Construcción

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Pa otros usos d'esti términu, ver Construcción (dixebra). Disambig.svg

Edificiu en construcción en Melbourne.

Nos campos de la arquitectura y inxeniería, la construcción ye l'arte o técnica de fabricar edificius y infraestructures. Nun sentíu más ampliu, denominar construcción a tou aquello qu'esixe, antes de faese, disponer d'un proyectu y una planificación predeterminada.

Tamién se denomina construcción a una obra yá construyida o edificada, amás a la edificación o infraestructura en procesu de realización, ya inclusive a tola zona axacente usada na execución de la mesma.

Etapes de la construcción d'un edificiu[editar | editar la fonte]

El procesu d'una construcción estremar en delles fases que tán acomuñaes a diversos oficios.

Primeramente, ellabórase un Proyectu redactáu por arquiteutus y/o inxenierus que contien, básicamente, la memoria, el presupuestu y los planos.

Documentos del proyectu[editar | editar la fonte]

Memoria Describe los

diversos aspeutos de la edificación, incluyendo la normativa a cumplir, pliegos de condiciones, etc.

Presupuestu. Cálculu de costos.

El cálculu de tolos gastos especificando: materiales, mano d'obra y medios auxiliares: maquinaria necesaria y tresporte (flete) pa disposición de los mesmos, etc.

Planos

Planos arquitectónicos, d'estructura, instalaciones, impermeabilizaciones, aislamientos, elementos complementarios, acabaos, detalles, urbanización, etc.

Fases de la obra[editar | editar la fonte]

Valláu d'obra ya implantación de casetes d'obra y grúes.
  1. Zarros perimetrales auxiliares: Instálense antes d'empecipiar una obra. Protexen y dixebren la construcción o obra de los espacios públicos. Suel ser de materiales llixeros, pa facilitar la so rápida instalación y posterior desinstalación.
  2. Instalación de casetes d'obres (xeres) y casetes auxiliares: oficines técniques, vestuarios y servicios. Suelen ser contenedores o bóvedes provisionales, onde s'almacenen los documentos referentes a la obra: planos, cálculos, memories técniques, etc. Amás ye'l llugar de trabayu de los profesionales d'obra.
Preparación del terrenal
  1. Llimpieza del terrén: Llevar a cabu cola ayuda de máquines tales como retroexcavadoras, pero básicamente trátase d'esaniciar toa materia estraño tales como parrotales, basura, yerba, etc.
  2. Nivelación: Rellénense o retiren los desniveles del terrén con usu de maquinaria o de preseos como palas dependiendo del tipu de construcción.
  3. Murios de contención: Si'l proyectu riquir va precisase la execución de murios de contención col fin de consiguir los niveles deseyaos del terrén.
  4. Replantego: Márquense les dimensiones de la base, según les llínees xenerales de la estructura.
  5. Escavación xeneral. Replantego de la cimentación y el saneamientu.
Cimentación

Escavación de les cabianes de cimentación: al escavar búscase una zona de durez aceptable, el planu d'asientu de la cimentación. Encofráu y hormigonado de la cimentación, pilastres y murios de suétanu.

Estructura xeneral

Encofráu y hormigonado de pilastres, forxaos, lloses d'escaleres, etc.

Cubierta Terminar

la cubierta suponía una fase bien importante de la obra, pos dexaba poder intervenir a la mayoría de los oficios. N'España celebrábase, nel sieglu XX, instalando una bandera na zona más alta.

Instalaciones

De agua potable, eletricidá, llume físico, calefacción, saneamientu, y telecomunicaciones, complementaes dacuando con gas natural, enerxía solar, aire acondicionáu, domótica, sistemes contra quemes y sistemes de seguridá.

Considérense instalaciones especiales los ascensores, tresformadores d'eletricidá, equipos de bombéu, estractores industriales, conductos verticales de basures, paneles solares, etc.

Zarramientos perimetrales

Murios de fachada y medianeros, precercos de ventanes.

Impermeabilizaciones y aislamientos

Impermeabilización de cubiertes, lloses, murios, cisterna, etc. Aislamientos acústicos y térmicos.

Zarramientos interiores

Tabiquería y precercos de puertes.

Acabaos interiores

Yelsos y escayoles. Solados y alicatados. Llosetes y mármoles. Pintures y tapices.

Carpintería Puertes

y ventanes de madera. Persianes.

Cerrajería

Puertes y ventanes metáliques. Rexes.

Cristalería ;Pintures

y otros acabaos

Allugamientu de muebles sanitarios

Montaxe ya instalación de llavaos, taces de bañu, bañeres, etc.

Urbanización

Entiende'l ajardinamiento y pavimentación de patios y ceres, incluyendo les sos instalaciones y moblame. Les diverses fases descrites suélense asolapar parcialmente.

Técniques y sostenibilidá de la nueva construcción[editar | editar la fonte]

Nos últimos años surdieron nueves tecnoloxíes y métodos de construcción por cuenta de los distintos códigos d'eficiencia qu'entraron a valir. Departamentos de la University Construction Management tán a la vanguardia de los nuevos métodos de construcción que tien como finalidá ameyorar la eficiencia, el rendimientu y amenorgar les borrafes de construcción.

Tán investigándose nueves técniques de construcción d'edificios, facederos por aciu les meyores en tecnoloxía de imprentadora 3D. Con un sistema de construcción d'edificio aditivo, similar a les técniques de fabricación aditivas pa les pieces manufacturadas, la impresión del edificiu dexa construyir flexiblemente pequenos edificios comerciales y habitaciones privaes. Nunes 20 hores, con plomería incorporada y recursos eléctricos, con estructura continua, usando imprentadores grandes.[1] Versiones en desenvolvimientu d'imprentadores 3D de tecnoloxía pa la construcción, dan una impresión de 2 metros de material per hora de construcción, en xineru de 2013. Con imprentadores d'última xeneración, con capacidá de 3,5 metro per hora, son abondes pa completar un edificiu nuna selmana.[2]

L'actual enclín de la arquitectura sustentable, los últimos movimientos del New Urbanism y la New Classical architecture promueven un enfoque sostenible de la construcción, que valora y desenvuelve un crecedera intelixente, la arquitectura popular y la arquitectura clásica.[3][4] Esto oldea cola moderna configuración global uniforme y de curtia duración, según coles urbanizaciones masives y la dispersión urbana.[5] Dambos enclinos empezaron en 1980.

Subcontratación[editar | editar la fonte]

Ver tamién: subcontratación

España[editar | editar la fonte]

Acordies con la Llei 32/2006, de 18 d'ochobre, reguladora de la subcontratación nel Sector de la Construcción, la subcontratación ye la práctica mercantil de organización granible en virtú de la cual, el contratista o subcontratista encarga a otru subcontratista o trabayador autónomu parte de lo qu'a él se -y encamentó. En toa obra de construcción, incluyida nel ámbitu d'aplicación d'esa Llei, cada contratista tendrá de disponer d'un Llibru de Subcontratación. Dichu llibru tendrá de permanecer en tou momentu na obra, va ser habilitáu pola autoridá llaboral autonómica[6] competente.[7]

Trabayador de Sídney nos años 1930.

Riesgos llaborales[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Seguridá y salú llaboral
Rexistru d'Empreses Acreditaes

El Rexistru d'Empreses Acreditaes (REA) tien como oxetivu l'acreditar que les empreses qu'operen nel sector de la construcción cumplen los requisitos de capacidá y calidable de la prevención de riesgos llaborales.[8]

Xestión de borrafes[editar | editar la fonte]

En España queda regulada la producción y xestión de les borrafes procedentes de too tipu de obras: edificación, urbanización, baltadera, reforma, etc. Tien por oxetu fomentar, por esti orde, el so prevención, reutilización, recicláu y otres formes de valorización, asegurando que los destinaos a operaciones d'eliminación reciban un tratamientu fayadizu, y contribuyir a un desenvolvimientu sostenible d'esta actividá. A tales efectos ye preceptiva la redacción d'un Plan de Xestión de Residuo Construcción-Baltadera (RCD).[9]

Vease tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

La introducción d'esti artículu foi creada a partir de la traducción del artículu Construction de la Wikipedia n'inglés, so llicencia Creative Commons Atribución Compartir Igual 3.0 y GFDL.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Construcción