Alice Guy

De Wikipedia
Alice Guy
Vida
Nacimientu Saint-Mandé[1]1 de xunetu de 1873[2]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia [3]
Muerte Mahwah (es) Traducir[4]24 de marzu de 1968[5] (94 años)
Sepultura Maryrest Cemetery (en) Traducir[6]
Familia
Casada con Herbert Blaché (1907 – 1922)[7]
Estudios
Llingües falaes francés[8]
Oficiu productora de cine, direutora de cine, guionista, autora, realizadora, actriz de cinedireutora de teatru
Emplegadores Gaumont Film Company (es) Traducir
Trabayos destacaos La Fée aux Choux (es) Traducir
A Fool and His Money
La Vie du Christ (es) Traducir
Making an American Citizen
A House Divided (es) Traducir
Matrimony's Speed Limit
Premios
IMDb nm0349785
Cambiar los datos en Wikidata

Alice Guy (1 de xunetu de 1873Saint-Mandé – 24 de marzu de 1968Mahwah (es) Traducir) foi la primer persona en ser realizadora d'una película y de un metraxe polo xeneral, sentando les bases de lo que nel futuru consideróse ficción.[9]

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació en Francia de padres editores, el so infancia pasar ente Francia, Chile y Suiza. Dempués d'estudiar secretariáu en 1894, llogró'l puestu de secretaria na Compañía Xeneral de Fotografía de Max Richard. En 1895, Léon Gaumont, acomuñóse con dellos nomes pernomaos (Gustave Eiffel, l'astrónomu y xeógrafu Joseph Vallot y el banqueru y filántropu Henry Besnier), mercó la Compañía Xeneral de Fotografía y creó la Compañía Gaumont.

Cola cámara Demeny-Gaumont, Alice Guy en 1896 combina imáxenes en movimientu y l'arte teatral con una primer película titulada La fée aux choux. Guy realizó un remake en 1901 tituláu Sage-femme de première classe, mientres se caltién al tantu de la investigación d'Etienne-Jules Marey, de Georges Demenÿ, y acomuña los errores téunicos pa crear los sos primeros trucos, utilizando caxés, la superposición y la proyeición de la banda escontra baxo.

En 1906, tolos esteriores de La vida de Cristu rodar nel monte de Fontainebleau. Ésta ye la primer película de gran presupuestu de la Compañía Gaumont, cola participación de trescientos extras.

En 1907, casóse con Herbert Blaché, un camarógrafu que trabaya pa la Gaumont británica, al que conoció nun viaxe de promoción de Mireille en Nimes; Herbert convertir en direutor nos Estaos Xuníos na década de 1910 y en coproductor y sociu de delles empreses de producción cinematográfica. La pareya tien dos fíos, Simone y Reginald Blaché Bolton. Antes de salir escontra los EE.XX. en 1907, Alice Guy presenta a Louis Feuillade que la sustitúi a la cabeza de los rodaxes de la sociedá cola qu'ella trabayara hasta entós.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Foi la primer persona en dirixir una película de ficción.[10] Foi pionera nos efeutos especiales, la ciencia ficción fílmica, el llinguaxe cinematográficu (planos, llume, attrezzo, montaxe, carauterización...) y fundadora de lo que más tarde se consideró l'oficiu de productor o productor executivu. Coles mesmes, foi la primer persona que llogró caltenese económicamente al traviés de dicha oficiu. Rodó más de 1000 películes a lo llargo de la so vida, fundó dellos productores en Francia y n'Estaos Xuníos y lluchó por ser reconocida internacionalmente como direutora, actriz y productora. La historia del cine borró'l so pasu pola historia y atribuyó les sos películes bien al so home, bien a anónimos, o bien nunca fueron mentaes, lo cual nun dexa de ser un grave error históricu y artísticu porque ye imposible entender la obra de Méliès y demás direutores del cine primitivu ensin la so influyencia. A pesar de la marxinación que sufrió per parte de los historiadores pol fechu de ser muyer, nel contestu de la dómina foi bien apreciada y almirada polos demás profesionales del sector. La so primer película -y por tanto, la primer película de la historia del cine- foi La fada de los repollos (La Fée aux Choux, 1896). El rescate de la so figura histórica empezó apenes va quince años, por tanto nun ye difícil atopala estremada nos llibros más antiguos del cine, sicasí cada vez más ta siendo normalizada como fundadora del cine nes conocencies históriques producíos a partir, sobremanera, de 1995-98.

A pesar de los rumores históricos, Guy nunca trabayó colos hermanos Lumière porque, a pesar de tener una gran amistá y pertenecer al mesmu círculu, los hermanos Lumière enxamás creyeron que la grabación d'imáxenes implicaría la construcción d'hestories, esto ye, faer películes. Ante'l plasmu de toos, Guy tuvo un ésitu inimaxinable y darréu numberoses persones decidieron copiar esti oficiu, por casu: Méliès, Segundo de Chomón o los mesmos Lumière, por esi motivu esisten diferencies temporales ente les primeres películes de Guy y les primeres películes de los demás.

Carrera americana[editar | editar la fonte]

Treslladar a Estaos Xuníos con Herbert Blaché y mientres dos años, xuntos percuerren el país pa promover Chronophone Demeny-Gaumont, n'espera de l'apertura d'una sucursal Gaumont en Flushing (Nueva York) que dirixó Herbert. Alice utiliza los estudios Gaumont, pa les sos realizaciones, y en 1910 fundó la so compañía de producción cinematográfica, Solax Company. Tamién dirixe Film Supply Company.

Fai películes de diversos xéneros (western, drama, espionaxe, fantasía, policiacu, etc.) con actores estrelles de la dómina del cine mudu: Darwin Karr, Blanche Cornwall, Lee Beggs, Billy Quirk. El so ésitu foi apolmonante y dexó-y invertir y crear un estudiu en Fort Lee (Nueva Jersey), que se convirtió na década de 1910 nun llugar importante nel mundu del cine. La M.G.M. Metro Goldwyn Mayer distribúi les sos realizaciones hasta 1918. Solicitó'l divorciu en 1917 y trabayó pa William Randolph Hearst, antes de tornar a Francia en 1922 con más de seiscientes películes realizaes.

En Francia, onde la industria cinematográfica yá había ablayáu pola influyencia del cine norteamericanu, y nun atopó financiamiento pa volver rodar nel so país, polo que dempués de dalgún tiempu volvió a Estaos Xuníos onde viviría hasta la so muerte.

Analís de la so obra[editar | editar la fonte]

Tal como trata Alison McMagan en Alice Guy Blaché, una visionaria perdida del cine (2008), Alice Guy-Blaché foi unu de los nomes que más destacó na investigación histórica de la Teoría Fílmica. Esti nome qu'a pocos -yos debe sonar, referir a una de les figures clave na historia del cine por cuenta de que yá ye un fechu históricu constatáu que foi Alice Guy, y non Méliès, la primer persona en faer un cine narrativu y definitivamente, ser nesi sentíu la primer persona cineasta en faer cine profesional y vivir d'esi oficiu. Esti fechu históricu foi constatáu a finales de los 90, d'ende'l so desconocimientu. La historia asitiaba a Méliès como'l primer direutor, non como'l primer home direutor, esto debió a que l'historiador G. Sadoul tuvo qu'inventase la subcategoría de muyer direutora” cola cuenta d'acutar el títulu de “primer direutor” pa un home. Alice Guy non solo foi la fundadora del cine como narración cultural y la primer persona que dirixó películes, sinón que tamién llegó a competir en Hollywood como productora y direutora independiente. A lo llargo de la so estensa filmografía (más de 600 películes) foi la primera n'usar grabaciones con un gramáfono a la de les imáxenes, la primera n'utilizar efeutos especiales, usar la doble esposición del negativu, les téuniques de retoque, la cámara lenta y rápida, y el movimientu escontra tras, según tratar tolos xéneros fílmicos pasando dende les paráboles relixoses hasta al xéneru policiacu.

Les sos películes teníen un protagonismu masculín y femenín per igual, trató temes como les paradoxes relixosu y cultural, fundó'l xéneru policiacu y creó'l cine narrativu tal que se conoz anguaño. Los protagonistes yeren burgueses pero incluyía nes sos películes personaxes de tolos rangos sociales. Ente les sos películes: Barricaes, La dama tien antoxos, Nacencia, vida y muerte de Cristu.

En 1913 escribió Woman's Place in Photoplay Production, onde denunció la esclusión que taben teniendo les muyeres nel mundu del cine paralela a la conversión del cine nun negociu rentable y medio de comunicación masivu por excelencia. Nesti testu, tal que proclamó Riccioto Canudo en El Manifiestu de los Siete Artes, Guy consideró'l cine como arte, el cine dexara de ser l'entretenimientu de los probes pa pasar a cuntar hestories.

En 1953 foi gallardoniada cola Lexón d'Honor pol gobiernu francés. Cuatro años más tarde la Cinemateca Francesa rindió-y un homenaxe, pero más tarde la historiografía borró los sos rastros siendo estos recuperaos hai menos de diez años.

Filmografía escoyida[editar | editar la fonte]

  • La Fée aux Choux (1896)
  • Sage-femme de première classe (1902)
  • La Esméralda (1905) (basada na novela de Victor Hugo El gorrumbu de Notre Dame)
  • A Fool and His Money (1912)
  • Algie the Miner (1912)
  • Algie, Making an American Citizen (1912)
  • Falling Leaves (1912)
  • A House Divided (1913)
  • The Pit and the Pendulum (1913)
  • Shadows of the Moulin Rouge (1913)
  • Matrimony's Speed Limit (1913)
  • The Woman of Mystery (1914)
  • My Madonna (1915)
  • House of Cards (1917)
  • The Great Adventure (1918)
  • Vampire (1920)

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Alice Guy, Autobiographie d'une pionnière du cinéma (1873-1968), présentée par Musidora, Denoël/Gonthier, 1976. Préface de Nicole-Lise Bernheim. (en francés)
  • The Memoirs of Alice Guy Blaché, édité par Anthony Slide, Scarecrow Press, 1996 (en francés)
  • Victor Bachy, Alice Guy-Blaché (1873-1968), la première femme cinéaste du monde, Institut Jean-Vigo, 1993 (en francés)
  • Alison McMahan, Alice Guy Blaché: Lost Visionary of the Cinema, Continuum International, 2002 (n'inglés)
  • Paule Lejeune, Le cinéma des femmes, Atles/Lherminier, 1987 (en francés)
  • John Wakeman, World Film Directors (1890-1945), The HW Wilson Company, 1987 (n'inglés)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «La cinéaste Alice Guy, près de mille films et cent ans d’oubli» (francés) (12 agostu 2019). Consultáu'l 22 marzu 2024.
  2. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Alice-Guy-Blache. Apaez como: Alice Guy-Blaché. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Andrew Bell. «Encyclopædia Britannica» (inglés británicu). Encyclopædia Britannica. Consultáu'l 18 xineru 2024.
  4. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Alice-Guy-Blache. Apaez como: Alice Guy-Blaché. Afirmao en: Encyclopædia Britannica. Data de consulta: 18 xineru 2024. Autor: Andrew Bell. Editorial: Encyclopædia Britannica. Llingua de la obra o nome: inglés británicu.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. «Alice Ida Antoinette Guy-Blaché (1873-1968) -...» (inglés). Find a Grave. Consultáu'l 22 marzu 2024.
  7. URL de la referencia: https://aliceguyblache.com/chronology.
  8. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  9. Alison McMahan, Alice Guy Blaché, Lost Visionary of the Cinema (New York: Continuum, 2002)
  10. BARCELONA, EL PERIÓDICU / (23 de marzu de 2017) (en castellanu). Alice Guy, la escaecida madre del cine. El Periódico. http://www.elperiodico.com/es/noticias/ocio-y-cultura/alice-guy-primer-directora-historia-cine-5919755. Consultáu'l 9 d'abril de 2017. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Biografía
Artículu de traducción automática a partir de "Alice Guy" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.