Kamianets-Podilskyi

Coordenaes: 48°40′50″N 26°34′50″E / 48.6806°N 26.5806°E / 48.6806; 26.5806
De Wikipedia
Kamianets-Podilskyi
flag of Kamianets-Podilskyi (en) Traducir Q9289391 Traducir
Alministración
PaísBandera de Ucraína Ucraína
Oblast Óblast de Khmelnytskyi
Tipu d'entidá ciudá d'importancia rexonal d'Ucraína
Cabezaleru/a del gobiernu Simashkevich Mikhaylo
Nome oficial Кам'янець-Подільський (uk)
Каменец-Подольский (ru)
Nome llocal Кам'янець-Подільський (uk)
Кам'янець-Подільськ (uk)
Códigu postal 32300–32318
Xeografía
Coordenaes 48°40′50″N 26°34′50″E / 48.6806°N 26.5806°E / 48.6806; 26.5806
Error de Lua en Módulu:Mapa_de_llocalización na llinia 527: Nun puede amosase la ubicación especificada porque nun esiste'l Módulu:Mapa de llocalización/datos: "Módulu:Mapa de llocalización/datos/Ucraína".
Superficie 27.871 km²
Altitú 360 m
Demografía
Población 100 462 hab. (1r xineru 2017)
Porcentaxe 8.18% de Óblast de Khmelnytskyi
0.24% de Ucraína
Densidá 3604,54 hab/km²
Más información
Fundación 1062 (Gregorianu)
Prefixu telefónicu 3849
Estaya horaria UTC+02:00 (horariu estándar)
UTC+03:00 (horariu de branu)
Llocalidaes hermaniaes
kam-pod.gov.ua
Cambiar los datos en Wikidata

Kamianéts-Podilskyi (ucraín: Кам'янець-Подільський, tr.: Kam'yanets'-Podil's'kyi; tamién llamada Kamyanéts-Podilsky o Kamenéts-Podolsky, armeniu: 'Կամիանեց-Պոդոլսկի') ye una ciudá alcontrada nes márxenes del ríu Smotrich, un afluente del Dniéster, al oeste d'Ucraína. Antiguu centru alministrativu del Oblast de Khmelnytskyi (ucraín: Кам'янець-Подільськa область, treslliteráu, óblast Kamyanéts-Podil'ska), la ciudá ye güei el centru alministrativu del raión (distritu) de Kamianéts-Podilskyi dientro del Óblast de Khmelnytskyi, dempués que'l centru alministrativu del óblast foi tresferíu de la ciudá de Kamianéts-Podilskyi pa la ciudá de Khmelnytskyi en 1941.

La so población envalorada ye de cerca de 99.068 habitantes (el 2004).

Nomenclatura[editar | editar la fonte]

La primer pallabra del nome de la ciudá deriva del vocablu kamin' (ucraín: камiнь) o kamen, significando "piedra" o "roca" en antiguu eslavu oriental. La segunda pallabra referir a la rexón histórica de Podolia (ucraín: Поділля, treslliteráu Podilliya) de la cual Kamianéts-Podilskyi ye considerada la capital histórica. El nome escríbese y pronuncia similarmente en distintos idiomes: en polacu: Kamieniec Podolski, en turcu: Kamaniçe, en rusu: Каменец-Подольский, treslliteráu en Kamenéts-Podolski, en latin: Camenecium, y en Yiddish: קאַמענעץ

Historia[editar | editar la fonte]

Vista de la fortaleza y Kamianéts-Podilskyi

La ciudá foi mentada per vegada primera en 1062 como llocalidá de la Rus de Kiev. En 1241 foi escalada y destruyida polos invasores tártaros y mongoles. En 1352 foi amestada pol rei Casimiro III de Polonia y fíxose capital del voivodato de Podolia, según sede de l'alministración civil y militar.

Mapa del sieglu XVII de la ciudá antigua y el castiellu

L'antiguu castiellu foi reconstruyíu y ampliáu polos reis polacos pa defender el sureste de Reinu de Polonia y la República de les Dos Naciones contra ataques d'otomanos, tártaros, rumanos y moldavos . Tres el Tratáu de Buczacz en 1672, la llocalidá incorporar al Imperiu Otomanu como capital d'un vilayato local, anque la contorna de la ciudá siguieron como territoriu polacu y ellí'l rei Xuan III Sobieski fixo construyir una fortaleza en Okopy, la llamada Trinchera de la Santísima Trinidá. En 1699 la ciudá foi devuelta a la República de les Dos Naciones de resultes del Tratáu de Karlowitz, mientres la fortaleza foi de cutio aumentada hasta ser considerada la más sólida de Polonia-Lituania, de fechu les ruines de la fortificación caltienen entá les bales de fierro de los cañones enllastraos nos sos murios por cuenta de los cercos soportaos.

Tres la segunda partición de Polonia en 1793 la ciudá pasa al Imperiu Rusu, como capital de la gobernación de Podolia (Podólskaya Gubérniya). Una torre de la fortaleza foi usada a entamos del sieglu XIX como prisión del rebelde llabrador Ustym Karmeliuk que consiguió escapar d'ella tres veces.

Arriendes de la Revolución d'ochobre de 1917 la ciudá quedó incorporada de volao a la República Popular Ucraína, y terminó integrada na República Socialista Soviética d'Ucraína en 1919. Mientres la Guerra Polacu-Soviética (1919-1921) la ciudá foi tomada poles tropes polaques y depués devuelta a los soviéticos pol Tratáu de Riga de 1921. A partir d'esa fecha, la ciudá integróse dafechu na Ucraína Soviética.

Magar la mayoría de la población tuvo formada por polacos y ucraínos, el fechu que Kamienéts-Podilsky fuera siempres un centru comercial importante de la rexón dio-y un calter multiétnicu y multirrelixosu, con minoríes importantes de xudíos y armenios. Sol réxime soviéticu, les minoríes étniques sufrieron discriminaciones varies, y la mayoría de la población polaca que permaneció na zona dempués de 1922 foi deportada a Siberia. Mientres la Segunda Guerra Mundial la ciudá foi tomada pola Wehrmacht a fines de 1941 y la so minoría xudía foi blancu de les polítiques d'estermín nazi. Mientres esa guerra, n'el so cercanía desenvolvióse la Batalla de Kamenéts-Podolsky en 1944, y tres la guerra la ciudá se reintegró na República Socialista Soviética d'Ucraína.

Actualidá[editar | editar la fonte]

Kamianéts-Podilskyi ye famosa n'Ucraína pola so antigua fortaleza. Dende 1998 la ciudá tien importancia como centru turísticu col festival añal Kozats'ki zabavy ("Xuegos Cosacos"), qu'inclúi la corrida d'automóviles y delles actividaes de música, arte y teatru, lo cual atrai cerca de 140.000 turistes y aguiya la economía local, según campeonatos de globu aerostáticu realizaos frecuentemente na ciudá.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]