Direutor d'orquesta

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Un direutor d'orquesta.

Direutor d'orquesta ye'l títulu de quien s'encarga, nun contestu orquestal, de coordinar los distintos preseos que la componen. Dependiendo de los sieglos y los gustos, Arturo Toscanini y Wilhem FurtWangler son llargamente reconocíos como dalgunos de los meyores direutores del so tiempu. Darréu ocupen a nivel mundial los primeros llugares los maestros Carlos Kleiber, Riccardo Muti, Kurt Masur, Leonard Bernstein, Daniel Barenboim, Valeri Gérgiev,[1] Zubin Mehta, Herbert von Karajan, y Claudio Abbado.

El llabor principal d'un Direutor d'Orquesta llevar a cabu mientres les hores (o selmanes, o meses) d'ensayos mientres se preparar la presentación d'una obra. Ye mientres esi tiempu que'l Direutor corrixe a los maestros ejecutantes de la orquesta la dinámica, la debida interpretación rítmica d'una frase ambigua, inclusive la direición de los arcos de los preseos de cuerdes. El Direutor tien de poner el máximu enfotu na afinación de la orquesta, una y bones una orquesta desafinada va distrayer al oyente al puntu de destruyir una gran composición. En realidá, el Direutor yá podría ser prescindible nel momentu del estrenu de la obra. Hai escelentes agrupaciones ente los meyores del mundu, como la Camerata Bariloche, por casu, que nun tienen un Direutor. Siquier, non unu al mandu de la agrupación con una batuta (o ensin ella, yá que dalgunos prefieren dirixir con xestos de los brazos y manes). Sicasí, tien un Direutor Musical que básicamente decide dellos puntos esenciales pa la interpretación correcta de la obra.

Un Direutor d'Orquesta tien de ser un escelente (o seique virtuosu) ejecutante de dalgún preséu como solista. Amás, tien de conocer la téunica de la orquestación y por tantu saber esactamente cómo s'executen tolos preseos de la orquesta, ensin necesariamente poder executalos. Tien De tener fondes conocencies d'Harmonía y Composición, una y bones la sonoridá de los acordes (harmonía) y de les frases melódiques (composición) tamién son cruciales pa la debida interpretación de la obra y consecuente impautu nel oyente. Son amás deberes del Direutor d'Orquesta llevar el tempo (ver compás), indicar la entrada de grupos instrumentales individuales (ver orquesta), marcar los acentos dinámicos (ver dinámica) y afitar cualesquier otra instrucción relevante dexada na partitura pol compositor.

Tamién son deberes del direutor coordinar los ensayos, resolver disputes y desalcuerdos ente los músicos.

La mayoría de los direutores utilicen pa dar les sos indicaciones, amás de xestos, una pequeña vara llamada batuta. Los que nun lo faen, dirixen con xestos de los brazos y les manes.

Cabo notar que magar les funciones de cada direutor son les mesmes, la forma nes que les executen ye lo que los estrema. De normal, cada partitura usa términos que s'empresten a distintos graos d'ambigüedá, y por onde tán suxetos a la interpretación del direutor. Dellos exemplos son rubato, allegro o forte.

Díxose por esto que nenguna versión d'una pieza ye esactamente igual a otra, nin siquier cuando son feches por un mesmu direutor en dos causes distintes. Por casu, Ígor Stravinski, quien dirixó siquier seis grabaciones de la so obra La consagración de la primavera, notó que caúna d'elles yera marcadamente distinta de les otres.

Dacuando, si'l compositor ta presente nos ensayos de la so obra, puede camudar d'opinión alrodiu de lo qu'escribió na partitura ya informa-y lo al direutor. N'ocasiones, dellos direutores interesar por conocer bien non solo la obra que van dirixir, sinón tamién al mesmu compositor: los sos gustos, conocencies musicales y maestría, pos consideren que ye esencial pa una execución calidable. Este ye de normal el casu ante l'estrenu mundial de la obra.

El día internacional del Direutor d'Orquesta celébrase tolos 13 de xunetu dende l'añu 2013.[2]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Biografía de Valeri Gérgiev
  2. Noticia España direutor-de-orquesta/

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Direutor de orquesta