Templu de Confucio

De Wikipedia
Templu y campusantu de Confucio y residencia de la familia Kong en Qufu
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Sala de la Gran Perfeición (Sala Dacheng), el principal santuariu del Templu de Confucio.
Llugar  China
Criterios Cultural: i, ii, iii, iv, v, vi, vii
Referencia 704
Inscripción 1994 (XVIII Sesión)
Área Asia y Oceanía
Cambiar los datos en Wikidata

El Templu de Confucio (chinu tradicional: 孔廟, chinu simplificáu: 孔庙, pinyin: Kǒng Miào) en Qufu, provincia de Shandong, China, ye'l templu de Confucio "orixinal", el más ampliu y conocíu d'Asia Oriental.

Dende l'añu 1994, el Templu de Confucio formó parte d'un llugar declaráu pola UNESCO como Patrimoniu de la Humanidá "Templu y campusantu de Confucio y residencia de la familia Kong en Qufu". Les otres dos partes del llugar son la cercana residencia de la familia Kong (chinu: 孔, pinyin: Kǒng Fǔ), onde vivieron los descendentes per llinia principal de Confucio, y el campusantu de Confucio (chinu: 孔, pinyin: Kǒng Lín) un par de quilómetros al norte, onde se soterró a Confucio y a munchos de los sos descendientes. Estos trés sitios son conocíos, en xunto, en Qufu como San Kong (三孔), i.e. "Los Trés [sitios] confucianos".

Historia[editar | editar la fonte]

Planu históricu del templu de Confucio (1912)

Nos dos años posteriores a la muerte de Confucio, la so anterior casa en Qufu fuera yá consagrada como un templu pol príncipe de Lu. Nel añu 205 e.C., l'emperador Han Gaodi de la dinastía Han foi'l primer emperador qu'ufiertó sacrificios a la memoria de Confucio en Qufu. Estableció asina un exemplu pa munchos de los emperadores y altos funcionarios que lu siguieron. Más tarde, los emperadores visitaríen Qufu dempués del so entronización o n'ocasiones importantes tales como una guerra esitosa. En total, doce emperadores distintos fixeron venti visites personales a Qufu pa venerar a Confucio. Alredor d'un centenar más unviaron delegaos pa 196 visites oficiales. La casa orixinal de Confucio, con tres habitaciones, foi estremada del complexu del templu mientres una reconstrucción nel añu 611. En 1012 y en 1094, mientres la dinastía Song, el templu foi ampliáu según un diseñu con tres seiciones y cuatro patios, alredor de los cualos a la fin asitiar más de 400 habitaciones. El fueu y el vandalismo destruyeron el templu en 1214, mientres la dinastía Jin. Foi restauráu a la so anterior estensión pel añu 1302 mientres la dinastía Yuan. Poco dempués, en 1331, en templu foi enmarcáu nun muriu que lu arredolaba siguiendo'l modelu del palaciu imperial.

Dempués d'otra devastación pol fueu nel añu 1499, el templu foi finalmente restauráu al so estáu actual. En 1724 producióse otru fueu más qu'en gran midida destruyó la sala central y les escultures que contenía. La restauración posterior terminar en 1730. Munches de les escultures de reemplazu fueron estropiaes y destruyíes mientres la Revolución cultural en 1966. En total, el templu de Confucio pasó por 15 grandes renovaciones, 31 arreglos amplios y numberosos midíes constructives menores.

Descripción[editar | editar la fonte]

El complexu del templu ta ente los más grandes de China, estender por una superficie de 16.000 metros cuadraos y tien, en total, 460 habitaciones. Por cuenta de que la so principal restauración producir tres el fueu de 1499 esto ye, poru dempués de la construcción de la Ciudá Prohibida na dinastía Ming, l'arquiteutura del templu de Confucio paecer a la de la Ciudá Prohibida en munchos sentíos.

La principal parte del templu ta formada por nueve patios asitiaos en redol a una exa central, que s'empobina en direición norte-sur y tien 1,3 quilómetros de llargor. Los primeros trés patios tienen pequeñes puertes y nellos hai plantaos pinos altos, sirven como entrada. La primer puerta, la más meridional, recibe'l nome de "Puerta Lingxing" (棂星门) pola estrella na constelación de la sietestrellu, el nome suxure que Confucio ye una estrella del cielu. Los edificios nel restu de los patios formen el corazón del complexu. Son impresionantes estructures con texas marielles (acutaes polo xeneral al emperador) y parés pintaes de colloráu, arrodiaos por pinos d'un verde escuru que crean un contraste de color con colores complementarios.

Puerta Lingxing

Les principales estructures del templu son:

  • Puerta Lingxing (棂星门)
  • Puerta Shengshi (圣时门)
  • Puerta Hongdao (弘道门)
  • Puerta Dazhong (大中门)
  • Trece Pabellones de Cercos (十三碑亭)
  • Puerta Dacheng (大成门)
  • Sala Kuiwen (奎文阁, construyida en 1018, restaurada en 1504 mientres la dinastía Ming y en 1985)
  • Pabellón Xing Tan (杏坛, Plataforma del albaricoque)
  • Arcu De Mu Tian Di *

Liangwu (两庑)

  • Sala Dacheng (大成殿, construyida na dinastía Qing)
  • Sala Resting (寝殿, dedicada a la esposa de Confucio)

Sala Dacheng[editar | editar la fonte]

La Sala Dacheng (chinu: 大, pinyin: ), que'l so nome traducir davezu como la Sala de la Gran Perfeición o la Sala del Gran Llogru, ye'l centru arquiteutónicu del complexu actual. La sala estender por una superficie de 54 por 34 m y álzase un pocu menos de 32 m. Sofitar en 28 pilastres ricamente decoraos, cada unu de 6 metros d'altu y 0,8 m de diámetru y tallada nuna pieza d'una roca local. Les 10 columnes del llau frontera de la sala tán decoraes con dragones n'espiral. Dizse qu'estes columnes tuvieron cubiertes mientres les visites del emperador por que nun amenaren la so envidia. La Sala Dacheng sirvió como'l principal llugar pa ufiertar sacrificios a la memoria de Confucio. Dizse igualmente que ye una de les vistes más belles del templu de Confucio.

Plataforma del albaricoque[editar | editar la fonte]

Plataforma del albaricoque

Nel centru del patiu en frente de la Sala Dacheng álzase'l pabellón Xing Tan Pavilion (chinu tradicional: 杏, chinu simplificáu: 杏, pinyin: Xìng), o la Plataforma del albaricoque. Conmemora a Confucio enseñando a los sos estudiantes so un albaricoqueru. Cada añu, en Qufu y en munchos otros templos confucianos, celébrase una ceremonia'l 28 de setiembre conmemorando la nacencia de Confucio

Pabellones de cercos[editar | editar la fonte]

Un gran númberu de cercus de piedra atópase nes instalaciones del templu de Confucio. Un llibru recién sobre los cercos confucianos cataloga alredor de 500 monumentos d'esti tipu nos terrenes del templu,[1] señalando que la llista ta lloñe de ser completa.[2] Los cercos conmemores repitíes reconstrucciones y renovaciones del complexu de templos, contién testos eponderando a Confucio y edictos imperiales otorgándo-y nuevos títulos honorarios. Ente que la mayor parte d'estes tablillas fueron orixinalmente acomuñaes col templu de Confucio, dalgunes fueron llevaes al templu dende otros llugares de Qufu en tiempos modernos, pal so caltenimientu.[3]

Les inscripciones nos cercos tán, na so mayor parte, en chinu, pero dellos cercos de la dinastía Yuan y la dinastía Qing tamién tienen testos, respeutivamente, en mongol mediu (usando l'alfabetu de 'Phags-pa) y manchú.

Dalgunes de les más importantes cercos imperiales concentrar na zona conocida como los "Trece Pabellones de Cercos" (十三碑亭, Sanshi Bei Ting). Estos 13 pabellones tán asitiaos en dos files nel estrechu patiu ente'l Pabellón de la Estrella de la Lliteratura (Kuiwen Gue) nel sur y les Puertes de la Gran Perfeición (Dacheng Men) nel norte.

La fila septentrional ta formada por cinco pabellones, cada unu d'ellos alluga una gran estella soportada por una enorme tortúa de piedra (bixi) y coronada con dragones; fueron instalaes mientres les eres Kangxi, Yongzheng y Qianlong de la dinastía Qing (ente Kangxi 22 y Qianlong 13, esto ye, 1683-1748). Estos cercos imperiales alzar ente 3,8 y 4 m, les sos tortúes tienen hasta 4,8 m de llargu. El so pesu d'hasta 65 tonelaes (incluyendo los cercos, la tortúa bixi, y el plintu que queda debaxo).[4]

La fila meridional ta formada por ocho pabellones, con cercos de menor tamañu, delles en cada unu d'ellos. Cuatro d'ellos alluguen cercos de la Dinastía Jin (1115-1234) Jurgen y la mongola dinastía Yuan; les otres, de la dinastía Qing.[5]

Un gran númberu de tablillas menores de delles dómines, ensin los pedestales bixi, allíniense al campu en "anexos" alredor de los cuatro esquines de la zona de los Trelce Pabellones de Cercos.[6]

Cuatro importantes cercos imperiales sobre tortúes pertenecientes a la dinastía Ming pueden atopase nel patiu al sur del Pabellón de la Estrella de la Lliteratura. Esta zona tien dos pabellones de cercos. El pabellón más al este alluga un cercu del Añu 4 de la dómina Hongwu (1371), designando deidaes rellacionaes con direiciones xeográfiques, etc. Los pabellones occidentales contienen un cercu del Añu 15 de la dómina Yongle (1417), conmemorando una renovación del templu. Les otres dos cercos tán al campu: una cercu del Añu 4 (1468) de la dómina Chenghua en frente del pabellón oriental, y otru cercu del Añu 17 (1504) de la era Hongzhi en frente del pabellón occidental, conmemorando tamién proyeutos d'arreglu del templu. Hai docenes d'otros cercos más pequeños, ensin tortúes, nesta zona.[7]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Luo Chenglie (2001), llista nes páxines 1110-1128
  2. Luo Chenglie (2001), p. 1 (Compiler's preface)
  3. Por casu, dellos cercos que s'atopen nel pueblu de Jiuxian, que foi'l sitiu sede del condáu de Qufu en tiempos de les dinastíes Song, Jin y Yuan.
  4. La llista de los cercos nesta fila en Luo Chenglie (2001), p. 1119, y los artículos individuales de los cinco cercos numberaos equí. La información sobre'l pesu, páxina 10 (nota final 1) nel prefaciu del compilador.
  5. La llista de los cercos d'estos pabellones atópase en Luo Chenglie (2001), p. 1119-1122, y los artículos individuales sobre los cinco cercos numbérense ende.
  6. La llista de cercos nestos cuatro árees atópase en Luo Chenglie (2001), p. 1122-1126.
  7. La llista de los cercos nestos cuatro árees en Luo Chenglie (2001), p. 1110-1114.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]