Suzuki

De Wikipedia
Suzuki
スズキ株式会社 (ja)
Suzuki Motor Corporation (en)
productor d'automóviles, fabricante de motocicletes, negociu y empresa de capital abiertu
Llocalización
Sede Hamamatsu
Direición Xapón
Forma xurídica Kabushiki gaisha
Historia
Fundación10 febreru 1909
Fundador Michio Suzuki
Eslogan Way of Life! (en)
小さなクルマ、大きな未来。 (ja)
Organigrama
Direutor executivu Suzuki Osamu (1978)
Sector
Industria industria del automóvil
Productos destacaos camión
motocicleta
motor fuera de borda (es) Traducir
automóvil
motora
generador eléctrico (es) Traducir
casa
kei car
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Forma parte de
Datos económicos
Parte de Bolsa de Tokiu 7269
Emplegaos 68 499 (2020)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Suzuki Motor Corporation (スズキ株式会社 Suzuki Kabushiki-Kaisha?), ye una empresa xaponesa dedicada a la fabricación d'automóviles (especialmente tou terrenes y compautos), una amplia gama de motocicletes, motores fuera borda, y una gran variedá de productos forníos con pequeños motores de combustión. Foi fundada en 1909 na llocalidá de Hamamatsu, Xapón, por Michio Suzuki.

Historia[editar | editar la fonte]

1955 Suzulight
1979 Suzuki SC 100 CX-G (versión especial)
Suzuki Baleno 2017
Prototipu Kizashi
Suzuki GSX-1300R Hayabusa

La compañía naz en 1909 dedicada a la fabricación de telares col nome de Suzuki Loom Works, pero en 1951 el mercáu del algodón colapsa, y la compañía plantégase l'ampliación a nuevos productos, y deciden rellanzar la so fabricación d'automóviles, qu'empezaren en 1931.

En 1952 escurrió la bicicleta motorizada que taba fornida con un motor 2x36cc, llegando a fabricar esi mesmu añu 6000 unidaes. Esta bicicleta fíxose tan popular, qu'en 1954 introducióse un segundu modelu. Esi mesmu añu camuden el nome de la compañía a Suzuki Motor Corporation.

N'ochobre de 1955 Suzuki introdució'l so primer coche fabricáu en serie, el Suzulight, con motorización de 2 cilindros, 2 tiempos y 360cc. que tuvo bien bona acoyida en Xapón.

En 1961 introdució'l Carry Suzuligth, que foi la primera de munches furgonetes de la marca.

Nos años 1970 los modelos Fronte y Jimny faen posible aumentar les esportaciones.

En 1981 Suzuki algama un alcuerdu con General Motors pa satisfaer la creciente demanda de coches pequeños. Cola ayuda de "Isuzu" el "Sprint" de Chevrolet ("Suzuki Cultus" en Xapón) introducir nos Estaos Xuníos, colo que da entamu a la serie d'aliances que realiza con otros fabricantes automotrices. En 1985 el modelu "Samurai" ye'l primer coche nos Estaos Xuníos llanzáu so la marca de fábrica de Suzuki.

En 1995, la producción total de Suzuki algamó más de 975.000 automóviles.

Sicasí, la so mayor producción de vehículos continua centrándose en Xapón ya India, con Maruti_Udyog.

Na actualidá Suzuki llanzó vehículos con diseños vanguardistas y modernos, como'l Suzuki Kizashi, Suzuki Vitara (el que s'instauró como unu de los tou terrenales más confiables, sofisticaos y conocíos del mercáu) y Suzuki Swift. Esti postreru foi un ésitu dende los sos entamos, pero particularmente dende la xeneración llanzada dende l'añu 2004, pos foi tou un referente tocantes a diseñu y prestaciones.

N'India tuvo un gran ésitu colos sos modelos Maruti y Alto, lo que la ayudó en tresformase nuna de les compañíes grandes del mundu.

El 15 de xineru de 2010 el Grupu Volkswagen completó la compra del 19,9% de les aiciones de Suzuki Motor Corporation, convirtiéndose nel mayor accionista de Suzuki.

Tocantes al so país d'orixe, Suzuki entá caltién una fuerte presencia, yá que el Suzuki Wagon R foi dellos años l'autu más vendíu en Xapón.

Otres informaciones[editar | editar la fonte]

En 1987, Suzuki esporta los sos modelos a los Estaos Xuníos so marca de fábrica Geo creada por GM pa competir coles marques estranxeres. Suzuki viende de manera oficial en Norteamérica y GM viende Geo Metro (Swift), Tracker (Sidekick/Vitara/Escudu/Nomade) na rede de distribuidores Chevrolet; en 1998 Chevrolet absuerbe Geo, asina que'l Metro y Tracker son vendíos so la marca Chevrolet. Nos países andinos de Suramérica Suzuki fabricó y vendió como Chevrolet al traviés de GM Colmotores (Colombia) Sprint (Forsa/Cultus), Swift (3/5 puertes HB y 4 puertes Sedan), Esteem (Sedan y SW), Samurái (Hard Top, Soft Top y Long Body Soft Top), Jimny (Hard Top), Vitara y Grand Vitara (3/5 puertes, hasta'l 2006. En 2007 la tercer xeneración de 5 puertes empezar a vender como Suzuki, ente que la de 3 puertes que se viende en Colombia ye la segunda xeneración y sigue siendo Chevrolet). GM Ecuador (Vitara 3/5 Puertes Hard Top, inclusive XL7, Grand Vitara 3/5 Puertes Hard Top) y Venezuela (Swift Sedan). La diferencia coles versiones xaponeses yeren visibles nel casu del Samurai.

N'Europa, Suzuki fabricó'l Subaru Justy y G3X Justy, que yera una versión del Suzuki Swift y más apocayá, del Suzuki Ignis. La mayor parte de los vehículos pequeños de Mazda (y Autozam) son fabricaos por Suzuki, al igual que'l Nissan Mocu. Particularmente en Oceania conocer al Samurai/Sierra de Suzuki como'l Holden Drover ente 1985 y 1987. Los Chevrolet Cruze y Holden Cruze fueron tamién producíos nes plantes de Suzuki, al igual que'l Ignis pero con carrocería Holden. El Geo y el Chevrolet Tracker yeren el Suzuki Vitara con otru nome.

Productos[editar | editar la fonte]

Automóviles[editar | editar la fonte]


Motocicletes[editar | editar la fonte]


Quads[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]