William Randolph Hearst

De Wikipedia
William Randolph Hearst
miembru de la Cámara de Representantes de los Estaos Xuníos

4 marzu 1903 - 4 marzu 1907
Distritu: 11.º distrito congresional de Nueva York (es) Traducir
Vida
Nacimientu San Francisco29 d'abril de 1863[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [2]
Muerte Beverly Hills14 d'agostu de 1951[1] (88 años)
Sepultura Cypress Lawn Memorial Park (es) Traducir
Causa de la muerte infartu de miocardiu
Familia
Padre George Hearst
Madre Phoebe Apperson Hearst
Casáu con Millicent Hearst (1903 – 1951)[3]
Pareyes Marion Davies
Fíos/es
Estudios
Estudios Universidá de Harvard
St. Paul's School (en) Traducir
Harvard College (es) Traducir
Llingües falaes inglés[5]
Oficiu políticu, reporteru, editor, socialite, empresariucoleicionista d'arte
Llugares de trabayu Washington DC
Creencies
Partíu políticu Partíu Demócrata
IMDb nm0372558
Cambiar los datos en Wikidata

William Randolph Hearst (29 d'abril de 1863, San Francisco - 14 d'agostu de 1951, Beverly Hills) foi un periodista, editor, publicista, empresariu, inversionista, políticu y magnate de la prensa y los medios estauxunidenses, que remaneció como unu de los más poderosos personaxes de la escena político y empresarial de dichu país.

Hearst consolidó unu de los más grandes imperios empresariales de la historia, llegando a tener na so epítome un total de 28 periódicos de circulación nacional, ente ellos Los Angeles Examiner, The Boston American, The Atlanta Georgian, The Chicago Examiner, The Detroit Times, The Seattle Post-Intelligencer, The Washington Times, The Washington Herald y el so periódicu principal The San Francisco Examiner, amás de diversificase cola posesión d'empreses editoriales, compañíes y emisores de radio, según revistes, tal ye'l casu de Cosmopolitan, Town and Country y Harper's Bazaar, ente munches otres.

Llargamente conocíu por usar los medios como auténticos preseos políticos, amás de ser el más afamáu de los promotores de la prensa mariella, valir de xenerar escándalos y de la manipulación mediática, pa llograr que los sos intereses comerciales y políticos viérense beneficiaos, siendo los casos más resaltantes la so intervención por que la Guerra d'España y Estaos Xuníos socediera y los sos periódicos fueren los que llograren les primicias, según la campaña que realizó en contra de la Revolución Mexicana, primero pa caltener el réxime de Porfirio Díaz y depués el de Victoriano Huerta, ello por cuenta de la inmensa cantidá de propiedaes y faciendes teníes por él en territoriu mexicanu, que se veríen en riesgu cola revolución.

Deseosu de consagrase nel campu políticu, Hearst trató d'algamar dellos cargos públicos, valiéndose de toles ferramientes de les que dispunxo. Tuvo ésitu en ser electu pol Partíu Demócrata, como miembru de la Cámara de Representantes del Congresu de los Estaos Xuníos, pal periodu 1903-1905 y depués consiguió reelixise pal consiguiente periodu de 1905-1907, pero falló darréu nel so intentu de convertise en Alcalde de Nueva York y depués fracasa otra vegada, nesta ocasión na so aspiración a ser gobernador del Estáu de Nueva York. En delantre nun interferiría direutamente na política, anque sí caltendría inxerencia na mesma.

La historia de Hearst, enllena d'ambiciones, estravagancies y aiciones tan despótiques como arbitraries, sería llevada a la gran pantalla por Orson Welles, cola afamada película Citizen Kane, que el mesmu Hearst trató d'evitar que fora llanzada al públicu, lo que causó que la mesma nun llograra llograr un bon desempeñu na taquilla. Sicasí, la película consiguiría ganar un Óscar y a la llarga sería considerada como una de les más estraordinaries obres del séptimu arte.

Biografía[editar | editar la fonte]

Inicio[editar | editar la fonte]

Inspiráu pol trabayu de Joseph Pulitzer, foi inventor de la prensa mariella o sensacionalista, un periodismu qu'entemez titulares incendiarios, alloñaos de la neutralidá y rigor periodístico, con noticies d'interés humanu. L'únicu oxetivu d'esti tipu de periodismu ye vender el mayor númberu d'exemplares posible ensin tener en cuenta la veracidá o oxetividá de lo que se publicar. La so influencia na so dómina foi casi mítica gracies a tener un enorme imperiu periodísticu, formáu a base de talonariu, del que formaben parte los meyores periodistes de la dómina como profesionales de la talla de Jack London.

La guerra de Cuba[editar | editar la fonte]

Hearst ye recordáu particularmente pol incidente de la guerra de Cuba de 1898. Una esguilada creciente de tensión surdió ente España y Estaos Xuníos por causa de la situación de Cuba, colonia perteneciente a España. Esta tensión diplomático foi alimentada por Hearst, según munchos col únicu oxetivu de vender periódicos, magar según la posterior película d'Orson Welles, la guerra facilitó'l naguáu dominiu de la Canal de Panamá, de gran valor estratéxicu.

Cuando, metanes la guerra de Cuba (1898), l'acorazáu d'Estaos Xuníos esplotó nel puertu de L'Habana (Cuba), foi Hearst quién señaló a España como culpable d'un supuestu sabotaxe y encamentó al entós daquella presidente d'Estaos Xuníos William McKinley a empecipiar una guerra contra los españoles, daqué que'l gobiernu nun tenía en mente. La guerra facilitó a Estaos Xuníos el dominiu de la Canal de Panamá y la perda de les últimes colonies españoles d'ultramar.

Llinia periodística[editar | editar la fonte]

Les sos opiniones, manifestaes al traviés de los sos periódicos, fueron revesoses. Foi acusáu de xenófobu, de pronazi y partidariu de la caza de bruxes. Dalgunos, amás, apunten a qu'encamentó al asesinatu de presidentes del gobierno meses primero que fuera asesináu McKinley. Una de les sos máximes más conocíes yera I make news -Faigo noticies-, dando a entender qu'alteriaba la noticia por que fuera más escandalosa.

Impulsu de la historieta[editar | editar la fonte]

Hearst tamién tuvo gran importancia nel desenvolvimientu de la historieta moderna, gracies a la so astucia y visión comercial,[6]que lu condució a arrampuñar al so rival Joseph Pulitzer dalgunos de los sos autores estrella como Richard Felton Outcault o George McManus, amás de dar a conocer a James Swinnerton, Rudolph Dirks o Frederick Burr Opper. Inclusive se-y atribúin decisiones creatives como'l pasu de la macroviñeta a la secuencia d'elles en The Yellow Kid o la idea de desenvolver de The Katzenjammer Kids (1897) a partir de la historieta alemana Max y Moritz de la que yera un gran almirador.[7]Otra de les sos obres favorites yera Krazy Kat, que caltuvo nos sos periódicos mientres 20 años, a pesar de que nunca goció de demasiada aceptación ente'l gran públicu. Cuando nun movimientu contrariu a los anteriores, Dirks treslladóse del Journal al New York World en 1913, Hearst llogró que'l so periódicu caltuviera'l derechu sobre'l títulu de The Katzenjammer Kids tres dictame del Tribunal Federal, escoyendo a H.H. Knerr como continuador de la serie. El magnate tamién impulsó la venta de les primeres escoyetes de tires y en 1914 fundó'l Kings Feature Syndicate, la primer axencia pa la distribución de les mesmes. Pa esti empresariu

Ye'l padre quien merca'l periódicu. Los mozos nunca van ver los tos dibuxos si nun puedes captar la so atención.[8]

Vida privada[editar | editar la fonte]

Otra de les situaciones poles qu'algamó la fama foi pola so afición desatamañada por tener cuantos más oxetos posibles, llegando les sos riqueces a ser portentoses. Adquirió compulsivamente palacios (construyó un castiellu de 240.000 acres, San Simeon, en California) y obres d'arte, munches de les cuales nunca llegaben a salir de los sos envoltorios. Sirva como exemplu la compra del Monesteriu Cisterciense de Santa María en Segovia, qu'unvió piedra a piedra al so país natal. El cayente del so imperiu supunxo la venta de munches de diches pieces; munches d'elles recalaron nel LACMA de Los Angeles. En 2008, esti muséu axuntó parte d'estes obres nuna esposición sobre'l magnate. Otres obres que-y pertenecieron tornaron a Europa; asina, la escultura La Madonna Czernazai pasó al Muséu Lázaro Galdiano de Madrid y la llamada Armadura Avant (l'armadura completa más antigua del mundu, de 1440) caltener en Glasgow (Muséu Kelvingrove).

Hearst ocupó una posición na Cámara de Representantes norteamericana. Conocida ye tamién la so apasionada historia d'amor cola bella actriz Marion Davies, a la que fizo benefactora de los sos caprichos y trató de promocionar nel cine. Ello ye que la lleenda urbana cunta que nuna fiesta privada nel so yate atopó a Marion besándose con Charles Chaplin, disparó-y a este y, por error, mató a Thomas Harper Ince (xusto nel día del so cumpleaños, d'ende la fiesta), despintando l'incidente astutamente ensin que les autoridaes supieren nada del asuntu.

Citizen Kane[editar | editar la fonte]

Tanta fervencia alredor d'esti home que'l so control paecía enchise tenía qu'españar, y Orson Welles, un mozu y prometedor cineasta, tuvo la idea de faer una película sobre esti personaxe basáu nel so mal connotado perfil y opinión pública (en principiu, la idea yera de faelo sobre Howard Hughes, pero Hearst superaba en demasía a Hughes), escribiendo entós el guión en collaboración con Herman J. Mankiewicz.

Ello ye que el guión ye un retruque de la vida de Hearst, apenes disimulada (la pallabra «Rosebud», que sirve de filo conductor de tola narración, ye'l llamatu col que Hearst llamaba a cierta parte íntima de Marion). La película llamóse Citizen Kane y Hearst, sabiendo que yera alrodiu de la so persona, fixo tol esfuerciu posible por torgar que s'estrenara, pero la Gran Depresión afectó seriamente los sos negocios y eso amenorgó en gran midida'l so portentosu poder.

Citizen Kane, estrenada en 1941, ta considerada pola crítica como una de les meyores películes de tolos tiempos, anque más poles sos innovaciones téuniques que pol guión (que, sicasí, recibió l'únicu Óscar de la película). El telefilme RKO 281 describe tola difícil evolución de la película y cómo esta consiguió salir alantre. Gracies a esti filme puede desvelase la naturaleza de la personalidá de Hearst.

Hearst foi'l primeru en demostrar que la prensa podía ser un tarrecible cuartu poder al qu'había que tener en cuenta na política y nos negocios. Amás, la so figura como millonariu comprador compulsivu sirvió d'exemplu (como, por casu, en Ética p'Amador de Fernando Savater) de cómo'l dineru nun apurre la felicidá.[9]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. «LIBRIS» (25 setiembre 2012). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p12425.htm#i124245. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. Gubern, Roman en El llinguaxe de los comics, Barcelona, Ediciones Península, 1972, p. 25.
  7. Gubern,Roman en El llinguaxe de los comics, Barcelona, Ediciones Península, 1972, p. 24.
  8. La frase orixinal apaez na páxina 26 de la monografía El llinguaxe de los comics, yá citada. Esta ye una traducción lliteral.
  9. Merín de Cáceres, José Miguel y Martínez Ruiz, María José, La destrucción del patrimoniu artísticu español. W. R. Hearst "el gran acaparador", Madrid, Cátedra, 2012

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]