Jorge Roberto Ogdon

De Wikipedia
Jorge Roberto Ogdon
Vida
Nacimientu Asunción23 d'abril de 1954
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Bandera de Paraguái Paraguái
Muerte 30 de payares de 2007 (53 años)
Estudios
Estudios Facultá de Filosofía y Lletres de la Universidá de Buenos Aires
Oficiu antropólogu
Cambiar los datos en Wikidata

Jorge Roberto Ogdon Aquino (23 d'abril de 1954Asunción – 30 de payares de 2007) foi un antropólogu, arqueólogu y escritor paraguayu, especializáu nel Antiguu Exiptu.

Primeros años y estudios académicos[editar | editar la fonte]

Anque nació n'Asunción, Paraguay, dende temprana edá, aniciar xunto a la so familia en Buenos Aires, Arxentina, amosando un interés apasionáu pol Antiguu Exiptu, particularmente pola relixón y la maxa del país del Nilu. El so padre dio-y accesu a una gramática de la que se valió p'aprender escritura jeroglifica en forma autodidacta.

Cursó estudios primarios y secundarios nel Colexu La nuesa Señora de Guadalupe de Buenos Aires, d'onde egresó en 1971 col títulu de bachiller. Per unos años, cursó la carrera d'Antropoloxía con orientación arqueolóxica na Facultá de Filosofía y Lletres de la Universidá de Buenos Aires. Simultáneamente, estudió nel Institutu d'Historia Antigua Oriental (IHAO), siendo discípulu d'Abraham Rosenvasser.

Investigaciones arqueolóxiques[editar | editar la fonte]

En marzu de 1974, dirixó una espedición a la Isla de Pascua, patrocinada pola Universidá de California, al envís de realizar un trabayu de relevamiento arqueolóxicu. Ellí, estudió a xeitu la mitoloxía rapanui y realizó escoyetes sobre'l continente perdíu de Hiva. Al so regresu, el profesor Ogdon brindó una importante conferencia pública alrodiu de les investigaciones efectuaes mientres el viaxe, que tuvo una masiva asistencia y una esitosa repercusión nos medios de prensa escrita de Buenos Aires.

En 1980, xunto al Dr. Carlos Scala de la Universidá Nacional d'Asunción, realizó una esploración arqueolóxica en Yacyretá, na zona correspondiente a territoriu paraguayu, onde desenterraron 52 xacimientos arqueolóxicos. Anguaño, estos afayos atopar nel Muséu Casa de la Independencia, n'Asunción. Como parte de la la espedición, el profesor Ogdon desenvolvió trabayos de campu con tribus Tupi guaraní y estudió de cerca'l fenómenu del xamanismu.

Teoríes sobre la construcción de la Gran Pirámide[editar | editar la fonte]

En 1984, el Sr. Claudio Neumann propunxo una inédita teoría alrodiu de la construcción de la Pirámide de Guiza, que foi conocíu como la "hipótesis de los triángulos sagraos". Hasta entós, les investigaciones avera del complexu de pirámides centrárense n'afayar los métodos de la so construcción, como por casu el treslláu de los bloques de piedra. Sicasí, la teoría de Neumann plantegaba analizar la forma en que les pirámides fueren diseñaes. La propuesta d'estudiu interesó al profesor Ogdon, quien foi contactáu por Neumann pa conformar un equipu investigador. Al grupu d'investigación sumóse'l Ing. Jorge A. Trench y el Dr. Jean-Philippe Lauer. El proyeutu foi sofitáu pol Dr. Ahmad Qadry, presidente del Conseyu Cimeru de Antiguedades d'El Cairu.

La resultancia foi que, en 1987, el profesor Ogdon y el so equipu espunxeron, por cuenta de la conferencia "Alcuentru Internacional Keops", llevada a cabu na Villette de París, la meyora de les sos investigaciones, que fueron amás recoyíes nun informe publicáu en Sciences-Actualité. Otramiente, mientres la so estadía en Francia, el grupu d'investigadores foi convidáu pola Dra. Schulman-Antelme (Muséu del Louvre) a realizar indagaciones sobre oxetos del Reinu Antiguu.

Neumann plantegó que la construcción de la Gran pirámide tuvo que basase nun “arquetipu” o modelu previu, una considerancia qu'apurre un factor intelectual y filosóficu a la mesma. Amás, al restituyir les midíes de la pirámide a “coldu real” (midida antigua), tal como lo señalara enantes Sir Flinders Petrie, llogró probar que la pirámide presentaba una proporción interior d'harmonía, al igual que nel so esterior. La clave pa esti descubrimientu basar nos datos apurríos por Heródoto de Halicarnasu relativos a la esistencia d'una constante proporcional o “númberu áureo”. Los antiguos, ente ellos el mesmu Platón, consideraben esi númberu como la clave física del cosmos. Neumann afayó que la midida de la rellación de la Gran pirámide yera la mesma que la midida de dellos sarcófagos investigaos con anterioridá. Poro, probóse la esistencia d'una intencionalidad matemática y xeométrica na construcción.

El profesor Ogdon siguió la indagación de la teoría hasta l'aspeutu micro na estructura y disposición de los xeroglíficos con rellación al so allugamientu espacial, estudiando y catalogando el complexu d'escritures de Kaihuief en Guiza y de Ti en Saqqara, dambes pertenecientes a la Dinastía V. Estos estudios revelaron que l'usu de triángulos sagraos foi'l cenit de les construcciones de megalítos, dempués de lo que diose usu a esti sistema, siendo la manera que los Dioses exipcios formaron el cosmos. D'esta miente, la teoría desenvuelve la idea de que les midíes de la pirámide contienen la xénesis de la creación del mundu.

Trabayos académicos y obra lliteraria[editar | editar la fonte]

En 1975, desempeñó'l llabor de profesor de la Cátedra de Historia y Llectura de xeroglíficos nel IAE. Coles mesmes, foi Secretariu Xeneral de dicha institución. En representación d'esti cargu, foi unviáu en 1976 al Primera Congresu Internacional d'Exiptólogos celebráu n'El Cairo, Exiptu, siendo l'únicu representante de la exiptoloxía suramericana y el más nuevu de los participantes. En dicha oportunidá, adquirió 145 pieces d'antigüedaes exipcies, 138 de les cualos pertenecieron a la coleición de Henry M. Tudor.

Dende 1974 foi direutor y editor de la revista Aegyptus Antiquus, publicación del IAE. En 1978, Ogdon abandonó'l IAE por cuenta de desalcuerdos pola propiedá intelectual de la revista.

De 1978 a 1988 foi direutor del CIEBA (Centru d'Investigaciones Egiptológicas de Buenos Aires).

Dende 1995 hasta la so muerte foi fundador y direutor del CEAE (Centru d'Estudios del Antiguu Exiptu) en Buenos Aires. En 1997, fundó la revista "Apuntes d'Exiptoloxía" y publicó la coleición de "Seminarios".

En 2004, entamó una traducción de la copia del papiru Prisse "Instrucciones de Ptahhotep" en collaboración col prof. Sergio Fuster.

Foi Direutor Científicu de la Revista d'Exiptoloxía-Isis ente los años 2001 y 2003 y, dende 2004 hasta 2007, reeditó “Apuntes d'Exiptoloxía” en versión electrónica cola collaboración d'importantes especialistes, ente los que se destacar el Dr Terence DuQuesne, Juan José Castiellos, Alain Anselin, R. H. Wikinson y Oscar Pfouma.

Collaboró regularmente coles revistes: Discussions in Egyptology (Oxford); Göttingen Miszellen (Göttingen); The Journal of the Society for Egyptian Antiquities (Mississauga); The Journal of Egyptian Archaeology (Londres); Bulletin of the Egyptological Seminar (Nueva York); Cahiers Caribéens d'Égyptologie (París-Guyana); Revista de la Sociedá Uruguaya de Exiptoloxía (Montevidéu); Zeitschrift für Ägyptologie und Altertumskunde (Leipzig).

La obra lliteraria de Ogdon basóse principalmente n'artículos apaecíos en diverses publicaciones académiques. Sicasí, foi tamién un entusiasta almirador del escritor d'Estaos Xuníos H. P. Lovecraft, llegando él mesmu a escribir numberosos rellatos de terror y de xéneru fantásticu, la mayoría d'ellos publicaos n'Internet. Publicó, amás, una novela de misteriu, titulada "La puerta etrusca", na Revista Qliphoth empobinada pol escritor Santiago Eximeno.

En 2006, por cuenta de la so delicada salú, tuvo que treslladase a Paraguay, onde escribió'l so llibru: "La proteición de la Vida. Una práctica cotidiana máxica nel Antiguu Exiptu", editada y publicada en forma póstuma por Cuadiernos d'Exiptoloxía Mizar nel añu 2007.

Referencies[editar | editar la fonte]

Lauer, J: “Observations sur les pyramides", El Cairo, 1960.

Ogdon, J.: “Triangulos sagraos ¿Cómo se diseñó la Gran Pirámide de Quéope? En Revista de Exiptoloxía-Isis N 16: páxs. 44-50. Málaga, 2003.

Legon, J.: "A Ground Plan and at Guiza", En discussions in Egyptology N 10, pp 33-39, Oxford, 1998.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

http://www.ceae.unlugar.com

http://www.egyptologyforum.org/bbs/uruguay/Ogdon_Publications.pdf

Exiptoloxía n'Arxentina