Loxística

De Wikipedia
Loxística
especialidá y campu de trabayu
rama de la ingeniería (es) Traducir, control y industria
Cambiar los datos en Wikidata

La loxística ye definida pol Diccionariu de la Llingua Asturiana, publicáu pola Academia de la Llingua Asturiana (ALLA), como'l sistema d'abastecimientu de les coses que-y faen falta a un exércitu o a una empresa.[1] Nel ámbitu empresarial esisten múltiples definiciones del términu loxística, qu'evolucionó dende la loxística militar hasta'l conceutu contemporaneu del arte y la téunica que s'ocupa de la organización de los fluxos de mercancíes, enerxía y información.[2][3]

La loxística ye fundamental pal comerciu. Les actividaes loxístiques conformen un sistema que ye l'enllaz ente la producción y los mercaos que tán dixebraos pol tiempu y la distancia.[4]

La loxística empresarial, per mediu de l'alministración loxística y de la cadena de suministru, cubre la xestión y la planificación d'actividaes de los departamentos de compres, producción, tresporte, almacenaxe, mantención y distribución.

Orixe de la loxística: antecedentes y loxística militar[editar | editar la fonte]

Escudu de la Fuercia Loxístico Operativa del Exércitu de Tierra Español

Práuticamente dende'l principiu de los tiempos de la civilización, los productos que la xente desea o nun se producen nel llugar onde quieren consumise o nun tán disponibles cuando se desea consumilos. Entós daquella, la comida y otros productos esistíen a esgaya namái en determinaes dómines del añu. De primeres, la humanidá tuvo qu'optar por consumir los productos nel llugar onde s'atopaben o tresportalos a un llugar determináu y almacenalos ellí pa usu posterior. Como nun esistía un sistema desenvueltu de tresporte y almacenamientu, el movimientu de los productos llindar a lo qu'una persona podía acarretar, y l'almacenamientu de los productos perecederos yera posible solamente por un periodu curtiu. Esti sistema de tresporte y almacenamientu obligaba a les persones a vivir cerca de los llugares de producción y a consumir una gama bastante pequeña de productos o servicios.[5]

Cuando los sistemes loxísticos empezaron a ameyorar, el consumu y la producción fueron dixebrándose xeográficamente. Les distintes zones especializar no que podíen producir más eficientemente. Asina, l'escesu de producción pudo unviase de forma rentable a otres rexones y los productos que nun se fabricaben na zona pudieron importase.[5]

Oxetivos principales[editar | editar la fonte]

La misión fundamental de la loxística empresarial ye asitiar los productos fayadizos (bienes y servicios) nel llugar fayadizu, nel momentu precisu y nes condiciones deseyaes, contribuyendo lo máximo posible a la rentabilidá.

La loxística tien como oxetivu'l prestu de la demanda nes meyores condiciones de serviciu, costo y calidá. Encargar de la xestión de los medios necesarios p'algamar esti oxetivu (superficies, medios de tresportes, informática…) y moviliza tantu los recursos humanos como los financieros que sían fayadizos.

Garantizar la calidá de serviciu, ye dicir la conformidá colos requisitos de los veceros, da una ventaya competitiva a la empresa. Faelo a costu menor dexa ameyorar el marxe de beneficiu de la empresa. Consiguilo garantizando la seguridá dexa a la empresa evitar sanciones pero tamién comunicar en temes actuales como'l respetu del mediu ambiente, los productos éticos, etc. Estos trés parámetros dexen esplicar el calter estratéxicu de la función loxística en munches empreses (la presión de la redolada crea la función). Anguaño'l direutores de loxística son miembros de los comités de direición de les empreses y reporten a los accionistes.

Los dominios de responsabilidá de los loxísticos son variaos: operacionales (execución), tácticos (organización de la empresa) y estratéxicos (planes estratéxicos, prospectiva, responsabilidá y conocencia).

Cadena loxística[editar | editar la fonte]

En negocios o en cualquier tipu d'empresa la loxística puede tener un enfoque (internu o esternu) que cubre'l fluxu dende l'orixe hasta la entrega al usuariu final. Tou ello al mínimu costu global pa la empresa.

Esisten dos ventaja * Una optimiza un fluxu de material constante al traviés d'una rede d'enllaces de tresporte y de centros del almacenaxe.

  • La otra coordina una secuencia de recursos pa realizar un determináu proyeutu.

Los sistemes de fluxu loxístico optimícense xeneralmente pa una de delles metes: evitar la escasez de los productos (en sistemes militares, especialmente referíu al combustible y la munición), amenorgar al mínimu'l costu del tresporte, llograr un bien nun tiempu mínimu o almacenaxe mínimo de bienes (en tiempu y cantidá). El fluxu loxístico ye particularmente importante na fabricación just in time (xusto a tiempu) na cual el gran énfasis poner n'amenorgamientu al mínimu del stock. Un enclín recién en grandes cadenes de distribución ye asignar estes metes a los artículos comunes individuales, más qu'optimizar el sistema enteru pa un oxetivu determináu. Esto ye posible porque los planes describen xeneralmente les cantidaes comunes que se van almacenar en cada llocalización y éstos varien dependiendo de la estratexa. El métodu básicu d'optimizar un sistema d'estándar de distribución ye utilizar un árbol de cobertoria mínima de distribución pa diseñar la rede del tresporte, y dempués asitiar los nodos d'almacenaxe dimensionados pa xestionar la demanda mínima, media o máxima d'artículos. Bien de cutiu, la demanda ta llindada pola capacidá de tresporte esistente fora de la llocalización del nodo d'almacenaxe. Cuando'l tresporte fora d'un puntu del almacenaxe entepasa'l so almacenaxe o capacidad entrante, l'almacenaxe ye útil solamente pa igualar la cantidá de tresporte per unidá d'hora con oxetu d'amenorgar picos de carga nel sistema del tresporte.

Operador Loxísticu[editar | editar la fonte]

Ye una empresa que se s'encarga d'operar la carga d'un veceru y apurrila nun puntu; tamién desenvuelve un procesu de xestión a lo llargo de la Cadena de suministru pa cumplir satisfactoriamente colos requerimientos loxísticos de los sos veceros, faciendo usu de diverses ferramientes y conocencies que solo pueden adquirise por aciu la so esperiencia nel sector correspondiente.[6]

En función de tres factores fundamentales, pueden atopase distintes modalidaes de servicios ufiertaos polos operadores:

1.Acordies con el tipu de procesu:

  • Loxística dedicada: Cuando'l serviciu emprestáu al veceru ufiertar en forma esclusiva, previu diseñu a la midida del proyeutu loxísticu riquíu.

Ye un serviciu monocliente.

  • Loxística compartida: Los servicios emprestaos formen parte d'un catálogu ufiertáu pol operador loxísticu, y por tanto pueden ser

Solicitaos por otres empreses. Ye un serviciu multicliente.

2.Acordies cola llocalización o allugamientu físicu de la operación:

  • Loxística na empresa: Llevar a cabu nes dependencies de la empresa contratante del serviciu, que dexa parte de les sos instalaciones a la compañía subcontratada pa desenvolver

la función oxeto del contratu.

  • Loxística fuera de la empresa: El serviciu executar nel establecimientu del operador loxísticu, distintu del allugamientu de la empresa subcontratante.

3.Acordies colos recursos humanos y téunicos:

  • Recursos propios: Cuando s'empleguen los recursos de la empresa de calter fixu o envernada, y la xestión del sistema cuerre al cargu de la organización subcontratada.
  • Recursos esternos: Cuando los recursos pertenecen a la compañía subcontratada y non a la empresa subcontratante.

Plataforma Loxística[editar | editar la fonte]

Ye una zona delimitada al interior de la cual exécense les actividaes relatives al tresporte, barafuste y distribución, pa tránsitu nacional y/o internacional de mercancíes d'unu o dellos operadores.Asina, tien de tener un réxime de llibre concurrencia pa toles empreses comenenciudes n'executar les actividaes anunciaes; tamién tien de tar dotada de tolos equipos coleutivos necesarios pal funcionamientu de les actividaes loxístiques, cuntar con servicios comunes pa persones y vehículos usuarios; coles mesmes, pue ser alministrada por una entidá única, pública, privada o mista. .[7]

Les plataformes loxístiques con más d'una manera de tresporte son:

  • zones d'actividaes loxístiques portuaries
  • centros de carga aérea *puertos

secos

  • plataformes loxístiques multimodales

Funciones del área de loxística[editar | editar la fonte]

La función loxística encargar de la xestión de los fluxos físicos (materies primes, productos acabaos…) ya interésase a la so redolada. La redolada correspuende nesti casu a:

  • Recursos (humanos, consumibles, enerxía…)
  • Bienes necesarios a la realización de la prestación (almacenes propios, ferramientes, camiones propios, sistemes informáticos…)
  • Servicios (tresportes o almacén subcontrataos,…)

La función loxística xestiona direutamente los fluxos físicos ya indireutamente los fluxos financieros y d'información acomuñaos.

Los fluxos físicos son xeneralmente estremaos ente los “de compra” (ente un provisor y el so veceru), “de distribución” (ente un provisor y el veceru final) y “de devolución” (loxística inversa).

Al empar ye interesante adoptar una visión más global alrodiu de los operadores loxísticos, y ye que munchos d'estos actores consideren qu'una de les sos principales xeres ye la d'optimizar el procesu loxísticu. Acordies con esta visión un operador loxísticu debe non yá ocupase del almacenaxe o tresporte de les mercancíes del so veceru sinón optimizar tola operativa loxística complementaria con cuenta de llograr los meyores resultaos pa la so vecería. Esta xestión puede incluyir mercancíes de distinta naturaleza: industrial, ferretería, xardinería, automoción, e-commerce, alimentación seco non esfrecida o bébores, ente otres.

Pa garantizar esta optimización los operadores loxísticos dotar de modernos almacenes forníos coles últimes teunoloxíes en xestión de stocks (como'l software GSA) y con equipos humanos altamente profesionales y esperimentaos nel área de loxística. D'esi manera consíguese un mayor control de los activos de los veceros según un amenorgamientu de costos.

Loxística de distribución[editar | editar la fonte]

La loxística de distribución inclúi la xestión de los fluxos físicos güei conocida como DFI (distribución física internacional) y DFN (distribución física nacional), como base pa les empreses que determinen el tipu o sistema más conveniente pal fluxu dinámico del so inventariu, d'información y alministrativos siguientes:

  • La previsión de l'actividá de los centros loxísticos
  • L'almacenamientu *

El costo, la caducidá y la calidá de les mercancíes

  • El treslláu de mercancíes d'un llugar a otru del almacén colos recursos y equipos necesarios
  • La preparación de los pidíos o la execución de cross-docking (tránsitu)
  • Delles vegaes, la realización de pequeñes actividaes de tresformamientu del productu (kitting, etiquetáu…)
  • El tresporte de distribución hasta'l veceru.
  • El fluxu correcto de los bienes por que pueda realizase la rellación costo/beneficiu.

Tou esto retribuirá en menor costo, meyor calidá del productu y eliminación de la caducidá.

Loxística inversa[editar | editar la fonte]

La loxística inversa inclúi la xestión de los fluxos físicos, d'información y alministrativos siguientes:

  • Recoyida del productu nes instalaciones del veceru Puesta en conformidá, arreglu, reintegración en stock, destrucción, reciclaje, embalaxe y almacenaxe

Profesionales de la loxística[editar | editar la fonte]

La loxística convirtióse nun oficiu bien curiosu dientro del ámbitu industrial y comercial, pero percima de too a nivel académicu. L'Índiz de Desempeñu Loxísticu (IDL) de 2014, un estudiu recién lleváu a cabu pol Bancu Mundial, considera que la formación de los especialistes en loxística y xestión de la cadena de suministru ye una de les xeres más importantes pal funcionamientu de la economía global.

Anguaño, los puestos direutivos de xerencia media o superior riquen un títulu académicu, col fin de poder controlar y optimizar les complexes cadenes de suministru globales dende'l provisor de la materia primo, hasta'l consumidor final. Yá esisten numberoses universidaes qu'ufierten programes de llicenciatura o máster especializaos en Loxística y Xestión de la Cadena de Suministru.

Una universidá, na que la investigación y l'enseñanza centrar na Xestión y la Loxística de la Cadena de Suministru ye la Universidá Kühne Logistics en Hamburgo (Alemaña). Amás d'una fonda conocencia de la Loxística y de la Xestión de la Cadena de Suministru, tienen de tenese escelentes habilidaes interculturales y falar dellos idiomes. Tamién ye requisitu sine qua non tener un pensamientu global y analítico, amás de capacidá organizativa y habilidaes comunicatives y de lideralgu. Tamién resulten bien útiles pa llevar a cabo negociaciones contractuales con provisores loxísticos o pa preparar decisiones de fabricar o mercar tener conocencies sobre economía y de xacíu, ye obligatoriu tener una conocencia fonda sobre los procesos y en materia llegal.

Principales indicadores (KPI) de la loxística[editar | editar la fonte]

El indicadores tienen de dexar:

  • Midir el rendimientu de les varies organizaciones (provisores, tresportadores, almacenes reguladores, servicios loxísticos…).
  • Xestionar l'actividá en rellación colos oxetivos principales del oficiu (nivel de serviciu, stock, costu, productividá…).

Exemplu d'indicadores de stock[editar | editar la fonte]

  • Evolución de la cobertoria de stock.
  • Evolución de la demanda.
  • Evolución de la obsolescencia.
  • Evolución de valores.
  • Rotación de mercancía.
  • Duración del inventariu.
  • Valor económicu del inventariu.
  • Exactitú de los inventarios.

Exemplu d'indicadores de la función de compres y suministru[editar | editar la fonte]

  • Fiabilidá de la planificación.
  • Plazu d'entrega.
  • Tasa de disponibilidad.
  • Tasa de serviciu.
  • Evolución del númberu de pidíos o llinies de pidíos.
  • Certificación de provisores.

Exemplos d'indicadores d'almacenamientu y bodegaje[editar | editar la fonte]

  • Siguimientu del absentismo.
  • Evolución del volume tratáu en cada procesu del almacén.
  • Primeres Entraes y Primeres Salíes (PEPS).
  • Siguimientu del usu de les capacidaes.
  • Tasa de serviciu de cada procesu.
  • Meyor producción pa la empresa.
  • Costo d'unidá almacenada.
  • Costo d'unidá despachada.
  • Costo metro cuadráu.
  • Unidaes despachaes o acondicionaes por emplegaos.
  • Costo de despachos per emplegáu.
  • Nivel de cumplimientu de despachos.
  • Nivel de puntualidá.

Exemplos d'indicadores del tresporte[editar | editar la fonte]

  • Siguimientu del usu de les capacidaes.
  • Siguimientu del costu por unidá de tresporte, per ruta de tresporte, vale dicir valorización de condiciones óptimas.
  • Tasa de serviciu.
  • Nivel de Serviciu.
  • Órdenes espachaes a tiempu.
  • Tiempos d'entrega.
  • Dañu nel tresporte o dañu de fábrica.
  • Participación per tresporte o vía d'embarque.
  • Costo de distribución global y por tresporte contra la venta mensual o añal.
  • Costo operativu por conductor.

Actores de la loxística[editar | editar la fonte]

La especialización de la loxística traducir na crecedera de la parte subcontratada. Asina, les empreses industrial y comercial concentrar nos sos oficios (core business).

Puede clasificase los operadores loxísticos pero tamién les empreses veceres en función del grau de externalización de les sos loxístiques.

  • Los 1PL (First Party Logistics): sub-contratáu del tresporte *

Los 2PL (Second Party Logistics): externalización del tresporte y del almacenamientu * Los 3PL (Third Party Logistics): externalización del resolución de problemátiques más globales: puesta en marcha de ferramientes, puesta a disposición de conocencies y sistemes pa consiguir l'oxetivu.

  • Los 4PL (Fourth Party Logistics): externalización más amplia, l'operador responsabilizar de la optimización d'una cadena global incluyendo'l so veceru, los sos veceros y los provisores del so veceru.

El mercáu inmobiliariu loxísticu[editar | editar la fonte]

Nel mercáu inmobiliariu loxísticu, onde xeneralmente predomina l'arriendu, esisten distintos productos inmobiliarios que s'afaen a les necesidaes de cada operativa loxística, yá sía pa la loxística d'almacenaxe (naves loxístiques), la loxística de distribución (naves de distribución) y la loxística de mayor rotación (naves de cross-docking). En cada unu d'estos casos ye necesariu conocer les necesidaes concretes de cada operativa pa construyir naves que maximicen la rentabilidá del negociu del operador y la rentabilidá inmobiliaria del propietariu.[8]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Esti términu apaez nel Diccionariu de l'Academia de la Llingua Asturiana. Ver: loxística
  2. «logistics.» Business Dictionary.
  3. «What is logistics? ("logistics means having the right thing, at the right place, at the right time").» Logistics World. Consultáu'l 11 de setiembre de 2016.
  4. Cedillo, Gastón y Sánchez, C. (2008). Analís dinámicu de sistemes industriales. Editorial Tríes, Méxicu. ISBN 978-9682481963
  5. 5,0 5,1 Ballou, Ronald H. (2004). Loxística: Alministración de la Cadena de Suministru, Quinta edición, Naucalpan de Juárez (Méxicu): Pearson Educación. ISBN 978-970-26-0540-9.
  6. Operador y plataformes loxístiques. 8. 2005.  páxs. 116-118. https://revistes.udistrital.edu.co/ojs/index.php/Tecnura/article/view/6249. Consultáu'l 21 d'abril de 2018. 
  7. Operadores y Plataformes Loxístiques.
  8. addmeet.com. «Naves loxístiques, de la renta inmobiliaria a la renta loxística». Consultáu'l 26 de mayu de 2013. «addmeet.com, web de referencia del mercáu loxísticu»

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]