Té verde

De Wikipedia
Té verde
Nome Té verde
Detalles
Materiales usaos Fueya
Productu natural de Camellia sinensis
Más información
[editar datos en Wikidata]

El té verde (chinu tradicional: 綠茶, chinu simplificáu: 绿茶, pinyin: Lǜ chá) ye un tipu de Camellia sinensis que nun sufrió una oxidación mientres el so procesáu, a diferencia del té negro, una y bones les fueyes recuéyense fresques y dempués de sometese al ensugáu, se prensan, endolquen, esmagayen y finalmente ensúguense. El té verde supón ente una cuarta y una quinta parte del total de té producíu mundialmente. Los principales países productores de té verde son China, Xapón y Vietnam.[1]Fízose más popular n'Occidente, que tradicionalmente toma té negro.

Historia del té n'Asia[editar | editar la fonte]

Los chinos fueron los primeres n'afayar el té, y nesti país atopen la mayoría de variedaes d'esti fervinchu. El té foi utilizáu como bebida melecinal pa promover la salú en mente y cuerpu mientres cinco milenios. La más remota referencia al té como una ayuda de la salú ye de 2737 e. C. Esta bébora yera una costosa bébora na antigua China. El so usu foi llindáu a los segmentos opulentos de la población. Solamente na Dinastía Ming dempués de la cayida del Imperiu mongol, tomar de té estender a la plebe. Cuando China foi la potencia naval del mundu (1405-1433), el té tuvo ente les provisiones indispensables de los marineros. La cantidá de vitamina C na bébora de té consumida polos navegantes nesi tiempu yera abondu pa prevenir l'escorbutu, que mataría a munchos marinos europeos más de 200 años dempués.

Tés verdes chinos[editar | editar la fonte]

Pila de la variedá Gunpowder marca Twinings (variedá d'acordies de té verde chinu).
Pila de té Mao Jian (variedá d'altu grau.
Té Longjing, de bien altu grau.

Provincia de Zhejiang[editar | editar la fonte]

Esta provincia de Zhejiang ye la casa del más famosu de tolos tés Xi Hu Longjing, como tamién d'otros tés d'alta calidá. Longjing : ye'l más conocíu de los tés famosos chinos, de Hangzhou, la so traducción al español ye Pozu del Dragón. La falsificación del Longjing ye bien común y enforma del té nel mercáu ye en realidá producíu na Provincia de Sichuan, polo que nun ye auténticu Longjing.

Té Hui Ming
asina nomáu d'acordies del Templu en Zhejiang.
Té Long Ding
un té de la ciudá de Kaihua conocíu como'l Dragon Mountain.
Té Hua Ding
un té de la ciudá de Tiantai nomáu asina per un picu de los montes del Tiantai.
Té Qing Ding
un té de Tian Mu, tamién conocíu como Green Top .
Té pólvora
un té popular, tamién conocíu por zhuchá. Ye orixinariu de Zhejiang pero agora crez en tou China.

Provincia de Hubei[editar | editar la fonte]

Té Yu Lu
un té vaporoso conocíu por Gyokuro (Llárima de Jade) fechu pal estilu de la cocina xaponesa

Provincia de Henan[editar | editar la fonte]

Té Mao Jian o Xin Yang Mao Jian
un té famoso chinu, conocíu como Green Tip .

Provincia de Jiangsu[editar | editar la fonte]

Té Bi Luo Chun
un té famoso chinu, conocíu como Green Snail Spring de Dong Ting. Según cola falsificación del "Longjing", ye común y enforma del té de mercáu col nome "Bi Luo Chun" sía fechu en Sichuan.
Té Rain Flower o "té flor de l'agua"
un té de Nankín.

Provincia de Jiangxi[editar | editar la fonte]

Té Chun Mexe
orixinalmente un té de Jiangxi, depués creció en munchos llugares.
Té Gou Gu Nao
un conocíu té en China y depósitu de numberosos premios nacionales.
Té Yun Wu
té conocíu como Cloud and Mist .

Provincia de Anhui[editar | editar la fonte]

La rexón d'Anhui ye llar de trés famosos tés chinu.

Té Da Fang
té de Mount Huangshan,conocíu como Big Square
Té Huangshan Mao Feng
un famosu té chino de Mount Huangshan.
'''''Té Lu An Guapian''
un famosu té chino, conocíu como Melon Seed .
Té Hou Kui
famosu té chino, conocíu como Monkey tea .
'''''Té Tun Lu''
té del Distritu Tunxi.
Té Huo Qing
té de Jing County (Anhui), conocíu como Fire Green .
Té Hyson
un té de mediocre calidá de munches provincies (de collecha temprana).

Tés verdes xaponeses[editar | editar la fonte]

Té verde xaponés.
Matcha y warabimochi con kinako y carambelu d'azucre negro.
Genmaicha, té verde con granos d'arroz turráu.

El té verde (ryokucha) ye tan ubicuu en Xapón que ye más común como "té" (ocha) y entá como "té xaponés" (nihoncha).

Los tipos de té se gradúan pola so calidá y poles partes de la planta usada. Hai grandes variaciones en preciu y en calidá dientro de les categoríes, y hai munches especialidaes en té verde que cayen fora d'esti espectru. Los meyores tés verdes de Xapón son de Yame na prefeutura de Fukuoka y d'Uji, rexón de Kioto.

玉露 Gyokuro, (rosada de jade)
Escoyíos d'un grau de té verde conocíu como tencha (天茶), el nome Gyokuro refier al tonu verde maciu del fervinchu. Les fueyes crecen a la solombra antes de la collecha, consiguiendo un cambéu nel so arume y sabor.
抹茶 Matcha (té molíu)
un té verde en polvu d'alta calidá usáu na ceremonia del té xaponés. Matcha ye tamién un popular té verde pa xelaos y otres delicatesens en Xapón.
Sencha (té turrao)
té verde común xaponés. Fechu de fueyes espuestes direutamente al sol.
玄米茶 Genmaicha (té popcorn)
amiestu de bancha y genmai (granu d'arroz turrao).
Kabusecha (té cubierto)
kabusecha ye té sencha onde les fueyes crecieron na solombra antes de collechar, pero non tanto como col Gyokuru. Tien un sabor más delicao que Sencha.
Bancha (té común)
té Sencha de 2ª dómina de collecha col té viltáu ente'l branu y la seronda. Les fueyes son más llargues que'l Sencha y el sabor menos lleno.
焙じ茶 Té Hojicha (Hōjicha) (té totalmente turráu)
un té verde turráu dafechu.
Kukicha (té de tarmos)
té fechu con tuerinos de collechar un tallito con tres fueyes.
玉緑茶 Té Tamaryokucha (bola de té verde)
ye un té verde tostáu en sartén o al vapor.

Tés verdes coreanos[editar | editar la fonte]

Beber té verde en Corea nun ye bien popular anguaño. La producción comercial de té verde en Corea del Sur empezó en 1970.[2] Inclusive en 2012, la producción de té en Corea del Sur ye'l 20% de Taiwán y el 3,5% de Xapón y el consumu de té per cápita ye menos d'una décima parte d'otros países d'Asia Oriental.[3][4]


Otros tés verdes[editar | editar la fonte]

  • Té de Ceilán o té verde de Ceilán
  • Té verde de Darjeeling o té de Darjeeling
  • Té verde de Vietnam o té de Vietnam
  • Té d'Assam o té verde d'Assam

Preparación culinaria[editar | editar la fonte]

Tradicionalmente, los tés verdes preparar con agua per debaxo del puntu de ebullición (de 80 a 90 °C). El tiempu de fervinchu ye de 45 segundos a 1 minutu, a mayor tiempu de fervinchu'l té verde amárgase y el fervinchu tórnase mariella. Si deseyar con mayor sabor, amestar más té, non tiempu.

Efeutos na salú[editar | editar la fonte]

Apariencia del té verde en trés distintes presentaciones (d'esquierda a derecha): fueyes pa fervinchu, fueyes seques y el líquidu de té. Les fueyes pa fervinchu vense más verdes que les fueyes seques.

Los sos beneficios melecinales fueron descritos fai más d'un mileniu. El Kissa Yojoki, o Llibru del Té, escritu pol prior Zen Eisai en 1191, describe cómo la bébora de té verde da efeutu positivu nos cinco órganos vitales, especialmente'l corazón. El llibru alderica sobre les cualidaes melecinales del té verde incluyendo'l disipáu de los efeutos nocivos del alcohol, actuando como estimulante, curando enfermedaes de piel, apagando la sede, esaniciando indixestiones, curando beriberi, previniendo la fatiga, ameyorando les funciones urinaries y del celebru. Tamién na Parte Unu esplica les formes de les plantes de té, les sos flores y les sos fueyes, cubre cómo crecen les plantes y los procesos de les sos fueyes. En Partir Dos, el llibru alderica dosis específiques y métodos riquíos pa enfermedaes individuales.[5]

El té verde contién importantes cantidaes de L-teanina, una sustancia nootrópica y adaptogénica que potencia l'actividá cognitiva, induciendo la neurogénesis adulta, y ameyorando procesos cognitivos tales como memoria, atención, concentración y aprendizaxe.[6][7][8][9][10][11][12][13] El té verde amenorgaría'l estrés y aguiyaría la producción d'ondes alfa. Piénsase que ye debíu al altu conteníu n'antioxidantes y la presencia de L-teanina, un análogu de glutamato presente nel té verde que puede travesar la barrera hematoencefálica y amenorgar la excitotoxicidad del glutamato mientres el estrés y l'isquemia.[14]

En tiempos más recién, munchos estudios investigaron un venceyu ente'l consumu de té verde y una menor incidencia d'una variedá de cánceres na población, con resultancies mistes. Los amantes del té verde acomuñen los sos beneficios pa la salú con:

  • Meyora de la cognición.
  • Detención de ciertes enfermedaes neurodegenerativas, tales como'l Alzheimer.
  • Prevención y tratamientu del cáncer.
  • Tratamientu d'artritis.
  • Tratamientu d'esclerosis múltiple.
  • Torgar la degradación de les membranes celulares por aciu la neutralización del espardimientu de los radicales llibres (que se produz mientres el procesu d'oxidación).[15]
  • Aumentu de la lipoxidación (ayuda al organismu a utilizar la grasa como fonte d'enerxía) y aumentu del metabolismu.[16]
  • Amenorgamientu de colesterol LDL (a dosis altes en pruebes de llaboratoriu).
  • Prevención del descensu de célules T inmunes por causa del VIH - en pruebes de llaboratoriu, la sustancia EGCG, que s'atopa nel té verde, torga que'l VIH ataque les célules-T. Sicasí, nun se sabe si esto tien dalgún efeutu similar sobre los seres humanos inda.[17]

Sicasí nos EE.XX. la Food and Drug Administration (FDA) refugó les reclamaciones de dellos beneficios acomuñaos al consumu de té verde:[18]

  • «Nun hai nenguna evidencia científica creíble que beber té verde amenorgue'l riesgu d'enfermedaes cardiovasculares».
  • La FDA conclúi que «nun hai evidencia creíble pa sofitar les demandes de salú calificaos pal té verde o l'estractu de té verde y un amenorgamientu d'una serie de factores de riesgu acomuñaos coles enfermedaes cardiovasculares»".
  • La FDA dixo que «el té verde probablemente nun amenorga'l cáncer de mama, próstata o cualesquier otru tipu de riesgu de cáncer.»

En contradicción cola FDA, un estudiu en 2006 en Xapón, amosó que los adultos que consumíen trés o más taces de té verde al día teníen un menor riesgu de muerte por enfermedá cardiovascular y cáncer.[19] L'estudiu afirma: «Si'l té verde protéxenos a los humanos contra enfermedaes cardiovasculares o cáncer, espérase que'l consumu d'esta bébora contribuyiría sustancialmente al allongamientu de la esperanza de vida, teniendo en cuenta que les enfermedaes cardiovasculares y el cáncer son los dos causes principales de muerte en tol mundu.»

N'otru estudiu, comprobóse que les persones d'edá avanzada xaponeses que bebíen más de 2 taces de té verde al día teníen una probabilidá del 50 per cientu menos de sufrir deterioru cognitivu respectu de los que bebíen menos o que consumíen otres bébores.[20] La gran cantidá de catequines atopaes nel té verde pueden esplicar esti efeutu saludable.[21]

En mayu de 2006, investigadores de la Facultá de Medicina de Yale, nun artículu de revisión de más de 100 estudios sobre los beneficios pa la salú del té verde, n'alusión a la llamada “paradoxa asiática”, no que se refier a tases más baxes d'enfermedaes cardiaques y cáncer n'Asia a pesar de les altes tases de consumu de pitos. Especular con que los 1,2 llitros de té verde al día consumíos apurre altos niveles de polifenoles y otros antioxidantes. Estos compuestos pueden funcionar de delles maneres p'ameyorar la salú cardiovascular, incluyendo la prevención de la segregación plaquetaria y la meyora nos niveles de colesterol, acomuñáu al amenorgamientu de la lipoxidación del colesterol LDL.[22]

Contraindicaciones[editar | editar la fonte]

Al igual qu'otres bébores estimulantes de la so categoría'l té verde ta contraindicado pa una serie de patoloxíes y situaciones fisiolóxiques como son:

  • enfermedaes dixestives: nel casu de gastritis, úlceres, esofagitis, colon enfadosa, etc. yá que puede agafar la mucosa gástrica ya intestinal pol so conteníu en taníns y teína.
  • ansiedá, velea o taquicardies:[23] ye llixeramente escitante del sistema nerviosu pol so conteníu de cafeína, anque ésti efeutu ye compensando pol so conteníu en teanina, con efeutu antagónicu a la cafeína.
  • hipertensión.
  • hepatitis: diéronse casos d'hepatitis fulminantes, a partir de suplementos con estractu alcohólicu con calter hepatotóxico.
  • anemia: ta contraindicado nestes persones al enzancar l'absorción de fierro.
  • osteoporosis: nun se deberíen tomar más de 3 taces per día, pos acelera la escreción del calciu.
  • cardiopatíes: a pesar del so efeutu proteutor sobre'l sistema cardiovascular, altes dosis podríen alteriar o empiorar cardiopatíes esistentes.
  • glaucoma: al aumentar la presión ocular poles sos propiedaes hipertensivas.
  • embaranzu y lactancia: nun s'encamienta tomar más de 2 taces per día pa esti grupu de población. Esiste riesgu d'albuertu y dificultaes na absorción del acedu fólico.

Procuros[editar | editar la fonte]

Yá que el té verde ye una bébora llargamente consumida, xeneralmente considérase seguro. Sicasí, ye precisu señalar que contién cafeína, anque nun nivel inferior al té negro, en rellación al pesu y al café.

Puede alteriar l'absorción de minerales como'l calciu y fierro, vitamines nel casu de la B1, y acelerar la escreción de potasiu pola so aición diurética.[24]

Efeutos secundarios[editar | editar la fonte]

Pol so conteníu en cafeína, el té verde puede provocar velea, nerviosismu, irritabilidá, alteraciones del suañu, vultures, fories, gases, temblón, acidez, mareos, tracamundiu, aumento de la tensión arterial, runfíos, etc.[25] Amás, yá que les bases xánticas tienen una aición diurética, puede reparase un aumentu de la producción de mexa, pudiendo provocar deshidratación. Tocantes al so conteníu en taníns, si tomen fervinchos concentraes o n'ayunes, puede provocar estomagaes y vultures, agafando la mucosa del estómagu y el colon, anque esti efeutu ye más marcáu nel té negro. Pa compensar esti efeutu aconseya acompañáselo cola ingesta de dalgún sólidu.[26]

Interacción con melecines[editar | editar la fonte]

En casu de tar tomando melecines del tipu IMAO (inhibidores de la monu-amino-oxidasa), hai que tener en cuenta, que la teína presente nel té verde puede causar problemes. Tamién hai que tener procuros si toma fármacos como adenosina, quinolona, melecines que retarden el cuayamientu sanguineu, clozapina, dipiridamol, estróxenos, fluvoxamina, litiu, riluzole y verapamilo.[27]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Gran Enciclopedia Larousse, tomu 22
  2. Lee, Geumdong. «The Leaders’ Contribution of the Formative Period of Korea’s 3 Main Tea Producing Areas» páxs. 1-20.
  3. «FAOSTAT > Food Balance > Food Supply > Crops Primary Equivalent». FAO.
  4. «Crops, Production, FAOSTAT». FAO.
  5. Myoan Eisai (明 庵 栄 西): Tratáu sobre'l consumu de té pa la salú (吃茶 养生 记), 1193
  6. Atsushi Takeda, Kazuhiro Sakamoto, Haruna Tamano, Kotaro Fukura, Naoto Inui, Sang Won Suh, Seok-Joon Won and Hidehiko Yokogoshi (2011). «Facilitated Neurogenesis in the Developing Hippocampus After Intake of Theanine, an Amino Acid in Tea Leaves, and Object Recognition Memory». CELLULAR AND MOLECULAR NEUROBIOLOGY 31 (7):  p. 1079-1088. doi:10.1007/s10571-011-9707-0. 
  7. Tae Il Kim, Dong Yeon Yuk, Sang Gi Park, Hyoung Kook Park, Yeo Kyeung Yoon, Ki Wan Oh, Jin Tae Hong (2008). «Improvement of Memory Impairment by the Combination of Green Tea Extract and L-Theanine through Inhibition of Acetylcholinesterase Activity in Mice». Laboratory Animal Research 24 (1):  p. 1-164. http://www.dbpia.co.kr/view/ar_view.asp?arid=1001106. 
  8. Takashi YAMADA, Takehiko TERASHIMA, Hiroyuki HONMA, Shinichi NAGATA, Tsutomu OKUBO, Lekh Raj JUNEJA, Hidehiko YOKOGOSHI (2008). «Effects of Theanine, a Unique Amino Acid in Tea Leaves, on Memory in a Rat Behavioral Test». Bioscience, Biotechnology, and Biochemistry. Biochemistry & Molecular Biology Notes 72 (5):  p. 1356-1359. doi:10.1271/bbb.70669. 
  9. Sang-Ki Park, In-Chul Jung, Won Kyung Lee, Young Sun Lee, Hyoung Kook Park, Hyo Jin Go, Kiseong Kim, Nam Kyoo Lim, Jin Tae Hong, Sun Yung Ly, and Seok Seon Rho (abril 2011). «A Combination of Green Tea Extract and l-Theanine Improves Memory and Attention in Subjects with Mild Cognitive Impairment: A Double-Blind Placebo-Controlled Study». Journal of Medicinal Food 14 (4):  p. 334-343. doi:10.1089/jmf.2009.1374. 
  10. Pradeep J. Nathan, Kristy Lu, M. Gray and C. Oliver (2006). «The Neuropharmacology of L-Theanine(N-Ethyl-L-Glutamine) A Possible Neuroprotective and Cognitive Enhancing Agent». Journal of Herbal Pharmacotherapy 6 (2):  p. 21-30. doi:10.1080/J157v06n02_02. 
  11. «Distracted? Tea might help your focus». sciencenews.org (September 29th, 2007).
  12. Park SK. Jung IC. Lee WK. Lee YS. Park HK. Go HJ. Kim K. Lim NK. Hong JT. Ly SY. Rho SS. (2011). «A combination of green tea extract and l-theanine improves memory and attention in subjects with mild cognitive impairment: a double-blind placebo-controlled study». Journal of Medicinal Food 14 (4):  páxs. 334–343. doi:10.1089/jmf.2009.1374. PMID 21303262. 
  13. Haskell CF, Kennedy DO, Milne AL, Wesnes KA, Scholey AB (2008). «The effects of l-theanine, caffeine and their combination on cognition and mood». Biol Psychol 77 (2):  páxs. 113–22. doi:10.1016/j.biopsycho.2007.09.008. PMID 18006208. 
  14. Kimura K, Ozeki M, Juneja LR, Ohira H. (Jan 2007). «L-Theanine amenorgues psychological and physiological stress responses». Biol Psychol. 74:  p. 39-45. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16930802?dopt=AbstractPlus. 
  15. Green Tea Benefits for Health
  16. Health Benefits of Green Tea
  17. [1] Health Benefits of Green Tea
  18. [2] FDA: Green tea doesn't lower heart disease risk. May 11, 2006
  19. Shinichi Kuriyama, MD, PhD; Taichi Shimazu, MD; Kaori Ohmori, MD, PhD; Nobutaka Kikuchi, MD; Naoki Nakaya, PhD; Yoshikazu Nishino, MD, PhD; Yoshitaka Tsubono, MD, PhD; Ichiro Tsuji, MD, PhD. Green Tea Consumption and Mortality Due to Cardiovascular Disease, Cancer, and All Causes in Japan. The Ohsaki Study. doi:10.1001/jama.296.10.1255. http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?volume=296&issue=10&page=1255. 
  20. Shinichi Kuriyama, Atsushi Hozawa, Kaori Ohmori, Taichi Shimazu, Toshifumi Matsui, Satoru Ebihara, Shuichi Awata, Ryoichi Nagatomi, Hiroyuki Arai, and Ichiro Tsuji (febreru). «Green tea consumption and cognitive function: a cross-sectional study from the Tsurugaya Projec». Am J Clin Nutr 83 (2):  p. 355-361. http://www.ajcn.org/content/83/2/355.short. 
  21. Green Tea Lovers. Catequinas
  22. «Green Tea, the “Asian Paradox,” and Cardiovascular Disease». Journal of the American College of Surgeons 202 (5):  p. 813-825. mayu 2006. doi:10.1016/j.jamcollsurg.2006.01.018. 
  23. te verde-causa-velea-y-ansiedá-noticia_254823.html Alverten que consumu de té verde causa velea y ansiedá. http://www.rpp.com.pe/2010-04-03-alverten-que-consumu-de te verde-causa-velea-y-ansiedá-noticia_254823.html. 
  24. «El té verde».
  25. «Posibles efeutos secundarios del té verde».
  26. te verde-2859451.html Posibles efeutos adversos de tomar té verde
  27. la te verde/ Verdaes y mentires del té verde
  • (1990) Gran Enciclopedia Larousse. Barcelona: Editorial Planeta. 84-320-7370-9.
  • Master Lam Kam Cheun et al (2002). El Camín del Té. Gaia Books. ISBN 1-85675-143-0

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]





Artículu de traducción automática a partir de "Té verde" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.