Danza del banduyu

De Wikipedia
La española Dalilah mientres el rodaxe de Keyf Ansak, n'El Cairo, 1957.

La danza del banduyu, danza árabe o correutamente llamada Danza Oriental (n'árabe Raqs sharqi رقص شرقي), ye la evolución escénica de diverses dances antigües tradicionales d'Oriente Mediu, xunto con otros del Norte d'África y Grecia, que la so diversidá d'elementos como la música, ritmos, estilu y vestuariu depende del país o la rexón.

El raqs baladi رقص بلدي (danza del pueblu) ye una danza bien elemental, práuticamente ensin desplazamientos y con movimientos principalmente de maxanes. La evolución d'esta danza ye la Danza oriental o raqs sharqi. El raqs sharqi inclúi movimientos de folclor exipciu, danza clásica y contemporánea, con grandes desplazamientos, vueltes y movimientos de toles partes del cuerpu, pero sobremanera de la maxana. En Turquía, a la danza del banduyu conocer como gobek dans o rakasse (ritmu turcu). Antes de llegar a la evolución de la danza, nun puede resalvase el significáu puramente d'estímulu sexual destináu al home nes sociedaes d'esos países y rexón, tanto como al gasayar invitaos, como na intimidá del harem.[ensin referencies]

En países anglosaxones traducióse como "belly dance" (n'español 'danza del banduyu'). Ye una mala trescripción o treslliteración del vocablu que designa l'estilu de danza beledi o baladi y suel atribuyise a Sol Bloom, direutor d'espectáculos na Esposición Universal de Chicago de 1893

Orixe[editar | editar la fonte]

Créese que'l términu "Danza del banduyu" provién d'aquellos primeros aventureros occidentales nel sieglu XIX que repararon per primer vegada esta danza quedando por demás sorprendíos polos movimientos del banduyu y coxales qu'esta danza tenía en comparanza de les dances clásiques europees. Sicasí autores como la célebre coreógrafa ya investigadora Lila Zellet, defenden qu'utilizar el términu "Danza del banduyu" en llugar de "Danza Oriental" (el cual ye'l so nome orixinal) resulta incorreutu debíu a qu'anguaño esta danza engloba movimientos bien de más amplios y completos que namái los llamativos movimientos del banduyu.

L'orixe exactu d'esta forma de baille ye motivu de constante bancia ente quien s'interesen por esta danza, debíu principalmente a la escasa investigación llevada a cabu al respeutu. La mayoría de los estudios realizar les mesmes baillarines, nun intentu por entender los sos oríxenes. Sicasí, suel pasase per alto que gran parte de la danza n'Oriente Mediu surde nel contestu social, non tantu nel de les representaciones en cabarés al cargu de baillarines profesionales, redolada ésti más visible y glamuroso. Esto provocó un importante tracamundiu tocantes a la verdadera naturaleza d'esti baille, dando llugar a teoríes contradictories nun intentu por esplicar los sos oríxenes.

Estes son dalgunes de les teoríes esistentes:

  • baxa de les dances del antiguu Exiptu.
  • vien de un baille de tipu relixosu que practicaben d'antiguo les sacerdotises de los templos.
  • formaba parte de les práutiques tradicionales d'allumamientu na/s rexón/ye d'orixe.
  • estendiérase gracies a les migraciones de los pueblos xitanos y de grupos similares, d'orixe indiu.
  • les muyeres faíen esto como un baille a la lluna, yera un baille nocherniegu y dexaben el so banduyu descubiertu por que-yos diera fecundidá.

De toes elles, escasamente faise alusión a la primera, a pesar de que cunta col sofitu de personalidaes como'l baillarín exipciu Doctor Mo Geddawi. El principal sofitu d'esta teoría tien la so esplicación nes semeyances ente posar del arte exipcio y los movimientos del baille na so aguada moderna.

La teoría más conocida ye la que la acomuñar con un baille relixosu, a la que se suel faer referencia nos principales artículos sobre la tema y que gocia de mayor publicidá.

Litografía del s.XIX.

La teoría que la acomuña a les "práutiques d'allumamientu" en virtú d'una serie de movimientos del Raqs Sharqi modernu ye refrendada y estendida pola bailarína marroquina y aficionada a l'antropoloxía, conocida tamién como Carolina Varga Dinicu, y tien que ver cola revisión de los movimientos que se vinieron utilizando pa ilustrar o facilitar l'allumamientu. A pesar de que dicha teoría escarez d'un "puntu d'orixe", sí que cunta con numberoses referencies históriques de tipu oral.

Dos puntos de vista suxuren la danza xitana como'l so orixe. Créese que los pueblos xitanos y otros grupos humanos similares pudieron importar esta forma de baille nos sos desplazamientos o adoptalo sobre la marcha y espublizalo. Gracies a la fusión de les formes xitanes de baille col Raqs Sharqi, estes teoríes esfruten de mayor popularidá n'Occidente de la que tendríen necesariamente nos sos países d'orixe - magar esto puede debese en parte a los prexuicios esistentes sobre estos pueblos.

Sía como quier l'orixe, la danza tien una llarga tradición n'Oriente Mediu y África del Norte. A pesar de les restricciones qu'impon l'Islam tocantes a la representación pictórica de seres humanos, esisten delles muestres d'ello en tol mundu islámicu. Llibros como The Art and Architecture of Islam 650-1250 amuesen imáxenes de les baillarines en murios palaciegos, al igual qu'asocede coles pintures en miniatura perses de los sieglos XII y XIII.

Mata Hari.
Baillarina de la danza del banduyu finales.

Fora d'Oriente Mediu y d'África del Norte, el baille del raqs sharqi fíxose popular mientres el movimientu románticu nel sieglu XIX, cola representación que los artistes orientalistes faíen de la vida de harén del Imperiu otomanu.[1] Nesa dómina, baillarines de distintos países del Oriente Mediu empezaron a amosar estes dances en distintes Feries Universales, de cutiu atrayendo cuasi más públicu que la mesma exhibición teunolóxica. Los empiezos del cine recueyen l'actuación de delles d'estes baillarines, como ye'l casu del curtiumetraxe "Fatima's Dance" (1902), d'amplia distribución nes sales de la dómina. Sicasí, ganóse fuertes crítiques pola so indecencia, llegando finalmente inclusive a censurase por presión popular.

Delles muyeres occidentales empezaron a aprender y asonsañar la danza d'Oriente Mediu, que naquel momentu yera oxetu de colonización per parte de naciones europees. Los exemplos más conocíos son el de Carmen Tórtola Valencia y el de Mata Hari, qu'a pesar d'asonsañar ser una baillarina de la Isla de Java, averábase más a les formes de danza del Oriente Mediu qu'a les d'Indonesia. Per este y otros motivos, a principios del sieglu XX, n'América y Europa la idea popular llevaba a dar de xacíu qu'estes baillarines yeren muyeres de moral dudosa.

Foi a mediaos del sieglu XX cuando la danza empieza a popularizase a nivel internacional, sobremanera n'Estaos Xuníos, gracies al llabor de divulgación que fixeron artistes como la española Dalilah, qu'entamó per primer vegada viaxes per que les estudiantes pudieren conocer a les baillarines mítiques d'Exiptu y preparó los primeros seminarios xunto al coreógrafu Mahmoud Reda fuera del país de les pirámides.[2]

Anguaño, la separación de sexos non se práutica de forma tan estricta nes zones urbanes, y n'ocasiones tanto homes como muyeres salen y baillen en xuntes sociales de tipu mistu con amigos íntimos. Sicasí, a pesar qu'esti baille social en circunstancies aceptables considérase correutu ya inclusive se fomenta, munches persones n'Oriente Mediu y nel Norte d'África consideren que les actuaciones con baillarinos profesionales con traxes provocatibles y pa un públicu mistu son daqué moralmente cuestionable. Dalgunes lleguen hasta'l puntu de suxurir que se prohiban esta clase de representaciones.

Puesto que el llugar nel que suel desenvolvese esti baille suelen ser establecimientos nocherniegos, xuníu a la proliferación de grabaciones en videu y DVD de famoses baillarines, ye esta versión mundana de la danza en llugar de la social o folclórica la que gocia de mayor popularidá.

Descripción de la danza[editar | editar la fonte]

La danza oriental foi tradicionalmente folclórica, improvisada por una sola baillarina, anque agora pueden trate espectáculos con coreografía y delles baillarines. Carauterízase polos sos movimientos nidiu y fluyir, disociando y coordinando al empar les distintes partes del cuerpu. Por casu, los brazos pueden dir a un ritmu distintu del que va marcando'l cadril. L'atención céntrase principalmente nel cadril y el banduyu, alternando movimientos rápidos y lentos y se enfatiza nos músculos abdominales, con movimientos de pechu y costazos, según con brazos serpenteantes. Los movimientos ondulatorios, rotativos, que polo xeneral son lentos simbolicen la murnia; sicasí colos movimientos rápidos, golpes y vibraciones la baillarina espresa allegría. Tolos movimientos d'esta danza rellacionar cola naturaleza, por casu, les plantes de los pies sofítense bien sobre'l suelu, lo cual simboliza la tierra, o tamién cuando la baillarina estiende los sos brazos siempres formen una semi O y nunca tán cayíos, esto simboliza a les aves.

Nun empiezu les baillarines árabes arumábense les muñeques por que a los baillar y al mover el so manes arumaren elles mesmes y al so públicu. Nesa dómina nun esistíen arumes, polo qu'utilizaben aceites.

Esta danza clasificóse en danza tradicional y danza de fantasía; les dances tradicionales o folclóriques tienen carauterístiques singulares, los sos vestuarios son distintos dependiendo la rexón d'orixe, y l'execución de movimientos tamién lu ye. L'estilu de fantasía, al pasu del tiempu viose arriquecíu con dellos elementos que'l so oxetivu ye demostrar la maña de la baillarina al executalos, los velos, sables, veles, crótalos, ales de isis, abanicos de seda, cuerdes o culiebres solo son dellos elementos qu'ayuden a faer más vistosa y curiosa la execución d'esta danza enigmático y tropezoso.

Esta danza ye carauterística de les muyeres; como'l so orixe remontar a les celebraciones de fertilidá, elementos de la naturaleza o relixosos; al traviés del tiempu, dellos caballeros fixéronse partes nos estilos de fantasía, recordemos que na danza oriental folclórica tamién esisten dances que namái pueden realizar los homes.[3]

Pa cada elementu hai un ritmu, y pa cada cantar una téunica, anque munchos artistes modernos, como Hakim o Shakira, popularizaren esta danza con tou tipu de cambeos na so música, dende'l pop hasta la electrónica.

Los grandes baillarinos decántense más pola téunica clásica usada nos países del Oriente Mediu, tantu ye asina que la innovación na execución d'ésta ye lo que prima nos festivales de Danza Oriental realizaos en el Cairo, unu de los más populares ye l'entamáu pola baillarina Raquia Hassam, el Festival Ahlan Wa Sahlan. Sicasí, artistes mítiques como Sohair Zaki asítiase en contra de lo que se viende nestos festivales, afirmando que converten la danza en ximnasia y que nun hai oyíu musical nin sentimientu, que tendría de ser lo más importante nel arte de la danza oriental.

Bellydance, danza oriental o Raks Sharki, ye una disciplina que dende va unos años ganó muncha popularidá n'occidente pero que vien d'una milenaria tradición oriental. La gran sensualidá de la danza y los sos efeutos beneficiosos sobre'l cuerpu femenín producen una suerte de lliberación física y espiritual que provocaron esti boom d'academies, profesores y prauticantes de la danza oriental. Una variante de la danza oriental o modalidá de la mesma sería la Danza del Banduyu Tribal. Surde n'Estaos Xuníos y ye productu de la fusión de los ritmos propios de la danza oriental de dellos países del norte d'África, Oriente Mediu y Sur d'África, con elementos de flamencu y danza hindú.

Puede baillase en solitariu, o en grupos más o menos amenorgaos. Na so versión de baille grupal, una de les baillarines actúa como líder del grupu y con movimientos de les manes, brazos o pies, camuda'l ritmu de tol grupu que lu sigue hasta que por aciu un nuevu movimientu vuelve camudar la orientación del grupu, la direición o'l sentíu de los pasos de baille.

Los traxes, son bien vistosos y d'inspiración xitana; faldes amplies con delles capes, tops o choris y adornos de gran tamañu. Son bien carauterísticos los gorros o tocaos que recueyen el pelo y afatar cubriendo parte o la totalidá del mesmu. Al igual que na danza oriental clásica, tamién pueden utilizase elementos como'l velu, sable o crótalos que lu faen más vistosu.

Agora en día na nuesa realidá, dizse que les baillarines árabes tienen que faer acentuar nel so baille'l DUN o DUM, ye una forma de saber combinar pasos al traviés de ritmos yá seya DUM, TAC, O TACA

Ritmos y estilos folclóricos o representativos[editar | editar la fonte]

Exiptu[editar | editar la fonte]

Mientres el sieglu XX, munches baillarines exipcies ganaron popularidá pola so apaición en películes de Hollywood.

  • Falahi: mesmu de munches zones rurales d'Exiptu. De cadencia nidia y trémbole
  • Baladi: báillase especialmente n'El Cairo. Daqué más sofisticáu y sensual que les dances populares. Ye la danza más clásica y típica, con movimientos senciellos. El báladi ye la denominación d'una pieza musical que tien como ritmu base un maqsum o un masmoudi. Veamos la so descomposición: dum dum/ tac / dum / tac
  • Saïdi: típicu del sur d'Exiptu. Ye un estilu allegre, con melodíes pegadices ritmu dum tac -dum dum - tac. Ye bailláu tantu por homes como por muyeres, xeneralmente con un cayáu.
  • Ghawazee: de la zona del Alto Nilo, con estilu ya influencia de les tribus xitanes. Orixinalmente baillar nes cais y espresaba la vitalidá de los xitanos, anque dacuando les muyeres fueron mal vistes poles autoridaes musulmanes.
  • Hagallah: n'Exiptu occidental y este de Libia. En pareyes les muyeres baillen delantre de grupos de mozos que baten palmes. Ye típicu de les bodes.
  • Melaya Laff: mesmu d'El Cairu y Alexandría. Nun tien nenguna base tradicional. Uliliza una melaya o mantu negru que se va desenrollando amosando'l cuerpu.
Rachel Brice.
  • Nubiu: sur d'Exiptu y Sudán. Cantares coleutivos acompañen a baillarinos distribuyíos según el so estáu civil.
  • Shaabi: en tou Exiptu. Estilu actual de la música popular exipcia. Entemez lo pop y danza oriental.
  • Estilu exipciu (Sharqi clásicu o Cabaré modernu): nos países del mundu árabe y Occidente. Representa l'estereotipu de la danza oriental.

Turquía[editar | editar la fonte]

La danza árabe turca ye carauterizada pola so allegría, enerxía, sensualidá y estilu atléticu.

El Líbanu[editar | editar la fonte]

L'estilu libanés ye complexu y con más influencia occidental. Ye resultáu d'un amiestu ente l'estilu turcu col exipciu.

  • Dabke: El Líbanu, Siria, Xordania y Palestina. Ye un baille grupal tradicional, carauterizáu poles pisotaes que dan los baillarinos p'avanzar. Realizar pa celebrar y ye considerada como patrimoniu nacional. Usualmente hai un líder qu'empón al grupu con pasos improvisaos.
  • Tunecín: grandes twists de cadril.

Golfu Pérsicu[editar | editar la fonte]

  • Khaleegy o Halishi: Tamién realizada n'Arabia Saudina. Consiste nun pequeñu constante rebote vertical del cuerpu, solmenada nidiu de la mano y movimientos bien marcaos de cabeza y pelo. Les baillarines lleven una llarga túnica bien suelta que cubre los pies. El pelo va totalmente sueltu y llargu, y realícense movimientos marcaos con él a lo llargo del baille.
  • Estilu persa: n'Irán. Recuérdanos al balé, coles estensiones de brazos y delicaos movimientos de les manes. La cara tien de tresmitir munches emociones.

Norte d'África[editar | editar la fonte]

  • Chaábi: en Marruecos. Movimientos bien esaxeraos del pechu, centru de la maxana y estómagu.Como les chikhat que son los acompañantes de los cantantes y músicos.
  • Ouled Naïl: sur d'Arxelia. Manes bien solmenaes, andando de llau a llau.

Dances de la ruta de la seda: delicadeza de xestos y pasos.[editar | editar la fonte]

  • Estilu romanín: Balcanes, Rumanía, Turquía y norte de la India. Caracterízase sobremanera polos saltos.
  • Malfuf: El ritmu Malfuf utilízase enforma como principiu o final de les pieces musicales. El so nome significa envueltu. Ye un ritmu tribal 2/4, rápido y enerxéticu y ta presente nes dances y el folclor de los beduinos. Escribir asina: DUM/ TAK-TAK
  • Maksum: Ritmu de 4/4 que la so llectura ye DUM TAC- TAC DUM- TAC. Por tener numberoses variaciones considérase-y el padre de los ritmos. Ta bien espublizáu per tol mundu árabe polo que ye bien habitual atopalo nes pieza musicales de danza oriental. Tamién se-y llama masmudi pequeñu o simple y al baillalo xeneralmente, márquense los dos DUM del principiu.
  • Drum solo: Les baillarines traten d'amosar una interacción físico y emocional cola percusión y col percusionista nel casu nel que lo haya. Baillar con música en direutu ye más complexu que cuando bailles con música yá grabada nun discu yá que non estes segura de los cambeos que puedan faer los músicos yá que estos pueden siguir un patrón o non, ya improvisar.La baillarina tien que tar bien atenta a los cambeos que pueda faer el músicu.
  • Dabke: El dabke estremar según la so rexón como yabalie (de los montes), karradie o watani (tradicional). El dabke ye una danza nueva que rique d'enerxía y fuercia, que realízase en forma de semicírculu, usualmente ente 6 y 15 baillarinos.
  • Danza del candelabru: consiste en baillar con un candelabru encendíu n'equilibriu sobre la cabeza

Movimientos y pasos fundamentales de la danza oriental[editar | editar la fonte]

Los movimientos de la danza oriental son bien sensuales, personales y son distintes dependiendo de dellos factores. El primeru depende de la música. Nel casu del pop, utilícense movimientos de cadriles y banduyu, con golpes secos y curtios según tamién l'usu de velu; nel flamencu árabe destaquen los movimientos de piernes y brazos; en danzar fusión destaquen movimientos fluyíos de banduyu y cadriles; y na percusión mueve tol cuerpu con golpes secos y fuertes, sobremanera pechu, cadriles y banduyu.

Otru factor qu'inflúi son los oxetos colos que se bailla, esto ye, nun se bailla igual con sable o cayáu que con velu o con ales de Isis.

Tamién ye influyente la vistimienta. Coles faldes de serena, los movimientos son sobremanera de cadriles. Por cuenta de la forma nun s'utilicen los movimientos de piernes. Coles faldes anches o de folclor árabe muévense piernes, cadriles y banduyu. Les baillarines crean ondes qu'asemeyen les dunes del desiertu con estes faldes. D'últimes los pantalones bombachos dexen tou tipu de movimientos gracies a la so comodidá. Amás dependiendo de la zona baillar de manera distinta. Nun se bailla igual n'Exiptu qu'en Marruecos. Per otru llau, cada baillarina acaba teniendo'l so propiu estilu, la so propia téunica y los sos propios movimientos, una y bones esta danza ye bien personal.

Los pasos fundamentales de la danza oriental, y a partir de los cualos podemos enfrentanos a cualquier coreografía son los siguientes:

  • Pendilexu: que ye un valumbu nidiu de cadriles de llau a llau, al que se-y puede añader una caminada.
  • Descaderado : ye'l pasu básicu por excelencia, y consiste en mover el cadril de riba abaxo. Una de les sos variantes más resultonas ye la pierna guapa, movimientu típicu libanés, qu'alterna xubíes y pataes. Si facer caminando convertir en paso-punta.
  • Pasu de Marfu: consiste en xirar rápida y alternativamente los llaos de los cadriles palantre y escontra tras.
  • Pasu griegu: Combina'l pendilexu con caminada y el twist.
  • Pasu a trés o “chassée”: esmucir el pie derechu abasnando l'esquierdu que ta en punta, hasta'l talón del pie derechu, que darréu s'adelantrará. Depués repitir cola parte contraria.
  • Desplazamientos llaterales de cadril. Utilizando los músculos de la cintura, la maxana y les rodíes.
  • Círculos engrandes de cadril, col cadril, torso y piernes
  • Círculu africanu: contrayendo los músculos del banduyu y el gluteu trazamos un círculu.
  • Maya horizontales y verticales, dibuxaos colos cadriles.
  • Otros infinitos, colos costazos, la cabeza,...
  • Desplazamientos llaterales de pechu, moviéndolo de llau a llau dibuxando una llinia horizontal.
  • Diamante y círculu de pechu.
  • Camellu col pechu, moviéndolo palantre y escontra tras hasta trazar un círculu vertical. Tamién podemos facer colos cadriles mientres caltenemos fixu'l pechu.
  • Twist de costazos.
  • Círculos horizontales colos costazos.
  • Desplazamientos llaterales de cabeza.
  • Movimientos colos brazos: variaciones en posar, círculos coles muñeques, manes y brazos de culiebra trabayando costazos, coldu, antebrazos y mano…
  • Contracamello: ondulación del cuerpu de la parte de debaxo de les costielles.
  • Onda del embelicu colos músculos del diafragma y del baxu banduyu.
  • Shimmy: movimientos bien rápidos y constantes que siguen el ritmu de la música, pueden faese colos cadriles, les rodíes y los costazos, que cuando ye desaxeradamente rápidu puede convertise nuna vibración.
  • Vueltes, bien vistoses y combinables con tolos pasos anteriores.

Paxellu[editar | editar la fonte]

Dellos modelos de vistíu pa la danza del banduyu.

El paxellu col que se suel acomuñar esti baille llámase bedlah n'árabe, que significa uniforme, y adoptar los baillarinos d'Exiptu na década de 1930, dende onde s'estendió a otros países de la zona. La so creación deber al Vaudeville coles sos representaciones falambaldres del harén, al xéneru burlesco y a Hollywood a finales del sieglu pasáu, más que al verdaderu paxellu tradicional del Oriente Mediu. Consiste principalmente nun top o suxetador afechu (de normal afatáu con cuentes o monedes), una petrina afecha al cadril (tamién con monedes o cuentes) y pantalones y/o faldes tipo harén, que pueden ser llises, a capes, etc.

Coles mesmes estendióse l'usu d'otros elementos, como'l velu, pa enmarcar los movimientos. Les baillarines exipcies de normal utilizar namái al empiezu del baille, ente que n'Occidente puede usase mientres tola representación. A la petrina qu'utilicen les baillarines conózse-y como caderin, el so nome deber a que s'utiliza nel cadril y estrémase en que ta llenu de monedes y cuando se bailla con esa petrina fai un soníu bien peculiar pa llevar el compás de la música.

El paxellu orixinal de les baillarines exipcies consistía nuna especie de faxa alredor de la cintura, una falda de llinu o algodón bien senciello, y los senos al aire. Les baillarines tatuaben imáxenes de la diosa de la sexualidá, tantu nes zanques como nos brazos.[ensin referencies]

La salú y la danza oriental[editar | editar la fonte]

Los beneficios de la danza oriental son tanto físicos como mentales. El baille ye un bon exerciciu cardiovascular, ayuda a ameyorar tantu la flexibilidá como la fuercia. De la mesma trabaya direutamente sobre los centros d'enerxía corporales, esaniciando tensiones y harmonizando la enerxía; pa les muyeres embarazaes, ye un escelente exerciciu pa preparar el banduyu antes del partu y depués d'este, ayuda a recuperar l'área del abdome; aguiya la femineidad.[4][5] Céntrase principalmente nos músculos del torso, magar tamién ameyora la fuercia nes piernes. Munchos estilos de baille faen fincapié en trabayar de forma aisllada los músculos, enseñando a mover dellos músculos o grupos musculares de forma independiente. Los movimientos qu'incorporen el velu fortalecen igualmente los brazos, los costazos y el tueru cimeru polo xeneral, ente que los crótalos aumenten la fuercia de los deos, trabayándolos unu a unu. La danza oriental ye apoderada pa toles edaes y pa persones de cualquier constitución, siendo'l baillarín quien controla'l nivel d'esixencia física. Pa munchos de los sos defensores ye beneficiosa pa la mente, yá que fomenta l'autoestima, ameyora'l grau de bienestar de quien esfruten practicándola regularmente.

Dellos médicu encamentar a los sos pacientes pa recuperase del partu, según preparación pal mesmu, una y bones los movimientos fortalecen y apurren tonu muscular a la zona coxal.[6]

La danza del banduyu ye una de les formes de danza más antigua. Amás de la so realización nes ceremonies relixoses, tamién formaba parte de los exercicios de preparación al partu, polo que la convierte nuna de les formes más antigües d'instrucción por que dar a lluz fuera menos doliosu y más satisfactoriu. Inclusive se diz que nel momentu del partu, delles muyeres de la tribu arrodiaben a la parturienta mientres realizaben la danza del banduyu, por que ésta fixera los mesmos movimientos como actu reflexu, amenorgando asina'l dolor de les contraiciones.

Hai videos sobre'l partu natural onde puede guardase la muyer dando a lluz de pies, baillando y dexándose llevar pola música y el ritmu natural de les sos contraiciones, moviendo selemente'l cadril mientres el so ñácaru abre camín pola canal del partu.

Dellos beneficios adicionales[editar | editar la fonte]

Psíquicos y emocionales

Si emponemos específicamente a la finalidá de la danza oriental, tenemos de retrotrayenos a la prehistoria y señalar que l'oxetivu d'esti baille ye topar l'harmonía ente'l cuerpu y l'espíritu, y el mediu ye la contraición y relaxación muscular na parte inferior del tueru por aciu movimientos circulares, a diferencia d'otros que suelen centrase nos músculos de les estremidaes. L'entrenamientu de la danza del banduyu repercute n'otres partes del cuerpu, fortaleciendo los músculos del abdome, la parte inferior del llombu y en particular la maxana. Esti últimu puntu dexa entever la sabiduría de los nuesos antepasaos, yá que el movimientu circular de los músculos del abdome implica una presión interior por demás útil pal procesáu de refugayes nel cuerpu humanu. Amás, la danza tien una doble función, per una parte invádenos d'endorfines el celebru y aumenta la dopamina, polo que llogramos más relaxación natural, y por otra fainos vencer la inercia de permanecer ensin faer nada.

Per otru llau, la danza coordina los músculos y los nervios cola mente. Cuando l'oyíu capta la música, asela, el cuerpu manifiéstase y fúndese cola melodía o'l ritmu desencadena nuna sensación por demás placentera que podríamos llamar felicidá. Ello ye que la medicina utiliza anguaño la danza y la música como terapia; y a pesar de que la danza nun ye capaz de curar munches enfermedaes psicolóxiques o psiquiátriques, contribúi a curar la depresión, el nerviosismu y la neurosis, patoloxíes corrientes nos nuesos tiempos. Agora bien, volviendo específicamente a la danza oriental, tenemos de dicir si vemos a una baillarina talentosa, vamos notar que nesta danza'l soníu paez brotar del propiu cuerpu, seya una música melodiosa o un ritmu rápido a base de tambores, asina, podemos numberar dalgunos de los beneficios emocionales de prauticar la danza del banduyu:

  • Desbloqueos. Provoca'l desbloquéu físicu, psíquicu y mental qu'induz a xenerar cambeos d'actitúes y a sentir más seguridad ante la vida.
  • Espresión d'emociones. Trabayar con estaos anímicos tales como la murnia, l'allegría, la picardía, la dulzura, que se reflexen nel cuerpu, ye una danza que ye capaz de traducir lo qué asocede nel interior de la baillarina, atopando nesta forma de manifestación un gran aliviu, tranquilidá y harmonía.
  • Fomenta la creatividá. Ye una danza que valora la capacidá d'improvisación, de creación de la intérprete, de la espresión de sentimientos, ye un mediu pa cuntar una hestoria, valora la espontaneidá, cosa que nun asocede en toles dances, y muncho menos na vida social.
  • Ayuda a recuperar l'enfotu n'unu y a vencer vieyos mieos. A lo llargo de la vida, podemos construyir idees negatives alrodiu de nós o del nuesu cuerpu, xenerando complexos ya inseguridaes. Esta danza contribúi a desacartonar el nuesu comportamientu, a movenos de manera más natural y senciella.
  • Realza la feminidad. Ayuda a conectase cola esencia de lo femenino, y pudiendo al empar esplotar esi poder de seducción, venciendo prexuicios impuestos pola sociedá. L'erotismu namái s'atopa na mirada del que repara.
  • Ayuda a ameyorar la comunicación. El baillar con otros, yá seya en dances grupales improvisaes, o mesmu'l namái fechu de compartir un espaciu onde utilicemos esti llinguaxe corporal, fai que nos desinhibamos y creemos llazos colos nuesos compañeros, bien distintos a los que se crean fuera d'esi ámbitu.

Beneficios físicos

  • Rixidez. Gracies al trabayu por separáu de cada parte del cuerpu como cadril, caxa torácica, pechu, costazos, cabeza, etc, dexa'l desbloquéu, la fluidez y la coordinación; y l'eliminación de los conocíos nuedos de tensión que se formen yá seya por estrés, cansanciu físicu, o la falta d'exercitación de ciertos músculos.
  • Meyor circulación. Al exercitar los músculos, éstos precisen más osíxenu, y el sistema circulatoriu trabaya pa da-y lo, asina que'l corazón llate más rápidu, faciendo que'l sangre fluya con más intensidá llimpiando les célules de toxines y que'l metabolismu trabaye a un nivel de rexeneración fayadizu.
  • Amenorgamientu de la presión sanguínea.
  • Dolores menstruales y aparatu dixestivu. Comprobóse que los dolores abocanen gracies a los movimientos coxales que masaxen la zona faciendo que trabaye meyor internamente, ensin necesidá de recurrir a la química. Sabemos tamién que dichos movimientos ondulatorios, favorecen la eliminación de refugayes, yá que ayuden al funcionamientu del aparatu dixestivu.
  • Vicios posturales. Anguaño, por cuenta de ciertos trabayos, tendemos a distrayer la postura fayadiza creando a la llarga problemes serios y con consecuentes dolores. La postura que se caltién nesta danza esanicia los malos vezos y apurre mayor flexibilidá nel llombu yá que busca la exa y l'equilibriu d'una forma relaxao y natural.
  • Evita l'artrosis. Harmoniza la función de los músculos colos cartílagos y les articulaciones. L'exerciciu aguiya a estes goncios del cuerpu a faeles móviles y alimentar coles lubricaciones naturales del organismu. El llevar una vida sedentaria provoca la perda d'esti procesu natural y la consecuente perda de la elasticidá. La danza del banduyu aguiya'l movimientu fluyíu pol cuerpu, cosa qu'otres dances nun llogren.
  • Quema caloríes. Acordies con diversos estudios, la danza quema ente 250-300 caloríes per hora.
  • A lo último, vamos señalar que los antiguos exipcios tomaron al baille como un deporte, volviendo los sos cuerpos más resistentes, superando en munchos casos la esperanza de vida a la de los exipcios contemporáneos.

La danza oriental y la perda de pesu[editar | editar la fonte]

Amás de ser una manifestación artística, la danza oriental afíxose como programa d'exerciciu. Al tratase d'un entrenamientu cardiovascular completu y fortalecer los músculos abdominales, ta ganando popularidá ente homes y muyeres que deseyen perder pesu, ganar flexibilidá y firmeza y perder barriga de forma rápida. Una sesión intensa de sesenta minuto puede quemar alredor de 330 caloríes. Amás ameyora enforma la postura. Ye una disciplina que nun tien llende d'edá nin contextura física.

La danza del banduyu na cultura popular[editar | editar la fonte]

Shakira.

Numberosos videos musicales recurrieron a coreografíes inspiraes na danza oriental. Artistes como Dalida, Hilary Duff, Aaliyah, Beyoncé, Rihanna, Nelly Furtado y Jessica Simpson incluyir en dalgunos de los sos videoclips, según Sarah Brightman nel so álbum Harem, magar ye cola artista colombiana d'ascendencia libanesa Shakira con quien más suel acomuñar.

Enfoque profesional de la danza del banduyu[editar | editar la fonte]

N'España[editar | editar la fonte]

Magar, anguaño, nun esiste una regulación institucional de la danza del banduyu n'España, sí cabo mentar, nesta direición, dellos potentes esfuercios por tratar de da-y forma, rigurosidad y conteníu a la carrera profesional de danza oriental.

En Madrid y Tenerife atopamos el casu de banduyu/ Celina, que la so formación de baillarines profesionales, regular o intensiva, con conteníu teórico y práuticu, atiende los ritmos árabes, con exámenes añales, teniendo una duración de 4 años más un añu d'especialización como 'Profesora de danza oriental'.

En cuanto al desenvolvimientu como 'Escuela de danza del banduyu', podemos destacar la 'Escuela de Danza oriental de Cristina Samaniego' n'Almería, pos anque abonden les clases de danza del banduyu n'academies, escueles de danza, inclusive ximnasios, atopamos escasos casos, a lo llargo del estáu español, de centros especializaos troncalmente en danza del banduyu, anque tamién se toquen otres cañes de la danza polo xeneral, siendo la so actividá principal y enfoque central la danza oriental, dende'l nivel infantil al profesional, como ye'l casu mentáu.

Videu[editar | editar la fonte]

  • -yos leçons de dance orientale par Jillina, EMI Music France (3 DVD).
  • Bellydance superstars, Rachel Brice, Jillina y otres, EMI Music France (1 DVD Y 1 CD).
  • Bellydance Superstars. Live aux Folies Bergère, EMI Music France, (1 DVD), 2004.
  • Bellydance Coleición. Ramah Aysel, Producciones Ramaysel, (3 DVD), 2007.
  • Cursu práuticu de danza del banduyu. Devorah Korek, Océanu Ámbare, (1 DVD), 2007.
  • " Shimmy, la importancia del movimientu de cadril. Lenka Polovko. GHARNATA.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Gutiérrez Pulido, David (1 de marzu de 2015). «La muyer y la danza nel Orientalismu del XIX». Añil Danza Oriental.
  2. «Cayó un ánxel nel cabaré: Dalilah». Añil Danza Oriental (16 d'agostu de 2006). Consultáu'l 22 d'abril de 2015.
  3. «Danza oriental masculina». Añil Danza Oriental.
  4. «danza-del banduyu/ Beneficio de la danza del banduyu editorial=Añil Danza Oriental».
  5. Gerpe, A. (2009, Julio 28). La Danza ye bona. Retrieved 21 de setiembre de 2012, from Vida Sana: http://suite101.net/article/la danza-ye-vida-a430
  6. In the Belly of the Goddess: Belly Dance for Pregnancy and Birth: [http://www.susunweed.com/herbal_ezine/October05/childbearing.htm

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Julie Russo Mishkin y Marta Schill (1973). The Compleat Belly Dancer. Garden City, Nueva York: Doubleday and Company Books. ISBN 0-385-03556-X
  • Laura Cooper (2005) Danza del banduyu paso a pasu. Ed EDAF SA Madrid ISBN 84-414-1645-1 Vista previa en Google books.
  • Iris Pérez García La danza del banduyu. Terapia del movimientu (Cap 5 Páx.91-93-92 y sigs) en Manuela García Gil y Víctor Luis Pérez Gracia (coord) (2009) D'oriente a occidente. Sabiduría ancestral. Ed. Visión Libro ISBN 897-84-9886-183-9 Vista previa en Google books

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

TheBellyDancers.TV