Bríxida de Suecia

De Wikipedia
Bríxida de Suecia
Vida
Nacimientu Finsta (es) Traducir1303[1]
Nacionalidá Bandera de Suecia Suecia
Muerte Roma[2]23 de xunetu de 1373[3] (69/70 años)
Sepultura Convento de Vadstena (es) Traducir[4]
Familia
Padre Birger Persson
Madre Ingeborg Bengtsdotter
Casada con Ulf Gudmarsson
Fíos/es
Hermanos/es
Estudios
Llingües falaes llatín[5]
suecu[6]
Oficiu escritora, filósofa, política, teóloga, memorialistamística
Santoral
23 de xunetu y 23 de xunetu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Orden del Santísimo Salvador de Santa Brígida (es) Traducir
birgitta.vadstena.se
Cambiar los datos en Wikidata

Brígida Birgersdotter, conocida como Santa Brígida de Suecia (Skederid, actual conceyu de Norrtälje, Uppland, Suecia, 1303 - Roma, 23 de xunetu de 1373). Foi una relixosa católica, mística, escritora, y teóloga sueca. Foi declarada santa pola Ilesia Católica en 1391; ye considerada amás la santa patrona de Suecia, una de los patronos d'Europa, y de les vilbes.

Perteneció a una familia aristócrata, emparentada col rei Magnus Ladulás. Per mediu de los sos padres y del so maríu perteneció a los círculos políticos más influyentes de la Suecia medieval. Foi la fundadora de la Orde del Santísimu Salvador, vixente anguaño.

Considerada como santa patrona del conceyu de Úmbita, Boyacá, en Colombia.

Infancia[editar | editar la fonte]

Santa Brígida nació alredor de 1303, según una bien antigua tradición, na finca de Finsta, al oeste de la ciudá de Norrtälje, na provincia d'Uppland.

Finsta yera la casa de la familia Finsta, y perteneció mientres un tiempu (anque non cuando nació Brígida) al so padre Birger Persson. El so padre yera xuez de Uppland, y el so güelu paternu, el so güelu maternu y el so hermanu tamién exercieron esi oficiu. El so maríu sería tamién xuez, y tendría un fíu qu'exercería la mesma actividá. La so madre foi Ingeborg Bengtsdotter, y foi la segunda esposa del so padre.

El so güelu maternu yera primu de Magnus Ladulás, de cuenta que Brígida tenía parentescu cola familia real sueca.

La "covarón de les oraciones" (construyida nel sieglu XX) tópase siempres abierta a visitantes. Según la tradición, ellí apaecióse Santa Brígida per vegada primera. Nes cercaníes de Finsta tópase la ilesia de Skederid (del sieglu XIII), el templu de la infancia de Brígida.

Vida[editar | editar la fonte]

Dende neña Brígida tuvo visiones. Una vegada vio a la virxe María asitia-y una corona na so cabeza. N'otra ocasión vio ante ella a Xesucristu torturáu y muertu na cruz. Estos dos dilemes, la fonda devoción a María y les meditaciones sobre'l sufrimientu de Cristu, marcaríen tola vida de Brígida.

Cuando Brígida tenía unos 10 años morrió la so madre. El so padre consideróse incapaz pa da-y una educación como la que merecía una neña de la so condición social, polo que la unvió a casa de la so cuñada Catarina Bengtsdotter en Aspanäs, xunto al llagu Sommen, en Östergötland.

Dellos años dempués, cuando Brígida tenía alredor de 13 años, foi dada en matrimoniu, contra la so voluntá, a Ulf Gudmarsson. Foi madre d'ocho fíos, ente ellos, santa Catalina de Suecia.

La devoción de Brígida influyó tamién nel so home. Ente otros viaxes, los maríos realizaron pelegrinaciones a Nídaros (actual Trondheim) y a Santiago de Compostela. Nel camín a España, na ciudá francesa d'Arres, Ulf cayó careció. Cuando se tarrecía lo peor, el santu francés San Dionisio apaecióse ante Brígida y prometiólu que'l so home nun morrería nesa ocasión.

De regresu a Suecia, Brígida y Ulf estableciéronse xunto al conventu de Alvastra, onde Ulf morrió en 1344 (aproximao). Entós Brígida partió los sos bienes ente los sos herederos y los probes, pa ella vivir de manera senciella na redoma del conventu de Alvastra. Nesi tiempu aumentó'l númberu de visiones, que representen, hasta la partida a Roma, la mayor parte de les apaiciones que tuvo Brígida.

Nes apaiciones, Brígida recibió la misión de llevar mensaxes tanto a políticos como a líderes relixosos. Tamién tuvo diálogos con santos y muertos.

Brígida viaxó a Roma nel añu 1349 col propósitu de tomar parte na celebración del xubiléu de 1350, y pa llograr el permisu del papa de fundar una nueva orde relixosa. Los problemes colos que s'enfrentó Brígida yera que'l papa moraba entós en Avignon, y que la Ilesia prohibiera l'establecimientu de más órdenes. L'ausencia del Papa nun amurnió a Brígida, pos ella yá sabía, por cuenta de una visión que tuviera, qu'ella vería al Papa y al Emperador atopase en Roma.

En Roma moró primero cerca de la basílica de San Llorienzo in Damaso. Foi testigu de la escayencia espiritual de la ciudá tres la partida del papa. Mientres la so estancia na ciudá, escribió cartes al papa, onde-y clamiaba que tornara a Roma, y dedicóse a visitar les ilesies que conteníen tumbes de santos. Na ilesia de San Llorienzo in Panisperna, na llomba de Viminale, pidió a los transeúntes llimosnes pa los precisaos. Tamién aprovechó pa viaxar en pelegrinación a santuarios d'Asís, Nápoles ya Italia del sur.

En 1368, el papa Urbanu V tornó a Roma y el 21 d'ochobre entrevistar col emperador Carlos IV. Entós pudo Brígida apurrir les regles del so orde al papa, quien s'encargaría d'esaminales. Les regles fueron aceptaes con delles revisiones y fuertes cambeos colos que probablemente Brígida nun tuvo nada d'alcuerdu. Amás el papa tomó la decisión de dexar Italia nuevamente por motivos de seguridá, situación cola que Brígida nun tuvo nada d'alcuerdu. Ella profetizó que'l papa recibiría un fuerte golpe de Dios, y cuando Urbanu V tenía dos meses de tornar a Avignon, morrió.

Los restos de Santa Brígida, Vadstena, Suecia. Semeya: Mikael Lindmark

En 1371, cuando cuntaba con unos 68 años, Brígida realizó un viaxe a Tierra Santa, con un itinerariu que pasaría por Nápoles y Xipre. En Nápoles morrió'l so fíu Carlos Ulvsson, lo que-y acarretó a Brígida grandes esmoliciones. Ella tuvo entós otra apaición, que-y garantizó'l perdón divín al so fíu gracies a les oraciones y llárimes de la so madre.

Cuando tornó a Roma nel branu de 1373, una enfermedá debilitar, y finalmente morrió na actual Plaza Farnese. D'alcuerdu a la so propia voluntá, los sos restos mortales fueron treslladaos a Suecia, específicamente al conventu de Vadstena dempués de ser soterraos na ilesia romana de San Llorienzo in Panisperna. En 1377, por orde del obispu de Xaén Alfonso Pecha de Vadaterra, amigu y confesor de Brígida, salió a la lluz la primer edición de les sos Apaiciones celestiales. En 1378, llevar a cabu otra aprobación sobre les regles de la orde relixosa de Brígida, y en 1384 consagróse'l conventu de Vadstena.

El procesu de canonización de Brígida empezó en 1377 y remató en 1391. En 1999 santa Brígida foi alzada, xunto con santa Catalina de Siena y santa Teresa Benedicta de la Cruz a ser copatrona d'Europa.

La orde de santa Brígida perdura hasta los nuesos díes col nome de La Orde del Santu Salvador (Ordo Sancti Salvatoris), llamada comúnmente Orde Brigidina. Los restos de santa Brígida atopar nel conventu de Vadstena.

L'edificiu onde la santa vivió en Roma, la Casa di Santa Brigida, contién un templu, un conventu, y un albergue.

Cronoloxía[editar | editar la fonte]

  • 1303 - Nacencia de Brígida.
  • 1309 - El papa establecer en Avignon.
  • 1314 - Muerre la madre de Brígida, Ingeborg Bengtsdotter. Brígida camudar a casa de la so tía Catarina Bengtsdotter, na llocalidá de Aspanäs.
  • 1316 - Brígida cásase con Ulf Gudmarsson.
  • 1319 - Magnus Eriksson, de 3 años d'edá, ye escoyíu rei de Suecia.
  • 1320 - Brígida recibe siete finques na provincia de Småland al partise los bienes de la so madre.
  • 1321 - Birger Persson, padre de Brígida, viaxa en pelegrinación a Santiago de Compostela, Avignon y Roma.
  • 1322 - Crisis nel gobiernu de la rexencia.
  • 1326 - Muerre Birger Persson, padre de Brígida
  • 1332 - Magnus Eriksson entra a gobernar como nuevu rei.
  • 1335 - El rei Magnus II cásase con Blanca de Namur. Brígida convertir en conseyera de la reina y el so maríu Ulf en conseyeru del reinu.
  • 1337 - España la guerra de los cien años ente Inglaterra y Francia.
  • 1339 - Brígida y Ulf viaxen en pelegrinación a Nídaros (Trondheim).
  • 1341-1342 - Brígida y Ulf viaxen a Santiago de Compostela.
  • 1342 - Brígida y Ulf establecen la so residencia na redoma del conventu de Alvastra.
  • 1344/1346 - Muerre Ulf Gudmarsson, maríu de Brígida.
  • 1346 - El rei Magnus y la reina Blanca deciden donar la finca de Vadstena a la ilesia pa construyir ende un conventu.
  • 1347 - Los reis manden nel so testamentu una fuerte suma pa la construcción del conventu de Vadstena.
  • 1348 - Brígida intenta axustar la paz na guerra de los cien años y persuade al papa de viaxar a Roma.
  • 1349 - Brígida viaxa a Roma.
  • aprox. 1353 - Brígida viaxa en pelegrinación a Asís.
  • aprox. 1354 - Brígida camudar a una casa na plaza Farnese de Roma.
  • década de 1360 - Brígida pelegrina a Italia del sur y vive un tiempu en Nápoles, onde conoz al obispu de Xaén Alfonso Pecha de Vadaterra.
  • 1368 - El papa Urbanu V entrevistar col emperador Carlos IV en Roma, cumpliéndose la profecía de Brígida.
  • 1370 - El papa Urbanu V aprueba les regles de la orde relixosa de Brígida, con grandes cambeos.
  • 1371 - Brígida viaxa a Nápoles (25 de payares).
  • 1372 - Brígida integrar a una pelegrinación a Tierra Santa (14 de marzu). Detener en Xipre. N'agostu llega a Belén, onde tien una visión de la nacencia de Xesús. En setiembre embárcase escontra Nápoles, onde llega n'avientu.
  • 1373 - Brígida torna a Roma. Escribe les sos últimes cartes al papa d'Avignon pidiéndo-y tornar a Roma. Brígida muerre'l 23 de xunetu. Los sos restos son tresportaos a Suecia per mediu de dos de los sos fíos.
  • 1374 - Los restos de Brígida son soterraos en Vadstena el 4 de xunetu. L'arzobispu Birger Gregersson lleva a cabu la compilación de los primeros milagros de Brígida.
  • 1376 - L'obispu Nils Hermansson fai una nueva compilación de milagros.
  • 1377 - Llevar a cabu en Roma les primeres aiciones sobre la canonización de Brígida. L'obispu Alfonso Pecha publica la primer edición de les Apaiciones celestiales de Brígida. El papa Gregorio XI torna la sede papal d'Avignon a Roma.
  • 1378 - Afítense les regles de la orde relixosa de Brígida.
  • 1379 - Ábrese'l procesu de canonización. El papa noma a cuatro cardenales pa les indagaciones.
  • 1384 - Conságrase'l conventu de Vadstena.
  • 1391 - Canonizar a Brígida el 7 d'ochobre.
  • 1396 - Denominar a Brígida santa patrona de Suecia.
  • 1430 - Ye consagráu'l templu del conventu de Vadstena.
  • 1492 - Imprimir en Lübeck la primer edición completa en llatín de les Apaiciones celestiales por orde del conventu de Vadstena.
  • 1999 - Santa Brígida ye proclamada pol papa Xuan Pablu II como una de les trés copatronas d'Europa.

Bibliografía adicional[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Birgitta Birgersdottek» (suecu). Diccionario Biográfico Sueco.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. «Birgitta Birgersdotter» (suecu). Diccionario Biográfico Sueco.
  4. Data de consulta: 29 marzu 2019. Páxina: 13. Cita: Birgittas kista och bår. Afirmao en: Q61765471. Autor: Evald Gustafsson. Data d'espublización: 1985.
  5. Identificador CONOR.SI: 99651683. Afirmao en: CONOR.SI.
  6. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: jn20010601250. Data de consulta: 1r marzu 2022.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Traducción realizada a partir del artículu en suecu sv:Heliga Birgitta