Motorola

De Wikipedia
Motorola
Motorola, Inc. (en)
negociu, empresa y Multinacional
Llocalización
Sede Schaumburg (es) Traducir
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica empresa de capital abiertu
Historia
Fundación25 setiembre 1928
Disolución 4 xineru 2011
Fundador Joseph Galvin (es) Traducir
Paul Galvin
Organigrama
Direutor executivu Greg Brown
Sector
Industria sector de telecomunicaciones (es) Traducir
Productos destacaos teléfonu móvil
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Forma parte de
Datos económicos
Parte de Bolsa de Tokiu 6686 (hasta 25 xunetu 2005)
Bolsa de Nueva York MOT
Emplegaos 53 000 (2019)
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Motorola Inc. foi una empresa d'Estaos Xuníos d'América especializada na electrónica y les telecomunicaciones, establecida en Schaumburg, Illinois, nes contornes de Chicago. En 2011, Motorola foi estremada en dos robles independientes una de la otra. Motorola Mobility nació col que fuera'l brazu de Motorola en materia de teléfonos, ente que Motorola Solutions quedar cola parte d'equipos como servidores y pa redes de telecomunicación. N'agostu de 2011, Motorola Mobility foi adquirida por Google por 12 500 millones de dólares (aproximao), quien el 29 de xineru de 2014 vendió a la compañía china Lenovo por 2 910 millones de dólares cuándo les patentes de Motorola permanecen a Google.

Historia[editar | editar la fonte]

Fundada en 1928 en Chicago, por Paul V. Galvin y el so hermanu Joseph cuando adquieren el negociu del eliminador de bateríes, por quiebra de la Stewart Battery Co., y crean la Galvin Manufacturing Corporation con solu cinco emplegaos y un patrimoniu de 565 dólares n'efectivu, 750 dólares en ferramientes y un diseñu pal primer productu de la compañía: un eliminador de batería. Este dexa a los radios doméstiques de batería operar cola corriente llétrica ordinaria del llar. Al faese obsoletos les radios operaes por bateríes, asocede lo mesmo col eliminador.

El nome "Motorola" foi adoptáu en 1947, pero foi utilizáu como marca comercial desque en 1930 desenvuelve la primer radio p'automóvil. El fundador instalar nel so equipu xustu a tiempu pa participar nuna convención comercial de vendedores d'autos. Al nun llograr un stand p'amosala, facer n'unu de los aparcamientos. Inventa la pallabra Motorola, xuniendo'l términu "motor" col sufixu "fola", pa suxurir la idea de soníu en movimientu. Incipientes compañíes utilizaron el sufixu "-fola" pa comercializar los sos fonógrafos, radios y otru equipamientu d'audiu na década de 1920, la más famosa d'elles foi "Victrola", la empresa RCA llanzó la so "radiola", había otra compañía que llanzó una máquina tocadiscos al mercáu llamada Rock-Fola, y un editor de películes llamáu Moviola.

Paul Galvin vuelve en 1936 d'un viaxe por Europa, convencíu de la inminencia d'un españíu bélicu. En 1940, un añu dempués del empiezu de la Segunda Guerra Mundial, Motorola produz la radio Handie-Talkie AM, el primer walkie-talkie, qu'empezó a ser utilizáu pol exércitu de los Estaos Xuníos, llegando a manufacturar más de 100 000 unidaes. Dende entós una de les sos cañes ye la electrónica de comunicaciones amestaes a la defensa.

A la fin de los años 1960 Motorola empieza a trabayar nel desenvolvimientu de la telefonía móvil. Quince años y 150 millones de dólares dempués, llanza'l Motorola DynaTAC, primer teléfonu móvil del mundu. Dende entós la compañía ye, al par con Nokia unu de los líderes del mercáu, magar los fuertes altibaxos sufiertos. Amás comercializa equipos pa la infraestructura de les redes de comunicaciones. Motorola tamién participó nel llanzamientu de la constelación de satélites Iridium.

El negociu de la compañía tamién tuvo ésitu na fabricación de teunoloxía de semiconductores, incluyendo los circuitos integraos utilizaos n'el ordenadores y los microprocesadores que fueron usaos pa les families Atari ST, Commodore Amiga, Apple Macintosh y Power Macintosh (de fechu forne a la mayoría de rivales del IBM PC y compatibles).

A principios de los años ochenta, Motorola llanzó una agresiva cruzada p'ameyorar la calidá de los sos productos, primeru diez vegaes, y depués cien veces. La compañía afitóse la meta calidable "seis sigma". Esti términu d'estadística significa: "seis desviación estándar respeuto d'un permediu de desempeñu estadísticu". Esto quier dicir que Motorola propúnxose amenorgar los defectos de los sos productos a menos de 3,4 por millón en cada unu de los sos procesos: 99,9997 % llibres de defectos. "Seis sigma" convertir nel berru de guerra de Motorola.

Amás, Motorola tien una diversificada llinia de productos en materia de telecomunicaciones que pasa dende los sistemes de satélite, hasta los módems.

El 6 d'ochobre de 2003, Motorola anunció que biforcaría la producción de semiconductores na creación d'una nueva empresa Freescale Semiconductor, Inc. La nueva compañía empezó a cotizar el 16 de xunetu de 2004 na Bolsa de Nueva York.

Producióse un gran retayu de plantía llaboral. Los trabayadores de Motorola pasaron de ser 150 000 a 69 000, aproximao.

Motorola consiguió ganar parte del mercáu que perdiera en materia de telefonía móvil al respeutive de compañíes como Nokia o Samsung col diseñu del Motorola V3 y el famosu Motorola L7. En setiembre de 2005, amás, llanzó'l primer móvil n'incluyir el programa de compra de música per internet iTunes d'Apple.

N'abril de 2006, Motorola vendió la so llinia de producción de productos pal automóvil a la empresa Continental AG, procediendo cola política de potenciación del sector de la telefonía móvil.

El 4 de xineru de 2011, Motorola, Inc. estrema los sos negocios en dos empreses independientes: Motorola Mobility, Inc. (NYSE: MMI) y Motorola Solutions (NYSE: MSO). La primera siguiría'l negociu de dispositivos móviles qu'inclúi teléfonos móviles, teléfonos intelixentes y accesorios, y el negociu de decodificadores, módems y soluciones pal llar. La segunda enfocar nos negocios b2b de la compañía, dedicaos a ufiertar soluciones de telecomunicaciones pa gobiernos y empreses.

El 15 d'agostu de 2011, Google anuncia la compra de Motorola Mobility[1] por 12 500 millones de dólares. Sanjay Jha, CEO de Motorola Mobility, comentó "Esta transaición ufierta un importante valor pa los accionistes de Motorola y ufierta convincentes nueves oportunidaes pa los nuesos emplegaos, veceros y socios en tol mundu. Compartimos una asociación granible con Google p'avanzar na plataforma Android, y agora al traviés d'esti alcuerdu vamos ser capaces de faer entá más p'anovar y ufiertar escelentes soluciones de movilidá al traviés de los nuesos dispositivos móviles".

Depués d'un intensu procesu d'aprobaciones antimonopólicas de los reguladores mundiales, ente ellos Estaos Xuníos, Europa y China, el buscador confirmó'l zarru de la operación en mayu de 2012 y designó a Dennis Woodside como CEO, en reemplazu del ex-chairman Jha.

Furgoneta decorada col logotipu de Motorola.

Finances[editar | editar la fonte]

Nel primer trimestre de 2009, tuvo perdes de US$190 millones[2] y gastó 1 300 millones de dólares de les sos reserves d'efectivos pos nun pudo recaldar nos mercaos de capital.[2]

Google adquier Motorola Mobility[editar | editar la fonte]

El 15 d'agostu de 2011, Google anunció la compra de Motorola Mobility, la empresa nacida de la división de Motorola, Inc., el 4 de xineru de 2011, por 12 500 millones de dólares,[3] como parte de la so estratexa de potenciar l'usu d'Android.[4]

Logo de Motorola Mobility en 2013

Cola compra, Google facer con más de 17 000 patentes, habiendo 7.500 entá pendiente d'aprobación.[1]

Productos[editar | editar la fonte]

Los productos más conocíos de la compañía inclúin microprocesadores (68000, 88000, PowerPC), cablemódems, módems DSL tantu de cable como inalámbricos, teléfonos móviles y sistemes de conexón a redes de telefonía móvil ya inalámbriques como Wimax, Wifi y gadgets como Key Link y smartwatches. Motorola ye bien conocida polos sos walkie talkies y tamién participó nel llanzamientu de la constelación de satélites Iridium.

En 2007 Motorola adquirió Symbol Technologies, ampliando'l so portafolio de soluciones, con productos como llectura de códigu de barres (escáneres pa puntu de venta ya industrial), cómputu móvil, RFID, software y servicios.

N'América del Norte tuvo fuerte presencia nel mercáu de la televisión per cable, onde previu a la venta d'esti segmentu de mercáu a Arris aprovía dende elementos activos de terrén (amplificadores, receptores ópticos y otros), sistemes de cabeceres y sistema d'accesu condicional hasta decodificadores dixitales pa viviendes.


Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 «Google merca Motorola Mobility». Consultáu'l 15 d'agostu de 2011.
  2. 2,0 2,1 «What's New». The Wall Street Journal (1 de mayu de 2 009). Consultáu'l 1 de mayu de 2009.
  3. «Google merca Motorola pa paecese a Apple» El País, consultáu'l 15 d'agostu de 2011
  4. «razones-de-la compra-de-motorola Larry Page, CEO de Google esplica les razones de la compra de Motorola». Consultáu'l 15 d'agostu de 2011.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]