Xeografía de Zambia

Coordenaes: 15°S 30°E / 15°S 30°E / -15; 30
De Wikipedia
Xeografía de Zambia
Coordenaes 15°S 30°E / 15°S 30°E / -15; 30
 
[editar datos en Wikidata]
Mapa de Zambia

Zambia ye un país del sur d'África ensin fronteres marítimes. La so estensión total ye de 752.614 quilómetros cuadraos (puestu 39º), de los cualos 11.890 son d'agua (1,6%), ente los que destaquen les Catarata Victoria, el llagu Moero y el ríu Zambeze.

Xeografía política[editar | editar la fonte]

Les fronteres del país miden un total de 5.664 quilómetros: 1.110 con Angola, 930 con Congo, 837 con Malaui, 419 con Mozambique, 233 con Namibia, 338 con Tanzania y 797 con Zimbabue. La frontera con Botsuana dar nuna zona de confluencia con Zambia, Angola, Namibia y Angola, y supón tan solo un puntu nel planu.

El territoriu entámase políticamente en 9 provincies y 72 distritos.

Xeografía física[editar | editar la fonte]

Clima[editar | editar la fonte]

Zambia esfruta d'un clima tropical, que les sos carauterístiques modificar cola altitú del territoriu, tendiendo a climes subtropicales. Na clasificación climática de Köppen el país apaez estremáu ente monzónicu y sabana, con delles árees semiáridas nel suroeste.

Hai dos estaciones principales:

  • La estación de les agües va de payares a abril y correspuéndese al branu.
  • La estación seca entiende los meses ente mayu y ochobre y correspuéndese al iviernu. De la mesma subdivídese n'estación seca templada (mayu-agostu) y estación seca templada (setiembre-ochobre).

Polo xeneral Zambia esperimenta un bon ratio d'agües, algamó mínimos de 500 mm y máximos de 1.400 mm. Onde más llueve ye na zona noroeste del país (1.400 mm de media) y na parte norte (1.200 mm de media); escontra'l sur, otra manera, l'agua arralez (700 mm de media), sobremanera nes depresiones de los cursos medios nos ríos Luangwa y Zambezi (500 mm de media).

El territoriu de Zambia tien poques diferencies de llatitú y casi tol so territoriu asitiar ente los 1.000 y los 1.300 metros d'altor. Por esto les temperatures son aproximao les mesmes en tol país. Escontra'l sur, sicasí, el calor aumenta, pudiendo algamar los 40 °C, y n'ambientes húmedos.

  • Xunu (estación seca templada): mínimos de 6-12 °C y máximos de 21-26 °C.
  • Ochobre (estación seca templada): mínimos de 17-22 °C y máximos de 28-35 °C.
  • Febreru (estación lluviosa): mínimos de 14-19 °C y máximos de 25-30 °C.

Topografía[editar | editar la fonte]

Mapa físicu de Zambia

El territoriu de Zambia formar una llanura asitiada ente los 1000 y los 1300 metros d'altitú, chiscada per delles llombes y montes. El puntu más baxu ye la depresión del ríu Zambeze, con una cota mínima de 329 metros, ente que'l puntu más altu ye unu de los picos (carente de nome oficial) de los Montes Mafinga, con 2.301 metros

Al nordeste ta la pandu Nyika, qu'escurre na so mayor parte pel país vecín de Malaui.

Hidrografía[editar | editar la fonte]

El ríu más importante de Zambia ye'l Zambeze, que ta arrodiáu en delles zones por banzaos y güelgues, y abastez a muncha de la población del país. El llagu más grande ye'l llagu Moero; Zambia ta llena de pequeños llagos y llagunes que s'esvalixen pel territoriu y son permanentes mientres tol añu, sacante los del suroeste, onde les depresiones inundables y los calces, por cuenta de les cercaníes del desiertu de Kalahari, nun lleven agua tol añu.

El país tuvo tradicionalmente influyíu pola necesidá de l'agua, de cuenta que munches de les tribus son nómades.

Ecorrexones[editar | editar la fonte]

En Zambia esisten 9 ecorrexones. La paraxa ta apoderáu pola sabana y les praderíes, con cierta presencia de los montes y de rexones semiáridas cercanes al ermu de Kalahari.

Recursos naturales[editar | editar la fonte]

El país ye ricu nos siguientes recursos:

Usu del suelu[editar | editar la fonte]

La tabla representa los porcentaxes d'usu analizaos en 2011. Nel añu 2005 la regación utilizar en 1559 km².

Usu del suelu
Usu Porcentaxe d'área

4.52

Cultivos permanentes 0.05
Otros 95.44

Mediu ambiente[editar | editar la fonte]

Zambia ta azotada por fuertes nubes tropicales ente payares y abril.

Los mayores problemes medioambientales del país deriven de la contaminación atmosférica, que provoca l'agua acedo nes zones mineres y de refinería de mineral; la contaminación química de l'agua, qu'afecta a les poblaciones de rinocerontes, elefantes, antílopes y felinos; la deforestación, la erosión del suelu, la desertización y el mal tratamiendo de les agües, lo cual repercute na salú humana.

Zambia ye miembru de les siguientes asociaciones y/o adoptó les siguientes midíes internacionales:

15°S 30°E / 15°S 30°E / -15; 30{{#coordinates:}}: nun pue haber más d'una etiqueta primaria por páxina

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]