Repsol

De Wikipedia
Repsol
Repsol S.A. (es)
empresa petrolera (es) Traducir, Cadena de gasolineras (es) Traducir y empresa de capital abiertu
Llocalización
Sede Campus Repsol (es) Traducir
Direición España
Forma xurídica sociedad anónima
Historia
Fundación1986
Sector
Industria industria petrolera (es) Traducir
Productos destacaos petroleu
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Datos económicos
Parte de Bolsa de Madrid REP (dende 19 abril 1999)
Emplegaos 24 289 (2014)
27 111 (2015)
25 288 (2018)
25 288 (2019)
24 125 (2020)
24 134 (2021)
23 810 (2022)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Repsol ye una multinacional enerxética y petroquímica española, con sede social en Madrid, que foi fundada n'ochobre de 1987.[1] Nel so orixe tuvo conformada pola agrupación d'una serie de compañíes, primeramente pertenecientes al Institutu Nacional d'Hidrocarburos (INH), con actividaes na esploración, producción, tresporte y refinamientu de petroleu y gas. Amás produz, distribúi y comercializa derivaos del petroleu, productos petroquímicos y gas llicuao y viende gas natural.

Ye la tercer empresa qu'emite más tonelaes de CO₂ equivalente n'España.[2]

Árees del grupu[editar | editar la fonte]

El grupu Repsol opera principalmente nes árees de:

Historia[editar | editar la fonte]

Logo de Repsol nuna gasolinera.

Empreses fundadores[editar | editar la fonte]

Campsa y Encaso[editar | editar la fonte]

CAMPSA (Compañía Arrendataria del Monopoliu de Petroleos S.A) naz nos últimos años del Direutoriu Civil, presidíu por Miguel Primo de Rivera, el 17 d'ochobre de 1927. Tenía como oxetivu alministrar la concesión del monopoliu estatal de petroleos. La nueva empresa tendría una participación estatal y otra privada.

La creación de CAMPSA influyó positivamente nel progresu industrial español y na industria refinador y petroquímica.

El 30 de setiembre de 1941 el gobiernu crea'l Institutu Nacional d'Industria (INI) pa promover un impulsu de la industria nacional. CAMPSA empecipia un sondéu en Tudanca (Cantabria), que marca un principiu na industria petrolero de la península Ibérica.

En 1942 les funciones del monopoliu pasen a manes del INI, que va controlar les participaciones estatales nes empreses dedicaes a los hidrocarburos.

El 24 de payares d'esi mesmu añu naz ENCASO (Empresa Nacional Calvo Sotelo), constituyida como S.A., qu'empieza les actividaes en Puertollano y Llevante, empecipiándose la construcción de la refinería de Cartaxena.

En 1944 constrúyese'l primer Centru d'Investigación en Madrid, acomuñáu a ENCASO, p'afitar la industria por aciu la investigación teunolóxica y la non dependencia del esterior en materia de suministros y teunoloxía. El Centru esperimentó delles ampliaciones y foi forníu acordies cola teunoloxía d'aquellos tiempos. Asina mesmu, diose pasu a la construcción d'una nueva estación d'ensayu pa llubricantes, carburantes y otros derivaos del petroleu xunto a una refinería esperimental pa introducise nel campu de la petroquímica.

El Monopoliu de Petroleu reorganizó'l 17 de xunetu de 1947, tres 20 años d'esistencia. Acabar col antiguu arrendamientu pa sustituyilo por un réxime que reforzaba la intervención del Estáu na compañía. La nueva llei recuperaba la capacidá del Estáu d'otorgar concesiones pa les actividaes rellacionaes colos hidrocarburos, sacante lo que tenía que ver con distribución y comercialización de los mesmos, que quedaba so competencia de CAMPSA.

En mayu de 1964 CAMPSA empecipia un sondéu en collaboración coles estauxunidenses Chevron y Texaco, y el 2 de xunu afaya'l primer xacimientu español en La Lora, Burgos, que produciría alredor de 85 barriles al día. La noticia tuvo una gran repercusión mediática auspiciada pol réxime franquista pero apenes tuvo repercusión na economía d'esa contorna burgalesa. Esti estáu práuticamente abandonáu a la so suerte hasta los años 2010, nos que s'evalúa una nueva actividá na zona per mediu de la revesosa téunica del fracking per parte de la canadiense BNK.[3]

Vista actual de la Refinería de Puertollano.

Per otru llau, ENCASO inaugura en 1966 la refinería de Puertollano, na provincia de Ciudá Real, la primera asitiada nel interior d'España, con una superficie de más de 320 hectárees y coneutada por aciu un oleoductu al terminal marítimu de Málaga.

Repesa[editar | editar la fonte]

En 1948 constitúyese la sociedá REPESA (Refinería de Petroleos d'Escombreres S.A.), surdida de la refinería de Cartaxena, nel valle d'Escombreres. La so inauguración tendría llugar en 1951 y l'instalación cuntaba con una planta de producción de llubrificantes y asfaltos, una planta de cogeneración, instalaciones nel puertu d'Escombreres y un centru d'investigación.

Maqueta de la refinería de Tarragona, construyida en 1971.

En 1968 entra en funcionamientu la refinería de Tarragona, propiedá d'Asfaltos Españoles (ASESA), con 340 hectárees de superficie. Esta instalación yera una planta petroquímica básica totalmente integrada, anque tamién tenía otres funciones.

En 1971, pol Decretu nᵘ1087, encamentar al INI la creación d'una refinería de crudos de petroleu en Tarragona. Créase la Empresa Nacional de Petroleos de Tarragona (ENTASA) p'alministrar esta planta, que surde de l'anterior instalación y que sería inaugurada en 1976 pol rei Xuan Carlos I.[4]

Hispanoil[editar | editar la fonte]

La Sociedá Hispánica de Petroleos S.A. (Hispanoil) constituyóse'l 5 de mayu de 1965 col fin de promover la esplotación de recursos petrolíferos n'otros países. Hispanoil empezó la so andadura con una prospección na cuenca del Sirte, nel desiertu libiu, xunto coles compañíes Aquitine y Murphy, topando los xacimientos de Magid y Mansour.

Hispanoil pasa ser de titularidá estatal al vender CEPSA, el Grupu Fierro y Petroliber les sos participaciones al Gobiernu d'España, que pasen a manes del INI. El 28 de payares de 1974 fúndense REPESA (Refinería de Petroleos d'Escombreres S.A), ENCASO (Empresa Nacional Calvo Sotelo) y ENTASA (Empresa Nacional de Petroleos de Tarragona), creando ENPETROL (Empresa Nacional de Petroleos), de la que l'estáu ye propietariu nun 71,7%. Nesti mesmu añu España incorporar a l'Axencia Internacional de la Enerxía.

Petronor[editar | editar la fonte]

Petroleos del Norte (Petronor) empieza les sos andadures construyendo una refinería en Muskiz, Vizcaya. Ganó'l concursu públicu y les obres de construcción remataron en 1968. La sociedá taba participada por:

Nome de la compañía y oríxenes[editar | editar la fonte]

Maqueta d'un petroleru utilizáu por Repsol, llamáu Castillo de Montearagón.

En 1968 apaez per primer vegada'l logotipu de Repsol, como marca de productu de REPESA, concretamente referida a aceite de motor.[5] El so nome deriva del de la empresa fundadora REPESA (Refinería de Petroleos d'Escombreres), pola so notoriedá y bona pronunciación en distintes idiomes. En 1991, l'Institutu Nacional d'Hidrocarburos (INH), ante la inminente desapaición del monopoliu estatal de petroleos, afitóse l'oxetivu de crear una empresa de capital mistu públicu-priváu, qu'esplotara los activos petroleros del Estáu. A la de busca-y nome realizó una encuesta a nivel de cai y los dos úniques pallabres que la xente reconoció y acomuñó col mundu del petroleu fueron CAMPSA (distintivu del antiguu monopoliu) y Repsol, de cuenta que s'escoyó esta postrera pa dar nome a la nueva sociedá.

{{cita buscóse un nome curtiu, redondu, sonoru y pegadizu. Como tantos términos del idioma que funden el so raigañu nel llatín, equí utilizáronse les primeres lletres d'una pequeña empresa de llubrificantes (Repesa), y completóse el términu col astru qu'identifica a España nes cultures del norte. Repsol ye unu de los pocos nomes d'empreses que nun obedez a unes sigles o a esa obsesión castiza por xuntar les lletres d'horrorosos apellíos. Y esi foi'l primer aciertu|El Mundo, 13 d'abril de 1979}}

Cronoloxía[editar | editar la fonte]

Antigües oficines de Repsol en Madrid.
  • 1948 constitución de la sociedá REPESA (Refinería de Petroleos d'Escombreres) creada pa la instalación d'una refinería nel Valle d'Escombreres, Cartaxena (España).
  • 1981 Creación del Institutu Nacional d'Hidrocarburos (INH). El INH foi un organismu públicu creáu col enfotu de integrar les distintes compañíes qu'operaben nos sectores del petroleu y del gas nes que l'estáu español tenía una participación mayoritaria o yera l'únicu propietariu.
  • 1987 Creación del grupu Repsol. El so accionista únicu ye'l INH. Repsol apigura les compañíes nes que l'Estáu Español tenía una participación mayoritaria, nes árees d'esploración y producción (antigua Hispanoil) y producción, refino (antigua Enpetrol), química y gas natural llicuao (GNL), butanu (antigua Butanu S.A.), CAMPSA y Petronor. Repsol Química (Alcudia), de primeres una filial de Repsol Petroleu, va ser dempués una filial más.
  • 1989 L'Estáu (INH) empecipia la privatización de Repsol. OPV del 26% del Capital de Repsol. Les aiciones de Repsol, S.A. pasaron a cotizase nes bolses d'España y na de Nueva York.
  • 1991 Créase la compañía Gas Natural.
  • 1997 L'Estáu remata'l procesu de privatización de Repsol. OPV del 10% de capital de Repsol.
  • 1997 Compra'l paquete accionario de la empresa arxentina Astra, fundada en 1912 y perteneciente a la familia Grunensein.
  • 1998 Repsol estudia la posibilidá d'allegar a la privatización de YPF (ex Xacimientos Petrolíferos Fiscales).
  • 1999 Alquisición del 97,81 per cientu de YPF per parte de Repsol por más de 15.000 millones de dólares.
  • 2007 Compra del 14,9% de YPF per parte del Grupu Petersen, empresa arxentina controlada por Enrique Eskenazi.
  • En payares de 2008 Lukoil amosó interés na adquisición d'alredor de 30% de les aiciones de Repsol (20% perteneciente a Sacyr y 10% de Caja Madrid).[6]
  • 2011 Compra d'otru 10% de YPF per parte del Grupu Petersen.
  • El 16 d'abril de 2012 la presidenta d'Arxentina, Cristina Fernández de Kirchner, anunció la presentación nel Congresu d'un proyeutu de llei pa "salvaguardar la soberanía hidrocarburífera d'Arxentina". Dichu proyeutu tenía como propósitu principal la espropiación del 51% de les aiciones de YPF.[7]
  • 2014 N'avientu Repsol anunció la compra de la canadiense Talismán por 10.460 millones d'euros.[8]
  • 2015 En setiembre, Repsol sale del índiz Euru Stoxx 50.[9]

Alquisición y espropiación de YPF[editar | editar la fonte]

Logotipu de YPF.

En 1999 Repsol adquier el 97,81% de YPF por más de 15 000 millones de dólares y pasa a ser conocida como Repsol-YPF S.A.[10] constituyendo una empresa multinacional integrada de petroleu y gas natural. D'esta miente convirtióse nuna de les mayores petroleres privaes del mundu, con operaciones en más de trenta países (emplegando a más de 37 000 persones), pasando a ser tamién la mayor compañía privada enerxética n'Hispanoamérica, en términu d'activos. En 2012 Repsol tuvo d'anunciar quitar del nome YPF tres la nacionalización.[11]

Torre YPF en Buenos Aires.

El 16 d'abril de 2012, la presidenta Cristina Fernández de Kirchner presentó un proyeutu de llei por que el Estáu arxentín espropiara la propiedá de YPF, declarando'l 51% del patrimoniu de YPF d'utilidá pública y suxetu a espropiación. D'esi 51% espropiáu, un 49% diría a les provincies y el 51% restante al Estáu Nacional.[12]

La presidenta arxentina xustificó la decisión al considerar que la empresa caltenía una insuficiente inversión y una escasa producción; lo que fizo que nel 2011, per primer vegada desque se privatizó la empresa nos años 90, Arxentina tuviera qu'importar más gas y petroleu que'l que produció.[13]Según dellos medios, podría tratase d'una midida anticonstitucional una y bones l'artículu 17 de la Carta Magna arxentina señala que la espropiación por utilidá pública “ten de ser calificada por Llei y primeramente indemnizada”.[14]

Repsol defendióse argumentando que dende la compra de YPF en 1999 hasta 2011 invirtió más de 20 000 millones de dólares d'Estaos Xuníos en YPF,[15] y dobló el númberu de contrataciones fixes hasta superar los 16 000 emplegaos. Les inversiones añales de YPF, mientres la xestión de Repsol, fueron bien cimeres a les de munchos otros operadores del país, según informes de la consultora Deloitte & Co.[15]

Sicasí, foi acusada d'incumplir los sos compromisos d'inversión na industria petrolero arxentina y de priorizar la repartida de beneficios ente los sos accionistes y escontra l'esterior,[15] xenerando asina un apurra ínfimu al desenvolvimientu de la industria arxentino de los hidrocarburos.[16] Per otra parte, publicóse que Repsol axustaba de llombu del Gobiernu arxentín la venta de YPF a la petrolera china Sinopec, operación que sería albortada cola nacionalización.[17]

Repsol robló un alcuerdu pa la venta del 25% de YPF сοn el Grupu Petersen, propiedá d'Enrique Eskenazi, un banqueru cercanu al ex-presidente arxentín Néstor Kirchner,[18] repartida que sofitó Repsol dada la situación pola que travesaba causada pola crisis de 2008.[19]

Repsol anunció que llevaría a cabu les aiciones llegales necesaries pa "caltener el valor de tolos sos activos y los intereses de tolos sos accionistes", aludiendo al tratáu de proteición d'inversiones robláu per España y Arxentina na década de 1990. Ente les midíes anunciaes citábase una demanda contra l'Estáu arxentín ante'l Centru Internacional d'Arreglu de Diferencies Relatives a Inversiones.[20]

Repsol criticó la midida, calificándola de discriminatoria, al ser l'únicu accionista de YPF suxetu a la espropiación, cuando Néstor Kirchner (daquella gobernador de Santa Cruz) vendió les aiciones de la so provincia al grupu español, llogrando $600 millones n'ella[19] y los aponderamientos de la presidenta de l'Arxentina cuando felicitaba a Repsol por aumentar la producción[21] dando escelentes resultancies.[22]

La espropiación producir tres del descubrimientu de Vaca Muerta, el mayor afayu de petroleu y gas non convencional de l'Arxentina.[23] La espropiación impactó en Repsol, perdiendo pesu nel Ibex 35,[24] al perder activos valoraos ente 400 y 600 millones d'euros y recibió baxes nes calificaciones de les axencies Moody's y Fitch.[25]

El Gobiernu d'España buscó sofitu estranxeru pa compensar la nacionalización, pero magar la XE y EE. XX. fixeron saber la so posición, la XE refugó'l plan d'escluyir a l'Arxentina de los negocios col Mercosur y el G-20 nun dio espaciu pa tratar la tema.[26] En Llatinoamérica sofitaron a Repsol los gobiernos de Méxicu,[27] Guatemala,[28] y Perú.[29] Pela so parte, los gobiernos de Brasil,[30] Venezuela,[31] Uruguái,[32] Chile[33] y Bolivia[34] espresaron el so sofitu a la decisión del Gobiernu arxentín afirmando que se trataba d'una decisión soberana d'esi país. El 19 d'abril tamién el presidente de Nicaragua, Daniel Ortega, espresó la solidaridá del so país con Arxentina respeuto de la espropiación de YPF. Polo xeneral, los gobiernos y partíos derechiegos asitiáronse a favor de Repsol, ente que los gobiernos d'izquierdes asitiáronse a favor de la nacionalización.

Gasolinera de Repsol en Ciudá Real.

El Gobiernu español del PP y el principal partíu de la oposición, PSOE, amosaron el so sofitu a Repsol.[35] Pela so parte, la esquierda española amosó'l so respetu pola decisión del Gobiernu arxentín, alvirtiendo que la nacionalización afectaba a un priváu y non al Gobiernu d'España.[33]

El FMI amosóse contrariu a la nacionalización de YPF,[36] afirmando que la espropiación previa de YPF "nun ye favorable pa la inversión y la crecedera". Coles mesmes, consideró la espropiación una "decisión soberana de l'Arxentina" y negó qu'haya una fola d'espropiaciones n'América Llatina.[37][38] El G-77 más China sofitó a l'Arxentina y destacó la recuperación de la soberanía de los recursos naturales.[39]

Debíu al escasu respaldu internacional al gobiernu español, Repsol amenació con tomar midíes llegales contra compañíes como Exxon o Chevron si decidíen invertir en YPF.[40]

Presidentes de Repsol[editar | editar la fonte]

Negocios[editar | editar la fonte]

Esploración y producción[editar | editar la fonte]

Xacimientu petrolíferu El Saharara, operáu por Repsol en Libia.

Les actividaes d'esploración y producción de petroleu y gas natural, tán al cargu de Repsol Esploración, S.A. y los sos múltiples filiales. Actúa nos siguientes países: España, Arxelia, Libia, Marruecos, Mauritania, Sierra Lleona, Liberia, Angola, Arxentina, Trinidá y Tobagu, Estaos Xuníos, Colombia, Ecuador, Venezuela, Cuba, Perú, Bolivia, Brasil, Guyana y Méxicu.

La producción media del añu 2014 algamó los 354.500 barriles equivalentes de petroleu al día, una medría del 2,5% al respeutive de la de 2013 (346.000 barriles equivalentes de petroleu al día).

Refino y mercadéu[editar | editar la fonte]

Estación de Repsol en Madrid.

L'actividá de Downstream consiste nel suministru y trading de crudos y productos, el refinamientu del petroleu, la comercialización de productos petrolíferos (Marketing), la distribución y comercialización de Gas llicuao de Petroleu (GLP), la producción y comercialización de productos químicos y el desenvolvimientu de nueves enerxíes.

El grupu opera con seis refineríes, cinco d'elles n'España (Cartaxena, A Coruña, Bilbao, Puertollano y Tarragona), con una capacidá de destilación combinada de 896.000 barriles de petroleu/día, y una en Perú (La Pampilla) na que Repsol tien una participación del 51.03% y ye l'operador, con una capacidá de 102,000 barriles de petroleu/día. La capacidá de destilación total, poro, ye de 998.000 barriles de petroleu/día y la tasa d'usu de les unidaes de conversión del so sistema de refinamientu del 99%, gracies a l'ampliación de les refineríes de Cartaxena y de Petronor (Bilbao).

La comercialización de los sos productos ta al cargu de les marques Repsol, CAMPSA y Petronor, ello al traviés d'una amplia rede de más de 6.900 puntos de venta, de los cualos más de 6.500 son estaciones de serviciu, distribuyíos n'Europa y Llatinoamérica.

Repsol ye una de les principales compañíes de distribución minorista de GLP, envasado y a granel, a nivel mundial y ye la primera n'España y Llatinoamérica, al traviés de Repsol Butanu y Repsol Gas. Les sos ventes totales en 2007 fueron d'unos 2.8 millones de tonelaes, partíes principalmente ente España, Portugal, Arxentina, Chile, Perú, Bolivia, Ecuador, Trinidá y Tobagu.

Química[editar | editar la fonte]

Les actividaes de producción y marketing de productos químicos de Repsol, tán al cargu de Repsol Química, S.A. y consisten na producción de derivaos petroquímicos, ente ellos: bencenu, estireno y los sos derivaos, polipropileno, zeolites, etc. Y llévense a cabu, fundamentalmente, en trés complexos industriales, dos d'ellos allugaos n'España (Puertollano y Tarragona) y unu en Portugal (Sines). Los mercaos más importantes d'estos productos son el sur d'Europa y los países del Mercosur.

Refinería del Complexu Industrial de Repsol na Pobla de Mafumet, Tarragona

Gas y lletricidá[editar | editar la fonte]

Plataforma de gas "La Gavilueta" en Bermeo, Vizcaya

Les actividaes de les operaciones d'esta área, tán al cargu de Gas Natural SDG, na qu'a 31 d'avientu de 2007, Repsol YPF participaba con un 30,8474%. Suministra, distribúi y comercializa los sos productos n'España y Llatinoamérica.

Mientres l'añu 2007 les ventes totales de gas natural fueron de 36,41 bcm (miles de millones de m³) de les que 22,15 bcm correspondieron al mercáu español, onde'l númberu de los sos veceros xubía a 5,7 millones. Les ventes en Llatinoamérica fueron de 9,92 bcm, partíos ente 5,1 millones de veceros.

L'actividá de xeneración d'lletricidá produció unos 16.975 GWh, ente cogeneración, ciclos combinaos y aeroxeneradores. Repsol opera un total de 6373 megavatios (MW) de potencia instalada de xeneración d'lletricidá, partíos ente España (3600 MW), Puertu Ricu (540 MW) y Méxicu (2233 MW).

AESA[editar | editar la fonte]

AESA ye una empresa Arxentina perteneciente al grupu Repsol dedicada a inxeniería, construcciones y servicios qu'integra les actividaes d'inxeniería, fabricación, construcción, operación y caltenimientu de plantes y xacimientos; dirixida principalmente a los sectores del petroleu, el gas y la petroquímica.

Crítiques y discutinios[editar | editar la fonte]

Aiciones n'América del Sur[editar | editar la fonte]

Calavera enllordiada de petroleu col logo llixeramente modificáu de Repsol. Símbolu utilizáu en protestes contra la compañía.

Repsol foi criticada pola organización Survival International, poles sos actividaes d'esploración petrolífera en territoriu d'indíxenes ensin contautar en Perú. Como estos pueblos indíxenes nun tienen nenguna inmunidá contra les enfermedaes de los foranos cualquier contautu puede resultar mortal pa ellos.

La industria d'hidrocarburos ye, amás, particularmente dañible pal mediu natural, del que los pueblos indíxenes aisllaos dependen por completu pa sobrevivir.[41] Por esti motivu, la compañía cunta con una normativa que formaliza'l so compromisu por respetar los derechos de los pueblos indíxenes.[42]

La normativa establez los principios d'actuación de Repsol nes rellaciones con esta comunidá[43] y reconoz formalmente los derechos de les comunidaes indíxenes na so política de rellaciones coles comunidaes.[44]

Actividá n'Asia central[editar | editar la fonte]

El llibru de Gervasio Sánchez tamién describe les rellaciones del gobiernu español con Repsol, criticando'l viaxe de xunetu de 2009 del ministru d'asuntos esteriores español Miguel Ángel Moratinos y el presidente de Repsol, Antonio Brufau a la República de Kazakstán a tomar de posesión de Nursultan Nazarbayev.

L'oxetivu del viaxe de Moratinos foi reforzar les rellaciones col país coles mayores reserves d'hidrocarburos del mar Caspiu y axustar un alcuerdu de cooperación téunica y científica. El viaxe completar n'Uzbequistán, con un réxime tamién criticáu poles asociaciones de derechos humanos, y Turkmenistán, rexíu tamién por un gobiernu dictatorial.

Autopromoción en Wikipedia[editar | editar la fonte]

Según la investigación realizada pol periódicu español Expansión: "Personal de l'axencia de comunicación Llorente y Cuenca, que tien a Repsol ente los sos veceros, modificó la información sobre la nacionalización de YPF, calificándola de «espropiación» y de midida «inconstitucional», y esaniciando referencies al sofitu de dellos sectores de la esquierda española a esa decisión."[45]

Sondeos nes Islles Canaries[editar | editar la fonte]

Manifestación del 7 de xunu de 2014 contra les prospecciones de Repsol frente a les mariñes canaries. Puede lleese na pancarta: ¡Fora petroleres! Canaries llimpia y llibre.
Imaxe de la mesma manifestación del 7 de xunu de 2014

Nel añu 2000, Repsol optó a la concesión pública d'investigación de dominiu mineru na zona del archipiélagu canariu, regulada pol real decreto 2362/1976 y la llei d'hidrocarburos 34/1988, y en xineru de 2002 llogró'l permisu en presentando un proyeutu que cumplía con tolos requisitos esixíos y ufiertaba la mayor inversión.

Repsol anunció nel añu 2013 qu'empezaría a realizar sondeos pa buscar petroleu n'agües cercanes al Archipiélagu Canariu. L'anunciu xeneró un alderique na población de Canaries polos riesgos que pudiera traer la realización de tales sondeos. El Gobiernu d'España aprobó los sondeos, movilizando entá más a la oposición.

Delles plataformes y ONG (WWF, Greenpeace, etc) sumar a esta oposición, recoyendo firmes per tol archipiélagu. Esta movilización sofitar munches más organizaciones en tol mundu. Mentábense la proteición d'una zona d'especial importancia medioambiental, los estándares de seguridá emplegaos y supuestos errores de cálculu nos efeutos de la contaminación acústica, consiguiendo que la Comisión Europea interesar pol asuntu.[46]

Ante esta movilización, Repsol punxo en marcha un plan publicitariu en favor de les prospecciones dirixíu a la población canaria. Ente los argumentos que remanaron tán, por casu, l'alloñanza» del llugar onde realiza les operaciones el barcu dedicáu a les prospecciones,[47] la necesidá d'aprovechar los recursos naturales una y bones Marruecos ta faciendo lo mesmo o'l desenvolvimientu d'una web corporativa pa espublizar les carauterístiques de les prospecciones.[48]

El Gobiernu de Canaries plantegó una consulta pa poder parar les prospecciones petrolíferes. La consulta paralizar pa estudiar la so llegalidá pol Tribunal Constitucional,[49] decisión que foi recurrida. La fecha inicial de la consulta yera'l 23 de payares de 2014, pero dica agora atópase paralizada. Nel so llugar, diverses asociaciones y coleutivos convocaron una consulta ciudadana simbólica pa la mesma fecha.[50]

El día 15 de payares, fecha d'entamu de les operaciones, el barcu Arctic Sunrise -de la organización Greenpeace- calteníase ocupando la zona d'esclusión de navegación marítima que les autoridaes establecieren pa garantizar la seguridá de la operación. En realizando distintes alvertencies de les que los activistes fixeron casu omiso, l'Armada Española intervieno y nes maniobres de disuasión una activista resultó mancada de considerancia[51] anque esta foi rescatada polos militares llevada a un hospital. Darréu, a la so llegada al puertu de Petón (España), el barcu de la organización ecoloxista foi reteníu tres l'apertura d'un procedimientu sancionador al so capitán por una presunta infraición contra la ordenación del tráficu marítimu, fechos tipificados como infraición bien grave nel artículu 308 de la Llei de Puertos del Estáu y de la Marina Mercante.[52]

El día 11 de xineru de 2015 algamen la fondura de 3.093 metros completando la recueya de datos, que refundiaron como resultáu l'afayu de petroleu y gas na cuenca, pero ensin qu'estos cumplan cola calidá y volume fayadizo pa la so esplotación, dando fin a los sondeos realizaos en Canaries.[53]

Estaos financieros y estructura económica[editar | editar la fonte]

Magnitúes Financieres Consolidaes[editar | editar la fonte]

Al 31 d'avientu de 2013 en miles de millones de € (euru):

  • Resultáu de les Operaciones: 1.517
  • Beneficiu Netu: 195
  • EBITDA: 6.236
  • Ingresos de les operaciones: 59.728
  • Inversiones totales: 3.500
  • Delda neta: 9.655

Magnitúes Operatives[editar | editar la fonte]

Pal añu 2014:

  • Producción d'hidrocarburos (Miles de bep/día): 355.000
  • Ventes de productos petrolíferos: 43.586
  • Ventes de GLP (Miles de tonelaes): 2.506
  • Ventes de productos petroquímicos (miles de tonelaes): 2.661
  • Ventes de gas natural (Miles de millones de m³): 191.189 GWh suministraos nel mercáu español.

Accionariado[editar | editar la fonte]

El capital social suscritu a xineru de 2015 ta representáu por 1.374.694.217 aiciones de 1 de valor nominal caúna, totalmente suscrites y desembolsadas y almitíes na so totalidá a cotización oficial nel mercáu continuu de les bolses de valores españoles (Madrid, Barcelona, Bilbao y Valencia) y na Bolsa de comerciu de Buenos Aires. Nel mercáu de OTCQX d'Estaos Xuníos, cotiza'l programa de American Depositary Share (ADS). Repsol ta incluyida en dellos índices de referencia, ente ellos el Ibex 35, principal referencia del mercáu español.

A finales de 2007, el Grupu Petersen, propiedá del empresariu arxentín Enrique Eskenazi, robló un alcuerdu con Repsol pol que se comprometió a tomar hasta un 25% del capital de YPF en dos fases. Eskenazi adquirió en febreru de 2008 el 14,9% de la filial arxentina de Repsol (YPF). La opción de mercar el porcentaxe restante (10,1%) quedó ensin efeutu tres la espropiación de YPF en 2012.

En payares de 2008, la empresa rusa de petroleos Lukoil interesar na adquisición d'una participación del 30% de Repsol,[54] por aciu la compra de paquetes de Sacyr, de Criteria, de Mutua Madrilana y de Caixa Cataluña. Esta hipotética operación y les sos posibles consecuencies, fueron oxetu d'un fuerte discutiniu de conteníos políticos, financieros y estratéxicos que condicionaron la transaición que, finalmente, nun se llevó a cabu.

Accionistes principales[editar | editar la fonte]

Cuenta con trés accionistas principales: la Caixa (11,69%), Sacyr (8,89%) y Temasek (6,03%)[55] y un free float del 73,39%.

Filiales[editar | editar la fonte]

Sociedá Participación
Bandera de Brasil Repsol Sinopec Brasil 60%
Petronor 85,98%
Dynasol 50,00%
Repsol Comercial de Productos Petrolíferos, S.A. 100,00%
Solred, S.A. 100,00%
Repsol Comercializadora de Gas, S.A. 100,00%
Repsol Exploración Perú, S.A. 100,00%

Participaciones[editar | editar la fonte]

Sociedá Participación
Gas Natural Fenosa 30,8%

Conseyu d'alministración[editar | editar la fonte]

Antonio Brufau, presidente de Repsol.
Cargu Denominación

Antonio Brufau Niubo

Gonzalo Gortázar Rotaeche

Manuel Manrique Cecilia

Josu Jon Imaz San Miguel

Ángel Durández Adeva

Artur Carulla Font

Luis Carlos Croissier Batista

Gonzalo Gortázar Rotaeche

Javier Echenique Landiribar

Mario Fernández Pelaz

Isabel Gabarró Miquel

José Manuel Loureda Mantiñán

Henri Philippe Reichstul Reichstul

René Dahan

J. Robinson West

Luis Suárez de Lezo Mantiella


Antiguos presidentes[editar | editar la fonte]

N'ochobre de 2004 foi nomáu presidente de la compañía Antonio Brufau, antiguu presidente de Gas Natural, tres la dimisión d'Alfonso Cortina.

Otros datos[editar | editar la fonte]

Premios y reconocencies[editar | editar la fonte]

Estación de serviciu en Valencia según el diseñu de Norman Foster.
  • La EIO[56] (Environmental Investment Organization) premió a Repsol col Emissions Tracking Carbon Verification Leaders Award 2010, en reconocencia a la información facilitada pola compañía sobre la verificación y contabilización de les sos emisiones de gases d'efeutu ivernaderu.[57][58]
  • En 2009 foi gallardoniada pola Asociación Española de Contabilidá y Alministración d'Empreses(AECA)[59] como empresa española con meyor información financiera n'Internet.
  • Repsol recibió en 2009 el premiu a la "Meyor Teunoloxía Comercial del Añu"[60] dau por Platts. L'axencia internacional especializada en noticies del sector enerxéticu reconoció con esti gallardón en proyeutu Caleidoscopiu pa la esploración de hidrocarburos.
  • En 2008 la revista internacional Petroleum Economist[61] reconoció los resultaos de Repsol n'esploración y diversificación de les sos negocios col gallardón "Compañía Enerxética del Añu".[62]
  • Repsol recibió'l VIII Premiu de la Fundación Empresa y Sociedá[63] na modalidá Discapacidá, por trabayar de manera activa na integración de persones con capacidaes distintes dende 2005.
  • La Cámara de Comerciu de Canadá reconoció l'apueste de la compañía per esti país otorgándo-y el premiu de "Empresa del Añu".[64]
  • En 2010 la Cámara Española de Comerciu de la República Arxentina dio'l premiu al "Meyor Empresariu de 2010" polos escelente resultancies que consiguió la petrolera nesti país.[65]

Patrociniu deportivu[editar | editar la fonte]

El patrociniu de Repsol con fines publicitarios nel área deportivo céntrase, fundamentalmente, nel mundu del motor, tantu nel de los coches (GP2, Rally Dakar), como nel de les motos (Campeonatu Mundial de Motociclismu, Campeonatu Mundial de Trial).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 . Repsol.com.
  2. «gases-ivernaderos-en-Espana.html Diez empreses emiten un 25% de los gases ivernaderos n'España». L'Economista (5 de payares de 2017). Consultáu'l 5 de payares de 2017.
  3. Manuel Panelles (28 de febreru de 2015). La canadiense BNK pide emplegar 'frackin' en 12 pozos de Burgos.. El País. 
  4. Leticia de Castro Leal (8, 9 y 10 de setiembre de 2011). . Universidá Pablo de Olavide.
  5. Diario Vasco, 3 de setiembre de 1968, páxina 17
  6. Repsol: Lukoil, dispuesta a presentar más garantíes a los acreedores de Sacyr. L'Economista. 
  7. Arxentina espropia YPF. El Mundo. 16 d'abril de 2014. 
  8. Repsol merca la canadiense Talismán por 13.000 millones de dólares. L'Economista. 16 d'avientu de 2014. 
  9. La petrolera Repsol sale del selectivu Euru Stoxx 50 el 21 de setiembre, en diariu El País, 01/09/2015
  10. Arxentina quier recuperar el control de YPF. Reuters. 16 d'abril de 2012. 
  11. Repsol va quitar la marca YPF del so nome. 19 d'abril de 2012. 
  12. Cristina presentó un proyeutu de llei pa retomar la soberanía sobre YPF. InfoNews. 16 d'abril de 2012. 
  13. Arxentina anuncia la espropiación del 51% de YPF, filial de Repsol. RTVE.es. 
  14. Silvana Bosh (18 d'abril de 2012). Ye inconstitucional espropiar ensin pagu previu, alverten los xuristes. Clarin.com. 
  15. 15,0 15,1 15,2 Repsol sorraya la so invesión n'Arxentina. 24 d'abril de 2012. 
  16. . La Jornada (14 d'abril de 2012).
  17. Repsol axustaba la venta de YPF a la china Snopec. Públicu. 18 d'abril de 2012. 
  18. Repsol, Enrique Eskenazi, cercanu a Néstor Kirchner, firme candidatu a mercar el 25% de YPF. La Carta de la Bolsa. 
  19. 19,0 19,1 Alejandro Rebossio (16 d'abril de 2015). Los Kirchner sofitaron la privatización. El País. 
  20. Jiménez, Miguel (17 d'abril de 2012). Repsol entama demandar a Arxentina nun arbitraxe ante'l Bancu Mundial. El País. http://economia.elpais.com/economia/2012/04/17/actualidad/1334615618_720548.html. 
  21. Va un añu Cristina felicitaba a YPF por aumentar la producción de petroleu y de gas. La Nación. 16 d'abril de 2012. 
  22. Cristina Fernández aseguró a va trés años a ABC que "YPF trabaya con escelentes resultancies". ABC. 18 d'abril de 2012. 
  23. Vladimir Hernández (3 de mayu de 2012). ¿Esta Vaca Muerta detrás de la espropiación de YPF?. BBC Mundu. 
  24. La espropiación de YPF va faer perder pesu a Repsol nel Ibex 35, según Bolsalia. Yahoo Finances. 12 d'abril de 2012. 
  25. Moody's rebaxa'l rating de Repsol. Expansión.com. 12 de xunu de 2012. 
  26. http://www.a24.com/economia/YPF-ensin-sofitu-de-la XE-Espaa-fala-de-axustar-20120423-0025.html
  27. Ferrial sofitu de Méxicu a España: ye una decisión llamentable. libremercado.com. 17 d'abril de 2012. 
  28. Méxicu y Guatemala sofiten a España tres la espropiación de YPF. latinocalifornia.com. Abril de 2012. 
  29. Ministru Castiella sobre la espropiación de YPF: "El nuesu modelu ye atraer inversionistas". elcomercio.pe. 17 d'abril de 2012. 
  30. «Brasil sofitó la decisión "soberana" sobre YPF». Diariu Páxina 12 (17 d'abril de 2012). Consultáu'l 17 d'abril de 2012.
  31. «Venezuela ratificó'l so "plenu sofitu" a la soberanía hidrocarburífera». Diariu Páxina 12 (17 d'abril de 2012). Consultáu'l 17 d'abril de 2012.
  32. «Crítiques de Mujica por YPF. Cada cual qu'atienda'l so xuegu editorial=Montevideo.com» (18 d'abril de 2012). Consultáu'l 18 d'abril de 2012.
  33. 33,0 33,1 . Librered.net (19 d'abril de 2012).
  34. «Presidente bolivianu saluda y felicita decisión d'Arxentina de recuperar recursos naturales». ABI (18 d'abril de 2012). Consultáu'l 18 d'abril de 2012.
  35. . Web del PSOE (17 d'abril de 2012).
  36. El FMI diz que la espropiación nun ye favorable pa la crecedera. El Mundo. 17 d'abril de 2012. 
  37. El FMI niega qu'haya una fola d'espropiaciones n'América Llatina. Abril de 2012. 
  38. El G20 y el FMI reconocen que la recuperación de YPF ye una decisión soberana. Telam. 24 d'abril de 2012. 
  39. El G77 más China destacó la recuperación de la soberanía de los recursos naturales. Infobae. 4 de mayu de 2012. 
  40. Repsol amenacia con querelles a empreses si inverten en YPF. 26 Noticies. 8 de mayu de 2012. 
  41. . Survival International.
  42. . Repsol.com.
  43. . Repsol.com.
  44. . Repsol.com.
  45. Asina manipolien la so hestoria en Wikipedia les empreses españoles. Expansión.com. 10 de febreru de 2013. 
  46. Europa va investigar defectos téunicos nes prospecciones de Repsol en Canaries. Econoticias.com. 
  47. Ojo que nun ven, periódicos que nun sienten. La Buelga Dixital. 14 de xunu de 2015. 
  48. . Web de Repsol. Consultáu'l 25 de xunu de 2015.
  49. El Tribunal Constitucional anula la consulta sobre les prospecciones pretolíferas en Canaries. Payares de 2014. 
  50. Un 23N de consolación. Diariu d'Avisos. 22 de payares de 2014. 
  51. . Greenpeace (15 de payares de 2014).
  52. Reteníu'l barcu Artic Sunrise nel puertu de Petón. ABC. 18 de payares de 2014. 
  53. Repsol refuga estrayer hidrocarburos en Canaries dempués de los sondeos petrolíferos. ABC. 17 de xineru de 2015. 
  54. La entrada de Lukoil en Repsol complicar poles dificultaes financieru y políticu. Cinco Días. 23 de payares de 2011. 
  55. Pemex viende'l 1,3% de Repsol y da carpetazo a una aventura de 24 años na petrolera española. Vozpopuli. 3 de payares de 2014. 
  56. http://www.eio.org.uk/
  57. Repsol llogra un premiu a la tresparencia pol so informe d'emisiones de CO2, Europa Press, 12/03/2010
  58. Repsol, premiu a la tresparencia pol so informe d'emisiones, Nota de prensa de Repsol, 12/03/2010
  59. .
  60. Repsol recibe'l premiu a la Meyor Teunoloxía comercial del Añu. Hidrocarburos Bolivia. 4 d'avientu de 2009. 
  61. http://www.petroleum-economist.com/
  62. . Nota de prensa de Repsol (2 de setiembre de 2009).
  63. .
  64. Repsol, escoyida meyor empresa del añu pola Cámara de Comerciu de Canadá. Invertia. 22 de setiembre de 2010. 
  65. Antonio Brufau, empresariu del añu n'Arxentina. Cinco Días. 4 d'ochobre de 2010. 
  • Informe Añal Repsol YPF, 2007

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Marc Gavaldà Palacín (2003): La recolonización, Repsol n'América Llatina, Ed. Icaria, ISBN 9788474266214.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]