Copa Confederaciones

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Copa Confederaciones
Soccerball current event.svg XI Edición (2021)
Datos xenerales
Cuadru d'honor
Campeón Bandera d'Alemaña Alemaña (1)
Subcampeón Bandera de Chile Chile
Datos estadísticos
Participantes 8 (campeonos confederativos, campeón mundial y anfitrión)
Bandera de Brasil Brasil (4)
Bandera de Méxicu Cuauhtémoc Blanco (9)
Bandera de Brasil Ronaldinho de Assis (9)
Cronoloxía
Copa Rei Fahd (1992-95) Copa Confederaciones
[ Sitiu oficial]
[editar datos en Wikidata]

La Copa FIFA Confederación (tamién llamada Copa de les Confederaciones o a cencielles Copa Confederaciones) ye un tornéu internacional de fútbol de calter oficial entamáu pola FIFA. Nél participen los seis equipos campeones de les confederaciones continentales que componen el máximu organismu del fútbol mundial, amás del vixente campeón del mundu y una seleición del país anfitrión pa un total d'ocho contendientes. Ye'l segundu tornéu más importante a nivel de seleiciones entamáu pola FIFA dempués de la Copa Mundial.[1]

Dende l'añu 2005 apuéstase cada cuatro años; primeramente les primeres ediciones de 1992 y 1995 apostar con un intervalu de trés años, y de 1995 hasta 2005 celebrábase cada dos años. Y dende 2001, (con esceición de 2003) apuéstase un añu antes de la Copa Mundial nel país anfitrión.

Copa Confederaciones foi realizada en diez causes, nes que seis países alzaron la copa: Brasil ye l'equipu más esitosu, con cuatro títulos; Francia sígue-y con dos trofeos; en tantu Arxentina, Méxicu, Dinamarca y Alemaña tituláronse campeones una ocasión. El tornéu presenta un fuerte dominiu de los equipos suramericanos y europeos: los primeres ganaron el títulu en cinco causes, ente que los europeos haber ganáu en cuatro causes y un equipu fora d'estos dos confederaciones xeográfiques llogró llograr el campeonatu: Méxicu, en 1999, equipu perteneciente a Concacaf. Los máximos goliadores hestóricos del tornéu son Ronaldinho y Cuauhtémoc Blanco, dambos con 9 goles.

Historia[editar | editar la fonte]

El tornéu nació en 1992 col nome de Copa Rei Fahd y foi entamáu n'Arabia Saudita dende 1992 hasta 1995. En 1997 la FIFA alzar de categoría y aumentó el númberu de participantes a ocho (añediendo a los equipos participantes al campeón del mundu y al ganador d'Oceanía) y camudó el so nome a Copa FIFA Confederación.

Esta competición daba continuidá a otres cites intercontinentales oficiales similares de la dómina. Per un sitiu taba la Copa Artemio Franchi, de la qu'apenes s'apostaron dos ediciones en 1985 y 1993, y na que s'enfrentaben el campeón d'Europa contra'l d'América del Sur. Esti certame yera l'equivalente en seleiciones a la extinta Copa Intercontinental a nivel clubes y debió el so nome al ex Presidente de l'Asociación Italiana, y posterior Presidente de la UEFA, Artemio Franchi (1922-1983). Per otru llau taba la Copa de Naciones Afro-Asiátiques, que se celebró de manera irregular ente los años 1978 y 2007, y na qu'el campeones d'África y d'Asia midíen les sos fuerces.[2]

Nun principiu celebrábase cada dos años y hasta 1997 tuvo como see Arabia Saudita. De 1999 a 2003 llevar a cabu en distintos países; sicasí, la FIFA decidió qu'a partir de 2005 realizárase cada cuatro años, nel añu que preciede la Copa Mundial de Fútbol teniendo la mesma see, esto pa probar la capacidá organizativa del país anfitrión d'esi certame.

En 2001, como anticipu de la Copa Mundial de Fútbol de 2002, foi entamáu por Corea del Sur y Xapón. So esti precedente, Alemaña tamién entamó'l del añu 2005. La siguiente edición celebrar en Suráfrica del 14 al 28 de xunu de 2009. L'anterior Copa FIFA Confederación 2013 celebrar en Brasil y en 2017 llevar a cabu en Rusia.

Nel tornéu de 2003, el mundu viose conmocionáu por cuenta de la muerte del xugador camerunés Marc-Vivien Foé, que morrió por extendimiento del so ventrículu esquierdu nel minutu 71 del partíu de semifinales ente Camerún y Colombia apostáu en Lyon.

== Participantes Copa Confederaciones axunta a'l campeones de los distintos torneos continentales de cada confederación y empecipia el so ciclu a partir de la culminación de la Copa Mundial de la FIFA, el ganador ye'l primeru en tener accesu automáticamente a la competición. Darréu sumir el campeones de la Copa Asiática, la Copa Africana de Naciones, la Copa d'Oru, la Copa América, la Copa de les Naciones, la Eurocopa, y el anfitrión del tornéu. Si dalgún país repitir nestos criterios o en dellos casos rehúsa participar, el subcampeón o'l país meyor asitiáu de la área del so tornéu ocupa'l llugar de la confederación o del campeón del mundu.[3]

Troféu[editar | editar la fonte]

Troféu de Copa Confederaciones.

El primer troféu foi presentáu na edición de 1992 de la Copa del Rei Fahd. Esta copa foi iguada y realizada pola casa Bertoni (la mesma que diseñó la Copa Artemio Franchi y la Copa Mundial). El troféu taba fechu de plata llei y bañáu n'oru. Tenía forma de palmera hexagonal y sobre la mesma atopábase suxeta una esfera en forma de balón de fútbol onde se topaba representáu'l mundu y los sos continentes. Sobre la base de la palmera atopábense grabaos, en caúna de los sos seis esquines, los nomes de los seis confederaciones pertenecientes a la FIFA. Finalmente, la copa atopábase xunida a una base formada por dos aros concéntricos de malaquita. Ente dambos aros taba escrita la lleenda "Copa Intercontinental de Seleiciones pal Rei Fahd" (primero n'árabe y depués n'inglés).

El segundu troféu d'Copa Confederaciones foi presentáu na edición de 1997 en reemplazu del antiguu troféu Rei Fahd. Esta nueva copa foi creada por Fritz Jucker y producida pol orfebre Walter Schumacher. La midida de la estauína ye de 44,5 centímetros, con un valumbu máximu de 17 centímetros y un pesu averáu de 7,5 kilogramos. El diámetru del pedestal ye de 17 centímetros.

La copa ta fecha de bronce y bañada n'oru. De la mesma, el troféu ta representáu por una esfera terrestre que simboliza'l mundu y los sos seis continentes. El nome de la competición atopábase grabáu sobre dos bandes en forma de cinta que nacen dende la base de la columna y engaten en forma espiral hasta'l globu. La columna del troféu atopábase montada sobre un pedestal de lapizlázuli suxeta a dos aros concéntricos doraos. Nel centru allugábense seis escudos de les confederaciones, bañaos n'oru, que yeren acompañaos por otru aru concéntricu que los xunía. Finalmente, el pedestal atopábase xuníu a una base de madera hexagonal onde s'allugaben plaques doraes nos sos llaos, pa inscribir el nome de los campeones y les sos respectives ediciones.

Dende la edición de 2013, el troféu sufrió cambeos significativos. Na cintes en forma d'espiral qu'envolubren el troféu suprimióse'l nome del tornéu. El pedestal foi reemplazáu por unu de mármol azul, perdiendo los sos trés aros concéntricos doraos, pero calteniendo los escudos de les confederaciones. La base hexagonal foi remplazada por otra en forma d'allongamientu del pedestal, que tien nel so frente una placa cola lleenda FIFA Confederations Cup. Nel contrafente de la base atopa una pequeña placa rectangular cola mesma descripción que la placa frontera, xuntando tamién la see y edición del tornéu en disputa.

Resultaos y estadístiques[editar | editar la fonte]

Campeonatos[editar | editar la fonte]

Esta tabla amuesa les principales resultaos d'Copa FIFA Confederación.

Añu See Campeón Final
Resultancia
Subcampeón Tercer llugar Resultancia Cuartu llugar
Copa Rei Fahd
1992
Detalle
Bandera d'Arabia Saudita
Arabia Saudita
Bandera d'Arxentina
Arxentina
3:1 Bandera d'Arabia Saudita
Arabia Saudita
Bandera de Estaos Xuníos d'América
Estaos Xuníos
5:2 Bandera de ?
Costa de Marfil
1995
Detalle
Bandera d'Arabia Saudita
Arabia Saudita
Bandera de Dinamarca
Dinamarca
2:0 Bandera d'Arxentina
Arxentina
Bandera de Méxicu
Méxicu
1:1
5:4 (pen.)
Bandera de Nixeria
Nixeria
Copa FIFA Confederación / Copa de les Confederaciones / Copa Confederaciones
1997
Detalle
Bandera d'Arabia Saudita
Arabia Saudita
Bandera de Brasil
Brasil
6:0 Bandera de Australia
Australia
Bandera de Chequia
República Checa
1:0 Bandera de Uruguái
Uruguái
1999
Detalle
Bandera de Méxicu
Méxicu
Bandera de Méxicu
Méxicu
4:3 Bandera de Brasil
Brasil
Bandera de Estaos Xuníos d'América
Estaos Xuníos
2:0 Bandera d'Arabia Saudita
Arabia Saudita
2001
Detalle
Bandera de Corea del Sur Bandera de Xapón
Corea del Sur y Xapón
Bandera de Francia
Francia
1:0 Bandera de Xapón
Xapón
Bandera de Australia
Australia
1:0 Bandera de Brasil
Brasil
2003
Detalle
Bandera de Francia
Francia
Bandera de Francia
Francia
1:0
(t.y)
Bandera de Camerún
Camerún
Bandera de Turquía
Turquía
2:1 Bandera de Colombia
Colombia
2005
Detalle
Bandera d'Alemaña
Alemaña
Bandera de Brasil
Brasil
4:1 Bandera d'Arxentina
Arxentina
Bandera d'Alemaña
Alemaña
4:3
(t.y)
Bandera de Méxicu
Méxicu
2009
Detalle
Bandera de Sudáfrica
Suráfrica
Bandera de Brasil
Brasil
3:2 Bandera de Estaos Xuníos d'América
Estaos Xuníos
Bandera d'España
España
3:2
(t.y)
Bandera de Sudáfrica
Suráfrica
2013
Detalle
Bandera de Brasil
Brasil
Bandera de Brasil
Brasil
3:0 Bandera d'España
España
Bandera d'Italia
Italia
2:2
3:2 (pen.)
Bandera de Uruguái
Uruguái
2017
Detalle
Bandera de Rusia
Rusia
Bandera d'Alemaña
Alemaña
1:0 Bandera de Chile
Chile
Bandera de Portugal
Portugal
2:1
(t.y)
Bandera de Méxicu
Méxicu
2021
Detalle
Bandera de ?
Por definir
Por apostase

Equipos[editar | editar la fonte]

Mapa según resultaos en Copa Confederaciones y países sedes.

33 equipos distintos participaron a lo llargo d'Copa FIFA Confederación. De toos estos equipos, solo 13 llegaron a la final del tornéu y 6 algamaron la victoria.

Brasil ye l'equipu más esitosu, al algamar cuatro campeonatos, siguíu por Francia con dos. En términos estadísticos, Brasil ye l'equipu con más victories, siguíu per Francia; tamién, foi la seleición con más participaciones en finales, nun total de 5.

Brasil y Francia son, amás, los únicos equipos que ganaron torneos consecutivamente: Francia llogró dos en 2001 y 2003, ente que los suramericanos llograr tres veces consecutives en 2005, 2009 y 2013. La final de 2009, amás, foi la primera en que se coronó a un tricampeón, Brasil en venciendo 3-2 a los Estaos Xuníos.

De los seis equipos campeonos; Brasil, Méxicu y Francia fueron campeones siquier una vegada cuando'l tornéu foi entamáu na so casa. Per otru llau, Brasil, Arxentina, Dinamarca y Francia son los equipos que ganaron un tornéu fora del so continente: en Arabia Saudita 1997, Alemaña 2005 y Suráfrica 2009 pal primeru, en Arabia Saudita 1992 pal segundu, en Arabia Saudita 1995 pal terceru y en Corea del Sur y Xapón 2001 pal cuartu.

Tocantes a les participaciones, Brasil y Méxicu son los equipos con más eventos apostaos con 7 cada unu, sígenlos Xapón con 5 y Estaos Xuníos y Arabia Saudita con 4.

Palmarés[editar | editar la fonte]

La llista de siguío amuesa a los 22 equipos que tuvieron ente los cuatro meyores de dalguna edición del tornéu.

En cursiva, indícase'l tornéu en que l'equipu foi local.

Equipu Campeón Subcampeón Tercer puestu Cuartu puestu
Bandera de Brasil Brasil 4 (1997, 2005, 2009, 2013) 1 (1999) 1 (2001)
Bandera de Francia Francia 2 (2001, 2003)
Bandera d'Arxentina Arxentina 1 (1992) 2 (1995, 2005)
Bandera de Méxicu Méxicu 1 (1999) 1 (1995) 2 (2005, 2017)
Bandera d'Alemaña Alemaña 1 (2017) 1 (2005)
Bandera de Dinamarca DAN 1 (1995)
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos d'América 1 (2009) 2 (1992, 1999)
Bandera de Australia Australia 1 (1997) 1 (2001)
Bandera d'España España 1 (2013) 1 (2009)
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1 (1992) 1 (1999)
Bandera de Xapón Xapón 1 (2001)
Bandera de Camerún Camerún 1 (2003)
Bandera de Chile Chile 1 (2017)
Bandera de Chequia Chequia 1 (1997)
Bandera de Turquía Turquía 1 (2003)
Bandera d'Italia Italia 1 (2013)
Bandera de Portugal Portugal 1 (2017)
Bandera de Uruguái Uruguái 2 (1997, 2013)
Bandera de Costa de Marfil Costa de Marfil 1 (1992)
Bandera de Nixeria Nixeria 1 (1995)
Bandera de Colombia Colombia 1 (2003)
Bandera de Sudáfrica Sudáfrica 1 (2009)

Títulos per confederación[editar | editar la fonte]

Confederación Títulos Años
Conmebol (América del Sur) 5 1992, 1997, 2005, 2009 y 2013
UEFA (Europa) 4 1995, 2001, 2003 y 2017
Concacaf (N.-C. América y Caribe) 1 1999

Xugadores[editar | editar la fonte]

Tocantes a partíos apostaos, el brasileñu Dida xugó 22 partíos, récord que se caltién hasta l'actualidá.

Tocantes a goles, los nueve del mexicanu Cuauhtémoc Blanco y el brasileñu Ronaldinho convertir n'el xugadores que más goles marcó en tolos eventos de la Copa. Na Copa FIFA Confederación 1997, el brasileñu Romário marcó 7 anotaciones, cifra que se caltuvo como la mayor cantidá de goles algamada nun solu eventu, siendo les sos úniques anotaciones en copa confederaciones.

De siguío se listan el xugadores con más anotaciones y partíos n'Copa Confederaciones. En cursiva indíquense'l xugadores que se caltienen activos a la fecha.

Xugador Seleición Goles Partíos Media
Cuauhtémoc Blanco Bandera de Méxicu Méxicu 9 8 1.12
Ronaldinho Bandera de Brasil Brasil 9 13 0.69
Fernando Torres Bandera d'España España 8 9 0.88
Romário Bandera de Brasil Brasil 7 4 1.75
Adriano Bandera de Brasil Brasil 7 8 0.87
Marzouk Al-Otaibi Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 6 4 1.50
David Villa Bandera d'España España 6 8 0.75
Vladimír Šmicer Bandera de Chequia Chequia 5 5 1.00
Luis Fabiano Bandera de Brasil Brasil 5 5 1.00
Fred Bandera de Brasil Brasil 5 5 1.00
Alex Bandera de Brasil Brasil 5 7 0.71
John Aloisi Bandera de Australia Australia 5 7 0.71
Robert Pirès Bandera de Francia Francia 5 10 0.50


Xugador Seleición Partíos Goles Media
Dida Bandera de Brasil Brasil 22 0 0.00
Lúcio Bandera de Brasil Brasil 17 1 0.05
Pável Pardo Flag of Mexico.svg Méxicu 16 1 0.06
Claudio Suárez Flag of Mexico.svg Méxicu 14 0 0.00
Ronaldinho Bandera de Brasil Brasil 13 9 0.69

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Diez entrenador distintos conquistaron el troféu, nengún seleccionador repitió'l títulu. Cabo señalar que toos el entrenadores que ganaron dalgún campeonatu fueron de la mesma nacionalidá de les seleiciones que dirixeron.

Goles[editar | editar la fonte]

Mientres les 9 ediciones de Copa Confederaciones apostaes hasta 2013, 380 goles. D'estos, 5 fueron autogoles.

A nivel de torneos, la Copa FIFA Confederación 2013 ye la que tuvieron mayor númberu de goles, con 68 anotaciones nes sos 16 partíos apostaos caúna, mientres el menor númberu foi en 1992 con 18 goles en solu 4 partíos). Considerando'l númberu de partíos, el mayor númberu de goles per partíu foi na Confederaciones de 1992, con 4,5 tantos por alcuentru; la cifra menor, en tantu, foi de 1,93 goles per partíu na Confederaciones de 2001. El mexicanu Cuauhtémoc Blanco y el brasileñu Ronaldinho dambos son los máximos anotadores na hestoria del tornéu con 9.

Los sorteos de los equipos participantes producieron, n'ocasiones, alcuentros ente seleiciones de nivel bien distintu, lo que se reflexó en goliaes. Sicasí, non tolos alcuentros con un altu númberu de goles anotaos débense namái a goliaes: el partíu con más goles anotaos foi l'apostáu ente España y Tahití na Copa FIFA Confederación 2013, que remató con una goliada española por 10:0, siendo este'l mayor resultáu na hestoria del tornéu, aquel tornéu debíu al amateurismo de la seleición de Tahití amenáronse trés de les máximes goliaes de la hestoria del tornéu. La final con más anotaciones, en tantu, foi l'apostada en Copa FIFA Confederación 1999 por Méxicu y Brasil, que terminó cola victoria de los primeres por 4:3. Tamién destaca la victoria de 6:0 de Brasil sobre Australia na final de 1997, siendo la resultancia más amplia nuna final.

De siguío se listan les mayores goliaes n'Copa FIFA Confederación:

Seleición Resultancia Seleición Edición
Bandera d'España España 10:0 Bandera de la Polinesia Francesa Tahití Bandera de Brasil Brasil 2013
Bandera de Uruguái Uruguái   8:0 Bandera de la Polinesia Francesa Tahití Bandera de Brasil Brasil 2013
Bandera de Brasil Brasil   8:2 Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita Bandera de Méxicu Méxicu 1999
Bandera de Brasil Brasil   6:0 Bandera de Australia Australia Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1997
Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Emiratos Árabes Xuníos   1:6 Bandera de Chequia República Checa Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1997
Bandera de Nixeria Nixeria   6:1 Bandera de la Polinesia Francesa Tahití Bandera de Brasil Brasil 2013
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita   0:5 Bandera de Méxicu Méxicu Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1997
Bandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda   0:5 Bandera d'España España Bandera de Sudáfrica Suráfrica 2009
Bandera de Francia Francia   5:0 Bandera de Corea del Sur Corea del Sur Bandera de Corea del Sur Bandera de Xapón Corea del Sur y Xapón 2001
Bandera de Francia Francia   5:0 Bandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda Bandera de Francia Francia 2003
Bandera d'Arxentina Arxentina   5:1 Bandera de Xapón Xapón Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1995
Bandera de Méxicu Méxicu   5:1 Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita Bandera de Méxicu Méxicu 1999
Bandera de Exiptu Exiptu   1:5 Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita Bandera de Méxicu Méxicu 1999

Clasificación histórica[editar | editar la fonte]

Pos. Seleición Part. PJ PG PE PP GF GC Dif. Puntos Títulos
Bandera de Brasil Brasil 7 33 23 5 5 78 28 +50 74 4
Bandera de Méxicu Méxicu 7 27 11 6 10 44 43 +1 39 1
Bandera de Francia Francia 2 10 9 0 1 24 5 +19 27 2
Bandera d'Alemaña Alemaña 3 13 8 2 3 29 22 +7 26 1
Bandera d'España España 2 10 7 1 2 26 8 +18 22
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos d'América 4 15 6 1 8 20 20 0 19
Bandera d'Arxentina Arxentina 3 10 5 3 2 22 14 +8 18 1
Bandera de Australia Australia 4 16 5 3 8 17 25 -8 18
Bandera de Xapón Xapón 5 17 5 2 10 19 25 -6 17
10° Bandera de Uruguái Uruguái 2 10 5 1 4 22 13 +9 16
11° Bandera de Camerún Camerún 3 11 4 2 5 7 11 -4 14
12° Bandera de Portugal Portugal 1 5 3 2 0 9 3 +6 11
13° Bandera d'Italia Italia 2 8 3 2 3 13 15 -2 11
14° Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 4 12 3 1 8 13 31 -18 10
15° Bandera de Nixeria Nixeria 2 6 2 2 2 11 7 +4 8
16° Bandera de Dinamarca DAN 1 3 2 1 0 5 1 +4 7 1
17° Bandera de Chequia Chequia 1 5 2 1 2 10 7 +3 7
18° Bandera de Turquía Turquía 1 5 2 1 2 8 8 0 7
19° Bandera de Chile Chile 1 5 1 3 1 4 3 +1 6
20° Bandera de Colombia Colombia 1 5 2 0 3 5 5 0 6
21° Bandera de Corea del Sur Corea del Sur 1 3 2 0 1 3 6 -3 6
22° Bandera de Sudáfrica Sudáfrica 2 8 1 2 5 9 13 -4 5
23° Bandera de Exiptu Exiptu 2 6 1 2 3 8 17 -9 5
24° Bandera de Rusia Rusia 1 3 1 0 2 3 3 0 3
25° Bandera de Tunicia Tunicia 1 3 1 0 2 3 5 -2 3
26° Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Emiratos Árabes Xuníos 1 3 1 0 2 2 8 -6 3
27° Bandera de Bolivia Bolivia 1 3 0 2 1 2 3 -1 2
28° Flag of Iraq.svg Iraq 1 3 0 2 1 0 1 -1 2
29° Bandera de Grecia Grecia 1 3 0 1 2 0 4 -4 1
30° Bandera de Canadá Canadá 1 3 0 1 2 0 5 -5 1
31° Bandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda 4 12 0 1 11 3 32 -29 1
32° Bandera de Costa de Marfil Costa de Marfil 1 2 0 0 2 2 9 -7 0
33° Bandera de Tailandia Tahití 1 3 0 0 3 1 24 -23 0

Premios[editar | editar la fonte]

Mientres la realización de Copa FIFA Confederación la organización dispon la entrega de diversos premios d'alcuerdu a la participación de los equipos y xugadores a lo llargo del tornéu. Ensin batura a duldes el principal premiu ye'l títulu de campeón del eventu; l'equipu que llogra coronase como campeón recibe'l Troféu de Copa FIFA Confederación por cuatro años (dende 2005).

Goliadores[editar | editar la fonte]

Dende l'entamu del tornéu, unu de los premios más importantes ye al goliador del eventu, esto ye, el xugador qu'anota más goles mientres la realización de la fase final de cada Copa Mundial. Dende los sos entamos el premiu foi instituyíu oficialmente como'l Botín d'Oru». Tamién fueron amás apurríos el botín de plata» y el botín de bronce», pa'l xugadores nel segundu y tercer llugar de la estadística de goliadores. Si hai dos o más xugadores cola mesma cantidá de goles, cada unu recibe'l premiu correspondiente, ensin tomar en cuenta la cantidá de minutos xugaos per caúnu o si los goles fueron anotaos en penaltis. Estadísticamente, destácase acopar Confederaciones 2001, nel qu'hubo 7 goliadores, siendo la menor cantidá de goles marcaos por un goliador con solu dos anotaciones cada unu.

Copa Goliador Goles
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1992 Bandera d'Arxentina Gabriel Batistuta 2
Bandera de Estaos Xuníos d'América Bruce Murray 2
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1995 Bandera de Méxicu Luis García 3
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1997 Bandera de Brasil Romário 7
Bandera de Méxicu Méxicu 1999 Bandera de Brasil Ronaldinho 6
Bandera de Méxicu Cuauhtémoc Blanco 6
Bandera d'Arabia Saudita Marzouk Al-Otaibi 6
Bandera de Corea del Sur Bandera de Xapón Corea del Sur / Xapón 2001 Bandera de Australia Shaun Murphy
Bandera de Francia Éric Carrière
Bandera de Francia Robert Pirès
Bandera de Francia Patrick Vieira
Bandera de Francia Sylvain Wiltord
Bandera de Xapón Takayuki Suzuki
Bandera de Corea del Sur Hwang Sun-Hong
2
Bandera de Francia Francia 2003 Bandera de Francia Thierry Henry 4
Bandera d'Alemaña Alemaña 2005 Bandera de Brasil Adriano 5
Bandera de Sudáfrica Suráfrica 2009 Bandera de Brasil Luís Fabiano 5
Bandera de Brasil Brasil 2013 Bandera d'España Fernando Torres 5
Bandera de Brasil Fred 5
Bandera de Rusia Rusia 2017 Bandera d'Alemaña Timu Werner
Bandera d'Alemaña Leon Goretzka
Bandera d'Alemaña Lars Stindl
3

Balón d'Oru[editar | editar la fonte]

El premiu «Balón d'Oru» ye apurríu al meyor xugador de cada edición de Copa FIFA Confederación. Esta reconocencia apurrir dende la creación del tornéu. Nes primeres dos ediciones en 1992 y 1995 nun s'apurrieron el balón de plata y bronce, si non hasta la edición de 1997.

Copa Balón d'Oru Equipu Balón de Plata Equipu Balón de Bronce Equipu.


Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1992 Fernando Redondo Bandera d'Arxentina Arxentina - -
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1995 Brian Laudrup Bandera de Dinamarca DAN - -
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1997 Denílson Bandera de Brasil Brasil Romário Bandera de Brasil Brasil Vladimír Šmicer Bandera de Chequia Chequia
Bandera de Méxicu Méxicu 1999 Ronaldinho Bandera de Brasil Brasil Cuauhtémoc Blanco Bandera de Méxicu Méxicu Marzouq Al-Otaibi Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita
Bandera de Corea del Sur Bandera de Xapón Corea del Sur / Xapón 2001 Robert Pirès Bandera de Francia Francia Patrick Vieira Bandera de Francia Francia Hidetoshi Nakata Bandera de Xapón Xapón
Bandera de Francia Francia 2003 Thierry Henry Bandera de Francia Francia Tuncay Şanlı Bandera de Turquía Turquía Marc-Vivien Foé Bandera de Camerún Camerún
Bandera d'Alemaña Alemaña 2005 Adriano Bandera de Brasil Brasil Juan Román Riquelme Bandera d'Arxentina Arxentina Ronaldinho Bandera de Brasil Brasil
Bandera de Sudáfrica Suráfrica 2009 Kaká Bandera de Brasil Brasil Luís Fabiano Bandera de Brasil Brasil Clint Dempsey Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos d'América
Bandera de Brasil Brasil 2013 Neymar Bandera de Brasil Brasil Andrés Iniesta Bandera d'España España Paulinho Bandera de Brasil Brasil
Bandera de Rusia Rusia 2017 Julian Draxler Bandera d'Alemaña Alemaña Alexis Sánchez Bandera de Chile Chile Leon Goretzka Bandera d'Alemaña Alemaña

Guante d'Oru[editar | editar la fonte]

El premiu «Guante d'Oru» ye apurríu dende la Confederaciones de 2005 al meyor porteru de cada tornéu.

Copa Seleición Porteru
Bandera d'Alemaña Alemaña 2005 Bandera de Méxicu Méxicu Oswaldo Sánchez
Bandera de Sudáfrica Suráfrica 2009 Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos Tim Howard
Bandera de Brasil Brasil 2013 Bandera de Brasil Brasil Júlio César
Bandera de Rusia Rusia 2017 Bandera de Chile Chile Claudio Bravo

Premiu al xuegu llimpiu[editar | editar la fonte]

El Premiu al xuegu llimpiu» ye apurríu dende la Confederaciones de 1997 al equipu cola meyor disciplina de cada tornéu.

Copa Seleición
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1997 Bandera de Sudáfrica Suráfrica
Bandera de Méxicu Méxicu 1999 Bandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda y Bandera de Brasil Brasil
Bandera de Corea del Sur Bandera de Xapón Corea del Sur y Xapón 2001 Bandera de Xapón Xapón
Bandera de Francia Francia 2003 Bandera de Xapón Xapón
Bandera d'Alemaña Alemaña 2005 Bandera de Grecia Grecia
Bandera de Sudáfrica Suráfrica 2009 Bandera de Brasil Brasil
Bandera de Brasil Brasil 2013 Bandera d'España España
Bandera de Rusia Rusia 2017 AlemañaBandera d'Alemaña Alemaña

Equipu estelar[editar | editar la fonte]

En cada tornéu, dende 2009 escuéyese un "equipu estelar" en que se listan los meyores xugadores de cada eventu en caúna de les posiciones.

Copa FIFA Confederación Suráfrica 2009
Porteru Defensores Mediocampistes Delanteros
Bandera de Estaos Xuníos d'América Tim Howard Bandera d'España Joan Capdevila

Bandera d'España Carles Puyol

Bandera de Brasil Lúcio

Bandera de Brasil Maicon

Bandera de Brasil Kaká

Bandera de Exiptu Mohamed Aboutrika

Bandera de Estaos Xuníos d'América Clint Dempsey

Bandera d'España Fernando Torres

Bandera d'España David Villa

Bandera de Brasil Luís Fabiano

Copa FIFA Confederación Brasil 2013
Porteru Defenses Mediocampistes Delanteros
Bandera de Brasil Júlio César Bandera de Brasil David Luiz
Bandera de Brasil Thiago Xibla
Bandera d'España Sergio Ramos
Bandera de Brasil Dani Alves
Bandera d'España Andrés Iniesta
Bandera d'Italia Andrea Pirlo
Bandera de Brasil Paulinho
Bandera de Brasil Neymar
Bandera d'España Fernando Torres
Bandera de Brasil Fred

Gol del tornéu[editar | editar la fonte]

Copa Seleición Autor del gol Seleición contraria
Bandera de Brasil Brasil 2013 Bandera de Uruguái Uruguái Luis Suárez Bandera d'España España
Bandera de Rusia Rusia 2017 Bandera de Méxicu Méxicu Marco Fabián Bandera d'Alemaña Alemaña

Tripletes o más[editar | editar la fonte]

De siguío detállense los tripletes consiguíos a lo llargo de la competición.

Fecha Xugador Goles Local Resultancia Visitante Edición
17/12/1997 Bandera de Chequia Vladimír Šmicer 42'68' 71' Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Emiratos Árabes Xuníos 1:6 Bandera de Chequia República Checa Bandera d'Arabia Saudita 1997
21/12/1997 Bandera de Brasil Ronaldo 15'27' 59' Bandera de Brasil Brasil 6:0 Bandera de Australia Australia Bandera d'Arabia Saudita 1997
25/7/1999 Bandera de Méxicu Cuauhtémoc Blanco 12'19'68'77' Bandera de Méxicu Méxicu 5:1 Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita Bandera de Méxicu 1999
29/7/1999 Bandera d'Arabia Saudita Marzouq Al-Otaibi 8'34'78'85' Bandera de Exiptu Exiptu 1:5 Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita Bandera de Méxicu 1999
1/8/1999 Bandera de Brasil Ronaldinho 11'65'90+2' Bandera de Brasil Brasil 8:2 Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita Bandera de Méxicu 1999
18/6/2005 Bandera d'Arxentina Luciano Figueroa 12'53'89' Bandera de Australia Australia 2:4 Bandera d'Arxentina Arxentina Bandera d'Alemaña 2005
14/6/2009 Bandera d'España Fernando Torres 6'14'17' Bandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda 0:5 Bandera d'España España Bandera de Sudáfrica 2009
17/6/2013 Bandera de Nixeria Nnamdi Oduamadi 10'26'76' Bandera de la Polinesia Francesa Tahití 1:6 Bandera de Nixeria Nixeria Bandera de Brasil 2013
20/6/2013 Bandera d'España Fernando Torres 5'33'57'78' Bandera d'España España 10:0 Bandera de la Polinesia Francesa Tahití Bandera de Brasil 2013
20/6/2013 Bandera d'España David Villa 39'49'64' Bandera d'España España 10:0 Bandera de la Polinesia Francesa Tahití Bandera de Brasil 2013
23/6/2013 Bandera de Uruguái Abel Hernández 2'24'45+1'67' Bandera de Uruguái Uruguái 8:0 Bandera de la Polinesia Francesa Tahití Bandera de Brasil 2013

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Copa Confederaciones». Portal dixital Excélsior. Consultáu'l 21 de mayu de 2016.
  2. «festival-el campeones-2106555.html La biografía del Festival de los Campeones - FIFA.com» (Plantía:Fecha2). Consultáu'l 2 de payares de 2016.
  3. ABC.es (16-10-05). «Copa Confederaciones 2013». Consultáu'l 21 de xunu de 2013.
  4. «Dossier estadísticu de Copa FIFA Confederación». Consultáu'l 3 de xunetu de 2017.
  5. «Torneo FIFA - Estadístiques - Copa FIFA Confederación». Consultáu'l 3 de xunetu de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Copa Confederaciones