Luchino Visconti

De Wikipedia
Luchino Visconti
presidente del xuráu del Festival de Cannes


André Chamson - Miguel Ángel Asturias
Vida
Nacimientu Milán[1]2 de payares de 1906[2]
Nacionalidá Bandera d'Italia Reinu d'Italia  (2 payares 1906 -  18 xunu 1946)
Bandera d'Italia Italia  (18 xunu 1946 -  17 marzu 1976)[3]
Residencia Q124310978 Traducir
Muerte Roma[1]17 de marzu de 1976[2] (69 años)
Sepultura Q124310978 Traducir[4]
Causa de la muerte accidente vascular cerebral
Familia
Padre Giuseppe Visconti de Modrone
Madre Carla Erba Visconti di Modrone
Pareyes Helmut Berger
Hermanos/es Donna Uberta Visconti di Modrone (en) Traducir
Familia
Pueblu Visconti di Modrone (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes italianu[5]
Alumnu de Lorenzo de Paolis
Oficiu direutor de teatru, direutor de cine, guionista, escritorrealizador
Trabayos destacaos El gatopardo (es) Traducir
Ludwig (es) Traducir
Rocco y sus hermanos (es) Traducir
La caída de los dioses (es) Traducir
Senso (es) Traducir
Obsesión (es) Traducir
El inocente (es) Traducir
Muerte en Venecia (es) Traducir
Premios
Nominaciones
Xéneru artísticu Neorrealismu italianu
IMDb nm0899581
Cambiar los datos en Wikidata

Luchino Visconti di Modrone (2 de payares de 1906Milán – 17 de marzu de 1976Roma), conde de Lonate Pozzolo, foi un aristócrata, direutor d'ópera y de cine italianu. Foi unu de los cineastes italianos contemporáneos más reconocíos a nivel internacional.[ensin referencies]

Biografía[editar | editar la fonte]

Luchino Visconti nació en Milán, Lombardía, Italia en 1906, nel senu d'una familia de la más antigua aristocracia lombarda, los Visconti, que'l so llinaxe remontar al Renacimientu. Yera fíu del duque Giuseppe Visconti di Modrone, y de Carla Erba, fía d'un poderosu industrial milanés.

Dende bien nuevu venceyar al teatru de la Scala de Milán, (convirtiéndose la ópera nuna de les sos pasiones), mediu d'espresión artísticu col que'l so güelu, el duque Guido Visconti, y el so tíu Huberto Visconti caltuvieron una estrecha rellación, pos dambos fueron sovrintendenti (superintendentes) del teatru de la Scala.

Carrera nel cine[editar | editar la fonte]

Obsesión, La terra trema y Senso[editar | editar la fonte]

En 1935 treslladóse a París, onde gracies a Coco Chanel vencéyase y collabora col cineasta francés Jean Renoir, con quien participó como asistente de direición en Los Baxos Fondos (1936) y como asistente y diseñador de vestuariu en Una partida de campu (Une Partie de Campagne) (1937).

La so obra depués avérase a los principios artísticos del neorrealismu. Obsesión (de 1943) foi la primer película neorrealista, movimientu que toma como antecedente al novelista Giovanni Verga; introdució una nueva visión del cine, de la direición d'actores (frecuentemente non profesionales) y na concepción de la realidá y de los problemes sociales. El neorrealismu nun foi una escuela con principios y personalidaes artístiques totalmente concordantes, nin n'el direutores nin nos guionistes, d'ende que se sostuvo la esistencia d'una llinia más idealista, representada por Roberto Rossellini, y otra, más próxima al marxismu o a les concepciones sociales allegaes, representada xustamente por Visconti, ente otros.

Unu de los teóricos marxistes más importantes del neorrealismu foi Guido Aristarco, autor de La disolución de la razón, -discursu sobre'l cine- quien consideró que La tierra tremez (La terra trema, de 1948) yera la película más llograda y avanzada ideolóxica y estéticamente, qu'entamaba una busca del home ante les coses que nun les sometía a éstes como permanentes por sigo mesmes, lo que constituyiría una alienación, y que tampoco almitía una naturaleza humana inmutable (cine antropomórfico de Visconti).

Con Obsesión en 1943, película de fuerte influencia renoiriana, Visconti trataba temes non aceptables hasta entós pola censura fascista sobre la base d'una novela de James M. Cain, El carteru llama dos veces, narrando l'asesinatu d'un home cometíu pol amante de la so esposa. Lo que más impactó a la sociedá italiana de la dómina, más allá de la escelente direición d'actores y la minuciosidad d'estilu, foi'l clima d'opresión y l'ámbitu sórdido que se percibía nel filme, magar nun tener aparentes implicancias polítiques.

Los años que siguieron hasta la so segunda realización (La tierra tremez (La terra trema, en 1948) atoparon a Visconti comprometíu cola llucha antifascista y la resistencia italiana. Les dures condiciones de vida de los pescadores, llabradores y obreros del sur italianu atroparon la so atención, y sirvieron d'inspiración al so nuevu filme, que foi un fracasu económicu, pero allugó a Visconti nel visu de la escena político y social de la dómina, pol compromisu moral y humanu qu'había engarráu.

Nos años 50, dempués de filmar Bellísima, protagonizada por Anna Magnani, melodrama ambientáu nel mundu cinematográficu, Visconti encaró la tema del Risorgimento y l'unidá italiana con Senso, una historia d'amor ambientada nos momentos más dramáticos del Risorgimento y una visión crítica qu'otra vegada abrió'l camín por que la censura imponer con tola so fuercia. Esa concepción totalizadora del Risorgimento completar cola inclusión d'un aspeutu cultural importante: una ópera de Verdi y l'espíritu del melodrama verdiano como migollu de la película.

Rocco e i suoi fratelli, y El Gatopardo[editar | editar la fonte]

Escena qu'axunta a los principales actores de El Gatopardo: Burt Lancaster, Alain Delon y Claudia Cardinale.

Depués d'una incursión escontra un cine creador cola llibre adautación d'una obra de Dostoievski, Les nueches blanques, Visconti retomó'l senderu de los films munidos de cuestionamientos sociales, cola película Rocco e i suoi fratelli (1960). Nuevamente encetó la tema de los conflictos sufiertos polos llabradores meridionales, esta vegada nel marcu de la historia d'una familia que se tresllada a Milán y la dura realidá qu'ellí tien d'enfrentar.

La importancia que Visconti otorgaba al nucleu familiar nel contestu de los sos films, tamién ye puesta de manifiestu n'otres películes.

En El gatopardo, la so siguiente realización, concretó los nicios de gran producción evidenciados na so película anterior. Nella, con gran guapura visual y basándose nel llibru de Giuseppe Tomasi di Lampedusa, reflexó les reflexones del príncipe Di Salina sobre la decadencia de la so clase nobiliaria y el so mundu qu'amorrentaba, mientres la nueva burguesía xubía al poder económicu y políticu nel marcu de los acontecimientos que solmenaron Sicilia en 1860 (la invasión de les camises coloraes conducíos por Giuseppe Garibaldi).

Escontra un cine de perspeutiva histórica[editar | editar la fonte]

Atavismo impúdico o Sandra (Vaghe stelle dell'Orsa nel orixinal) en 1965 —un nuevu ensayu del so cine d'interioridá— y L'estranxeru —fiel reproducción de la novela d'Albert Camus—, en 1967, sirvieron d'antoxana a The Damned, una metáfora sobre'l mal y la corrupción moral d'una familia alemana venceyada col nazismu mientres la Segunda Guerra Mundial.

The Damned reflexó con realismu y crudeza una etapa negra na historia de la humanidá, y foi catalogada polos críticos como una película de brillosa minuciosidad histórica.

Muerte en Venecia foi consideráu unu de los films más importantes de la década del 70, siendo'l so conteníu fundamental la contradicción ente l'artista —protagonista de la película— y la so posición burguesa.

Ludwig (sobre Lluis II de Baviera) significó una coherente continuación de la realización anterior, vale dicir, una reflexón alrodiu de les rellaciones de la vida y l'arte, ente la estética y l'ética.

En 1974 dirixó Ficies o Grupu de familia (Gruppo di famiglia in unu internu), declarando Visconti que se trataba d'un filme antifascista nel sentíu críticu y nel sentíu llato del términu.

Poco tiempu enantes de la so muerte, y nun estáu de salú abondo grave, llogró concretar la so última película, L'inocente, adautación de la novela homónima de Gabriele D'Annunzio.

El so fallecimientu produció'l 17 de marzu de 1976 na ciudá de Roma, cuando cuntaba 69 años d'edá.

La collaboración artística ente Visconti y dellos colegues (Claudia Cardinale, Alain Delon, Burt Lancaster, Nino Rota, Silvana Mangano, Suso Cecchi D'Amico, Alida Valli, Dirk Bogarde, Anna Magnani, Rina Morelli, Paolo Stoppa, Giorgio Albertazzi, Anna Proclemer y otros) suma prestíu al trabayu d'unu de los más importantes direutores de cine y ópera del sieglu XX que, al pie del direutores Federico Fellini, Michelangelo Antonioni, Roberto Rossellini, Mauro Bolognini, y más tarde Pier Paolo Pasolini, Bernardo Bertolucci o los hermanos Taviani, asitió al cine italianu nun puestu d'honor.

Los sos trabayos dirixendo ópera[editar | editar la fonte]

La ópera foi'l primer amor de Visconti y el xéneru sirve de marcu o apaez conspicuamente en delles de les sos realizaciones como en Senso, El gatopardo y en Ludwig, que narra la obsesión del rei bávaru pola música de Richard Wagner. El títulu The Damned alude a la ópera homónima de Wagner, trazando un paralelismu ente Wagner y l'Alemaña nazi.

Nel escenariu operísticu milanés llevó al teatru de la so ciudá, La Scala, a una nueva rellumanza coles sos magnífiques puestes n'escena de La Traviata, Anna Bolena, Ifigenia en Táuride y La Sonnambula para Maria Callas.

Trabayó en La Scala, la Ópera de París y Covent Garden en Londres nuna recordada producción de Don Carlos de Verdi con Jon Vickers. Amás de Callas, los sos máximos collaboradores fueron Leonard Bernstein, Carlo Maria Giulini y Franco Zeffirelli, el so más famosu discípulu.

En Muerte en Venecia la música volvió faese presente na figura del torturáu compositor. Al filme deber en gran parte la popularidá actual de la música de Gustav Mahler que'l so Adagietto de la Quinta Sinfonía enmarca cada escena.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Dhia Cristiani (1921 – 1977)
nun fotograma de la película
de 1943 Obsesión.

Trayeutoria en teatru[editar | editar la fonte]

=== Direutor de teatru en prosa Llista de columnes|2|

}}

Collaboraciones (teatru en prosa)[editar | editar la fonte]

=== Direutor d'ópera Llista de columnes|2|

}}

Ballet[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Ismael R. Arcella, Luchino Visconti, en Los Homes de la Historia, Nᵘ35, Centro Editor d'América Llatina, Buenos Aires, 1976.
  • Andrés Carlos Bonatti, Luchino Visconti di Modrone, un xeniu del cine, Revista Mondu Lombardu, Nᵘ8, Buenos Aires, aprile 1993.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 30 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. «LIBRIS» (26 setiembre 2012). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  4. URL de la referencia: https://fr.findagrave.com/memorial/6810834/luchino-visconti.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]