Yakuza

De Wikipedia
Yakuza
(ヤクザ)

La pallabra yakuza, escrita en calteres katakana.
Fundación s. XVII
Fundador Los investigadores apunten a los Kabukimono como predecesores d'esta organización criminal.
Líder Dellos
Llugar de orixe Bandera de Xapón Xapón
Territoriu Xapón, Brasil y Estaos Xuníos.
Actividaes delictives Estorsión, tráficu de drogues, blanquéu de capitales, prostitución, apuestes illegales, casinos illegales, tráficu d'armes y trata de seres humanos.
Operacional s. XVII-actualidá
Estatus Activa
Tamañu Aproximao 102 560 miembros
[editar datos en Wikidata]
Caleyón del distritu de Shinjuku en Tokiu, sitiu supuestamente frecuentáu pola Yakuza.

La yakuza (ヤクザ) ye l'equivalente del crime entamáu; ye una mafia xaponesa que data del sieglu XVII. L'orixe de la pallabra nun se conoz con exactitú, pero dizse que provién d'un xuegu de cartes llamáu Hanafuda, bien famosu ente los bakuto, nel que la peor mano consiste nun 8 (yá), un 9 (ku) y un 3 (za). La Yakuza moderna estendió les sos actividaes a la corrupción bancaria y política. Esta mafia en 2009, l'últimu añu del que se tien rexistru, tenía un envaloráu de 87 900 miembros en Xapón.[1]

Historia[editar | editar la fonte]

Ye la mafia más tarrecida de Xapón. Mientres el periodu Edo, la figura del samurái yera privilexada dientro de la sociedá por cuenta de la so eficiencia militar y los servicios de seguridá qu'emprestaben a la comunidá, al traviés de los daimyō, señores feudales. A la fin del periodu de guerres, Xapón empecipia la so era moderna y sigue unificándose nun solu gobiernu, asina que munchos samuráis yeren despidíos porque resultaben inútiles a los nuevos destinos de la nación y convertíense en mercenarios ambulantes conocíos como rōnin. Estos siguieron faciendo trabayos de manera independiente pa los sos xefes y l'alta sociedá. Al cabu del tiempu empezar a entamar en bandes paramilitares que protexíen rexones en cuenta de comida y comodidaes qu'apurría la comunidá. Poco tiempu dempués terminen apoderando los negocios illegales de Xapón.

A finales del sieglu XIX y al empecipiase'l XX teníen el control de los apuestes, el contrabandu, llaváu de dineru, los espectáculos, la especulación de bienes inmobiliarios, la estorsión, el tráficu de drogues y armes. Amás, dempués de la Segunda Guerra Mundial ciertes bandes d'ideoloxía ultraderechista empezaron a operar y extorsionar dientro de grupos políticos.

La so organización derivar de los códigos de los samuráis pero muncho más estructurados y fortalecíos; tol clan considérase una familia onde se profesa la fidelidá absoluta a la banda, el ultranacionalismu, la obediencia al mayor rangu y el so estrictu y brutal códigu d'honor. Los novatos adoctrínense al traviés del sistema Senpai-kōhai, nel cual especifíquense los procedimientos de castigu a la desllealtá, como por casu l'amputación d'un deu meñique p'aquel miembru que cometa dalgún fallu grave o incurra en traición. Felicidad amputación sirvi entá na actualidá pa reconocer a los miembros retiraos o disidentes.

Los tatuaxes dientro de la organización son bien importantes; revelen munches vegaes el rangu dientro de la organización, el clan al que se pertenez, el lema del clan, dalgunos inclúin dragones y referencies a la so xenealoxía samurái. La mayoría empieza como un tatuaxe pequeñu al que se-y faen amiestes y terminen cubriendo grandes partes del cuerpu; el tatuaxe ye unu de les traces físiques más carauterísticos de la yakuza. Tales tatuaxes son aplicaos cola téunica tebori, que ye bien doliosa, y el tiempu que lleva terminar el tatuaxe puede ser de meses o hasta años; nun se tatúa con una sola aguya sinón con delles. Los yakuzas lleven estos tatuaxes pa demostrar que pueden soportar el dolor.

Na actualidá la Yakuza ta estremada en 3000 clanes con un total de 100 000 miembros. El más importante ye'l denomináu Yamaguchi-gumi, que envalórase nun tamañu de 40 000 miembros activos, considerándose'l grupu dedicáu al hampa más grande del mundu, non yá pol númberu de miembros sinón tamién pol so poder económicu. Son tamién importantes los clanes Sumiyoshi Rengo-Kai y Inagawa-kai, qu'en xunto col clan Yamaguchi-gumi mueven alredor de 15 000 millones de dólares añales.

Pola mor del Terremotu de Xapón de 2011 los distintos grupos yakuza movilizáronse anónimamente en xeres d'ayuda a les poblaciones afeutaes.[2]

Etimoloxía del nome[editar | editar la fonte]

De la pallabra yakuza desconozse l'orixe, pero ta estendida la creencia de que provién del estilu de vida de los bakuto (博徒, «apostadores»), una de les dos clases sociales que dieron orixe a los yakuza, siendo los otros los tekiya («vendedores ambulantes»), los bakuto taben bien embaxo na sociedá xaponesa del Periodu Edo, por ser los apuestes illegales. D'ende derivó la so imaxe indeseable y el nome (ocho), ku (nueve) y za (trés), yá que 8, 9 y 3 son 20 puntos, que ye la peor mano nel Oicho-Kabu, una variante del xuegu de cartes Hanafuda.

Clanes yakuza destacaos[editar | editar la fonte]

De siguío se listan los clanes yakuza más importantes, ordenaos según el númberu de miembros que los integren:

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]