Informática

De Wikipedia
Informática
disciplina académica y especialidá
ciencies formales
Cambiar los datos en Wikidata

La informática[1], tamién llamada computación, ye una ciencia qu'alministra métodos, téuniques y procesos col fin d'almacenar, procesar y tresmitir información y datos en formatu dixital.

Nun esiste una definición consensuada sobre'l términu, lo cual puede entendese al traviés de los Discutinios qu'acompañen esta páxina. Sicasí, l'Asociación de Docentes d'Informática y Computación de la República Arxentina tomaron una posición, definiéndola de la siguiente manera:

"La Informática ye la disciplina o campu d'estudiu que toma'l conxuntu de conocencies, métodos y téuniques referentes al tratamientu automáticu de la información, xunto coles sos teoríes y aplicaciones práutiques, col fin d'almacenar, procesar y tresmitir datos ya información en formatu dixital utilizando sistemes computacionales. Los datos son la materia primo por que, por aciu el so procesu, llógrese como resultáu información.  Pa ello, la informática crea y/o emplega sistemes de procesamientu de datos, qu'inclúin medios físicos (hardware) n'interaición con medios lóxicos (software) y les persones que los programen y/o los usen (humanware).[2]"

Ye polo que se fai distinción ente esti términu y les Ciencies de la computación, yá que el segundu engloba la parte más teórica ente qu'informática referir a la aplicabilidad d'esta anterior en datos usando dispositivos electrónicos.

La informática, que se desenvolvió rápido a partir de la segunda metá del sieglu XX cola apaición de teunoloxíes como'l circuitu integráu, el Internet y el teléfonu móvil,[3] ye la caña de la teunoloxía qu'estudia'l tratamientu automáticu de la información.[4][5]

En 1957, Karl Steinbuch añadió la pallabra alemana Informatik na publicación d'un documentu denomináu Informatik: Automatische Informationsverarbeitung (Informática: procesamientu automáticu d'información).[6] El soviéticu Alexander Ivanovich Mikhailov foi'l primeru n'utilizar Informatik col significáu de «estudiu, organización, y diseminación de la información científica», que sigue siendo'l so significáu en dicha llingua.[6] N'inglés, la pallabra informatics foi acuñada independiente y casi simultáneamente por Walter F. Bauer, en 1962, cuando Bauer cofundó la empresa Informatics Xeneral, Inc.[6]

Oríxenes[editar | editar la fonte]

La disciplina de la informática ye anterior a la creación de los ordenadores. Yá na Antigüedá conocíen métodos pa realizar cálculos matemáticos, por casu el algoritmu d'Euclides. Nel sieglu XVII empezaron a inventase máquines calculadores. Nel sieglu XIX desenvolviéronse les primeres máquines programables, esto ye, que l'usuariu podría modificar la secuencia d'aiciones a realizar.

Carcasa del procesador LGA775 d'Intel, cola tarxeta madre, el ventilador del procesador, l'alimentación llétrico, y la memoria.

Nos entamos del procesamientu automáticu de la información, cola informática solo facilitábense los trabayos repetitivu y monótonu del área alministrativa. L'automatización d'esos procesos traxo de resultes direuta un amenorgamientu de los costos y una medría na productividá. Na informática converxen los fundamentos de les ciencies de la computación, la programación y tamién les metodoloxíes pal desenvolvimientu de software, l'arquiteutura de los ordenadores, les redes d'ordenadores, la intelixencia artificial y ciertes cuestiones rellacionaes cola electrónica. Puede entendese por informática a la unión sinérgica de too esti conxuntu de disciplines. Esta disciplina aplicar a numberoses y variaes árees de la conocencia o l'actividá humana, como por casu: xestión de negocios, almacenamiento y consulta d'información, monitorización y control de procesos, industria, robótica, comunicaciones, control de tresportes, investigación, desenvolvimientu de xuegos, diseñu computarizado, aplicaciones/ferramientes multimedia, medicina, bioloxía, física, química, meteoroloxía, inxeniería, arte, etc. Puede tantu facilitar la toma de decisiones a nivel gerencial (nuna empresa) como dexar el control de proceso críticos. Anguaño, ye difícil concebir una área que nun use, de dalguna forma, el sofitu de la informática. Ésta puede cubrir un enorme abanicu de funciones, que van dende les más simples cuestiones doméstiques hasta los cálculos científicos más complexos. Ente les funciones principales de la informática cunten les siguientes:

  • Creación de nueves especificaciones de trabayu.
  • Desenvolvimientu y implementación de sistemes informáticos.
  • Sistematización de procesos.
  • Optimización de los métodos y sistemes informáticos esistentes.
  • Facilitar l'automatización de datos y formatos.

Sistemes de tratamientu de la información[editar | editar la fonte]

Los sistemes computacionales, xeneralmente implementaos como dispositivos electrónicos, dexen el procesamientu automáticu de la información. Conforme a ello, los sistemes informáticos tienen de realizar les siguientes trés xeres básiques:

  • Entrada: captación de la información. De normal son datos y órdenes ingresaos polos usuarios al traviés de cualquier dispositivu d'entrada conectáu al ordenador.
  • Procesu: tratamientu de la información. Realízase al traviés de programes y aplicaciones diseñaes por programadores qu'indiquen de forma secuencial cómo resolver un requerimientu.
  • Salida: tresmisión de resultaos. Al traviés de los dispositivos de salida los usuarios pueden visualizar los resultaos que surden del procesamientu de los datos.
  • Sistema operativu ye un conxuntu de programes que dexa interactuar al usuariu col ordenador.
  • Sistemes de mandu y control, son sistemes basaos na mecánica y motricidad de dispositivos que dexen al usuariu alcontrar, dientro de la loxística, los elementos que se demanden. Tán basaos na eletricidá, esto ye, non nel control del fluxu del electrón, sinón na continuidá o discontinuidá d'una corriente llétrica, si ye alterna o continua o si ye inducida, contra inducida, en fase o desfase (ver periféricu d'entrada).
  • Sistemes d'archivu, son sistemes que dexen l'almacenamientu al llargu plazu d'información que nun se demandará por un llargu periodu de tiempu. Estos sistemes usen los conceutos de biblioteca p'alcontrar la información demandada.
  • Códigu ASCII ye un métodu pa la correspondencia de cadenes de bits dexando d'esta forma la comunicación ente dispositivos dixitales según el so procesu y almacenamientu, na actualidá toes los sistemes informáticos utilicen el códigu ASCII pa representar testos, gráficos, audiu ya infinidá d'información pal control y manipulación de dispositivos dixitales.

Nun editor de testu primiendo les tecles ALT + el númberu del códigu ASCII, va apaecer el calter correspondiente, solamente funciona nun tecláu que tenga les tecles numbériques.

Virus informáticos[editar | editar la fonte]

Los virus informáticos son software que tien por oxetivu d'alteriar el funcionamientu normal de cualquier tipu de dispositivu informáticu, ensin el permisu o la conocencia del usuariu, principalmente pa llograr fines maliciosos sobre'l dispositivu. A manera d'exemplu, delles aiciones son :

  • Xunise a un programa y modificar el comportamientu d'este.
  • Amosar mensaxes o imáxenes, xeneralmente cafiantes.
  • Ralentizar o bloquiar l'ordenador, amenorgar l'espaciu nel discu o otres aiciones que inutilizan l'ordenador.
  • Destruyir o encriptar la información almacenada.
  • Robu de datos: contraseñes, usuarios, y otros tipos de datos personales.

Los métodos de prevención y recuperación de datos en sufriendo una "infeición" por un virus informática son diversos, pero anguaño esisten programes antivirus que detecten una gran cantidá d'ellos. Entá asina siempres s'encamienta :

  • Faer copies de seguridá de datos pervalibles.
  • Usar siempres programes orixinales y refugar copies d'orixe dudosu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]