Pierre de Coubertin

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Pierre de Coubertin
Baron Pierre de Coubertin.jpg
IOC Logo.svg
2. president of the International Olympic Committee Traducir

1896 - 1925
Dimitrios Vikelas Traducir - Henri de Baillet-Latour
Vida
Nome completu Pierre Fredy de Coubertain
Nacimientu París1  de xineru de 1863
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Grupu étnicu francés
Fallecimientu

Xinebra2  de setiembre de 1937

(74 años)
Sepultura Cementerio de Bois-de-Vaux Traducir
Familia
Padre Charles Louis de Frédy, Baron de Coubertin
Madre Marie Marcelle Gigault de Crisenoy
Hermanos/es
Pueblu Fredy
Estudios
Estudios École Libre des Sciences Politiques Traducir
Llingües francés
Oficiu
Oficiu historiador, pedagogu, profesor, deportista, escritor, árbitru de rugbi a 15, políticu y funcionariu deportivu
Premios
Miembru de Comité Olímpicu Internacional
Gloria de deporte Traducir
Salón de la Fama del IRB Traducir
Alcuñu/os Georges Hohrod y Martin Eschbach
Pierre de Coubertin (Signature).svg
Cambiar los datos en Wikidata

Pierre Fredy de Coubertin, barón de Coubertin (1  de xineru de 1863París - 2  de setiembre de 1937Xinebra) foi un pedagogu ya historiador francés, fundador de los Xuegos Olímpicos modernos.

Biografía[editar | editar la fonte]

So padre, el barón Carlos Luis de Coubertin, quería que fuera militar, pero'l so temperamentu sensible topetó cola dura disciplina de la Escuela Especial Militar de Saint-Cyr. Decidió dedicase a la pedagoxía, onde se sintió realizáu polos sos ideales. Mudóse a Inglaterra pa perfeccionar los sos estudios, onde conoz la «singular» doctrina del cristianismu muscular: la busca de la perfección espiritual per mediu del deporte y l'hixene. Unu de los más destacaos siguidores d'esta ideoloxía foi'l pastor anglicanu Thomas Arnold, del que Pierre se convirtió en discípulu.

Empieza a sopelexar estos métodos por toa Francia: Crea sociedaes atlétiques nos institutos que se xunta na Unión de los Deportes Atléticos (Union deas Sports Athlétiques). Funda la primer revista dedicada al deporte: la Revue Athlétique, llogrando que'l gobiernu francés apuerte a incluyila nos sos programes de la Esposición Universal de 1889.

El ministru d'educación únvia-y a los Estaos Xuníos por que siga la so investigación sobre los métodos d'enseñanza. El deporte empezó a ser tomáu en serio. De ser practicáu por minoríes o nel colexu, pasa a tar de moda y espertar entusiasmu.

Pierre empieza a suañar con xunir nuna estraordinaria competición a los deportistes de too el mundu, sol signu de la unión y l'hermandá, ensin ánimu d'arriquecimientu y solo pol deséu de consiguir la gloria, competir por competir, como diz la frase de Ethelbert Talbot “Lo importante nun ye vencer, sinón participar”, frase mal atribuyida a Pierre de Coubertin. La idea de Coubertin paecía insensata y topetó con muncha incomprensión.

Intentando convencer a toos, viaxó por tol mundu falando de paz, comprensión ente los homes y d'unión, entemeciéndolo tou cola pallabra Deporte. A la fin, na última sesión del Congresu Internacional d'Educación Física que se celebró na Sorbona de París, el 26 de xunu de 1894, decide instituyise los Xuegos Olímpicos.

N'Inglaterra, esta idea nun ye bien recibida y l'opinión pública decide quedar al marxe. Alemaña reaccionó intentando boicotiar los xuegos. Grecia opónse, y el so xefe de gobiernu, Tricoupis, quixo torgar la so realización, pos aquel llíu salía bien caru al so país.

Coubertin consiguió que'l príncipe herederu de Grecia, el Duque de Esparta, intercediera ante'l káiser Guillermo, emperador d'Alemaña cuñáu so, convenciendo a los ingleses y al so propiu Gobiernu. El príncipe consigue que s'emita una serie de sellos conmemorativos pa consiguir el dineru pa los xuegos. Amás crea una suscripción pública con tan bones resultancies que consigue que Jorge Averof, un griegu millonariu quien emigró a Alexandría siendo bien nuevu, cuerra colos gastos de la reconstrucción del estadiu d'Atenes.

El 24 de marzu de 1896, día de Pascua de Resurrección, el Duque de Esparta, tres un discursu, afaya la estatua del mecenes Jorge Averof. El rei Jorge de Grecia pronuncia per primer vegada les pallabres rituales:

Declaro abiertu los Primeros Xuegos Olímpicos Internacionales d'Atenes.

Lema: "Lo esencial na vida nun ye vencer, sinón lluchar bien"

Esti modestu principiu sería l'orixe del movimientu olímpicu modernu. Los Xuegos Olímpicos celebráronse, coles esceiciones de la Primer Guerra Mundial y de la Segunda Guerra Mundial, mientres tol sieglu XX y principios del XXI, convirtiéndose n'unu de los acontecimientos más populares del planeta.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Predecesor:
Dimitrios Vikelas
Olympic rings with transparent rims.svg

Presidente del COI

1896-1925
Socesor:
Henri de Baillet-Latour