Xunión Internacional de Química Pura y Aplicada

De Wikipedia
Xunión Internacional de Química Pura y Aplicada
sociedá científica y editorial
Llocalización
Sede Zúrich
Historia
Fundación1919
Participación empresarial
Filiales
Forma parte de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Xunión Internacional de Química Pura y Aplicada (International Union of Pure and Applied Chemistry), más conocida poles sos sigles n'inglés IUPAC, ye un grupu de trabayu que tien como miembros a les sociedaes nacionales de química. Ye l'autoridá reconocida nel desenvolvimientu d'estándares pa denominación de compuestos químicos, por aciu el so Comité Interdivisional de Nomenclatura y Símbolos (Interdivisional Commitee on Nomenclature and Symbols). Ye miembru del Conseyu Internacional pa la Ciencia (ICSU).

La IUPAC foi fundada a finales de la segunda década del sieglu XX por químicos de la industria y del mundu académicu. Mientres casi ocho décades la Xunión tuvo ésitu creando les comunicaciones mundiales nes ciencies químiques y xuniendo a académicos; tanto a los químicos de la industria como del sector públicu, nun idioma común. La IUPAC reconocióse, mientres enforma tiempu, como la máxima autoridá mundial nes decisiones sobre nomenclatura química, terminoloxía, métodos estandarizados pa la midida, mases atómiques y munchos otros datos evaluaos de fundamental importancia. La Xunión sigue patrocinando xuntes internacionales al máximu nivel que van dende los simposios científicos especializaos a les xuntes con impautu social de la CHEMRAWN. Mientres la Guerra Fría, la IUPAC aportó a un importante preséu pa caltener el diálogu científicu téunicu ente científicos de distintes nacionalidaes a lo llargo del mundu.

Divisiones de la IUPAC[editar | editar la fonte]

  1. Biofísica
  2. Fisicoquímica

Historia[editar | editar la fonte]

La IUPAC foi fundada en 1919 por químicos tantu de sectores de la industria como de les universidaes que reconocieron la necesidá d'establecer estándares globales na simboloxía y protocolos operacionales de la química. La normalización de mases, midíes, nomes y símbolos ye esencial pal ésitu continuu de la empresa científica y pal desenvolvimientu y crecedera del comerciu internacional.

Esti deséu ente químicos por collaborar nestos menesteres facilitó'l trabayu internacional, pero una de les carauterístiques iniciales de la Xunión foi la fragmentación de la comunidá. Inclusive antes de la creación de la IUPAC un grupu de la so predecesora, l'Asociación Internacional de Sociedaes Químiques (IACS), axuntárase en París en 1911 y estableciera un abanicu de propuestes pal trabayu que la nueva Asociación tenía de dirixir. Estos incluyeron les siguientes directrices:

Anque l'añu 1911 pueda paecer una fecha temprana, en realidá, el primer impulsu internacional pa entamar la nomenclatura química de los compuestos orgánicos (la nomenclatura de Xinebra de 1892) naz a partir d'una serie de xuntes internacionales, la primera de les cualos foi entamada por Friedrich August Kekulé en 1860.

Les normes[editar | editar la fonte]

La IUPAC ye bien conocida por publicar los datos definitivos y más recién relativos a mases atómiques que son ciertes y bayures isotópiques. Tamién publica una amplia variedá d'otros datos de gran valor pa químicos ya inxenieros del sector. Por casu:

  • Les tables [termodinámica] internacionales del estáu fluyíu del mundu. Un volume recién nesta directriz apurre los datos sobre'l metanol. Esta forma d'actuar ye bien apoderada nun momentu nel que los usos d'esta sustancia tán estendiéndose con rapidez, como resultáu de la llexislación medioambiental vixente que fomenta l'usu de combustibles más llimpios.
  • La escoyeta de datos de solubilidá. Yá se publicaron más de 70 volumes de datos nesti campu.
  • Entalpíes de vaporización de compuestos orgánicos.
  • Materiales de referencia encamentaos pal llogru de propiedaes físicoquímicas específiques.
  • Evaluación de los datos cinéticu y fotoquímicu pa la so aplicación en química atmosférica.

La IUPAC ta llargamente arreyada nel establecimientu de protocolos pa los procedimientos analíticos y clínicos, les normes qu'afiten la calidá y el diseñu de los llaboratorios d'investigación. Dellos exemplos son:

  • El protocolu pa llaboratorios analíticos con certificación ISO 9000.
  • La estandarización en determinaciones d'ensayos inmunolóxicos.
  • Los métodos estándar pa la determinación de traces d'elementos nos fluyíos corporales.
  • JCAMP-DX, un formatu estándar d'intercambiu d'archivos d'ordenador que son específicos pa espectros.
  • Termodinámica esperimental: la midida de les propiedaes de tresporte de fluyíos; calorimetría de disoluciones.

Mediu ambiente[editar | editar la fonte]

Los diversos Comités y Comisiones de la IUPAC entamaron una serie estensa de proyeutos medioambientales. Dellos exemplos son:

  • La química analítica medioambiental.
  • Les partícules medioambientales.
  • Reciclaxe de polímeros.
  • La determinación de traces d'elementos nel ambiente.
  • Datos cinéticos de gases pa la química atmosférica.
  • El glosariu de términos químicos atmosféricos.
  • Llendes de residuos de pesticidas n'agua.[2]

Congresos patrocinaos pola IUPAC[editar | editar la fonte]

20 congresu de la IUPAC en Moscú, 1965, nun sellu postal de la XRSS del mesmu añu

La IUPAC entama congresos biañales. La historia de los Congresos patrocinaos pola IUPAC y el so predecesor IACS remontar a 1894 (con interrupciones llargues consecuencia de los dos Guerres Mundiales).

Cada añu la IUPAC patrocina un gran númberu de simposios entamaos independientemente que cubren una amplia gama de temes especializaes en química. El patrociniu per parte de la IUPAC atestigua sobre la calidá del programa científicu ya indica el convencimientu de los países organizadores de que científicos de tolos países pueden participar.

La IUPAC patrocina de cutio una serie de conferencies en Investigación de Química Aplicada a les Necesidaes del Mundu (CHEMRAWN). Estes xuntes enfoquen sobre les temes químiques que tienen impautu sociopolítico a nivel mundial, como la disponibilidad de materies primes, la química de los alimentos, y materies medioambientales.

Comités permanentes[editar | editar la fonte]

Comités permanentes encargaos d'asesorar al presidente y al comité executivu. va coordinase'l trabayu de la Xunión en diverses árees de la química.

El futuru de la IUPAC[editar | editar la fonte]

La química surdió y desenvolvióse históricamente como un campu científico interdisciplinar, con una definición amplia de les sos llendes. Parafrasiando la definición de Linus Pauling d'enllaz químicu: «cualquier cosa sirve a un químicu a la de definir cómo ye un enllaz». La química puede definise como una disciplina que toma toles árees que son d'interés a químicos y onde la ciencia molecular fai contribuciones significatives. El ricu y diversu mundu de la química moderna toma llogros intelectuales notables, creatividá científica y orixinalidá y xeneración de nueva conocencia.

La IUPAC sirve al esfuerciu científicu internacional na doble función d'una ciencia básica y un oxetivu, contribuyir a la Xunión. La Xunión atopar nuna situación única p'apigurar los distintos aspeutos interdisciplinares de la química, fortaleciendo esti campu del saber a nivel internacional y esforciándose pa consiguir altos niveles d'excelencia y relevancia nel campu académico y l'investigación industrial y promocionando el serviciu de la química a la sociedá.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]