Club Atlético Osasuna

De Wikipedia
(Redirixío dende CA Osasuna)
Club Atlético Osasuna
Club Atlético Osasuna
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en24 ochobre 1920
Presidente Luis Sabalza Iriarte
Entrenador Jagoba Arrasate
Categoría Primer División d'España
Instalaciones
Estadiu Estadio El Sadar (es) Traducir
Direición Braulio Vázquez (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Club Atlético Osasuna, conocíu a cencielles como Osasuna, ye un club de fútbol de Pamplona (Navarra, España). L'equipu compite en LaLiga 1|2|3. Foi fundáu'l 24 d'ochobre de 1920, frutu de la fusión de dos clubes de Pamplona: la Sportiva y el New Club.[1]

Osasuna foi subcampeón de la Copa del Rei nuna ocasión, participó nuna fase previa de la Lliga de Campeones y en cuatro ediciones de la Copa de la UEFA, llegando a les semifinales d'esta competición na temporada 2006/2007. Ye'l club de fútbol más importante de Navarra por palmarés ya historia, con un total de 37 temporaes en Primer División, 36 en Segunda y 12 en Tercera.[2] Históricamente, ye'l 16º meyor equipu d'España.[3][4] Foi nomáu meyor club del mundu del mes d'avientu de 2006 pola IFFHS gracies a cuatro victories lligueres consecutives y un trunfu na Copa de la UEFA.[5]

Históricamente, el so presupuestu añal atopar ente los más baxos de primer División. Na temporada 2013-2014 cuntó con 30 millones d'euros, que ye más de venti veces menor que'l del FC Barcelona. Per otru llau, ye unu de los cuatro únicos clubes profesionales d'España, xunto al Real Madrid, FC Barcelona y el Athletic Club, que nun ye una sociedá anónima deportiva, de manera que la propiedá del club recái nos sos socios.[6]

Los aficionaos celebren los trunfos del equipu na Plaza del Castillo de la capital navarra.[7]

Historia[editar | editar la fonte]

Imaxe d'un partíu del Club Atlético Osasuna apostáu frente al Real Club Deportivo de La Coruña.

El nome de Osasuna foi propuestu por Benjamín Andoáin Martínez, que significa salú, fuercia o puxanza n'euskera,[8] siendo l'únicu equipu de fútbol con nome n'euskera de la Lliga.

Osasuna nació de la fusión d'otros dos clubes de fútbol pamplonés anteriores: el Sportiva Foot-Ball Club (que'l so presidente y xugador foi Eduardo Aizpún Andueza) y el New Club, tres previa xunta de los sos representantes nel famosu café Kutz de Pamplona. Esiste cierta incertidume tocantes a la fecha de la constitución de Osasuna al escarecer d'estudios históricos precisos.[9] Esisten delles fontes sobre la so fundación: nuna crónica de la dómina, nel periódicu El Pueblu Navarro, dizse que'l club apaeció'l 24 d'ochobre de 1920[10] y que la disputa del so primer partíu foi contra'l Reximientu de la Constitución, siendo'l resultáu empate a unu. Según una acta d'una xunta estraordinaria de la Sportiva Foot-Ball Club, el día concretu de la so fundación vuelve ser el 24 d'ochobre de 1920.[11] Otres fontes apunten al domingu 17 d'ochobre de 1920, fecha na que'l Sportiva F.C. xugó'l so postreru partíu y que a manera de repitir tamién se-y dio por bona. Oficialmente, el Club (consciente de les dificultaes de datación) nun reconoz nenguna fecha exacta,[12] sinón diz que la so fundación producióse probablemente un miércoles de payares de 1920. De toes formes, lo más probable ye que'l club dar a lluz ente los ocho díes que van dende una posible fecha a otra.

Arana
Aranaz
Iturralde
Insausti
Once titular del debú en Primer, 35-36.

Inaugura'l Campu de San Juan el 21 de mayu de 1922.

Na temporada 1931-1932 Osasuna xubió a Segunda División, dempués de rematar la temporada en primer posición. Tres temporaes más tarde, na temporada 1934-1935, l'equipu xubió per primer vegada na so historia a Primer División. Na Copa d'España, Osasuna llegó hasta les semifinales. La temporada 1935-1936 foi la primer temporada de la historia de Osasuna na máxima categoría del fútbol español. Sicasí, nun pudo caltener la categoría en cayendo a los puestos de descensu nos dos últimes xornaes.

Ente 1943 y 1960 el Club llega a baxar a la Tercer División d'España, xube hasta Primer y vuelve baxar en diverses ocasiones.

El 2 de setiembre de 1967 inaugúrase l'estadiu d'El Sadar con un partíu qu'enfrentó al Real Zaragoza col Vitória de Setúbal de Portugal. El siguiente partíu, ente coloraducos y portugueses, xugóse un día dempués con victoria osasunista por trés goles a unu.

Na temporada 1985-1986 participó per primer vegada na so historia na Copa de la UEFA, en llogrando terminar la temporada anterior na sesta posición de la tabla. Na temporada 1999-2000, volvió xubir a Primer División nun partíu contra'l Recreativo de Huelva nel que los andaluces xugaben la perda de categoría, finalmente la resultancia foi 2-1 a favor de los coloraducos.

El 11 de xunu de 2005 xuega la so primer final de Copa del Rei, quedando subcampeón al perder en felicidá final contra'l Real Betis Balompié por 2-1 na prórroga.[13]

N'avientu de 2005, l'estadiu pasa a denominase Reyno de Navarra, en principiu mientres los siguientes 3 años, debíu al alcuerdu ente'l Club y el Gobiernu foral pa promocionar y potenciar turísticamente a la Comunidá Foral de Navarra en cuenta de una aportación económica.

Na temporada 2005/2006, Osasuna foi'l subcampeón d'iviernu de la Lliga. El 16 de mayu de 2006 clasificar por primer vegada na so historia pa la Lliga de Campeones de la UEFA al quedar cuartu,[14] anque ye esaniciáu pol Hamburgu alemán na ronda de clasificación.

El 25 de febreru de 2007 apostó'l so partíu númberu 1.000 na Primer División d'España contra'l Espanyol de Barcelona nel Reyno de Navarra. La resultancia foi de 0-2 favorable al equipu catalán.

El 14 de marzu de 2007 llogró una histórica clasificación pa los cuartos de final de la Copa de la UEFA en posando de la competición al poderosu Glasgow Rangers d'Escocia. Enantes, Osasuna esanició al Girondins de Burdeos con un gol de Nekounam nel últimu minutu de la prórroga del partíu de vuelta de dieciseisavos de final. El 12 d'abril, Osasuna volvió faer historia al aportar a les semifinales dempués d'esaniciar al Bayer 04 Leverkusen colos resultaos de 0-3 n'Alemaña y 1-0 en Pamplona. Nestes semifinales cayó ganáu pola mínima frente al Sevilla en venciendo en Pamplona 1-0 y perder en Sevilla 2-0. El Sevilla proclamaríase a lo postrero campeón del tornéu.

Tres el mal empiezu del equipu na temporada 2008/2009, la Xunta Direutiva de Osasuna decidió destituyir a Cucu Ziganda y poner nel so llugar a José Antonio Camacho[15] permaneciendo l'equipu na posición de colista de la clasificación. Según el diariu deportivu Marca, Osasuna foi l'equipu más perxudicáu polos fallos arbitrales mientres la temporada 2008-09.[16] En denuncia d'esa situación y dempués de la derrota nel partíu xugáu contra'l Real Madrid en xineru de 2009 nel que dexaron de señalase dos penaltis al so favor. Finalmente, los de Camacho consiguen la permanencia en Primer División nel partíu apostáu en Pamplona, precisamente contra'l Real Madrid, con victoria osasunista por 2-1.[17]

Na temporada 2011/2012, José Luis Mendilibar consigue que'l club quedar a un solu puntu de la UEFA Europa League, quedando na 7ª posición. El téunicu anueva un añu más cola entidá.[18] Nesta mesma temporada, Pachi Izco dexa'l club tres una década de presidencia. Los socios, por aciu les eleiciones del 30 de xunu de 2012, nomaron como nuevu máximu mandatariu a Miguel Archanco.[19] La temporada 2012/13 foi abondo peor que l'anterior, tres una nefasta primer vuelta (fueron colistas na xornada 18) l'equipu empezó a remontar y salvóse na penúltima xornada ganando 2-1 al Sevilla nel Reyno de Navarra.

Vuelta a Segunda División[editar | editar la fonte]

Na temporada 2013/14 José Luis Mendilibar sigui como entrenador coloraducu. El CA Osasuna empieza la temporada perdiendo los 4 primeros partíos hasta ganar na quinta xornada al Elche CF por (2-1). Antes, na tercer xornada, Osasuna pierde por (0-3) n'El Sadar frente al Villarreal CF, una derrota qu'acabaría cola destitución de José Luis Mendilibar y cola contratación de Javi Gracia como entrenador. Tres esta victoria contra'l Elche CF llegaríen dos ganes consecutives y volvería ganar na xornada 8 en La Rosaleda por (0-1). Na xornada 9 l'equipu coloraducu llogra un meritoriu empate ante'l FC Barcelona (0-0). A partir d'esa xornada llogra 14 puntos más na primer vuelta, acabando esta en 13ª posición. Na segunda vuelta Osasuna pasa por una mala racha de resultaos ayundes de la mesma. Llega a la última xornada con munches opciones de baxar. Finalmente, nun se da nenguna sorpresa y el CA Osasuna baxa con 39 puntos, namái a unu de la salvación, que sí llogren el Elche CF y la UD Almería con 40 puntos. Asina Osasuna baxó tres 14 años na máxima categoría del fútbol nacional.

La temporada na Segunda División empezó bien para Osasuna yá que venció por (2-0) al FC Barcelona B y asitióse líder, y na segunda xornada llogró sacar un empate de Zaragoza con un (1-1) frente al Real Zaragoza. Estos dos xornaes que paecíen abarruntar una bona temporada fuéronse convirtiendo nun espeyismu debíu al mal balance defensivu de Osasuna, daqué que se vio na tercer xornada con una derrota nel Estadiu El Sadar frente al Deportivo Alavés por (1-3). Dempués llegaría un empate frente a la Unió Esportiva Llagostera (0-0) y una victoria ante'l Real Club Deportivo Mallorca nun partíu que nun controló nengún de los equipos y qu'acabó con un (6-4). A partir d'equí Osasuna tuvo trés ganes consecutives ante'l Club Deportivo Lugo n'otru partíu ensin dueñu qu'acabó (4-3) pal equipu gallegu, ante'l Real Racing Club de Santander y ante l'Agrupación Deportiva Alcorcón, dambos partíos con derrota de Osasuna por (2-0). Tres estes xornaes Osasuna vence al Club Deportivo Tenerife con un marcador de (3-2) final. Osasuna cayó ganáu de nuevu na xornada siguiente ante'l Real Sporting de Xixón y venció al Real Betis Balompié na xornada posterior. Tres una racha de cinco xornaes ensin ganar y ente estes xornaes llograr namái dos puntos ante'l Girona FC y el Club Deportivo Numancia y nun marcar nengún gol, Osasuna vuelve llograr una victoria al ganar al Real Valladolid con un (2-1). Tres esto, Osasuna llogró enllazar dos victories más ante la UD Las Palmas y ante el CD Leganés; partíos qu'acabaron con resultancia de (2-1). En collechando dos empates los dos xornaes siguientes, Osasuna venció na xornada posterior al FC Barcelona B, lo que los averó a la sesta plaza qu'ocupaba'l Real Zaragoza, que precisamente yera'l so próximu rival. Sicasí, el partíu de Osasuna frente al Real Zaragoza aplazóse por cuenta de la nevada que cayó sobre Pamplona, al igual que'l partíu de la xornada posterior frente al Deportivo Alavés. Finalmente, l'equipu navarru despidir del suañu del ascensu n'atropando seis ganes consecutives ante la Unió Esportiva Llagostera, el Real Club Deportivo Mallorca, el Real Zaragoza, el Deportivo Alavés, el Club Deportivo Lugo y el Real Racing Club de Santander. Osasuna cortó esta racha con un empate frente a l'Agrupación Deportiva Alcorcón (1-1). Nes siguientes cinco xornaes Osasuna alternó derrotes como visitante y empates como llocal nel Estadiu El Sadar y na xornada 35 l'equipu coloraducu venció al Albacete Balompié con un (2-1). Na xornada siguiente cayó derrotáu ante'l Girona FC por (3-0) y dempués venció al CD Mirandés por (2-0). Na xornada 38 empató ante'l Real Valladolid y na 39 perdió frente la UD Las Palmas. Cola permanencia en xuegu entá para Osasuna, na xornada 40 empató frente al CD Leganés y venció al Real Club Recreativo de Huelva condergando al club andaluz a Segunda B. Osasuna llegó asina a la última xornada fora del descensu y 3 puntos percima del Real Racing Club de Santander, anque ensin llograr la salvación por cuenta de que el equipu cántabru tenía'l goal average sobre Osasuna. Finalmente, n'empatando (2-2) frente al CE Sabadell, Osasuna caltener en Segunda División, eso sí, Osasuna espereció yá que llegáu'l descansu'l conxuntu navarru perdía por (2-0) y el Real Racing Club de Santander ganaba (0-1) al Albacete Balompié, resultáu col concluyó esi alcuentru, y na segunda parte, Osasuna, consiguió remontar el partíu, y col (2-2) que consiguía Javier Flaño pal equipu coloraducu, desamarróse la llocura pa Osasuna.

Rápido regresu a Primer[editar | editar la fonte]

La temporada 2015/2016 empezó con munches duldes, por cuenta de la imposibilidá de fichar y que l'equipu partía con xugadores de la cantera. Sicasí, realizó un escelente empiezu, llogrando 6 victories nos primeros 10 partíos, que-y asitiaron dende'l principiu a lo cimero de la tabla (llegó a liderar la segunda división mientres delles xornaes). El restu de la temporada movióse práuticamente siempres pela zona alta, sicasí, perdió daqué de fuelle, lo que-y refugó del ascensu direutu. Ello ye que vio apeligrar los puestos de promoción. Finalmente, l'equipu coloraducu meter en dicha fase d'ascensu como 6º clasificáu, gracies a la so victoria n'Uviéu y otres resultaos favorables, pos nun dependía de sigo mesmu.

El 18 de xunu esanició na final de play-off al Girona FC en ganando 2-1 n'El Sadar y 0-1 en Montilivi y certificó el so regresu a Primer División. Enantes esanició al Nástic de Tarragona en semifinales nesta fase d'ascensu.

Descensu a Segunda División[editar | editar la fonte]

L'equipu comenzo la Temporada con un empate (1-1) contra'l Málaga CF tres males resultaos l'equipu ocuparia puestos de descensu con 3° puntos . Na xornada 8° l'equipu ganaria el so primer partíu contra'l SD Eibar (2-3), tres la mala dinamica Enrique Martín seria cesáu na xornada 11°, dexando al club nos puestos de descensu con 7 puntos . El so puestu lo ocuparia Joaquín Caparrós que seria destituyíu 5 xornaes despues en perdiendo (2-0) contra'l Deportivo de La Coruña na xornada 16° ensin sumar nin un solu puntu , Petar Vasiljević tomaria les riendes del club hasta final de temporada.

L'equipu confirmo'l so descensu matematicamente a Segunda División el 26 d'agostu del 2017 en perdiendo contra'l Barcelona por un (7-1), El so peracabo partíu en Primer División seria contra'l Sevilla FC con un (5-0) a favor del Sevilla, el club finalmente termino la temporada na posicion 19° con (22)puntos, (4)Victories, (10)Empates, (24)derrotes

Petar Vasiljević tres nun poder sacar al equipu navarru del descensu, dexo'l club. L'Osasuna presento a Diego Martínez como nuevu entrenador del equipu navarru

Estadiu ya Instalaciones[editar | editar la fonte]

Vista del estadiu "El Sadar", onde xuega los sos partíos Osasuna.

El Sadar (nome tomáu del ríu Sadar, que s'atopa na redoma del estadiu), tien capacidá pa 18.761 espectadores sentaos. Inauguráu en 1967, les dimensiones del so terrén de xuegu son de 105 metros de llargu y 67,5 metros d'anchu.

Nes Instalaciones Deportives de Tajonar, inauguraes nel mes de xunetu de 1982, atópase la Escuela de Fútbol de Tajonar, onde se formen xugadores a la fin de que s'integren na disciplina profesional del C.A. Osasuna. Fueron inauguraes so la presidencia de Fermín Ezcurra, con una superficie de 80.000 metros cuadraos, completando asina una vieya pretensión del Club col fin de trabayar cola cantera. Los entrenamientos del conxuntu coloraducu realizar en diches instalaciones.

Na temporada 1987/88, adquirir en propiedá 80.000 metros cuadraos más de terrenales lindantes a les Instalaciones de Tajonar. En 2001, mentanto, la Ciudá Deportiva viose ampliada cola construcción de trés nuevos campos y los sos respeutivos vestuarios, pasando les Instalaciones de Tajonar a cuntar con dos campos de yerba natural, dos de yerba artificial, dos de sable y un campu de yerba natural que s'utiliza pal entrenamientu de porteros.

Coles últimes remodelaciones de les instalaciones realizaes en 2012, los campos de sable fueron definitivamente tresformaos en campos de yerba artificial d'última xeneración, con un costu de 700.000 euros.[20]

Himnu[editar | editar la fonte]

L'himnu de Osasuna foi compuestu pol Maestru Turrillas, y la grabación foi realizada por Los Iruñako nos años 60.


L'once de Osasuna, valiente y lluchador

defende los sos colores con brenga arrolladora
y por eso los hinches gláyen-y darréu
Osasuna Upa, que tu sabes trunfar.

De la to blusa y la to bandera,
fuerte y colloráu ye'l color
de la to blusa y la to bandera
como'l carbayu montañés
y el vinu de la ribera
cimbla en ti Navarra entera
onde quiera que teas.

Artistes nel xuegu, apoderen el balón
esbardien valentía y lluchen con tesón
y el públicu entusiasta asina suel glayar
Osasuna Upa, que tu sabes trunfar.

De la to blusa y la to bandera,
fuerte y colloráu ye'l color
de la to blusa y la to bandera
como'l carbayu montañés
y el vinu de la ribera
cimbla en ti Navarra entera
onde quiera que teas.

Osasuna valiente, non dexes de lluchar
que Navarra te almira porque sabes xugar,
Osasuna valiente, xuega con ilusión

que xugando y venciendo tu vas ser campeón.
Lletra del himnu de Osasuna.

Uniforme[editar | editar la fonte]

  • Uniforme titular: Camiseta colorada, pantalón azul marín y medies negres.
  • Uniforme alternativu: Camiseta mariella, pantalón mariellu y medies marielles.
  • Patrocinador: Selk, ACUNSA y Construcciones y obres Victorino Vicente
  • Firma deportiva: Adidas[21]

Historial de fabricantes y patrocinadores del uniforme[editar | editar la fonte]

De siguío detállase una tabla con tolos fabricantes y patrocinadores que tuvo'l club dende 1985, n'orde cronolóxicu.

Lacturale
Periodu !Fabricante de la [[Equipación

de los xugadores (fútbol)|equipación]]

Patrocinador principal Patrocinador adicional
1985–86 Meyba
nengún nengún
1986-87 Ressy
1987-90
Umbro
Rosado de Navarra
1990-95 Line 7 Huarte
1995-98
Kappa
Caja Navarra
1998-2008
Astore
2008-2010 Yingli Caja Navarra
2010-2012
Astore
2012-2013
2013–2017
Adidas

Adidas
Lacturale

Consturcciones y Obres Victorino Vicente

Selk

Mascota[editar | editar la fonte]

Coloraducu, mascota de Osasuna, anima a l'afición n'El Sadar.

La mascota de Osasuna ye Coloraducu, un simpáticu aficionáu vistíu col uniforme completu del equipu y carauterizáu pel so gran cabeza y el so inconfundible txapela. Coloraducu suel apaecer antes y mientres el descansu de los partíos celebraos n'El Sadar p'animar y prestar a l'afición. Coloraducu, única mascota de la historia de Osasuna, nació en 1999 y sumió en 2002. En 2016, tres 14 años d'ausencia, Coloraducu remaneció con una estética distinta y más acorde a los nuevos tiempos.

Coloraducu crear a iniciativa de la xunta direutiva de Javier Miranda en 1999. Dellos artistes navarros presentaron un total de 273 bocetos de la mascota, d'ente los cualos escoyóse como ganador el de Jesús Monreal, que representaba a un aficionáu de Osasuna con una amplia cabeza, una ñariz empicaxada y una gran txapela. El moñecu, que yera portáu por Iñigo Subiza, encargar de dar ambiente nos partíos mientres tres temporaes en Segunda y Primer División, siendo célebres los esconxuros que realizaba con un gran calderu fumientu nel terrén de xuegu d'El Sadar. En 2002, Patxi Izco, acabante llegar a la presidencia del club, decidió desfacer de Coloraducu tirando'l traxe de la mascota a un contenedor d'obra asitiáu na redoma del estadiu, causando ciertu discutiniu.[22][23][24][25]

Un sábadu, catorce años más tarde, apaecieron unos brazos en diversos contenedores de Pamplona col lema «Quiero volver», que faíen pensar nel regresu de la mascota.[26] A otru día, el 13 de marzu de 2016, Coloraducu volvió apaecer nos prolegómenos del partíu ante'l Deportivo Alavés de la temporada 2015-2016. Ante un estadiu d'El Sadar atarraquitáu por cuenta de la disputa d'un derbi bien esperáu, un anováu Coloraducu remaneció d'un gran contenedor allugáu nel centru del campu.[27]

El xueves 22 de setiembre de 2016, Coloraducu atopó al so "media naranxa", Coloraduca, compañera de Coloraducu y símbolu de la creciente y allampada inclusión femenina nel universu osasunista.

Datos del club[editar | editar la fonte]

Componentes de direición del Club[editar | editar la fonte]

  • Xunta direutiva[31]
    • Presidente: Luis Sabalza
    • Vicepresidente: Alfonso Ramírez
    • Vicepresidente segundu: César Muniain
    • Secretariu: Txuma Iso
    • Tesoreru: Fidel Medrano
    • Contador: Ignacio Yániz
    • Vocal: Miguel Cuesta
  • Emplegaos de direición del Club
    • Xerente: Ángel Ardanaz
    • Direutor Xeneral: Francisco Canal
    • Direutor d'Alministración y Finances: Joaquín Canalejo
    • Protocolu: Ainhoa Janín
    • Comunicación: Santiago Zuza y Aitor Royo **

Marketing: Ana Herrero ** Alministración: José María Iglesias y Tamara Urroz

Otros datos[editar | editar la fonte]

Autobús del CA Osasuna
  • Osasuna cunta con una gran cantera futbolística, una de les mayores d'España, con quince equipos en categoríes inferiores (incluyíos dos equipos femeninos) y alcuerdos de collaboración con cuasi un centenar de clubes de Navarra. Amás, entama añalmente una Escuela de Fútbol, consistente na impartición de clases a nuevos futbolistes en distintes llocalidaes de la provincia.
  • Estes actividaes tán coordinaes pola Fundación Osasuna, que los sos oxetivos inclúin la creación d'actividaes sociales, culturales y deportives, amás de promover el fútbol base de la Comunidá.
  • El club cunta con 94 peñes oficiales, non yá en Navarra, sinón en numberosos puntos d'España ya inclusive, en llugares tan distantes como Méxicu, Uruguái y Suiza.
  • Ye l'únicu club de fútbol de Navarra que tuvo tantu en primer como en segunda división.

Xugadores y cuerpu téunicu[editar | editar la fonte]

Plantía y cuerpu téunicu 2017/18[editar | editar la fonte]

Dosal Nacionalidá !bgcolor=#dd0000

style="color:#0640A0;" width=15%|Nome !bgcolor=#dd0000 style="color:#0640A0;" width=7%|Posición

Edá !bgcolor=#dd0000

style="color:#0640A0;" width=12%|Fin de contratu !bgcolor=#dd0000 style="color:#0640A0;" width=20%|Anterior club

1 Sergio Herrera Plantía:Por Edá 2021 Sociedad Deportiva Huesca
13 Manu Herrera Plantía:Por Edá 2018 Real Betis Balompié
26 Juan Pérez Plantía:Por edá 2018 Club Atlético Osasuna B
2 Javier Flaño Defensa 39 años 2018 Club Deportivo Mirandés
3 Bandera de República Dominicana Tano Bonnín Defensa 33 años 2018 Villarreal Club de Fútbol B
4 Miguel Flaño Defensa 39 años 2018 Club Atlético Osasuna B
6 Oier Sanjurjo Defensa 37 años 2019 Real Club Celta de Vigo
11 Carlos Clerc Defensa 32 años 2018 Girona Futbol Club
15 Unai García Defensa 32 años 2019 Club Deportivo Tudelano
18 "Lillo" Castellano Defensa 34 años 2019 Real Sporting de Xixón
23 Bandera de Guinea Ecuatorial Aridane Hernández Defensa 34 años 2021 Cádiz Club de Fútbol
8 Fran Mérida Mediu 34 años 2020 Sociedad Deportiva Huesca
10 Roberto Torres Mediu 35 años 2019 Club Atlético Osasuna B
12 Rober Ibáñez Mediu 30 años 2018 Getafe Club de Fútbol
16 Miguel Díaz Mediu 30 años 2020 Club Atlético Osasuna B
19 Borja Lasso Mediu 30 años 2018 Sevilla Fútbol Club
20 Miguel de las Cuevas Mediu 37 años 2018 Bandera d'Italia Spezia Calcio 1906
21 Bandera d'ArxentinaBandera d'Italia Joaquín Arzura Mediu 30 años 2018 Bandera d'Arxentina Club Atlético River Plate
22 "Sebas" Coris Mediu 30 años 2018 Girona Futbol Club
24 Lucas Torró Mediu 29 años 2020 Real Uviéu
28 Luis Perea Mediu 26 años 2018 Club Atlético Osasuna B
30 Kike Barja Mediu 26 años 2021 Club Atlético Osasuna B
36 Antonio Otegui Mediu 26 años 2020 Club Atlético Osasuna B
7 David Rodríguez Plantía:De la Edá 2020 Agrupación Deportiva Alcorcón
9 "Quique" González Plantía:De la Edá 2022 Unión Deportiva Almería
17 "Xisco" Jiménez Plantía:De la Edá 2019 Bandera de Tailandia Muangthong United Football Club
align=center| Diego Martínez Entrenador 43 años 2019 Sevilla Atlético Club
Cuerpu Téunicu
Primer entrenador Diego Martínez Segundu entrenador Juan de Dios Cervián
Ayudante Álvaro García |style="text-align:

left;"|Preparadores físicos

Pepe Conde y Juantxo Martín
Entrenador de porteros Ricardo Sanzol Médicu Juan Bertó
Delegáu de campu Iñaki Ibáñez Utillero Bandera de Colombia Andrés Ocampo
  • Los xugadores con dosales cimeros al 25 son, a tolos efeutos, xugadores del Club Atlético Osasuna B y como tales, van poder compaxinar partíos col primer y segundu equipu. Como esixen les normes de la LFP, los xugadores de la primer plantía tendrán de llevar los dosales del 1 al 25. Del 26 d'equí p'arriba van ser xugadores del equipu filial.

Altes y baxes 2017/18[editar | editar la fonte]

Gastos en fichaxes: 3.650.000 €
Altes
Entrenador/Xugador Posición Procedencia Tipu Costo
Diego Martínez
Entrenador
Sevilla Atlético Club Trespaso |align=center|0

Sergio Herrera
Porteru
Sociedad Deportiva Huesca Trespaso |align=center|300.000

Manu Herrera
Porteru
Real Betis Balompié Llibre |align=center|
Aridane Hernández
Defensa
Cádiz Club de Fútbol Trespaso |align=center|1.500.000

Lillo Castellano
Defensa
Real Sporting de Xixón Llibre |align=center|
Lucas Torró
Mediu
Real Madrid Castilla Club de Fútbol Trespaso |align=center|0

Bandera d'Arxentina Joaquín Arzura
Mediu
Bandera d'Arxentina Club Atlético River Plate Cesión (opción de compra) 0 €
"Sebas" Coris
Mediu
Girona Futbol Club Cesión 0 €
Kike Barja
Mediu
Club Atlético Osasuna B Promociona del filial
Bandera d'Arxentina Mateo García
Mediu
Unión Deportiva Las Palmas Cesión 0 €
Miguel Díaz
Mediu
Club Atlético Osasuna B Promociona del filial
"Xisco" Jiménez
Delanteru
Bandera de Tailandia Muangthong United Football Club Llibre |align=center|
"Quique" González
Delanteru
Unión Deportiva Almería Trespaso |align=center|1.500.000

David Rodríguez
Delanteru
Agrupación Deportiva Alcorcón Trespaso |align=center|350.000

Ingresos por ventes: 11.250.000 €
Baxes
Entrenador/Xugador Posición Destín Tipu Costo
Bandera de Serbia Petar Vasiljević
Entrenador
Bandera de ? Ensin equipu |align=left|Fin

de contratu |align=right|

Bandera d'Italia Salvatore Sirigu
Porteru
Bandera de Francia Paris Saint-Germain Football Club Fin de cesión
Mario Fernández
Porteru
Rayo Vallecano de Madrid Fin de contratu |align=center|
Álvaro Fernández
Porteru
Bandera de Francia Association Sportive Monaco Incumplimientu de contratu |align=center|
Nauzet Pérez
Porteru
Bandera de Xipre APOEL de Nicosia Rescisión de contratu |align=center|
Bandera de Colombia Steven Mondragón
Defensa
Bandera de Méxicu Club Puebla Fin de contratu |align=center|
Bandera de Montenegru Nikola Vujadinović
Defensa
Bandera de Polonia Lech Poznań Fin de contratu |align=center|
Juan Fuentes
Defensa
Bandera de ? Ensin equipu |align=left|Rescisión

de contratu |align=center|

Bandera de Serbia Goran Čaušić
Mediu
Bandera de Rusia Arsenal Tula Rescisión de contratu |align=center|
Imanol García
Mediu
Villarreal Club de Fútbol B Fin de contratu |align=center|
Bandera de Francia Didier Digard
Mediu
Real Betis Balompié Fin de cesión
Bandera de Camerún Raoul Aponderé
Mediu
Bandera de Bulgaria CSKA Sofia Fin de contratu |align=center|
Miguel Olavide
Mediu
Sevilla Atlético Club Cesión (opción de compra) 0€
Álex Berenguer
Mediu
Bandera d'Italia Torino Football Club Trespaso |align=center|5.500.000

Jaime Romero
Mediu
Córdoba Club de Fútbol Rescisión de contratu |align=center|500.000

Fausto Tienza
Mediu
Córdoba Club de Fútbol Rescisión de contratu |align=center|
Bandera de Francia Emmanuel Rivière
Delanteru
Bandera de Inglaterra Newcastle United Football Club Fin de cesión
Oriol Riera
Delanteru
Real Club Deportivo de La Coruña Fin de cesión
Bandera de Bosnia y Herzegovina Kenan Kodro
Delanteru
Bandera d'Alemaña 1. FSV Mainz 05 Trespaso |align=center|1.750.000

Sergio León
Delanteru
Real Betis Balompié Trespaso |align=center|3.500.000

Altes y baxes mercáu d'iviernu 2017/18[editar | editar la fonte]

Altes
Xugador Posición Procedencia Tipu Costo
Rober Ibáñez
Mediu
Getafe Club de Fútbol Cesión 0 €
Borja Lasso
Mediu
Sevilla Fútbol Club Cesión (opción de compra) 0 €
Baxes
Xugador Posición Procedencia Tipu Costo
David García
Defensa
Cultural y Deportiva Leonesa Cesión
Aitor Buñuel
Defensa
Valencia Club de Fútbol Mestalla Cesión
Fausto Tienza
Defensa
Cádiz Club de Fútbol Rescisión de contratu |align=center|
Bandera d'Arxentina Mateo García
Mediu
Unión Deportiva Las Palmas Fin de cesión

Trofeos individuales[editar | editar la fonte]

Troféu Pichichi[editar | editar la fonte]

Troféu Patricio Arabolaza[editar | editar la fonte]

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Entrenadores del CA Osasuna nel sieglu XX[editar | editar la fonte]

Llista d'entrenadores del CA Osasuna sieglu XX[32]
Añu Entrenadores (1922-1964)   Añu Entrenadores (1964-2000)
1922 - 1924 Navaz y Joaquín Raseru 1963 - 1964 Baltasar Albéniz (2º ciclu) / Miguel Gual (2º ciclu)
1924 - 1925 Walter Gerbat 1964 - 1965 Miguel Gual/ Luis Aranaz
1925 - 1928 Walter Harris 1965 - 1966 Luis Aranaz / Miguel Blanco
1928 - 1929 Mariano Sagaseta 1966 - 1967 García de Andoain / Miguel Blanco (2º ciclu) / Julio Martialay
1929 - 1930 Mariano Sagaseta / Emilio Urdíroz 1967 - 1968 Julio Martialay / Miguel Blanco (3º ciclu) / Casimiro Benavente
1930 - 1931 Francisco Pagaza 1968 - 1969 Juan Ochoa
1931 - 1933 Martín José Muguiro 1969 - 1970 Juan Ochoa / Sabino Andonegui - Miguel Blanco (4º ciclu)
1933 - 1936 Emilio Urdíroz (2º ciclu) 1970 - 1971 José Ignacio Goñi Romero / Baltasar Albéniz (3º ciclu)
1939 - 1940 José María Peña 1971 - 1972 Perico Eguíluz / Miguel Blanco (5º ciclu)
1940 - 1941 Ramón Urrizalqui 1972 - 1973 Manuel Fernández Mora
1941 - 1942 Juanín y Ramón Urrizalqui 1973 - 1974 M. Fdez. Mora / Miguel Blanco (6º ciclu) / Antonio Barrios / Luis Ciáurriz
1942 - 1943 Ramón Urrizalqui 1974 - 1975 Luis Ciáurriz
1943 - 1944 Emilio Urdíroz (3º ciclu) 1975 - 1976 Luis Ciáurriz / Pepe Alzate
1944 - 1945 Seve Goiburu / Emilio Urdíroz (4º ciclu) 1976 - 1977 Enrique Pérez Díaz "Pachín"
1945 - 1946 Ramón Urrizalqui (2º ciclu) / F. Florenza 1977 - 1979 Javier García Verdugu
1946 - 1948 Amadeo Labarta 1979 - 1980 Streten Petkovic / Pepe Alzate (2º ciclu)
1948 - 1949 José María Peña / Martín González Rizo 1980 - 1983 Pepe Alzate
1949 - 1950 Martín González Rizo 1983 - 1986 Iván Brzic
1950 - 1952 Cuqui Bienzobas 1986 - 1987 Iván Brzic / Pedro Mari Zabalza
1952 - 1954 Tomás Arnaz 1987 - 1993 Pedro Mari Zabalza
1954 - 1955 Tomás Arnaz / Baltasar Albéniz 1993 - 1994 Pedro Mari Zabalza / Martín Monreal
1955 - 1957 Baltasar Albéniz 1994 - 1995 Txetxu Rojo / Manolo Los Arcos
1957 - 1959 Sabino Barinaga 1995 - 1996 "Paquito"
1959 - 1960 Ignacio Eizaguirre / Jesús Salvatierra / Miguel Gual 1996 - 1997 Rafael Benítez / P.M Zabalza (2º ciclu) / Miguel Sola / M. Monreal (2º ciclu)
1960 - 1962 Miguel Gual 1997 - 1999 Martín Monreal
1962 - 1963 Enrique Orizaola 1999 - 2000 Miguel Ángel Lotina

Entrenadores del CA Osasuna nel sieglu XXI[editar | editar la fonte]

Llista d'entrenadores del CA Osasuna sieglu XXI[32]
Añu Entrenadores (2000-2010)   Añu Entrenadores (2010-2024)
2000 - 2002 Miguel Ángel Lotina 2010 - 2011 José Antonio Camacho/José Luis Mendilibar
2002 - 2006 Javier Aguirre 2011 - 2013 José Luis Mendilibar
2006 - 2008 "Cucu" Ziganda 2013 - 2014 José Luis Mendilibar/Javi Gracia
2008 - 2009 "Cucu" Ziganda/José Antonio Camacho 2014 - 2015 Jan Urban/José Manuel Mateo/Martín Monreal (3º ciclu)
2009 - 2010 José Antonio Camacho 2015 - 2016 Martín Monreal
2009 - 2010 José Antonio Camacho 2016 - 2017 Martín Monreal/Joaquín Caparros/Petar Vasiljević

Presidentes[editar | editar la fonte]

Llista de presidentes del CA Osasuna[33]
Añu Presidente (1920-1951)   Añu Presidente (1951-2024)
1920 - 1921

1951 - 1954

-bgcolor="#EFEFEF" 1921 - 1923 Rafael Álvarez 1954 - 1955 Anastasio Andía
1923 - 1924 Natalio Cayuela 1955 - 1959 Valentín Pueyo
1924 - 1928 Aurelio Álvarez 1959 - 1970 Jacinto Saldise
1928 - 1935 Natalio Cayuela 1970 - 1971 Emilio García Ganuza
1935 - 1936 Ambrosio Izu 1971 - 1994 Fermín Ezcurra Esaín
1936 - 1939 Ángel Lázcano 1994 - 1996 Javier Garro
1939 - 1941 Vicente Jáuregui 1996 - 1998 Juan Luis Irigaray
1941 - 1943 Antonio Lizarza 1998 - 2002 Javier Miranda Martínez
1943 - 1944 Antonio Archanco 2002 - 2012 Patxi Izco
1944 - 1947 Antonio Lizarza 2012 - 2014 Miguel Archanco Tabierna
1947 - 1948 Antonio María Istúriz 2014 - Actualidá |

Luis Sabalza Iriarte

1948 - 1951 Ángel Goicoechea

Palmarés[editar | editar la fonte]

Torneos nacionales[editar | editar la fonte]

Torneos rexonales[editar | editar la fonte]

Torneos amistosos[editar | editar la fonte]

Otros premios[editar | editar la fonte]

Filiales[editar | editar la fonte]

Osasuna Promeses[editar | editar la fonte]

El Club Atlético Osasuna B ye l'equipu filial del club. Foi fundáu en 1962, sol nome "Osasuna Promeses", anguaño xuega na Segunda División B, categoría na que xugó 24 temporaes y nes qu'apostó l'ascensu a la división de plata, en pasando tres temporaes pola Tercer División española (Grupu XV).

Categoríes inferiores[editar | editar la fonte]

Osasuna cuenta anguaño nes sos categoríes inferiores con dos equipos en categoría xuvenil (División d'Honor Xuvenil y Lliga Nacional Xuvenil), con dos equipos en categoría cadete (Lliga Cadete Navarra y Primer Cadete Navarra), dos equipos en categoría infantil y otros dos en categoría de fútbol 8.

Tamién cuntó dellos años con equipu de fútbol femenín, como "C.A. Osasuna" y darréu en llegando a un alcuerdu col Mulier FCN, como "C.A. Osasuna-Mulier F.C.N.".[35][36] Anguaño, el club coloraducu cuenta con un nuevu equipu de fútbol femenín denomináu Fundación Osasuna Femenín, que compite en categoría nacional.[37]

Fútbol Sala[editar | editar la fonte]

En mayu de 2017, el Xota Fútbol Sala llegó a un alcuerdu de mutua collaboración col Club Atlético Osasuna, pasándose a llamar Club Atlético Osasuna Magna. Amás, Osasuna comprometer a pagar 112.000 euros por una temporada en conceutu de patrociniu deportivu.[38][39][40][41][42][43][44][45][46][47][48][49]

Publicaciones[editar | editar la fonte]

El club edita de forma periódica una revista denomada Osasuna, según boletinos informativos pa cada alcuentru apostáu n'El Sadar. Dende agostu de 2016 publica una revista interactiva denomada "Osasunistas".[50]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. [1]
  2. «club/clasificaciones-historicas.html Clasificaciones históriques». Club Atlético Osasuna. Consultáu'l 21 de xunu de 2016.
  3. Guía Marca de la Lliga 09 Datos del CA Osasuna, Páx.... Diariu Marca.
  4. The Rec.Sport.Soccer Statistics Foundation. «Spanish Premier Division All-Time Table 1928-2008 (77 Leagues)» (inglés). Consultáu'l 7 d'ochobre de 2009.
  5. «El Club del Mes del Mundu». IFFHS. Archiváu dende l'orixinal, el 22 d'ochobre de 2013.
  6. «Madrid y Barça tienen de ser S.A.D pa competir n'igualdá». El Mundo. 6 de marzu de 2009. https://www.elmundo.es/elmundodeporte/2009/03/05/futbol/1236285362.html. Consultáu'l 23 de setiembre de 2010. 
  7. «plaza-del castiellu-pa-celebrar-l'ascensu-de-osasuna Éxtasis na Plaza del Castiellu pa celebrar l'ascensu de Osasuna». Diariu de Noticies de Navarra. 19 de xunu de 2016. http://www.noticiasdenavarra.com/2016/06/19/osasuna/extasis-en-la plaza-del castiellu-pa-celebrar-l'ascensu-de-osasuna. Consultáu'l 21 de xunu de 2016. 
  8. «club/historia/_/1920.html Historia C.A. Osasuna - Años 20». Club Atlético Osasuna. Consultáu'l 21 de xunu de 2016.
  9. «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 27 d'ochobre de 2010. Consultáu'l 8 d'avientu de 2010. Artículu sobre los fallos de datación
  10. «[http://www.noticiasdenavarra.com/osasuna/osasuna.jpg una noticia
  11. «Copia de la páxina 49 de l'acta, onde s'axunta dicha información http://www.noticiasdenavarra.com/index.php/services/popUpGaleria?id=185732&idContent=516274&content_class=Photos Copia de la páxina 49 de l'acta, onde s'axunta dicha información». Archiváu dende l'Copia de la páxina 49 de l'acta, onde s'axunta dicha información orixinal, el 9 d'abril de 2017.
  12. Historia oficial del Club Atlético Osasuna na so páxina web». Archiváu dende l'orixinal, el 9 d'abril de 2017.
  13. «'Musho' más que Betis».
  14. «Osasuna yá ye de Champions».
  15. «Ziganda va ser sustituyíu por Camacho».
  16. Afaya quién baxara ensin errores arbitrales el C. A. Osasuna sigue somorguiáu na so mala 'suerte' y pueden contabilizase hasta 11 puntos los que dexaron de sumase por culpa de les males actuaciones arbitrales que carecieron.
  17. «Osasuna 2008-09».
  18. «Osasuna anueva a Mendilibar».
  19. «Miguel Archanco, nuevu presidente de Osasuna».
  20. «ABC».
  21. «marca deportiva-astore Páxina en web.archive.org». Archiváu dende l'marca deportiva-astore orixinal, el 29 de xunu de 2010.
  22. Mundo Deportivo: so-mascota-y-remonta-ante-el-alaves.html Osasuna recupera a la so mascota y remonta ante l'Alavés.
  23. Dende La Banda - Fútbol Navarro: mascota-de-osasuna/ Volvió "Coloraducu", la mascota de Osasuna.
  24. Diario de Navarra: 'Coloraducu' emociona nel so regresu a El Sadar 14 años dempués.
  25. Diario de Navarra: Vuelve 'Coloraducu', la mascota.
  26. «#Quierovolver». Noticies de Navarra. 12 de marzu de 2016. http://www.noticiasdenavarra.com/2016/03/12/osasuna/quierovolver. Consultáu'l 22 de xunu de 2016. 
  27. «mascota coloraducu-tres-14-anos.html Osasuna recupera la mascota 'Coloraducu' tres 14 años». Mundo Deportivo. 13 de marzu de 2016. http://www.mundodeportivo.com/futbol/20160313/40402521375/osasuna-recupera-la mascota coloraducu-tres-14-anos.html. Consultáu'l 22 de xunu de 2016. 
  28. «Federación Internacional d'Historia y Estadística de Fútbol».
  29. «Diariu Marca».
  30. «Web de Osasuna». Archiváu dende l'orixinal, el 16 de xineru de 2007.
  31. Web Oficial del Club Atlético Osasuna (Ed.): Luis Sabalza, nuevu presidente del CA Osasuna Consultáu'l 9 d'avientu de 2014
  32. 32,0 32,1 Club Atlético Osasuna (ed.): «llista d'entrenadores de Osasuna». Archiváu dende l'orixinal, el 12 d'avientu de 2009. Consultáu'l 2 de febreru de 2010.
  33. Club Atlético Osasuna (ed.): «llista de presidentes de Osasuna». Archiváu dende l'orixinal, el 15 de febreru de 2010. Consultáu'l 2 de febreru de 2010.
  34. «http://www.rsssf.com/tabless/span-nortechamp.html».
  35. C.A. Osasuna: equipu-mulier-fcn---ca-osasuna.html Presentación del equipu Mulier FCN - CA Osasuna
  36. C.A. Osasuna Mulier FCN Osasuna
  37. Marca: Osasuna apuesta pol fútbol femenín.
  38. Diario de Navarra: una temporada-533379-1027.html Osasuna va patrocinar al Xota con 112.000 euros por una temporada.
  39. Diariu de Noticies: Osasuna llega al Xota.
  40. Dende La Banda - Fútbol Navarro: lliga nacional-de-futbol-sala-la-proxima-temporada-como-club-atletico-osasuna-xota/ El C.D. Xota F.S. va competir na Lliga Nacional de Fútbol Sala la próxima temporada como "Club Atlético Osasuna Xota".
  41. Mundo Deportivo: mano.htmlOsasuna y Xota yá van de la mano.
  42. L'Español: Bombazu nel deporte navarro: Osasuna desembarca nel fútbol sala profesional y fúndese col Xota.
  43. Dende La Banda - Fútbol Navarro: club-atletico-osasuna-xota-futbol-sala/ Empieza a andar el Club Atlético Osasuna - Xota Fútbol Sala.
  44. Diario de Navarra: sos-caminos-pa-proxima-temporada-531552-1027.html Osasuna y Xota xunen los sos caminos pa la próxima temporada.
  45. Diariu de Noticies: club deportivu-xota-algamen-un alcuerdu-pa-caminar-xuntos Osasuna y el Club Deportivo Xota algamen un alcuerdu pa caminar xuntos.
  46. Cadena Ser Navarra: Club Atlético Osasuna Xota.
  47. Naiz: Osasuna y Xota roblen una pionera alianza ente clubes y deportes.
  48. Dende La Banda - Fútbol Navarro: Alcuerdo ente'l Xota Fútbol Sala y el Club Atlético Osasuna pa compartir proyeutu.
  49. Diario de Navarra: El Magna de verde y de colloráu.
  50. Club Atlético Osasuna: Revistes.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]