Opel

De Wikipedia
Opel
Adam Opel GmbH (de)
productor d'automóviles, marca de automóviles (es) Traducir y filial
Llocalización
Sede Rüsselsheim am Main
Direición Alemaña
Forma xurídica Gesellschaft mit beschränkter Haftung
Historia
Fundación21 xineru 1862
Fundador Adam Opel
Eslogan Die Zukunft gehört allen (de)
Organigrama
Dueñu Stellantis (agostu 2017)
Direutor executivu Florian Huettl
Sector
Industria industria del automóvil
inxeniería mecánica
Productos destacaos furgoneta
automóvil
Participación empresarial
Organización matriz Stellantis
General Motors
Groupe PSA
Filiales
Propietariu de
Forma parte de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Opel Automobile GmbH ye una empresa alemana d'automóviles, subsidiaria del conglomeráu Stellantis. Enantes foi filial de la norteamericana General Motors, que la vendió al Grupu PSA en 2017. La sede d'Opel atópase na ciudá alemana de Rüsselsheim .

Historia[editar | editar la fonte]

Entamos de la empresa[editar | editar la fonte]

Adam Opel fundó la so fábrica de máquines de coser el 21 de xineru de 1862 en Rüsselsheim, y en 1886,[1] siguiendo l'exemplu de les fábriques de Coventry pasó tamién a fabricar bicicletes. A Adam Opel nun-y gustaben los automóviles y al morrer en 1895, los sos fíos fueron los que se plantegaron la posibilidá d'entrar nel nuevu negociu por cuenta de la cayida de ventes de les bicicletes. Asina adquirieron Anhaltische Motorwagenfabrik en 1897. D'esta manera, Opel Automobile GMBH abrió les sos puertes el 21 de xunu de 1899 y yá nel so primer añu de producción, fabricáronse 11 automóviles. En 1900, por diferencies d'opinión ente los Opel y los directivos de la fábrica adquirida cerróse'l departamentu d'automóviles. Pa compensalo, pasaron a importar Renault y Darracq dende Francia, adquiriendo la llicencia de fabricación de los Darracq (Opel-Darracq). En 1902 presentóse'l primer coche 100% propiu: un 2 cilindros, 10/12PS y 1894 cc. En 1904 llanzaron el so primera 4 cilindros, y en 1905 un motor yá grande con 6880 cc y 35/40PS. Anque la base de la marca yeren los modelos pequeños como "Volksautomobil" y el popular "Doktorwagen".

El periodu d'enteguerres[editar | editar la fonte]

Opel Laubfrosch 1924.

Antes de la 1ª Guerra Mundial, en 1914, la gama yá yera bien estensa y llegaba a ufiertar hasta 100 CV. En 1916 presenten el so primera 6 cilindros. Cola derrota na guerra, la situación económica alemana empioró, polo que los 6 cilindros nun tuvieron ésitu. La base volvíen ser los coches algamadizos. Ante esto, Opel decidió que'l futuru taba na producción en cadena d'un coche popular que s'afixera a la demanda del mercáu alemán. Asina en 1924 instalóse la cadena de producción y empezó a producir en grandes cantidaes el 4 cilindros de 951 cc Laubfrosch, que tuvo ésitu inmediatu.

En 1929, General Motors adquier Opel.

El Opel P4, desenvueltu dafechu por General Motors empezó a construyise en setiembre de 1935 y comercializóse n'Alemaña a un preciu bien baxu. Tuvo una gran aceptación gracies a la so economía y diseñu vanguardista. Namái tuvo dos años nel mercáu, yá que foi paralizada la so producción en 1938 cuando s'habíen construyíu 65864 unidaes.

En 1935 apaez l'Olympia, n'honor a los xuegos olímpicos de Berlín'36. Al añu siguiente apaez el primer Kadett que se convierte nel coche más vendíu d'Alemaña, 107.000 unidaes fabricaes hasta 1941. Antes de la 2ª Guerra Mundial el dominiu d'Opel nel mercáu alemán yera aplastante con una cuota del 40%.

Opel na Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

El xefe de GM Alfred P. Sloan, en que'l so honor bautizar la Sloan School of Business nel MIT (Massachusetts Institute of Technology), señaló en 1939, namái unes selmanes primero que los militares nazis prindaren Checoslovaquia, que la producción y les ventes de GM n'Alemaña yeren "altamente rentables". James Mooney, que taba al cargu de les subsidiarias de GM en ultramar, caltuvo conversaciones con Hitler dos selmanes dempués de la invasión nazi de Polonia y darréu la subsidiaria alemana de GM siguió produciendo material bélico pal exércitu alemán.

Un investigador, Bradford Snell, comparó la importancia relativa de Suiza, que facilitó l'actividá financiera nazi mientres la II Guerra Mundial, cola importancia de GM pa los fascistes alemanes. Snell escribió: "Suiza foi namái un depósitu de fondos escalaos. GM formó parte integral del esfuerciu de guerra alemán. Los nazis podríen invadir Polonia y Francia ensin Suiza. Non podríen haber fechu ensin GM".

Opel Rekord D coupé.

Ente 1939 y 1945, les filiales alemanes de GM y Ford suministraron un 70 per cientu de los coches vendíos nel mercáu alemán. Les subsidiarias alemanes de dambos xigantes del automóvil siguieron produciendo material militar pa los exércitos del estáu nazi.

La investigación nos archivos determinó que dellos direutores en dambes firmes, ciudadanos d'Estaos Xuníos, nun s'opunxeron a la conversión de les plantes de GM y Ford n'Alemaña y en Francia y Polonia ocupaes per Alemaña, pa sirvir al aparatu militar alemán. El camión "Blitz", producíu nuna fábrica construyida por GM en Berlín, formó parte del Blitzkrieg, l'agresión alemana contra los países vecinos: Polonia, la XRSS y Francia. Opel, la subsidiaria alemana de GM y Ford d'Alemaña fueron el mayor y el segundu productor de camiones pa les fuercies nazis alemanes.

Nos años 30 l'exércitu alemán cuntaba con siquier 100 vehículos distintos pa satisfaer toles sos necesidaes loxístiques. Los problemes derivaos d'esta multiplicidá faen que se busque una estandarización que'l so resultáu ye la entrada en serviciu del Opel Blitz. La cabina del Blitz yera d'aceru y el restu de madera. Foi utilizáu de múltiples formes: ambulancia, vehículu de mandu, taller móvil... Con traición a les 4 ruedes podía circular como un vehículu tou terrén. Siguió en producción hasta bien entráu l'añu 1944 nel que los continuos bombardeos de los aliaos consiguieron atayar la so producción. Tuvo presente na Guerra Civil Española, nes files de la "Legión Cóndor".

Mientres la Segunda Guerra Mundial, mientres lluchaba contra EEXX, Alemaña siguió pagando a General Motors los royalties por usu de los sos patentes nos camiones Opel Blitz, que yera idénticu al Bedford qu'utilizaben los británicos... otra subsidiaria de General Motors.

Opel tamién fabricó los famosos bombarderos alemanes Ju-88, componentes pa tanques y motores pa submarinos. Opel emplegó mano d'obra forzada nes sos fábriques.

Por tou ello la fábrica convertir n'oxetivu militar, y bombardeada delles vegaes. En 1967, General Motors recibió $33 millones como pagu del gobiernu d'EE.XX. en compensación pol bombardéu de la so fábrica de Russelsheim mientres la guerra.

De 1945 d'equí p'arriba[editar | editar la fonte]

Dempués de la guerra Opel nun volver# a entamar l'actividá hasta 1947, una y bones la maquinaria llevar los soviéticos como arreglu de guerra. El primer Opel de posguerra foi'l Olympia y tres él, en 1948 el Kapitan de 6 cilindros.

En 1958 apaez el nuevu Rekord que foi'l primera Opel que s'esportó a Estaos Xuníos. En 1953 apaez el Kapitan totalmente nuevu, qu'en 1959 volvió ser rediseñáu americanizándolo al estilu de GM. En 1962 apaez el primer Kadett de posguerra con 4 cilindros y 993 cc, qu'inauguraba la producción de l'acabante estrenar planta de Bochum, nel valle del Ruhr. En 1963 se rediseña el Rekord con motores de 4 y 6 cilindros.

Pa los años 60 Opel ufiertaba na so gama vehículos de grandes dimensiones, tanto berlines como coupés como'l Kapitan, el Diplomat, l'Admiral y el Commodore, ufiertando inclusive motores V8 d'orixe Chevrolet. En 1970 apaez l'Ascona A y pocu antes, un deriváu deportivu: el Manta A (pa competir col Ford Capri).

Opel Rekord C, 1.7 L, 1968.

En 1980 comercialízase'l primera Opel de traición delantera: el Kadett D. Esti tipu de traición llega al Ascona en 1981, llogrando un gran ésitu nel segmentu de berlines medies. En 1982 naz el Corsa, qu'inaugura la producción en Figueruelas y que marcó una decidida espansión de la marca escontra España. La gama inicial constaba de 2 carroceríes: hatchback 3p y una berlina de 2p. En 1984 preséntase la que diba ser la última xeneración del Kadett antes de ser sustituyíu polos Astra.

En 2008, la empresa SolarWorld (dedicada a la enerxía solar) realiza una ufierta a General Motors p'adquirir Opel y reconvertila nuna empresa namái de fabricación de coches llétricos.[2]

En 2009 General Motors recibió una ufierta pa vender el 27,5% de les aiciones de Adam Opeel AG a la empresa austriacu-canadiense Magna International, y el 27,5 al bancu rusu Sberbank, que foi finalmente refugada.[3]

Un 10% del capital pertenez a los trabayadores Alemanes d'Opel, constituyéndose en 2009 una nueva empresa independiente, llamada New Opel.[4]

En 2011 Opel y PSA Peugeot-Citroën, de la que General Motors ye'l segundu mayor accionista por detrás de la familia Peugeot,[5] van desenvolver y van construyir vehículos de forma conxunta n'Europa p'aforrar costos.[6]

El 6 de marzu de 2017 el Grupu PSA merca la marca Opel y les sos factoríes xunto a Vauxhall y GM Financial por un total de 2200 millones d'euros.[7]

Opel alredor del mundu[editar | editar la fonte]

Dellos coches vendíos por General Motors nel mundu son diseños d'Opel, incluyendo modelos como'l Corsa, Astra, Vectra y Omega. Los modelos d'Opel son vendíos tamién so otres marques de GM, como Vauxhall en Gran Bretaña, Holden n'Australia y Asia, Saturn Corporation n'América del Norte, y Chevrolet en Llatinoamérica.

El Zafira foi vendida en Xapón como Subaru Traviq, la Omega foi de volao vendíu n'Estaos Xuníos y Méxicu como Cadillac Catera.

Otros modelos vendíos n'Estaos Xuníos, pero llixeramente modificaos, son el Saturn L-Series, Chevrolet Malibu y Cobalt.

Dellos autos basaos en Opel, como'l Saturn Astra y Saturn Sky, son bien paecíos, como'l Aura y Saturn Vue 2008, a los Opel europeos. El Daewoo LeMans (1989-1999), que foi'l primer coche producíu por GM Daewoo en Corea del Sur pa esportalo a Norteamérica, taba basáu nel Opel Kadett Y (anguaño Astra).

Los Opel apaecieron con esi nome n'Estaos Xuníos dende 1958 hasta 1975, cuando fueron vendíos al traviés de vendedores de Buick. Los modelos más vendíos n'Estaos Xuníos fueron el Opel Kadett (1964-1972), el Opel Manta (1971-1975), y el clásicu Opel GT (1968-1973). El nome Opel tamién foi emplegáu dende 1976 hasta 1980 en vehículos manufacturados por Isuzu, anque yeren totalmente distintos tocantes a mecánica.

En Méxicu, General Motors comercializó al Opel Corsa B (segunda xeneración) sol nome Chevy, a partir de 1994. Dende entós caltener nel mercáu faciéndo-y dellos cambeos (C2, Chevy 2009), con cuenta de garantizar la so vixencia nel mercáu. A éstes el so altu volume de ventes nel segmentu de subcompactos foi, xunto con otros factores, el responsable de la salida del mercáu del Volkswagen Sedán en tierres azteques, lo qu'a lo postrero derivó nel fin de la producción, en 2003, del míticu vehículu creáu por Ferdinand Porsche en 1938. El Chevy dexar de producir en 2012 pa ser sustituyíu por completu polos Chevrolet Aveo y Chevrolet Sonic

En Brasil, un modelu deriváu del alemán Opel Rëkord foi presentáu en 1969 sol nome de Chevrolet Opala. Esti modelu caltener nel mercáu de manera ininterrumpida hasta l'añu 1992, cuando foi reemplazáu pol Chevrolet Omega, deriváu del Opel Omega alemán, pero motorizado colos impulsores del Opala que yeren d'orixe Chevrolet norteamericanu. Anguaño se continua comercializando'l Corsa de 2º xeneración nel Mercosur sol logo de Chevrolet.

Opel foi mientres enforma tiempu la marca más fuerte de General Motors en Xapón, con un picu de ventes de 38000 unidaes en 1996.

En Chile la marca Opel tuvo presente nel mercáu hasta 1998, depués foi reemplazada pola marca Chevrolet. Opel foi rellanzada en Chile n'avientu de 2011[8] y ye anguaño l'únicu país de Llatinoamérica onde comercializa la so gama conformada polos modelos Adam,[9][10] Corsa, Astra, Cascada, Antara, Meriva, Mokka ya Insinia. (Opel Chile)

En Colombia se ensamblaron na planta de General Motors Colmotores los sos modelos Monza ente 1985 y 1992, dempués fíxose lo propio col Corsa ente 1996 y 2005 cola so variación de modelos, y tamién s'importó'l Astra ente 2001 y 2005 col logotipu de Chevrolet.

Opel n'Europa[editar | editar la fonte]

Opel yera la marca principal de GM n'Europa sacante en Gran Bretaña, onde lo ye Vauxhall. Los sos modelos yeren diseños totalmente distintos a los d'Opel hasta los años 1970. El nome d'Opel sumió dafechu en 1981 dempués de que los concesionarios fundiérense, con namái'l Manta y Monza (versión coupé del Senator) vendíos como Opel, hasta que fueron retiraos en 1988 y 1987, respeutivamente.

Vauxhall empezó adoptando los nomes d'Opel pa los sos modelos, cola esceición del Kadett, que foi reemplazáu pol Astra, yá emplegáu por Vauxhall en 1991. N'otros mercaos de conducción pela izquierda d'Europa como Irlanda, Xipre y Malta, la marca principal de GM ye Opel y, mientres dellos años, la marca Opel patrocinó al equipu de la República d'Irlanda, emplegando'l eslogan Ireland's Number One Supporter (n'inglés, siguidor o enche númberu unu d'Irlanda). De toes formes, munchos coches Vauxhall importaos del Reinu Xuníu de segunda mano, siguen vendiéndose n'Irlanda.

Propúnxose que la marca Vauxhall tendría de vencer en Gran Bretaña a favor d'Opel p'harmonizar la estratexa de marketing de GM n'Europa. De toes formes, Vauxhall refugó esta propuesta, argumentando que la so marca ye bien conocida, y los xestores de flotes, que ye la so base de veceros, aportunaron que los modelos d'Opel seríen remarcaos como Vauxhalls. Opel tamién aprove diseñu ya inxeniería a la marca americana Saturn, similar a la situación de Vauxhall en Gran Bretaña.

La sede principal ta asitiada en Rüsselsheim, y esisten plantes de producción en Bochum y Eisenach y Kaiserslautern según en Bélxica, España (Figueruelas, Zaragoza), Polonia y Hungría. Tamién hai una fábrica de Vauxhall en Ellesmere Port, Inglaterra.

N'ochobre de 2004, los emplegaos fixeron fuelga mientres 6 díes por cuenta de la supresión de 12000 puestos de trabayu. Esta midida foi tomada debida a la baxa rentabilidá del mercáu européu, afeutada pola baxa demanda. El paru tuvo un impautu significativu na producción.

En 2005, apaeció'l nuevu Opel Astra diésel híbridu.

En 2006, la factoría portuguesa d'Azambuja foi cerrada y la producción del Opel Combu foi tresferida a Figueruelas. El movimientu provocó un boicó nacional y afaló al gobiernu de Portugal a demandar a General Motors.

Factoríes d'Opel en 2014[11][editar | editar la fonte]

Llocalización Ciudá !Dende !Productos


Comentarios Emplegaos
Bandera d'Alemaña Alemaña Rüsselsheim 1898
  • Sede d'Opel
  • Centru internacional d'investigación y desenvolvimientu
  • Centro de Pruebes de Dudenhofen
14.038[12]
Bandera d'Alemaña Alemaña Kaiserslautern 1966
  • Componentes
  • Motores:
  • Motor de cuatro cilindros turbo diésel (1,9 llitros)
  • ECOTEC (1,9 a 2,2 llitros)
2.400
Bandera d'Alemaña Alemaña Eisenach 1990 1.300
 España Zaragoza (Figueruelas) 1982 5.600
Bandera de Polonia Polonia Gliwice 1998
  • Astra (5-puertes, GTC)
3.000
Bandera de Polonia Polonia Tychy 1996 550
Bandera de Austria Austria Aspern 1982
  • Motores (1,0 Llitros, 1,2 Llitros, 1,4 Llitros)
  • Tresmisiones Easytronic, de cinco y seis velocidad
1.600
Bandera d'Hungría Hungría St. Gotthard 1990
  • Motores
  • Tresmisiones
750

Opel en competición[editar | editar la fonte]

Dientro de la competición, nel mundu de los rallies ye onde la marca llogró les sos resultancies más relevantes. La primer victoria relevante nel mundial de rallies llograr Walter Röhrl nel Rally Acrópolis de 1975 con un Opel Ascona A, dúu que yá se proclamó campeón d'Europa l'añu anterior. En 1979, sería Jochi Kleint quien se proclamaría campeón d'Europa a bordu d'un Ascona B. El mayor ésitu vendría en 1982 col Ascona 400, una y bones Walter Röhrl proclamábase campeón del mundu de rallies, anque'l campeonatu de constructores axudicar Audi, quedando Opel en 2ᵘ llugar.

La marca tamién s'amosó bien activa nel campeonatu alemán de superturismos, el DTM, con modelos como'l Omega 3000, el Cubica, l'Astra Coupé y l'Opel Vectra GTS V8. Por cuenta de les escases resultancies deportives collechaos por esti postreru, Opel decidió anunciar la so retirada d'esta competición a la fin de 2005. Esta decisión aumentó la incertidume sobre'l futuru del DTM.

Modelos actuales[editar | editar la fonte]

Modelu !Xeneración

(añu)

Imáxenes
Opel Adam A 2013
Opel Corsa A 1982 B 1993 C 2000 D 2006 Y 2015
Opel Combu A 1994 B 2001 C 2012 D 2018
Opel Meriva A 2002 B 2010
Opel Astra F 1991 G 1998 H 2004 J 2009 K 2015
Opel Astra GTC H 2004 J 2011
Opel Cascada J 2013
Opel Zafira Tourer A 1999 B 2005 C 2011
Opel Insinia A 2009 B 2017
Opel Ampera A 2011
Opel Mokka A 2013
Opel Antara A 2007
Opel Vivaro A 2002
Opel Movano A 2000 B 2010

Modelos pasaos[editar | editar la fonte]

Modelu !Socesor Imáxenes
Opel Olympia Opel Kadett
Opel Kapitan Opel Rekord
Opel Diplomat/Almira Opel Senator
Opel Rekord
Opel Commodore Opel Ascona
Opel Ascona Opel Vectra
Opel Monza
Opel Manta
Opel Kadett Opel Astra
Opel Senator
Opel Campu
Opel Arena Opel Vivaro
Opel Cubica Opel Astra Coupé
Opel Sintra
Opel Monterey
Opel Omega
Opel Speedster Opel GT
Opel Frontera Opel Antara
Opel GT
Opel Tigra Opel Adam
Opel Signum
Opel Vectra
Opel Agila Opel Karl

Modelos prototipos y concept[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «http://www.fundinguniverse.com/company-histories/Adam-Opel-AG-company-History.html». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  2. «sos plantes-alemanes-y-crear-un-fabricante-verde.html SolarWorld ufierta 1.000 millones a GM poles sos plantes alemanes y crear un fabricante 'verde'». Consultáu'l 2009.
  3. «http://www.tagesschau.de/wirtschaft/opelkonzept102.html». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  4. «http://economia.elpais.com/economia/2009/12/16/actualidad/1260952391_850215.html». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  5. «https://www.rtve.es/noticias/20120229/General-motors-peugeot-citren-anuncian-alianza-mundial/502802.shtml». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  6. «http://economia.elpais.com/economia/2012/03/15/actualidad/1331822783_361750.html». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  7. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes :0
  8. «so-gama-de-modelos-2012-llanzamientu http://www.bolido.com/2011/12/opel-llega-a-chile-y-presenta-la so-gama-de-modelos-2012-llanzamientu». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  9. «http://www.opel.cl/». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  10. «http://noticias.autocosmos.cl/2014/09/27/opel-adam-estrenu-oficial-en-chile-personalizacion-ye-la clave». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  11. «http://media.opel.com/media/intl/en/opel/company.html». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  12. «http://www.eldia.es/2010-02-09/economia/21-Opel-esaniciara-emplegos-Figueruelas-producira-potencial-sustitutu-Combu.htm». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]