Nizhni Nóvgorod

Coordenaes: 56°19′37″N 44°00′27″E / 56.3269°N 44.0075°E / 56.3269; 44.0075
De Wikipedia
Nizhni Nóvgorod
flag of Nizhny Novgorod (en) Traducir coat of arms of Nizhny Novgorod (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Rusia Rusia
Óblasts Óblast de Nizhni Nóvgorod
Ókrug urbano (es) Traducir Nizhny Novgorod Urban Okrug (en) Traducir
Tipu d'entidá gran ciudá
Alcalde Yury Shalabayev
Nome oficial Нижний Новгород (ru)
Nome llocal Нижний Новгород (ru)
Códigu postal 603000–603999
Xeografía
Coordenaes 56°19′37″N 44°00′27″E / 56.3269°N 44.0075°E / 56.3269; 44.0075
Nizhni Nóvgorod alcuéntrase en Rusia
Nizhni Nóvgorod
Nizhni Nóvgorod
Nizhni Nóvgorod (Rusia)
Superficie 410.6 km²
Altitú 200 m
Llenda con
Demografía
Población 1 244 254 hab. (1r xineru 2021)
Porcentaxe 100% de Nizhny Novgorod Urban Okrug (en) Traducir
39.17% de Óblast de Nizhni Nóvgorod
0.85% de Rusia
Densidá 3030,33 hab/km²
Más información
Fundación 1221
Prefixu telefónicu 831
Estaya horaria UTC+03:00
Llocalidaes hermaniaes
admgor.nnov.ru
Cambiar los datos en Wikidata

Nizhni Nóvgorod (en rusu Ни́жний Но́вгород, Ninžnij Novgorod, 'Ciudá nueva de baxo') ye una ciudá allugada nel oeste de Rusia, capital del óblast homónimu y del distritu federal del Volga. Con 1 250 615 habs. en 2010 ye la quinta más poblada del país, por detrás de Moscú, San Petersburgu, Novosibirsk y Ekaterimburgu. Atópase na confluencia de los ríos Volga y Oká. De 1932 a 1990 llevó'l nome de Gorki (Горький) n'honor del escritor Máximu Gorki nacíu na ciudá.

La ciudá foi fundada en 1221 pol príncipe Yuri II de Vladímir. En 1612 Kuzmá Minin y el príncipe Dmitri Pozharski entamaron un gran exércitu pa la lliberación de Moscú de los polacos. En 1817 Nizhni Nóvgorod convertir nun gran centru de comerciu del Imperiu Rusu. En 1896 na feria celebróse una esposición de toa Rusia. Mientres el periodu soviéticu, la ciudá convertir nun importante centru industrial. Na ciudá construyó la planta d'Automóviles de Gorki. Mientres la Segunda Guerra Mundial Gorki foi'l provisor más grande d'equipu militar al frente oriental. Por cuenta de esto, la Luftwaffe constantemente bombardeó la ciudá dende l'aire. La mayor parte de les bombes alemanes esplotó na planta d'Automóviles de Gorki. Anque se destruyeron por completu la mayor parte de los edificios, los ciudadanos reconstruyeron la fábrica en 100 díes.

Dempués de la guerra, Gorki convertir nuna "ciudá zarrada". En 1985 abrióse'l metro. Dempués de la disolución de la Xunión Soviética, en 1990, la ciudá pasó a llamase de nuevu Nizhni Nóvgorod. En 2016, Vladímir Putin inauguró una nueva planta d'industria de defensa llamada "70ᵘ Aniversariu de la Victoria".

Nizhni Nóvgorod ye un centru políticu, económicu, científicu y cultural de Rusia. Ye'l mayor centru de tresporte y el centru alministrativu del Distritu Federal del Volga. Ye un puntu principal d'escala de los barcos turísticos que percuerren el cursu del ríu Volga. Tien un centru antiguu bien calteníu, con munchos monumentos históricos, arquiteutónicos y culturales únicos que fixeron que la UNESCO incluya Nizhni Nóvgorod na llista de les 100 ciudaes del mundu que representen el valor históricu y cultural del mundu. El Kremlin ye'l principal centru de la ciudá. Nel so interior céntrense les principales autoridaes municipales y del Distritu Federal del Volga.

San Petersburgu ye la cabeza de Rusia, Moscú'l corazón, y Nizhni Nóvgorod el bolsu.
Dichu popular rusu

Historia[editar | editar la fonte]

L'alzamientu de Kuzmá Minin y el pueblu de Nizhni Nóvgorod contra'l ejército polacu

Fundación y Edá Media[editar | editar la fonte]

Foi fundada pol gran príncipe Gueorgui Vsévolodovich en 1221 na confluencia de dos grandes ríos, el Volga y l'Oká, arrodiada por una fuesa. Construyóse un Kremlin de madera. En 1350 convertir na capital del principáu de Nizhni Nóvgorod. El palaciu, les catedrales de piedra, y los monesterios del príncipe fueron construyíos nel Kremlin. La nueva capital empezó a desenvolver comerciu y artes, y empezó a construyir un nuevu sistema de fortaleces. Nizhni Nóvgorod convertir nel centru cultural de Rusia. Nel sieglu XIV, el gran filósofu rusu Pável Vysoki y el talentosu pintor Prójor (precursor del destacáu iconógrafo Andréi Rubliov) vivieron equí.

Ente la so fundación y el sieglu XIV foi quemada y arruinada siete veces poles tribus y los exércitos de los tártaros. Pero dempués de cada invasión la xente restauró y anovó la ciudá. A la fin del sieglu XIV Moscú escorrió la política de xunir toles tierres ruses. Y en 1393 Nizhni Nóvgorod perdió la so independencia y foi incorporáu nel principáu de Moscú. Dempués de la fusión la ciudá perdió la so importancia militar y empezó a desenvolver el comerciu. La so llocalización na interseición de les rutes más significatives del comerciu del Este-Oeste trabayó al so favor. Desempeñó un papel significativu na historia de Rusia cuando dirixió'l movimientu patrióticu nos tiempos d'apuros» (1603-1613). Kuzmá Minin y Dmitri Pozharski, ciudadanos de Nizhni Nóvgorod, entamaron milicies qu'espulsaron a los invasores polacos. En memoria d'esi acontecimientu l'obeliscu de la catedral, y l'Arcánxel de granitu fueron construyíos nel Kremlin.

La xente de Nizhni Nóvgorod tomó parte activa nes reformes de Pedro'l Grande. La so esperiencia na fabricación de veles yera vital na fundación de la marina rusa. Les naves construyíes pal mar d'Azov y les guerres perses, y los soldaos de reximientos formaos en Nizhni Nóvgorod estremar na batalla.

A mediaos del sieglu XVII empezó la reconstrucción de Nizhni Nóvgorod. Les ilesies de Uspénskaya (la de la Dormición de la Madre de Dios), de Ilínskaya (la de San Elías) y de Stróganovskaya (la ilesia construyida polos Stróganov) sobrevivieron y caltienen la so guapura inclusive güei. Tamién desenvolvió la so vida cultural. En 1798 el príncipe Shechovskoy fundó'l primer teatru. Tamién, l'inventor Kulibin vivió y morrió nesta ciudá. En 1817 la feria comercial celebrada en Makáryev foi tresferida a Nizhni Nóvgorod adquiriendo la ciudá nesta dómina importancia internacional.

Enclave comercial[editar | editar la fonte]

Feria y Comerciu 1896. Esposición de toa Rusia

Los comerciantes de Rusia y de munchos países europeos y asiáticos aprovechar de la ciudá p'axustar y montar empreses rentables. En 1817 na ciudá estableció la feria más importante del país (Nizhegoródskaya yármarka) que'l so allugamientu, canal y edificaciones fueron proyeutaos pol inxenieru español Agustín de Betancourt. La feria influyó na reconstrucción de la ciudá, y un gran complexu d'edificios apaeció. Un nuevu plan de reconstrucción, empezando en 1837, conduz al palaciu del gobernador, una catedral nueva y un xardín nel Kremlin. Les vieyes fueses fueron rellenaes. En 1847 un sistema de suministru d'agua foi establecíu. Agora la ciudá ta restaurando los sos llugares históricu y cultural.

El periodu industrial empezó na ciudá na segunda metá del sieglu XIX. Naquella dómina convertir n'unu de los centros industriales más grandes de Rusia. La planta de Sórmovo, fundada en 1849, desempeñó un papel principal na construcción naval y la fabricación de maquinaries. Más de 10.000 persones trabayaron ellí fabricando barcos y vagones de ferrocarril. Kurbátov (fundada en 1857) y Yákovlev yeren otres plantes grandes rellacionaes cola producción de barcos (alredor de la metá de les naves ruses foi fecha en Nizhni Nóvgorod, y los primeros barcos a motor del mundu fueron construyíos equí).

En 1862 xunir a Moscú per tren, y en 1898 la planta de Sórmovo produció la so primer llocomotora. En 1897 Bugrov y Bashírov, los comerciantes más ricos de la ciudá, llevantaron una planta que se convirtió na más grande de Rusia. La cai de Rozhdéstvenskaya (agora cai de Mayakovski) convertir nel centru de Nizhni Nóvgorod. Los hoteles y los restoranes, les cases de negocios, los bancos más grandes, más ricos, y les oficines de les compañíes de la construcción naval, toes taben ellí. Pa la esposición industrial Pan Ruso en 1896 construyóse'l primer ferrocarril funicular en Rusia. A principios del sieglu XX construyeron el conceyu, la Duma (1904) y la sucursal del Bancu del Estáu (1913).

Yera soviética[editar | editar la fonte]

L'anunciu de la rindición d'Alemaña na plaza de Minin y Pozharski, Gorki

En Nizhni Nóvgorod nun había pontes permanentes sobre'l Volga o'l Oká antes de la Revolución d'Ochobre de 1917. CONSTRUYÉRONSE pontes temporales mientres la feria. La primer ponte permanente sobre'l Volga foi empecipiáu pola Compañía de Ferrocarriles de Moscú-Kazán en 1914, pero namái se terminó na era soviética, cuando s'abrir el ferrocarril a Kotélnich en 1927.

Máximu Gorki nació en Nizhni Nóvgorod en 1868 como Alekséi Maksímovich Peshkov. N'el so noveles describe la vida aveseda del proletariáu de la ciudá. Inclusive mientres la so vida, la ciudá foi rebautizada Gorki dempués del so regresu a la Xunión Soviética en 1932, por invitación de Stalin. La ciudá llevó'l nome de Gorki hasta 1991. La so casa de la infancia caltiénse como un muséu, conocíu como la Casa Kashirin, nomada asina pol güelu del políticu, dueñu del llugar.

Mientres gran parte de la era soviética, la ciudá foi zarrada a los estranxeros pa salvaguardar la seguridá de la investigación militar soviética y les instalaciones de producción, a pesar de que se trataba d'un puntu de parada popular pa los turistes soviéticos qu'entraben y salíen del Volga n'embarcaciones turístiques. Inusualmente pa una ciudá soviética d'esi tamañu, inclusive los mapes urbanos nun tuvieron disponibles hasta mediaos de 1970.

Mátyás Rákosi, líder comunista d'Hungría, morrió ellí en 1971. El físicu y premiu Nobel Andréi Sájarov foi desterráu ellí mientres 1980-1986 pa llindar los sos contactos colos estranxeros. La ciudá foi reabierta y restituyóse el nome orixinal de la ciudá en 1990.

Mapes[editar | editar la fonte]

Xeografía[editar | editar la fonte]

Vista aérea de la ciudá, y de los ríos Volga y Oká.

Nizhni Nóvgorod ta asitiáu na confluencia de dos víes principales de la parte europea de Rusia, los ríos Volga y l'Oká. La ciudá ta estremada pol Oká en dos partes: la elevada parte al este, allugada na marxe derecha del Oká y el ríu Volga nel estremu noroeste de la altiplanicie del Volga nos montes Dyátlov; y al oeste (a lo llargo de la vera izquierda del Oká y la vera derecha del Volga), de baxa altitú. La confluencia del Oká ye'l centru xeográficu de la llanura del Este d'Europa.[1]

L'área de la ciudá ye de 410,68 km² según diverses fontes,[2][3] o 466,5 km² según otres informaciones.[4] La ciudá estender a lo llargo del ríu Oká 20 km y a lo llargo del ríu Volga a 30 km.[1] Dientro de la ciudá hai 33 llagos y doce ríos.[5] El llagu más grande de la ciudá ye'l Meschérskoye ta nel área Kanávinski y el so área de superficie d'agua ye de 13,6 ha.

L'altor de la ciudá ye de 100 a 200 msnm. El marxe esquierdu tien un altor de 70-80 metros sobre'l nivel del mar. El centru históricu de la ciudá atópase na parte montascosa. Nel cursu del desenvolvimientu históricu, la mayoría de les ciudaes de la periferia y los pueblos convertir en parte de la ciudá. Na actualidá, la ciudá atópase mui cerca de los asentamientos fronterizos de Bohr, Kuzminka, Nikúlskoe, Afonino, Utéchino, Ankudínovka y Kozin. La aglomeración urbana de Nizhni Nóvgorod inclúi les ciudaes de Kstovo, Bogorodsk y Pávlovo.

Nizhni Nóvgorod ta bordiáu por Bohr nel norte, el distritu Kstovo nel sureste, la zona de Bogorodsky nel sur, Dzerzhinsk nel oeste y l'área de Balajna nel noroeste.

Clima[editar | editar la fonte]

La Strelka

El clima na rexón ye un clima continental, más concretamente continental húmedu (Dfb) y ye bien similar al clima de Moscú, anque con iviernos un pocu más fríos que na capital, que s'enllarguen dende payares hasta marzu, con una presencia constante de nieve. Los branos nun son descomanadamente calorosos. El permediu añal de temperatura ye de 4,3 °C, la velocidá del vientu ye de 2,8 m/s y la mugor ye del 69 %.

El sol relluma mientres 1839 hores añales (10 % más qu'en Moscú, debíu al menor númberu de díes borrinosos). La duración máxima de la lluz del día en xunu ye de 17 hores y 44 minutos y el mínimu, n'avientu, 5 hores y 33 minutos. La nieve pel hibiernu ye constante: el 75-80 % del tiempu'l cielu ta cubiertu de nubes, y d'abril a agostu, la probabilidá d'un cielu estenu ye del 30-50 %.

Debíu al clima continental, pel branu les temperatures suelen ser más fresques qu'en Moscú, y pel hibiernu suelen ser más fríes. Na primavera la temperatura torna a índices positivos, xeneralmente, alredor del 5 d'abril y permanez hasta finales d'ochobre. Por cuenta de les grandes diferencies na orografía de la ciudá hai una notable diferencia de temperatura y les partes montascoses más allá del ríu pel hibiernu, por casu, son 3°-8 °C más baxa que nel la parte más baxa. Por esta razón, na parte montascosa les precipitaciones medies añales son cimeres al 15-20 %. La precipitación en permediu ye de 653 mm al añu, con xunu como mes más lluviosu y abril como'l mes menos lluviosu.

La nieve empieza a cayer n'ochobre, pero fai constante en redol al 20 de payares y sume a mediaos d'abril. Típicamente, la temperatura pel hibiernu suel variar ente –3° y –18 °C. De xemes en cuando hai nubes ivernices (en particular, les reparaes el 27 de payares de 1940, 30 de payares de 1951, 14 de febreru de 1960 y 3 d'avientu de 1962). La primavera ye rápida, la nieve empieza a dilise na segunda metá de marzu y a finales d'abril, polo xeneral, sumió. El branu llega a principios de xunu, cuando la temperatura caltiénse estable alredor de 14 °C. El calor máximo polo xeneral asocede a finales de xunetu. La temperatura medio pel branu ye de 11° a 19 °C. Nel branu l'agua cai principalmente en forma de curtios pero intensos aguacero, polo xeneral asocede alredor de 20 díes con nubes llétriques. Les nubes llétriques pueden dir acompañaes de xarazo y vientu. En setiembre, la temperatura baxa sópito y na seronda les agües son habituales, siempres na primera quincena d'ochobre. Nesta estación el clima ye borrinosu y lluviosu.

  Parámetros climáticos permediu de Nizhny Nóvgorod (1971 - 2000). 
Mes Xin Feb Mar Abr May Xun Xnt Ago Set Och Pay Avi añal
Temperatura máxima absoluta (°C) 5.7 7.0 17.3 26.3 32.5 36.3 38.2 38.0 31.0 24.2 13.8 8.5 38.2
Temperatura máxima media (°C) -5.9 -5.3 1.1 10.9 18.7 22.6 24.7 22.1 15.6 8.0 -0.5 -4.7 8.9
Temperatura media (°C) -8.9 -8.7 -2.6 6.1 12.9 17.2 19.4 16.9 11.1 4.7 -2.8 -7.4 4.8
Temperatura mínima media (°C) -11.6 -11.7 -5.8 2.1 7.9 12.6 14.8 12.6 7.6 2.1 -4.8 -9.9 1.3
Temperatura mínima absoluta (°C) -41.2 -37.2 -28.3 -19.7 -6.9 -1.8 4.6 0.9 -5.5 -16.0 -29.4 -41.4 -41.4
Precipitación total (mm) 47 38 37 36 46 76 73 69 61 64 55 55 657
Nevaes (cm) 35 49 50 27 3 0 0 0 0 9 9 19 201
Hores de sol 43 79 145 196 275 287 280 238 152 81 38 25 1839
Humedá relativa (%) 85 81 75 65 62 70 71 75 79 82 86 85 76.3
Fonte nº1: Pogoda.ru.net[6]
Fonte nº2: NOAA (sun 1961–1990)[7]

Economía[editar | editar la fonte]

L'edificiu del Bancu del Estáu (1913) na cai Bolshaya Pokróvskaia

Dende'l sieglu XIX, Nizhni Nóvgorod ye un de los más importantes centros industriales de Rusia, especialmente en maquinaria, metalurxa y teunoloxía de la información. En 2010 les grandes y medianes industries manufactureras unviaron mercancíes de producción propia, obres y servicios per valor de 143,0 millones de rublos.[8]

El gruesu de la producción industrial provién del automóvil, la construcción naval y la fabricación d'armes. Na fábrica d'automóviles de Gorki GAZ emplegar a 27 000 persones (2009).[9] Les plantes más grandes d'esti ámbitu son Krásnoye Sórmovo, la planta Sókol, la planta de maquinaria de Nizhni Nóvgorod, les plantes d'equipos d'aviación Hydromash, Krásnaya Etna o la planta térmica NITEL.

La industria pesao ta representada pola Planta Metalúrxica de la ciudá de Gorki. La industria de la construcción ye apurrida polos materiales de construcción locales. El suministru de calor y eletricidá de la ciudá ye apurríu por Avtozavódskaya y Sórmovskaya.[10]

El sector industrial produz ente'l 50 y el 60 % del productu brutu de la ciudá, que representa'l 40 % de la producción industrial total producíu na rexón de Nizhni Nóvgorod.[11] 137 grandes y medianes empreses qu'empleguen a 14 sectores principales alredor de 179.000 persones (41 % del emplegu total na ciudá).[11] En toles empreses grande y medianu empreses operen 423 000 persones.[12]

Nizhni Nóvgorod ye unu de los grandes centros de Rusia en teunoloxía de la información. Nesta área, representada por empreses como Intel,[13] MERA Networks, MERA Systems, Teleca Rusia y otres empreses de menor tamañu. Nizhni Nóvgorod ye sede del operador de telefonía NCC, como tamién del operador Rostelecom. En payares de 2009, Nizhni Nóvgorod, foi nomada la primera de les diez ciudaes col mayor potencial pa la contratación esterna.[14]

Una importante contribución al productu interior brutu de la ciudá provién de la empresa Ferrocarril de Gorki, filial de Ferrocarriles Rusos y con sede en Nizhni Nóvgorod; Gazprom Transgaz Nizhny Novgorod, filial de Gazprom; oleoductos Verkhnevolzhskie y Volga Flot, una de les compañíes navieres más grandes en tamañu de flota y el volume de tráficu de Rusia. Nizhni Nóvgorod ye sede d'empreses como Grupu GAZ, el conglomeráu petrolíferu NMGK, Nizhpharm, Bancu NBD, Forus Bancu y Nizhegorodpromstroybank.

Tresporte[editar | editar la fonte]

La estación de Nizhni Nóvgorod-Moskovsky

Allugada na desaguada del ríu Oká al Volga, la ciudá de Nizhni Nóvgorod foi mientres sieglos un nuedu de navegación fluvial, y siguir siendo na actualidá.

El ferrocarril de Moscú llegó a la ciudá en 1862, fecha na que s'inauguró la estación de Nizhni Nóvgorod-Moskovsky, la estación de ferrocarril principal de la ciudá. Más tarde la llinia foi ampliada hasta Kotélnich, y asina se convirtió nun ramal del ferrocarril transiberianu. Otros ferrocarriles conecten la ciudá con Arzamás (allugáu na llinia Moscú-Kazán), y con delles ciudaes de la vecindá (Zavolzhie, Pávlovo, Kstovo). En 1985 foi inauguráu'l Metro de Nizhni Nóvgorod, que cunta con dos llinies y trelce estaciones que conecten les distintes zones de la ciudá. El Teleféricu de Nizhni Nóvgorod-Bor traviés del ríu Volga foi inauguráu en 2012.

L'Aeropuertu Internacional de Nizhni Nóvgorod (GOJ) ta alcontráu en Striginó, na parte suroeste de la ciudá. Nun ye de gran importancia, pero sí hai servicios aéreos frecuentes a Moscú, y tamién d'unu a tres vuelos selmanales a delles de les principales ciudaes de Rusia, y tamién a Bakú (Azerbaixán) y Frankfurt del Main (Alemaña).

Deportes[editar | editar la fonte]

La ciudá foi sede del club de fútbol FC Lokomotiv Nizhni Nóvgorod, yá sumíu, del FC Nizhni Nóvgorod, club que foi fundáu en 2007 como socesor del primeru, y del FC Volga Nizhni Nóvgorod. Asina mesmu tamién ye sede del club de ḥoquei sobre xelu Torpedu Nizhni Nóvgorod. La ciudá va ser una de les sedes de la Copa Mundial de Fútbol de 2018.

Cultura[editar | editar la fonte]

Lugar históricos y museos[editar | editar la fonte]

El Kremlin
La ilesia de la Natividá (de los Stróganov)

El corazón históricu de la ciudá, el Kremlin de Nizhni Nóvgorod, foi restauráu mientres el fin del sieglu XIX y en sieglu XX, siendo agora la principal atraición turística de la ciudá, y tamién el centru alministrativu de la ciudá y de la óblast (provincia) entera. Ta allugáu nuna llomba sobre'l Volga, al llau derechu de la Oká, con grandes vistes escontra'l norte y oeste. Frente a la Torre de San Dimitrio, atópense la Torre principal y la puerta principal de la fortaleza, allugada na Plaza de Minin, la plaza central de la ciudá. Una estatua de Valeri Chkálov ta asitiada al estremu norte de la plaza; una escalera grande baxa dende la estatua hasta'l Volga.

Del llau sur de la Plaza de Minin, la cai Pokrovka (esto ye, la de la Intercesión de Madre de Jesús) cuerre hasta la plaza de Gorki. Ye una cai piatonal, enllena d'edificios históricos, tiendes, bancos, teatros, y restoranes.

Una parte interesante de la vida cultural y l'heriedu históricu son los sos museos. El muséu d'arte de Nizhni Nóvgorod foi fundáu en 1896. Les sos primeres obres fueron donaes polos coleicionistes y los aficionaos locales, ente ellos el gran escritor Gorki. De la so propia coleición él donó les pintures de Nicholas Roerich, de Borís Kustódiev, y de Mijaíl Nésterov. L'academia rusa d'arte fixo una gran contribución a esti muséu. Dempués de la Revolución rusa de 1917 y de la nacionalización de coleiciones privaes, el muséu d'arte convertir n'unu de los meyores de Rusia. Agora tien más de 10.000 oxetos espuestos. L'antiguu arte ruso ta presente nes pintures y los iconos únicos del sieglu XIV al XIX. El muséu estremar en: arte ruso antiguu, arte ruso modernu, y del este européu. Represéntense tolos estilos y enclinos. Los trabayos de pintores rusos célebres, Ilyá Repin, Vasnetsov, Shishkin, Serov, y Roerich, tán presentes nesti muséu. El muséu d'historia y arquiteutura foi fundáu en 1867. Munchos visitantes estranxeros, dempués de ver el muséu, entienden cuan riques son les tradiciones ruses. El muséu tien una rica coleición de traxes, d'artes diversos, de cristalería, y de China.

Ciudá comentada na novela de Jules Verne "Miguel Strogoff". Ciudá de camín y parada, del famosu capitán del cuerpu de los correos del zar.

Teatros[editar | editar la fonte]

Teatru dramáticu

El centru de la vida cultural son los sos teatros, en total seis: teatru del drama, teatru de la ópera y del ballet clásicu, teatru de la comedia, Filarmónica de Nizhni Nóvgorod, teatru de la marioneta, y el teatru pa los espectadores nuevos. El teatru del drama ye'l más vieyu de la ciudá. Foi fundáu en 1798 pol príncipe Shejovskóy. Nos sos más de 200 años los artistes más conocíos actuaron nesti teatru. Agora les obres clásiques y les obres modernes represéntense equí. Dempués de la reconstrucción del conceyu nel 1935 el teatru de la ópera y del ballet clásicu fueron abiertos. Ye unu de los teatros preferíos ente la xente de Nizhni Nóvgorod. El teatru de la marioneta ye'l preferíu polos espectadores nuevos de la ciudá.

Educación[editar | editar la fonte]

Universidá Pedagóxica Nizhni Nóvgorod

La ciudá cunta con 189 instituciones d'enseñanza. Ente elles, 132 escueles secundaries, 18 licéos y ximnasios y una escuela de cadetes. El númberu d'alumnos xube a 105 000 estudiantes. En 2009, nes Olimpiaes de Rusia ente los ganadores atopáronse 19 estudiantes de Nizhny Novgorod y 33 estudiantes del Óblast de Nizhni Nóvgorod.

La ciudá cunta con decenes d'universidaes, colexos y escueles. Ente ellos atopen escueles de automoción, construcción, comerciu, colexos y escueles de medicina, la River College de la I. P. Kylibina, escueles de música y teatru, arte.

En Nizhny Novgorod hai seis universidaes, seis academies y un conservatoriu y dellos institutos. En total hai más de 50 instituciones d'educación cimera y empreses afiliaes na ciudá.

La Universidá Estatal de Nizhni Nóvgorod N. I. Lobachevsky (UNN), foi inaugurada'l 31 de xineru de 1916 como una de los trés Universidaes Populares de Rusia nel sistema d'universidaes "llibres". Na actualidá cunta con 19 facultaes, 132 departamentos y seis institutos d'investigación. La universidá cunta con alredor de 40 000 estudiantes, 1000 postgraduados y estudiantes de doctoráu. La UNN ye la tercer organización con más emplegaos en Nizhny Novgorod, tres la fábrica d'automóviles de Gorki y el Ferrocarril de Gorki.

La Universidá Téunica Estatal de Nizhni Nóvgorod (NSTU) ye una de les universidaes téuniques líderes del Distritu Federal del Volga. La universidá atiende a más de 11.000 estudiantes y profesionales, incluyendo a estudiantes estranxeros procedentes de Marruecos, Tanzania, Sudán, Xordania, Estaos Xuníos, India y China. L'Academia Estatal de Tresporte por Agua del Volga (VGAVT) ye la universidá más grande de Rusia y produz Inxenieros de Tresporte por Agua.

En Nizhni Nóvgorod, hai venti institutos d'investigación y axencies de diseñu, según cinco instituciones académiques, cuatro de los cualos incorpórense nel Centru Científicu RAS. El mayor d'ellos ye l'Institutu de Física Aplicada.

Nizhni Nóvgorod ye conocíu mundialmente como un centru de radiofísica. L'efectu radiofísico Luxemburgu–Gorki recibe esta denominación pela ciudá. Amás, la ciudá llevó a cabo investigaciones sobre la física del plasma, los microondes electrónicos, la física láser, la química, preparación y analís d'alta pureza de productos químicos, ente otros estudios.


Persones famoses de Nizhni Nóvgorod (Gorki)[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 (2007) Нижний Новгород: 785 вопросов и ответов, 3-е изд, Nizhni Nóvgorod: Кварц, páx. 8, 9, 35, 174, 178, 180, 288. ISBN 978-5-903581-08-5.
  2. Федеральная служба государственной регистрации, кадастра и картографии. Доклад О состоянии и использовании земель Нижегородской области в 2010 году. Приложение 10. стр. 136
  3. БД ПМО Нижегородской области. Город Нижний Новгород
  4. Генеральный план города Нижнего Новгорода. Пояснительная записка стр. 4
  5. Г. А. Юлова, А. Г. Охапкин, Н. А. Старцева. «Экологическое состояние малых водных объектов г. Нижнего Новгорода». ННГУ им. Н.И Лобачевского. Archiváu dende l'orixinal, el 21 d'agostu de 2011. Consultáu'l 21 августа 2008.
  6. «Pogoda.ru.net» (rusu). Weather and Climate (Погода и климат). Consultáu'l 13 d'avientu de 2012.
  7. «Gorkij (Nizhny Novgorod) Climate Normals 1961-1990». National Oceanic and Atmospheric Administration. Consultáu'l 8 d'abril de 2015.
  8. Итоги социально-экономического развития г. Нижнего Новгорода за 2010 год Территориальный орган Федеральной службы государственной статистики по Нижегородской области
  9. Если не будет дальнейшего падения спроса на рынке, то сокращения сотрудников на ОАО «ГАЗ» больше не будет, — Николай Пугин, niann.ru, 18 августа 2009
  10. «Сормовская ТЭЦ». tgc6.ru. Archiváu dende l'orixinal, el 24 de xineru de 2012. Consultáu'l 16 сентября 2008.
  11. 11,0 11,1 «Общие сведения о городе». admcity.nnov.ru. Archiváu dende l'orixinal, el 21 d'agostu de 2011. Consultáu'l 16 сентября 2008.
  12. ОТЧЁТ ГЛАВЫ АДМИНИСТРАЦИИ ГОРОДА В. Е. БУЛАВИНОВА "СОЦИАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ И ФИНАНСОВО-ЭКОНОМИЧЕСКОЕ ПОЛОЖЕНИЕ ГОРОДА НИЖНЕГО НОВГОРОДА ЗА ПЕРИОД С ОКТЯБРЯ 2008 ГОДА ПО ОКТЯБРЬ 2009 ГОДА, admcity.nnov.ru, 06.11.2009
  13. «ИСТОРИЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ INTEL В РОССИИ». intel.ru. Archiváu dende l'orixinal, el 25 de payares de 2015. Consultáu'l 22 марта 2009.
  14. Список городов мира с наибольшим потенциалом для аутсорсинга

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]