X-Men

De Wikipedia
X-Men
Personaxe d'Uncanny X-Men (es) Traducir
Universu Universu Marvel y Earth-616 (es) Traducir
Creador/a/es Stan Lee
Jack Kirby
Editorial Marvel Comics
Base d'operaciones) Casona X
Base de los Reavers, Australia
Isla d'Utopía (Océanu Pacíficu)
Base del Proyeutu Arma X, Canadá,
El Santuariu X, na dimensión del Llimbu,
L'Abellugu X na Tierra Selvaxe.
Información
Miembros Ver equipos X-Men
Estatus actual Activu
[editar datos en Wikidata]

X-Men son un grupu de superhéroes del Universu Marvel, creáu por Stan Lee y Jack Kirby. Apaecieron por primer vegada en setiembre de 1963, nes páxines del cómic (The Uncanny) X-Men # 1.[1]

Les sos aventures foron espublizaes en diversos cómics de Marvel Comics, llegando a esfrutar munches coleiciones mensuales dedicaes a ellos. Amás, realizáronse delles adautaciones en películes, series d'animación y otres obres derivaes.

La serie entama de la idea de que la evolución humana siguiría activa, atopándose de fechu ante una encruciada na que naz una nueva especie con una estructura xenética que-yos dota de grandes poderes y capacidaes, los mutantes.

El tema principal nes sos hestories ye l'enfotu por llograr el nomáu suañu de Xavier: la integración de los mutantes nuna sociedá humana que-yos tarrez y, qu'al empar, precisa la so proteición. Poro, Charles Xavier (llamáu "Professor X" o, a cencielles, "el profesor") decide reclutar un grupu de mozos mutantes y deprende-yos a usar los sos poderes, cola doble fin de protexer los homes de mutantes malvaos y defender los mutantes del mieu de los homes. Pela contra, otros grupos de mutantes busquen remontase violentamente contra la humanidá, y el principal d'ellos ye Magneto, el mayor enemigu del grupu.

La serie empecipia cola primer apaición pública del nuevu grupu, que col pasu de los años va camudando los miembros, ampliándose, produciendo numberoses series derivaes y aportando una de les exes del Universu Marvel fasta anguaño.

Trayeutoria editorial[editar | editar la fonte]

Nome[editar | editar la fonte]

Dempués d'establecer los fundamentos de la serie, Stan Lee propunxo que, tantu los héroes como los villanos, seríen mutantes. La serie llamáríase The Mutants (Los Mutantes), pero esi nome foi refugáu pol editor Martin Goodman, quien consideraba que los llectores más nuevos nun sabríen qué yera un mutante. Buscando otru nome, Stan Lee pensó en llamalos "X-Men" (Homes-X), y el profesor sería "Professor-X" (escogiendo "Xavier" por ser un nome qu'empecipiara con tala lletra). A Goodman sí-y paeció bien esti nome.[2]

Series[editar | editar la fonte]

La serie orixinal, The X-Men (depués espublizada col nome Uncanny X-Men) apaeció en setiembre de 1963, como una analoxía de la tensión racial que se vivía nos Estaos Xuníos na dómina, siendo los cabezaleros de la raza mutante, Magneto, y el Profesor Xavier (aludiendo a los líderes afroamericanos Martin Luther King y el yá mentáu Malcolm X). El primer grupu nun consiguió espertar l'interés del públicu y cancelaron la serie a principios de los 70.

En 1975 l'equipu ye rellanzáu con cambeos importantes. La serie tuvo a cargu del guionista Len Wein (que solo duró un númberu) y Chris Claremont (que lo sustituyiría). Uncanny X-Men convirtióse nún de los cómics de superhéroes de mayor ésitu, impulsando montonaos d'otros títulos y les carreres de los artistes y guionistes que trabayaben nél. X-Men caltúvose dende entós como unu de los sellos distintivos de la compañía Marvel Comics.

A principios de los años ochenta, X-Men yera'l títulu de cómics más vendíu de Marvel. Les sos ventes fueron tales que los distribuyidores y los minoristes entamaron a usar un "índiz de X-Men", calificando cada espublizamientu de cómics pola cantidá de pidíos que llograba en comparanza a la edición d'esi mes de X-Men. La sonadía creciente de Uncanny X-Men y l'apaición de tiendes especializaes en cómics llevó a la introducción d'una mano de spin-offs durables, col nomatu X-Books. El primeru d'ellos foi The New Mutants, siguíu por Alpha Flight, X-Factor, Excalibur y Wolverine. Cuando Claremont concibió la idea de la hestoria conocida como "Mutant Massacre" (Matancia Mutante), que yera demasiáu llarga pa espublizase de manera mensual dientro de les páxines de X-Men, la editora Louise Simonson decidió que la hestoria se superpunxera colos demás X-Books. La hestoria foi un ésitu financieru importante, y l'andecha de comercialización declaró qu'estos crossovers nes hestories de X-Men se faríen añalmente.

En 1991 creóse un deriváu, tituláu The X-Men (a seques). The Uncanny X-Men y The X-Men narraben hestories xeneralmente entemeciendo a los dos equipos de X-Men esistentes nesi momentu (l'azul y el doráu). Cola llegada del afamáu guionista Grant Morrison, de 2001 a 2004 la serie The X-Men foi renombrada New X-Men. A partir de 2002 tolos títulos de les coleiciones retiraron l'artículu The de los sos títulos.

Dacuando, esistieron dellos otros títulos alternativos como X-Treme X-Men o Astonishing X-Men, anque la so duración foi relativamente curtia.

Esistieron munches otres series regulares rellacionaes, les nomaes X-Books de les que destaquen:

  • New Mutants (1983-1990, 2003-2004, 2009-2012, 2020-): Nun entamu una versión xuvenil de los X-Men. La primera etapa finó cola creación d'otru grupu, X-Force.
  • X-Factor (1986-1998, 2002, 2006-2013, 2014-2015, 2020-): Nome qu'usaron los X-Men fundadores en volviendo axuntase, anque la formación cambió dafechu años depués. De mano foi un grupu gubernamental de mutantes, dempués una axencia privada de detectives.
  • Excalibur (1988-1998, 2001, 2004-2005, 2019-): Grupu británicu de mayoría mutante (dalgunos d'ellos antiguos X-Men).
  • X-Force (1990-2002, 2004-2005, 2008-2010, 2014-2015, 2019, 2020-): Organización mutante paramilitar con un enfoque más agresivu. La so primer encarnación encabezóla Cable, y nació de los restos de New Mutants.
  • Generation-X (1994-2001, 2017-2018): Tercer xeneración xuvenil mutante de la escuela de Xavier. La serie foi un intentu de realizar un híbridu ente los cómics de mutantes Marvel, con series televisives pá la mocedá (como Beverly Hills, 90210). Va poco tornó'l títulu brevemente p'amosar una quinta xeneración.
  • New X-Men (2003-2008) (antes New Mutants o New X-Men: Academy-X), protagonizada pola cuarta xeneración d'estudiantes adolescentes del Institutu Xavier.

Diversos X-Men llograron amás les sos propies series. Dalgunes de les más duraderes fueron:

Tamién esistieron numberoses series llindaes, especiales o tomos ayenos a la cronoloxía de la serie principal.

Autores destacaos[editar | editar la fonte]

El creadores de The X-Men foron Stan Lee y Jack Kirby. El primer númberu de The X-Men púnxose a la venta en setiembre de 1963. Stan Lee permaneció al mandu de la coleición hasta'l númberu 19, dando-y el relevu a Roy Thomas, y Jack Kirby fasta'l númberu 18. Na estaya artística, tres la partida de Jack Kirby, trabayaron na serie Don Heck y Neal Adams, que marcaría'l final d'esta dómina. Contrariamente a los deseos de Thomas, Stan Lee obligó-y a que Banshee fora un home, y que Mímicu nun se sumara como nuevu miembru estable del grupu.[3]

Sicasí l'autor más importante de los X-Men foi Chris Claremont, qu'empecipió colos guiones de The Uncanny X-Men # 94 (1975) y finó nel # 280 (1991) ensin posa. La gran virtú d'esti guionista foi dotar estos personaxes d'una humanidá que nunca enantes se vio nel mundu del cómic americanu. La popularidá de los mutantes anguaño débese a les bases qu'encimentó Claremont. Poco dempués del aniciu d'esta dómina, al dibuxante Dave Cockrum sustituyólu'l canadiense John Byrne, que xunto con Claremont llevaría al grupu al mayores nivel de popularidá. Ye nesta etapa cuando tien llugar la nacencia de Phoenix (evolución del personaxe de Jean Grey), unu de los momentos más recordaos de la dómina de Claremont, y que representa l'espoxigue de los X-Men como fonte de desenvolvimientu de asuntos y hestories, arreciando la so importancia dientro de la editorial.

En marchando Byrne de la coleición, adúnvienlu otros dibuxantes d'ente los que destaquen Dave Cockrum (que yá la dibuxara enantes), Paul Smith, John Romita Jr. y Marc Silvestri, fasta la llegada de Jim Lee na dómina final de Claremont. En marchando Claremont desdoblóse la coleición cola nueva serie The X-Men (a seques), dixebrándose'l grupu en dos andeches.

De los artistes contemporáneos podemos destacar a Alan Davis y Grant Morrison, asina como la vuelta de Chris Claremont a estos títulos tres nueve años.

Una nueva dómina entama pa los X-Men na primer década del sieglu XXI, con tres espublizamientos distintos: X-Treme X-Men (Chris Claremont/Salvador Larroca), Uncanny X-Men y el títulu X-Men rebautizado como New X-Men (con Grant Morrison de mandu).

Nel 2006 la editorial, Marvel Comics, punxo como referentes creativos a Ed Brubaker en Uncanny X-Men y a Mike Carey en X-Men, pero'l nuevu referente ye una tercer coleición, Astonishing X-Men, apaecida nel 2004 y guionizada de mano por Joss Whedon, y llueu por Warren Ellis fasta 2010.

Semeyances[editar | editar la fonte]

La versión orixinal de X-Men guarda grandes semeyances con Doom Patrol, una serie de DC Comics estrenada tres meses enantes. Dambes traten sobre un grupu de super héroes refugaos pola sociedá (un enfoque menos frecuente na dómina que na actualidá) y son encabezaos por un home de gran intelixencia en siella de ruedes (Charles Xavier y Niles Caulder, respeutivamente). Esto llevó al creador de Doom Patrol, Arnold Drake, a acusar a Stan Lee de roba-y la idea.[4]

Historia ficticia[editar | editar la fonte]

Los X-Men orixinales (1963-1972)[editar | editar la fonte]

La primer apaición del grupu produzse en Uncanny X-Men # 1, en setiembre de 1963.[5] Al decatase del surdimientu masivu de mutantes per tol mundu dempués de la Segunda Guerra Mundial, y del refugu y la medrana que xeneraben na humanidá, el Profesor Charles Xavier un mutante con grandes poderes telepáticos, decidió invertir parte de la so fortuna en convertir la so vieya casona d'estilu victorianu, allugada nel pueblu de Westchester, Nueva York, nuna escuela pa entrenar mozos mutantes nel usu de los sos poderes. Xavier sabía perbién que parte del refugu de la humanidá escontra los mutantes venía de la medrana que causen mutantes inespertos de la qu'usen los sos poderes, polo qu'inaugura asina la Escuela Xavier pa Mozos Dotaos, una institución con reconocencia académica oficial como institutu de secundaria. Pero, de callao, Xavier fórnela dafechu como un centru d'entrenamientu de primer nivel pa mutantes. L'oxetivu de Xavier ye que los sos alumnos conformen un equipu de superhéroes mutantes. Él crei qu'ayudando a homes y mutantes al empar con un equipu superheroicu (pol estilu de los Fantastic Four o los Avengers), ayudará a los mutantes a ganar el respetu y la reconocencia de los homes. L'equipu orixinal foi conformáu por cinco mutantes adolescentes: Cyclops, Iceman, Beast (Bestia), Angel y Marvel Girl. Na so primer misión, los X-Men enfrénten un vieyu amigu del Profesor Xavier, el mutante Magneto, "l'Amu del Magnetismu", qu'a partir d'entós va convertise nel so antagonista por antonomasia.

Nuna de les sos primeres misiones los X-Men tuvieron a puntu de reclutar a un adultu a les sos files, el mutante Blob. Más palantre enfrénten tamién la Brotherhood of Evil Mutants (Hermandá de Mutantes Malvaos), la respuesta de Magnetu a los X-Men de Xavier. Ente delles de les primeres amenaces a les que s'enfrenten los X-Men ye'l imparable Juggernaut, malváu hermanascu de Professor-X; visiten tamién per primer vegada The Savage Land, una xungla prehistórica escondida na Antártida. Otros de los sos primeros enemigos foron los Sentinels, escomanaos robós cazadores de mutantes, creaos pol científicu Bolivar Trask. Tamién combatieron al superequipu de villanos conocíu como'l Factor-Tres. Poco dempués de la conformanza, los X-Men aceutaron nes sos files a un nuevu integrante, el mutante conocíu como Mimic. Sicasí, poco dempués de xunise al grupu, Mimic sufrió un accidente que lu caltuvo incapacitado per dellos años. Más palantre, el Profesor-X viose forzáu a abandonar al grupu pa combatir l'intentu d'invasión a la Tierra de los alienígenas Z'Nox. Xavier partió de callao y solo Jean Grey supo la verdá. Pa ocupar el so llugar dientro de los X-Men, Xavier contrata a Changeling, un mutante metamorfo que lo suplanta n'equipu. Por desgracia, poco dempués d'aliase al grupu, Morfo muerre nuna misión faciéndo-yos creer a los X-Men que'l verdaderu Xavier morriera. Más palantre Xavier tornó y con ayuda de los X-Men venció a los Z'Nox. Más tarde otros dos mutantes son aceptaos nel grupu: Polaris, la fía de Magneto, y Havok, l'hermanu menor de Cyclops, quién ye rescatáu de les garres de la criatura conocida como Sauron. Sicasí, Polaris y Havok van ser consideraos namái como miembros de reserva. Los X-Men permanecieron xuntos per dellos años, anque Beast corrió delles aventures en solitariu nes páxines dela revista Amazing Adventures,

Segunda Xénesis[editar | editar la fonte]

La serie foi rellanzada con guiones de Chris Claremont y Dave Cockrum, calteniendo namái a Xavier y Cyclops del grupu orixinal (anque ceo auniríase tamién Jean Grey, col nome en clave Phoenix en vez de Marvel Girl). La nueva formación de X-Men estrenóse na revista Giant Size X-Men #1, en 1975.

Los X-Men orixinales (sacante Cyclops), son secuestraos por Krakoa, The Living Island (la Islla Viviente). D'esta manera, Xavier decide reclutar a un grupu de mutantes pa ayudar a él y a Cyclops a rescatar los X-Men orixinales. Esti equipu difirió descomanadamente del orixinal; a diferencia de los primeros númberos de la serie orixinal, el nuevu equipu nun taba formáu por adolescentes, cada miembru provenía d'un país distintu con creyencies culturales y filosófiques variaes, y toos yá taben bien avezaos nel combate y n'usu los sos poderes mutantes. Esta formación taba compuesta por Wolverine, mutante canadiense, ex-axente del gobiernu de Canadá (quien acabó convirtiéndose nel personaxe más popular de la saga); Storm (Tormenta), mutante con poderes de control climáticu, venerada como una diosa nes sabanes d'África; Nightcrawler (Gatiador Nocherniegu), mutante alemán de peculiar aspeutu de demongu; Colossus (Colosu), mutante d'orixe soviéticu; Thunderbird (Ave de Truena), un indiu apache de fuercia, velocidá y sentíos aumentaos, y amás l'irlandés Banshee y el xaponés Sunfire (Fueu Solar), que yá apaecieren primeramente nes hestories de los X-Men. Foi dignu de destacar l'orixe internacional y multiétnicu d'esti nuevu grupu, qu'incluyó a miembros de minoríes raciales d'Estaos Xuníos (un indíxena y una afroamericana), y un xaponés, un alemán y un soviéticu, orixinarios de países con rellaciones históricamente tirantes pa colos Estaos Xuníos.

Esti segundu equipu rescató exitosamente a los X-Men orixinales de les garres de Krakoa. Al tornar a Nueva York, los X-Men orixinales (salvu Cyclops y Jean Grey) abandonen al grupu dexando espaciu a la nueva xeneración. Poco dempués, Sunfire abandonó la nueva formación cola sida de que nun quería pertenecer a nengún grupu, y Thunderbird morrió tres la segunda misión a manes del villanu Count Nefaria. Pa enllenar la vacante, Jean Grey volvió axuntase colos X-Men. Angel, Beast, Iceman, Havok y Polaris tamién fixeron importantes apaiciones como convidaos.

Entós el Profesor X recibe unes estrañes visiones en suaños, nes qu'una muyer misteriosa-y pide ayuda. En realidá estos suaños yeren llamaes telepátiques de la Princesa Lilandra Neramani, hermana del llocu Emperador D'Ken, soberanu de los Shi'Ar (una les races ya imperios intergalácticos más importantes del Universu Marvel). L'Emperador D'Ken robara una xema mística conocida como'l Cristal M'Kraan, el nexu de toles realidaes. Sabiendo'l peligru qu'esto representa, Lilandra roba'l cristal y fuxe escontra la Tierra. Xavier unvia a los X-Men a atopase con Lilandra nuna base espacial, onde son atacaos por Erik The Red (Shakari), un axente de D'Ken. Tres una batalla, los X-Men vuelven a la Tierra, pero'l sistema de blindaxe de la nave ta estropiáu. Jean Grey úfrese a dirixir l'aterrizaxe, protexéndolos de la radiación cósmico con telequinesis, pero, en camín, nun foi a controlar la radiación, qu'empecipió a matala. Los sos berros d'agonía son escuchaos pola fuercia Fénix, una poderosa entidá cósmica, guardiana del Cristal M'Kraan y manifestación astracta de toles enerxíes psíquiques del universu. Fénix ufre a Jean Grey salvala a ella y a los X-Men en cuenta de que Jean empréste-y el so cuerpu como una canal pa combatir a D'Ken. Jean aceuta y la fuercia Fénix clona'l so cuerpu y absuerbe parte la so mente y emociones. Los X-Men tornen sanos y salvos a la Tierra y creen que'l nuevu poder de Jean ye consecuencia de la radiación cósmico (inorando que la verdadera Jean ta viva y caltenida n'animación suspendida por Fénix sol mar). Col cuerpu de Jean y l'ayuda de los X-Men y Lilandra, Fénix gana a D'Ken y salva al Cristal M'Kraan y al restu del universu. Más al volver a la Tierra, Fénix nun abandona'l cuerpu güéspede.

Mientres los eventos de la Saga de Fénix, debuten personaxes como la Dra. Moira Mctaggert, cercana collaboradora del Profesor X, y los Starjammers (Interceutores Estelares), pirates espaciales que van ser, a la posteridá, pervaliosos aliaos de los X-Men. Tamién tornen villanos clásicos como Magnetu y Juggernaut. Más palantre, el mutante Banshee abandona al grupu, n'empecipiando'l so romance y collaboración cola Dra. Mctaggert. Havok y Polaris permanecen como miembros de reserva. Tamién apaecen Protéu y el superequipu canadiense Alpha Flight[6] y Mariko Yashida, el gran amor de Wolverine.

La serie, agora alicada, llogró l'aclamación de la crítica y aína produxo esitoses hestories como'l regresu de los Sentinels y l'apaición de Phoenix, la saga de los Starjammers y la llucha pol control del Cristal M'Kraan, la resurrección de Garokk, la introducción del grupu Alpha Flight o la saga de Proteus. Otros personaxes introducíos nesti tiempu son Amanda Sefton, Multiple Man o ''Mystique''

Los años 1980[editar | editar la fonte]

La década de 1980 empezó col arcu argumental más conocíu de los cómics de X-Men: La Saga del Fénix Escuru. Phoenix, manipuliándola l'ilusionista Mastermind y tando ardía por poder y destrucción, espruz el llau escuru de la fuercia Fénix, convirtiéndose nuna tarrecible amenaza pa tol Universu. La Emperatriz Lilandra, aconseyada pol so Conseyu Galácticu, alluga a Phoenix como una amenaza y viaxa a la Tierra cola so Imperial Guard (Guardia Imperial) pa matala. Nuna batalla na Lluna ente los X-Men y la Guardia Imperial, un fragmentu de la consciencia de Jean impónse al Fénix, y comete suicidiu. Los X-Men creen que la verdadera Jean Grey morrió. Ante estos sucesos, Cyclops abandona los X-Men, tomando Storm'l relevu al mandu. Dellos personaxes debuten nel marcu d'esta saga. Ente ellos atópense Dazzler, una cantante mutante que más palantre va llograr el so propiu cómic regular, y la nueva Kitty Pryde, qu'ingresa al grupu supliendo a Jean Grey.

Díes del Pasáu Futuru ye una de les hestories más populares de los X-Men, y asocede darréu dempués de los eventos de l'anterior. Nél nárrase un futuru apocalípticu nuna dimensión paralela, na que Phoenix nun morrió nel combate na lluna, sinón que se caltuvo, tornó a la Tierra, se casó con Cyclops, y tuvieron una fía, Rachel Summers. El destín de los mutantes camuda cuando la Segunda Hermandá de Mutantes Malvaos, dirixida por Mystique, asesina'l Senador Robert Kelly, candidatu a la presidencia de los Estaos Xuníos. Esto desamarra una paranoya nacional escontra los mutantes. Los robós cazamutantes Sentinels apodérense de los Estaos Xuníos, y prepárense pa espandise pel restu del mundu. Cuasi tolos superhéroes de la Tierra morrieron, incluyendo a cuasi tolos X-Men. Ente los pocos mutantes sobrevivientes tán Storm, Wolverine, Magneto, Rachel Summers, Shadowcat y Colossus, quienes tán presos nun campu de concentración. Rachel Summers ye amás utilizada como un "sabuesu mutante", encargada de guetar y matar otros mutantes. Los sobrevivientes dan cuenta que la única forma de remediar el mundu en que viven ye evitar qu'esista, y Rachel y Kitty afayen una máquina del tiempu, propiedá de los Sentinels, al traviés de la pensaben unviar a Nimrod, "el Super Centinela", al pasáu pa matar a los mutantes dende'l raigañu. Rachel llogra que Kitty viaxe al pasáu y tome control del so cuerpu del presente, pero, por una estraña razón, la máquina realiza'l treslláu a la "nuesa" llinia temporal. Ensin sabelo, Kitty impide l'asesinatu de Kelly y salva'l futuru de la nueva clínica temporal, pero, al volver al so cuerpu del futuru alternu, nada camudó y Kitty muerre a manes de Nimrod. Rachel llogra fuxir a la nuesa llinia temporal, quedando varada nella y amás escorrida por Nimrod.

Nes publicaciones de 1982, desendólcase una hestoria na que la Emperatriz Lilandra fai un llamáu d'auxiliu al Profesor X. La so hermana, la princesa rebalba Deathbird, da un güelpe d'estáu na so contra, en comuña con una raza d'estratettestres parásitos conocíos como Brood. Los X-Men marchen na so ayuda, siendo secuestraos polos Brood y llevaos fasta'l so horrorosu planeta. Na Tierra, Xavier cree que los X-Men morrieron (anque l'equipu llogra fuxir con ayuda de Lockheed, quilmar el planeta y, con ayuda de los Starjammers y de Carol Danvers, vencer a Deathbird pa devolver el tronu a Lilandra). Mentanto, na Tierra y creyendo que los X-Men morrieren, Xavier recluta y forma un nuevu grupu de rapazos mutantes: los New Mutants (desendolcándode les sos aventures nuna serie propia). El primer grupu tuvo encarnáu por Cannonball, Mirage, Wolfsbane, Sunspot y Karma. Los Nuevos Mutantes convirtiéronse depués en discípulos, socios y aliaos de los X-Men.

Los X-Men enfrenten nueves amenaces, tales como Belasco, soberanu de la dimensión demoniaca conocida como'l Llimbu. Belasco secuestra a los X-Men y a la rapaza Illyana Rasputin (la hermana pequeña de Colossus), que termina convirtiéndose en Magik, una poderosa bruxa y soberana del Llimbu.

En Dios ama, l'home mata, Magneto investigando l'asesinatu de dos neños mutantes que foron asesinaos polos esbirros del reverendu William Stryker. Stryker, qu'asesinó a la so muyer y a so fíu naciellu por ser esto un mutante, busca l'estermín de los mutantes mientres se presenta al públicu como un predicador, espardiendo que los mutantes son abominaciones ante los güeyos de Dios. Dempués d'un alderique televisivu col Profesor Xavier, Stryker (que sabe que Xavier ye un mutante) secuéstralu, obligando a los X-Men de faer equipu con Magneto p'atopar al so mentor. Xavier, mentanto, ye coneutáu a una máquina que va usar el so poder psíquicu pa matar a tolos mutantes del mundu al traviés d'una hemorraxa cerebral. Delantre d'un popular senador d'Estaos Xuníos (que ye un mutante) ta ente l'asistencia, Magneto y los X-Men enfréntense a Stryker y rescaten a Xavier. A la fin, Kitty y Nightcrawler llogren que Stryker almita'l secuestru Xavier y los sos planes pal xenocidiu mutante, Stryker recibe un disparu en pechu por un guardia de seguridá cuando trata d'asesinar a Kitty en públicu. Magnetu refuga una ufierta de Xavier pa xunise a los X-Men.

L'antiguu home-x, Angel, ye secuestráu. Los X-Men investiguen y afayen que la so captora ye Callisto, la líder de los Morlocks, una comunidá de paries mutantes abellugaos nes alcantarielles de Nueva York. Los X-Men combaten a los Morlocks siendo superaos en númberu. Storm reta a Callisto a un combate pol lideralgu de los Morlocks, vence y conviértese na nueva líder del equipu. Los Morlocks refuguen la ufierta de Storm de vivir colos X-Men na superficie, polo que Storm-y dexa a Callisto gobernar na so ausencia. Anque de mano amuésense contrarios, los Morlocks terminaron convertiéndose en pervaliosos aliaos pa los X-Men.

Los X-Men acepten una nueva integrante del equipu. Trátase de Rogue, enantes miembru de la Hermandá de Mutantes Malvaos. Mentanto, mientres taba ausente de los X-Men, Cyclops conoz y namórase de Madelyne Pryor, un pilotu d'aviones con un estrañu paecíu con Jean Grey. Cásese poco dempués.

Nesta dómina tamién apaecen los Hellions, un grupu de rapazos mutantes estudiantes de l'Academia de Massachusetts d'Emma Frost, y que se faen los enemigos principales de los New Mutants. Finalmente los X-Men conocen a Rachel Summers, a quién rescaten del acoso del que yera víctima a manes de Selene, la Reina Prieta del Hellfire Club. Rachel ye aceutada como miembru de los X-Men, y poco dempués pasa ser la nueva güéspede de la fuercia Fénix.

La Hermandá de Mutantes Malvaos ye arrestaa pol gobiernu, quien-yos da oportunidá de redimise trabayando pa ellos col nome de Liberty Force. Esti nuevu equipu llogra la captura de Magneto, quién ye lleváu a xuiciu, por un tribunal internacional, polos sos crímenes escontra la humanidá. Nel xuiciu, atáquenlu los ximielgos Fenris, y lu mataríen de nun ser pola intervención de Xavier, quién queda gravemente firíu por salvar al so enemigu. Pa salvar la so vida, Xavier ye lleváu al Imperiu Shi'Ar pola Emperatriz Lilandra, pero enantes de partir, brínda-y la oportunidá a Magneto de redimise, dirixendo a los New Mutants y xuniéndose a los X-Men. Magneto aceuta, y Professor X finca n'espaciu esterior pa tar con Lilandra, Majestrix del Imperiu Shi'ar.

L'allegría anubre la Casona X cola nacencia del pequeñu Nathan Christopher, fíu de Cyclops y Madelyne Pryor. Metanes esta situación, la orixinal Jean Grey ye atopada n'animación suspendida nuna cápsula no fondero del mar polos Avengers. Cuando de recupera, Jean axúntase con Cíclope, anque la so rellación ye imposibilitada pol matrimonio y el mariellu. El gobiernu de los Estaos Xuníos fai un llama a Cyclops, Jean y el restu de los X-Men orixinales pa trabayar pa ellos nun nuevu equipu denomináu X-Factor. Mentanto, los X-Men formen alianza col Hellfire Club pa combatir a Nimrod. En dicha batalla Rachel sume misteriosamente

Na Matancia Mutante, los Morlocks, mutantes abellugaos nes cloaques de Nueva York, son asesinaos ún a ún polos Marauders, un grupu d'asesinos al serviciu d'un nuevu villanu: Mr. Sinister. Los X-Men, los New Mutants y X-Factor alleguen por separáu nel so auxiliu. Colossus, Kitty Pryde y Nightcrawler queden gravemente mancaos nesta misión. Metanes esta crisis, los X-Men acepten a una nueva integrante: la mutante telépata británica Psylocke. El grupu, amenorgáu a Wolverine, Rogue, Psylocke y Storm, xunto con un de cutiu ausente Magneto, reclutará entós a nuevos integrantes: la cantante Dazzler (que yá protagonizara la so propia serie), y Longshot.

Longshot ye un humanoide procedente d'una dimensión paralela controlada por Mojo, un malváu monstruu esclavista. Mojo y la so asistente, la bruxa de seis brazos Spyral, conviértense nuna molestia constante pa los X-Men pol enfotu de llevalos como esclavos al so mundu.

En La Cayida de los Mutantes, los X-Men combaten una entidá malina, conocida como Adversary, na ciudá de Dallas, Texas. Supónse que nesta batalla los X-Men realicen el sacrificiu supremu: les sos propies vides p'acabar con Adversary. Esto nun significa la muerte real de los X-Men, sinón una nueva oportunidá. Roma, la guardiana del Omniversu, Resucítalos y da-yos un regalu estra: Agora los X-Men son invisibles a cualquier aparatu electrónicu, y el mundu creye que tán muertos, ventaya que Storm, por doliosa que paeza la decisión, asume pa faer frente a los numberosos enemigos de los X-Men y tomar asina una postura muncho más agresiva, menos reactiva. Amás Roma da-yos un regalu estra: un portal místicu que-y da a tol que lu crucie la oportunidá de "purgar los pecaos" y renacer como una persona nueva. Mentanto, los New Mutants (separaos de los X-Men dende la Matancia Mutante), son atopaos por Magneto, prisioneros d'un ser conocíu como Ani-Mator. Al fuxir, Cypher, ún de los integrantes del grupu, muerre asesináu. Cuando l'equipu vuelve a los Estaos Xuníos, creyen que los X-Men morrieron, y con Cypher y los X-Men presuntamente finaos, Magneto creye que falló a Xavier y decide volver a l'actividá criminal. Coles mesmes, Arcánxel, de X-Factor atópase ablayáu y en cantu del suicidiu. Los Merodeadores arrincáron-y les sos ales. Ye entós cuando fai'l so debú'l villanu Apocalipsis, un maldadosu y perantiguu mutante, quién lo recluta pal so nuevu equipu, los Cuatro Caballeros d'Apocalipsis. Arcánxel convertir nel Caballeru de la Muerte. Con esti equipu, Apocalipsis ataca la ciudá de Nueva York y enfréntase a X-Factor. X-Factor llogra vencelo y Arcánxel llogra recuperase del control del villanu. A partir d'entós, Apocalipsis va convertir na principal amenaza pa X-Factor.

Los X-Men abandonen Nueva York y instálense nuna base abandonada de los cyborgs conocíos como los Reavers nel Outback d'Australia. Ente los aliaos que l'equipu atopa nesi llugar ta Gateway, un mutante aborixe australianu con capacidá d'abrir puertes teletresportadores. Surden nuevos enemigos como Lady Deathstrike y los axentes del gobiernu de la islla de Genosha, una islla-nación allugada nel Océanu Índicu, cola esclavitú de los mutantes como base de la economía.

Cola supuesta muerte de los X-Men, tres integrantes que taben inactivos na llucha contra l'Adversariu (Shadowcat, Nightcrawler y Lockheed), deciden emigrar a Inglaterra. Ellí atopen a Rachel Summers, quién fora secuestrada por Mojo. Na llucha contra Mojo, Rachel y compaña xuncen fuercies col Capitán Britania y Meggan pa formar el nuevu super equipu británicu llamáu Excalibur.

N'Infiernu, Magik, ye la responsable d'abrir una puerta dimensional dende'l Llimbu que da accesu a miles de demongrios a Nueva York. La muyer de Cyclops, Madelyne Pryor, ye seducida pol demongriu N'Astirth, quién espierta los poderes llatentes de Madelyne, que resulta ser un clon de Jean Grey creáu por Mr. Sinister col enfotu de amestar los xenes de Jean colos de Cyclops.

Magik y los New Mutants combaten y llogren ganar a N'Astirh, anque Illyana pierde'l poder máxicu y el gobiernu sobre'l Llimbu. Mentanto, los X-Men y X-Factor xunen fuercies pa combatir a Madelyne, alloriada, que tomó como rehén al propiu fíu, el pequeñu Nathan. A la fin, Madelyne termina suicidándose, y Mr. Sinister apodérase del neñu cola ayuda de los Marauders. Nuna batalla que destrúi parcialmente la Casona X, los X-Men y X-Factor ganen a Mr. Sinister y salven al pequeñu Nathan. Cíclope y Jean Grey vuelven a entamar la so rellación y deciden criar xuntos al pequeñu.

Tres la derrota de Pryor, N'Astirth y Mr. Sinister, los X-Men tornen a Australia. Apaez Jubilee, una rapaza mutante fía d'emigrantes chinos en Beverly Hills. Atrayida poles muyeres-x a Australia nuna les sos escapaes a la civilización, Jubilee escuéndese nes instalaciones de los X-Men n'Australia, protexida por Gateway.

Los X-Men afayen nel desiertu d'Australia una planta procesadora de Sentinels empobinada por un robó xigante llamáu Master Mold. Na batalla pa detenelu, Rogue cai por fuercia na puerta creada por Roma. L'amenaza de morrer a manes de los Reavers, la desapaición de Rogue y l'abandonu de Longshot pa siguir la so rebelión escontra Mojo, motiven a los X-Men (sacante Wolverine), a cruciar xuntos la puerta dimensional en busca de nueves vides. L'equipu queda tremáu per tol mundu: Colossus amnésicu en Nueva York, Dazzler tamién amnésica en casa de la cantante mutante Lila Cheney; Rogue, perdida con Magneto en Savage Land; Tormenta convertida en rapaza y sol control d'una robó llamada Nanny; Havok en Genosha, y Psylocke en Xapón. Apaez el mutante d'orixe Cajún Gambit, quien ayuda a Storm a fuxir de Nanny y a recuperar les sos alcordances; a Wolverine gárrenlu los Reavers, crucifíquenlu y fiérenlu de muerte. Jubilee desempeña un papel fundamental salvando a Wolverine, curiándolu y ayudándolu a fuxir. Dambos parten a Madripoor, u atopen a Psylocke tresformada: la so mente alcuéntrase nel cuerpu d'una ninja asesina xaponesa (Kwannon) pero coles sos alcordances intactes y los poderes más fuertes que nunca. N'ausencia de los X-Men, Forge y Banshee formen un equipu provisional de X-Men na Isla Muir. Esti equipu vive una esperiencia traumática cuando son atacaos pol villanu telépata Shadow King a traviés de Legion, el fíu perdíu de Professor X. De resultes d'esta batalla, Lexón mata a Destiny, mutante vidente, miembru de la Fuercia Llibertá y amante de Mystique.

Los años 1990[editar | editar la fonte]

N'Plan de X-Tinción, los X-Men , X-Factor y los New Mutants axúntense en circunstancies desfavoratibles: los grupos son secuestraos pol villanu Cameron Hodge y llevaos a Genosha, una islla nel Océanu Índicu que tien como base de la so economía la esclavitú de los mutantes. Nesta batalla, Storm torna a la edá adulta, Warlock, de los Nuevos Mutantes muerre, y Wolfsbane tresfórmase. Al volver a Nueva York, Gambit y Jubilee son aceutaos como miembros formales del equipu. Amás, Professor X torna al grupu tres una llarga ausencia n'espaciu.

Mentanto, el pequeñu Nathan, fíu de Cíclope, ye infestáu por Apocalypse con un estrañu virus. X-Factor vence a Apocalypse na lluna, pero'l pequeñu Nathan nun tien esperanza de salvación. Entós apaez Madre Askani, cabezalera d'un cultu de guerreros que vien del futuru, de dientro de dos mil años. Askani ufre salvar a Nathan llevándolo al futuru, y Cyclops aceuta'l tratu, anque asina Dexa de ver a so fíu. Al empar, los New Mutants camuden el nome pol de X-Force sol lideralgu de Cable, un misteriosu mutante que vien del futuru. L'equipu orixinal de X-Force ta conformáu, amás de por Cable, Copycat (suplantando a Domino), Cannonball, Boom-Boom, Warpath, Shatterstar y Feral.

En La saga de la Isla Muir, Shadow King un antiguu telépata tan poderosu como Xavier, y enemigu mortal d'esti, apodérase de la islla Muir col cuerpu de Lexón como güéspede, y ataca a los X-Men y a X-Factor. Dempués del combate, los X-Men orixinales arrenuncien a X-Factor y deciden volver colos X-Men. Agora X-Factor ye lideráu por Havok, y integráu orixinalmente por Polaris, Quicksilver, Strong Guy, Wolfsbane y el Multiple Man.

De la mesma, los X-Men dixébrense en dos andeches: l'Equipu Azul, dirixíu por Cyclops y integráu por Wolverine, Rogue, Beast, Gambit y Psylocke, y l'Equipu Doráu, dirixíu por Storm y integráu por Jean Grey, Iceman, Colossus y Archangel. Xavier, Jubilee, Banshee y Forge queden como reserves.

Nel so estrenu oficial, dambos dos equipos enfréntense de nuevu a Magneto (quién torna a rol d'enemigu) y al so nuevu grupu de siguidores: Los Acolytes. Supuestamente Magnetu muerre nesi combate. Faen la so apaición nuevos villanos como Omega Red, los Upstars y Mikhail Rasputin, l'hermanu mayor de Colossus. Los Upstars esterminen a los Hellions y parte del Hellfire Club, y Emma Frost queda incapacitada y so curia de los X-Men. Esta etapa marca tamién l'apaición de Bishop, mutante orixinariu de cien años nel futuru, que llega por fuercia al presente y trata prevenir a los X-Men de la so muerte a manes d'un traidor. Bishop aúnse al Equipu Doráu.

N'El Cantar del Verdugu, un intentu d'asesinatu escontra'l Professor X a manes de quien paez Cable produz una escorribada a tou meter y un combate ente los X-Men y X-Factor contra Fuercia-X. Mentanto, Cyclops y Jean Grey son secuestraos polos Xinetes d'Apocalypse. Sicasí, el verdaderu atacante de Xavier ye Stryfe, un clon de Cable. Stryfe tamién ye'l responsable del secuestru de Cyclops y Jean Grey. Xavier ye infestáu por un tecno-virus, del qie llogra salvase gracies a la intervención d'Apocalypse, que se lliga colos Equipos-X col enfotu de vencer a Stryfe, enemigu común. La batalla contra Stryfe lleva a los equipos-X a la Lluna, onde se desvela que bien Cable o bien Stryfe ye en realidá Nathan, el fíu de Cyclops unviáu al futuru, anque nesi momentu dexa'l misteriu de quién de los dos ye'l verdaderu. A la fin, vencen a Stryfe, pero la victoria ye relativa, pos antes de cayer, el villanu llibera' "Virus de la Manda", qu'enferma y mata los mutantes (argumentalmente, toma una analoxía con el VIH).

Al volver la situación a la normalidá asoceden dellos eventos: Asesinen a los padres de Colossus en Rusia, y la so hermana Illyana ye llevada a la Casona X, siendo una les primeras víctimes de la nueva enfermedá. Apaez tamién la mutante Revanche, quién aliega ser la verdadera Psylocke (mientres se revela la verdá, Revanche aúnse al grupu). Afiánzase tamién l'amoríu ente Gambit y Rogue.

N'Atraiciones fatales los Acolytes, fanáticos siguidores de Magneto, faen una matancia nuna inclusa. X-Factor combátelos y ellí entérense de la esistencia del proyeutu gubernamental "WideAwake" ("Bien Despiertos"), qu'autoriza un rexistru gubernamental de mutantes, y dando-y pasu la doctora Valerie Cooper, representante de X-Factor ante'l gobiernu. Magneto apodérase de Graymalkin, la base espacial de Cable, convirtiéndola n'Avalon, un abellugu pa los mutantes. Magneto y el so emisariu, Exodus, preséntense ante X-Force ufriéndo-yos dir a Avalon. Cable enfréntase a Magneto reclamando la so base, y Magneto atácalu, dexándolo metániques de morrer. Nel funeral de Illyana Rasputin, Magneto preséntase ante los grupos-X ufriendo-yos abellugu n'Avalon. Colossus axúntase a Magneto, ensapáu pola muerte de so hermana y deceicionáu pol suañu de Xavier. Nun arranque de furia Magneto produz un españíu electromagnéticu per tola Tierra, lo que fai que Professor X ataque Avalon. Na batalla Magneto ataca a Wolverine, arrancando-y tol adamantium que-y anubría los güesos. Professor X, al dase cuenta d'estos actos decide que la única forma de detener a Magnetu ye apagando-y la mente (inconscientemente dando llugar a la nacencia d'Onslaught). Al tornar a la Tierra, Wolverine llogra salvase de la muerte y afaya qu'entá caltién les garres, anque seyan solo de güesu. L'equipu Excalibur intenta convencer a Colossus de tornar colos X-Men, pero esti termina xuniéndose a los Acolytes. De resultes d'esta saga, Wolverine abandona temporalmente a los X-Men.

Al volver a la Tierra, el Acolyte rebalbu, Fabián Cortez, secuestra a Lluna Maximoff, la fía de Quicksilver y Crystal. Cortez provoca un llevantamientu ente la población mutante de Genosha, pero véncelu Exodus, quién toma'l so llugar como alborotador, y esti ye derrotáu pola unión de los X-Men y los Avengers.

Más p'alantre, Sabretooth llogra asilu na Casona X. De la mesma, Revenge muerre de resultes del "Virus de la Manda", desvelando qu'ella y Psylocke intercambiaren cuerpos per aciu de la teunoloxía de Spyral.

Cyclops y Jean Grey cásense a la fin, y na lluna de miel dambos dos son llevaos al futuru por Rachel Summers, quién revela ser parte de los Askani, el grupu de guerreros que llevaron a Nathan al futuru. Nesti futuru, Apocalypse gobierna'l mundu. Revélase entós que Cable ye Nathan, y que Stryfe yera solo un clon que foi robáu a los Askani por Apocalypse. Cyclops y Jean ayuden a Cable a destruyir a Apocalypse y tornen al presente, físicamente ensin cambeos, pero mentalmente venti años más vieyos.

Mentanto, Emma Frost, quién fora la Reina Blanca del Hellfire Club, espierta d'un llargu encame solo p'afayar que los sos alumnos, los Hellions, morrieron. Asina, decide redimise y siguir el camín del bien, dexando'l control llegal de la so academia al Profesor Xavier.

N'El Pautu Falanxe nárrase como, dempués de la muerte de Warlock, los sos restos son mercaos por dellos científicos pa faer esperimentos y llegar a la solución postrera al problema mutante: aisllen un virus que ye capaz d'absorber y convertir la materia orgánico en datos informáticos; con esti virus creen que van llegar a un nivel d'evolución col que ser a superar a los mutantes, ensin pescanciar que los seres infestaos con esti teunovirus son una avanzada d'una raza de conquistadores galácticos: los Phalanx. Los Phalanx secuestren a cuasi tolos X-Men, y Banshee, Jubilee, Sabretooth y Emma Frost rescaten a la siguiente xeneración d'alumnos de Xavier, prisioneros de los Phalanx pa esperimentar con ellos. A la fin, rescaten a los X-Men son rescataos, y espulsen a los Phalanx de la Tierra.

Una de les consecuencies más importantes d'esta saga foi la creación de Generation X, el nuevu grupu xuvenil de los X-Men. Esti grupu tuvo al cargu de Emma Frost y Banshee, y los miembros orixinales foron parte de los rapazos lliberaos de los Phalanx: Husk, Synch, Skin y M, amás de dos nuevos integrantes: Chamber y Penance. Jubilee abandona los X-Men p'aunise a esti nuevu equipu.

Legion, el fíu de Xavier, espierta depués de cayer en coma a causa de Shadow King. Alloriáu Legion crei que'l responsable del odiu de los humanos escontra los mutantes, y de que'l suañu de Xavier nun espollete, ye Magnetu. Asina, viaxa al pasáu per aciu de los sos poderes escomanaos, nun posible pa detener a Magneto enantes de qu'eche a perder el suañu de Xavier, pero'l Xavier del pasáu trata d'evitar l'ataque, siendo'l que muerre en llugar de Magneto y creando una paradoxa temporal.

Na Yera d'Apocalipsis vense les consecuencies de la muerte de Xavier. Cola so muerte nun esisten X-Men que traten de distender les rellaciones ente humanos y mutantes, y nun hebo X-Men que detuvieren a Apocalypse, que se convirtió nel soberanu del mundu. Nesti estrañu presente alternu, la raza humana foi diezmada a manes de los exércitos d'Infinites (soldaos clonaos y fabricaos) d'Apocalypse. Apaecen tamién los sos Cuatro Xinetes: Abyss, Mikhail Rasputin, Holocaust y Mr. Sinister. L'únicu requexu del mundu que queda llibre ye Europa, y p'evitar que caya en manes d'Apocalypse los humanos entamen un ataque nuclear sobro América. Los X-Men apaecen como una fuercia rebalba contra Apocalypse, encabezada por Magneto. Metanes la crisis y ante la falta d'esperanza d'un mundu meyor, Magneto atopa a Bishop, l'únicu home-x inmune a la paradoxa temporal por ser orixinariu d'otru futuru alternu, y asina descubre la causa de tala traxedia. Magneto ellabora un plan pa salvar al Xavier del pasáu, y unvia a Gambit a robar una estiella del Cristal M'kraan, el nexu de les realidaes, que s'alluga n'imperiu Shi'Ar. Manda tamién a Colossus a rescatar a Illyana Rasputin, que tien el poder de viaxar nel tiempu, y encomienda a Nightcrawler atopar l'aldovina mutante Destiny, quién descifra les alcordances de Bishop.

Na batalla final, X-Man (el doblu de Cable d'esti mundu), al engarrariase contra Holocaust, espeta-y una estiella del cristal M'Krann y dambos dos viaxen a la Tierra-616, mientres Magneto mata a Apocalypse.

Bishop llogra viaxar al pasáu y evita la muerte de Xavier al amosa-y les consecuencies de los sos actos a Legion. Asina zarra la Yera d'Apocalipsis. Sicasí, personaxes como Dark Beast, X-Man, Sugar-Man y Holocaust, llogren escapar a la nuesa realidá. Amás, Blink y Sabretooth son rescataos y formen parte del equipu interdimensional conocíu como Exiles.

Una vegada que'l mundu torna a la normalidá, los X-Men faen miembru de so a Cannonball, de X-Force, Sabretooth traiciona a los X-Men y casi mata a Psylocke, Beast ye suplantáu por Dark Beast (de la Yera d'Apocalipsis), y Avalon, la base de Magneto, ye destruyida por un desnortiáu Holocaust nun feroz combate contra Exodus. Colossus rescata a Magneto, pero pela dómina'l so destín ye inciertu. Llueu apaez Joseph, un home físicamente idénticu a Magneto, pero remocicáu y amnésicu.

N'Onslaught desvélase que cuando Xavier borró la mente de Magneto, hebo un momentu en que baxó toles sos defenses síquiques, y la maldá del corazu de Magneto fincó na mente de Xavier, creando una segunda personalidá que finalmente s'apoderó'l so cuerpu. Dempués d'un alcuentru con X-Man, el Profesor Xavier atabana y entós surde'l ser nomáu Onslaught, que ye l'amiestu de les frustraciones de Xavier cola rensía de Magneto, tien los poderes de dambos dos. Nel so primer ataque vence a tolos X-Men, y nunu posterior destrúi una cachu de la ciudá de Nueva York. Onslaught secuestra a Franklin Richards (fíu de Mister Fantastic y Invisible Woman de los Fantastic Four) y a X-Man pa tratar de recrear el mundu de la Yera d'Apocalipsis, pero al entender lo que yera esi mundu, fai un xuiciu y decide que nada va sobrevivir, nin mutantes nin humanos. Consolídense estrañes aliances col fin de detenelo: Apocalypse y Cable, Joseph y Xavier, y tolos Avengers y Fantastic Four. Na batalla final Onslaught ye vencíu gracies al poder descontroláu de Hulk, que-y ruempe l'armadura, y al inxeniu estratéxicu de Doctor Doom. Desgraciadamente, pa poder detenelu ye necesariu'l sacrificiu de los Avengers y los Fantastic Four, quienes aparentemente muerren dexando a los X-Men como asesinos a los güeyos del mundu, y más odiaos y tarrecíos que nunca. Al finar la hestoria, les autoridaes unvien a Xavier a prisión, y Joseph ye aceutáu nos X-Men. Amás, Beast recupera'l so llugar nel equipu en guipando'l impostor.

N'Operación: Tolerancia Cero manifiéstense les consecuencies de la saga de Onslaught cuando'l gobiernu d'Estaos Xuníos autoríza-y al villanu Bastion, entamar una cacería de mutantes. Professor-X ye encarceláu, y la Casona-X tomada pol gobiernu. Por si fora poco, l'ataque de Bastion asocede cuando una andecha de X-Men viaxaba pel espaciu pa combatir a los Phalanx nel imperiu Shi'Ar. Cyclops, Wolverine, Storm, Jean Grey y Cannonball formen una resistencia escontra Bastion, y Iceman encárgase de rescatar a dellos mutantes atacaos por una nueva xeneración de Sentinels creaos por Bastion. Cable tamién xuega un papel crucial lliberando la Casona-X. A la fin, afayaen que Bastion ye en realidá una Sentinel, Nimrod y el Master Mold nún. El gobiernu atrócase y el villanu ye encarceláu. Dos mutantes rescataes por Iceman son aceutaes nel grupu: la morlock Marrow y la ciruxana portorricana Cecilia Reyes.

Los X-Men que taben nel espaciu queden varaos na Antártida. Ellí afayen que Joseph nun ye Magneto, sinón un clon. El verdaderu Magneto enfréntase a los X-Men y guipa'l turbiu pasáu de Gambit, que foi'l que guio a los Marauders na Matancia Mutante, y ye abandonáu na Antártida. Los X-Men colen pa casa llevando consigo a Maggot, un mozu mutante sudafricano que s'aún per un curtiu periodu al grupu.

Con estos nuevos integrantes del grupu, dellos miembros como Cyclops, Jean Grey, Iceman, Psylocke y Archangel, deciden retirase un tiempu. Colossus, Nightcrawler y Shadowcat retornen al grupu cuando Excalibur se desintegra. El mesmu destín sufre X-Factor, que son despidíos pol gobiernu.

Professor-X va torna colos sos discípulos, irónicamente cola ayuda de la Hermandá de Mutantes Malvaos. Magneto remanez tres una llarga ausencia y amenaza con faer españar una bomba nuclear si nun se-y dea'l control de la islla de Genosha. Joseph sacrifica la vida al desactivar la bomba, pero'l villanu llogra que-y venzan el control de la Genosha, de la que se noma rei absolutu y a los Acolytes el gabinete.

Los años 2000[editar | editar la fonte]

  • Apocalipsis: Los Dolce

(Plantía:Cita historieta)

Tres una enllargada ausencia, Apocalipsis torna. El villanu reta a los dolce mutantes más poderosos y peligrosos pal so ascensu (Magnetu, Polaris, Nube, Fueu Solar, Iceman, Cíclope, Jean Grey, Cable, Bishop, Mikhail Rasputin, Profesor X y el Monolitu Viviente). Los X-Men y Magnetu xunen fuercies pa combatir esta amenaza. Wolverine ye secuestráu por Apocalipsis, quién lo noma'l so nuevu Caballeru de la Muerte y fórralu de nuevu la cadarma col metal Adamantium. Nuna brutal batalla n'Exiptu, los X-Men combaten a Apocalipsis, los sos Cuatro Caballeros y los sos aliaos, los alienígenas Skrull. Wolverine llogra salvase del control d'Apocalipsis con ayuda d'Allegría y Psylocke. Apocalipsis secuestra a X-Man ya intenta apoderase del so cuerpu, pero Cíclope intervién y a la fin, queda fundíu col villanu. Al ser vencíu, el Cíclope-Apocalipsis escapa.

Tres la derrota d'Apocalipsis, trescurren seis meses fora de cuadru, y l'equipu remanez con una nueva alliniación: Nube, Wolverine, Colosu, Jean Grey, Psylocke, Arcánxel, Kitty Pryde, Cable, Bestia, Nightcrawler, Rogue y Gambito. Na so primer misión los X-Men combaten a un grupu de nuevos villanos conocíos como los Neo. Tamién remanez Mística y l'Hermandá de Mutantes Diabólicos, quien finalmente asesinen al Senador Robert Kelly. Cable y Jean Grey tienen ésitu n'atopar a Cíclope fundíu con Apocalipsis. Cable llogra dixebralos y eventualmente destrúi la esencia d'Apocalipsis. Xúnense nuevos integrantes al grupu: el mutante indiu Ave de Truenu II (Neal Shaara), Danielle Moonstar de Fuercia-X y Sage, l'antigua y misteriosa asistente de Sebastian Shaw (quién siempres foi una axente secreta controlada por Xavier). Faen la so apaición los diarios misteriosos de la mutante vidente Destiny, que supuestamente detallen el futuru de los X-Men y de la raza mutante. Ye precisamente la busca d'estos diarios lo que lleva al Profesor X a encamentar a Nube la creación d'un equipu especial p'atopalos. Asina surden los X-Treme X-Men. Nesta etapa ye bien importante'l descubrimientu de la esperada cura del Virus Mandáu de Stryfe, gracies a Bestia y Moira MacTaggert. Desgraciadamente la mesma MacTaggert y Colosu, tuvieron que dar les sos vides p'arrobinar esta cura. Cola muerte de Colosu, Kitty Pryde dexa al grupu, y ensin l'equipu de Nube, solu Cíclope, Wolverine, Jean Grey y el Profesor X permanecen na casona.

  • En cantu de la destrucción

(Plantía:Cita historieta)

Magnetu amenacia con desamarrar una Guerra Mundial, lo que provoca que Jean Grey reclute un equipu provisional de X-Men (Dazzler, Northstar, Omerta, Wraith y Sunpyre), pa combatir la so amenaza. Al traviés de les alcantarielles de Genosha, estos X-Men llogren infiltrarse al palaciu de Magnetu, quién ye derrotáu y severamente mancáu por Wolverine.

Los X-Men terminen quedando como la única fuercia mutante superheróica. Tanto Fuercia-X como Xeneración-X terminen desbandándose.

L'equipu de Nube ye bautizáu como los "X-Treme X-Men", una patrulla internacional que busca los diarios de la mutante vidente Destiny. L'equipu orixinal formar Nube, Rogue, Ave de Truenu II, Sage, Bishop, Bestia (solo 3 capítulos), Gambito y Psylocke. L'equipu enfrenta a la so primer amenaza en Vargas, un asesín d'orixe español que tamién busca los diarios de Destiny. Los X-Men enfrenten a Vargas, quién manca severamente a Bestia y matu a Psylocke a sangre frío. Sage llogra salvar la vida de Bestia utilizando los sos poderes p'acelera-y una segunda mutación. Bestia recupérase, pero llogra una nueva apariencia, d'un aspeutu felín, más animal.

Mentanto, Arcánxel, Iceman, Nightcrawler, Havok y Polaris formen un equipu de choque fora de la Casona X. Na so primer misión, este equipu recluta a dos integrantes más: Chamber de Xeneración-X, y una ex-prostituta mutante llamada Stacy X.

L'Institutu Xavier, per primer vegada n'años, cuenta con un perimportante cuerpu estudiantil. L'equipu de docentes de la escuela conformar Cíclope, Jean Grey, Wolverine, Bestia y el Profesor X. Una nueva amenaza surde na figura de Cassandra Nova, un parásitu psíquicu estraterrestre de la raza "Mummudrai", y que toma la forma d'una versión femenina o "hermana ximielga" del Profesor-X. Cassandra odia a la raza mutante y desprecia los ideales de Xavier, pos esti dexar ensin cuerpu físicu munchos años tras, cuando intento apoderalo nel banduyu maternu. Cassandra apoderar d'un xigantescu y vieyu centinela abandonáu en Suramérica. En activándolo, unviar a Genosha, onde'l robot asesina a sangre frío a millones d'almes mutantes qu'habitaben nel país, incluyendo supuestamente a Magnetu. Los X-Men alleguen a les ruines y atopen a Emma Frost, viva y con una nueva segunda mutación nel so cuerpu. Los X-Men llevar a la Casona X. Mentanto, Cíclope y Wolverine atopen a Cassandra Nova. La villana déxase prindara pa ser llevada a la Casona X, onde ataca a los X-Men. La criatura supuestamente ye destruyida por Emma Frost, pero ensin que naide lo perciba, apoderar del cuerpu del Profesor X. Eventualmente, nel cuerpu de Xavier, la criatura parte escontra l'Imperiu Shi'Ar, non ensin antes revelar al públicu que Xavier ye un mutante, dexando a los X-Men con un pesáu paquete ante la opinión pública.

Metanes la crisis que provoca'l fechu de que se sepa que l'Institutu Xavier ye una escuela pa mutantes, los X-Men de la Casona X enfrenten a otra amenaza. Un nuevu grupu de villanos conocíos como los O-Men. Los O-Men son humanos normales que llogra poderes en ensertándose de forma artificial órganos de mutantes. El líder de los O-Men ye una criatura alienígena conocida como Sublime. Los X-Men enfrenten a Sublime y a los O-Men desmantelando la so rede de tráficu d'órganos mutantes en tol mundu. En China, los X-Men conocen y rescaten a un mutante llamáu Xorn, qu'había estáu prisioneru nuna celda mientres décades. Metanes esta misión, Cíclope empieza una secreta rellación amorosa con Emma Frost.

  • Imperial

(Plantía:Cita historieta)

Nel cuerpu del Profesor X, Cassandra Nova manipolia a la Emperatriz Lilandra de los Shi'Ar y al so guardia imperial unviándola a la Tierra a destruyir a la raza mutante. Bestia revela que Nova apoderar del cuerpu de Xavier metanes una conferencia de prensa ufiertada por Jean Grey a los medios. L'oxetivu de Nova ye llegar a l'ordenador rastreadora de mutantes de los X-Men, Celebru, p'asesinar vía psíquica a tolos mutantes del mundu. Cola ayuda de dellos alumnos de la escuela, como Beak, Angel Salvadore y les Stepford Cuckoos, Emma Frost escurre un plan pa ganar a Nova. Metanes la batalla Jean Grey empieza a esperimentar de nuevu'l poder de Forzar Fénix. A la fin, Nova ye ganada siendo zarrada nun androide de capacidá mental llindada d'orixe Shi'Ar. El mutante Xorn ye convidáu a xunise a los X-Men. Xorn dirixe a la Clase Especial, o l'equipu d'estudiantes inadautaos del Institutu.

Mentanto, los X-Treme X-Men son llamaos por Viper, la gobernante de Madripoor p'ayudar a detener una invasión estraterrestre que se ta desenvolviendo dende la pequeña nación. El responsable de dicha invasión ye'l conquistador conocíu como Khan. Khan namorar de Nube y llevar dientro de la so inmensa fortaleza p'amestala a la so harem. Dende l'interior de la fortaleza de Khan, Nube coordina un ataque contra la invasión. Mentanto, fora de la fortaleza, Gambito y Rogue enfrenten a Vargas. Vargas quier destruyir a Rogue, pos según los diarios de Destiny, ella ta destinada a matalo. Pero nel últimu minutu Rogue aguantar a cumplir la voluntá de los diarios y perdona la vida de Vargas. A partir d'esi momentu, los diarios dexen de tener valor. Una vegada que l'amenaza ye ganada, Nube, Gambito y Rogue queden quebraos. Ave de Truenu II, Lifeguard y Slipstream abandonen al grupu. Rogue y Gambito pierden los sos poderes y tamién se retiren de l'aición, dexando solos a Nube, Bishop y Sage. Ellos terminana convirtiéndose nuna especie de detectives mutantes llamada X-Treme Sanctions Executives (X-tremas Sanciones Executives, X.S.Y.). Dellos antiguos miembros de los X-Men, como Kitty Pryde y Rachel Summers, tornen a l'aición nesti periodu.

De forma paralela, el Profesor X coordina a les nueves X-Corporation ( o X-Corps.), una especie d'embaxaes mutantes conformaes por dellos ex-integrantes de los Grupos-X. La X-Corp de Nueva York ye dirixida por Banshee ya integrada por Allegría, Husk, M y l'Home Multiple. La X-Corp de París ye integrada por Bala de Cañón, Syrin y Darkstar. Ellos ayuden al Profesor X, Wolverine y Jean Grey a detener l'amenaza que representaba'l nuevu axente del proyeutu Arma-X, Fantomex, que finalmente termina per aliar se colos X-Men. Otra X-Corp atópase en Mumbai, India, integrada por Fueu Solar, Warpath, Feral y Thornn.

Los X-Men d'Arcánxel salven la vida del imparable Juggernaut depués de que'l so sociu Black Tom Cassidy perdiera la razón. Un evidentemente decadente Juggernaut ye aceptáu dientro de los X-Men.

Nel Institutu Xavier, el mozu y trastornado mutante telépata Kid Omega entama un motín na escuela que cuesta la vida de dos alumnos: Sophie (una de les Stepford Cuckoos) y Dummy. Resentida pola muerte de la so hermana, la Stepford Cuckoo Esme revela a Jean Grey el romance ente'l so maríu Cíclope y Emma Frost. Eventualmente Emma Frost ye víctima d'un atentáu de parte de Esme. Irónicamente ye Jean Grey quién salva la vida de Emma, reconociendo qu'ella y el so maríu Cíclope realmente namoráronse.

Otra crisis desamarrar na Casona X cuando Havok ataya la so boda con Polaris por otra muyer. Una alloriada Polaris ta a un pasu de destruyir la Casona X. Superada la crisis, Polaris someter a un tratamientu psicolóxicu. Heredó'l trestornu bipolar del so padre, Magnetu.

  • Planeta X

(Plantía:Cita historieta)

WAnda Maximoff, la Scarlet Witch, fía de Magnetu ya integrante de los Avengers, empezó a perder la razón. Na so llocura Wanda empezó a utilizar deliberadamente los sos poderes y causó diverses alteraciones na realidá. Wanda manipolió a Xorn por que se fixera pasar por Magnetu y traicionara a los X-Men. El Xorn-Magnetu va realizar un brutal atentáu terrorista en Nueva York. Solo'l remanecimientu del Fénix en persona de Jean Grey, foi capaz de poner fin a la so llocura, pero a un preciu peraltu: Jean Grey muerre de resultes d'un ataque de Xorn, primero que'l villanu sía degolláu por Wolverine. La muerte de Jean va ser la sida perfecta por que los trés equipos de X-Men decidan reagrupase.

Superaes les crisis, Xavier decide abandonar a los X-Men nun enfotu por reconstruyir Genosha. Ellí Xavier atopa a Magnetu vivu, comprobándose la so inocencia nos atentaos en Nueva York. Dambos deciden faer equipu pa reconstruyir la isla-nación.

Anque l'equipu completu axuntar na Casona X, la serie vuelve tar estremada en trés revistas principales, que representen a cada equipu:

El primer equipu van conformar Nube, Bishop, Sage, Nightcrawler, Rachel Summers. L'equipu da continuidá a les actividaes de la X.S.Y. Na so primer misión, el grupu enfrentar al regresu del Club del Fueu Infernal. Más tarde, l'equipu atopa y conoz a la moza mutante X-23, un clon femenín de Wolverine que ye llevada a la Casona-X. Los X-Men viaxen de nuevu a España, onde atopen viva a Psylocke, ensin que nesi momentu revélese'l porqué de la so torna a la vida.

El segundu grupu va tar conformáu por Rogue, Gambito, Havok, Polaris, Iceman y Juggernaut. Na so primer misión, l'equipu atopar con un Xorn que nun ye'l que causó los disturbios en Nueva York. Ye'l so hermanu ximielgu (Shen-Xorn). Más palantre, una nueva Hermandá de mutantes diabólicos ataca la Casona X. tanto Juggernaut como Xorn sacrificar pa desfacer d'esta amenaza y salen del grupu. Poco dempués, los X-Men atopen a Mística, que tres infiltrarse nel Institutu cola apariencia de l'alumna Foxx, solicita ser almitida nel equipu. Los X-Men acepten ponela a prueba. Más tarde l'equipu acompaña a Nube a África a combatir a la Pantasma Colorada y los Super Simios. Tres esta misión, Nube decide quedase por tiempu indefiníu n'África.

El tercer equipu ye'l personal docente del Institutu Xavier. Cíclope y Emma Frost fungen como nuevos direutores del plantel n'ausencia de Xavier. El restu del grupu son Wolverine, Bestia, Kitty Pryde y Lockheed. Na so primer misión esti equipu enfrentara l'ataque de Ord, proveniente del planeta Breakworld, que patrocina una tentativa de "curar" a los mutantes con una fórmula de la Dra. Kavita Rayo. Pa esperimentar con esta fórmula, Ord tornó de la muerte al X-man Colosu. Colosu ye atopáu polos X-Men na so espedición nel cuartel de Ord y ye lleváu a la Casona X. Eventualmente, el Cuartu de Peligru (sala d'entrenamientu de los X-Men), toma forma humanizada por intervención de Ord y vuélvese contra los X-Men, matando a un alumnu del Institutu. Los X-Men busquen l'ayuda de Xavier pa vencer a Peligru.

Metanes estes aventures, forzar Fénix torna a la Tierra. La entidá desatierra'l cadabre de Jean Grey pa tomalo de nuevu como cuerpu güéspede pa una nueva misión: atopar unu de los sos fragmentos que perdió mientres l'ataque de Xorn. Los X-Men combaten al Fénix creyéndolo una amenaza. A la fin, el Fénix decide zarrase n'estáu de letargo nun furacu nel cosmos llamáu'l "Cuartu Blanco".

La crisis de Wanda Maximoff, la Bruxa Escarlata, ye tal, que los Avengers y el Dr. Strange llevar col so padre, Magnetu a Genosha. Xavier empieza a realizar pruebes psíquiques pa controlala, ensin que nenguna surta efeutu.

  • Dinastía de M

(Plantía:Cita historieta)

Wanda Maximoff pierde totalmente la razón. Los Avengers y los X-Men deciden viaxar a Genosha y esterminala p'asina evitar que cause más dañu. Mercuriu convence a Magnetu de qu'utilicen a Xavier pa poder enfusar la mente de tolos seres vivos de la Tierra y afayar los sos suaños más naguaos. Con esta conocencia, y utilizando la so habilidá d'alteriar la realidá, Wanda crea un mundu utópicu onde Magnetu ye'l Rei del mundu cola so dinastía: La Casa de Magnus (Dinastía de M). Nesti mundu alteriáu los mutantes apoderen el mundu y los humanos son una minoría escorrida. Los héroes más importantes del mundu viven vides fabuloses. Pero un fragmentu de bondá de Wanda (aguiyáu por Xavier), llogra sobreponese y metanes esta utopía crea a Layla Miller, una neña que sabe perfectamente qu'esti mundu ye una mentira. Layla contauta a Emma Frost espertándola a la realidá, y esta de la mesma alcuentra a tolos superhéroes cuntándo-yos que, por más doliosu que sía, el mundu que viven ye una fantasía. X-Men y Avengers viaxa a Genosha y enfrenten a la Dinastía de M. Wanda acepta tornar el mundu como taba, con una esceición..."Non más mutantes"....

Cuando'l mundu torna a la normalidá dempués del desastre provocáu por Wanda, la llerza y el caos españen: la raza mutante ye abrasada amenorgando la so población a un 10% de lo que yera, devolviendo asina a los mutantes al statu quo de grupu minoritariu y marxinal. La Casona X va ser declarada pol gobiernu como un santuariu pa los "198" mutantes que quedaron nel planeta. Esto provoca que munchos aliaos y enemigos de los X-Men lleguen hasta la so casa, pero non solo ellos, sinón tamién grupos estremistes anti-mutantes. La situación trai de resultes que munches unidaes mutantes reactívense. X-Factor torna a l'actividá, agora como una agnecia d'espionaxe llamada Axencia d'investigadores X-Factor, conformada por Home Multiple, Wolfsbane, Strong Guy, Siryn, M y Rictor. El Capitán Britania decide reactivar l'equipu británicu Excalibur xunto con Dazzler, Juggernaut, Nocturne y Sage.

L'alteración sufierta na realidá tamién borra munchos eventos qu'asocedieren nel pasáu. Apocalipsis tornó a la vida y recluta a una nueva xeneración de Caballeru pa intentar faese del control de los 198 mutantes que s'atopen na Casona X. Los X-Men Gambito, Polaris y Fueu Solar, vencen ante'l llamáu d'Apocalipsis. Per otru llau, l'Imperiu Shi'ar decide empezar la estinción de Forzar Fénix. Ellos ven a Rachel y al restu de la familia de Jean Grey como posibles amenaces y deciden esterminalos. Rachel llogra salvase con ayuda de los X-Men, más non la so familia, que ye abrasada.

Finalmente revélase'l motivu de la resurrección de Psylocke por intervención del so hermanu mayor Jamie. Per otru llau, Nube casóse con Black Panther, convirtiéndose en reina de Wakanda.

La situación complicaríase entá más col ataque de Vulcan (Gabriel Summers), l'hermanu perdíu de Cíclope y Havok, quién combate a los X-Men, y depués de matar al x-man Banshee, viaxa al Imperiu Shi'Ar, usurpando'l tronu a Lilandra y proclamándose nuevu emperador. Na misión nel espaciu, los X-Men Havok, Polaris y Rachel Summers queden varaos na Galaxa Shi'Ar y entamen una resistencia en contra del gobiernu de Vulcan. Nesta dómina van amestase nuevos miembros al equipu, tales como Warpath, ex-miembru de Fuercia-X y Hepzibah, una alienígena integrante de los Starjammers, quién llogra abellugu na Tierra tres la batalla con Vulcan. Los X-Men que tán na Tierra son lideraos agora por Rogue. Ellos combaten l'amenaza d'Hecatombe, un mummudrai al igual que Cassandra Nova, quién intenta ensin ésitu invadir la Tierra. Al equipu suman dos nueves lligues: Omega Sentinel (y la xeneración de centineles creaos por Bastion) y la villana Lady Mastermind, una de les fíes del villanu Mastermind.

Metanes estes múltiples crisis, españa la Guerra Civil ente superhéroes. Los X-Men manifiesten una postura de neutralidá nel conflictu. Una nueva Fuercia-X conformada por Domino, Shatterstar y Caliban entamen un motín na Casona X y los 198 mutantes escapen.

Más palantre, los Merodeadores resurden, de nuevu lideraos por Mr. Accidente. Los Merodeadores ataquen la Casona X y róbense los tomos de los diarios de Destiny. Mística traiciona a los X-Men. Por si fora poco, Gambito tamién ye parte del grupu de villanos sol dominiu d'Accidente.

El Profesor X casi muerre a manes de Hulk, quién buscaba vengase de los llamaos Iluminati que lo unviaron al espaciu pa desfacer d'él. Xavier yera parte de dichu grupu. X-Men, Factor-X y hasta Juggernaut ayuden a Xavier a detenelo ensin ésitu. Solo la intervención de Mercury, de los New-X-Men, llogró faer entrar en razón a Hulk y salvar a Xavier.

Más palantre, los X-Men de Cíclope viaxen al planeta Breakworld de Ord. Ellí afayen y atayen un plan de los sos habitantes pa destruyir la Tierra. Y ye que, según la so lleenda, los habitantes de Breakworld creen qu'un mutante terrícola ta destináu a destruyir el so mundu. Breakworld dispara una xigantesca bala contra la Tierra. El planeta ye salváu por intervención de Kitty Pryde, quién lleva a la llende los sos poderes de intangibilidad para llograra que la bala traviese la Tierra ensin estropiala. Por desgracia, Kitty queda al debalu nel espaciu.

  • Complexu de Mesíes

(Plantía:Cita historieta)

La nacencia de la pequeña Hope, el primer mutante nacíu tres el "Día-M", alteria la paz y el mieu ente la población mutante. X-Men, l'equipu d'estremistes anti-mutantes, los Purificadores y los Merodeadores apuéstense'l control de la neña. Una fiera batalla llevar a cabu primeru na Casona X, que queda destruyida. Eventualmente, la batalla continua na Antártida. Nel calor de la batalla apaez el Depredador X, una horrible y feroz criatura creada polos Purificadores, y que causa la muerte de dellos Merodeadores. Cíclope encamienta a Wolverine dirixir una unidá llamada Fuercia-X, que combate a l'axente principal de los Purificadores, Lady Deathstrike. El morlock Caliban muerre nel ataque. Na batalla final na Antártida, Mística volver contra Mr. Accidente y ganar. Apaez entós el x-man Bishop. Según unes revelaciones, Bishop allugo a la pequeña Hope como una amenaza pal so mundu d'orixe. Bishop trata de matar a la neña, pero balea por fuercia a Xavier. A la fin, pa protexela, la pequeña Hope ye unviada al futuru con Cable, pero dambos son siguíos de cerca por Bishop.

Cola destrucción de la Casona X y l'agresión de Bishop contra Xavier, los X-Men deciden dixebrase. Xavier llogra salvar la so vida por intervención de Magnetu, pero decide caltenese alloñáu del grupu. Cíclope, Emma Frost, Arcánxel y otros X-Men instalar en San Francisco. L'alcalde de dicha ciudá amuesa una postura amigable colos mutantes, y Emma Frost fai un llamáu psíquicu a tolos mutantes que quieran instalase en dicha ciudá.

Paralela a esta situación, Cíclope decide encamentar a Wolverine el re-activación de callao de la so nueva Fuercia-X, encargada principalmente de la destrucción de los Purificadores. esta nueva Fuercia-X, con un enfoque muncho más violentu y radical ta conformada por X-23, Warpath y Wolfsbane (eventualmente tamién Arcánxel, Domino y Vanisher). Esti nuevu equipu confronta a los Purificadores, que se convirtieron nun peligrosu grupu, nel que s'atopen dellos enemigos humanos clásicos de los X-Men (munchos d'ellos resucitaos col virus transmodal), como Cameron Hodge, Stephen Lang, Leper Queen, Graydon Creed y otros más. Tamién los Nuevos Mutantes orixinales (sacante Wolfsbane), deciden reagrupase pa sofitar a los X-Men nes nueves amenaces que surden. Magnetu termina per aliar se de nuevu colos X-Men. P'amosar la so llealtá, ayuda al equipu a atopar y recuperar la xigantesca bala que s'atopa al debalu nel espaciu con Kitty Pryde nel so interior. Magnetu y Kitty integrar al grupu, más non asina'l Profesor X, que decide caltenese ayenu a les actividaes del grupu.

Cuando Norman Osborn asume'l control de SHIELD, declara illegales a munchos superhéroes del territoriu estauxunidense. Los X-Men nun son la esceición. Osborn entama la so propia versión de los X-Men (Los X-Men Escuros), obligando a los X-Men a buscar abellugu na vieya base abandonada de Magnetu (l'Asteroide M), que ye habilitáu frente a les mariñes de San Francisco como un castru-ciudadela artificial llamáu Utopía. Al cabu de poco tiempu, el castru d'Utopía termina per convertir se na residencia de decenes de mutantes, héroes y villanos, que magar dellos contratiempos, llogren vivir n'harmonía en dichu llugar. El Príncipe Namor, el Sub-Marineru, soberanu de l'Atlántida, va pasar a convertise en miembru ya importante aliáu de los X-Men.

  • Necrosha

(Plantía:Cita historieta)

Poco dempués, la vampira psíquico y bruxo Selene (quién fuera la Reina Negra del Club del Fueu Infernal), en complicidá col so sociu y amigu, el vampiru Eli Bard, utilicen el virus transmodal pa resucitar a una enorme cantidá de mutantes finaos de Genosha y d'otros llugares. Con esta armada de zombis, Selene dirixe una invasión escontra Utopía que ye repelida con ésitu polos X-Men, los Nuevos Mutantes y la Fuercia-X. Nel marcu d'esta aventura, los X-Men afayen la esistencia de la Fuercia-X de Wolverine, refugando les sos violentes aiciones.

Los años 2010[editar | editar la fonte]

  • Segunda venida

(Plantía:Cita historieta)

Cable y Hope tornen del futuru depués de los eventos de la saga "Complexu de Mesíes". Hope convirtióse nuna mocina. Por desgracia ella y Cable nun lu pasaron bien, pos fueron víctimes de la persecución de Bishop, encegoláu con esterminar a la neña. Per otra parte Bastión, quién agora dirixe a los Purificadores, entama una ofensiva en contra de los X-Men y de los mutantes d'Utopía. La so ofensiva va dirixida principalmente contra Hope, la mutante mesíes. Unu de los Purificadores tamién llogra abrir un portal escontra'l Llimbu, que facilita a les sos tropes l'ayuda de numberosos demonios. Nightcrawler sacrifica la so vida pa cerrar dichu portal. Ante un ataque d'una lexón de centineles Nimrod, Cable sacrifica la so vida pa salvar a Hope. A la fin l'amenaza ye neutralizada pola mesma Hope, quién manifiesta una nueva gama de poderes. A la fin de la hestoria, Cíclope y Emma Frost afayaron a cinco nuevos mutantes nel mundu. Una comitiva de X-Men ye unviada pa llevalos a la seguridá d'Utopía, onde reciben entrenamientu como la "Generación Esperanza".

Dempués d'estos eventos los X-Men reagrúpense. Nuna de les sos primeres misiones l'equipu repele una invasión de vampiros na ciudá de San Francisco dirixida por Drácula. Anque la bisarma ye repelido con ésitu, la nueva Allegría queda tresformada nun vampiru. Wolverine entama una nueva Fuercia-X secreta integrada por él mesmu, Psylocke y los mercenarios Deadpool y Fantomex. Na so primer misión, el grupu va intentar evitar de toes toes el resurdimientu del mutante Apocalipsis na figura d'un neñu llamáu Evan. El neñu ye tomáu so custodia polos X-men pa evitar que resurda como un villanu.

  • Cisma

(Plantía:Cita historieta)

Cuando Cíclope da un discursu ante la ONX por que se esanicie'l proyeutu de les Centineles, l'edificiu sede de la ONX ye atacáu dos veces: primero pol mozu y revoltosu mutante telépata Kid Omega, y depués por un grupu de Centineles dirixíu por Kade Kilgore, el nuevu Rei Negru del Club del Fueu Infernal. Más tarde, les fuercies del Club ataquen a los X-Men nel Muséu Mutante de San Francisco, y Cíclope ordena matalos a la moza mutante Oya. Esto provóca-y diferencies con Wolverine por non evitar el crime de la nueva. Dempués, Kilgore y el Club unvien a un xigantescu centinela a destruyir Utopía. En mediu del ataque, Cíclope y Wolverine nuevamente discrepen nes decisiones qu'hai que tomar y terminen lluchando ente sigo, agravando'l peligru qu'enfrenta Utopía. Finalmente, Hope y el restu d'estudiantes d'Utopía ganen a la Centinela. Pero les diferencies ideolóxiques ente Cíclope y Wolverine provoquen que'l grupu termine estremándose en dos. Los siguidores de Cíclope permanecen n'Utopía, ente que los siguidores de Wolverine deciden tornar a Westchester, Nueva York.

En Nueva York, Wolverine decide reabrir la vieya Escuela de Xavier, agora col nome de Escuela Jean Grey pa Mozos Dotaos, de la que se noma direutor. Rápido la escuela llogra faese d'un importante cuerpu estudiantil. Mentanto, n'Utopía, los X-Men enfrentar al regresu de Mr. Accidente.

  • Avengers vs. X-Men

(Plantía:Cita historieta)

Cable remanez. El torna dende'l futuru pa prevenir y revelar como los Avengers van ser los responsables de la muerte de Hope. La toupoderosa Fuercia Fénix torna a la Tierra. Escoyó a Hope como'l so nuevu cuerpu güéspede. Dándose cuenta del peligru que representa esta situación, los Avengers deciden buscar a Hope y tomala so la so custodia pa detener l'amenaza potencial. Pero los X-Men negar a dexar -yos el control de la nueva. Se entabla entós un combate ente dambos grupos superheróicos. Nel calor de la batalla forzar Fénix apaez. Pa evitar que tome a Hope como'l so avatar, Iron Man ataca al Fénix con un sofisticáu aparatu de la so invención. El disparu de Iron-Man estrema al Fénix en cinco fragmentos que s'agospien en Cíclope, Emma Frost, Namor, Magik y Colosu. Estos llamaos Fénix-Cinco deciden utilizar el so vastu poder cósmicu pa faer de la Tierra un llugar meyor en favor de los mutantes. Pero lleguen a niveles de megalomanía. Munchos X-Men que nun principiu taba acordies colos sos actos, enfrentar en diverses batalles a los Avengers. Pero cuando los Fénix-Cinco devasen llendes, volver contra ellos. Mentanto la moza Hope ye adomada y protexida del Fénix en K'un L'un, la dimensión máxica d'Iron-Fist. La unión de los X-Men y Avengers tien ésitu en detener a Namor, Magik y Colosu. Finalmente'l Fénix termina per agospiar se solo en Cíclope y Emma Frost, volviéndose más tiránicu. El Profesor X decide combatir a Cíclope y sometelo mentalmente. Nun momentu dau, y pa protexese, Cíclope-Fénix ataca y roba el poder de Emma Frost y matu a Xavier. Cíclope revirtió en Fénix Escuru. A la fin, remanez Wanda Maximoff, la Bruxa Escarlata, dafechu recuperada y rehabilitada. Wanda siéntese culpable por causar tanto dañu a los mutantes nel pasáu, y decide ayudar a remediar la situación. La mutante responsable de que los mutantes fueren abrasaos, se alía con Hope, la mecenes mutante. Mientres Hope enfrenta valerosamente al Fénix, que s'apoderó del so cuerpu, Wanda usa'l so poder p'alteriar la realidá pa detener al Fénix definitivamente. Forzar Fénix ye indestruyible, pero la so enerxía puede ser tresformada. Wanda escasta'l fueu del Fénix y utiliza esa enerxía pa restaurar los poderes de la población mutante. Cíclope ye puestu so arrestu por crímenes contra la humanidá.

Un pocu más tarde, Cíclope ye lliberáu de prisión per Magnetu. Ellos tamién lliberen más tarde a Emma Frost. Al equipu terminará sumándose Magik. Xuntos deciden formar un nuevu equipu de X-Men. Pero esti equipu actúa de forma clandestina, refugáu polos X-Men "oficiales" y escorríos polos Avengers y toles autoridaes internacionales. Atopen el so nuevu abellugu na base abandonada del Proyeutu Arma X en Canadá. Mentanto, na Escuela Jean Grey, Bestia, acorviáu pola situación de Cíclope como proscritu, decide faer un ventureru esperimentu: Con una máquina del tiempu, viaxa al pasáu a buscar a los X-Men orixinales y traelos al presente. El so oxetivu ye que'l Cíclope adolescente s'enfrente al Cíclope del presente nun intentu por faelo entrar en razón sobre los sos actos. D'esta manera, los cinco X-Men orixinales lleguen el presente... incluyendo a Jean Grey.

Los X-Men orixinales confrontan a los X-Men de Cíclope, impactándo-y fondamente, sobremanera pola presencia de Jean Grey. Los X-Men orixinales llucha por afaese al presente y los nuevos fechos, sobremanera Jean Grey, al enterase de la so tormentosa esistencia y muerte. Kitty Pryde toma la batuta d'esti "nuevu" grupu.

  • Batalla del átomu

(Plantía:Cita historieta)
Cuando'l grupu de X-men orixinales de Kitty Pryde y l'equipu de X-Men rebalbos de Cíclope vense obligaos a trabayar n'equipu pa detener a un nuevu mutante fora de control, el Cíclope nuevu ye asesináu por un centinela. Ye resucitáu momentos más tarde por unu de los reclutes del Cíclope del presente que ye un sanador. Sicasí, nos curtios momentos en que'l nuevu Cíclope tuvo muertu, Cíclope adultu sumió de la esistencia, como si la realidá derrumbar pola paradoxa temporal. Esto provoca un alderique de Wolverine sobre devolver a los X-Men orixinales al so llugar fayadizu na llinia de tiempu. L'alderique ye de secute atayáu pola llegada d'un grupu de mayores X-Men lideraos por una vieya Kitty Pryde, un nietu de Charles Xavier, y una adulta Jean Grey vistida como Xorn. Traten de forzar a los X-Men orixinales por que vuelvan al pasáu. Al dase cuenta de que daqué nun ta bien, los Jean Grey y Cíclope orixinales escapen. Los X-Men los X-Men del futuru escorrer, con Xorn esplicando qu'una catástrofe llueu va sobrevenir pa los X-Men si los orixinales nun tornen al so llugar orixinal na llinia de tiempu. La naturaleza exacta d'esa catástrofe déxase ambigua. Los Jean y Cíclope orixinales contauten a Cíclope del presente y dempués de delles considerancies, esti postreru comprometer a ayudar al so yo más nuevu y a la moza Jean. Emma Frost, celosa, alerta telepáticamente los X-Men del presente y del futuru sobre'l so allugamientu. Sicasí, al ver al Jean-Xorn atacar al so yo más nuevu, Emma tien un cambéu de corazón y ataca a Xorn con ayuda de Jean y les Stepford Cuckoos. Xorn ye capaz de ganar al poder combináu de Emma y slas Cuckoos, Jean ye finalmente capaz de ganala. Xorn otorgar a Jean una visión del futuru, una estrataxema per parte d'ella, que convence a Jean que tienen que volver al so llugar fayadizu na llinia de tiempu. Los trés equipos de X-Men reconciliar con Cíclope si promete cesar los sos ataques. Magik, que tamién abarrunta de los motivos d'estos nuevos X-Men futuristes, viaxa al futuru, xunto coles Bestia y Icema orixinales. Afayar qu'estos "Futuros X-Men" son realmente una "Futura Hermandá", y los sos motivos son puramente egoístes. Esta nueva Hermandá foi creada cuando Alison Blaire, tamién conocida como Dazzler, ye escoyida presidenta y asesinada prematuramente, cola identidá del asesín non revelada. Los verdaderos X-Men del futuru alcordaron viaxar nel tiempu y faer frente a la Hermandá. Revélase que la "Futura Kitty Pryde" ye realmente Raze, el fíu de Mística y Wolverine. Los X-Men orixinales son llevaos ante la máquina del tiempu de Bestia y faise un intentu pa unvialos de vuelta nel tiempu. Sicasí, una fuercia desconocío torga qu'esti procesu complétese. Una unión de X-Men (los de Cíclope, los de Wolverine y los verdaderos del futuru), enfrenta a la Hermandá y a un exércitu de Centineles en Cabo Ciudadela, ganándolos. Los futuros X-Men tornen al so llugar apropiáu na llinia de tiempu cola Hermandá como prisionera. El paradoriu de Raze ye desconocíu. Los X-Men orixinales deciden dexar la Escuela Jean Grey y xunise a Cíclope. Kitty Pryde, disgustáu de que los modernos X-Men trataron d'unviar los cinco orixinales de regresu nel tiempu pola fuercia, decide abandonar al grupu y siguir como mentora de los mozos nel equipu de Cíclope.

La moza Jean Grey va encarar finalmente les otomíes cometíes por Forzar Fénix cuando ye secuestrada polos Shi'ar, quien pretenden esterminala agorando un resurdimientu del Fénix. La moza ye rescatada pola unión de los X-Men y los Guardians of the Galaxy. Kitty Pryde xunir a'l Guardians of the Galaxy al namorase de Star-Lord.

Wolverine enfrenta l'episodiu decisivu de la so carrera superheróica cuando un virus del Microverso "apaga" el so poder de sanamientu, dexando que los sos enemigos sían capaces de matalo. Héroes como Míster Fantásticu ufiertaron a trabayar na busca d'un mediu de reactivar el so factor de sanamientu, pero Wolverine acepta quién ye y decide nun tratar d'iguar. Cuando s'entera de que la so cabeza tien un preciu, Logan decide dir en busca del so enemigu: el doctor Abraham Cornelius, el fundador del programa Arma X. Cornelius decide probar el so últimu esperimentu en Wolverine. Na batalla, un contenedor de adamantium cai sobre Wolverine matándolo. Nube decide faese cargu de la Escuela Jean Grey y del equipu de X-Men de Wolverine.

  • AXIS

(Plantía:Cita historieta)

De les cenices de la islla de Genosha, el supervillano Craniu Coloráu iguar p'aprovechar les capacidaes de telépata más poderosu del mundu, el Profesor Charles Xavier y el so potencial como Onslaught. Craniu coloráu desatierra'l cadabre de Xavier y ensertar el so celebru aportando al so poder. Con él, esclaviza a miles de persones formando un exércitu y tresmitiendo el so mensaxe d'odiu en tol mundu. Los equipos quebraes de los Avengers y los X-Men son agora únicu que s'interpon nel camín del villanu. Montando un campu de concentración pa mutantes na islla de Genosha, atrapó ellí a Magnetu, Evan Sabahnur (tamién conocíu como Xénesis), Rogue, Havok, Kid Omega, Cíclope y la Bruxa Escarlata. Estos consiguen escapar del so cautiverio, y Magnetu finalmente executa a sangre frío al Craniu Coloráu. Al morrer, Craniu apuerta a un poder insólito, transform´sndose en Rede Onslaught. Los Avengers lleguen nel últimu momentu pa salvar el día. Pero Craniu Coloráu tien otru as más guardáu na manga, y desvela que lleva meses manipoliando mentalmente a Iron-Man, y qu'ensin ser esti consciente del asuntu, construyó-y al villanu pal so usu personal dos Centineles robóticos d'indestruyible adamantium. Amás, a les sos creación incorporáronlos los archivos que Stark creó mientres los díes de la Guerra Civil nos qu'escontra recuentu de toles debilidaes de los sos compañeros pa poder combatilos meyor. Mientres, el Doctor Estrañu y la Bruxa Escarlata conciben un plan que puede faer que la situación se salve: combinar los sos poderes místicos pa faer que la psique de Craniu respeuto la so exa espiritual, prodúzase una inversión moral, y la parte de Charles Xavier qu'añera nel so celebru tome'l control poniendo fin a la guerra. Magnetu recluta un exércitu de supervillanos que da relevu a los héroes na batalla. Y asina, mientres Magnetu y los sos supervillanos aguanten contra esa amenaza común (de fechu consiguen destruyir a los dos Centineles), el conxuru ye llanzáu y el colosal villanu revierte a la so forma de Craniu Coloráu, quedando n'estáu comatosu. Pero la tensión ente los héroes empieza a apalpar. Los distintos grupos de X-Men quieren llevase a Craniu, cura-y y espertalo, porque en teoría agora ye la mente de Charles Xavier quien habita'l so cuerpu y tienen la oportunidá de recuperar al so fináu mentor. Pero los a Avengers nun tán dispuestos a correr nengún riesgu y opónense a que Craniu pueda volver por poner en marcha tan ventureru plan. El conflictu atayar ensin enfrentamientu direutu cola sorprendente intervención del mozu Evan, que se tresformó n'Apocalipsis. El convence a los mutantes de que yá nun precisen a Xavier pa empone-yos. Cuando los Avengers deciden executar a sangre frío al prisioneru y comatosu Craniu Coloráu, este sume de les sos instalaciones. Magnetu esplica lo que pasó: el conxuru d'inversión moral llanzáu pa neutralizar a Craniu afectó a tolos que s'atopaben de la isla, faciéndo-yos rotar al respeutive de la so exa o la so alliniadura. Les direutrices étiques de cada unu d'ellos hanse invertíu y quien yera heroicu agora ye villanesco y viceversa. L'amu del magnetismu, que se mueve en terrenes morales más bien grises, apenes sufrió alteraciones nel so comportamientu por cuenta de la naturaleza del cambéu. So la guía del nuevu Apocalipsis, vos mutantes tienen un plan pa convertise na forma de vida dominante del planeta Tierra: moviéndose a Nueva York na enorme Nave Celestial d'Apocalipsis, van españar una bomba que va matar tolos miembros de la subespecie humana. Mística y Dientes de Sable, antiguos criminales mutantes pero apurríos agora al heroísmu más puru, consiguieron la información de que la bomba va españar en menos d'una hora, asina que la resistencia, a que les sos files sumar casi tolos villanos reconvertíos, tien d'actuar llueu. La batalla campal desencadenar en Manhattan ente mutantes y villanos convertíos al heroísmu. Craniu Coloráu ye agora un home bondosu, acorviáu pola culpa de los sos pecaos como la so apariencia reflexa: yá nun ye'l Craniu Coloráu sinón el Craniu Blanco. El villanu Carnage sacrifica la so vida pa destruyir la bomba xenética d'Apocalipsis faciendo gala d'un heroísmu xenuinu. Per otru llau, la Bruxa Escarlata intenta asesinar al Dr. Doom. El restu de la familia de Wanda intenta detenela por que non cometa un error del que seguro que se va penar nel futuru, y esta, furiosa, acomete contra los parientes que siente que nunca la sofitaron realmente. Invocando la maxa del caos, llanza un doliosu conxuru que va afectar a aquellos que compartan la so sangre. Mientres Mercuriu cai retorciéndose torturáu, a Magnetu nun-y asocede nada. La revelación ye obvia: Magnetu nun ye'l padre de los ximielgos. La Bruxa Escarlata ye contenida por aciu posesión gracies al Doctor Doom y al Hermano Vudú. Wanda ye una parte esencial del plan por que tou retorne a una relativa normalidá: El conxuru d'inversión va ser anuláu por un ritual nel que van participar los trés místicos citaos, más el benévolu Craniu Blanco. Pero metanes la gran batalla un morrebundu Carnage consigue llegar hasta'l corazón de Evan/Apocalipsis coles pallabres fayadices y que esti -de vuelta a la so naturaleza ensin necesidá de maxa- entorne la so atención sobre los miembros de la exa d'héroes convertíos en villanos de Iron-Man. Dientes de Sable redímese xurando tratar d'enllenar los zapatos de Wolverine y ser un héroe. Havok, d'equí p'arriba ye enemigu de la integración humanu-mutante. Él ye recibíu colos brazos abiertos pol so hermanu Scott na base de les sos X-Men rebalbes.

  • El vórtice negru

(Plantía:Cita historieta)

Fai dolce mil millones d'años una antigua raza llamada Viscardi fueron visitaos por una de les entidaes cósmiques toupoderoses, los Celestiales. Él dio-yos "El vórtice Negru". Cualesquier que "somete" al vórtice Negru gana poder celeste, pero en cuenta de causar caos y destrucción. De los Viscardi solo llogra sobrevivir una muyer llamada Gal, y el vórtice sume. Col tiempu'l J'Son, l'emperador destronáu de Spartax ye capaz d'alcontralo. Kitty Pryde y Star-Lord deciden robalo y alloñar de les manes de J'Son y de Thane, la fía del titán Thanos. Kitty y Star-Lord reclutan a los X-Men, Nova y Guardians of the Galaxy pa evitar que los villanos llogren el vórtice Negru. Ronan l'Acusador llogra robar el vórtice Negru. L'equipu de combate estremar en tres grupos: un grupu de batalles integráu por Gamora, Bestia, y Angel, un equipu de base en Spartax pa distrayer a los villanos y un tercer equipu dedicáu a topar a la Suprema Intelixencia de los alienígenas Kree. La Intelixencia Suprema esíxe-y a Ronan devolver el vórtice. Ronan desobedece y utiliza el vórtice, siendo desterráu pola Intelixencia Suprema. Nuna batalla nel planeta Hala, Nova ye capaz d'asegurar el vórtice contra los villanos. La entidá risible conocida como El Coleicionista, sigue Nova vuelta a la Tierra ya intenta robar el vórtice, pero Nova fuxe a Spartax y ensin sabelo, apúrre-y el vórtice a J'Son. Thane entós usa los sos poderes y convierte Spartax n'ámbare. J'Son dexa los Brood invadir Spartax y utilizar los sos ciudadanos como anfitriones. Cuando'l trunfe na batalla, xuntos van faese cargu de la galaxa.

Cíclope, Home de Xelu y Groot roben el vórtice Negru. Con poderes cósmicos, xunir al Capitán Marvel. Ellos combaten a Thane y J'son. Thane aguantar a la tentación d'utilizar el Vórtice. Nel so llugar, zarra a J'Son n'ámbare. Gala depués torna y vence a Thane. Capitán Marvel ye capaz de salvar el vórtice y alderícase si tien d'usase'l so poder pa salvar Spartax. Jean Grey ufiertar a ayudar anque toos tarrecen un regresu del Fénix. Kitty Pryde ufiertar a asumir la carga. Kitty Pryde agora tien poderes cósmicos y usar pa esaniciar tol ámbare del planeta Spartax. Depués, los Brood son destruyíos. Los villanos retírense. Cíclope, Home de Xelu, Groot y Bestia pierden los sos poderes cósmicos, pero Gamora, Ángel, Kitty y Ronan caltener. Star-Lord, Kitty y Gala tomen el control del vórtice Negru. El Coleicionista toma a J'Son, zarráu n'ámbare, pa la so coleición.

  • Secret wars

Mientres les llamaes Secret Wars, Cíclope llogra y curia d'un güevu del Fénix. Cíclope utiliza'l güevu pa convertise n'unu con Forzar Fénix, invocandola de nuevu. Cola fusión del Universu "orixinal" y l'Universu Ultimate, el Cíclope-Fénix ye vistu como una amenaza pal universu y esaniciáu pol Dr. Doom, quién agora tien el poder cósmico del Beyonder.

Nube decide reclutar a un nuevu equipu de X-Men. Cola amenaza de les "Borrines Terrigenas" de los Inhumanos amenaciando con sumir a la raza mutante, Nube decide crear un abellugu pa los mutantes dende la dimensión del Llimbu. Nesti equipu atopen Home de Xelu, Colosu, Magik, Nightcrawler y Old Man Logan, una versión alterna de Wolverine qu'apaeció tres la fusión del Universu col Universu Ultimate. Cuando Mr. Accidente ataca de nuevu amenaciando con crear un exércitu de clones de Cíclope, Nube convence a Jean Grey de volver a l'aición.

Magnetu pela so parte, tamién axunta al so propiu equipu de X-Men integráu por Psylocke, Arcánxel, M y los redimíos Dientes de Sable y Mística. Esti equipu toma como base la Tierra Selvaxe, na Antártida.

Na so primer misión dambos equipos de X-Men tienen la misión d'enfrentar a Apocalipsis, quién vuelve a l'aición al traviés de la so contraparte xuvenil Evan Sabanur.

  • Inhumans vs. X-Men

(Plantía:Cita historieta)

Les Borrines Terrígenas esvalixaes na Tierra algamen el so puntu de saturación. Les persones nel planeta Tierra empiecen a manifestar habilidaes sobrehumanes gracies al mesmu efeutu que les Borrines tienen sobre los Inhumanos. Pero los gases son nocivos pa los mutantes, lo que provoca que munchos se carecer y muerran. Los X-Men tán decidíos a detener la Borrina nel so orixe pa evitar la estinción de la raza, ente que los Inhumanos precisen les mesmes pa garantizar que la so raza persista. Bestia trabaya colos Inhumanos p'afayar una posible cura pa los efeutos de la Borrina nos mutantes. Coles mesmes, Emma Frost empieza a entrenase violentamente pa lluchar contra Black Bolt, el soberanu de los Inhumanos, a quén culpa de la muerte de Cíclope. Tamién s'axunta colos X-Men de Nube y Magnetu pa cunta-yos los sos planes y formar aliances. Bestia convoca a una xunta y suxure que tolos mutantes abandonen el planeta y atopen otru llugar onde empezar de nuevu, pero Tormenta, Magnetu y Emma opten pola destrucción de la Borrina ensin importa-yos el destín de los Inhumanos. Los X-Men ataquen a la Familia Real Inhumana pa estremalos del camín. Los Inhumanos Iso y Inferno destrúin el dispositivu creáu por Forge pa destruyir la Nube. Aguamala y el restu de la Familia Real Inhumana son llevaos prisioneros al Llimbu, d'onde escapen y ataquen X-Haven, l'abellugu de los X-Men de Nube. La batalla final ente los X-Men y la Familia Real Inhumana desenvolver n'Islandia. Emma tea decidida a matar a tolos Inhumanos. Iso esplica a la reina Ihnumana Aguamala les razones de los X-Men pa declarar la guerra, polo qu'Aguamala destrúi la nube, poniendo fin voluntariamente a la guerra. Inda naguando por la vengación, Emma llanza un exércitu de Centineles ocultos programaos pa matar a los Inhumanos. El Cíclope del futuru espón les mentires de Emma y revela qu'ella asonsañó la muerte del Cíclope orixinal pa desencadenar esta guerra. Los X-Men y los Inhumanos volver contra ella y les sos Centineles. Aguamala llucha personalmente contra Emma ya intenta aselala y razonar con ella ensin ésitu. Agora, buscada tantu polos Inhumanos como polos X-Men, Emma decide fuxir. Aguamala abdica del tronu y da-y tolos deberes de lideralgu a Iso, sabiendo que la so xente nun va entender por qué destruyó les Borrines Terrigenas.

Los X-Men intenten siguir alantre coles sos vides y salir del so escondite agora que l'amenaza d'estinción finalmente foise. L'equipu de X-Men de Magnetu eslleir. L'equipu de Nube abandona'l Llimbu y los refuxaos mutantes tornen a casa. Sintiéndose culpable por llevar a los X-Men a la guerra en llugar de buscar una solución diplomática, Nube dimite como líder de los X-Men y recluta a Kitty Pryde por qu'asuma el rol de líder. Kitty tresllada a los X-Men del Llimbu a Central Park, cola esperanza d'ayudar a los X-Men a reestablecerse como héroes.

Integrantes[editar | editar la fonte]

Dende l'entamu de la serie en 1963 creáronse munchos mutantes y munchos d'ellos formaron parte de dalgún grupu de X-Men en dalgún momentu.

Nel grupu "oficial" de X-Men hebo momentos nos que l'equipu esllióse.[7] La primer desunión de los mutantes prodúxose en Uncanny X-Men #247-270 (1989–1991). Otres rotures son les asocedíes tres la nacencia d'Hope na hestoria Complexu de Mesíes y l'asocedida en Cisma onde l'equipu divídese con Wolverine y Cyclops encabezando los dos bandos.

Otros medios[editar | editar la fonte]

Adautaciones cinematográfiques[editar | editar la fonte]

Les películes de X-Men entienden la triloxía cinematográfica, según les sos precuelas, remortines y series derivaes. Toes elles tán basaes nos cómics de superhéroes X-Men. 20th Century Fox llogró los derechos pa producir películes en 1994. Tres dellos borradores que nun espolletaron contrataron a Bryan Singer y nel añu 2000 estrenóse la primer película d'imaxe real basada nos X-Men.

Series animaes[editar | editar la fonte]

Pryde Of The X-Men: episodiu de prueba que s'emitió en 1989.

X-Men: ye una serie animada que estrenada el 31 d'ochobre de 1992 pola señal Fox como parte del bloque programáticu "Fox Kids", dirixíu al públicu infantil.

X-Men: Evolution ye una serie animada basada nos X-Men, estrenada en payares del 2000 y finada n'ochobre de 2003.

Wolverine & the X-Men: ye la cuarta adautación animada de los personaxes de la esitosa franquicia X-Men.

Amás, los X-Men apaecieron como personaxes convidaos nes series animaes Spiderman, SpiderMan & His Amazing Friends, Fantastic Four, Marvel Disk Wars: The Avengers y The Super Hero Squad Show.

Videoxuegos[editar | editar la fonte]

Los personaxes de X-Men apaecen en munchos videoxuegos, dalgunos protagonícenlos ellos y n'otros apaecen como convidaos.

Delles películes basaes nos personaxes tamién tuvieron la so adautación a videoxuegu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Uncanny X-men # 1 (Vol 1)
  2. Comiqueando #1 - Suplementu X-Men (1994)
  3. L'episodiu sobro'l sexu de Banshee nun foi l'únicu nel que la opinión de Thomas viose supeditada a la del editor, Stan Lee. El nuevu guionista tamién vio torgada la propuesta de crear un mutante xaponés, del que los pás tuvieren en Hiroshima o en Nagasaki - Comiqueando 5 (1994)
  4. Entrevista en Newsarama (n'inglés)
  5. The Top 25 X-Men Archiváu el 13 de xunetu de 2011 na Wayback Machine. IGN.com. Aportáu'l 19/1/2011.
  6. Uncanny X-Men #120
  7. «Fin de los X-Men: Desunidos».

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]