) Hoja de serviciu d'Herbert Schultze. http://www.uboat.net/men/schultze.htm. Consultáu'l 5 de febreru de 2011. 
  12. (n'inglés) Hoja de serviciu de Georg Lassen. http://www.uboat.net/men/lassen.htm. Consultáu'l 5 de febreru de 2011. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]