Kazimir Malévich

De Wikipedia
Kazimir Malévich
Vida
Nacimientu Kiev[1]11 de febreru de 1879 (xul.)[2]
Nacionalidá Bandera de Rusia Imperiu Rusu
Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética
Llingua materna polacu
ucraín
Muerte San Petersburgu[3]15 de mayu de 1935[4] (56 años)
Causa de la muerte cáncanu de próstata
Familia
Casáu con Kazimiera Sgleitz
Sofia Rafalovich
Estudios
Llingües falaes rusu[5]
polacu
ucraín
Profesor de Emma Hurovych (en) Traducir
Oficiu pintor, escultor, grabador, profesor, escenógrafu, diseñador de vestuariu, dibuxante, teóricu del arte, diseñador, artista visual, historiador del artepedagogu
Llugares de trabayu Vítebsk, Berlín, Varsovia, Kursk, Moscú y San Petersburgu
Emplegadores Vitebsk People's Art School (en) Traducir
Trabayos destacaos Cuadrado negro (es) Traducir
Composición suprematista (es) Traducir
Blanco sobre blanco (es) Traducir
An Englishman in Moscow (en) Traducir
El afilador de cuchillos (es) Traducir
Miembru de Supremus (en) Traducir
Movimientu suprematismu[6]
Vanguardia rusa (es) Traducir[6]
constructivismo (es) Traducir
Xéneru artísticu Escenografía
arte de pintar
arte astrauto
bodegón (es) Traducir
arte figurativo (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Kazimir Severínovich Malévich, (en rusu, Казимир Северинович Малевич), (11 de febreru de 1879 (xul.)Kiev – 15 de mayu de 1935San Petersburgu) foi un pintor rusu,[7][8] creador del suprematismu, unu de los movimientos de la vanguardia rusa del sieglu XX.

Biografía[editar | editar la fonte]

El so padre yera un supervisor en refineríes d'azucre polo que se ve obligáu a viaxar constantemente. En Parjómovka (raión de Krasnokutsk de Kharkiv), Kazimir completa los cinco años d'Escuela d'Agricultura; gústa-y el campu y apriende por sigo mesmu a pintar los paisaxes y los llabradores que lu arrodien. En Konotop (óblast de Sumy) dedícase puramente a pintar y produz la so primer obra. A mediaos de los años noventa consigue ser almitíu na Academia de Kiev.

En 1886 la familia treslladar a Kursk, onde'l padre consigue un trabayu nel ferrocarril. Al traviés de reproducciones, Malévich conoz el trabayu d'Iván Shishkin y Iliá Repin, dos pintores naturalistes pertenecientes a un grupu conocíu como Peredvízhniki.

Empieza a pensar que la so misión como artista ye representar la naturaleza lo más oxetivamente posible. Ente los emplegaos del ferrocarril, atopa dellos aficionaos y amantes del arte colos que forma una asociación y un estudiu cooperativu. Ellí oi falar de les Escueles de San Petersburgu y Moscú. Siente la necesidá de formase académicamente y va a Moscú en 1904. El so trabayu, nesta dómina, siempres pintura del natural, faise cada vez más impresionista. Foi un periodu relativamente llargu y estable, nel que la so atención centrar nos estudios de paisaxes, con composiciones sólides, a pesar de la fragmentación, En xunto, estos trabayos producen una impresión estática y estraña, lo que sería más palantre el conteníu típico de Malévich, la espresión de les sos idees esenciales.[ensin referencies]

En Rapaza con flor de 1903 alviértese un acercamientu al estilu de Bonnard. Nesta etapa impresionista, Malévich reinterpreta la descomposición y la saca escontra la superficie de la tela, concentrándose nel planu pictóricu, lo cual facer# posible el desenvolvimientu d'otros sistemes; ello ye que tolos artistes rusos pasaron por una etapa impresionista cuando yá esti movimientu pasara en Francia, apurriéndo-y entós elementos y afayos de los últimos enclinos.

A la so llegada a Moscú, visita la Escuela de Pintura, Escultura y Arquiteutura. Na primavera de 1905 vuelve a Kursk y sigue pintando del natural: el so trabayu adquier una calidá neoimpresionista.

Vuelve a Moscú na seronda y toma parte na Batalla de les Barricaes. La so primer esposición tien llugar en 1907, cuando participa con dos dibuxos na XIV Muestra de l'Asociación d'Artistes de Moscú; ente los participantes atópense Natalia Goncharova, Wassily Kandinsky y Mijaíl Lariónov.

En 1907 tien llugar la esposición Vellocino d'Oru, na que s'inclúi una importante aportación d'arte francés (Pierre Bonnard, Georges Braque, Paul Cézanne, André Derain, Paul Gauguin, Albert Gleizes, Henri Matisse, etc) y del español Pablo Picasso, que Malévich ve per primer vegada.

En 1908, alvertir na so obra un interés creciente polos iconos rusos y l'arte popular (Relaxación); Bañistas, este mesmu añu, apurre al estilu impresionista dellos elementos del estilu modernu, y nos autorretratos de finales de la década Malévich evidencia les influencies del Fauvismu y el Espresionismu; sicasí, ye'l Neoprimitivismu l'estilu modernu que más-y inflúi, un estilu nel que retrata llabradores trabayando nos campos o nes ilesies, con formes trupes y sólides, n'actitúes estátiques, casi conxelaes, onde afaya una nueva forma de construyir el cuadru namái al traviés del volume.

L'afilador de cuchiellos, de 1912.

En 1909 casóse con Sofía Rafalóvich. Un añu más tarde participa nuna serie d'esposiciones entamaes por Mijaíl Lariónov y Natalia Goncharova, como Sota de Diamantes. En 1911 amuesa nel Primer Salón de Moscú trés series d'obres (mariellu, blancu y colloráu) nes qu'intenta integrar los sos esperimentos con el color nun nuevu sistema. N'abril participa na tercer esposición del grupu de San Petersburgu Soyuz molodyozhi (Unión Nueva), xunto con Natalia Goncharova, Mijaíl Lariónov y Vladímir Tatlin. 1911 ye tamién l'añu de la so dómina cubista (Semeya de Kliun), d'un cubismu ortodoxu cercanu al del Braque y Picasso. En 1912 pinta L'afilador de cuchiellos, onde combina los sos métodu personal colos del Futurismu.

A finales de 1912, participa nuna esposición internacional onde amuesa Muyer con cubos y neñu. Participa tamién na V esposición de la Unión Nueva de San Petersburgu con obres como Nel campu y Semeya de Kliun. N'avientu sale a la lluz el manifiestu Bofetada al gustu públicu, de Vladímir Mayakovski y Velimir Jlébnikov, onde afirmen el derechu del poeta a crear nueves pallabres utilizando arbitrariamente vocablos, formes y fragmentos; nesi mesmu mes diseña los decoraos de la ópera Victoria sobre'l sol de Mijaíl Matiushin y Alekséi Kruchónyj; los figurines conteníen munchos de los esquemes compositivos del futuru Suprematismu. Tamién son de 1913 dalgunes de les sos obres cubofuturistas.

En 1914, Tommaso Marinetti, el creador del Manifiestu Futurista italianu, visita Moscú; en febreru, Malévich y Morgunov faen una demostración futurista. Nesi mesmu añu participa con delles obres nel Salón de los Independientes de París. L'añu siguiente participa na esposición Tranvía V: Primer Esposición Futurista en Petrográu con Muyer na tranvía y Caballero en Moscú.

Nacencia del Suprematismu[editar | editar la fonte]

21 de les 39 obres espuestes por Malévich na esposición 0,10. 1915

1915 ye l'añu de la nacencia del Suprematismu, nun testu escritu por Malévich pa presentar el so propiu trabayu nuna segunda esposición llamada Última Esposición Futurista: 0,10.[9] Nesta esposición realizada en Petrográu y onde abandona'l futurismu, cuelga trenta y nueve obres astractes y presentar como'l nuevu realismu pictóricu, ente elles el famosu Cuadráu negru, que supón un xiru capital na evolución de Malévich y de tola pintura moderna.

Cartelu de la esposición Última Esposición Futurista: 0,10. 1915

Publica un pequeñu folletu que titula Dende'l cubismu al suprematismu n'arte, el nuevu realismu en pintura, escontra l'absoluta creación, onde esplica'l significáu del so nuevu trabayu; al añu siguiente edita un nuevu folletu tituláu Dende'l cubismu y el futurismu al suprematismu, el nuevu realismu pictóricu.

Col suprematismu, Malévich amenorga los elementos pictóricos al mínimu estremu (el planu puru, el cuadráu, el círculu y la cruz) y desenvuelve un nuevu llinguaxe plásticu que podría espresar un sistema completu de construcción del mundu (Malévich).

Plantegar col Suprematismu, la xera ingente de recodificar el mundu, "Malévich apoderó les condiciones de la esistencia humana, de cuenta que pudo operar con un llinguaxe cósmicu p'afirmar l'orde global y les lleis xenerales del universu". El sistema foi construyíu en tola so complexidá. Malévich escribió: "Les claves del Suprematismu tán llevándome a afayar coses fora de la conocencia. Los mios nuevos cuadros non yá pertenecen al mundu". "Cuadráu negru non yá retó a un públicu qu'había perdíu interés poles innovaciones artístiques, sinón que falaba como una forma nueva de busca de Dios, el símbolu d'una nueva relixón" (Sarabiánov).

Composición suprematista, 1916.

En 1916, sigue coles sos actividaes públiques pa dar a conocer el nuevu enclín: con Iván Puní, otru suprematista, da una llectura popular-científica sobre'l Cubismu, el Futurismu y el Suprematismu, según una demostración de cómo'l dibuxu del natural ye la base del Cubofuturismu.

En 1917, ye escoyíu xefe del Departamentu d'Arte de los Soldaos del Soviet delegaos en Moscú. Nos primeros díes de la Revolución d'Ochobre ye nomáu pol conseyu supervisor de les coleiciones del Kremlin. Sigue esponiendo la so obra suprematista cola Sota de Diamantes y opónse a los tradicionalistes, quien s'enfrenten a los artistes de vanguardia que sofiten la revolución.

En 1918, ye lleváu a Petrográu pa dirixir unu de los Estudios de los Talleres Llibres del Estáu; diseña los decoraos pa la gran obra de Vladímir Mayakovski Misteria Bouff, dedicada a la revolución y representada en Petrográu.

En 1919, Mijaíl Lariónov y Natalia Goncharova salar de l'asociación Sota de Diamantes, por cuenta de la escesiva atención que se-y empresta al arte occidental en desterciu de les innovaciones ruses; entamen la so propia esposición con dellos simpatizantes, titular La Cola de Pollín y participen, ente otros, Malévich, Tatlin y el recién llegáu Marc Chagall. Nesta amuesa, Malévich presenta un gran grupu d'obres neoprimitivistas, cola vida llabradora y la naturaleza como tema central. Traba amistá con Mijaíl Matiushin, que ta tratando d'entamar una collaboración ente la Sota de Diamantes y la Unión Nueva.

Esi mesmu añu (1919), participa na Conferencia sobre los Museos, onde decide establecese los Museos de Cultura Artística, museos namái pal arte de vanguardia; participa na X Esposición Añal en Moscú con dieciséis obres suprematistas, ente elles, les serie de cuadros blancu sobre blancu que son contestaes por Aleksandr Ródchenko cola serie de negru sobre negru. En xunu termina'l so llargu ensayu teóricu Sobre'l nuevu sistema d'Arte. En setiembre, por suxerencia d'El Lissitzky, allega a trabayar a la Escuela d'Arte de Vítebsk, onde trata d'introducir un nuevu conceutu d'educación artística, nel que toles formes del arte basar nel Suprematismu ya intégrense nun sistema universal. N'avientu de 1919 tien llugar la primera retrospectiva de la so obra na XVI Esposición Nacional de Moscú.

En 1920 pon en práutica nuna obra les sos idees sobre la coleutivización del Arte y l'enseñanza en Vítebsk, que titula col nome de UNOVIS (Utverdíteli nóvogo iskusstva - Forxadores del arte nuevo); tamién ye l'añu de finalización del Suprematismu. Dalgún tiempu antes, Malévich treslladara la énfasis creativu a la investigación teórica.

En 1921 surden diferencies en redol al métodu y trata d'instauralo en Moscú, onde topeta coles idees del Constructivismu y, especialmente, con Vladímir Tatlin. L'añu siguiente completa'l so testu Suprematismu, el mundu como Non-oxetividá y participa nuna esposición coleutiva en Berlín con obres cubistes y suprematistas. La esposición va viaxar más tarde al Stedelijk Museum d'Ámsterdam.

En 1923 empieza les sos investigaciones sobre una arquiteutura suprematista en diversos dibuxos y apuntes, y ye nomáu direutor del nuevu departamentu d'investigación del Muséu de Cultura Artística. Esi añu muerre la so segunda muyer pero sigue viviendo nel so dacha de Nemchínovka, cerca de Moscú. Nel branu de 1923 participa na XIV Bienal de Venecia con un Cuadráu negru, un Círculu negru y una Cruz negra.

En 1925 asume la direición del departamentu d'investigación dexáu por Tatlin, y realiza modelos en madera de la so arquiteutura suprematista a los que denomina arkhitektons. Casar por tercer vegada. En 1926 el departamentu del Muséu cierra, y él termina'l so testu Introducción a la teoría del elementu adicional en pintura, que nun va llegar a publicar. En 1927 viaxa a Polonia y a Berlín; n'abril visita la Escuela de la Bauhaus de Dessau y conoz a Gropius y a Moholy-Nagy, quien s'encarga de consiguir publicar n'Alemaña dalgunos de los sos escritos, ente ellos «Die gegenstandslose Welt» (El mundu non-oxetivu); al traviés de l'asociación de los arquiteutos progresistes de Berlín, realiza una esposición nel Grosse Berliner Kunstausstellung. Entama la idea de rodar una película suprematista con Hans Richter. A la so vuelta d'Alemaña sigui trabayando nel Institutu Estatal pa la Historia del Arte en Leningráu.

En 1929 los historiadores del Institutu, que nun tán acordies coles sos idees, iguar pa echalo, pero ye solicitáu pa trabayar dos selmanes y media per mes nel Institutu d'Arte de Kiev. Nesi mesmu añu entama una retrospectiva de la so obra na galería Tretiakov de Moscú que viaxa dempués a Kiev y participa en delles coleutives en Berlín y Viena. En 1930 ye deteníu y entrugáu y dellos amigos quemen dalgunos de los sos manuscritos.

En 1932 concédese-y un llaboratoriu pa esperimentar nel Muséu Estatal Rusu. El so trabayu ye llargamente representáu na esposición Quince años d'Arte Ruso y la so obra vuelve a finales de los años venti a la figuración (Home y Caballu).

En 1935 participa con cinco retratos na Primer Amuesa d'Artistes de Leningráu, que va ser la so última esposición na Xunión Soviética hasta 1962. En 1936, les sos obres dexaes como regalos mientres el so viaxe a Alemaña son escoyíes por Alfred H. Barr, direutor del Muséu d'Arte Moderno de Nueva York, pa ser incluyíes en cubismu y arte astracto. Muerre'l 15 de mayu d'esi añu y como homenaxe a la so contribución al arte, el conceyu de Leningráu costea los sos exequias.

El Muséu Estatal Rusu adquier entós munches de les sos obres y concede una pensión a la so familia.[ensin referencies]

Obres selectes[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Malévich, Kazimir: La galbana como verdá inalienable del home. Vigo, Maldoror ediciones, 2006. Traducción: Jorge Segovia y Violetta Beck. - 64 p.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «rexistru parroquial».
  2. «rexistru parroquial».
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 26 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. 6,0 6,1 Solomon R. Guggenheim Foundation artwork ID: artist/kazimir-malevich.
  7. Malevich, Kasimir — World Encyclopedia
  8. Casimir Malevich — The Columbia Encyclopedia, Sixth Edition
  9. Biografíes

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]