Sector servicios

De Wikipedia
(Redirixío dende Servicios)
Sector servicios
sector económico (es) Traducir
sector económico (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Interior d'una tienda de Zara. El comerciu minorista ye unu de los más cercanos representantes del sector terciariu.

El sector servicios o sector terciariu ye'l sector económicu que engloba les actividaes rellacionaes colos servicios non productores o tresformadores de bienes materiales. Xeneren servicios que s'ufierten pa satisfaer les necesidáes de cualquier población nel mundu.

Inclúi subsectores como comerciu, comunicaciones, centru de llamaes, finances, turismu, hostelería, ociu, cultura, espectáculos, l'alministración pública y los denominaos servicios públicos, emprestar el Estáu o la iniciativa privada (sanidá, educación, atención a la dependencia), ente otros.

Dirixe, entama y facilita l'actividá granible de los otros sectores (sector primariu y sector secundariu). Anque se-y considera un sector de la producción, puramente'l so papel principal atopar nos dos pasos siguientes de l'actividá económica: la distribución y el consumu.

El predominiu del sector terciariu frente a los otros dos nes economíes más desenvueltes dexa falar del procesu de terciarización. El Nobel d'economía, Paul Krugman argumenta que la menor productividá del sector servicios y la dificultá p'ameyorar la so productividá ye'l principal factor del estancamientu de los niveles de vida en munchos países.[1]

Composición[editar | editar la fonte]

El sector de servicios económicos o sector terciariu componer d'árees de la economía tales como:

Servicios públicos[editar | editar la fonte]

Les empreses de serviciu públicu de cutiu considérense parte del sector terciariu cuando apurren servicios a les persones, magar cuando se crea la infraestructura de la empresa de serviciu públicu de cutiu considérase parte del sector secundariu, anque'l mesmu negociu puede tar implicáu en dambos aspeutos de la operación. Les economíes tienden a siguir una progresión de desenvolvimientu que les lleve d'un gran enfotu na agricultura escontra'l desenvolvimientu de la industria (p.ej. automóviles, testil, construcción naval, aceru, minería) y finalmente escontra una estructura basada nel serviciu. Ente que la primer economía pa siguir esta trayeutoria nel mundu modernu foi la del Reinu Xuníu, la velocidá na cual otres economíes fixeron más palantre la transición basada nos servicios, dacuando llamaos postindustriales, aceleróse sobre ésta.

Economía de servicios[editar | editar la fonte]

El términu de economía de servicios, en contraste, referir a un modelu onde tola actividá económica que sía posible trátase como serviciu. Por casu la IBM trata'l so negociu como un negociu de servicios. Anque inda fabrica los ordenadores d'altes prestaciones, considera les mercancíes físiques como una pequeña parte del sector de les "soluciones de negociu".

Munches empreses detectaron que la elasticidá de la demanda pa les "soluciones de negociu" ye enforma menor que pal hardware. Tamién se produció un cambéu equivalente al modelu de preciu de suscripción. Esto significa que munchos fabricantes, en cuenta de recibir un solu pagu per una parte del equipu fabricáu, agora tán recibiendo un fluxu constante d'ingresos polos sos contratos a valir.

La industria tiende pa ser más abierta al comerciu internacional y a la competencia que'l sector servicios. Consecuentemente, aumentó l'enclín a que les primeres economíes industriales sufran ataques competitivos per parte de los países que s'industrializaron más tarde, por casu, porque los coste de producción, especialmente'l del trabayu, son más baxos nestes segundes. La contraición resultante de la fabricación nes economíes principales puede esplicar el so mayor enfotu nel sector servicios.

Dalgunos como Paul Krugman alvirtieron que los servicios presenten dificultaes especiales: non tolos servicios son exportables, y na diferencia de la manufactura industrial ye d'esperar que munchos bienes económicos del sector servicios esperimenten ganancies más bien modestes de la productividá.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. P. Krugman (1997), "La competitividá: una obsesión preligrosa" en L'internacionalismu modernu», p. 26.