Al Capone

De Wikipedia
Al Capone
Vida
Nacimientu Brooklyn17 de xineru de 1899[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [2]
Residencia Eastern State Penitentiary (en) Traducir
Muerte Palm Island (es) Traducir25 de xineru de 1947[1] (48 años)
Sepultura Cementerio Mount Carmel (es) Traducir[3]
Causa de la muerte paru cardiorrespiratoriu
Familia
Padre Gabriele Capone
Casáu con Mae Capone (es) Traducir (1918 – m. 1947)
Fíos/es Albert Francis Capone (es) Traducir
Hermanos/es
Estudios
Llingües falaes inglés d'Estaos Xuníos
italianu
Oficiu gánster
Altor 1,79 m
Creencies
Relixón catolicismu
IMDb nm0135330
Cambiar los datos en Wikidata

Alphonse Gabriel Capone (17 de xineru de 1899Brooklyn – 25 de xineru de 1947Palm Island (es) Traducir), más conocíu como Al Capone o Al Scarface Capone, llamatu que recibió por cuenta del repulgu que tenía na so cara, provocada por un corte de navaya, foi un famosu gánster d'Estaos Xuníos de los años 20 y 30, anque la so tarxeta de visita dicía que yera un vendedor d'antigüedaes.[4] Capone empezó la so carrera en Brooklyn antes de treslladase a Chicago y convertise na figura del crime más importante de la ciudá. Escontra finales de los años 20, Al Capone yá taba na llista de los "más buscaos" del FBI. La so cayida producir nos años 30, cuando foi encarceláu pol Gobiernu Federal de los Estaos Xuníos por fuximientu d'impuestos sentenciáu por 11 años y unviáu a la prisión d'Alcatraz. Morrió en 1947 por neumonía en Miami Beach, Florida.

Biografía[editar | editar la fonte]

Brooklyn[editar | editar la fonte]

Capone nació en Brooklyn, Nueva York. Yera fíu de Gabriele Capone y Teresina Raiola, inmigrantes italianos del suroeste.[5] El so padre, Gabriele, yera un humilde barberu italianu proveniente de Castellammare di Stabia, una ciudá asitiada a 24 km del sur de Nápoles, y la so madre, Teresina Raiola, yera una cordurera, fía de Angelo Raiola (d'Angri, un pueblu de la provincia de Salerno, al suroeste d'Italia).[5] Dambos tendríen nueve fíos.

Los Capone emigraríen dende Italia a Nueva York nel añu 1893, y treslladaríense a una casa asitiada na cai Navy Street, nel númberu 95.[6] Esta cai taba asitiada na Navy Yard, una seición de les cais del sur de Brooklyn. Gabriele Capone trabayaba nuna barbería cercana, nel 29 de Park Avenue.[6]

Al Capone abandonaría los estudios de quintu grau na escuela a la edá de catorce años, pa dempués dise a trabayar a distintos llugares, como una tienda de carambelos asitiada nuna bolera de Brooklyn como dependiente.[7] Nesa dómina Capone conocería al gánster Johnny Torrio, y el mozu sería influyíu por él hasta tal puntu, que Torrio llegó a convertise nel so mentor.[8] Johnny Torrio introdució al nuevu Capone en distintes bandes xuveniles de lladrones como "The Junior Forty Thieves", "Five Points Junior" o los famosos "Five Points Gang", la banda xuvenil más peligrosa d'aquellos tiempos. Equí empezaría la carrera criminal de Capone.

Poco tiempu dempués, convertir en guardaespaldes del mafiosu Frankie Yale y Antonio " Tony el Malu" Torelli, quien encamentaba a Capone xeres como les de extorsionar a los distintos propietarios de negocios por que-y vencieren una parte de los sos beneficios.[9][10][11] Nesa dómina trabayó como camareru y guardaespaldes nun club nocherniegu del so xefe, llamáu "Yale´s". Una nueche, Capone enfilar nesti club, y faltó a una de les moces que trabayaba ellí, provocando asina una engarradiella ente él y l'hermanu de la moza, Frank Gallucio, que sacó una navaya y colla raxaría-y trés vegaes la cara a Capone. D'ende nació'l so famosu llamatu de "Cara cortada", una y bones esos navayazos que recibió na cara dexaríen-y trés encarnes de bastante considerancia. A otru día, Capone foi a esculpase con Gallucio (por órdenes de Yale) y entós dexaría de ser guardaespaldes del llocal, anque siguiría trabayando pa Yale.[12][13][12][14][15]

Celda privilexada d'Al Capone na penitenciaria del Estáu del Este, onde pasó 10 meses en 1929–1930 por posesión d'una arma tapada.[16]

El 30 d'avientu de 1918, Capone casóse cola irlandesa Mae Josephine Coughlin (1897-1986), que diera a lluz un fíu'l 4 d'avientu, Albert Francis Capone (1918-2004).[17] La pareya vivió en Brooklyn mientres un añu. En 1919 treslladar a Amityville, Long Island, pa tar cerca de "Rum Row".

Chicago[editar | editar la fonte]

Al Capone entá trabayaba pa Frankie Yale y créese que cometiera siquier dos asesinatos, cuando foi unviáu a Chicago en 1919, al pie del so mentor Johnny Torrio, ciudá onde empezaron a trabayar so les órdenes de James "Big Jim" Colosimo, rei del viciu naquellos tiempos (y tíu de Torrio).

Poco tiempu dempués, Torrio pasó a dirixir la banda gracies al asesinatu del so xefe n'unu de los sos propios locales, nun se sabe con seguridad si foi esaniciáu por Capone o por Frankie Yale. Sía que non, Torrio confió a Capone, yá nos años venti, la direición de la organización de la banda, dedicada a la esplotación de la prostitución, el xuegu illegal y el tráficu d'alcohol.[18]

Ante'l retiru de Torrio en 1925, Capone tomó definitivamente'l mandu. Anque probablemente nunca foi empecipiáu na Cosa Nostra, rápido acomuñóse cola Mafia y apoderóse del hampa de Chicago dempués d'esaniciar a tolos sos rivales nuna serie de guerres, que'l so detonante foi l'asesinatu de Dean Charles O’Banion. Escontra 1926 Capone exercía'l control del crime na ciudá, ganó a la banda de Myles O'Donnell y pudo controlar a toles bandes sacante dos, la de Aiello y la de Bugs Moren. Ante esta situación, Capone tomó midíes y en menos d'un mes los sos homes mataron a tolos miembros de la banda de Aiello. Coles mesmes, los enfrentamientos ente les bandes remataron col tarazamientu nun garaxe de los cinco xefes de la banda de Bugs Moren, el día de San Valentín de 1929,[18] que la so banda participó nel atentáu contra Torrio el 24 de xineru de 1925. Anque los detalles de la Matanza de San Valentín entá s'alderiquen, y naide foi procesáu pol crime, los asesinatos son atribuyíos a Capone y los sos homes, especialmente a Jack 'Machine Gun' McGurn, de quien se piensa podría realizar los disparos. Al entamar la masacre, Capone intentaba esaniciar al so rival, l'irlandés Bugs Moren, pero ésti llegó tarde a la cita y escapó, anque gravemente mancáu.

Coles mesmes, Capone creó'l "Sindicato del Crimen" colos sos ayudantes Frank Nitti, Campagna, Guido Cicerone, Guzk y Fischetti, Vicente, Enzo y Guido Fretes convirtiéndose nel "Rei del hampa" na ciudá, y a pesar de que la so poder nun foi muncho más allá de la ciudá de Chicago, el so nome xeneraba medrana y respetu nos baxos fondos del país.

Dempués de desfacer de los sos rivales, Capone siguió arriqueciéndose gracies al tráficu illegal de bébores alcohóliques causáu pola Llei Seca, y al traviés de la so vasta rede clandestina de sales de xuegu. Calcúlase qu'en 1927 la fortuna de Capone xubía a cien millones de dólares.[18]

La cayida[editar | editar la fonte]

Anque Capone siempres faía los sos negocios con nomes de tapadoria y nun había rexistros que lu rellacionaren coles sos ganancies, les nueves lleis promulgaes en 1927 dexaron al gobiernu federal escorrer a Capone por fuximientu d'impuestos, la so meyor opción pa encarcelalo a la fin. Foi escorríu pol axente de la "Axencia de Prohibición" Eliot Ness y los sos axentes incorruptibles "Los Intocables" y pol axente del IRS Frank J. Wilson, que foi capaz d'atopar recibos que rellacionaben a Capone con ingresos per xuegu illegal y fuximientu d'impuestos por esos ingresos.

El procesu y acusación asocedieron en 1931. Al Capone foi declaráu culpable, el 17 d'ochobre, en cinco de los 23 cargos y sentenciáu a 11 años nuna prisión federal. Nun principiu foi unviáu a una prisión d'Atlanta en 1932. Sicasí, el gánster entá yera capaz de controlar la mayoría de los sos negocios dende esti centru, y ordenóse el so treslláu a la prisión de la islla d'Alcatraz n'agostu de 1934. Equí, Capone yera xixiláu puramente y tenía prohibíu cualquier contautu col esterior. Al revocase la llei seca y col so líder baxu confinamientu, l'imperiu de Capone llueu empezó a debilitase.

El final[editar | editar la fonte]

A mediaos de los años 1930, tando n’Alcatraz, yera unu de los recluyíos más famosos de la cárcel. Capone, yá maduru, empezó a amosar signos de llocura, probablemente por causa d'una sífilis ensin tratar, que-y arimó una prostituta siendo moza. Pasó gran parte de los sos últimos años de reclusión nel hospital de la prisión y finalmente foi lliberáu'l 16 de payares de 1939.

Taba arruináu, físicamente débil y cola mente deteriorada. Retirar a la so propiedá de Palm Island, en Miami Beach, Florida, onde se recluyó del mundu esterior. El 21 de xineru de 1947, Capone sufrió un derrame cerebral, y morrió cuatro díes dempués de neumonía. Atopar muertu na bañera. Foi soterráu nel campusantu Mount Olivet y treslladáu al campusantu Mount Carmel al oeste de Chicago, xunto a los restos del so padre y del so hermanu.

Cine y televisión[editar | editar la fonte]

Cine

Televisión

  • Neville Brand interpreta a Al Capone na serie de televisión d'Estaos Xuníos The Untouchables, tresmitida ente 1959 y 1963 pola cadena American Broadcasting Company.
  • Stephen Graham interpreta a Al Capone na serie de televisión Boardwalk Empire, tresmitida dende 2010 pola cadena HBO.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Data de consulta: 4 xunetu 2015. URL de la referencia: https://www.fbi.gov/about-us/history/famous-cases/al-capone/al-capone. Llingua de la obra o nome: inglés. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20150328210249/http://www.fbi.gov/about-us/history/famous-cases/al-capone/al-capone/.
  2. «LIBRIS» (27 febreru 2012). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  3. URL de la referencia: https://web.archive.org/web/20040903003853/http://www.oldghostshome.com/mtcarmel.html.
  4. Iorizzo, Luciano J. Al Capone: a biography. Westport, Connecticut: Greenwood Press, 2003. ISBN 0-313-32317-8
  5. 5,0 5,1 Kobler, John (1971). "Los Capone". Da Capo Press, páx. 23. ISBN 0-306-80499-9.
  6. 6,0 6,1 Schoenberg, Robert L. (1992). Mr. Capone. New York: William Morrow and Company, páx. 18-19. ISBN 0-688-12838-6.
  7. Kobler, 27.
  8. Kobler, 26.
  9. Kobler, 31.
  10. Kobler, 35.
  11. «The Five Families». MacMillan. Consultáu'l 22 de xunu de 2008.
  12. 12,0 12,1 Kobler, 36.
  13. Bardsley, Marilyn. «Scarface». Al Capone. Crime Library. Archiváu dende l'orixinal, el 11 d'abril de 2008. Consultáu'l 29 de marzu de 2008.
  14. Kobler, 15.
  15. Mobsters and Gangsters from Al Capone to Tony Sopranu, Life (2002)
  16. Dientro de la Mente Criminal.
  17. «Albert Francis "Sonny" Capone».
  18. 18,0 18,1 18,2 Biografíes y Vides. «Al Capone». Consultáu'l 10 de xunetu de 2004.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Johnny Torrio
Xefe del Outfit de Chicago
1925-1932
Socesor:
Frank Nitti