Batzarre

De Wikipedia
Batzarre
Presidente Milagros Rubio
Fundación 1987
Sede Pamplona
Estáu  España
Ideoloxía política Marxismu
Comunismu
Socialismu
Ecoloxismu
Antimilitarismu
Navarrismo vasquista
Posición nel espectru Izquierda
Organización de mocedá Batzarre Gazteak
Páxina web www.batzarre.org
Cambiar los datos en Wikidata

Batzarre (del eusquera, Xunta o Asamblea) ye un partíu políticu de Navarra (España), que'l so orixe ta amestáu al de Zutik nel País Vascu. Batzarre creóse como candidatura eleutoral en 1987, arrexuntando a EMK y LKI, y puede considerase socesor de plataformes como la Unión Navarra d'Izquierdes, l'Asociación Navarra de Conceyos d'Izquierdes, l'Asamblea Navarra d'Izquierdes y Auzolan.

Batzarre constituyóse oficialmente como partíu políticu en marzu de 1991. La so presencia ye amenorgada, circunscrita fundamentalmente a les contornes de Pamplona y Tudela. Cuntaba en 2010 con 510 afiliaos,[1] y foi miembru de la coalición Nafarroa Bai hasta que la abandonó en 2011 pa formar con Izquierda Xunida de Navarra la coalición eleutoral Izquierda-Ezkerra.[2]

Historia[editar | editar la fonte]

Batzarre creóse como candidatura eleutoral en 1987 arrexuntando a dos formaciones qu'habíen veníu estableciendo llazos conxuntos d'aición política: Euskadiko Mugimendu Komunista (EMK) y Lliga Komunista Iraultzailea (LKI); primeramente federaes al Movimientu Comunista y a la Lliga Comunista Revolucionaria, respeutivamente. Estes organizaciones —que proveníen de dixebres obreristes» d'ETA: EMK d'ETA Berri y LKI d'ETA-VI— yá intentaren converxer enantes, xunto con LAIA y Nueva Izquierda (dixebra d'EE), en Auzolan, coalición que nun espolletó. Batzarre sofitó a Herri Batasuna en diverses ocasiones (nes eleiciones xenerales de 1989 y nes europees de 1987 y 1989) anque marcando les sos diferencies.

En marzu de 1991 constituyir nun partíu políticu d'ámbitu navarru de forma paralela al procesu que dio llugar a Zutik nel País Vascu y a Izquierda Alternativa nel restu d'España. En 1998 foi unu de los firmantes del Pactu d'Estella, arriendes de lo cual integróse, xunto con otres organizaciones de la izquierda abertzale na plataforma eleutoral Euskal Herritarrok (EH) al traviés del coleutivu Arragoa. Nel 2000, tres la rotura de la tregua, Batzarre abandonó EH al negase la mayoría de la plataforma eleutoral a condergar el primer atentáu d'ETA, ensin participar nel procesu de refundación que daría llugar a Batasuna, calteniendo sicasí l'escañu llográu nel Parllamentu de Navarra nes llistes d'EH.

Dende 2004 hasta 2011 formó parte de la coalición Nafarroa Bai, qu'en 2007 convertir na segunda fuercia político de la Comunidá Foral, xunto colos partíos nacionalistes vascos Aralar, Eusko Alkartasuna (EA) y Partíu Nacionalista Vascu (PNV). En payares de 2010 el 75% de los afiliaos de Batzarre decidió «nun aceptar la Nafarroa Bai alcordada por Aralar, EA y PNV pa les eleiciones de 2011» al entender que nesta formación empezaba a primar el criteriu nacionalista percima de la ideoloxía d'izquierdes. Por esti motivu, tamién alcordaron avanzar escontra un alcuerdu con Izquierda Xunida de Navarra,[3] formación cola que finalmente Batzarre allegó en coalición a les eleiciones al Parllamentu de Navarra de 2011.[4] Esta coalición, denomada Izquierda-Ezkerra, sería reeditada de cara a les eleiciones xenerales d'esi mesmu añu.[5] Pa les eleiciones europees de 2014 anovó la so coalición con Izquierda Xunida (IX),[6] integrándose na candidatura de La Izquierda Plural. Nes eleiciones xenerales de 2016 aprobó allegar na llista eleutoral de Xuníos Podemos xunto con Podemos, IX y Equo.[7]

Ideoloxía[editar | editar la fonte]

Batzarre defínese como un partíu vasquista y republicanu, cercanu al nacionalismu vascu, pero sostién diferencies sustanciales con esta ideoloxía. Asina por casu, al igual que los partíos nacionalistes vascos de Navarra, aspira a crear una comunidá política ente Navarra y la comunidá autónoma del País Vascu y ye partidariu de protexer y promocionar la cultura ya identidá vasca presente en Navarra, respetando la opción llibre de cada ciudadanu.

Sicasí, difier en dellos otros planteamientos al reconocer que'l pueblu vascu forma una comunidá col restu de los pueblos d'España, frutu d'una serie d'acontecimientos históricos considerando que dalgunos d'ellos fueron forzaos y violentos y nun cuntaron col consentimientu de los vascos. Por ello, Batzarre cunta que nun puede aplicase el derechu d'autodeterminación unilateralmente ensin cuntar col restu de los pueblos del Estáu. Amosar en contra del Plan Ibarretxe.

Nel planu sindical los sos miembros simpatizan con ESK y Solidari.[ensin referencies] Antes de la creación d'estos sindicatos, participaben en CCOO al traviés de la corriente Izquierda Sindical.

Evolución eleutoral[editar | editar la fonte]

Eleiciones y fecha
Votos
%
Diputaos
Posición
Observaciones
Eleiciones al Parllamentu de Navarra de 1987 5.880 2,11 0
Eleiciones al Parllamentu de Navarra de 1991 6.543 2,41 0
Eleiciones al Parllamentu de Navarra de 1995 6.509 2,23 0
Eleiciones al Parllamentu de Navarra de 1999 47.271 a 15,96 1 b a Llograos pola candidatura d'Euskal Herritarrok.
b De los 8 totales d'EH, na persona de Milagros Rubio.
Eleiciones al Parllamentu de Navarra de 2003 7.873 2,62 0
Eleiciones al Parllamentu de Navarra de 2007 77.893 c 23,95 1 d c Llograos pola candidatura de Nafarroa Bai.
d De los 12 totales de NaBai, na persona d'Ioseba Eceolaza.
Eleiciones al Parllamentu de Navarra de 2011 18.457 y 5,71 1 f y Llograos pola candidatura d'Izquierda-Ezkerra.
f De los 3 totales d'I-E, na persona de Txema Mauleón.
Eleiciones al Parllamentu de Navarra de 2015 12.482 g 3,69 0 h g Llograos pola candidatura d'Izquierda-Ezkerra.
h De los 2 totales d'I-E.
Eleiciones municipales

Tocantes a les eleiciones municipales, la última vegada que se presentó en solitariu foi en 2003, cuando llogró 8.449 votos (2,8%), y 15 conceyales. En 2007 llogró 10 conceyales en candidatures de Nafarroa Bai y 4 en candidatures populares.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]