Montserrat de la Cruz

De Wikipedia
Montserrat de la Cruz
Vida
Nacimientu 1965 (58/59 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu direutora d'orquesta
Cambiar los datos en Wikidata

Montserrat de la Cruz (1965) ye una direutora de coru y orquesta, profesora cimera nes especialidaes de direición, teoría de la música, repentización y transposición,  y profesora de formación vocal y auditiva, harmonía, analís y composición.

Biografía[editar | editar la fonte]

Naz en Segovia (España) en 1965. Estudió pianu, clarinete, órganu, composición y direición nel Conservatoriu “Amaniel”, nel Conservatoriu “Teresa Berganza”, nel Real Conservatoriu Cimeru de Música de Madrid, y nel Conservatoriu Cimeru de Música “Joaquín Rodrigo”, de Valencia. Ente los sos profesores atópense: José Tordesillas, Jesús Villa Coloráu, Guillermo González o Valentín Ruíz. Participó en distintos seminarios y alcuentros sobre direición, composición ya interpretación, colos maestros Vlado Perlemuter, Armando Gentilucci, Luigi Nonu, Javier Busto, Alberto Blancafort, José Antonio Bornot, Antoni Ros- Marbá, Arturo Tamayo, Enrique García Asensio, Antón García Abril, Claudio Prieto.

Trayeutoria profesional[editar | editar la fonte]

Formación y docencia[editar | editar la fonte]

Empecipia los sos estudios artísticos a la edá de 4 años en Ballet Clásicu que s'enllarguen mientres 10 años. A los 7 años empezó los sos estudios de pianu, rematando'l grau profesional a los 18 años. Ingresa nel Real Conservatoriu Superior de Música de Madrid, en 1984, pa empecipiar la so formación de grau cimeru. Entama la so carrera docente en 1988 como profesora d'Historia del Arte, de la Música y l'Estética. Sigue'l so llabor docente como profesora de coru, orquesta y banda, ente 1988 y 2012. Ente 1996 y 2009 compatibiliza la docencia como profesora d'Harmonía y Formación Vocal y Auditiva na Universidá de Valladolid, Escuela de Maxisteriu de Segovia. Ente 2012 y 2017, exerció docencia como profesora d'Harmonía y Fundamentos de composición nel Conservatoriu Profesional de Música “Rafael Frühbeck de Burgos”.

Carrera artística[editar | editar la fonte]

Direición[editar | editar la fonte]

En 1988 crea'l Coru d'Alumnos del Conservatoriu, que darréu tomaría'l nome de Coru Discantus, formáu colos alumnos de l'asignatura de Coru. En 1994 funda'l Coru Aula Quattuor, integráu polos padres, familiares y amigos de los alumnos del Conservatoriu, como una propuesta personal y novedoso d'integración de les families a la educación musical de los neños. En 1998, xunto a dalgunos de los sos compañeros del Conservatoriu Profesional de Música de Segovia, y alumnos aventayaos del propiu conservatoriu, amás d'otros veníos tamién del restu de provincies de Castiella y Llión, Madrid y Toledo, créase la Orquesta Aula Quattuor, antes "Orquesta de Cámara del Conservatoriu de Segovia", quedando al mandu de esta formación como direutora hasta 2004. Los dos coros y la orquesta, so esi mesmu nome,  "Aula Quattuor", enceten repertorios tantu pa Orquesta de Cámara como Sinfónicu-Coral, dende'l Barrocu al sieglu XX, ufiertando conciertos per España y Europa, ente 1998 y 2004. Destaca na so trayeutoria como direutora'l conciertu institucional ufiertáu por cuenta de la inauguración del Muséu Zuloaga (Muséu Zuloaga, Segovia, abril de 1998);"Conciertu de la Veles" na Villa de Pedraza (Fundación Villa de Pedraza, Pedraza de la sierra, xunetu de 1998), direutora en conciertos celebraos en Votivkirche y nel Conceyu, na Ciudá de Viena (Ciclu “Advientu en Viena”, avientu de 1998), el "Conciertu Conmemorativo del 80° Aniversariu de la Fundación de la Sociedá Filarmónica de Segovia" (Catedral de Segovia, avientu de 1998), según los conciertos inaugurales de les temporaes socesives d'esta Sociedá hasta 2003, en París, Auditoriu de la UNESCO, Auditoriu del Arcu de la Defense ya Ilesia de Notre Dame des Blanches Manteaux (París, xineru de 2000), Real Fábrica de cristales de La Granxa - Fundación Nacional del Vidriu n'El Real Sitio de San Ildefonso  (avientu de 1999), les participaciones nel "Festival Nuevu de Música Clásica de Segovia" los "Ciclos d'Advientu" y "Ente dos lluces" (Fundación Don Xuan de Borbón), Festival Internacional de Música de Medina del Campo Medina del Campo, Valladolid, (avientu de 2001), en San Bartolomé de Tirajana o Les Palmes de Gran Canaria (Islles Canaries, avientu de 2001), y apocayá dos talos conciertos celebraos en Lisboa, Igreja do Campo Grande y Igreja do Colexu Sao Joao de Brito (Lisboa, ochobre de 2017) y en Madrid, Auditoriu Nacional de Música (febreru de 2018) xunto a Coralia Artis - Proyeutu Solidariu y Coru y Orquesta Xuvenil Europea de Madrid, (OJEM).

Dirixó a diversos solistes, como'l violonchelista búlgaru Dimiter Furdnajiev, na interpretación del Conciertu pa cello y orquesta de vientu de Friedrich Gulda (Conciertu de la Sociedá Filarmónica de Segovia, 7 d'ochobre de 2000), o al acordionista Ángel Luis Castaño na presentación de “Five Tango Sensations” d'Astor Piazzola (Conciertu de la Sociedá Filarmónica de Segovia, 7 de payares de 2003).

Ye finalista y representante d'España nel primer Reality Mundial sobre Direutores d'Orquesta celebráu en 2017.[1] Ye la única muyer del quintetu finalista escoyíu ente más de 120 direutores d'orquesta de 35 países, que se retresmitió per internet y pola Televisión Nacional de Paraguái. Ye semifinalista nel Concursu Internacional de Direición d'Orquesta 3.0 na so Tercer Edición, 2017,[2] y finalista na Cuarta Edición, 2018. Dirixó na Asunción, Paraguay, a la Orquesta Sinfónica Nacional de Paraguay nos actos de clausura de la "VII Xunta Interamericana de Ministros y Máximes Autoridaes de Cultura de la OEA" xunto a otros destacaos direutores españoles y llatinoamericanos. Foi la Direutora Musical de la Coral Ciudá de Burgos, en 2017. Ye "Socia d'Honor" de la "Asociación Coru d'Amigos Coralia Artis - Proyeutu Solidariu".

Composición[editar | editar la fonte]

Estrenó y empobináu la so composición "Estudiu Vocal n° II" nel "Festival Internacional de Música de Segovia" (xunetu 1997) al mandu de Coru Discantus. Ilesia del Monesteriu de Santa María d'El Parral de Segovia. Al pie de Coralia Artis – Proyeutu Solidariu, estrenó “España qu'enciende y que xela” pal Récor Guiness Antonio Machado (febreru 2014), y apocayá “Lorca En-suite” (mayu 2016). Cuenta con numberosos arreglos y adautaciones pa distintes formaciones.

==== Otres actividaes Xuráu, conferenciante y direutora d'escena en distintos proyeutos musicales y teatrales, interpretó papeles en dellos curtiumetraxes pa Keyland Films. Visitó 53 países. En 1987 empieza los sos viaxes fora d'Europa visitando Cuba como primer contautu llocal con otres músiques, y dende 1988 compaxina la so actividá docente colos sos viaxes. En 1991 treslladar a San Francisco, CA. y Nueva York onde empecipia les sos actividaes artístiques. Dempués d'una etapa de viaxes a distintos países d'Asia, empieza a dar forma al so proyeutu solidariu, y establez un fuerte venceyu con Llatinoamérica, y n'especial con Guatemala, onde pasó temporaes trabayando como voluntaria pa distintes asociaciones locales.

Publicaciones[editar | editar la fonte]

Como escritora, ye coautora de cuatro llibros sobre Direición d'Orquesta y crecedera personal, toos ellos convertíos en Best Sellers en Amazon.com: La Maxa de la Direición d'Orquesta, Téunica Disruptiva de la Direición Orquestal, Mente Maestra y Gran Llibru de la Interpretación Musical.

El so proyeutu: Coralia Artis – Proyeutu solidariu[editar | editar la fonte]

Orixe[editar | editar la fonte]

En 2009, Montserrat de la Cruz funda en Segovia “Coru d'Amigos del Conservatoriu”, como una iniciativa pa dar espaciu a persones non profesionales con moliciones musicales y cualidaes vocales. En 2012 convertir en "Coru d'Amigos Coralia Artis - Proyeutu Solidariu”, como desenvolvimientu de la idea de la so fundadora pa un proyeutu solidariu de proyeición internacional, siendo la so propuesta sofitada por tolos componentes del coru. Naz esti Proyeutu Solidariu como reflexón sobre les difíciles situaciones conocíes tantu na redolada cercana como en distintos países, y de los fuertes venceyos y participación que caltienen cada unu de los sos componentes con proyeutos y asociaciones en diversos ámbitos, tanto locales, como rexonales, nacionales ya internacionales, nun momentu bien fondu de l'actual crisis. Provocar emoción al traviés de la Música ye la pilastra sobre'l que s'asitia'l so trabayu musical y l'elección de repertoriu.

Organización y oxetivos[editar | editar la fonte]

Como asociación ensin ánimu d'arriquecimientu, entornen los sos esfuercios pa desenvolver el so trabayu coral collaborando na recaldación de fondos destinaos íntegramente a ameyorar les condiciones de vida de los más desfavorecidos nestos tiempos tan difíciles. Como Proyeutu Solidariu, son los mesmos miembros los que sufragen los gastos que de la so actividá derívense. Cunten tamién con aportaciones d'organismos oficiales locales que soliciten les sos actuaciones en Navidá y poles que son remunerados. Coralia Artis - Proyeutu Solidariu tien un repertoriu que toma dende'l sieglu XIV al XXI, ufiertando una media de 20 conciertos añales. El so periodu de trabayu coral va de setiembre a xunu, emplegando los dos meses restantes a la confección del nuevu programa y al trabayu individual de montaxe del nuevu repertoriu pal ciclu siguiente. Coralia Artis xestiónase gracies a dellos equipos que coordinen los distintos campos, toos ellos trabayando de manera altruista, solidaria y desinteresada como contribución al proyeutu. Los sos conciertos pola xeografía española cola so filosofía abierto y cercano, y l'atención direuta a los sos siguidores al traviés de les redes, convirtiéron-y nun coru bien conocíu y respetáu. Los sos conciertos son solicitaos por coleutivu y asociaciones, tanto nacionales como internacionales. Collaboren, de manera permanente ya implicación direuta, con “La Maleta Máxica” n'Antigua Guatemala, proyeutu d'educación y formación infantil. Esti sofitu caltiénse como homenaxe y en memoria del escritor segovianu Cesáreo de la Cruz Gómez. Coles mesmes, interactúan col trabayu de los artistes locales y promocionen el so trabayu, la cultura y el legáu históricu de la so ciudá, Segovia (España) Ciudad Patrimonio de la Humanidá.

Trayeutoria y collaboraciones[editar | editar la fonte]

De la mano de la so fundadora, crea en 2011, el Ciclu de conciertos solidarios Coralia Artis que consta de dos partes, Navidá y Primavera. Coles mesmes, ufierta la oportunidá a compositores d'estrenar les sos obres corales. Tamién reciben a direutores convidaos de distintos partes del mundu. Destacaos solistes, instrumentistes y direutores nacionales ya internacionales manifestaron el so interés en collaborar y dirixir esti Coru, y compositores de diverses partes del mundu compunxeron obres y arreglos dedicaos a esta formación. Caben destacar en 2017 y 2018 los sos “Conciertos en Lisboa”, xunto a la OCCAA - Orquestra y Coru de Câmara da Adecam Alvalade y al reconocíu cantor de tango Álvaro Hache, y nel Auditoriu Nacional de Música de Madrid xunto al Coru y Orquesta Xuvenil Europea de Madrid, por invitación de la so direutora, Adriana Tanus.

Filosofía[editar | editar la fonte]

Amás de l'aguada d'ayuda social y humanitaria, Coralia Artis creó un espaciu d'intercambiu cultural y humanu pal desenvolvimientu y promoción del trabayu artísticu y musical d'otros colegues. Realiza intercambios con otros coros, lo que-yos arriquez y ufiérta-yos oportunidaes d'aprendizaxe y crecedera personal. Un exemplu d'artista que quixo apurrir el so nome al proyeutu solidariu ye'l cantor de tango Álvaro Hache. Él participó con Coralia Artis nel estrenu de la versión de El día que me quieras, de Carlos Gardel, escrita por Montserrat de la Cruz y presentada nes XIX Primaveres Musicales Pejinas, 2014, en Laredo, Cantabria. Darréu, Álvaro Hache convida a Coralia Artis a participar nel espectáculu “Albarache Tango” celebráu nel Teatro Juan Bravo de Segovia, 2015, y viaxa hasta Lisboa pa participar nos citaos conciertos con OCCAA y otros solistes portugueses, lo que crea una corriente de collaboraciones qu'ayuden a la promoción mutua de los artistes participantes xunto a Coralia Artis – Proyeutu Solidariu. Exemplos destacables d'ósmosis musical y solidaria fueron, ente otros, la collaboración de la grabación de los coros del últimu trabayu discográficu de Four Hands Project, “Slow Movements”, o les diverses invitaciones ente direutores y los estrenos d'obres de colegues, dientro d'esa propuesta de promoción ya intercambiu. La filosofía Coralia Artis ta abierta a la collaboración en tou campu; asina, dalgunos de los miembros, de forma altruista al igual que tolos participantes nes actividaes del grupu, ocupáronse n'adquirir conocencies en diversos campos téunicos y musicales p'ayudar a la formación del restu de los compañeros del coru, lo que confirma un campu más de collaboración, ayuda, sofitu y solidaridá, exes del pensamientu Coralia Artis.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. La Nación (ed.): «Empecipia reality “Bravo Maestru”» (2 de setiembre de 2017). Consultáu'l 7 d'abril de 2018.
  2. «CONCURSU INTERNACIONAL DE DIRECCION ORQUESTAL 3.0». CONCURSU INTERNACIONAL DE DIREICIÓN ORQUESTAL 3.0. Consultáu'l 7 d'abril de 2018.