Mohamed bin Rashid Al Maktum

De Wikipedia
Mohamed bin Rashid Al Maktum
Presidente de los Emiratos Árabes Xuníos

13 mayu 2022 - 14 mayu 2022
Jalifa bin Zayed Al Nahayan - Mohammed bin Zayed Al Nahyan (es) Traducir
Primer Ministru de los Emiratos Árabes Xuníos

11 febreru 2006 -
Maktum bin Rashid Al Maktum
Vice President of the United Arab Emirates (en) Traducir

5 xineru 2006 -
Ruler of Dubai (en) Traducir

4 xineru 2006 -
Maktum bin Rashid Al Maktum
Minister of Defence (en) Traducir

9 avientu 1971 -
Vida
Nacimientu Dubái15 de xunetu de 1949[1] (74 años)
Nacionalidá Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Emiratos Árabes Xuníos
Familia
Padre Rashid bin Saeed Al Maktoum
Casáu con Hind bint Maktoum bin Juma Al Maktoum (es) Traducir
Houria Ahmed Lamara
Haya Bint Al Hussein (es) Traducir (2004 – 2019)
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu casa Al Maktoum (es) Traducir
casa Al Falasi (es) Traducir
Estudios
Estudios Mons Officer Cadet School (en) Traducir
Llingües falaes árabe
inglés
Oficiu políticu, empresariupoeta
Premios
Creencies
Relixón Sunismu
IMDb nm4549876
sheikhmohammed.ae
Cambiar los datos en Wikidata

Mohamed bin Rashid Al Maktum (en idioma árabe محمد بن راشد المكتوم), tamién Jeque Mohamed, (15 de xunetu de 1949Dubái), ye l'actual primer ministru y vicepresidente de los Emiratos Árabes Xuníos. D'igual forma ye'l mandatariu del emiratu de Dubái.

Foi l'artífiz d'una serie reformes dientro del gobiernu de los EAX, encabezaes pola Estratexa de Gobiernu de la Federación, que se llanzó en 2007. En 2010, participó na puesta en marcha de la estratexa UAE Vision 2021, qu'aspira a convertir a los EAU en "unu de los meyores países del mundu[2] en 2021.

El xeque Mohamed impulsó'l tresformamientu de Dubái, que se convirtió nuna importante ciudá global,[3] y gracies a los sos esfuercios consiguió asitiar a los EAU na escena mundial.

Ye propietariu del 99,67 % de Dubái Holding, un conglomeráu dedicáu a inversiones y al desenvolvimientu d'empreses diversificaes, ente elles, les grandes compañíes Emirates Airline, DP World y Grupu Jumeirah.

El xeque Mohamed xugó un papel decisivu nel desenvolvimientu económico y arquitectónico de Dubái, supervisando importantes proyeutos dientro de distintos sectores. Asina, nel campu del comerciu, contribuyó a la creación de JAFZA, una de les zones franques más importantes de los EAU; nel campu de les teunoloxíes de la información y la comunicación, creó Dubai Internet City, un centru de teunoloxía y zona franca pa empreses de teunoloxía y comunicación dixital; nel sector de les finances, impulsó la construcción del centru financieru Dubai International Finance Centre; y nel ámbitu del turismu, dirixó grandes proyeutos como la construcción de Palm Islands, l'emblemáticu hotel Burj Al Arab y el rascacielos Burj Khalifa, l'edificiu más altu del mundu.[4]

Ye un gran aficionáu a los caballos y un reconocíu caballeru. Fundó la corte d'hípica de titularidá familiar, Godolphin, y ye el propietariu de Darley Stud, el mayor establecimientu de cría de caballos del]], lo que lu llevó a convertise nun reconocíu poeta nel so árabe natal.[5]

Biografía[editar | editar la fonte]

Ye'l terceru de los cuatro fíos del xeque Rashid bin Said Al Maktum. La so madre ye la xequesa Latifa bint Hamdan Al Nahayan. Dende los cuatro años d'edá, el xeque Mohamed recibió estudios musulmanes ya islámicos de manera privada. En 1955, empezó los sos estudios formales na Escuela Al Ahmedia. A la edá de 10 años camudar a la Escuela Al Shaab y dos años dempués ingresó a la Escuela Secundaria de Dubái "los cuatrisiclos". N'agostu de 1966, él y el so primu, el xeque Mohamed Bin Kalifa Al Maktum, ingresaron na escuela de llingües Bell English School de Cambridge,[6] nel Reinu Xuníu.

Esposes y vida familiar[editar | editar la fonte]

La so primer esposa foi Hind bint Maktoum bin Juma Al Maktoum, con quien se casó en 1979. La so segunda esposa foi la princesa Haya Bint Al Husein, fía del rei Husein I de Xordania, y hermana del actual rei de Xordania, Abdalá II de Xordania, con quien se casó'l 10 d'abril de 2004. El xeque Mohamed tien 21 fíos en total; 8 varones (Rashid (†), Hamdan, Maktoum, Ahmed, Majid, Saeed, Mansour, Marwan) y 13 muyeres (Manal, Latifa(1), Maryam(1), Hessa, Latifa(2), Maryam(2), Sheikha, Futtain, Salamah, Shamma, Al Jalila, Maitha, Mahra). El so fíu mayor, el xeque Rashid bin Mohamed bin Rashid Al Maktum, finó'l 20 de setiembre de 2015 d'un ataque al corazón.[7]

En 2007, la so riqueza envalorar en 12 000 millones de dólares[8] lo que-y asitió en cuartu llugar na llista de miembros de families reales más ricos del mundu.

Al Maktum y los sos fíos y fíes son apasionaos nel arte de los poemes árabes tradicionales, participando en proyeutos d'ayuda a países en desenvolvimientu, como Xordania, Exiptu, Palestina y Yemen. Tamién son entusiastes de los deportes, sobremanera el caballu y les carreres de camellos. Por casu, nos 15º Xuegos Asiáticos en 2006, el so fíu Rashid ganó l'oru n'individuales d'enduro ecuestre, los sos fíos Rashid, Ahmed, Mayid, y Hamdan ganaron l'oru en resistencia; la so sobrina Latifa ganó'l bronce en saltu ecuestre, y la so fía Maitha dirixó al equipu de EAU en karate.

Carrera política[editar | editar la fonte]

Ministru de Defensa[editar | editar la fonte]

Convertir en ministru de Defensa de los Emiratos Árabes Xuníos[9] tres la creación de la federación en 1971. De magar, xugó un papel clave en dellos episodios importantes de la historia contemporánea de los EAU. Como ministru de Defensa, dirixó l'Aviación Civil de Dubái y empecipió la esplotación de los recursos enerxéticos del emiratu. El xeque Mohamed ye'l principal responsable de la espectacular crecedera de Dubái.[10]

Mandatariu de Dubái[editar | editar la fonte]

En 1995 el so hermanu, el xeque Maktum bin Rashid Al Maktum, robló dos decretos que nomaben al xeque Mohamed como príncipe de Dubái.

Convertir nel mandatariu de Dubái el 4 de xineru de 2006, dempués de la muerte del so hermanu,[11] el xeque Maktum bin Rashid. Foi nomáu pol presidente de los Emiratos Árabes Xuníos, el xeque Jalifa bin Zayed Al Nahayan, pa ser el próximu primer ministru y vicepresidente de la nación el 5 de xineru de 2006. Poco dempués, los miembros del Conseyu Supremu de los Emiratos Árabes Xuníos aceptaron la nominación, y el xeque Mohamed foi designáu pa estos cargos.

Trayeutoria empresarial[editar | editar la fonte]

El xeque Mohamed impulsó'l desenvolvimientu de numberosos proyeutos en Dubái,[10] ente ellos, la construcción de Palm Islands y el luxosu hotel Burj Al Arab.[12] Tamién ye promotor de la construcción de la torre Burj Dubai (rebautizada na so inauguración como Burj Khalifa), l'edificiu más altu del mundu.

Dellos d'estos proyeutos empresariales tán venceyaos a dos compañíes de la so propiedá, Dubai World y Dubai Holding.

Dubai World[13] empecipió la so andadura'l 2 de xunetu de 2006 como un holding empresarial que engloba numberosos negocios, como la empresa de loxística DP World. Con más de 50 000 emplegaos y presencia en más de 100 ciudaes de tol mundu, el grupu tien inversiones en negocios inmobiliarios y loxísticos n'Estaos Xuníos, Reinu Xuníu y Sudáfrica, ente otros países.

Dubai Holding —del que'l xeque Mohamed tien el 99,67 % de los activos— desenvuelve y xestiona negocios inmobiliarios, de telecomunicaciones, restauración y parques empresariales al traviés de cuatro unidaes operatives: Grupu Jumeirah, TECOM Investments, Dubai Properties Group y Emirates International Telecommunications. Dubai Group y Dubai International Capital pertenecen al grupu d'unidaes operatives d'inversión de la empresa.

Amás, tien una participación mayoritaria na empresa d'inversiones y xestión d'activos, bienes inmobiliarios y eventos, Meraas Holding, que anguaño desenvuelve dellos proyeutos en Dubái, como Legoland y un parque temáticu sobre'l cine de Bollywood.[14]

Llevó a cabu'l llanzamientu de l'aereollinia Emirates, y empecipió la construcción del Aeropuertu Internacional de Dubái-Al Maktoum y de Dubai World Central, un complexu loxísticu creáu pa ufiertar tou tipu de servicios aeroportuarios.

El xeque Mohamed tamién ta arreyáu nel negociu de les carreres de caballos, patrocinando la carrera de caballos más rica del mundu, la Copa Mundial de Dubái.

Principales negocios[editar | editar la fonte]

Emirates Airline[editar | editar la fonte]

En 1985 encamentó al entós presidente de DNATA, Maurice Flanagan, el llanzamientu d'una nueva aereollinia que se llamaría Emirates. El presupuestu inicial de l'aereollinia foi de 10 millones de dólares, y el so vuelu inaugural realizóse'l 25 d'ochobre.[15] El xeque Mohamed designó al so tíu, el xeque Ahmed bin Saeed, presidente de la nueva compañía. Invirtiéronse 75 millones de dólares adicionales n'instalaciones y materiales, pero Emirates siempres caltuvo que nun recibió otres ayudes complementaries que contribuyeren a la meteórica crecedera de la empresa, una de les aereollinies líderes a escala mundial.

En 1989, el xeque Mohamed inauguró'l primera Salón Aeronáuticu de Dubái. En 2013 esti eventu acoyó a más de 1000 empreses espositores y nél Emirates realizó xigantescos pidíos (150 Boeing 777X y 50 Airbus A380) qu'algamaron la histórica suma de 99 000 millones de dólares.[16]

Estes aiciones respuenden a la intención del gobiernu de Dubái de faer del emiratu un centru mundial del tresporte de pasaxeros y fletes.[17]

Dubai Ports World[editar | editar la fonte]

En 1991, el xeque Mohamed creó l'Autoridá Portuaria de Dubái, por aciu la unión del puertu y zona franca Jebel Ali (JAFZA, pola so acrónimu n'inglés) col puertu Rashid. JAFZA ye una de les zones franques más importantes de los EAU, tantu pol so tamañu como pol númberu d'empreses ellí establecíes —alredor de 6400 empreses de 120 nacionalidaes—. Nella desenvuélvese un terciu de l'actividá comercial de Dubái y el 50 % de les sos esportaciones. Amás de JAFZA, esisten otres 30 zones franques que la so creación foi impulsada pola llei d'inversiones de 2002, que dexa a los estranxeros la posibilidá d'ostentar el 100 % del capital social d'una compañía.[18]

En 1999, fundó Dubai Ports International, empresa dedicada a esplorar alquisiciones nel estranxeru y contratos de xestión de puertos, qu'en 2005 fundir cola Autoridá Portuaria de Dubái pa formar DP World. En 2006, DP World mercó P&O[19] por 7000 millones de dólares. Esta operación amenó un discutiniu, pos dellos políticos y lobistas estauxunidenses fixeron pública la so esmolición pola seguridá de seis puertos adquiríos por DP World como parte de l'adquisición de P&O. Finalmente DP World retiró la so inversión de los puertos afeutaos.

Amás de ser una empresa internacional rentable, DP World ye unu de los operadores de terminales marítimes más grandes del mundu. La empresa xestiona más de 60 terminales en seis continentes, y el 80 % de los sos ingresos provién de la manipulación de contenedores.[20]

L'hotel Burj Al Arab y Jumeirah[editar | editar la fonte]

Inauguráu n'avientu de 1999, y diseñáu por WS Atkins siguiendo instrucciones del xeque Mohamed de construyir un edificiu realmente singular, el Burj Al Arab[21] ta consideráu como l'hotel más luxosu del mundu. Álzase sobre una islla artificial a 280 metros de la mariña frente a la sablera de Jumeirah, y pertenez al Grupu Jumeirah, la empresa de xestión hotelera fundada pol xeque Mohamed en 1997. La construcción de 22 hoteles en 10 países da prueba de la espansión internacional del Grupu Jumeirah.

Dubai Internet City y TECOM[editar | editar la fonte]

TECOM[22] ye un holding empresarial que xestiona'l conxuntu de zones franques asitiaes ente Jebel Ali y Deira. Componer de dellos clústeres dedicaos a servicios de distintu índole. El 29 d'ochobre de 1999, el xeque Mohamed anunció la creación del parque teunolóxicu y zona franca Dubai Internet City (DIC), qu'acueye a empreses de teunoloxía y comunicación dixital.[22] Anguaño DIC tien 15 000 trabayadores y ufierta a les empreses arrendamientos al llargu plazu, propiedá plena, y accesu rápidu a los servicios públicos. En payares de 2000, incorporar a DIC la Dubai Media City (DMC), una zona franca dedicada a grandes empreses de comunicación, ente otres, Reuters, CNN, BBC y los principales periódicos de Dubái. El llanzamientu de DMC vieno acompañáu de la promesa del xeque Mohamed de respetar la llibertá de prensa. En 2007, dempués d'un incidente nel que dellos periodistes locales fueron acusaos de bilordiu y condergaos a prisión, aprobó un decretu que prohibe l'encarcelamientu de periodistes por estos motivos.[23]

Otres empreses pertenecientes a TECOM y con presencia en Dubái son, International Media Production Zone, Dubai Silicon Oasis, Dubai Studio City, Dubai Healthcare City, Dubai Industrial City, Dubai Knowledge Village y Dubai Design District.[24]

Palm Islands[editar | editar la fonte]

Na primer década d'esti sieglu, Dubái destacóse pol desenvolvimientu de faraónicos proyeutos inmobiliarios. Ente los más bultables ta Palm Islands,[25] que consiste na construcción de tres islles artificiales con forma de palmera —proyeutu de Nakheel Properties, que pertenez a Dubai World— gracies a les cualos la mariña de Dubái aumentó en 570 km.[26]

Estos proyeutos contribuyeron al desenvolvimientu del turismu de luxu y de negocios[27] en Dubái —onde esti sector representa anguaño'l 30 % del PIB— y convirtieron al emiratu n'unu de los destinos turísticos más visitaos del mundu, amás d'un modelu exemplar de l'actividá comercial d'Oriente Mediu.[26]

Burj Khalifa[editar | editar la fonte]

El 4 de xineru de 2010, el xeque Mohamed inauguró'l Burj Khalifa,[28] l'edificiu más altu del mundu. Trátase de la edificación principal del complexu arquiteutónicu Centru Dubái, que se compón de torres mistes, grandes edificios y centros comerciales. Esti complexu tamién acueye'l centru comercial más grande'l mundu, el Dubai Mall.[29] El xeque Mohamed dixo sobre la torre que constitúi "un llogru nacional, un finxu históricu y un puntu d'inflexón clave pa la economía. Ye un símbolu d'arguyu, non solo pa los emiratinos, sinón tamién pa tolos árabes[30]".

Reformes polítiques[editar | editar la fonte]

Dende'l so nomamientu como primer ministru de los EAU en 2006, el xeque Mohamed llevó a cabu una serie de grandes reformes gubernamentales encabezaes pola Estratexa de Gobiernu de la Federación. Esti procesu, destináu a faer frente a una falta de coordinación y planeación dientro del gobiernu, según a cuestiones de formulación de polítiques y defectos llexislativos y normativos, xeneró meyores nos ámbitos de desenvolvimientu social, económicu, del sector públicu, xusticia y seguridá, infraestructura y desenvolvimientu rural.[31]

En 2010, participó nel llanzamientu de la estratexa "UAE Vision 2021", empuesta a fortalecer la unidá interna de los EAU y crear una economía basada na conocencia, col fin de convertir a los EAU en "unu de los meyores países del mundu[32]". Otru de los sos oxetivos ye crear un gobiernu empobináu al serviciu al ciudadanu, responsable, flexible ya innovador.

=== Midíes contra la corrupción Una de les principales llinies de trabayu introducíes pol xeque Mohamed ye una estricta política de tolerancia cero cola corrupción. D'alcuerdu a esta, en 2009 Dubái aprobó una nueva llei pa lluchar contra la corrupción y castigar con penes de privación de la llibertá d'hasta 20 años a los implicaos nestos delitos.[33] Esta llei busca protexer los fondos públicos ya intereses económicos de Dubái y tien como oxetivu poner fin a cualquier tipu de corrupción.[34]

Aficiones deportives[editar | editar la fonte]

El xeque Mohamed ye un gran apasionáu de los caballos, sobre los que considera que xugaron un importante papel na hestoria del mundu árabe.[35] Bien reconocíu nel ámbitu de les carreres, cría caballos que darréu compiten en torneos a nivel internacional. Cuenta con 68 sementales y ye propietariu de Darley Stud, el mayor establecimientu de cría de caballos del mundu, que tien granxes n'Estaos Xuníos, Irlanda, Inglaterra y Australia.

La primer vegada que visitó un hipódromu foi en 1967 en Newmarket, onde asistió a la victoria del caballu Royal Palace na carrera 2000 Guineas.

En 1994 fundó la corte d'hípica de titularidá familiar Godolphin Stables.[36] Los purasangres de la so familia viven n'establos climatizaos y reciben tou tipu d'atenciones.[37] Esta gran esmolición pol cuidu de los sos caballos dio llugar a una serie de victories de gran repercusión.

En 1996, inauguróse la Copa Mundial de Dubái, que se celebra anguaño nes instalaciones de Meydan Racecourse. Con más de 27 millones de dólares en premios, ye conocida como la competición onde participen los equinos más caros del mundu. El xeque Mohamed, patrocinador d'esta competición, aspira a que Dubái sobresalga nel mapa internacional de les carreres de caballos.[38]

Humanista cultural[editar | editar la fonte]

Amás del so amor polos caballos, el xeque Mohamed ye un gran apasionáu de la poesía. Escribe poemes n'árabe clásicu y tamién nel so dialeutu natal beduín.[39] Na so mocedá utilizó dellos seudónimos, como'l de "Seleet", por que la so poesía nun s'acomuñar col fíu del entós mandatariu de Dubái. Recibió'l respaldu de la poeta Fatat Al Arab, que compunxo un retruque a unu de los sos primeros poemes —daqué inusual pa un poeta desconocíu—. El popular escritor brasilanu Paulo Coelho escribió'l prólogu del so llibru Poemes dende'l desiertu.[40]

En 1998, el xeque Mohamed fundó'l Centru pal Entendimientu Cultural Sheikh Mohammed bin Rashid (SMCCU),[41] una organización ensin ánimu d'arriquecimientu que tien por oxetu concenciar y desmitificar la cultura, relixón y costumes locales de los Emiratos Árabes Xuníos. Sol lema "Abre puertes. Abre mentes", el SMCCU pretende contribuyir a un meyor entendimientu y comunicación culturales ente los ciudadanos de los EAU y los estranxeros que visiten o moren nos EAU.[42]

Premiu Knowledge Award[editar | editar la fonte]

El premiu a la conocencia Mohamed bin Rashid Al Maktum (de 1 millón de dólares), creáu pola Fundación Mohamed Bin Rashid Al Maktum, foi inauguráu'l 7 d'avientu de 2014. El primer premiu foi dau conxuntamente al informáticu ya inventor d'Internet, Sir Tim Berners-Lee, y al empresariu y cofundador de Wikipedia, Jimmy Wales, "en reconocencia a los sos esfuercios y contribuciones al espardimientu de la conocencia nel mundu[43]".

Filantropía[editar | editar la fonte]

Mohamed bin Rashid Al Maktum ye conocíu poles sos arrogantes donaciones caritatives. Nel 19 de mayu de 2007, anunció planes pa donar 10 000 millones de dólares pa establecer una fundación destinada a ameyorar la educación n'Oriente Mediu, una de les donaciones de beneficencia más altes de la hestoria.[44] El Xeque Mohamed declaró que la so iniciativa personal intenta crear lo que denominó "una sociedá basada na conocencia" en Mediu Oriente.

En setiembre de 2003, creó la Dubai Humanitarian City, que se convirtió nel centru loxísticu d'ayuda humanitaria más grande del mundu. Esti centru empresta servicios a nueve percancies de la ONX, unes 50 ONG y dellos operadores comerciales.[45]

Dubai Cares[editar | editar la fonte]

En setiembre de 2007, el xeque Mohamed llanzó una campaña denomada "Dubai Cares", pa promover qu'un millón de neños y neñes nos países probes tengan accesu a la educación. L'oxetivu de la campaña ye contribuyir al llogru del Oxetivu de Desenvolvimientu del Mileniu 2, que consiste n'algamar la educación primaria universal en 2015.[46] La cantidá de donaciones a esta campaña superó 3 400 millones de dírhams (910 millones de dólares aproximao).

Programa d'Ayuda a Paquistán de los EAU[editar | editar la fonte]

Unu de los principales puntos d'atención de la política esterior de los EAU ye l'ayuda a Paquistán. La federación executa de manera activa polítiques humanitaries en Paquistán y sofita el fortalecimientu del so sistema políticu.[47]

El 12 de xineru de 2011, conforme a les directrices establecíes pol presidente de los Emiratos Árabes Xuníos, Khalifa Bin Zayed Al Nahyan, y el xeque Mohamed bin Rashid Al Maktum, poner en marcha'l Programa d'Ayuda a Paquistán de los EAU destináu a emprestar asistencia a Paquistán y apangar l'impautu de los hinchentes cola reconstrucción de les infraestructures.[48] Esti programa inclúi un plan integral de reconstrucción que tien en cuenta les dures condiciones xeográfiques y climatolóxiques de la rexón, y céntrase en cuatro árees principales de rehabilitación social: salú, educación, agua ya infraestructures.

Ayuda a Palestina[editar | editar la fonte]

El xeque Mohamed realizó numberoses donaciones a Palestina. Frecuentemente pon de manifiestu la necesidá d'algamar un alcuerdu ente Palestina ya Israel y axustar una solución a la cuestión palestina previa a la normalización de les rellaciones con Israel. Estes manifestaciones reflexen la postura de los EAU respectu del conflictu palestino-israelín, que plantega que la paz nun puede ser algamada mientres perdure la ocupación israelina de Palestina y otros territorios árabes, y llapada a una solución definitiva a esta situación y a la creación d'un Estáu palestín.[49]

Ayuda a Afganistán[editar | editar la fonte]

Los EAU tienen un papel activu nel marcu de les aiciones entamaes pola comunidá internacional pa estabilizar y restablecer la seguridá n'Afganistán. Asina, sofiten el trespasu de responsabilidaes gubernamentales a les autoridaes afganistanes y realicen importantes aportaciones económiques al país.[47] Munches d'estes aportaciones provienen del xeque Mohamed, quien fixo dellos llamamientos a la retirada de les tropes d'EE. UU. n'Afganistán y donó 2 millones de dólares destinaos a agospiar de manera temporal a los movíos polos bombardeos de EE. XX. de 2001 y 2002.[50]

Acusaciones d'esplotación infantil[editar | editar la fonte]

En 2005, UNICEF y los EAU roblaron un plan destináu a ayudar a neños que fueren forzaos a trabayar como caballeros de camellos a tornar a los sos países d'orixe (Paquistán, Sudán, Mauritania y Bangladesh) y reinsertarse nes sos comunidaes.[51]

Sicasí, en setiembre de 2006, Mohamed y el so hermanu Hamdan fueron acusaos ante un tribunal de los EE. XX. [1] pola so presunta rellación col secuestru d'unos 30 000 neños a lo llargo de les últimes trés décades. Estos neños seríen obligaos a trabayar como cuidadores y caballeros nes carreres de camellos, un deporte bien popular nos emiratos. El pleitu foi impulsáu polos padres de seis d'estos neños, amparándose nes lleis internacionales contra'l trabayu infantil.[52]

Finalmente'l tribunal estauxunidense refugó la demanda. La xueza Cecilia Altonaga inclinar pola posición de la defensa, qu'argumentó que nenguna de les partes implicaes moraba en EE. XX.[53]

Distinciones honorífiques[editar | editar la fonte]

Ancestros[editar | editar la fonte]

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
16. Xeque Hashar bin Maktum Al Maktum
 
 
 
 
 
 
 
8. Xeque Maktum bin Hashar Al Maktum
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4. Xeque Said bin Maktum Al Maktum
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2. Xeque Rashid bin Said Al Maktum
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5. Jequesa Hassa bin Al Marr
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1. Jeque Mohamed bin Rashid Al Maktoum
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
24. Xeque Khalifa bin Shakbut Al Nahayan
 
 
 
 
 
 
 
12. Xeque Zayed bin Khalifa Al Nahayan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6. Xeque Hamdan bin Zayed Al Nahayan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3. Jequesa Latifa bint Hamdan Al Nahayan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
28. Xeque Mejren
 
 
 
 
 
 
 
14. Xeque Obaid bin Mejren
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7. Jequesa Shamseh bint Obaid bin Mejren
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Discogs. Identificador Discogs d'artista: 4696194. Apaez como: محمد بن راشد آل مكتوم. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. «UAE Cabinet: 'We want to be among the best countries in the world by 2021'». Consultáu'l 24 d'agostu de 2015.
  3. «xeque-mohammed-artifice-del desenvolvimientu-de-dubai El xeque Mohammed, artífiz del desenvolvimientu de Dubai». Consultáu'l 24 d'agostu de 2015.
  4. «pallabra imposible-nun esiste/ Dubai: onde la pallabra imposible nun esiste». Consultáu'l 24 d'agostu de 2015.
  5. «Poetry». Consultáu'l 24 d'agostu de 2015.
  6. «Bell | Abre una puerta al inglés | Cursos d'Inglés». Consultáu'l 24 d'agostu de 2015.
  7. «Fina'l fíu mayor del Emir de Dubái». Consultáu'l 1 d'abril de 2017.
  8. "Forbes Royal's Rich List", Forbes.com
  9. «Fiches País Emirato Árabes Xuníos». Consultáu'l 25 d'agostu de 2015.
  10. 10,0 10,1 «xeque-mohammed-artifice-del desenvolvimientu-de-dubai El xeque Mohammed, artífiz del desenvolvimientu de Dubai». Consultáu'l 25 d'agostu de 2015.
  11. «Muerre l'emir de Dubai y vicepresidente de los Emiratos Árabes Xuníos». Ediciones El País. Consultáu'l 25 d'agostu de 2015.
  12. «el_Arab%252C_l'hotel_mas_luxosu_del mundu&page=ampliada&id=3440 Burj Al Arab, l'hotel más luxosu del mundu - Planeta JOY». Consultáu'l 25 d'agostu de 2015.
  13. «homes poderosos-que-remanen-los filos empresariales-de-Dubai Quién son los homes poderosos que remanen los filos empresariales de Dubai». Consultáu'l 25 d'agostu de 2015.
  14. «obres-de-los parques-tematicos-de-legoland-y-bollywood-colen-a-bon-ritmu-en-dubai/ Les obres de los parques temáticos de Legoland y Bollywood colen a bon ritmu en Dubai | El Corréu del Golfu». Consultáu'l 25 d'agostu de 2015.
  15. «The Emirates Story | About Emirates | Emirates United Arab Emirates». Consultáu'l 26 d'agostu de 2015.
  16. «Emirates protagoniza'l salón aeronáuticu de Dubai». Consultáu'l 26 d'agostu de 2015.
  17. «Mapa de Sitiu». Consultáu'l 26 d'agostu de 2015.
  18. «www.spainbusiness.ru». Consultáu'l 26 d'agostu de 2015.
  19. «Dubai Ports World va pidir préstamu p'adquirir P&O». Consultáu'l 26 d'agostu de 2015.
  20. «DP World va xestionar la nueva terminal de contenedores del Puertu de Tarragona - 20minutos.es». 20 Minutos. Consultáu'l 26 d'agostu de 2015.
  21. Boix, Verónica. «Asina ye'l Burj Al Arab, un hotel de máximu luxu que se convirtió nel iconu de Dubái - azureazure.com». Consultáu'l 26 d'agostu de 2015.
  22. 22,0 22,1 «www.extenda.es». Consultáu'l 27 d'agostu de 2015.
  23. Greenslade, Roy. «Press freedom boost as Dubai's sheikh says journalists won't go to jail». Consultáu'l 27 d'agostu de 2015.
  24. «TECOM Investments espande la so base de comunidaes creatives col anunciu del Dubai Design District | Business Wire». Consultáu'l 27 d'agostu de 2015.
  25. «La islla palmera en Dubai». Consultáu'l 27 d'agostu de 2015.
  26. 26,0 26,1 «musulmanes_güei.pdf L'Islam y los musulmanes güei». Consultáu'l 27 d'agostu de 2015.
  27. «ELMUNDO.es | SUPLEMENTOS | MAGACÍN 318 | Un Edén namái pa ricos». Consultáu'l 27 d'agostu de 2015.
  28. «Burj Khalifa - Dubai - L'edificiu más altu del mundu». Consultáu'l 27 d'agostu de 2015.
  29. «Dubai Mall - El centru comercial más grande de Dubái». Consultáu'l 27 d'agostu de 2015.
  30. Maktoum, Mohammed (2013). Flash of thought.
  31. «Embaxada de los Emiratos Árabes Xuníos en Madrid » EAU-Gobiernu y sistema políticu». Consultáu'l 28 d'agostu de 2015.
  32. «Bancia ente Mohammed bin Rashid y periodistes | El Corréu del Golfu». Consultáu'l 28 d'agostu de 2015.
  33. «llei-pa-castigar-a-los-corruptos-con-penes-de-hasta-20-anos-carcel_342070/ Dubai emite una llei pa castigar a los corruptos con penes d'hasta 20 años cárcel. Noticies d'Economía». Consultáu'l 28 d'agostu de 2015.
  34. S.L., Unidá Editorial Internet,. «Dubai va castigar la corrupción con penes d'hasta 20 años de cárcel | elmundo.es». Consultáu'l 28 d'agostu de 2015.
  35. «Euskalhorse». Consultáu'l 31 d'agostu de 2015.
  36. «Godolphin - Our Founder». Consultáu'l 31 d'agostu de 2015.
  37. «Una carrera pol desiertu d'Abu Dhabi». Consultáu'l 31 d'agostu de 2015.
  38. «rascacielos-los xeques-y-les carreres-de-caballos-entemez-imposible Un rascacielos, los xeques y les carreres de caballos: ¿amiestu imposible? - Al Galopie - Entretenimientu - CNNMexico.com». Consultáu'l 31 d'agostu de 2015.
  39. «The Poet». Consultáu'l 1 de setiembre de 2015.
  40. «pallabra imposible-nun esiste/ Dubai: onde la pallabra imposible nun esiste». Consultáu'l 1 de setiembre de 2015.
  41. SMCCU. «About us». Consultáu'l 1 de setiembre de 2015.
  42. «tradiciones-de-emiratos/ Dubaiytu afaya n'español les tradiciones d'Emiratos». Consultáu'l 1 de setiembre de 2015.
  43. Rodríguez, Víktor. «Mundu árabe premia a “padre” de la Internet». Consultáu'l 1 de setiembre de 2015.
  44. Millones pa educación en M. Oriente. BBC News. 19 de mayu de 2007. http://news.bbc.co.uk/hi/spanish/misc/newsid_6673000/6673535.stm. Consultáu'l 19 de mayu de 2007. 
  45. «Who we are | About IHC | International Humanitarian City». Archiváu dende l'orixinal, el 5 de payares de 2014. Consultáu'l 2 de setiembre de 2015.
  46. UNICEF y Dubai Cares xunen les sos fuercies en pro de la educación d'un millón de neños y neñes. UNICEF. 19 de febreru de 2008. http://www.unicef.org/spanish/media/media_42884.html. 
  47. 47,0 47,1 Ministeriu d'Asuntos Esteriores y de Cooperación d'España. «Emirato Árabes Xuníos». Consultáu'l 2 de setiembre de 2015.
  48. «UAE-PAP». Consultáu'l 2 de setiembre de 2015.
  49. Ministeriu d'Asuntos Esteriores y de Cooperación d'España. «Emirato Árabes Xuníos». Consultáu'l 2 de setiembre de 2014.
  50. «Ayuda humanitaria dende Emirato». Consultáu'l 2 de setiembre de 2015.
  51. «Nueve neños esplotaos como caballeros nel Golfu Pérsicu realcontrar colos sos padres en Paquistán». Consultáu'l 4 de setiembre de 2015.
  52. «Los 'neños caballeru' demanden al xeque». Consultáu'l 4 de setiembre de 2015.
  53. «Nacion.com, San José, Costa Rica [Última Hora d'Axencia]». Consultáu'l 4 de setiembre de 2015.
  54. Alice Johnson Khalifa, Queen Elizabeth II exchange orders. Gulf News. 26 November 2010 Retrieved 5 September 2013.
  55. «Royal Ark». Consultáu'l 1 d'abril de 2017.
  56. «Boletín Oficial del Estáu». Consultáu'l 1 d'abril de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]