Alpes del Sur

Coordenaes: 43°21′54″S 170°37′26″E / 43.365°S 170.624°E / -43.365; 170.624
De Wikipedia
Alpes del Sur
Southern Alps (en)
Kā Tiritiri o te Moana (mi)
cordal
Situación
ReinosBandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda
Rexón Canterbury (es) Traducir
Distrito (es) Traducir distrito de Mackenzie (es) Traducir
Coordenaes 43°21′54″S 170°37′26″E / 43.365°S 170.624°E / -43.365; 170.624
Alpes del Sur alcuéntrase en Nueva Zelanda
Alpes del Sur
Alpes del Sur
Alpes del Sur (Nueva Zelanda)
Datos
Altitú 3754 m
Llargor 500,000 m.
Cambiar los datos en Wikidata

Los Alpes del Sur (Southern Alps n'inglés) o Alpes Neozelandeses ye un cordal qu'escurre a lo llargo del llau occidental de la islla del Sur de Nueva Zelanda. Constitúi una barrera natural a tou lo llargo de dicha islla, lo qu'enzanca la comunicación ente la mariña oeste de la islla (Westland) y les Rexón de Canterbury, al este.

El términu Alpes Neozelandeses refierse xeneralmente al cordal enteru, en cuantes que pueden dase nomes específicos a cadenes montascoses más pequeñes que formen parte del cordal. El puntu más altu del cordal (y del país) ye'l monte Cook (Aoraki/Mount Cook según el so nome oficial en maorí ya inglés), con 3754 metros. Esisten otros dieciséis picos nel cordal que devasen tamién los 3000 metros d'altor.

Picos de los Alpes Neozelandeses
Picu Altor
Aoraki/Mount Cook 3754 metros
Monte Tasman 3498 metros
Monte Dampier/Rakiroa 3440 metros
Siberhorn 3300 metros
Malte Brun 3199 metros
Monte Hicks 3198 metros
Pico Torres 3165 metros
Monte Sefton 3157 metros
Monte Haast 3138 metros
Monte Elie de Beaumont 3117 metros
Douglas Peak 3085 metros
Monte La Perouse 3081 metros
Haidinger 3066 metros
Monte Aspiring 3055 metros
Monte Magellan 3049 metros
Minarets 3048 metros
Monte Dixon 3004 metros

Una gran parte del cordal ta protexida al tar integrada en diversos parques nacionales, como Parque nacional Westland, Parque Nacional Aoraki/Mount, Parque nacional del Monte Aspiring o Parque nacional de Fiordland, que formen l'área protexida Te Wahipounamu (Suroeste de Nueva Zelanda), declarada en 1990 Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco.

Los Alpes Meridionales fueron bautizaos pol capitán Cook en 1770, que describió'l so "prodixosu altor". Fueren yá primeramente rexistraos por Abel Tasman en 1642.

Los Alpes Neozelandeses estremen tamién climatológicamente la Islla del Sur. Por cuenta de la so altitú y la so proximidá a la mariña, intercepten los vientos del oeste procedentes del mar de Tasmania cargaos de mugor. Al atopase cola torga que constitúi'l cordal, son forzaos a alzase rápido, polo que descarguen el mugor en forma d'agua nes zones de menos altitú, lo que fai que la mariña oeste de la Islla del Sur de Nueva Zelanda seya una de les más lluvioses del mundu, llegando en dellos sitios a 15 000 mm añales y a la creación d'un frondoso monte tropical (rain forest), que, sicasí, nun ta nuna zona tropical. En cuenta de agua, los montes reciben abondoses precipitaciones de nieve, qu'alimenten los abondosos glaciares con que cunta'l cordal. Yá perdida'l so mugor, el vientu llega a les llanures de Canterbury y Otago nel so camín escontra l'océanu Pacíficu. D'esta forma, la parte oriental de la Islla del Sur ye una de les más soleyeres de Nueva Zelanda.

Na actualidá, esisten nel cordal numberosos glaciares. Nel pasáu, l'actividá glaciar foi bien de mayor, lo que produció numberosos fiordos na mariña occidental de la islla (Fiordland National Park) y fondos valles y grandes llagos, como'l Makatipu, el Manapouri y el Te Anau.

Por causa de la so orientación, perpendicular a los vientos predominantemente del oeste, esisten escelentes condiciones con corrientes ascendentes d'aire pal vuelu de planiadores. Por causa de ello, la ciudá d'Omarama, asitiada a sotaventu de los montes, ganóse una reputación internacional poles sos condiciones pal entamo.

Los Alpes Neozelandeses empezaron a alzase hai unos trés millones d'años. Nueva Zelanda fuelga sobre dos plaques tectóniques, la placa Australiana y la Pacífica, ente les cualos esiste una llende converxente (mover d'oeste a este y d'este a oeste, respeutivamente, topetando una contra otra). Ente que na Islla del Norte la placa Pacífica introducir so l'Australiana, provocando l'apaición d'una intensa actividá volcánica, na Islla del Sur ye al contrariu, siendo l'Australiana la que se funde so la Pacífica, causando un plegamientu de tipu alpín que ye'l que dio llugar a los Alpes Neozelandeses.

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]