Templu y campusantu de Confucio y residencia de la familia Kong en Qufu

De Wikipedia
Templu y campusantu de Confucio, la residencia de la familia Kong en Qufu
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Planu orixinal del templu de Confucio.
Llugar  China
Criterios Cultural: i, ii, iii, iv, v, vi, vii
Referencia 704
Inscripción 1994 (XVIII Sesión)
Área Asia y Oceanía
Cambiar los datos en Wikidata

El templu y el campusantu de Confucio y la casona de la familia Kong en Qufu, provincia de Shandong en China ye un llugar Patrimoniu de la Humanidá qu'inclúi tres elementos: el templu de Confucio orixinal, el campusantu de Confucio y la residencia de la familia Kong.

Dende 1994, el templu de Confucio forma parte del Patrimoniu de la Humanidá. Les otres dos partes del sitiu son la cercana casona de la familia Kong, onde moraron mientres sieglos los descendientes direutos de Confucio, y el campusantu de Confucio, a un par de quilómetros al norte, onde Confucio y munchos de los sos descendientes atópense soterraos. Estos trés sitios son conocíos colectivamente en Qufu como San Kong (三孔), esto ye, "Los trés [sitios] confucianos".

Templu de Confucio[editar | editar la fonte]

Dos años dempués de la muerte de Confucio, la so casa foi consagrada como templu pol príncipe de Lu. Nel añu 205 e. C., l'emperador Gao de la dinastía Han foi'l primer emperador n'ufiertar sacrificios n'honor de Confucio na ciudá de Qufu. Foi un exemplu pa munchos de los emperadores y altos cargos que lu siguieron. Más tarde, visitar Qufu dempués de la coronación convertir nun costume pa los emperadores. Tamién se visitaba la ciudá dempués de salir victoriosu nuna guerra.

La casa orixinal de Confucio, de tres habitaciones, esaniciar del complexu del templu mientres una remodelación que se realizó nel añu 611 e. C. Nel 1012 y el 1094, mientres la dinastía Song, el templu amplióse. El fueu y el vandalismo destruyeron el templu en 1214, mientres la dinastía Jin. Foi restauráu y ampliáu mientres la dinastía Yuan en 1302. En 1331, construyóse una muralla pa cerrar el templu, a imaxe y semeyanza de la del Palaciu Imperial. Dempués de qu'otru quema afarar, el templu foi nuevamente reconstruyíu en 1499.

El complexu del templu ye'l segundu más grande de China (dempués de la Ciudá Prohibida). Ocupa una área de 16.000 m² y tien un total de 460 habitaciones. L'arquiteutura del templu recuerda a la de la Ciudá Prohibida, yá que gran parte de la so restauración coincidió nel tiempu cola construcción del Palaciu de Beixín.

La parte principal del templu consiste en nueve patios alredor d'una exa central, empobináu de norte a sur, de 1,3 km de llargor. Los trés primeros patios tienen pequeñes puertes nes que tán plantaos pinos que tienen una función introductoria. La primer puerta llámase Puerta Lingxing (nome que provién de la constelación de la sietestrellu), nome que suxure que Confucio ye una de les estrelles del cielu.

Plataforma de los albaricoques nel Templu de Confucio.

Los edificios del centru del complexu son estructures con texas de color mariellu y parés pintaes de colloráu. El color mariellu utilízase equí de forma escepcional una y bones esi color taba acutáu a los emperadores. Los edificios principales son el Pabellón de los Cercos, el Pabellón Xing Tan, l'Arcu De Mu Tian Di, la sala Dacheng (construyida mientres la dinastía Qing) y la sala de la muyer de Confucio.

La sala Dacheng (Sala de la Gran Perfeición) ye'l centru arquiteutónicu del complexu. Ocupa una área de 54 por 34 metros. La sala soportar por 28 columnes ricamente decoraes. Cada columna tien 6 metros d'altu por 0,8 metros de diámetru. Tán tallaes nuna pieza de roca local. Les 10 columnes fronteres tán decoraes con dragones. Dizse qu'estes columnes cubrir mientres les visites de los emperadores pa nun espertar la so envidia.

La sala Dacheng yera'l puntu principal de les ufriendes n'honor de Confucio. Nel centru del patiu que ta asitiáu frente a la sala atopa la Plataforma de los Albaricoques que conmemora enseñar qu'impartió Confucio a los sos discípulos so un albaricoqueru.

Campusantu de Confucio[editar | editar la fonte]

El campusantu de Confucio ta asitiáu al norte de la ciudá de Qufu. Les tumbes más antigües d'esti campusantu daten del periodu de la dinastía Zhou.

Balta de Confucio en Qufu.

La tumba orixinal alzada en memoria de Confucio, a veres del ríu Sishui, paecía la contorna d'un hachu. Tenía, amás, una plataforma de lladriyos pa realizar sacrificios. La tumba actual ta nuna llomba. Cuando s'abrir la tumba mientres la Revolución Cultural nun s'atoparon restos humanos. Alredor de la tumba del filósofu atópense sepultures de dalgunos de los sos descendientes según un cercu conmemorativa.

Como que los descendientes de Confucio tuvieron títulos nobiliarios y casáronse con princeses, dalgunes de les tumbes del campusantu amuesen símbolos de la nobleza. Nel campusantu hai unes 3.600 tumbes dataes nes dinastíes Song, Yuan, Ming y Qing.

El campusantu sufrió más de 13 renovaciones y ampliaciones a lo llargo de los sieglos. A finales del sieglu XVIII, el perímetru del campusantu algamó los 7,5 km englobando una área total de 3,6 km². Nesti espaciu pueden atopase les tumbes de más de 100.000 descendientes de Confucio que fueron soterraos equí mientres un periodu de más de 2.000 años. Les tumbes más antigües son del periodu de la dinastía Zhou ente que les más recién pertenecen a descendientes de les xeneraciones 76 a 78.

Más de 10.000 árboles confieren al campusantu un aspeutu montiegu. El campusantu ta travesáu per un camín de 1.266 metros de llargor. El senderu ta bordiáu de cipreses y pinos. Al llau del camín ta'l Templu Yan, dedicáu al estudiante preferíu de Confucio. El templu ye una versión a escala amenorgada del del so maestru.

Casona de la familia Kong[editar | editar la fonte]

Los descendientes de Confucio vivieron na casona de la familia Kong, asitiada al este del templu. Yeren los encargaos del caltenimientu tantu del templu como del campusantu. Encargábense especialmente de les celebraciones relixoses que se celebraben n'ocasiones especiales como nos periodos de llantadera y de collecha, cumpleaños o les que se faíen n'honor de los difuntos.

Patiu na casona de la familia Kong.

La familia Kong tenía'l control de la mayor zona privada rural de toa China. La primer casona construyir nel añu 1038 y taba coneutada col templu. Mientres una reconstrucción de 1377, treslladar a una curtia distancia del templu. En 1503 ampliar en tres files d'edificios con 560 habitaciones y, como nel casu del templu de Confucio, nueve patios. La casona foi totalmente anovada en 1838 pero un quema casi la destruyó en 1887. Reconstruyóse dos años más tarde; los gastos de los arreglos del sieglu XIX fueron sufragaos pol emperador.

Na actualidá la casona ta compuesta de 152 edificios con 480 habitaciones. Ocupa una área de 12.470 m². La casona tuvo habitada polos descendientes de Confucio hasta qu'en 1937 el postreru de los sos descendientes, Kong Decheng, treslladar a Taiwán.

La estructura de la casona ye la tradicional de les cases chines, coles habitaciones oficiales na parte frontera y les residenciales na parte trasera. Amás, la distribución espacial de los edificios ta realizada acordies cola edá, el xéneru y l'estatus de los sos habitantes, reflexu del principiu de Confucio del orde y la xerarquía. El mayor de los descendientes del filósofu moraba na parte central de los trés edificios principales; el so hermanu menor ocupaba la sala Yi Gun, al este.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]