Deportivu Alavés

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Datos xenerales
Fundación 23 de xineru de 1921(97 años)
como Sport Friend's Club
Propietariu(os) Bandera d'España Saski Baskonia
Presidente Bandera d'España Alfonso Fernández de Trocóniz
Entrenador Bandera d'España Abelardo Fernández
Instalaciones
Estadiu Mendizorroza
Allugamientu Pasio de Cervantes , s/n, 01007
Bandera d'España Vitoria, Álava, España
(Coord. 42°50′14″N 2°41′17″W / 42.837111°N 2.688000°W / 42.837111; -2.688000)
Capacidá 19 840 espectadores
Inauguración 27 d'abril de 1924(94 años)
Otru complexu Ibaia, Vitoria (Álava) España
Uniforme
Kit left arm alaves1819h.png
Kit body alaves1819h.png
Kit right arm alaves1819h.png
Kit shorts alaves1819h.png
Titular
Kit left arm alaves1819a.png
Kit body alaves1819a.png
Kit right arm alaves1819a.png
Kit shorts.svg
Alternativa
Kit left arm alaves1819t.png
Kit body alaves1819t.png
Kit right arm alaves1819t.png
Kit shorts.svg
Tercera
Actualidá
Actualidá Soccerball current event.svg LaLiga 2017-18
Sitiu web oficial
[editar datos en Wikidata]

El Deportivu Alavés, S.A.D, más conocíu a cencielles como Alavés, ye un club de fútbol con see na ciudá de Vitoria, España. Fundáu'l 23 de xineru de 1921 como Sport Friend's Club, participa na máxima categoría de la Lliga Nacional de Fútbol Profesional, la Primer División d'España, dende la temporada 2016-17, na qu'ocupa'l trixésimu puestu na so clasificación histórica.

El so mayor llogru deportivu tuvo llugar nel añu 2001, cuando, nel so debú en competición europea, foi subcampeón de la Copa de la UEFA —actual Lliga Europa— en perdiendo frente al Liverpool Football Club por un gol d'oru na prórroga por un 5-4 final.[1] Por cuenta de dicha actuación atopar ente los ventiocho equipos españoles n'apostar una competición internacional. Tocantes a títulos, llogró cinco campeonatos de lliga en divisiones inferiores nacionales como meyores distinciones.

Identificáu polos sos colores azul y blancu —del que recibe l'apellativu de «albiazul»—, la so entidá xurídica ye la de sociedá anónima deportiva (S. A. D.) por aciu el Decretu de la Llei del Deporte 10/1990,[2][3] pa favorecer el asociacionismo deportivu de base, y establecer un modelu de responsabilidá xurídica y económica pa entidaes de calter profesional. Partida la propiedá ente socios accionistas, el propietariu mayoritariu ye'l club de baloncestu Saski Baskonia —personalizáu na figura del so máximu accionista Josean Querejeta—, ente que'l presidente del club ye Alfonso Fernández de Trocóniz. Apuesta los sos alcuentros como local nel estadiu de Mendizorroza, con un aforu de 19 840 espectadores, y cuenta amás con unes instalaciones deportives en Ibaia dedicaes al llabor de formación.

Ente ellos destaca'l Deportivu Alavés "B", el so equipu filial, que milita nel grupu IV de la Tercera División d'España. Enantes llegó a cuntar con un tercer equipu, el Deportivu Alavés "C", sumíu nel añu 2005.

Historia[editar | editar la fonte]

Antecedentes y orixe[editar | editar la fonte]

Los oríxenes del foot-ball en Vitoria de principiu del sieglu XX, influyíos polos sos vecinos vizcainos, remontar al añu 1908 con un primitivu Deportivu Alavés, club con dilatada hestoria nel ámbitu rexonal vascu pero non venceyáu al actual. La capital alavesa, que na dómina atopábase más atraida pola práutica del ciclismu vixente na actualidá como una de les rexones más representatives de dichu deporte—, atopó en clubes como la Unión Sportiva Alavesa, o la Ciclista Vitoriana, que dieron tres una fusión col Vitoria Foot-ball Club.[4] El Deportivu y el Vitoria fueron los primeres protoclubes qu'impulsaron el foot-ball na zona y los que provocaron la fundación de munchos otros. Ente ellos destacó la creación en 1915 de la sociedá pluridisciplinar del primitivu Club Deportivu de Vitoria, que xunto al desempeñu de los equipos vascos nel Campeonatu d'España foi sicasí insuficiente pa dar un definitivu impulsu al fútbol alavesista quien ye incapaz d'aniciar una asociación con plena dedicación futbolística con igual trescendencia a la que socedida n'otres rexones del país.[4]

Álava Foot-ball Club, el New Club o'l Sporting Club, destacando tamién l'apaición d'equipos pertenecientes a les doctrines relixoses como la del Colexu de Marianistas y l'equipu del Colexu de Corazonistas tampoco llograron l'oxetivu.[4]

Llegóse asina al 1 de xunetu de 1920, fecha na que José Cabeces constituyó finalmente un club remarcable nel aportar del fútbol vitoriano: el Sport Friend's Club.[5] L'asociación, formada íntegramente por estudiantes universitarios, xugó diversos alcuentros nos que dio amuesa d'un gran potencial. El modestu club, de camisa y pantalón blancos, escoyó nueva xunta directiva'l 6 de xineru de 1921 con Hilario Dorao Íñiguez como presidente.[6] Allugáu na segunda categoría del fútbol vasco, o de la Rexón del Norte, el 23 de xineru, en enfrentándose al tamién local Reximientu de Cuenca nel Campu de Cervantes con empate final 1-1, foi la última fecha na que xugó so esa denominación.[4] Celebraron entós los sos integrantes una xunta directiva na qu'ente otros puntos alcordóse'l camudó de nome por unu más representativu, el de Deportivu Alavés.[7]

Motiváu'l cambéu pol desconciertu ente los aficionaos tan británicu nome y, d'otru, l'aspiración de convertise na sociedá futbolístico y deportivo más importante de la provincia,[4] xugaron el so primer alcuentru so la so nueva acepción nel Campu del Camín de Lasarte el 7 de marzu. El rival, el yá conocíu Reximientu de Cuenca, cayó ganáu por 3-2.[4]

Malapenes un par d'años dempués, decidió dar otru impulsu a la sociedá pa incorporar nueves seiciones d'otres práutiques deportives a la entidá, polo que varió nuevamente la so denominación a la de Club Deportivu Alavés.[4]

La dómina gloriosa» y la posguerra[editar | editar la fonte]

En 1928 l'Alavés queda subcampeón del Campeonatu Rexonal de Vizcaya por detrás del Athletic Club,[8] lo que-y valió apostar la Copa de 1928, na que l'Alavés quedó 1º na liguilla inicial,[9] esanició en cuartos al Real Murcia,[10] pero cayó en semifinales contra'l F.C. Barcelona,[11] campeón d'aquella edición.[12]

Tamién en 1928 créase la lliga de fútbol, y l'Alavés ye incluyíu na 2ª División. Al añu siguiente, yá se fixo colos servicios de pernomaos de la talla de Ciriaco Errasti y Xacintu Quincoces —consideraos como la meyor pareya defensiva d'España—,[6] Antero, Roberto y Modestu que fueron los primeres internacionales del club al ser convocaos pa participar nos Xuegos Olímpicos d'Ámsterdam. Naquel añu, l'Alavés quedó campeón del Campeonatu de Vizcaya, lo que-y dio de nuevu una plaza p'apostar la Copa del Rei, anque esta vegada cayó en 1/16 frente al Racing Club de Ferrol.

“Dos nomes que por sigo solos basten pa enllenar una hestoria futbolística: dotaos d'una compenetración almirable, d'un golpe de vista prodixosu, d'inmeyorables condiciones físiques y de una concepción de xuegu verdaderamente fantástica”.

Reseñes de la prensa sobre Ciriaco y Quincoces. Años 1930.

Na temporada 1929/30 l'Alavés foi'l primer equipu en xubir a la 1ª División, anque solo permaneció na categoría máxima mientres les siguientes trés temporaes. Tamién en 1930 l'Alavés gana'l campeonatu rexonal que da'l pase p'apostar la Copa del Rei, imponiéndose al Sporting de Xixón en 1/16, al C.Atl. Osasuna n'octavos, pero volviendo cayer frente al F.C. Barcelona en cuartos. En 1931 el Alavés queda 2º nel campeonatu rexonal y apuesta la Copa de 1931, pero cai en 1/16 frente al C.Y. Sabadell. Al añu siguiente, l'Alavés supera na Copa de 1932 al C.Atl. Osasuna en 1/16, al Atlético de Madrid n'octavos, pero cai frente al Athletic en cuartos.

Na temporada 1932/33 l'Alavés queda n'última posición y baxa a segunda,[13] y na siguiente temporada vuelve quedar n'última posición, encadenando asina dos descensos consecutivos, lo que lu provocó graves problemes económicos.

Tres la Guerra Civil Española, l'Alavés quedó incluyíu de la Segunda División d'España 1939/40 pero baxó esi mesmu añu hasta les categoríes rexonales. Sicasí, esa temporada'l conxuntu albiazul pudo apostar la Copa de 1939, venciendo n'octavos al Bilbao Athletic, al Racing de Santander en cuartos, pero cayendo frente al Sevilla C.F. en semifinales, igualando asina la marca consiguida na edición de 1928. Tamién apostó l'Alavés la Copa de 1940, pero foi esaniciáu pol Bilbao Athletic en 1/16.

Na temporada 1943-44, xubió a Tercera División, y en 1946 lográ el so primer títulu nacional: la Copa Federación, venciendo na final por 3-2 al S.D. Sueca. Tamién en 1943 l'Alavés volvió apostar la Copa del Generalísimo, pero cayó esaniciáu en 1/16 pol Real Zaragoza.

Al añu siguiente, na Copa de 1944, l'Alavés esanicia a numberosos equipos en rondes preliminares, pero na 5ª d'eses rondes cai frente al C.D.F.N. Palencia.

Años 50, 60, 70 y 80[editar | editar la fonte]

Tres l'ascensu de 1951 a Segunda, l'Alavés apostó de nuevu la Primer División na temporada 1954/55. Esti nuevu ascensu supunxo la segunda aventura del Alavés na máxima categoría del fútbol español mientres apenes 2 años, nos que quedó en posiciones 10ª y 14ª. En 1954 l'Alavés volvería apostar la Copa del Generalísimo, pero cayería n'octavos frente al Real Madrid C.F..[14] L'Alavés fadría lo propio na Copa de 1955, cayendo de nuevu nos partíos de desempate de los octavos frente al Deportivu de la Coruña.[15]

L'Alavés volvería apostar la Copa de 1964 esaniciando al Ceuta Sport na 1ª ronda,[16] pero perdiendo en dieciseisavos frente al Real Betis.[17]

Una crisis de mal xuegu devolvió al Alavés a Tercera División, ya inclusive en 1966, púnxo-y otra vegada en cantu de la desapaición.

Mientres les siguientes temporaes, l'Alavés bazcuya ente la 3ª y 2ªB, destacando'l periodu 1974-1983 nel que s'asitia na Segunda División, con destacables actuaciones nes copes de 1978 y 1979, nes qu'algamaron los cuartos de final.

Ascensos y vuelta a la élite[editar | editar la fonte]

Na temporada 1989/90, l'Alavés atopa un puntu d'inflexón al tomar les sos riendes un nuevu grupu d'empresarios, tres unes campañes onde se corrió verdaderu riesgu de sumir. Con Juan Arregui Garay como presidente, y tres la disputa mientres cinco temporaes consecutives de los play off pol ascensu a la Segunda división, llograr en Xaén el 21 de xunu de 1995, comandado por Jesús Aranguren, magar perder 3-1. Tres año más tarde, el 3 de mayu de 1998, y en batiendo'l récord de puntos de la Segunda División española (82) llogra l'ascensu a la Primer División en Mendizorroza ante'l Rayu Vallecanu. Tres 42 años d'ausencia, l'Alavés apostaría la Primer División d'España 1998/99. Esi mesmu añu, l'Alavés sosprendería na Copa del Rei 1998 onde, siendo entá equipu de segunda, esanició a equipos importantes como'l Real Madrid CF o'l RCD Coruña, cayendo en semifinales frente al RCD Mallorca, igualando asina los meyores rexistros históricos en copa llograos en 1928 y 1939.

Un premiu a un trabayu duro y constante efectuáu mientres l'añu, onde se consiguió ganar al Barcelona (1-0 en Mendizorroza y 0-1 nel Camp Nou, dambos goles de Nan Ribera) o a la Valencia en Mestalla (0-2). L'Alavés pasa a ser unu de los equipos más interesantes pa'l xugadores, daos la so lliquidez de pagu y les sos escelentes resultaos.

En rematando la temporada 1999/00 en 6ª posición (la meyor de la so hestoria), l'Alavés consigue clasificase pa la UEFA, por primer y única vegada na so hestoria. Bona parte d'esi méritu correspondió al so porteru Martín Herrera, quien ganó'l Trofeo Zamora al encaxar 37 goles en 38 partíos.

L'Alavés n'Europa[editar | editar la fonte]

Por cuenta de la so clasificación europea, l'Alavés reforzar con futbolistes como Iván Alonso o Ivan Tomić p'apostar la Copa de la UEFA 2000-01. El Gaziantepspor turcu foi'l primera rival européu que vio cómo la entidá brindába-y l'honor a los socios, vistiendo l'equipu con una camiseta colos nomes de los abonaos albiazules.

Na 1ª ronda, el 0-0 de la ida en Mendizorroza paecía complicar la clasificación, pero l'Alavés ganó 3-4 en Turquía. De siguío, esanicia a los noruegos Lillestrøm (1-3 y 2-2) na 2ª ronda, y Rosenborg (1-1 y 1-3) en 1/16 de final, al poderosu Inter de Milán nel so estadiu por 0-2 n'octavos el 22 de febreru de 2001, n'empatando 3-3 en Vitoria, al Rayu Vallecanu en cuartos en venciendo 3-0 en Vitoria y 2-1 en Vallecas, y al Kaiserslautern alemán nes semifinales (En Vitoria 5-1 y 1-4 nel estadiu alemán) y algama la final de la Copa de la UEFA onde cai frente al Liverpool FC (5-4 con gol d'oru na prórroga) el 16 de mayu de 2001 nel Westfalenstadion de Dortmund (Alemaña), nel que yá ye consideráu'l meyor partíu de la hestoria d'esta competición y unu de los 20 meyores alcuentros de tola hestoria.[18]

Cabo destacar la gran actuación de Javi Moreno, determinante nel ésitu del Alavés esa temporada tantu na lliga, onde consiguió 33 goles, como na UEFA. L'Alavés entá güei ye l'equipu que más goles consiguió nuna temporada na hestoria de la Copa de la UEFA con 36, amás ye'l primer equipu en xugar una final de la UEFA nel añu del so debú.[19] Tamién recibió'l premiu a Meyor Afición d'Europa 2001 de manos de la UEFA.

Segunda participación na UEFA y descensu[editar | editar la fonte]

La temporada 2000/01 dexa al Alavés en 10ª posición, pero na temporada siguiente el conxuntu vitoriano algama'l 7º puestu, lo que-y dexa apostar de nuevu la Copa de la UEFA.

El cursu 2002/2003 ye de murnia alcordanza pa la parroquia albiazul, magar fichar a homes de la calidá de Dutruel, Abelardo o Luis Helguera, l'Alavés sufre dos importantes reveses: cai esaniciáu de la Copa de la UEFA 2002-03 na 2ª ronda frente al Beşiktaş JK turcu, y baxa a Segunda División en perdiendo contra'l Betis en Mendizorroza.

El primer añu en Segunda división, con Pepe Mel nel banquín, l'equipu amuésase irregular pero llega con opciones d'ascensu pa la última xornada. L'Alavés xuega en Eibar, gana'l partíu, pero la victoria del Xetafe en Tenerife fai que l'Alavés nun xuba. L'Alavés, tres muncha rumoroloxía, camuda de manos: Gonzalo Antón, herederu de Arregui, viende'l 51% al ucranianu Dmitry Piterman.

La gran crisis del club[editar | editar la fonte]

Tres unes complicaes negociaciones, pel branu de 2007, Fernando Ortiz de Zárate convertir en presidente del Deportivu Alavés.[20] La entidá abasnaba graves problemes económicos debíos a la mala xestión de Dmitry Piterman, polo que'l club entró en concursu d'acreedores, lo qu'acarretó una intervención xudicial. Al tar na situación concursal , el club tenía d'aforrar dineru, polo que llindó drásticamente los fichaxes y munchu xugadores abandonaron el club vitoriano. Mientres la temporada 2007/08 l'Alavés fichó a xugadores nuevos y a Josu Uribe como entrenador coles mires de caltenese en segunda, pero les males resultaos fixeron que Josu Uribe fuera cesáu.

El club fichó entós a José María Salmerón como nuevu técnicu albiazul, consiguiendo la permanencia en Segunda División na última xornada, tres la histórica remontada contra la Real Sociedá (3-2, col gol de Toni Moral nel min 94), y el Celta de Vigo (2-3). La permanencia en segunda dexó que'l club nun sumiera, una y bones el descensu a 2ªB, sería económicamente invidable pal club.

Finalmente, na temporada 2008/09 l'Alavés baxa a Segunda División B en perdiendo 2-1 contra'l Celta de Vigo, ganar 1-0 contra'l Alicante CF y perder 1-0 contra'l Albacete. La temporada 2009/10 en 2ªB empieza con un prometedor arranque, sicasí, tres una mala racha de resultaos, l'Alavés volvió camudar d'entrenador contratando a Iñaki Ocenda,[21] quien conectó col equipu concluyendo la temporada en 5ª posición.

La temporada 2010/11, añu del XC Aniversariu del club, tres un arranque de lliga inmeyorable con 8 partíos invictu, l'Alavés proclamóse campeón d'iviernu del so grupu, siendo amás l'equipu más goliador de tola Segunda División B, sicasí, la bona racha atayar a metá de la segunda vuelta, clasificándose finalmente na 3ª posición. Nos play offs d'ascensu, n'esaniciando a la UD Melilla, cai na 2ª ronda frente al Llugo.

El 2 abril de 2011 Josean Querejeta, presidente del esitosu club de baloncestu local Saski Baskonia, facer col control del club al traviés d'Avelino Fernández de Quincoces, unu de los sos homes d'enfotu, en llogrando sofitu políticu de les instituciones alaveses.[22] Sicasí, la negativa de Caxa Vital al préstamu de 2 millones d'euros al grupu inversor, punxo de nuevu en riesgu la esistencia del club. Finalmente, el 24 de xunu fíxose oficial la entrada del nuevu grupu inversor con Fernández de Quincoces a la cabeza. La nueva temporada conclúi col equipu fora de los puestos de "play-off" y la so prematura eliminación na Copa del Rei frente a la UD Logroñés.

Torna a Segunda División 2013[editar | editar la fonte]

Tres unes temporaes convulsas, la entidá vasca torna a la Segunda División el 1 de xunu de 2013, venciendo nel partíu de vuelta de la eliminatoria d'ascensu al Real Xaén Club de Fútbol por 1-0, con gol de Viguera de penalti y en collechando un empate a un gol nel d'ida apostáu nel estadiu de La Victoria.[23] Amás, la temporada termina de la meyor manera posible, una y bones los babazorros consiguen alzase col títulu de campeón, el 16 de xunu, en venciendo al CD Tenerife por 2-0 na ida y perder por 2-1 na vuelta.

La vuelta al fútbol profesional nun foi senciella. Con dellos cambeos de técnicu, que terminaron con Alberto López como entrenador del primer equipu llogróse la permanencia na categoría de plata na temporada 2013/2014 nos últimos minutos de la última xornada nun épicu partíu frente al Real Xaén con un gol de Guzmán Casaseca.

Tres dellos años intentando solucionar la tema de la delda que'l conxuntu vitoriano abasnaba dende la salida de Dmitry Piterman del club nel añu 2007, a principios de branu del 2015 el club sale del concursu d'acreedores poniendo fin a esa etapa "negra" nel senu del club. Abrir asina un nuevu periodu pal conxuntu vitoriano, nel qu'una vegada esaniciada la delda'l próximu pasu que'l club propondríase sería l'iguar una plantía que-y fixera tornar a la Primer División. Con esi nuevu oxetivu en mente produciría la llegada de José Bordalás al banquín de la entidá de Cervantes el 11 de xunu de 2015.

Vuelta a Primer División 2016[editar | editar la fonte]

Tres tres temporaes xugando na Segunda División d'España, en 2016, con José Bordalás como técnicu albiazul, l'equipu convirtióse matemáticamente n'equipu de primera División na xornada 41 (penúltima xornada), en venciendo por 2-0 al Numancia en Mendizorroza. L'equipu tuvo en puestos d'ascensu directu dende la xornada 15, cuando ganaron por 1-0 al Mallorca. De magar, tuvo ente la segunda y la primer plaza, n'engarradiella col Leganés. Una temporada fantástica que terminó nel Estadiu de Mendizorroza, una vegada confirmáu n'ascensu, con una fiesta nel terrén de xuegu na que Bordalás y dellos xugadores estimaron a los aficionaos el so sofitu mientres tola temporada, faciéndo-yos tamién protagonistes del ascensu.[24]

Una selmana dempués, el 4 de xunu de 2016, l'Alavés enfrentar al Nástic na última xornada del campeonatu. L'equipu albiazul xugábase ser líder de la lliga y l'equipu tarraconense xugábase l'ascensu directu. L'alcuentru terminó 1 a 1 tres un gol de Manu Barreiro nel minutu 89. Con esa resultancia, amás del ascensu yá consiguíu, llogró la primer plaza de la Lliga Adelante y el Nástic abandonó'l segundu puestu d'ascensu directu, siendo esta plaza pal Leganés que xubió a la Primer División per primer vegada na so hestoria.[25]

El 21 de xunu de 2016, l'Alavés fixo oficial la destitución de José Bordalás, el técnicu del ascensu;[26] y nel so llugar foi contratáu Mauricio Pellegrino.[27]

Mientres el branu de 2016, l'estadiu de Mendizorroza foi anováu pa encarar la temporada 2016-2017 na Lliga Santander.[28] Sustituyéronse tolos asientos de les graes por unos azules,[28] modernizáronse los banquinos,[28] el marcador[29] y anovóse el verde 18 años dempués.[30]

Un anováu Alavés, con 18 incorporaciones nueves, empezó amestar frente al Atletico de Madrid nel estadiu Vicente Calderón. El club alavés empató a unu nun azogosa final nel que nel descuentu, Gameiro marcó un penalti pa los colchoneros y un minutu dempués Manu García marcó'l gol del empate.[31]

Partíu apostáu ente'l Deportivu de La Coruña y l'Alavés.

Dos jornada dempués, l'Alavés consiguió la primer victoria nel so regresu a Primer División, ganando al Fútbol Club Barcelona 1-2 nel Camp Nou nun bon partíu pa los vitorianos.[32]

L'equipu supo caltenese mientres la temporada na zona sele de la clasificación, abondo alloñáu de los puestos de descensu gracies a el so bon xuegu, que consiguió poner les coses difíciles a rivales duros. Como anécdota cabo destacar que consiguió la mayor victoria a casa de la so hestoria al ganar al Betis por 1 a 4.[33]

La so bona temporada fíxo-y consiguir matemáticamente la permanencia en Primer a siete jornada del final. Finalmente, quedó novenu na tabla con 55 puntos.

Copa del Rei 2016-2017[editar | editar la fonte]

Na mesma temporada del so regresu a Primer División, l'Alavés fixo un históricu papel na Copa del Rei.

En Dieciseisavos, l'equipu enfrentar al Nastic de Tarragona con un 0-3 nel partíu d'ida,[34] xugando como visitante, y un 3-0 na vuelta como local.[35]

En Octavos, el club enfrentar al Depor quedando, na ida, 2-2[36] y na vuelta, en Mendizorroza, 1-1.[37]

En Cuartos de final, l'Alavés enfrentar al Alcorcón, ganando 0-2 na ida[38] y empatando a 0 en Mendizorroza, nel que punxo ser unu de los peores partíos del club albiazul en tola temporada.[39]

Aun así, l'equipu consiguió clasificase pa les Semifinales, teniendo al Celta de Vigo como rival. Esa eliminatoria acabó con un 0-0 na ida,[40] nel Estadiu de Balaídos y, una selmana más tarde, con un 1-0 en Mendizorroza na recta final del partíu tres un gol de Édgar Méndez.[41]

Superar les semifinales supunxo que l'Alavés clasificárase, per primer vegada nes sos 96 años d'hestoria, pa una final Copa del Rei, que apostóse'l 27 de mayu de 2017 contra'l Fútbol Club Barcelona.

Na final, l'Alavés perdió por 3-1 nun alcuentru nel qu'empezó marcando Lionel Messi pal equipu culé. Minutos dempués empató Theo Hernández de falta directa, pero los tantos de Neymar y Paco Alcácer antes del descansu sentenciaron col definitivu 3-1.

Símbolos[editar | editar la fonte]

Historia y evolución del escudo[editar | editar la fonte]

Himnu[editar | editar la fonte]

El so himnu foi escritu por D. Alfredo Donnay, músicu vitoriano nos 50, anque paez ser qu'en Mendizorroza nació yá nos años 20, la famosa cantarada de "alabin, allaben...". Piterman empecipió un concursu pa crear un himnu en euskera, pero la mala imaxe que tenía Piterman ente los aficionaos y la marcha d'este, provocaron que'l proyeutu quedara nel olvidu.

En dellos partíos nos que'l Deportivu Alavés xuega en Mendizorroza cántase l'himnu en tol estadiu a partir del minutu 21 n'honor al añu de fundación del club.

Puedes ver la lletra del himnu actual equí.

Fonte adicional sobre la lletra del himnu d'Alavés equí

Indumentaria[editar | editar la fonte]

Tres delles temporaes vistiendo les equipaciones de la marca danesa Hummel, la temporada 2017-2018 estrena indumentaria con Kelme.[42] Firma cola que tien robláu'l suministru pa les siguientes 4 temporaes. [43]


Kit left arm.svg
Kit body.svg
Kit right arm.svg
Kit shorts.svg


Primeru (1921)
Kit left arm depal1718h.png
Kit body.svg
Kit right arm depal1718h.png
Kit shorts depal1718h.png


Actual

Infraestructura[editar | editar la fonte]

Estadiu[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Estadiu de Mendizorroza
Interior anováu del estadiu de Mendizorroza.

El Estadiu de Mendizorroza foi inauguráu'l 27 d'abril de 1924. Ta asitiáu nel Paséu Cervantes, al llau de les piscines municipales y de la Fundación Estadiu. El campu sufrió delles remodelaciones, siendo la postrera la sufierta nel añu 2016, col ascensu a Primer División del Alavés. Nesa remodelación, camudóse'l verde 18 años dempués. Tamién se camudaron los asientos de les graes, los marcadores de dambos fondos, los banquinos y el palcu. Aun así, la remodelación más importante foi na temporada 1998/99 tres el tercer ascensu del Alavés a Primer División. Nel añu 2014 Mendizorroza cumplió 90 años, siendo'l tercer campu español más llonxevu, tres el Molinón y Mestalla.

Capacidá: 19.840 espectadores.

Dimensiones del Campu: 105x67 metros.

Direición: Paséu Cervantes s/n, 01007 Vitoria

Muséu[editar | editar la fonte]

El Deportivu Alavés cuenta con un muséu nos baxos de Mendizorroza que foi inauguráu a principios del añu 2005. N'el so interior atopen trofeos como'l del Subcampeonato de la Copa de la UEFA y una placa na que se cataloga a l'afición del Alavés como la meyor del añu 2001 según la UEFA.

Instalaciones deportives[editar | editar la fonte]

El Deportivu Alavés cuenta con otros dos instalaciones deportives:

  • Ciudá Deportiva "El Gloriosu" (Betoño).

Direición: Portal de Betoño 44

Usu: Campos d'entrenamientu de los equipos inferiores.

Equipamientu:

Parking pa 150 vehículos

40.000 m² de superficie

Tribuna pa 200 espectadores

1 campu de yerba natural

3 campu de yerba artificial

3 campos de fútbol sala

  • Ciudá Deportiva "José Luis Compañón" (Ibaia), foi vencida pol difuntu Don Juan Arregui Garay.

Direición: Carretera N-I (Frente al pueblu de Gomecha/Gometxa)

Usu: Campu d'entrenamientu del primer equipu y los equipos inferiores.

Equipamientu:

Parking públicu pa 650 vehículos

1 campu de yerba artificial

3 campos de yerba natural

Terraza cubierta

Datos del club[editar | editar la fonte]

Pa los detalles estadísticos del club vease Estadístiques del Deportivu Alavés

Denominaciones[editar | editar la fonte]

Mientres la so hestoria, la entidá vio cómo la so denominación variaba por diversu circunstancies hasta l'actual de Deportivu Alavés, vixente dende 1921 salvu un curtiu periodu. El club fundar col nome de Sport Friend's Club hasta que se regularizó un añu dempués como Deportivu Alavés.[4]

De siguío se listan les distintes denominaciones de les que dispunxo'l club mientres la so hestoria:

  • Sport Friend's Club: (1920-21) Nome na so nacencia.
  • Deportivu Alavés: (1921-23) Cambéu a un nome más representativu.
  • Club Deportivu Alavés: (1923-34) Nuevu cambéu que englobase el calter polideportivu.
  • Deportivu Alavés: (1934-96) Recupera la so antigua denominación.
  • Deportivu Alavés, S. A. D.: (1996-Act.) Conversión de la entidá nuna Sociedá anónima deportiva (S. A. D.).

Trayeutoria y palmarés resumíu[editar | editar la fonte]

Alliniaciones de la Final de la Copa de la UEFA 2000-01.

Ente los títulos del club destaquen por importancia cuatro campeonatos de la Segunda División, que completa a nivel nacional con otru de la Segunda División "B" y una Copa Federación. Tuvo cerca de llograr los que fueren los sos mayores llogros na temporada 2000-01 y la 2016-17 cuando perdió les finales de la Copa de la UEFA —actual Lliga Europa— y la de la Copa del Rei respectivamente.

De llograr el campeonatu européu, tres una agónica final frente al Liverpool Football Club que remató por 5-4 y decidióse na prórroga, el club fuera unu de los pocos clubes españoles en llogralo al pie de Real Madrid C. F., F. C. Barcelona, Atlético de Madrid, Valencia C. F., y Real Zaragoza. Magar ello ye unu de los veintiocho clubes históricos en tener presencia n'Europa.

A nivel rexonal el club proclamóse vencedor nuna ocasión del Campeonatu de Vizcaya y del Campeonatu de Guipúzcoa, nacíos tres la reestructuración de los campeonatos de la rexón del Norte. Venció un añu antes el Campeonatu de les Brigaes Navarres tamién de calter local, pero ensin reconocer como oficial nuna dómina de posguerra na que tanto'l club como'l fútbol español encaraben una reestructuración pa recuperar antigua solera.[44]

Por etapes, la de los años trenta y la de los años 2000 y 2010 n'intervalos, son por tantu consideraes como los meyores del club no deportivo, y tres el Athletic Club y la Real Sociedá de Fútbol, dambos de mayor llonxevidá, llogró asitiase como'l tercer meyor equipu vascu del fútbol español.

Tocantes a los sos desempeños na Primer División, participó nella doce temporaes, con un sestu puestu como meyor resultancia na temporada 1999-2000, y un decimonovenu como peor na edición 2002-03. Completa la so trayeutoria con treinta y siete años na Segunda División —pa un total de cuarenta y nueve nel fútbol profesional—, dolce na Segunda División "B" y ventidós na Tercera División.

Nota: en negrina competiciones vixentes na actualidá.

Bandera d'España Competición nacional Títulos Subcampeonatos
Segunda División d'España (4) 1929-1930, 1953-1954, 1997-1998 y 2015-2016
Copa d'España (0) 2016-2017. (1)
Segunda División "B" (1) 2012-2013
Copa Federación (1) 1946.
Tol mundu Competición internacional Títulos Subcampeonatos
Lliga Europa (0) 2000-2001. (1)

Club d'Europa y del Sieglu XX IFFHS y Club del añu IFFHS en 2000, 2002, 2014.

Ikurrina Competición rexonal Títulos Subcampeonatos
Campeonatu de Vizcaya (1) 1929-1930. (?)
Campeonatu de Guipúzcoa (1) 1938-1939.

Per otra parte, la Copa Vasca foi una competición futbolística de calter rexonal, en sustitución del Campeonatu Rexonal de Vizcaya mientres un curtiu periodu y como una de les midíes pa regularizar el fútbol na antigua rexón del Norte. Nella desconocen les participaciones del club vitoriano. Nun se contabiliza'l Campeonatu de les Brigaes Navarres, de calter rexonal, por non ser una de les competencies rexonales oficiales d'accesu al Campeonatu d'España.

Títulos oficiales Rexonales Nacionales Europeos Mundiales Total
54px 54px Liga trophy (adjusted).png Copa del Rey (adjusted).png RFEFSCE2.png Liga trophy (adjusted).png Liga trophy (adjusted).png UEFA European Cup.svg Coppacampioni.png UEFA Cup (adjusted).png Coppacoppe.png UEFASP2.png Intercontinental Cup (1997).svg
Deportivu Alavés 1 1 - - - 4 1 1 - - - - - - 8
Datos actualizaos a la consecución del últimu títulu'l 3 de xunu de 2017.

Organigrama deportivu[editar | editar la fonte]

Xugadores[editar | editar la fonte]

Artículu principal:

Na hestoria del club xugaron numberosos futbolistes destacaos del panorama nacional. Ente ellos destacaron pol so rendimientu individual dalgunos como Martín Herrera, «trofeo Zamora» de primera División y Francisco Lleal de Segunda, o Borja Viguera a lo más anotador tamién de la segunda categoría.
Sicasí, y magar nun ser estremaos individualmente, sobresalieron percima d'ellos xugadores como Ciriaco Errasti, Xacintu Quincoces, Manuel Olivares, Simón Lecue, Fernando Sañudo, Javier Berasaluce o Jorge Valdano —pasando curiosamente los siete más tarde al Real Madrid Club de Fútbol onde engrandaron les sos carreres—, Antero de Audicana, Juan Señor, Cosmin Contra o Óscar Téllez ente otros.[45] Cabo tamién mentar al natural Aitor Karanka, quien magar nun debutar col primer equipu foi formáu nes categoríes inferiores del club.

Dicha relación col club madrilanu caltúvose históricamente, siendo munchos el xugadores que vistieron dambes camisetes, destacando na etapa más recién del club xugadores como Manuel Canabal, David Aganzo, Fernando Pacheco, Rubén Sobrín, Marcos Llorente, Theo Hernández o Enzo Fernández por citar dalgunos.


Plantía:Equipu de fútbol empecipio con esquema

| colspan=9 bgcolor=#dcdcdc style="color:black;" align=center| Porteros Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema |- | colspan=9 bgcolor=#dcdcdc style="color:black;" align=center| Defenses Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema |- | colspan=9 bgcolor=#dcdcdc style="color:black;" align=center| Mediocampistes Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema |- | colspan=9 bgcolor=#dcdcdc style="color:black;" align=center| Delanteros Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema |- | colspan=9 bgcolor=#dcdcdc style="color:black;" align=center| Cesiones Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema |- Plantía:Equipu de fútbol fin con esquema

  • El xugadores con dosales cimeros al 25 son, a tolos efectos, xugadores del Deportivu Alavés "B" y como tales, van poder compaxinar partíos col primera y segundu equipu. Como esixen les normes de la LFP, el xugadores de la primer plantía tendrán de llevar los dosales del 1 al 25. Del 26 d'equí p'arriba van ser xugadores del equipu filial.
  • Los equipos españoles tán llindaos a tener na plantía un máximu de trés xugadores ensin pasaporte de la Xunión Europea. La llista inclúi namái la principal nacionalidá de cada xugador, dalgunos de los xugadores non europeos tienen doble nacionalidá de dalgún país de la UE:

Altes y baxes 2017–18[editar | editar la fonte]

Altes
Xugador Posición Procedencia Tipu Costo
Bandera d'Italia Gianni De Biasi Entrenador Bandera d'Albania Seleición d'Albania

align="right" |0 €

Bandera d'España Antonio Sivera Porteru Bandera d'España Valencia C. F.

align="right" |2.000.000 €

Bandera de Chile Guillermo Maripán Defensa Bandera de Chile C. D. Universidá Católica Trespasu[46] 1.200.000 €
Bandera de Brasil Rodrigo Ely Defensa Bandera d'Italia A. C. Milan

align="right" |3.000.000 €

Bandera d'España Rubén Duarte Defensa Bandera d'España R. C. D. Español

align="right" |400.000 €

Bandera d'España Héctor Hernández Defensa Bandera d'España Real Sociedá Cesión 0 €
Bandera de Ghana Mubarak Wakaso Mediocampista Bandera de Grecia Panathinaikos C. F.

align="right" |0 €

Bandera d'España Tomás Pina Mediocampista Bandera de Bélxica Club Brujo Cesión 0 €
Bandera d'España Álvaro Medrán Mediocampista Bandera d'España Valencia C. F. Cesión 0 €
Bandera de Francia Enzo Zidane Mediocampista Bandera d'España Real Madrid Castiella Club de Fútbol Real Madrid Castiella C. F.

align="right" |0 €

Bandera d'España Alfonso Pedraza Mediocampista Bandera d'España Villarreal C. F. Cesión 0 €
Bandera d'España Bojan Krkic Delanteru Bandera de Inglaterra Stoke City F. C. Cesión 0 €
Bandera d'España Rubén Sobrín Delanteru Bandera de Inglaterra Manchester City F. C.

align="right" |2.000.000 €

Bandera d'España Munir El Haddadi Delanteru Bandera d'España F. C. Barcelona Cesión 0 €
Bandera de Bosnia y Herzegovina Ermedin Demirovic Delanteru Bandera d'Alemaña RB Leipzig

align="right" |0 €

Baxes
Xugador Posición Destín Tipu Costo
Bandera d'Italia Gianni De Biasi Entrenador Bandera de ? Nengún Destitución
Bandera d'Arxentina Luis Zubeldía Entrenador Bandera de ? Nengún Destitución
Bandera d'Arxentina Mauricio Pellegrino Entrenador Bandera de Inglaterra Southampton F. C.

align="right" |0 €

Bandera d'España Adrián Ortolá Porteru Bandera d'España Futbol Club Barcelona B Fin de cesión 0 €
Bandera de Marruecos Zouhair Feddal Defensa Bandera d'España Real Betis Balompié

align="right" |3.000.000 €

Bandera de Serbia Nenad Krstičić Defensa Bandera de Serbia Estrella Colorada de Belgrado

align="right" |0 €

Bandera de Francia Theo Hernández Defensa Bandera d'España Atlético de Madrid Fin de cesión 0 €
Bandera de Serbia Aleksandar Pantić Defensa Bandera d'España Villarreal C.F. Fin de cesión 0 €
Bandera d'España Raúl García Defensa Bandera d'España Club Deportivu Leganés

align="right" |0 €

Bandera d'España Cristian Glauder Defensa Bandera de Croacia NK Rudeš Cesión 0 €
Bandera d'España Marcos Llorente Mediocampista Bandera d'España Real Madrid Fin de cesión 0 €
Bandera d'España Víctor Camarasa Mediocampista Bandera d'España Llevante Unión Deportiva Fin de cesión 0 €
Bandera d'España Kiko Femenía Mediocampista Bandera de Inglaterra Watford Football Club

align="right" |0 €

Bandera d'España Edgar Méndez Mediocampista Bandera de Méxicu Cruz Azul

align="right" |5.000.000 €

Bandera d'España Nando Mediocampista Bandera d'España Lorca FC Cesión 0 €
Bandera d'España Sergio Llames Mediocampista Bandera d'España Real Unión Club Cesión 0 €
Bandera de Brasil Deyverson Delanteru Bandera d'España Llevante Unión Deportiva Fin de cesión 0 €
Bandera d'España Juanan Entrena Delanteru Bandera de Croacia NK Rudeš Cesión 0 €
Bandera d'España Gaizka Toquero Delanteru Bandera d'España Real Zaragoza

align="right" |0 €

Bandera d'España Aleksandar Katai Delanteru Bandera de Estaos Xuníos d'América Chicago Fire Cesión 0 €

Parcela técnica[editar | editar la fonte]

Artículu principal:
  • 1926-1927 J. M. Martínez
  • 1926-1927 Amadeo García de Salazar
  • 1928-1929 R. Adarraga
  • 1929-1931 José Baonza
  • 1931-1932 José Encinas
  • 1932-1932 A.G. Salazar
  • 1938-1939 A. G. Salazar
  • 1939-1940 B. Albéniz
  • 1939-1941 Txomin Rei
  • 1940-1941 Francisco Gamborena
  • 1941-1943 G. de Audicana
  • 1943-1944 I. M. Alcorta
  • 1944-1947 Txomin Rei
  • 1946-1948 T. Beristain
  • 1947-1948 B. Albéniz
  • 1947-1948 D. Esparda
  • 1948-1949 I. Oceja
  • 1949-1950 C. Petreña
  • 1950-1952 L. Ausina Tur
  • 1952-1953 A. Molinos
  • 1952-1953 F. Muñoz
  • 1952-1953 A. Alsua
  • 1953-1956 M. Echezarreta
  • 1956-1958 Luis Urquiri
  • 1958-1959 R. Iriondo
  • 1958-1960 M. Echezarreta
  • 1960-1963 Román Galarraga
  • 1963-1964 M. G. Regueru
  • 1964-1965 A. Calvo
  • 1965-1966 Lasa
  • 1965-1966 Luis Urquiri
  • 1965-1966 A. Barcina
  • 1966-1967 F. Elizondo
  • 1966-1967 D.de Quincoces
  • 1967-1969 I. Izaguirre
  • 1968-1970 Ferenc Puskás
  • 1969-1970 M. Ibarra
  • 1969-1970 A. Calvo
  • 1970-1972 A. Barcina
  • 1971-1972 G. de Andoin
  • 1971-1972 M. Millán
  • 1972-1973 K. Aguirre
  • 1973-1975 Román Galarraga
  • 1974-1975 I. Eizaguirre
  • 1974-1975 J. Ispizua
  • 1975-1976 Abdallah Ben Barek
  • 1976-1978 Joseíto
  • 1978-1980 Jesús Aranguren

Presidencia y Xunta directiva[editar | editar la fonte]

  • 1921-1923 Hilario Doráu
  • 1923-1928 José Gabriel de Guinea
  • 1928-1929 Federico Del Campu
  • 1929-1930 Félix Alfaro Fournier
  • 1930-1931 Valentín Verástegui
  • 1931-1934 Ángel Gareizábal
  • 1934-1936 Luis Villanueva
  • 1936-1944 Luis Mansu Ruiz
  • 1944-1946 Fernando De Verástegui
  • 1946-1947 Pedro Orbea
  • 1947-1951 José María Aresti
  • 1951-1955 Carlos Caballero
  • 1955-1956 Luis Molina
  • 1956-1958 Salvador García del Diestru
  • 1958-1959 Juan Arregui Garay
  • 1959-1960 José María Mariaca
  • 1960-1967 José Ustarán
  • 1967-1969 Juan Gorospe
  • 1969-1970 Juan Gómez Baluegera
  • 1970-1972 José Antonio Orbea
  • 1972-1974 Ricardo Ruiz de Gauna
  • 1974-1976 Juan Arregui Garay
  • 1976-1977 José Luis Ruiz de Arcaute
  • 1977-1981 Hipólito Lalastra
  • 1981-1982 Luis Ortiz de Zárate
  • 1982-1982 Juan Arregui Garay
  • 1983-1984 Javier Martínez Balza
  • 1984-1986 Julián Ortiz Gil
  • 1986-1988 José Antonio Rozas
  • 1988-1989 José Luis Menoyo
  • 1989-1998 Juan Arregui Garay
  • 1998-2004 Gonzalo Antón
  • 2004-2007 Dmitry Piterman
  • 2007-2010 Fernando Ortiz de Zárate
  • 2010-2011 Alfredo Ruiz de Gauna
  • 2011-2013 Avelino Fernández de Quincoces
  • 2013-... Alfonso Fernández de Trocóniz

Temporada per temporada[editar | editar la fonte]

Temporada División Posición Copa del Rei
1928 Semifinales
1929 2.ª 3.º 1/16 de Final
1929/30 2.ª 1.º Cuartos
1930/31 1.ª 8.º 1/16 de Final
1931/32 1.ª 9.º Cuartos
1932/33 1.ª 10.º
1933/34 2.ª 10.º
1939 Semifinales
1939/40 2.ª 8.º 1/16 de Final
1940/41 3.ª 1-º 2.ª Ronda
1941/42 2.ª 3.º
1942/43 2.ª 8.º 1/16 de Final
1943/44 3.ª 2.º 5.ª Ronda
1944/45 3.ª 3.º 1/16 de Final
1945/46 3.ª 5.º
1946/47 3.ª 7.º
1947/48 3.ª 10.º 3.ª Ronda
1948/49 3.ª 12.º 1.ª Ronda
1949/50 3.ª 10.º
1950/51 3.ª 2.º
Temporada División Posición Copa del Rei
1951/52 2.ª 9.º
1952/53 2.ª 4.º Octavos
1953/54 2.ª 1.º Octavos
1954/55 1.ª 10.º Octavos
1955/56 1.ª 14.º
1956/57 2.ª 5.º
1957/58 2.ª 7.º
1958/59 2.ª 13.º 1.ª Ronda
1959/60 2.ª 13.º 1.ª Ronda
1960/61 3.ª 1.º
1961/62 2.ª 4.º Octavos
1962/63 2.ª 8.º 1/16 de Final
1963/64 2.ª 16.º 1/16 de Final
1964/65 3.ª 1.º
1965/66 3.ª 3.º
1966/67 3.ª 7.º
1967/68 3.ª 1.º
1968/69 2.ª 14.º
1969/70 3.ª 9.º 1.ª Ronda
1971/72 3.ª 7.º 1.ª Ronda
Temporada División Posición Copa del Rei
1972/73 3.ª 3.º 2.ª Ronda
1973/74 3.ª 1.º 2.ª Ronda
1974/75 2.ª 16.º 3.ª Ronda
1975/76 2.ª 15.º 2.ª Ronda
1976/77 2.ª 8.º 2.ª Ronda
1977/78 2.ª 11.º Cuartos
1978/79 2.ª 9.º Cuartos
1979/80 2.ª 9.º Octavos
1980/81 2.ª 8.º Octavos
1981/82 2.ª 17.º 3.ª Ronda
1982/83 2.ª 17.º
1983/84 2.ªB 3.º 2.ª Ronda
1984/85 2.ªB 3.º 3.ª Ronda
1985/86 2.ªB 5.º 2.ª Ronda
1986/87 3.ª 7.º 1.ª Ronda
1987/88 3.ª 8.º
1988/89 3.ª 2.º
1989/90 3.ª 1.º
1990/91 2.ªB 2.º 2.ª Ronda
1991/92 2.ªB 4.º 3.ª Ronda
1992/93 2.ªB 1.º 3.ª Ronda
Temporada División Posición Copa del Rei
1993/94 2.ªB 1.º 3.ª Ronda
1994/95 2.ªB 1.º 1.ª Ronda
1995/96 2.ª 7.º 2.ª Ronda
1996/97 2.ª 13.º 2.ª Ronda
1997/98 2.ª 1.º Semifinales
1998/99 1.ª 16.º 3.ª Ronda
1999/00 1.ª 6.º 1/16 de Final
2000/01 1.ª 10.º 1/32 de Final
2001/02 1.ª 7.º 1/16 de Final
2002/03 1.ª 19.º Octavos
2003/04 2.ª 4.º Semifinales
2004/05 2.ª 3.º 1/32 de Final
2005/06 1.ª 18.º 3.ª Ronda
2006/07 2.ª 17.º Octavos
2007/08 2.ª 17.º 3.ª Ronda
2008/09 2.ª 19.º 2.ª Ronda
2009/10 2.ªB 5.º 1.ª Ronda
2010/11 2.ªB 3.º 1.ª Ronda
2011/12 2.ªB 6.º 3.ª Ronda
2012/13 2.ªB 1.º 1/16 de Final
2013/14 2.ª 18.º 3.ª Ronda
2014/15 2.ª 13.º 1/16 de Final
2015/16 2.ª 1.º 3.ª Ronda
2016/17 1.ª 9.º Finalista

Últimes clasificaciones[editar | editar la fonte]

Temporada Pos. Pl. Gan Emp Per GA GC G Copa Europa !Notes
1998-1999 1.ª 16 38 11 7 20 36 63 40 3.ª Ronda
1999-2000 1.ª 6 38 17 10 11 41 37 61 1/16 de Final
2000-2001 1.ª 10 38 14 7 17 58 59 49 1/32 de Final UEFA Final
2001-2002 1.ª 7 38 17 3 18 41 44 54 1/16 de Final
2002-2003 1.ª 19 38 8 11 19 38 68 35 Octavos UEFA 2.ª ronda |Baxó
2003-2004 2.ª 4 42 20 14 8 48 32 74 Semifinales
2004-2005 2.ª 3 42 23 7 12 62 47 76 1/32 de Final Xubió
2005-2006 1.ª 18 38 9 12 17 35 54 39 3.ª ronda Baxó
2006-2007 2.ª 17 42 13 13 16 51 60 52 Octavos
2007-2008 2.ª 17 42 12 15 15 41 47 51 3.ª Ronda
2008-2009 2.ª 19 42 11 10 21 42 64 43 2.ª ronda Baxó
2009-2010 2.ªB 5 38 16 14 8 45 31 62 1.ª ronda
2010-2011 2.ªB 3 38 18 12 8 63 43 66 1.ª ronda
2011-2012 2.ªB 6 38 14 17 7 64 39 59 3.ª ronda
2012-2013 2.ªB 1 38 25 7 6 57 22 82 1/16 de Final Xubió
2013-2014 2.ª 18 42 12 13 17 57 57 51 3.ª ronda
2014-2015 2.ª 13 42 14 11 17 49 53 53 1/16 de final
2015-2016 2.ª 1 42 21 12 9 49 35 75 3ª ronda Xubió
2016-2017 1.ª 9 38 14 13 11 41 43 55 Final

Categoríes inferiores[editar | editar la fonte]

Deportivu Alavés "B"[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Deportivu Alavés "B"

El Deportivu Alavés "B" ye l'equipu filial del club dende la so fundación en 1960 y xuega anguaño en Tercera División, dirixíos por Aitor Orueta. Debutó en categoría nacional na temporada 1979-80 y llegó a apostar la Segunda División "B" como mayor llogru.

Otres seiciones deportives[editar | editar la fonte]

[ensin referencies] [ensin referencies]

[ensin referencies]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Aquella épica derrota del Alavés». Consultáu'l 26 de xunu de 2017.
  2. Diariu El Mundo (ed.): «Clubes que nun son una S.A.D.». Consultáu'l 11 de marzu de 2012.
  3. Info-Derechu (ed.): «son-sociedaes-anonimas-deportives/ S.A.D. nel fútbol español». Archiváu dende l'son-sociedaes-anonimas-deportives/ orixinal, el 22 de xunu de 2013. Consultáu'l 11 de marzu de 2012.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 4,6 4,7 Portal dixital LaFutbolteca (ed.): «Historia del Deportivu Alavés». Consultáu'l 5 de xunetu de 2017.
  5. Página oficial del Alavés (ed.): «Historia del Deportivu Alavés (1920-30)». Consultáu'l 22 de xunu de 2017.
  6. 6,0 6,1 Diariu El Corréu (ed.): «La nacencia del 'gloriosu' Alavés». Consultáu'l 12 de xunetu de 2017.
  7. Portal dixital El Gloriosu (ed.): «Historia Albiazul: Como nació l'actual Club Deportivu Alavés» (1 d'abril de 2011). Archiváu dende l'orixinal, el 22 de setiembre de 2016. Consultáu'l 22 de setiembre de 2016.
  8. «El Campeonatu Rexonal de Fútbol de Vizcaya. Deportivu Alavés, Cinco; Baracaldo, Unu». ABC. 3 de febreru de 1928. http://hemeroteca.abc.es/nav/Navigate.exe/hemeroteca/madrid/abc/1928/02/03/033.html. Consultáu 'l 22 de setiembre de 2016. 
  9. «Les victories del "Barcelona" y del "Madrid", notes sensacionales». El Mundo Deportivo. 9 d'abril de 1928. http://hemeroteca.mundodeportivo.com/preview/1928/04/09/pagina-1/1378727/pdf.html. Consultáu 'l 22 de setiembre de 2016. 
  10. «El Deportivu Alavés bate de nuevu al R. Murcia por 3 goals a 1». El Mundo Deportivo. 30 d'abril de 1928. http://hemeroteca.mundodeportivo.com/preview/1928/04/30/pagina-5/620490/pdf.html. Consultáu 'l 22 de setiembre de 2016. 
  11. «Como'l "Barcelona" clasificóse definitivamente pa la final venciendo de nuevu y por 5 a 0 al Deportivu Alavés». El Mundo Deportivo. 14 de mayu de 1928. http://hemeroteca.mundodeportivo.com/preview/1928/05/14/pagina-3/620524/pdf.html. Consultáu 'l 22 de setiembre de 2016. 
  12. «El "Barcelona", nuna demonstración de neta superioridá, reconquistó'l títulu de Campeón d'España, venciendo a la "R. Sociedá" por 3 goals a 1». El Mundo Deportivo. 30 de xunu de 1928. http://hemeroteca.mundodeportivo.com/preview/1928/06/30/pagina-1/621532/pdf.html. Consultáu 'l 22 de setiembre de 2016. 
  13. «Alavés, 1; Valencia, 1». ABC. 28 de marzu de 1933. http://hemeroteca.abc.es/nav/Navigate.exe/hemeroteca/sevilla/abc.sevilla/1933/03/28/040.html. Consultáu 'l 22 de setiembre de 2016. 
  14. «R. Madrid, 7 - D. Alavés, 0». El Mundo Deportivo. 10 de mayu de 1954. http://hemeroteca.mundodeportivo.com/preview/1954/05/10/pagina-4/627645/pdf.html. Consultáu 'l 21 de setiembre de 2016. 
  15. «Coruña, 2 - Alavés, 0». El Mundo Deportivo. 28 d'abril de 1955. http://hemeroteca.mundodeportivo.com/preview/1955/04/28/pagina-2/636531/pdf.html. Consultáu 'l 22 de setiembre de 2016. 
  16. «La Copa de S. Y. el Generalísimo». El Mundo Deportivo. 2 d'avientu de 1963. http://hemeroteca.mundodeportivo.com/preview/1963/12/02/pagina-2/930839/pdf.html. Consultáu 'l 21 de setiembre de 2016. «Qu'el D. Alavés esaniciara en Mendizorroza bien poles xustes, por aciu empate, en venciendo nel so terrén al At. de Ceuta, yá yera cosa d'esperase, pero sí d'entender, porque los de Vitoria tán bien a la baxa y la so permanencia na Copa, seique sía cosa d'una nueva eliminatoria.». 
  17. «Real Betis, 5 - Alavés, 3». El Mundo Deportivo. 11 de mayu de 1964. http://hemeroteca.mundodeportivo.com/preview/1964/05/11/pagina-5/923906/pdf.html. Consultáu 'l 22 de setiembre de 2016. 
  18. Soccer, In association with World. «The greatest matches of all time». Consultáu'l 26 de setiembre de 2016.
  19. «Alavés busca faer historia ante Liverpool»
  20. País, Ediciones El (16 de xunetu de 2007). «L'empresariu Fernando Ortiz de Zárate merca l'Alavés». Consultáu'l 26 de setiembre de 2016.
  21. País, Ediciones El (1 de febreru de 2010). «La crisis apoderar del Alavés». Consultáu'l 26 de setiembre de 2016.
  22. S.L., El Corréu Dixital,. «Fernández de Quincoces, el candidatu de Querejeta pa presidir l'Alavés -». Consultáu'l 26 de setiembre de 2016.
  23. «so regresu segunda-en superando-jaen-vitoria-20130601 L'Alavés certifica'l so regresu a Segunda en superando al Xaén en Vitoria - Intereconomía - 1019182» (9 de xineru de 2014). Archiváu dende l'so regresu segunda-en superando-jaen-vitoria-20130601 orixinal, el 9 de xineru de 2014. Consultáu'l 26 de setiembre de 2016.
  24. «L'Alavés yá ye de primera». Marca (29 de mayu de 2016).
  25. «L'Alavés, campeón de Segunda». El Corréu (6 de xunu de 2016). Archiváu dende l'orixinal, el 21 de setiembre de 2016. Consultáu'l 21 de setiembre de 2016.
  26. «L'Alavés abrasa a Bordalás». Marca. Unidá Editorial Información Deportiva, S.L.O. (21 de xunu de 2016). Archiváu dende l'orixinal, el 21 de setiembre de 2016. Consultáu'l 21 de setiembre de 2016.
  27. «Yá ye oficial: Pellegrino va dirixir al Alavés nel so regresu a Primer». Marca. Unidá Editorial Información Deportiva, S.L.O. (26 de xunu de 2016). Archiváu dende l'orixinal, el 21 de setiembre de 2016. Consultáu'l 21 de setiembre de 2016.
  28. 28,0 28,1 28,2 «campu-de-primer Un campu de primera». Noticies d'Álava. Diariu de Noticies-Edición Dixital (29 d'agostu de 2016). Archiváu dende l'campu-de-primer orixinal, el 21 de setiembre de 2016. Consultáu'l 21 de setiembre de 2016.
  29. «Mendizorroza estrena videomarcadores». El Corréu (19 de setiembre de 2016). Archiváu dende l'orixinal, el 21 de setiembre de 2016. Consultáu'l 21 de setiembre de 2016.
  30. «Los aficionaos del Alavés llévense una parte del verde del ascensu». El Corréu (16 de xunu de 2016). Archiváu dende l'orixinal, el 21 de setiembre de 2016. Consultáu'l 21 de setiembre de 2016.
  31. «Al Atleti sóbra-y descuentu». Marca (22 d'agostu de 2016). Archiváu dende l'orixinal, el 21 de setiembre de 2016. Consultáu'l 21 de setiembre de 2016.
  32. «Gloriosu Matagigantes». Marca (10 de setiembre de 2016). Archiváu dende l'orixinal, el 21 de setiembre de 2016. Consultáu'l 21 de setiembre de 2016.
  33. http://www.diariodesevilla.es/realbetisPitos-silencios-oles-escarniu-betico_0_1131787204.html
  34. «Toquero convida a otra ronda». Marca (1 d'avientu de 2016). Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2017. Consultáu'l 23 de setiembre de 2017.
  35. «Otru paséu del Alavés». Marca (22 d'avientu de 2016). Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2017. Consultáu'l 23 de setiembre de 2017.
  36. «Joselu llega a tiempu». Marca (3 de xineru de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2017. Consultáu'l 23 de setiembre de 2017.
  37. «Gloriosu Alavés». Marca (11 de xineru de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2017. Consultáu'l 23 de setiembre de 2017.
  38. «Ibai toca a les puertes de 'semis'». Marca (18 de xineru de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2017. Consultáu'l 23 de setiembre de 2017.
  39. «L'Alavés vive de les rentes». Marca (24 de xineru de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2017. Consultáu'l 23 de setiembre de 2017.
  40. «Una nueche más». Marca (2 de febreru de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2017. Consultáu'l 23 de setiembre de 2017.
  41. «La nueche más gloriosa». Marca (8 de febreru de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2017. Consultáu'l 23 de setiembre de 2017.
  42. «El Deportivu Alavés estrena les nueves equipaciones de Kelme - Deportivu Alavés, S.A.D.» (13 de setiembre de 2014). Consultáu'l 30 de xunu de 2017.
  43. S.L., El Corréu Dixital,. «La firma Kelme va vistir a Alavés y Baskonia los cuatro próximos años -». Consultáu'l 6 d'abril de 2017.
  44. Portal dixital LaFutbolteca (ed.): «tornéu nacional-de-futbol-de-1939/ El tornéu nacional de fútbol de 1939». Consultáu'l 4 de xunetu de 2017.
  45. Página oficial del Alavés (ed.): «Xugadores hestóricos». Consultáu'l 5 de xunetu de 2017.
  46. .
  47. Alavés-Gloriosu (8 de xunu de 2012). Granero y Barrosu nun siguen nel Alavés y Zubillaga nomáu nuevu direutor deportivu. http://www.alaves-glorioso.net/2012/06/tenada-y-barrosu-non-continuan-en-el.html. Consultáu 'l 8 de xunu de 2012. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]