Nuevu Mundu

De Wikipedia
El Nuevu Mundu llamáu América (1596) por Teodoro de Bry.
Primer desembarcu de Cristóbal Colón n'América 1492. (Esposición Nacional, Medaya de primer clase) por Dióscoro Puebla.

El Nuevu Mundu ye unu de los nomes históricos con que se denominó al continente americanu dende finales del sieglu XV de resultes del descubrimientu d'América en 1492 per parte de los españoles. El axetivu nuevu emplegar pa estremalo del "Vieyu Mundu", esto ye, los continentes yá conocíos polos europeos: Europa, Asia y África. Por esa razón xustificábase l'usu d'un términu inéditu pa designar al continente recién descubiertu y atopáu.

En principiu, Cristóbal Colón (quien la mayoría cree en que l'afayó), creyó que llegara al continente asiáticu, llamáu Indies por Marco Polo. Esi tracamundiu fizo que los europeos denominaren Indies Occidentales a les islles recién descubiertes, n'oposición a les Indies yá conocíes que dende entós empezaron a llamase Indies Orientales. Por esa mesma equivocación a los nativos americanos denominóse-yos indios. Sicasí, yá nel so tercer viaxe (1498-1500) el mesmu Colón alvirtió que se trataba d'un nuevu territoriu, desconocíu hasta entós. D'esta forma, dende l'añu 1507 les cartografíes empezaron a amosar a América como un nuevu continente a partir de los trabayos d'Amerigo Vespucci, Juan de la Cosa y Martin Waldseemüller.

Esta designación nun tien d'interpretar se como sinónimu de mundu modernu o mundu contemporaneu, una y bones estos dos últimos conceutos suelen referise a periodos históricos concretos, y non a una masa de tierra o continente específicos. Pal posterior descubrimientu d'Australia utilízase'l términu novísimo mundu.

Usu actual[editar | editar la fonte]

Anguaño l'usu del términu Nuevu Mundu ta circunscrito principalmente a los siguientes ámbitos:

  • Nun contestu históricu al referise al descubrimientu d'América polos europeos.
  • En bioloxía pa describir grupos d'especies que namái s'atopen n'América frente a los que se topen nel Vieyu Mundu.
  • Na producción de vinos:
    • Pa describir cualquier vinu producíu fora de les árees tradicionales que cultiven vinu n'Europa y el norte d'Áfriquesobremanera los del norte y sur d'América, Sudáfrica y Australia.
    • Pa describir un estilu de vinu popularizáu por productores del Nuevu Mundu. Estereotípicamente producíos nel sureste d'Australia y California (EE. XX.), y descripto pola variedá d'uves más que la viña, estos vinos son maduros, de color más escuru, con más cuerpu, nidios, más frutados y con más alcohol que los productos tradicionales europeos. El términu utilizar pa describir un vinu con una o toes estes carauterístiques producíes en cualquier rexón vitivinícola. A la inversa, un vinu producíu nel Nuevu Mundu podría ser consideráu del estilu del Vieyu Mundu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]