Camión

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Camión de remolque pesáu.

Un camión ye un vehículu motorizáu diseñáu pal tresporte de productos y mercancíes. A diferencia de los autos/coches, que suelen tener una construcción monocascu, munchos camiones constrúin sobre una estructura resistente denominada xasis (bastidor).

La mayor parte de la estructura ta integrada por un xasis portante, xeneralmente un marcu estructural, una cabina y una estructura pa tresportar la carga.

Hai camiones de too tipu y de munchos tamaños: pequeños (ordinarios), medianos (camiones touterrén de 200 tonelaes usaos en minería) y extragrandes («trenes de carretera»).

Los camiones fuéronse especializando y adoptando una serie de característiques propies del trabayu al cual destínase-yos. Foi una evolución dende una simple caxa hasta la forma y les característiques fayadices a la materia por tresportar: peligrosa, líquida, esfrecida, en xiru continuu que torgue'l cuayáu, abiertos, zarraos, con grúa, etcétera.

Na exa trasera suelen tener xuegos dobles de ruedes, denominaes popularmente «ximielgues», «pachas» en Colombia, o «morochas» en Venezuela.