Piranga olivacea

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Piranga olivacea
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Cardinalidae
Xéneru: Piranga
Especie: P. olivacea
(Gmelin, 1789)
Distribución
Área de distribución y ruta migratoria de Piranga olivacea.
Área de distribución y ruta migratoria de Piranga olivacea.
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Piranga olivacea ye una especie d'ave paseriforme de la familia Cardinalidae (anque delles fontes asitien el so xéneru, Piranga en Thraupidae).

Los adultos miden ente 17 y 19 cm. Tienen el picu gris maciu y les pates escures. En dómina reproductiva, el machu ye color coloráu brillante, coles ales y la cola negres. La femes de plumaxe opacu oliváceo, coles ales parduces escures y la rexón ventral del cuerpu amarellentada. El machu tien plumaxe ivernizu, con un patrón de coloración similar al de la fema, pero con ales y cola más escures. Los machos inmaduros tamién son similares a les femes, pero a midida que crecen adquieren un patrón inermedio ente les femes y los machos adultos pel branu.

El so área de reproducción consiste en montes amplios y mestos, principalmente d'encines, nel sureste de Canadá y este de los Estaos Xuníos. Na seronda migren escontra'l noroeste de Suramérica, principalmente al traviés de les Antilles, pero tamién por América Central. Pel branu lleguen a la so área d'envernía, zones de vexetación tropical, principalmente en Colombia, Perú, Venezuela y oeste de Brasil. Ye visitante raru en Méxicu, Guatemala y Belize.

Aliméntense a lo cimero de los árboles; delles vegaes atrapen inseutos nel vuelu. La so dieta consiste principalmente d'inseutos y frutos.

Constrúin un nial en forma de concu sobre les cañes horizontales de los árboles. Los sos niales pueden ser parasitados pol tordu cabecicafé (Molothrus ater).

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Peterson, Roger Tory, y Edward L. Chalif. 2008. Aves de Méxicu. Guía de campu. Editorial Diana, Méxicu.
  • Rosaito montañeru Piranga olivacea (gmelin) 1789 - CIRES

cires.org.ve/pdf/recol-v8n1a04.pdf

H.F. AGUILAR - ROSAITO MONTAÑERU PIRANGA OLIVACEA (GMELIN) 1789. (FRINGILLIDAE: EMBERIZINAE: HRAUPINI) NUEVU REXISTRU PA VENEZUELA. Rev.Ecol. Lat. Am. 81:41-43. www.cires.org.ve

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]