Exércitu Popular de Lliberación

De Wikipedia
Exércitu Popular de Lliberación
País Bandera de la República Popular China República Popular China
Función Defensa nacional
Tamañu aproximao 3,440,000[1] y 1,200,000 de reserva[1]

L'Exércitu Popular de Lliberación (EPL) ye l'exercito nacional de la República Popular China. Foi establecíu'l 1 d'agostu de 1927 (celebráu añalmente como "Día del Exércitu Popular de Lliberación"), como la caña militar del Partíu Comunista de China (PCC). Anque la República cunta con un ministeriu de defensa nacional, ésti nun exerz nengún comandu sobre l'exércitu. Les fuercies armaes del Partíu Comunista de China funcionen como l'exércitu "de facto" del país. La so insinia consiste nun rondel con una estrella colorada que porta los calteres chinos pa primero del octavu, día (1 d'agostu) de la Revuelta de Nanchang.

Representen les fuercies armaes más grandes del mundu, con alredor de 3 millones de persones, amás del exércitu más estensu, con 200 millones d'homes aproximao. L'exércitu chinu ta formáu por cinco fuercies principales que consisten nes Fuercies Terrestres del Exércitu Popular de Lliberación, l'Armada del Exércitu Popular de Lliberación, la Fuercia Aérea del Exércitu Popular de Lliberación, el Segundu Cuerpu d'Artillería (encargáu del armamentu nuclear estratéxicu) y les Fuercies de Reserva del Exércitu Popular de Lliberación. La Policía Armada Popular, una fuercia paramilitar sol control dual de la Comisión Militar Central y el Ministeriu de Seguridá Pública de China dacuando son confundíes como cañes del EPL (dambes tán so xurisdicción de la Comisión Militar Central).

El serviciu militar ye obligatoriu, en teoría, pa tolos homes mayores de 18 años. Les muyeres munches vegaes cumplen con servicios médicos, veterinarios y otres clases de servicios téunicos.

Ta sol comandu de la Comisión Militar Central del Partíu Comunista de China; esiste una comisión idéntica nel gobiernu, pero nun tien una independencia clara. El Ministeriu de Defensa Nacional, qu'opera sol Conseyu d'Estáu, nun exerz nenguna autoridá sobre l'Exércitu y tien muncho menos poder que la Comisión. El Ministru de Defensa Nacional asegura'l control del Partíu Comunista sobre les Fuercies Armaes y el so rol primariu ye d'enllaz oficial con militares estranxeros. Los líderes militares y políticos concentraron los sos esfuercios en crear una fuercia militar profesional pa la defensa nacional y p'aprovir asistencia nel Desarrollu Económicu local y en alministración de desastres. Esto rique la formación d'oficiales especializaos que puedan entender l'armamentu modernu y remanar operaciones d'armes combinaes.

Les tropes a lo llargo del país tán aparcaes en siete rexones militares y más de venti distritos militares.

Historia[editar | editar la fonte]

Insinia del EPL.

L'Exércitu Popular de Lliberación foi fundáu'l 1 d'agostu de 1927 mientres la Revuelta de Nanchang, cuando tropes del Kuomintang remontar sol lideralgu de Zhu De, He Long, Ye Jianying y Zhou Enlai pocu dempués de rematada la primer alianza ente'l Partíu Comunista y el Kuomintang.

Estes primeres tropes fueron conocíes como l'Exércitu Colorado Chinu (chinu simplificáu: 红军; chinu tradicional: 紅軍; pinyin: hóngjūn). Ente 1934 y 1935, l'Exércitu Colorado sobrevivió a delles campañes na so contra comandadas pol Xeneralísimu Chiang Kai-Shek y realizó la Llarga Marcha. Mientres la Segunda Guerra Sino-Xaponesa de 1937-1945, les fuercies militares comunistes fueron integraes nominalmente al Exércitu Nacional Revolucionariu de la República de China formando'l Octavu Exércitu de Ruta y el Nuevu Cuartu Exércitu. Mientres esti ralu de tiempu, estos dos formaciones militares fueron emplegaes principalmente en guerra de guerrilles, pero tamién intervinieron en delles batalles convencionales contra los xaponeses y el Kuomintang.

Depués de la Segunda Guerra Sino-Xaponesa, el Partíu Comunista de China combinó les dos fuercies creaes y les renombró como Exércitu Popular de Lliberación que finalmente trunfó na Guerra Civil China. Mientres la década de 1950, el EPL, con ayuda soviética, tresformar d'un exércitu de llabradores n'unu modernu pa los estándares de la dómina. N'ochobre de 1950, el EPL o'l Exércitu de Voluntarios del Pueblu intervieno na Guerra de Corea en cuanto les fuercies de la ONX al mandu del Xeneral Douglas MacArthur averar al Ríu Yalu. Col pesu d'esta ofensiva, les fuercies chines abasnaron les fuercies de MacArthur fora de Corea del Norte y prindaron Seúl, pero fueron emburriaes, subsecuentemente, de regresu a la llinia xusto al norte del paralelu 38. Esta guerra sirvió tamién como catalizador pa una rápida modernización de la Fuercia Aérea del Exércitu Popular de Lliberación. En 1962, el EPL lluchó contra India na Guerra Chinu-India, na cual consiguió una rápida victoria.

Primeramente a la Revolución Cultural, los comandantes de les rexones militares tendíen a permanecer nel so puestu por llargos periodos. Mientres el EPL asumía un rol más fuerte na política, esto empezó a ser vistu como un retu al control que'l partíu exercía sobre les armes. Los comandantes de rexón que más permanecieren nel so puestu yeren Xu Shiyou, na Rexón Militar de Nanjing (1954-74), Yang Dezhi na Rexón Militar de Jinan (1958-74), Chen Xilian na Rexón Militar de Shenyang (1959-73) y Han Xianchu na Rexón Militar de Fuzhou (1960-74).

Muyer de les tropes del Exércitu Popular de Lliberación nos años setenta.

L'establecimientu d'una fuercia militar profesional, fornida con un modernu armamentu y doctrina foi la postrera de los Cuatro Modernizaciones anunciaes por Zhou Enlai y sofitaes por Deng Xiaoping. Siguiendo la orde de Deng, el EPL hai desmovilizado millones d'homes dende 1978 ya introdució métodos modernos n'árees como'l reclutamiento, la estratexa y la instrucción militar. En 1979, lluchó contra Vietnam a lo llargo de la frontera, nel llamáu Conflictu Sinón-Vietnamita onde se fixo públicu que China había perdíu más de 20.000 soldaos. Dambos bandos proclamaron la so victoria.

Na década de 1980, China amenorgó considerablemente les sos fuercies militares pa lliberar recursos pal desenvolvimientu económicu, col consiguiente torne relativu nos recursos asignaos al EPL. Depués de les Protestes de la Plaza de Tian'anmen de 1989, la correición ideolóxica foi temporalmente alicada como la tema principal nos asuntos militares chinos. La reforma y modernización anguaño hai reasumido la so posición como oxetivu primariu, anque la llealtá política de les fuercies armaes al Partíu Comunista Chinu permaneció como una de les esmoliciones principales. Otra área que concierne a los líderes políticos ye la participación del EPL n'actividaes económiques civiles. Creyóse qu'estes actividaes afectaríen la preparación del EPL, y el mandu políticu intentó desvistir al exércitu de los sos intereses económicos non rellacionaos col ámbitu militar.

Col empiezu de los años 1980, el EPL fixo esfuercios pa pasar d'una fuercia basada en tierra, centrada nuna vasta fuercia terrestre, a una más pequeña, móvil, d'alta teunoloxía, capaz de montar operaciones más allá de les sos fronteres. La motivación pa esti cambéu foi qu'una invasión masiva per tierra pola Xunión Soviética yá nun yera vista como la principal amenaza, siendo reemplazada por una hipotética declaración d'independencia per parte de Taiwán, posiblemente cola asistencia de los Estaos Xuníos d'América, o una confrontación sobre les Islles Spratly.

En 1985, sol lideralgu del Comité Central del Partíu Comunista de China y la Comisión Militar Central de la República Popular China, el EPL pasó de tar constantemente preparáu pa “cutir antes, atacar duru y engarrar una guerra nuclear” a desenvolvese militarmente en tiempos de paz. Deng Xiaoping acentuó la necesidá d'enfocase más na calidá que na cantidá. La decisión del gobiernu chinu en 1985 d'amenorgar el tamañu de les fuercies armaes nun millón d'efectivos foi completada en 1987. El personal dientro de la cúpula de lideralgu foi amenorgáu nun 50%. Mientres el Novenu Plan Quinquenal (1996-2000), el EPL foi retayáu en 500.000 homes y esperábase resta-y otros 200.000 pal añu 2005. El EPL enfocóse n'amontar la mecanización y la digitalización de los sos medios, como tamién la so capacidá pa engarrar una guerra d'alta intensidá.[2]

En 1990, Jiang Zemin llamó a los militares a “reconocer los estándares políticos, ser militarmente competentes, tener un bon estilu de trabayu, xuntase puramente a la disciplina y aprovir brengosu soporte loxísticu” (Chinu: 部队要做到政治合格、军事过硬、作风优良、纪律严明、保障有力; pinyin: bùduì yào zuò dào zhèngzhì hégé, jūnshì guòyìng, zuòfēng yōuliáng, jìlǜ yánmíng, bǎozhàng yǒulì).[3]

La Guerra del Golfu de 1991 amosó a los líderes chinos que l'Exércitu Popular de Lliberación yera una fuercia obsoleta y devasada. La posibilidá d'un Xapón militarizado foi tamién una creciente esmolición dende finales de los 90'. Consecuentemente los líderes militares chinos reaccionaron y aprendieron de los ésitos y fracasos de les Fuercies Armaes de los Estaos Xuníos d'América mientres la Guerra de Kosovo, la Guerra n'Afganistán (2001-presente), la Invasión d'Iraq de 2003 y la llucha contra la Resistencia iraquina. Toes estes lleiciones inspiraron a China a tresformar les sos fuercies en fuercies basaes na calidá más que na cantidá.

El Presidente Jiang Zemin proclamó oficialmente una Revolución n'Asuntos Militares”, como parte de la estratexa militar oficial de 1993 n'orde de modernizar les fuercies armaes chines. Un llogru de la revolución” foi tresformar al EPL nuna fuercia capaz de ganar lo que se denomina “guerres locales so condiciones d'alta teunoloxía” en llugar d'una guerra masiva, apoderada pola ventaya numbérica nes fuercies terrestres. Los planificadores militares abogen por campañes curties pero decisives llindaes al algame xeográficu y a los sos llogros políticos. En contraste col pasáu, dáse-y más atención a la reconocencia, movilidá y penetración fonda. Esta nueva visión movilizó recursos escontra l'Armada y la Fuercia Aérea. El EPL tamién ta preparar pa escenarios de guerra espacial y cibernética.

Nos postreros 20 años el EPL adquirió avanzaos sistemes d'armes de Rusia, incluyendo destructores Clase Sovremenny, aeronaves Sujói La so-27 y Sujói La so-30 y submarinos diésel-llétricos Clase Kilo. Tamién completó la construcción de dellos destructores y fragates incluyendo dos destructores Clase Tipo 052C pa la defensa antiaérea (AAW poles sos sigles n'inglés). Adicionalmente tiense intenciones de desenvolver una industria aeroespacial y militar local cola producción del Chengdu J-10. El EPL botó un nuevu submarín nuclear Clase Tipo 094 (Códigu OTAN: Clase Jin) el 3 d'avientu de 2004, capaz de llanzar cabeces nucleares con abondu algame pa cutir blancos al traviés del Océanu Pacíficu.

Serviciu militar obligatoriu[editar | editar la fonte]

El Lanzhou (DDG170) ye un destructor Tipu 052C de l'Armada del Exércitu Popular de Lliberación.
Chengdu J-20, un avión furtivu de la quinta xeneración de caces de reacción, en desenvolvimientu pa la Fuercia Aérea del Exércitu Popular de Lliberación.
Rexones militares en 1996 del Exércitu Popular de Lliberación.

Téunicamente, el serviciu militar nel exércitu ye obligatoriu pa tolos ciudadanos chinos. Sicasí, na práutica ye totalmente voluntariu, una y bones teniendo en cuenta la gran población china y el gran númberu de persones que trabayen como voluntarios pa xunise a les fuercies armaes regulares, les autoridaes nun fixeron cumplir un verdaderu proyeutu d'inscripción. A los 18 años d'edá los ciudadanos chinos tienen que rexistrase ante les autoridaes del gobiernu, d'una manera similar al Sistema de Serviciu Selectivu de los Estaos Xuníos. La principal esceición a esti sistema aplicar a los estudiantes universitarios potenciales (homes y muyeres), que tienen de sometese a entrenamientu militar (polo xeneral mientres una a cuatro selmanes) antes o un añu dempués del entamu de los sos cursos.

L'artículu 55 de la Constitución de la República Popular China establez el serviciu militar obligatoriu al afirmar: "Ye un deber sagráu de too ciudadanu de la República Popular China'l defender la so patria y aguantar la invasión. Ye una obligación d'honor de los ciudadanos de la República Popular China cumplir el serviciu militar y xunise a les fuercies de la milicia." La llei a día de güei ye inda la llei de 1984 (Llei del Serviciu Militar, na que se detalla'l fundamentu xurídicu del serviciu militar obligatoriu, que describe'l serviciu militar como un deber pa "tolos ciudadanos ensin qu'haya distinción de raza o relixón". Esta llei nun foi modificada dende la so entrada a valir.

El serviciu militar obligatoriu namái esiste oficialmente dende l'establecimientu de la República en 1949, y, en teoría, tolos ciudadanos chinos tuvieron la obligación de realizar el serviciu militar. Téunicamente, los ciudadanos de 18 a 22 años d'edá entren al serviciu militar obligatoriu, con una obligación de serviciu de 24 meses. Esto inclúi 18 a 19 años d'edá pa les muyeres graduaes de secundaria que cumplen colos requisitos específicos pa trabayos militares.

El serviciu militar realízase de normal nes fuercies armaes regulares, pero la llei de 1984 nun dexa'l reclutamiento nes fuercies de reserva. Los residentes de Ḥong Kong y Macáu, sicasí, a partir de 1997 y 1999 tán exentos d'apuntase nel exércitu.

Fuercies terrestres[editar | editar la fonte]

El EPL esplega la mayor fuercia de tierra na actualidá, con alredor de 1,6 millones d'efectivos, o'l 70% de la mano d'obra total del EPL (2,3 millones).

Les fuercies regulares del exércitu de tierra tán compuestes por 18 grupos d'exércitos, que son unidaes d'armes combinaes, caúna con aproximao de 30,000 a 65,000 persones. Los exércitos entienden, según l'Institutu Internacional pal Equilibriu d'Estudios Estratéxicos pal añu 2006, nueve divisiones blindaes, tres divisiones d'infantería mecanizada, 24 divisiones motorizadas d'infantería, 15 divisiones d'infantería, dos divisiones d'asaltu anfibiu, una brigada d'infantería mecanizada, 22 brigaes d'infantería motorizada, 12 brigaes blindaes, siete divisiones d'artillería, 14 brigaes d'artillería, 19 brigaes d'artillería antiaérea de misiles y 10 de l'aviación del exércitu (helicópteros) reximientos (dos cursos).

En tiempos de crisis les Fuercies Terrestres del EPL van vese reforzaes pola entrada de numberosos reserves y unidaes paramilitares. El componente de reserva del EPL tien alredor de 1.2 hasta 1.5 millones de persones. A lo menos el 40% de les divisiones y brigaes del EPL tán mecanizadas o blindaes.

Magar gran parte de la Fuercia Terrestre del EPL ta amenorgándose nos últimos años, los elementos d'usu intensivu de teunoloxía, tales como les fuercies d'operaciones especiales, l'aviación militar (helicópteros), misiles tierra-aire (SAM), y les unidaes de guerra electrónica espandiéronse rápido. La última doctrina operacional de les fuercies terrestres del EPL sorraya la importancia de la teunoloxía de la información, la guerra electrónica ya información y los ataques de llargu algame de precisión na guerra del futuru.

Los infantes de marina de China tienen una formación estensa en CQC y combati cuerpu a cuerpu.

Principales intervenciones[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 China's Armed Forces, CSIS (Page 24). 25 de xunetu de 2006. http://www.csis.org/media/csis/pubs/060626_asia_balance_powers.pdf. 
  2. The Political System of the People's Republic of China. Chief Editor Pu Xingzu, Shanghai, 2005, Shanghai People's Publishing House. ISBN 7-208-05566-1, Chapter 11 The State Military System.
  3. News of the Communist Party of China, Hyperlink (retrieved 28 March 2007).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]