Tatuaxe

De Wikipedia
Tatuaxe nel llombu.
Tatuaxe na zanca.

Un tatuaxe ye un cambéu permanente del color de la piel nel que se crea un dibuxu, una figura o un testu y afigúrase con aguyes o otros instrumentos qu'inyecten tinta o dalgún otru pigmentu so la epidermis d'una persona.

Historia[editar | editar la fonte]

La evidencia más antigua de tatuaxes en momies atopar nuna perteneciente a la Cultura Chinchorro na mariña de Chile. Nestes caltienen tatuaxes esistentes dataes nel añu 2000 e. C. Esti tatuaxe consiste nun bigote delgáu sobre'l llabiu cimeru d'un home adultu.

Inclusive, na mesma zona atopóse evidencia arqueolóxica que daten d'hasta 60 000 años d'antigüedá que podríen representar ferramientes pal tatuaxe.

En 1991 atopóse una momia neolítica dientro d'un glaciar de los Alpes de Ötztal, con 57 tatuaxes nel llombu. Esta momia ye conocida como'l «Home de Xelu», ye'l cadabre humanu con piel más antiguo que s'atopó y la so antigüedá varia según distintos autores: Cate Lineberry, calculó-y unos 5200 años d'antigüedá. Sicasí, les distintes cultures qu'utilizaron el tatuaxe facer de distintes maneres; tanto como arte, nel sentíu de creación de significaos rituales o simbólicos, como asocedía nel Antiguu Exiptu, como pa marcar o señalar a los criminales, que ye'l casu de les antigües Grecia y Roma. Inclusive se cree que, pola so posición nel Home de Xelu», les marques cumplieron un fin terapéuticu, asemeyáu a l'acupuntura. Otres famoses momies antigües con tatuaxes que s'atoparon fueron la momia de Amunet, proveniente del Antiguu Exiptu, y la momia ta demostrando que la práutica del tatuaxe ye tan antigua como la historia de la humanidá. Amás tamién s'utilizaba en delles tribus pa estremase los unos colos otros.

En 2006, tamién na mariña norte de Perú, dar a conocer una momia de hai 1500 años nel Complexu Arqueolóxicu El Bruxu: la Dama de Cao, en que los sos brazos y manes entá se calteníen tatuaxes de culiebres, arañes, cocodrilos, monos, lleopardos,abeyes y caparines.

Etimoloxía y terminoloxía[editar | editar la fonte]

Anque la pallabra tatuaxe posiblemente provién del samoanu «tátau», que significa marcar o cutir dos veces (en referencia al métodu tradicional d'aplicar los diseños o plantíes), incorpórase al asturianu al traviés del francés, tatouage. Los marineros que viaxaben pel océanu Pacíficu atoparon a los samoanos, y quien quedaron estelaos polos sos tatuaxes equivocadamente traducieron la pallabra «tatau» como tatuaxe. En xaponés, la pallabra usada pa los diseños tradicionales o aquellos diseños que son aplicaos usando métodos tradicionales ye «irezumi» (insertamientu de tinta), ente que «tattoo» usar pa diseños d'orixe non xaponés.

Diferencies culturales[editar | editar la fonte]

De siguío una llista de les cultures y usos del tatuaxe más destacaos. va intentase, hasta onde sía posible, caltener una linealidad cronolóxica.

Polinesia[editar | editar la fonte]

Aparentemente, esta rexón del mundu ye la que tien la tradición tatuadora más amplia. Les distintes tribus de la Polinesia utilizaben el tatuaxe como una ornamentación corporal, ensin que por ello éstos pierdan el so fuerte sentíu comunal. El tatuaxe empezaba a bien temprana edá y enllargábase hasta que nun quedara rexón del cuerpu virxe de los pigmentos. Más allá del so sentíu estéticu, el tatuaxe confería xerarquía y favorecía el respetu comunal a quien los llevaba na so piel: cuanto más tatuáu taba daquién, más respetu debíase-y. De manera particular, los maorís utilizaben el tatuaxe pa la batalla. Los dibuxos que llevaben na piel contribuyíen a la so famosa estratexa d'asustar a los sos enemigos. La práutica de tatuar desenvolver mientres miles d'años y algamó un puntu culmen col perfeccionamiento de motivos xeométricos. El tatuaxe utilizar pa identificar a un individuu. Amás, indicaba'l pasu de l'adolescencia al maduror.[1]

Exiptu[editar | editar la fonte]

N'Exiptu yeren sobremanera les muyeres quien se tatuaben. Conferíense-y al tatuaxe funciones proteutores y máxiques. El calter sobrenatural del tatuaxe nun foi exclusividad d'Exiptu: munches cultures otorgar esti poder a los tatuaxes. Rellacionar enforma coles deidaes y cola proteición.[2]

América[editar | editar la fonte]

N'América del Norte, los indíxenes utilizaben los tatuaxes como parte del ritual de camín. Cuando una persona pasaba de la pubertá a la adultez tatuar col fin de protexer la so alma. Sicasí, ésta nun yera l'únicu usu ritual que se faía del tatuaxe nesta rexón del mundu. N'América Central, les tribus utilizaben los tatuaxes a manera de conmemoración de los cayíos en batalla y como forma d'adoración de los dioses.[ensin referencies]

Nel hemisferiu sur del continente americanu, tribus indíxenes tamién pintaben los sos cuerpos, pero non de manera permanente. Pigmentos creaos con flores y grases vexetales como d'animales, daben nuevos tonos qu'acompañaben los sos rituales de manera temporal con significaos igual de fondos y espirituales, de los cualos desaposiábense una vegada terminaben el ritu.[ensin referencies]

Alloñáu Oriente[editar | editar la fonte]

Roshi Ensei, con tol so cuerpu tatuáu y con un pesáu cayáu na mano. Utagawa Kuniyoshi, alies Ichiyusai (1797-1861), artista xaponés de la escuela ukiyo-e.

Aproximao nel sieglu X e. C., el tatuaxe llegó al Xapón. A partir del so insertamientu na cultura nipona, el tatuaxe popularizar en sectores cada vez más poderosos, hasta aportar a utilizáu por un Emperador nel sieglu V como ornamientu corporal.[ensin referencies] Señálase equí'l so usu estéticu porque en Xapón esistía'l costume de destinar el tatuaxe pa marcar a los delincuentes nos sos brazos con llinies grueses en par o otru tipu de formes, tatuando en dambos brazos ente'l coldu y la muñeca en tol so alredor. Esta marca tenía l'oxetivu de faer de les persones que desobedecían la llei individuos repudiables pa tola so vida y en toos llaos, arriendes de llevar la marca de la vergüenza consigo, por cuenta de esto, los delincuentes marcaos por tatuaxes vergonzosos empezaron a tapa-y los con otros tipos de diseños más mitolóxicos, ye d'ende qu'empecipia la famosa terminoloxía Yakuza, siendo esta una "mafia" xaponesa que s'estrema por tener tatuaxes en casi tola totalidá del cuerpu. Unu de los diseños más importantes de tatuaxe Xaponés "irezumi" ye'l Koi o Carpa Xaponesa, el Koi ye un pexe ornamental d'importante valor cultural y los sos diseños en tatuaxes convirtiéronse en más qu'una tradición, non solamente en Xapón sinón tamién alredor del mundu.

Shui Hu Zhuan ye una novela china que se tradució al xaponés ("Suikoden") nel sieglu XVII. Esti llibru anovó l'interés nel tatuaxe, y fixo d'él una forma popular de decoración y de coleicionismu.

En Xapón conformóse una de les tradiciones tatuadoras más importantes del mundu. Sicasí, nel añu 1842 l'emperador Mutsuhito decidió prohibir la práutica del tatuaxe. Esto asocedió porque'l país taba interesáu n'abrir al mercáu mundial y nun quería dar al mundu esterior una imaxe que podría considerase de barbarie [ensin referencies].

Siberia[editar | editar la fonte]

Restos con 2500 años d'antigüedá en Altái paecen revelar que los tatuaxes taben acutaos pa la xerarquía en delles tribus nómades siberianes.[3]

Mediu Oriente y zones aledañas[editar | editar la fonte]

N'India, Paquistán, Irán, Yeme, Oriente Mediu y África del norte, la alheña o arjeña[4] (del ár. hisp. a elḥínna, y ésti del árabe الحناء al-ḥinnā´) o henna o jena ye un tinte natural de color acoloratáu que s'emplega pal pelo y qu'amás s'usa nuna téunica de coloración de la piel llamada mehandi. Facer cola fueya seca y el peciolu de Lawsonia alba Lam. (Lawsonia inermis L.). Los patrones del mehandi son bastante complexos y en delles cultures empléguense como ornamientu nupcial.

Occidente[editar | editar la fonte]

El tatuaxe llegó a Occidente per vía marítima. Les espediciones de Colón n'América y del capitán James Cook a les islles de la Polinesia fueron el puntu de partida del tatuaxe escontra Occidente. Nestes espediciones los marineros tuvieron contautu colos indíxenes amerindios, colos maorís y con otres tribus que-yos enseñaron l'arte de tatuar. A la so torna, los marineros abrieron los sos propios estudios de tatuaxe y popularizaron esta disciplina ente los sectores populares. En 1846 abrir en Nueva York lo qu'aparentemente foi'l primer estudiu de tatuaxe.[5] Mientres la Guerra de Secesión l'arte del tatuaxe esperimentó una gran crecedera y popularización. Fellows, Hildebrandt y O'Reilly, l'inventor de la máquina de tatuar, fueron los encargaos de faer de la práutica tatuadora un oficiu.

Mientres l'Alemaña nazi (como l'exemplu más conocíu anque nun sía l'únicu) utilizóse'l tatuaxe pa marcar a los prisioneros de los campos de concentración.[6]

Dende finales del sieglu XX, el tatuaxe foi popularizáu ya incorporáu progresivamente a la sociedá y güei día ésti cumple funciones puramente estétiques, una manera d'espresión artística que nun estrema ente sectores sociales, anque en ciertos ámbitos sigue teniendo connotaciones negatives y hasta ta prohibíu o llindáu a zones non visibles (Fuercies Armaes, Cuerpos y Fuercies de Seguridá del Estáu por citar dos exemplos).[7]

Estilos[editar | editar la fonte]

Old School[editar | editar la fonte]

Los tatuaxes d'estilu old school son aquellos inspiraos nos diseños realizaos polos marineros n'Estaos Xuníos nos primeros años de 1900. Les temes más populares d'esti estilu son les ancles, faros y elementos rellacionaos col mar. La carauterística que meyor define a un tatuaxe d'estilu old school son l'usu de perfiles gruesos y un coloríu ensin degradaos. Xeneralmente les tonalidaes usaes suelen ser intenses, xeneralmente coloraos y azules. Anguaño ye un estilu bien popular nos países anglosaxones.

New Traditional[editar | editar la fonte]

Ye una variedá productu del estilu old school y los elementos gráficos más modernos. Son tatuaxes bien paecíos a los tatuaxes old schools, pero podemos estremalos pol usu de degradaos constantes o perfiles puntiaos. Les temátiques usaes son muncho más variaes, polo que nun podemos atopar temes específiques d'esti estilu.

Dotwork[editar | editar la fonte]

Estilu nacíu en Reinu Xuníu y que podría traducise como «trabayu de puntu». Carauterizar por un puntiáu constante y por non faer usu del color. Suelen ser tatuaxes monocromáticos y con temátiques heredaes del old school o'l new traditional. Seique sía unu de los estilos más populares anguaño. Téunicamente la so ellaboración rique de menor capacidá, polo que ye unu de los estilos más comunes pa empezar a tatuar.

Ornamental[editar | editar la fonte]

Los tatuaxes ornamentales son aquellos con un estilu xeométrico y astracto. Son estilos que son la resultancia d'entemecer temátiques xeométriques realizaes con amiestos d'estilos. Por ello podemos atopar tatuaxes ornamentales realizaos con estétiques dotwork. Munchos profesionales suelen incluyir nesti estilu a toos aquellos tatuaxes tribales o maorís, anque podríamos indicar que l'estilu ornamental desenvolvióse nos dos últimes décades.

Stencil[editar | editar la fonte]

Un estilu basáu en plantíes. Son los tatuaxes que recuerden a los graffitis onde son usaes plantíes pa dibuxar les contornes de les figures. Suelen ser tatuaxes monocromáticos y suelen escarecer de degradaos. Xeneralmente son sólidos. Unu de los aspeutos más interesantes d'estos tatuaxes ye la so comodidá pa ser tatuaos. Nun riquir de la mesma calidá artística que'l restu d'estilos.

Black & Grey[editar | editar la fonte]

Ensin dulda unu de los estilos más populares na actualidá. Son los tatuaxes realistes basaos en tintes negres. Tamién ye posible faer usu de tintes blanques, anque nun ye lo más común. Ye'l tatuaxe más solicitáu davezu n'España.[ensin referencies] La calidá de los colores y la mayor variedá de tonos provocaron qu'esti estilu perdiera gran parte de siguidores.

Brush[editar | editar la fonte]

Estilu consideráu ente los modernos. La téunica pa reproducilo atópase sumida polos dotes del tatuador. Comúnmente pueden estremase por ser los tatuaxes que paecen tatuaos con un pincel. Son comunes n'Alemaña ya Inglaterra. Lamentablemente ye un estilu bien complexu polo que ye común ver tatuaxes d'estilu brush de bien mala calidá. Son xeneralmente tatuaxes de gran tamañu y suelen tar compuestos por símbolos o formes xeométriques.

Realista[editar | editar la fonte]

L'estilu realista o de semeya dibuxar na piel utilizando namái los colores blancu y negru, llegando a paecer una fotografía real na piel. De cutiu, estos tatuaxes suelen tener una temática rellacionada cola família, actores o animales.

Utilidá[editar | editar la fonte]

Anguaño'l tatuaxe representa daqué distintu pa cada persona, dientro de los distintos estilos atopamos los nomes afiguraos que faen referencia a un ser queríu, daquién a quien s'almira o'l so propiu nome, tamién hai lleendes que faen referencia a daqué importante, una ideoloxía o una frase cola cual quien se tatúa siéntese representáu o un iconu almirable na vida de cada quien.

Per otra parte podemos atopar representaciones gráfiques d'animales o flores que demuestra l'almiración y respetu escontra la naturaleza y de cierta manera'l so compromisu por caltener la biodiversidá que nos ufierten les distintes zones xeográfiques tocantes a la flora y la fauna. Aun así, depende del significáu que cada persona déa-y al so tatuaxe, yá sía relixosu o social, yá que, tatuaxes d'animales pal suxetu significa otra cuesa si tomar dende'l llau relixosu.

El tatuaxe nun camuda'l calter de les persones, ye solo daqué buscáu pa demostrar una serie d'ideales personales y el so deséu de exteriorizarlo. Na actualidá la sociedá moderna empieza a aceptar el tatuaxe como una espresión artística fuera d'una moda pasaxera, evitando velo como un tabú he inclusive tomándolo como un simbolismu de los ideales personales de cada ser humanu.

Gran parte de la meyora del mundu ye la tolerancia que se tuvo al aprender a aceptar y almirar esti arte, pa los tatuadores la tema del tatuaxe dexó de ser ¨Tabú¨ dende hai enforma tiempu y hasta resulta daqué cafio pa ellos qu'entá anguaño hai persones que piensen d'esta manera, pos según ellos afirmen esto ye un trabayu, y un estilu de vida ensin face-y mal a naide. El tatuaxe convirtióse en parte de la vida cotidiana y daqué más allá de la moda, pos pa la mayoría nun ye a cencielles un caprichu momentaneu sinón tamién daqué colo que va convivir el restu de la so vida, de tal manera ye daqué p'amosar y almirar siendo casi una prenda más de vistir, pos ta reemplazando de dalguna manera la ropa o a cencielles complementando l'apariencia de la persona.

Perdurabilidá[editar | editar la fonte]

Dos diseños astractos.

Anguaño, hai tatuaxes que sumen al poco tiempu de dibuxase y llámase-yos temporales. Ente les envernaes, atópense les llamaes calcomaníes, de duración bien llindada y bien popular ente los neños, de fácil borráu y que sumen con agua y xabón. Tamién podemos atopar los tatuaxes de henna que sumen adulces al pasar el tiempu.[8] Per otru llau la perdurabilidá de los tatuaxes permanentes depende de la correuta aplicación de la tinta. Los tatuaxes nos que la tinta foi aplicada na primer capa de la epidermis son aquellos que pierden una mayor cantidá de tinta nel so curáu. Sicasí los tatuaxes nos que la tinta enfusó correutamente na dermis son los que tienen una durabilidá mayor. Per otra parte, los tatuaxes nos que la tinta foi aplicada con poca fondura dan como resultáu tatuaxes escoloraos o esleíos na piel.

Eliminación[editar | editar la fonte]

Los tatuaxes permanecen mientres tola vida salvu nel casu de que s'esanicien con téunica láser. La razón de qu'estos postreros permanezan inmutables ye que la tinta asitiar na capa de la dermis, asitiada so la epidermis. La epidermis ye la capa esterna de la piel qu'anueva constantemente les sos célules. Sicasí, el metabolismu de la dermis nun implica esti tipu de renovación celular y, poro, la tinta nun s'esanicia.

«Ciertos sondeos revelen qu'ente'l 80 % y el 90 % de les persones con tatuaxes quieren esanicialos en dalgún momentu de la so vida», informa'l rotativu canadiense The Vancouver Sun.[9][10] Pela so parte, un dermatólogu señala que «la medría na cantidá de tatuaxes traxo un aumentu correspondiente nel deséu d'esanicialos». Entá col modernu láser, el tratamientu pa esaniciar tatuaxes puede ser dolorosu, caru y consumir enforma tiempu. «Inclusive borrar un tatuaxe pequeñu puede costar hasta 1.400 dólares», señala'l periódicu. Y añade: «Los más modernos, de dellos colores, resulten casi imposibles d'esaniciar, sobremanera si son grandes». Tamién el factor color ye una estorbisa pa la eliminación, al contrariu de lo que popularmente piénsase, nun ye'l negru'l más difícil sinón los verdes, púrpura (games coloraes) y mariellos, dada polos amiestos de pigmentos y la difícil absorción del láser ante estos colores.[11]

Sicasí, ciertes empreses dedicaes a la eliminación de tatuaxes,[12] usen nuevos métodos láser, con teunoloxía tipo Q-Switched, que faciliten la eliminación de los colores dificultosos, al empar qu'aceleren el métodu, d'una forma menos dañible pa la piel, debíu, tantu a la velocidá a la qu'estos tipos de láser ataquen les zones afeutaes, como a les nueves frecuencies que provoquen una mayor absorción de la enerxía per parte de les tintes. Hemos d'indicar qu'estos láseres nun esanicien la tinta, sinón que ruempen les partícules en porciones muncho más pequeñes, que son más tarde esaniciaes pol sistema linfáticu. Estes nueves empreses suelen tener precios muncho más amenorgaos pa la eliminación de tatuaxes.[ensin referencies]

Pal tratamientu d'eliminación de tatuaxes van ser necesaries de 8 a 15 sesiones pa una eliminación completa del tatuaxe. La rapidez del tratamientu va variar en función de distintos factores del tatuaxe, como pueden ser la zona onde tea'l tatuaxe, l'antigüedá del tatuaxe, la fondura y volume de tinta que tenga, los colores que tenga'l tatuaxe, etc. La teunoloxía q-switched que s'utiliza na actualidá nun dexa repulgos na piel, yá que namái actúa sobre'l pigmentu del tatuaxe.

Anguaño, nel mercáu, hai nueves téuniques que dexen esaniciar un tatuaxe ensin láser. Utilicen una solución a base d'acedu láctico qu'espulsa por completu les molécules de tinta, sían del color que sían.

Tatuaxes naturales[editar | editar la fonte]

Según George Orwell, los mineros que trabayaben el carbón presentaben tatuaxes carauterísticos debíos al polvu de carbón qu'enfusaba nes firíes. De forma asemeyada, un tatuaxe traumáticu produzse cuando una sustancia, como l'asfaltu, pólvora, axuntadura de plata, etc., introducir nuna firida. Estos son particularmente difíciles d'esaniciar por cuenta de que tienden a afondar poles distintes capes de la piel.

Tatuaxes carcelarios[editar | editar la fonte]

El doctor Rafael Salillas llevó a cabu un refechu estudiu sobre los tatuaxes de los centros penitenciarios españoles en rellación col ambiente marxinal y d'esclusión social de les poblaciones de diches instituciones.[13]

Les partes preferíes del cuerpu son los brazos de primeres, y el torso en segundu llugar. Los motivos relixosos predominaben en presos por delitos d'agresión personal y los motivos emocionales en presos por delitos de robu.[14]

Suel abondar la presencia d'iniciales y ello tien que ver coles rellaciones sociales y la historia social y personal de cada individuu.

Tatuaxes veganos (tatuaxes pa vexetarianos estrictos)[editar | editar la fonte]

Facese un tatuaxe rique tinta, llimpieza con xabones y cremes que s'utilicen mientres a la temporada de facese el tatuaxe. Na mayoría de los salones de tatuaxes, mientres el procesu del tatuaxe dalgunos de los productos que s'usen son de procedencia animal; de cuenta que, hai alternatives veganas para vexetarianos estrictos que quieran llucir un tatuaxe 'veganu'

Tatuaxes ultravioleta (UV)[editar | editar la fonte]

Realízase utilizando una tinta invisible que relluma so la llamada "lluz negro", que son les lluces ultravioletes que xeneralmente hai nos discos. Estos tatuaxes pueden ser dafechu invisibles so la lluz natural, pero la tinta especial fai que rellumen so una lluz negro. Los colores pueden variar del blancu al púrpura, dependiendo de la tinta qu'escueyas. La tinta d'otros colores puede dir debaxo, asina'l diseñu del tatuaxe tamién puede ser vistu mientres el día.

El tatuaxe na cultura[editar | editar la fonte]

Tatuaxes con motivos de Wikipedia.

El tatuaxe yá non solo considérase como representación de cultures antigües, moda pasaxera o alusión a la criminalidad, si non como tou un arte.[15] Amuesa d'ello ye la creación de museos especializaos na tema como El Muséu del Tatuaxe en Méxicu, Triangle Tattoo Museum n'Estaos Xuníos, Muséu del Tatuaxe «El Templu» n'España y el Tattoo Museum n'Ámsterdam. Amás de delles esposiciones que se llevaron a cabu en dellos museos alredor del mundu como'l Muséu del Muelle Branly en Francia, «Tatuadores, tatuaos» o más apocayá «Arte y Tatuaxes en prisión. Amuesa única», en Méxicu.[ensin referencies]

En distintes cultures los tatuaxes rellacionar colos animales. Les cultures onde se realizaron los tatuaxes fueron: nel antiguu Exiptu, Bali y Java, Polinesia, Gran Bretaña, Grecia, etcétera. En 1769 los tatuaxes foi redescubierto por dellos esploradores polinesios. Dende entós el tatuaxe utilizáronse enforma ente los marineros, trabayadores y presos na primer parte del sieglu XIX.

Anguaño'l tatuaxe convirtióse nun común denominador ente los mozos, dacuando como amuesa la rebeldía, especialmente na sociedá occidental.Los tatuaxes tienen dellos usos ente ellos: identificación, decoración, guapura, cosmética, relixón, bruxería, son exemplos comunes. Un exemplu de los tatuaxes d'identificación ye'l casu de la segunda guerra mundial, na que los nazis marcaron a los xudíos a campos de concentración. Na educación, los museos de les cultures del mundu ufierta un taller dedicáu a les artes y cuerpu empobináu a estudiantes de secundaria, que pueden ser complementaos con una visita empuesta temática sobre los rituales de camín, una tema bien interesante pa moces y adolescentes.[16]

Significaos comunes[editar | editar la fonte]

Magar ye ciertu que la cultura y les creencies de les persones son determinantes no qu'un tatuaxe puede simbolizar pa una persona, tamién tenemos de saber que dientro del mundu de los tatuaxes pueden atopase símbolos recurrentes con una llarga tradición que independientemente de la semiótica individual tienen un significaos enraigonaos aplicables a distintes cultures y distintes dómines. Ente estos iconos podemos atopar:

  • Corazones. Son l'eternu representante del amor y el romance. L'amistá, pareya, familia y cualquier tipu de venceyu románticu ye representáu por esti símbolu. Mientres la Segunda Guerra Mundial, los soldaos con frecuencia tatuaben corazones colos nomes de los sos seres queríos por que los acompañaren nes sos peligroses misiones y pa recordar les razones poles cualos ellos engarraben.[17]
  • Golondrines. Son un motivu principalmente náuticu símbolu de bona suerte, una y bones el ver una golondrina nel mar representa que se ta cerca de tierra firme. Per otru llau una golondrina con una daga trevesada nel corazón simboliza la perda d'un ser queríu nel mar.[17]
  • Gorrión Azul. Na mitoloxía los gorriones azules son reconocíos como signos de felicidá, prosperidá, bona salú y la llegada de la primavera. El color azul de les sos plumes ye acomuñáu con el color del cielu y la felicidá eterna.[17]
  • Fénix. N'antiguos cuentos Griegos y Exipcios el fénix solía representar al sol, morriendo ente llapaes cada nueche y tornando al empezar el día. Como tatuaxe con frecuencia representa la femineidad y cada parte del so cuerpu representa distintes virtúes: deber, bondá, enfotu. Les llapaes que con frecuencia lo acompañen representen la purificación y el tresformamientu al traviés del fueu y l'adversidá.[17]
  • Tigres. Los tatuaxes de tigres son frecuentes en Birmania, Tailandia, Cambodia, Indonesia, Malasia, China y Xapón acomuñaos con poder, ferocidá, pasión, sensualidá, guapura, rapidez, crueldá y roxura.[17]
  • Cruz. Ye bien probable que nun haya un símbolu que sía más acomuñáu cola relixón que les cruces. Sicasí muncho primero de ser adoptaba pol cristianismu yera consideráu un símbolu sagráu que simbolizaba inmortalidá, fertilidá, y la xunión del cielu y la tierra. Los cuatro brazos representen los puntos cardinales, los cuatro elementos, y al home en si mesmu.[17]
  • Alambre d'escayos. L'alambre d'escayos foi inventáu en 1800 pa marcar el territoriu.[ensin referencies] Utilizar pa simbolizar el control de cierta porción de tierra y nes prisiones utilízase como símbolu de tar zarráu, de confinamientu *

Tatuaxes de Roses. El significáu d'un tatuaxe de roses va depender del color de la rosa que se pintara; amás claro de si esta vien acompañada. Xeneralmente, el significáu tamién puede variar según la intención de la persona que se tatúa, sicasí, el llinguaxe de les flores inflúi enforma nesto. Ente les roses más comunes pa tatuase tenemos les roses coloraes, les roses negres y les roses.[18]

El tatuaxe nos medios de comunicación[editar | editar la fonte]

Dende va unos años que'l tatuaxe atopó'l so llugar nos medios de comunicación, demostrando l'aumentu na aceptación xeneral sobre esta manera d'arte y espresión personal. De primeres cola serie de televisión Miami Ink, un reality show de la cadena Discovery qu'arrexunta ciertos trabayos y aspeutos personales de la vida d'un grupu de tatuadores de Miami; darréu, cola serie LA Ink, de similares carauterístiques pero sobre una tienda de tatuaxes de Los Angeles, abierta y popularizada por Kat Von D y apocayá NY INK protagonizáu por Ami James, tatuador de fama internacional que protagonizó tamién Miami Ink pero esta vegada nel so nueva estudiu na ciudá de Nueva York.

Tamién esiste un programa en National Geographic Channel que trata sobre tatuaxes, perforaciones y cambeos corporales. El programa titúlase tabú y trata d'una manera más bien documental el tópicu de los cambeos o arte corporal.

Riesgos pa la salú[editar | editar la fonte]

Problemes menores
  • Infeiciones. Si la molestia inicial sigue dempués de la cicatrización, hai que consultar a un dermatólogu.
  • Alerxes. En forma d'eccema de contautu, la piel engáfase, produz visícules, exuda y pica, nun sume hasta esaniciar el causante.

Hai casos d'alerxa a los colorantes (tatuaxe) o a los metales y demás materiales utilizaos:

  • El sulfatu coloráu de mercuriu utilízase como pigmentu coloráu en tatuaxes y en pintures artístiques.
  • Metales Níquel, Cromu (Dicromato potásicu) en tatuaxes verdes, Cadmiu (Mariellu)
  • Sales de cobaltu en tatuaxes azules.
  • Óxidu de fierro, tonos ocres.
  • Curiáu colos colores blancu y beige, lleven na so composición Óxidu de Titaniu y Óxidu de Cinc.
  • Otros pigmentos orgánicos, azoicos y derivaos de plantes dan alerxa en ciertes persones.
Problemes mayores

Desaconséyense los tatuaxes y el piercing a les persones afeutes de diabetes, insuficiencia renal o enfermedaes cardiaques conxénites: una eventual reacción alérxica sería peligrosa.[19]

Si'l material utilizáu pol tatuador nun ye maneru y de un solu usu, esiste peligru de contraer enfermedaes infeicioses.

Riesgu médico ya infeición irreversible por virus hepatitis C[editar | editar la fonte]

Los tatuaxes tienen una ellaboración a base de múltiples pinchaes que trespasen la epidermis y la tinta afitar na dermis. Nun hai qu'ignorar qu'un tatuaxe ye una firida y polo tanto susceptible a adquirir infeiciones inclusive si tomen les debíos procuros. La hepatitis C ye una enfermedá crónica causa de cáncer de fégadu y que s'adquier por múltiples formes al prauticar un tatuaxe, la esposición direuta en sangre, preseos primeramente contaminaos pol virus y por falta de midíes hixéniques que, polo xeneral, los estudios de tatuaxe autorizaos llegalmente suelen cumplir la normatives de los institutos de salú y tienen equipos fayadizos pa sesiones llibres de riesgu. Dellos tipos d'hepatitis suelen permanecer latentes ensin amosar sintomatoloxía mientres 20 años, pero'l virus de la hepatitis C puede amosase a los dos meses de ser infestáu.[20][21]

Hai que tener abondu criteriu personal pa esixir a los estudios y los sos artistes les midíes hixéniques qu'aseguren sesiones ensin riesgos pa la salú, ser celosos para cola hixene y evitar comportamientos de riesgu: ignorar l'orixe de les aguyes (tienen de permanecer esterilizadas en bolses individuales), ignorar que les tintes escarezan d'estrictu control hixénicu (en dellos países los únicos recipientes autorizaos y aceptaos higiénicamente suelen ser monodosis), y esixir una certificación de que l'artista ta capacitáu pal tatuaxe.

Conocencies Básiques Hixénicu Sanitarios[editar | editar la fonte]

N'España ye imprescindible'l Títulu Hixénicu Sanitariu a valir pa exercer l'oficiu de tatuador con plenes garantíes de salú ya hixene.

D'alcuerdu a lo establecío nel Decretu 35/2005 de 15 de febreru, pol cual regúlense les práutiques de tatuaxe, micropigmentación y piercing, el tatuador y el centru que realicen estes práutiques tienen de cumplir los requisitos hixénicos sanitarios básicos establecíos.[ensin referencies]

Anguaño hai centros homologados qu'imparten el cursu imprescindible hixénicu sanitariu pa exercer l'oficiu con garantíes de salú ya hixene, una y bones los materiales y el contautu cola piel faen de vital importancia les conocencies regulaes a la d'encaralos con calidá y seguridá.

Conocencies necesaries sobre esterilización y desinfeición:

  • Téuniques d'asepsia, desinfeición y esterilización pa evitar la tresmisión de microorganismos potencialmente patóxenos.
  • Midíes de prevención y correuta aplicación, esencial pa prevenir l'apaición d'infeiciones.
  • Piel y mucoses: la importancia de conocer el mediu que se trabaya, la piel como órganu proteutor y los conceutos anatómicos y de fisioloxía básica. 

El temariu consta de piel y mucoses, anatomofisiología de la piel, microbioloxía, epidemioloxía, conceutos de asepsia, esterilización y desinfeición, enfermedaes de tresmisión hemática, midíes de prevención, locales ya instalaciones, instrumentos y materiales d'usu, residuos sanitaries, normatives y marcu llegal, responsabilidá civil y primeros auxilios.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Antropoloxía
  • Buckland, A. W. (1887) "On Tattooing," in Journal of the Royal Anthropological Institute of Great Britain and Ireland, 1887/12, p. 318-328.
  • Caplan, Jane (ed.) (2000) Written on the Body: The Tattoo in European and American History, Princeton University Press.
  • DeMello, Margo (2000) Bodies of Inscription: a Cultural History of the Modern Tattoo. Community, California. Durham NC: Duke University Press.
  • Fisher, Jill A. (2002). «Tattooing the Body, Marking Culture.» Body & Society 8 (4): pp. 91-107.
  • Gell, Alfred (1993). Wrapping in Images: Tattooing in Polynesia. Oxford: Clarendon Press.
  • Gilbert, Stephen G. (2001). Tattoo History: A Source Book. New York: Juno Books.
  • Gustafson, Mark (1997). «Inscripta in fronte: Penal Tattooing in Late Antiquity.» Classical Antiquity, April 1997, Vol. 16/Non. 1, páxs. 79-105.
  • Hambly, Wilfrid Dyson (1925). The History of Tattooing and Its Significance: With Some Account of Other Forms of Corporal Marking. London: H. F.& G. Witherby (reissued: Detroit 1974).
  • Hesselt van Dinter, Maarten (2005). The World of Tattoo: An Illustrated History. Amsterdam, KIT Publishers.
  • Jones, C. P. (1987). «Stigma: Tattooing and Branding in Graeco-Roman Antiquity.» Journal of Roman Studies, 77/1987, pp. 139-155.
  • Juno, Andrea. Modern Primitives. Re/Search #12 (October 1989) ISBN 0-9650469-3-1
  • «Tattooing Among Japan's Ainu People». Lars Krutak. Consultáu'l 24 d'agostu de 2009.
  • Wolf-Peter Kächelen (2004): Tatau und Tattoo – Eine Epigraphik der Identitätskonstruktion. Shaker Verlag, Aachen, ISBN 3-8322-2574-9.
  • Lombroso, Cesara (1896). «The Savage Origin of Tattooing.» Popular Science Monthly, Vol. IV., 1896.
  • Raviv, Shaun (2006) Marked for Life: Jews and Tattoos (Moment Magacín; June 2006)
  • Comparative study about Ötzi's therapeutic tattoos (L. Renaut, 2004, French and English abstract)
  • Robley, Horatio (1896) Moko, or, Maori tattooing. London: Chapman and Hall.
  • Roth, H. Ling (1901) Maori tatu and moko. In: Journal of the Anthropological Institute v. 31, January-June 1901.
  • Rubin, Arnold (ed.) (1988). Marks of Civilization: Artistic Transformations of the Human Body, Los Angeles: UCLA Museum of Cultural History.
  • Sanders, Clinton R. (1989). Customizing the Body: the Art and Culture of Tattooing. Philadelphia: Temple University Press.
  • Sinclair, A. T. (1909). "Tattooing of the North American Indians," in American Anthropologist 1909/11, Non. 3, p. 362-400.
Popular y arte
Medicina

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Historia del tatuaxe polinesiu y
  2. Tatuaxe nel Antiguu Exiptu
  3. «The astonishing 2,500 year old tattoos of a Siberian princess.»
  4. Arjeña ye, por casu, la pallabra qu'emplega César González-Ruano na so novela "Circe".
  5. New York Guides - Tattoo Timeline
  6. Sistema de clasificación en campos de concentración nazis
  7. tatuaxes visibles-estan-prohibíos-exercito-psoe-suxuri-mas-flexibilidá-20131020121146 Noticia sobre prohibición de tatuaxes nes Fuercies Armaes Españoles
  8. tatuaxes temporales Tou lo que precises saber sobre los tatuaxes temporales
  9. Qué pasa con toos estos tatuaxes en qondio.com
  10. [http://www.canadiancentre.com.br/Maple_leaf/Maple97.pdf The Maple Leaf - Boletín del centru canadiense de Curitiba
  11. Wenzel, S. M. (2010) «Current concepts in laser tattoo removal.» Skin Therapy Newsletter, 15: 3-5.
  12. centros especializaos qu'esanicien tatuaxes, The klynink s.t (2013)
  13. [http://www.gorgas.gob.pa/museoafc/loscriminales/biografias/salillas.html Biografía Dr. Rafael Salillas y Antropoloxía del Tatuaxe
  14. Joel Perez. «Tatuaxes carcelarios en presos» (castellanu). Archiváu dende l'orixinal, el 25 de payares de 2015. Consultáu'l 10 de payares de 2014.
  15. Cesar Martínez. «tatuaxes-mas-increibles-pa-homes-y-muyeres/ Tatuaxes con motivos artísticos» (castellanu). Consultáu'l 18 de payares de 2014.
  16. Miguel Angel (27 de xineru de 2017). «Historia y cultura de los tatuaxes» (castellanu). Consultáu'l 4 de febreru de 2017.
  17. 17,0 17,1 17,2 17,3 17,4 17,5 Hemingson, Vince (2009). Rusti Shavjani: Tattoo Design Directory. New York,USA: Chartwell Books Inc.. ISBN 0785824898.
  18. Mundu Tatuaje. «Tatuaxes de Roses» (castellanu). Consultáu'l 14 de mayu de 2017.
  19. http://www.tnrelaciones.com/cm/entrugues_y_respuestes/content/27/308/es/riesgos-pa-la salú-con-los tatuaxes.html
  20. Hepatitis C en salú.bioetica.org
  21. Hepatitis C en kidshealth.org (n'español)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]