TomTom

De Wikipedia
TomTom
negociu y empresa
Llocalización
Sede Ámsterdam
Direición Países Baxos
Forma xurídica naamloze vennootschap (es) Traducir
Historia
Fundación1991
Fundador Harold Goddijn
Corinne Vigreux
Peter-Frans Pauwels
Pieter Geelen
Organigrama
Direutor executivu Harold Goddijn
Sector
Industria electrónica de consumo (es) Traducir
Productos destacaos receptor GPS (es) Traducir
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Forma parte de
Datos económicos
Emplegaos 4500 (2019)
Ingresos totales 701 000 000 $ (2019)
Beneficiu netu 45 000 000 $ (2018)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

TomTom (Euronext: TOM2), compañía de los Países Baxos, ye un fabricante de sistemes de navegación para automóviles, motocicletes, PDA's y teléfonos móviles. Ye'l principal fabricante de sistemes de navegación n'Europa[ensin referencies], con oficines n'Ámsterdam, Londres, Taipéi, Shanghai, Eindhoven, Estocolmu, Edimburgu, Madrid, Lisboa, Sydney, Berlín, Leipzig, Múnich, Milán, Istambul y París.

Historia[editar | editar la fonte]

En 1991, Peter-Frans Pauwels y Pieter Geelen, acabante graduar na Universidá d'Ámsterdam, empezaron na compañía Palmtop pa desenvolver aplicaciones pa la primer xeneración d'ordenadores de mano. Nesi momentu, la mayoría de les aplicaciones taben empobinaes a los negocios, pero col ésitu de les series Psion, empezaba a tar claro que la xente tamién precisaba organizadores personales. La empresa empecipió'l desenvolvimientu comercial d'aplicaciones, incluyendo dellos diccionarios, productos de finances personales, xuegos y planificadores de rutes.

Estes aplicaciones consiguieron ventes a nivel mundial que dexaron incorporar al equipu a Corinne Vigreux en 1994. El mercáu de dispositivos de mano espandióse rápido, especialmente dempués del ésitu del Palm Pilot en 1996, y la crecedera de la primer xeneración de los dispositivos basaos nel Sistema Operativu de Microsoft. Palmtop desenvolvía aplicaciones pa toos esos dispositivos.

En 2001, Harold Goddijn, ex-CEO de Psion, convertir nel cuartu sociu, y camudó el nome de la compañía a TomTom. TomTom llanzó'l primer sistema móvil pa navegación en coche, TomTom Navigator.

TomTom Navigator 2 llegó al mercáu na primavera de 2003. TomTom persuadió a Mark Gretton, ex-CTO de Psion pa liderar un equipu de hardware, col fin de desenvolver tou un nuevu productu de navegación. Alexander Ribbink, ex-vicepresidente de Mars Incorporated, llegó a TomTom en payares de 2003 pa dirixir la mercadotecnia de la creciente gama de productos. TomTom GO, un sistema de navegación independiente pa coches, apaeció na primavera de 2004. Na seronda, la compañía anunció TomTom Mobile, una nueva solución de navegación que dexaba executar un sistema de navegación de coche nun teléfonu intelixente.

TomTom fíxose pública'l 27 de mayu de 2005. Ta incluyida en Euronext Ámsterdam sol símbolu TOM2. La compañía creció aproximao 125 millones d'euros hasta la so primer Ufierta Pública de Valores. TomTom entró nel Índiz AEX el 2 de marzu de 2006.

En 2009 TomTom foi reconocida como una de les marques más prestixoses del mercáu español, al ser incluyida nel llistáu de Superbrands(organización independiente y referente de la construcción de marca), na publicación d'un estudiu sobre'l mercáu español.

Finxos destacaos[editar | editar la fonte]

  • 1991 - TomTom naz n'Ámsterdam por iniciativa de Pieter Geelen, Peter-Frans Pauwels y Corinne Vigreux.
  • 1998 - Siete años dempués llogra convertise en líder en software para PDAs.
  • 2001 - Cola llegada de Harold Goddijn a la presidencia, TomTom xira escontra la especialización en sistemes de navegación pa vehículos.
  • 2002 - Apaez el primer productu de navegación pa PDAs, el TomTom Navigator.
  • 2003 - Apaición de TomTom Navigator 2 y empiezu del desenvolvimientu d'un productu de navegación tou n'unu.
  • 2004 - Sale al mercáu'l TomTom GO, primer dispositivu de navegación portátil y productu emblemáticu de la compañía.
  • 2005 - Llanzamientu de TomTom RIDER, primer solución de navegación pa motocicletes y scooters. Alquisición de Datafactory AG.
  • 2006 - TomTom facer con Applied Generics Limited.
  • 2007 - Crean la unidá de negociu AUTO con 90 inxenieros de automoción. Incorporar a los productos la reconocencia de voz.
  • 2008 - TomTom completa l'alquisición de Tele Atles, unu de los principales provisores de mapes dixitales.

Productos y servicios[editar | editar la fonte]

Teunoloxía[editar | editar la fonte]

  • Teunoloxía IQ Routes: calcula la ruta más rápida a cualquier hora del día, basándose na esperiencia de conducción de millones d'usuarios de TomTom. Dexa predicir de la duración de les rutes y les estimaciones de retrasos. Los cálculos del dispositivu tienen en cuenta los factores que pueden enllargar el viaxe en función de datos oxetivos, resultantes d'años d'arrexuntar midíes anónimes medies de la velocidá nes distintes víes.
  • TomTom Map Share: fai posible beneficiase de los miles de correiciones gratuites que la comunidá d'usuarios de TomTom efectúa a diariu al traviés de la web.
  • EasyPort: sistema de suxeción ultracompacto pa dispositivos portátiles, incluyida nes games START, GO, ONE y XL. El soporte dexa'l pliegu del dispositivu sobre la parte trasera, de cuenta que'l conxuntu resulta lo suficientemente pequeñu como pa caber en cualquier bolsu, bolsu o guantera cuando nun se ta utilizando.
  • Teunoloxía Open LR: Teunoloxía de geoposicionamiento dinámicu como estándar abiertu pa la industria de la navegación, mapes y ITS. Diseñada pa los sistemes d'información de tráficu y guíes de rutes dinámiques. Puede ser fácilmente afecha a los requisitos de los integradores de sistema y la comunidá téunica puede contribuyir a ameyorala coles sos idees.
  • HD Traffic: Serviciu de TomTom basáu en midíes anónimes de teléfonos móviles en movimientu, que nuna proporción notable tán n'automóviles. L'analís d'estos datos facilita información de les carreteres principal y secundariu. El serviciu HD Traffic optimizar cola información que los usuarios de TomTom comparten anónimamente col restu, lo qu'apurre información más fiable y pa territorios más estensos.

Divisiones[editar | editar la fonte]

TomTom basa la so actividá en cuatro llinies de negociu: PND (Dispositivos de navegación portátil de consumu), WORK (xestión de flotes de vehículos), Automotive (Área de automoción de creación de productos pa la industria de fabricantes d'automóviles) y Tele Atles (compañía de suministros y creación de mapes dixitales).

TomTom Work: xestión de flotes de vehículos[editar | editar la fonte]

TomTom WORK Active ta formáu por trés componentes:

  • TomTom GO 7000: la navegación pa conductores profesionales que dexa caltener la conexón cola oficina.
  • TomTom LINK 300: una pequeña caxa negra instalada nel vehículu que sirve como un HUB permanente pa la oficina.
  • TomTom WEBFLEET: dexa la coordinación de movimientos dende la oficina según el control de los vehículos comerciales de manera online, la realización d'informes, y l'unviada y recibu de mensaxes. Disponible les 24 hores del día dende cualesquier PC con accesu a Internet.

TomTom WORK Compact ta formáu por dos componentes:

  • TomTom GO 9000: integra la manera GSM/GPRS. Dexa la unviada de mensaxes de dos maneres distintes según la tresmisión d'información de la posición dende'l TomTom GO 9000 al TomTom WEBFLEET.
  • TomTom WEBFLEET: dexa la coordinación de movimientos dende la oficina según el control de los vehículos comerciales de manera online, la realización d'informes, y l'unviada y recibu de mensaxes. Disponible les 24 hores del día dende cualesquier PC con accesu a Internet.

Tele Atles[editar | editar la fonte]

Tele Atles ye una compañía especializada n'aprovir mapes dixitales y conteníu dinámico. La información constitúi la base d'una amplia gama de sistemes de navegación particulares nes aplicaciones pa móvil y Internet que dexen a los usuarios atopar les persones, llugares, productos y servicios que precisen, tean onde tean. La compañía trabaya amás con Business Partners los cualos confíen la so base de datos de mapes dixitales pal desenvolvimientu d'aplicaciones crítiques como emerxencies, negocios, flota, según servicios ya infraestructures.

Automoción: creación de productos pa la industria de fabricantes d'automóviles[editar | editar la fonte]

a.BU Automotive busca la integración de la teunoloxía nel salpicadero gracies a la esperiencia en automoción. N'ochobre del 2007, anuncióse la disponibilidad del primer dispositivu de navegación integráu nes radios de los coches Toyota. Na actualidá siguen espandiendo'l so mercáu de navegación integráu per tol mundu.

b.Los principales modelos disponibles n'España son Blue&me y Carminat según los modelos integraos y semi-integraos. Les marques coles que trabaya anguaño TomTom son: FIAT, SEAT, RENAULT y FORD.

TomTom PND[editar | editar la fonte]

Ye'l principal focu de negociu de TomTom, estremar en delles árees:

a. MÓVIL Y PDA:

- TomTom app pa iPhone y iPod touch: teunoloxía de navegación paso a pasu diseñada n'esclusiva pal iPhone o iPod Touch. L'aplicación ufierta les mesmes carauterístiques de TomTom, incluyendo la teunoloxía IQ Routes™ y l'indicación de carriles en carretera.

La versión 1.3 de l'aplicación inclúi funciones como:

  • Busca local por aciu Google
  • Zoom táctil
  • Manera día/noche automáticu que calcula cuándo sale y ponse el sol p'afaer el rellumu de la pantalla Regulador de música que baxa'l volume de la música cuando llega una instrucción y amontar dempués de recibíu'l comandu
  • “Añadir al mio TomTom” que dexa guardar allugamientos dende otres aplicaciones del iPhone

- TomTom Car Kit pa iPod Touch: inclúi suxeción segura, receptor GPS integráu , instrucciones per voz alta y clara, salida d'audiu pa reproducir música, xiru pa un allugamientu óptima, y dexa la carga del iPod touch nel coche.

- TomTom Car Kit pa iPhone pa instalación nel coche: inclúi suxeción segura, receptor GPS integráu, instrucciones per voz alta y clara, llamaes manes llibres, salida d'audiu pa reproducir música, xiru pa un allugamientu óptima, y dexa la carga del iPhone nel coche.

- TomTom Car Kit pa iPhone: inclúi suxeción segura, receición GPS, instrucciones per voz alta y clara, llamaes manes llibres, carga'l iPhone nel coche, xiru pa un allugamientu óptima y salida d'audiu pa reproducir música.

- NAVIGATOR 7 pa teléfonos intelixentes con Windows – Mapes y software en tarxetes micro-SD: navegación nel teléfonu móvil. Inclúi mapa d'Europa Occidental.

b. MOTOS: - TomTom RIDER Europe 2nd Edition: Inclúi: pantalla táctil de 3,5 pulgaes, puede usase con guantes, teunoloxía Map Share™ (actualizaciones diaries de mapes), garantía d'actualización de mapa d'Europa Occidental, montadura RAM y conexón de cascu Cardo®.

- TomTom Urban Rider: Inclúi menú simplificáu, pantalla compatible con guantes, indicación avanzada de carriles, IQ Routes™, Map Share™.

- TomTom Rider Pro: Incorpora un auricular Bluetooth® pa llograr instrucciones de voz altes y clares y atender llamaes telefóniques mientres conducen.

- TomTom RIDER 3 Edition: Inclúi: pantalla táctil de 3,5 pulgaes (9cm) 320x240, puede usase con guantes, menú más intuitivu (el menú principal inclúi namái dos botones), indicación de carriles en carretera y IQ Routes (calcula les rutes dependiendo del momentu del día)

c. PND P'AUTOMÓVIL: ta compuestu por trés games:

- Gama GO: inclúi Guía Repsol, TomTom IQ Routes™, mapes d'Europa, EE. XX. y Canadá, Teunoloxía [TomTomMap Share™, llamaes manes llibres, instrucciones y control per voz, teunoloxía avanzada d'allugamientu y alertes de radares fixos.

TomTom GO 550: mapes España, Portugal y Andorra

TomTom GO 750: mapes EU 45

TomTom GO 950: mapes EU, EUA, Canadá

TomTom Go Live 1000: primer dispositivu de navegación de TomTom qu'apurre servicios en tiempu real. Carauterístiques:

  • Procesador ARM 11 de 500 Mhz
  • Interfaz basada en Webkit
  • Pantalla táctil
  • TomTom HD Traffic™, alerta sobre radares móviles y busca llocal en 16 países
  • Conectividad en tiempu real en 33 países europeos
  • Integración con aplicaciones de terceros
  • Descarga de conteníos y aplicaciones al traviés de cable o de forma inalámbrica

- Gama media IQR (ONE, XL Y XXL): inclúin Teunoloxía IQ Routes (Rutes intelixentes), Indicación de carriles en carretera, Garantía de mapa más actualizáu, Mapes d'Europa Occidental y central (42 países), Teunoloxía TomTom Map Share™, Soporte EasyPort, y Alertes de radares fixos

TomTom XXL IQ Routes™ Europa (Pantalla panorámica XXL de 5”).

TomTom XL IQ Routes Europa 42 y Iberia (Pantalla panorámica XL de 4,3”).

TomTom ONE IQ Routes Europa 42 y Iberia (Pantalla de 3.5”).

- Gama inicial START: inclúin Menú simplificáu, Teunoloxía IQ Routes (Rutes intelixentes), Mapa d'Europa (42 países), Garantía de mapa actualizáu, Teunoloxía TomTom Map Share™, Fundes y carcases de colores a xuegu (opcionales), y Soporte EasyPort

TomTom Start Europe – Blanco 7 Negru y Iberia (negru)

Puntos d'interés[editar | editar la fonte]

Los productos de TomTom dexen faer usu de los más conocíos como "PDIs" (Puntos d'interés) o "POIs" (poles sos sigles n'inglés). Ye posible añader una posición nel mapa, y da-y un nome y categoría, pa darréu aportar a ella (y usala como destín, por casu). Ye posible asignar una imaxe (iconu) a la categoría, que se va amosar nel mapa. Los PDIs pueden ser configuraos por que se avise, por aciu un soníu y l'iconu en pantalla, al conductor de la so presencia. Esto fizo que miles d'usuarios faigan usu d'esti sistema como "avisador de radares" nes carreteres. Esisten diverses webs y foros que faciliten, llistes pa ser incluyíes na tarxeta de memoria del nuesu TomTom/PDA/Teléfonu, una serie de ficheros, categorizados y actualizaos cola llista de radares de la xeografía española. Tamién esisten pa otros países. La gama GO de TomTom inclúi los puntos d'interés de la Guía Repsol. Esto camudó colos dispositivos "LIVE" yá que d'equí p'arriba los PDIs van ser namái los accesibles dende'l software Tom Tom Home.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]