Revolución rusa

De Wikipedia
(Redirixío dende Revolución d'Ochobre (1917))
Revolución rusa
Revolución
Cambiar los datos en Wikidata

El términu Revolución rusa comprende tolos socesos que llevaron de manera espontánea al derrocamientu del réxime zarista y a la instauración preparada de siguío, d'otru leninista, ente febreru y ochobre de 1917. En gran midida inducida pola Primer Guerra Mundial,

La Première Guerre mondiale aggrave les facteurs de fragilité de la Russie. Les défaites précipitent la désagrégation du régime impérial.
Serge Berstein, Pierre Milza, Histoire du XXe siècle, Tome 1 (1900-1945), p. 88.

La Revolución rusa foi un acontecimientu decisivu y fundador del "curtiu sieglu XX"[1] abiertu pol españíu del macroconflictu européu en 1914 y zarráu en 1991 cola cayida de la Xunión Soviética. Oxetu de simpatíes y d'inmenses esperances por unos (Jules Romains describióla como "la gran lluz nel Este" y François Furet como "l'encantu universal d'ochobre"), tamién foi oxetu de severes crítiques, de mieos y d'odios viscerales.[2] Sigui siendo ún de los acontecimientos más estudiaos y más apasionadamente aldericaos de la historia contemporánea.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Esta espresión foi popularizada pol historiador británicu Eric Hobsbawn na so obra La era de los estremos.
  2. L'historiador Eric Hobsbawn escribió: "La Revolución d'Ochobre foi universalmente reconocida como un socesu que conmocionó al mundu." en La era de los estremos, Complexe, 2003, páx. 99.