Iridium

De Wikipedia
Iridium
negociu, operador de red móvil (es) Traducir, empresa y empresa de capital abiertu
Llocalización
Sede McLean (es) Traducir
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica empresa de capital abiertu
Historia
Fundación2001
Sector
Industria sector de telecomunicaciones (es) Traducir
Productos destacaos constelación de satélites Iridium (es) Traducir
Participación empresarial
Filiales
Forma parte de
Elementu esplotáu constelación de satélites Iridium (es) Traducir
Datos económicos
Parte de NASDAQ IRDM (dende 24 setiembre 2009)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Iridium ye'l nome d'una constelación de 66 satélites de comunicaciones que xiren alredor de la Tierra en 6 órbites baxes LEO ( Low Earth Orbit ), a un altor averáu de 780 km de la tierra. Caúna de les 6 órbites consta de 11 satélites equidistantes ente sigo. Los satélites tarden 100 minutos en dar la vuelta al mundu de polu a polu.

La constelación Iridium foi diseñada por Motorola p'aprovir Servicios Satelitales Móviles (SSM) con cobertoria global. El so nome provién del Elementu Iridiu (Iridium) el cual tien un númberu atómicu de 77, equivalente al númberu de satélites qu'incluyía la constelación nel so diseñu orixinal.

El sistema tien como oxetivu aprovir comunicación de voz y datos utilizando dispositivos portátiles n'árees fora de cobertoria de los sistemes de comunicación tradicional como telefonía fixa.

Esti serviciu, que ta prohibíu por razones polítiques en Corea del Norte y Sri Lanka, foi puestu en funcionamientu'l 1 de payares de 1998 y quebró financieramente el 13 d'agostu de 1999. Esta quiebra foi debida en gran parte al eleváu costu de los terminales móviles, 3.500,00 USD aproximao y del serviciu en sí, aproximao de 7 USD per minutu. Los precios de los teléfonos móviles terrestres, considerablemente más baratos, y l'apaición de los alcuerdos de itinerancia pal sistema GSM, mientres la década que llevó la construcción del Iridium, oldeó al sistema GSM con una de les principales ventayes de Iridium: cobertoria global n'árees urbanes. Otru fechu que contribuyó a la quiebra de Iridium foi la so incapacidá p'aprovir servicios de datos d'alta velocidá, yá que la constelación de satélites foi diseñada esencialmente pa comunicaciones de voz. Anguaño Iridium ufierta comunicaciones de datos de 2,4 kbit/s nativos y un sistema de conexón a internet qu'emula 10 kbit/s, lo que llinda les posibles aplicaciones, polo que lo usa, sobremanera, pa la unviada y receición de correos electrónicos en formatu de testu.

Anguaño les soluciones de Iridium, que foi mercada y rellanzada por nuevos socios, utilícense viviegamente en mercaos verticales como los petroleros, mineros, ecoturismo y militar . Dempués de los sucesos del 11 de setiembre de 2001 los organismos de seguridá estauxunidenses utilicen soluciones Iridium como'l so sistema preferíu de telecomunicaciones satelitales móviles de voz. Solamente la Fuercia Aérea de los Estaos Xuníos cunta anguaño con más de 25.000 terminales actives.

Nel 2010, el preciu del teléfonu satelital Iridium más modernu y únicu en producción, el Iridium 9555, ye d'aproximao 1.500,00 dólares nos EE. UU.. El costu per minutu de comunicación ye d'aproximao 1,30 USD. El costu per minutu ye independiente del país en que s'anicien o terminen les llamaes. Nun esisten cargos por itinerancia. Iridium cuenta con un sistema d'unviada y receición de mensaxes de testu que dexa recibir hasta 150 mensaxes d'hasta 160 calteres gratuitos per mes. Los teléfonos Iridium 9505A y el nuevu 9555 pueden tamién unviar e-mails direutamente utilizando'l so tecláu numbéricu. El costu de cada e-mail unviáu, que pueden tener un máximu de 160 calteres ye d'aproximao 0,60 USD

Iridium llanzó l'añu 2009 el serviciu OpenPort, empobináu principalmente al segmentu marítimu, que dexa tresmisiones de datos d'hasta 128 kbit/s con cobertoria global. El costu actual de la terminal Openport ye aproximao 5.500,00 USD y el costu de tresmisión/receición de datos aproximao 5,00 USD por megabyte. A finales del añu 2009 Iridium tenía yá vendíes 1000 terminales Openport.

El 12 de setiembre de 2011 Iridium comunicó oficialmente que devasó los 500.000 usuarios en tol mundu.[1]

Iridium na lliteratura


La rede y los equipos Iridium apaecieron siendo utilizaos pol personaxe Dirk Pitt nes noveles del escritor d'Estaos Xuníos Clive Eric Cussler.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Iridium Surpasses 500,000 Subscribers Worldwide (Inglés)». Consultáu'l 12 de setiembre de 2011.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

  • IsatPhone Pro: Teléfonu Satelital IsatPhone Pro de la rede Inmarsat
  • Inmarsat: Sistema de Telecomunicación Satelital Móvil de voz y banda ancha
  • Thuraya: Sistema de Telecomunicación Satelital Móvil pal Mediterraneu
  • Internet per satélite

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]