Diferencies de sexu

De Wikipedia

Una diferencia de sexu ye una distinción poles carauterístiques biolóxiques o fisiolóxiques asociaes típicamente con femes o machos d'una especie. Según la definición pola Organización Mundial de la Salú ye la condición orgánica qu'estrema a les femes (muyeres) de los machos (homes). El sexu biolóxico ye l'anatomía sexual xunto colos cromosomes de cada persona.

Nel estudiu d'humanos remanecen cuestiones sociu-polítiques al clasificar si una diferencia sexual ye resultáu de la bioloxía de sexu o non. Nesti sentíu acuñóse'l términu diferencies de xéneru referíu a aquelles carauterístiques sobre les que s'alderica si la so realidá ye biolóxica, sociolóxica o amiestu de dambes. Magar la mayoría de les persones nacen de sexu masculín o femenín (sexu biolóxico), enséñense-yos los comportamientos apropiaos pa varones y muyeres (normes de xéneru), cuantimás cómo tienen d'interactuar con otros miembros del mesmu sexu o del sexu opuesto nos llares, les comunidaes y los llugares de trabayu (rellaciones ente los xéneros), y qué funciones o responsabilidaes tienen d'asumir na sociedá (roles de xéneru).[1]

L'usu del términu "xéneru" pa referise a "sexu" aníciase como una mala traducción de la pallabra inglesa gender que reflexa la asignación de ciertos atributos socioculturales al sexu biolóxico.

Esti artículu evidencia les diferencies cuantitatives ente sexos qu'arreyen distintos permedios. Por casu; los homes son más altos que les muyeres en permediu, pero en particular una muyer puede ser más alta qu'un home. Otros artículos describen en mayor detalle les diferencies que representen la división binaria machu/fema, tal como la reproducción humana.

Anque delles diferencies sexuales tán en discutiniu, nun deben confundírse estes con discutinios alredor d'estereotipos sexistes.

Dende'l puntu de vista de la psicoloxía evolucionista, los humanos modernos heredemos traces naturales que yeren adaptativos nun ambiente prehistórico, incluyendo traces que tuvieron distintes ventayes pa los machos frente a les femes y vicerversa (vease Selección sexual). La teoría de los Estudios de Xéneru y Alice Eagly proclamen que los neños y les neñes aprienden el comportamientu apropiáu y les actitúes de la familia y la cultura circundante coles que crecen, y asina les diferencies de xéneru non físiques son productu de la socialización. Estes nun son teoríes mutuamente escluyentes na so totalidá: ye posible que les diferencies de xéneru sían parcialmente innates pero que depués sían reforzaes y esaxeraes pol ambiente.

Dalgunes feministes ven les diferencies de xéneru como productu del patriarcáu o la discriminación, anque'l feminismu de la diferencia aboga por una aceptación de les diferencies de xéneru.

Les relixones abrahámiques tradicionales ven les diferencies de xéneru como creación de Dios: “Cuando Dios creó al home, crear paecíu a Dios mesmu; home y muyer crear...” (Xénesis 1:27).

Psicoloxía[editar | editar la fonte]

Dellos estudios amuesen que los homes tienden a la conducta venturera más que les muyeres.

Nun estudiu de gran escala, la mayoría de les habilidaes cognitives y traces psicolóxiques amosaron poco o nun estrema permediu ente los sexos.[2] Onde les diferencies sexuales esisten, suel haber un solapamiento considerable ente los sexos;[3] amás, nun ta claru cómo munches d'estes diferencies caltiénense al traviés de distintes cultures. Sicasí, ciertos enclinos suelen ser atopaes.

Toma de riesgos[editar | editar la fonte]

En munches situaciones, los homes son más gustantes a tomar riesgos.[4]

Pruebes de personalidá[editar | editar la fonte]

  • Nos cinco grandes traces de personalidá, les muyeres puntúen más altu n'amabilidá (enclín a ser caritatible y cooperador) y neuroticismo (enclín a sentir ansiedá, roxura y depresión).
  • Patrones demográficos d'encuestes del MBTI amuesen que 60-75 % de les muyeres prefieren sentir y 55-80 % de los homes prefieren pensar(4)(5).

Agresividá[editar | editar la fonte]

Los machos son xeneralmente más agresivos que les femes (Coi & Dodge, 1997; Maccoby & Jacklin, 1974; Buss, 2005). Nun hai evidencia de que los machos afrellen más rápidu (Frey et al., 2003) y más probable qu'espresen la so agresión físicamente que les muyeres (Bjorkqvist et al., 1994). Sicasí, dellos investigadores (como Rachel Simmons) suxurieron que les femes nun son necesariamente menos agresives, pero que tienden a amosar la so agresión de forma menos evidente, en menos manifestaciones físiques (Bjorkqvist et al., 1994; Hines & Saudino, 2003). Por casu, les femes tienden a esplegar agresión más verbal y relacional, como'l refugu social.

Sistematización y empatía[editar | editar la fonte]

Les femes puntúen más altu n'escales de autoreporte d'empatía, en muestres con rangos dende neños n'edá escolar hasta adultos. Les escales d'empatía inclúin midíes de toma de perspeutiva, orientación escontra otra persona, esmolición empática y congoxa personal. Sicasí, tales midíes son suxetives y l'empatía puede tar más rellacionada con roles de xéneru que col sexu.

La teoría EQ SQ (empathizing quotient y systemizing quotient) de Simon Baron-Cohen afirma que, polo xeneral, los homes son meyores sistematizando (el deséu d'analizar y esplorar sistemes y regles) y que les muyeres son meyor empatizando (l'habilidá pa identificase colos sentimientos d'otres persones). Más homes que muyeres son diagnosticaos con autismu y síndrome d'Asperger. Según Baron-Cohen, una y bones los individuos autistes y Asperger salen alto en sistematización, anque usualmente de tal manera en que se “hyperconcentran”, y pue que simplifiquen descomanadamente sistemes más coplejos por resalvar ciertos detalles, y bien baxos en emptatizar, son exemplos d'un “celebru desaxeradamente masculín”.[5]

Intelixencia[editar | editar la fonte]

En permediu los homes desempéñense meyor en pruebes d'habilidá matemática y espacial, ente que les muyeres desempéñense meyor en tests d'habilidá verbal y memoria.[ensin referencies] Tamién, el CI de los homes tien mayor varianza, esto ye, hai más homes que muyeres nos grupos de CI bien altos y bien baxos, tando les puntuaciones de les muyeres más concentraos alredor de la media.[ensin referencies]

Comunicación[editar | editar la fonte]

Los estudios de Deborah Tannen atoparon estes diferencies de xéneru n'estilos comunicacionales:[6]

  • Los homes tienden a falar más que les muyeres en situaciones públiques, pero les muyeres tienden a falar más que los homes en casa.
  • Les muyeres son más gustantes a trate frente por frente la una a la otra y faer contautu visual al falar, ente que ye más probable que los homes estremen la mirada l'unu del otru.
  • Les neñes y les muyeres tienden a falar extensivamente sobre una tema, pero los neños y los homes tienden a brincar d'una tema a otru.
  • Al escuchar, les muyeres faen más ruios como “mm-hmm” y “ajá”, ente que los homes tienden a escuchar en silenciu.
  • Les muyeres inclinar por espresar alcuerdu y sofitu, mientres los homes inclínense más por aldericar.

Aun así, non toles investigaciones sofiten estes afirmaciones. Un estudiu d'Erina MacGeorge atopó una diferencia de namái 2 % nos estilos conversacionales d'homes y muyeres, y reportó que polo xeneral dambos sexos comunicar de forma similar. Críticos, incluyendo a Suzette Haden Elgin, suxurieron que los afayos de Tannen pueden aplicase más a muyeres de ciertos grupos cultural y económicu específicos qu'a les muyeres polo xeneral. Nun hai evidencia que sofite la creencia de que les muyeres digan munches más pallabres que los homes al falar.[7][8][9]

Felicidad[editar | editar la fonte]

Un comentariu publicáu pol Pew Research Center referir a delles entrugues alrodiu de la manera en que los homes y les muyeres ven les sos vides:[10]

  • Polo xeneral, les muyeres afirmen tar más felices que los homes coles sos vides, y reportaron más de cutiu que progresaren personalmente nos últimos cinco años.
  • Les muyeres amuesen mayor esmolición a los problemes familiares y de la vida del llar, ente que los homes espresen más esmolición alrodiu de problemes políticos. Los homes tán más felices cola so vida familiar y más optimistes alrodiu del so futuru personal y el de los sos fíos y fíes.

Problemes coles investigaciones[editar | editar la fonte]

Los estudios de diferencies de sexu psicolóxicu amás de xenerar discutiniu tien problemes de fiabilidá, validez y consistencia. Munchos estudios a pequeña escala informen de diferencies que nun se retrucar n'estudios mayores. Los cuestionarios de autoinforme tán mediaos por sesgu, dende los de los mesmos informadores hasta'l investigadores qu'analicen los datos, per otra parte, como asocede con tolos estudios sociolóxicos o psicosociales en mayor o menor midida.

Economía[editar | editar la fonte]

Ingreso[editar | editar la fonte]

En munchos países, hai una fienda d'ingresu tocantes a xéneru que favorez a los homes nel mercáu llaboral. Estudios atoparon que les muyeres estauxunidenses ganen 98% de lo que los homes reciben cuando se-yos controla por esperiencia, educación y númberu d'años nel puestu. Thomas Sowell, nel so llibru Knowledge and Decisions esplica qu'esta diferencia deber a que les muyeres hai muyeres que tres el matrimoniu y l'embaranzu dexen de trabayar. Comparando a homes y muyeres que tuvieron emplegaos de cutio dende la universidá, les muyeres ganen llixeramente más. La fienda del ingresu n'otros países varia dende 53 % en Botsuana a 92 % en Malta. Esiste alderique en cuanto hasta qué puntu esto ye la resultancia de diferencies de xéneru, decisiones sobre l'estilu de vida, o discriminación.

Emplegu[editar | editar la fonte]

La enfermería atrai a más muyeres qu'homes según la teoría de roles tradicionales.

Según un reporte de 2004 del Departamentu de Trabayu d'Estaos Xuníos:[11]

  • 52.9% de les muyeres estauxunidenses forma parte del mercáu llaboral frente a 73.3% de los homes.
  • 70.7% de muyeres que los sos hijo/hijo menores de 18 años tán nel mercáu llaboral (enriba de 47% en 1975), comparáu con 94% d'homes con hijo/hijo menores de 18.
  • Aproximao 26% de les muyeres emplegaes usualmente trabayen a tiempu parcial, comparáu con cerca del 11 per cientu de los homes emplegaos.
  • 5.6% de les muyeres emplegaes y 8% d'homes son trabayadores autónomos.
  • Les muyeres n'industries non agrícoles trabayen 35.9 hores per selmana frente a 41.6 hores pa los homes.
  • Les muyeres cunten por más de la metá de tolos trabayadores nes siguientes industries: actividaes financieres, servicios educativos, asistencia sanitaria, ociu y hotelería, y sofitu alministrativu y d'oficina.
  • Les muyeres son muncho más gustantes que los homes a ser trabayadores sociales, pasantes y asistentes llegales, maestres, enfermeres, patólogues del llinguaxe, higienista dental, ames de llaves y criaes, y puericulturistas.
  • Más homes que muyeres trabayen nes siguientes industries: minería, construcción, tresporte y servicios, agricultura y ganadería, ocupaciones d'informática y matemátiques, inxeniería y arquiteutura. Los homes son muncho más gustantes que les muyeres a ser executivos en xefe, bomberos, patrulles y oficiales de policía, lletricistes, dentistes y ciruxanos.

Muerte mientres el desempeñu llaboral[editar | editar la fonte]

La mayoría de les muertes mientres la xornada de trabayu asocéden-y a homes. Nun estudiu n'EE.XX., 93% de les muertes nel emplegu arreyaron homes, con un índiz de mortalidá aproximao 11 vegaes mayor qu'en muyeres. Les industries colos mayores índices de mortalidá son: la minería, l'agricultura/silvicultura/pesca y la construcción, toles cualos tienden a emplegar naturalmente más home que muyeres por cuenta de requerimientos físicos.[12]

Baxa per maternidá[editar | editar la fonte]

Munchos países, incluyendo Méxicu, la India, Alemaña, Brasil y Australia esixen a les empreses a otorgar baxa per maternidá de 12 selmanes con paga completa a les muyeres que trabayen. La baxa per paternidá nun ta disponible na mesma media, anque n'Israel por casu, los padres pueden usar esta baxa por maternidá como-yos paeza, estremando les 12 selmanes ente ellos mesmos si ye necesariu ensin importar el sexu. Otru exemplu ye Suecia, onde hai iguales derechos pa tomar baxes per maternidá/paternidá. La duración ye de 18 meses per ñácaru con 80% del salariu total. Cada padre tien de tar en casa mínimu 60 díes pa calificar pol salariu total.

Seguros[editar | editar la fonte]

Les compañíes de seguro suelen cobrar distintes primes a homes y muyeres:

  • El seguru médicu ye menos costosu pa los homes nuevos y de mediana edá.
  • Les compañíes de seguros d'automóviles cobren más por adolescentes varón que los sos contrapartes femenines.
  • Los seguros de vida son más caros pa los homes que pa les muyeres.

Conducta de consumu[editar | editar la fonte]

La discriminación de precios puede favorecer tanto a homes o muyeres. Por casu, dellos clubes nocherniegos ufierten descuentos o entraes gratis a muyeres, ente que dellos peluqueros ufierten cortes de pelo más baratu pa los homes.

D'alcuerdu a un informe del 2000, les muyeres merquen o inflúi la compra del 80 % de tolos bienes de consumu ya inflúin el 80% de les decisiones del cuidu de la salú.[13]

Educación[editar | editar la fonte]

Dende'l sieglu XX les muyeres tuvieron allegando cada vez más a la escuela a y l'universidá.

Mundialmente, los homes son más propensos a saber lleer y escribir, con 100 homes consideraos alfabetizados por cada 88 muyeres. En dellos países, la diferencia ye inclusive mayor; por casu, en Bangladesh, namái 62 muyeres por cada 100 homes saben lleer y escribir.[14] Nun estudiu de la OCDE (Organización pa la Cooperación y el Desarrollu Económicu) de 43 países desenvueltos, les neñes de 15 años d'edá aventayaben a los neños en maña llectora y d'escritura y teníen más enfotu de llograr trabayos d'ingresos altos.[15]

Tocantes a ochobre de 2005, les muyeres sumaben el 57 % de tolos estudiantes universitarios en EE. XX.[16] Esto repitir n'otros países; por casu, les muyeres conformen el 58 % de les almisiones nel Reinu Xuníu[17] y 60 % n'Irán.[18]

Suicidiu[editar | editar la fonte]

En países occidentales, los varones son muncho más propensos a morrer por suicidiu que les muyeres (usualmente por un factor de 3-4:1); 69 de 74 países non occidentales atoparon un escesu na mortalidá masculina por suicidiu.

Mientres hai más suicidios d'homes completaos que de muyeres, éstes son más propenses a intentar suicidase. Una posible esplicación ye que los homes tienden a usar métodos más darréu letales que les muyeres. Otra teoría ye que les muyeres sían más gustantes a infligirse dañu a sigo mesmes como pidíu d'auxiliu o atención, ente que los homes son más propensos a genuinamente querer acabar coles sos vides.

Los varones ente edaes de 20-24 años tienen un permediu de siete veces mayor índiz de suicido. En 2003, un estudiu amosó qu'ente los varones de 20-24 años d'edá, 202 500 suicidáronse. Comparáu con muyeres ente les edaes de 20-24, quien fueron significativamente menos, a 34 000.[19]

Crime[editar | editar la fonte]

Los homes son muncho más propensos a ser encarcelaos que les muyeres, anque les muyeres son un grupu de rápida crecedera demográfica en prisión.[20] Los homes son más propensos a asesinar que les muyeres.[21] Los homes son tamién muncho más propensos a ser víctimes de crímenes violentos que les muyeres.[22]

Temes d'Internet[editar | editar la fonte]

Uso d'Internet[editar | editar la fonte]

Los homes tienen mayor presencia n'Internet

Nun estudiu estauxunidense, el porcentaxe d'homes qu'usa Internet yera mayor que'l porcentaxe de muyeres, anque esta diferencia sumía en persones nos sos primeros 30 años.

Los homes coneutar a Internet más de cutiu, pasen más tiempu en llinia, y ye más probable que sían usuarios de banda ancha. Les muyeres son más propenses a unviar correos electrónicos a amigos y familiares alrodiu de una variedá de temes. Los homes son más propensos a usar Internet pa pagar cuentes, participar en puyes, y pa recreación, como baxar música y videos. Los homes y muyeres son igual de propensos a usar Internet pa compres y banca.[23]

Preferencies rellacionaes col xéneru nel diseñu de páxina web[editar | editar la fonte]

Realizóse un estudiu na Universidá de Maryland en 2007[ensin referencies] que foi diseñáu pa determinar diferencies de xéneru na preferencia de los diversos aspeutos del diseñu de los sitios Web. Estudios anterioressobremanera unu realizáu na Universidá de Glamorgan https://web.archive.org/web/20071021032001/http://www.glam.ac.uk/news/releases/003056.php, Key website research highlights gender bias], indicó diferencies mensurables ente homes y muyeres, con cada xéneru tendiendo a preferir les páxines web diseñaes pol so propiu xéneru. Les muyeres amosaron una preferencia poles páxines con más color no fondero y tipu de lletra, y formes más arrondaes. Les muyeres tamién favorecieron les fotografíes informales percima de les qu'arreyen posar. Los homes respondieron meyor a los colores escuros y a un diseñu más llinial. Ellos tamién s'atoparon más satisfechos por un apecto tridimensional ya imáxenes “autopropulsadas” que por oxetos inmóviles. L'estudiu de Maryland buscó confirmar estes diferencies.

Dióse-yos a los suxetos pares de páxina web pa visitar y pidióse-yos qu'enllenaren un cuestionariu curtiu darréu dempués. Los cuestionarios faíen entrugues simples alrodiu de les sos reacciones a los colores, gráficos, organización del sitiu según una entruga abierta na que se-yos pidía que describieren les sos impresiones suxetives de les páxines. Los sitios web fueron escoyíos pa presentar similaridades de diseñu significatives con cuenta d'evaluar diferencies nes preferencies de los diseños de les páxines. Un par foi específicamente escoyíu porque los sitios mesmos taben dirixíos a usuarios masculinos y femeninos respeutivamente.

Los resultaos sofitaron polo xeneral les investigaciones anteriores. Les muyeres amosaron una preferencia distinta por más colores y gráficos. Amás, mientres les puntuaciones oxeto pa les páxines empobinaes a homes y muyeres nun yeren significativamente distintes, les muyeres amosaron una preferencia significativamente mayor polos sitios empobinaos a muyeres. Sicasí, de les respuestes a les entrugues abiertes resulta claro que'l conteníu del sitiu foi un factor significativu pa determinar la preferencia d'un sitiu sobre otru. Ye por eso suxuríu qu'en nengún estudiu futuru úsense sitio web reales, en cuenta de ello, páxines con conteníu neutral tienen de ser diseñaes con variaciones d'estilu pa esaniciar el sesgu introducíu pol conteníu del sitiu.

Matrimoniu y sexualidá[editar | editar la fonte]

Les costumes matrimoniales y de cites romántiques dependen de la cultura y difieren descomanadamente ente países ya inclusive en subculturas dientro del mesmu país. Por casu, munchos matrimonios na India son iguaos, ente que nel Mundu Occidental la mayoría de la xente escueye a les sos propies pareyes. Na mayoría de les sociedaes, espérase que los homes tengan un papel más activu nes primeres etapes del cortexu, por casu, en proponer a la muyer una cita.

Edá al primer matrimoniu[editar | editar la fonte]

Los homes son más vieyos, en permediu, al casase. Mundialmente, y na actualidá, el primer matrimoniu suel dase a los 28.7 años d'edá nos homes, y a los 26.8 años nes muyeres. La mayor diferencia nacional permediu d'edaes dar en Níxer: 33.9 años los homes y 17.6 les muyeres.

Cantidá de xente ensin casar[editar | editar la fonte]

Nos EE. XX. la cantidá d'homes solteros ye bastante superada por aquella de muyeres solteres nuna proporción de 100 muyeres solteres por cada 86 homes solteros.[24] Esto depende enforma del grupu d'edá, con 118 homes solteros por 100 muyeres solteres nes sos 20s, frente a 33 homes solteros frente a 100 muyeres solteres mayores de 65.[25]

Los númberos son distintos n'otros países. Por casu, China tien munchos más homes nuevos que muyeres nueves, y espérase qu'esta disparidad aumente.[26] En rexones en conflictu recién como Chechenia, el númberu de muyeres puede superar por enforma'l d'homes.[27]

Online dating[editar | editar la fonte]

Entá hai más homes que muyeres nes páxina web pa “amestar” o sitio web de online dating. D'alcuerdu a un estudiu de payares de 2003 fechu por Jupiter Research, los homes son cuatro veces más propensos que les muyeres a suscribise a un sitiu web de online dating y el doble de propensos a güeyar, publicar o responder a un anunciu.[28]

Escoyer pareya[editar | editar la fonte]

Nun estudiu transcultural por David Buss, pidir a homes y muyeres que calificaren ciertes traces n'orde d'importancia nuna pareya de llargu plazu. Tanto homes como muyeres clasificaron bondá ya intelixencia como los dos factores más importantes. Los homes valoraron guapura y mocedá más altu que les muyeres, ente que elles valoraron la situación financiero y social percima que los homes.[29]

Orgasmu[editar | editar la fonte]

  • El orgasmu del home ye esencial pa la reproducción, ente que el de la muyer nun la ye. Creíase que l'orgasmu femenín nun tenía otra función obvia más que la de ser placentero, anque evidencia recién suxure que pudo evolucionar como una ventaya discriminatoria con al respective de la selección de pareya Psychology Today, The Orgasm Wars (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  • Les contraiciones orgásmicas típiques de los homes nun duren más qu'un par de segundos, ente que nes muyeres, conocer de tales contraiciones que duren más d'un minutu.
  • Según Kinsey, p'alredor del 75 % de tolos homes, ye posible consiguir l'orgasmu ente los dos primeros minutos dempués d'empecipiáu l'actu sexual. Pa les muyeres, el tiempu permediu pa llograr l'orgasmu ye ente 10 y 20 minutos. La velocidá del sistema masculín virtualmente garantiza orgasmos culminantes pa los homes, pero usualmente ye bien rápidu como pa da-y a la muyer un orgasmu inducíu por penetración. Sicasí, el tiempu permediu pal orgasmu de la muyer por aciu la masturbación ye significativamente menor, a los 4 minutos [ensin referencies] (esos dos cites nun contienen nada avera del tiempu permediu d'orgasmu na masturbación).[30][31]
  • La circuncisión (eliminación del prepuciu) nun torgar al home llegar al orgasmu, ente que l'ablación de clítoris si que puede faelo. Sicasí, los dos procedimientos nun son equiparables. La denominada “mutilación xenital femenina” emplegar pa referise a una amplia variedá práutiques, dende cortes rituales menores a los llabios (xenitales) (lo cual ye muncho menos probable que torgue l'orgasmu) hasta una completa dixebra del clítoris.

Indumentaria[editar | editar la fonte]

Les normes de la vistimienta dependen de la cultura.

Na mayoría de les cultures, distintos tipos de ropes considérense apropiaos pa homes y muyeres.

  • Nes sociedaes occidentales, les faldes, los vistíos y los zapatos de tacón altu son usualmente vistos como ropa de muyer, ente que les corbates suelen ser usaes por homes. Los pantalones solíense ver como ropa puramente masculino, aproximao na década de los 80 empezaron a ser usaos por dambos sexos (muyeres usando pantalones). La ropa d'home suel ser más práctica (esto ye, que funcionen bien nuna amplia variedá de situaciones), pero una mayor variedá d'estilos de ropa ta disponible pa les muyeres. A los homes déxase-yos socialmente llevar el pechu descubiertu nuna mayor variedá de llugares públicos. Ye xeneralmente aceptable, hasta ciertu grau, qu'una muyer lleve puesta ropa tradicionalmente masculina, pero non lo contrario.
  • En delles cultures, lleis suntuarias regulen lo qu'a los homes y muyeres esíxese-yos vistir.
  • L'islam rique que dambos sexos usen hiyab, o ropa modesto. Lo que califica como “modestu” varia en distintes sociedaes musulmanes; sicasí, suélse-yos riquir a les muyeres que cubran más de los sos cuerpos qu'a los homes. Les prendes de vistir usaes por musulmanes con propósitu de modestia varien dende la pañoleta al burka.
  • Los homes escoceses pueden vistir kilts n'ocasiones ceremoniales, un tipu de falda.
  • Comparada cola ropa d'home, la ropa de muyer tiende a ser más vistosa. Nel occidente modernu, ye frecuente que les muyeres usen maquillaxes, xoyes y ropa colorida, ente qu'en cultures bien tradicionales protexer a les muyeres de les miraes de los homes por aciu vistíos modestos.

Miscelánea[editar | editar la fonte]

  • Los homes tienen más responsabilidaes y presencia en munches relixones o organizaciones relixoses. Por casu, la Ilesia católica prohibe a les muyeres convertise en sacerdotises y definió como definitivu que nun pueden ser ordenaes como tal. Otres confesiones cristianes dexen que les féminas sían sacerdotises o pastores.[32]
  • Les muyeres paecen más sensibles a l'apreciación del arte y la guapura. Hai estudios que demostraron que, mientres un home namái emplega l'hemisferiu derechu del so celebru al contemplar una obra artística, les muyeres empleguen los dos. Una teoría evolutiva propón que l'home, antiguu cazador, solo desenvolvería les sos aptitúes espaciales ente que la muyer tenía qu'estremar tipos de frutos y raigaños, reconocer paisaxes y establecer les rellaciones personal y social de la tribu aptes pa nun desencadenar conflictos.[33]
  • Delles sociedaes ponen restricciones a les muyeres mientres la so ciclu menstrual.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Xéneru» (castellanu). Consultáu'l 2 de xineru de 2018.
  2. Hyde, J. S. (2005) «The Gender Similarities Hypothesis.» American Psychologist, Vol. 60, Non. 6, pp. 581–592. Vease tamién «Men and Women: Non Big Difference.» psychologymatters.org.
  3. Young, Cathy (1999) Sex and Sensibility Reason, March 1999
  4. Larkin, Judith Y. (2003) «Gender and risk in public performance.» Sex Roles: A Journal of Research.
  5. Baron-Cohen S (2002). "The extreme male brain theory of autism". Trends in cognitive sciences 6 (6): 248–254. PMID 12039606
  6. Tannen, Deborah (1990) «Sex, Lies and Conversation; Why Is It So Hard for Men and Women to Talk to Each Other?» The Washington Post, June 24, 1990.
  7. Are Teens in Low-Income and Welfare Families Working Too Much? Robert I. Lerman, Urban Institute, November 01, 2000
  8. Hyde, Janet Shibley and Linn, Marcia C. (1988) "Gender Differences in Verbal Ability: A Meta-Analysis", Psychological Bulletin, 104:1 53-69
  9. James, Deborah and Drakich, Janice (1993) "Understanding Gender Differences in Amount of Talk: A Critical Review of Research", in D. Tannen, (ed.) Gender and Conversational Interaction. Oxford University Press: New York and Oxford.
  10. Global Gender Gaps: Women Like Their Lives Better Pew Research Center October 29, 2003
  11. Women in the Labor Force: A Databook US Dept of Labor 2005
  12. Fatal Occupational Injuries - United States, 1980-1997 MMWR Weekly, April 27, 2001
  13. Popcorn, Faith and Hyperion, Lys Marigold (2000) EVEolution – The Eight Truths of Marketing to Women New York. (ISBN 0-7868-6523-7)
  14. «Illiteracy 'hinders world's poor'.» BBC November 09, 2005.
  15. «Girls top of the class worldwide.» BBC September 16, 2003.
  16. College gender gap USA Today October 19, 2005
  17. 'Where have all the young men gone? ' The Guardian May 18, 2004
  18. «In Iran, More Women Leaving Nest for University.» The New York Times July 22, 2000.
  19. [1] (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  20. Prevalence of Imprisonment in the U.S. Population, 1974-2001 U.S. Department of Justice Special Report, August 2003, NCJ 197976.
  21. Most victims and perpetrators in homicides are male U.S. Department of Justice • Office of Justice Programs Bureau of Justice Statistics, 2004
  22. Sex Differences in Violent Victimization U.S. Department of Justice Special Report September 1997, NCJ-164508.
  23. How men and women use the Internet Pew Research Center December 28, 2005
  24. «Men hold the edge on gender gap odds.» Oakland Tribune October 21, 2003
  25. Facts for features: Valentine's Day U.S. Census Bureau Report February 7, 2006.
  26. «40m Bachelors And No Women.» The Guardian March 09, 2004
  27. «Polygamy Proposal for Chechen Men.» BBC January 13, 2006.
  28. Scott, Kenneth (2005) «Why Online Dating is So Tough For Men.» solveyourproblem.com February 3, 2005.
  29. Buss, D. M. (2003). The evolution of desire: Strategies of human mating. New York: Basic Books. (ISBN 0-465-02143-3).
  30. Sexual Averages 1997-2003 Holodyne, Inc.
  31. The story of Ohh! The Guardian 28 April 2004
  32. «El sacerdociu femenín ta abiertu na ilesia católica, diz un voceru episcopal.» El País, 13 de payares de 1992.
  33. «-yos neurociències desxifren l'orixe de la creativitat artística.» (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión). El Periódico, 12 d'abril de 2010.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]